Každý chce být nejlepší a nejprodávanější a těžit z toho co nejvíce. Kdyby na to všichni rezignovali s tím, že tuší, že to nejde, tak to můžou rovnou zabalit. Je dobře, že se všichni snaží být nejlepší. Obzvláště pokud se jedná o takovéhle značky, které mohou do vývoje investovat obrovské sumy.
Víte ta diskuze mi připadá taková přitažená za vlasy. Bavíme se o tom, že Audi (ale klidně dosaďte i jinou značku z D3+Porsche) bude vynakládat pro smrtelníka těžko uvěřitelné peníze na vývoj nových technologií. A místo abychom si s D3 potřásli rukama a popřáli všechno nejlepší s díky, že se technologie zase někam posunou, tak tady máváme rukama a snižujeme podstatu celé věci.
Já fandím Audi, stejně jako BMW a Mercedesu na jejich cestě za zdoláním nových met a cílů. Jak víte, je tisíc drobností, které jsem kritizoval na BMW, ale vyváží je tisíc dalších drobností, které mi zpříjemňují život. Takže celkově jsem rád za investice do vývoje, protože to jsou defacto naše peníze, které jsme těm automobilkám dali a oni - jak je vidět z článku - s nimi zacházejí kromě jiného i velmi rozumně.
Otázka je, co bereš za "pokrokovou technologii". Asi by se dalo začít předkem auta, kde zrovna Audi a BMW s laserovými světly, dříve s FULL LED a ještě dříve BMW s Xenony udělaly dost díru do světa.
Technologie výroby karoserií v BMW u modelů i3 a i8 a výrobní proces, který velmi zlevňuje výrobu části auta, která jsou z uhlíkových vláken.
Motory s třemi turby v podání BMW nebo elektrické přeplňování u Audi.
Podvozky s elektrickým pohonem všech čtyři kol [odkaz]
Jinak od června 2013 si Audi nechalo registrovat 202 různých technologických patentů a inovací.
vidim, ze aj ty si asi riadny "hybryd" >:D
Ale nie - Subaru - moji oblubenci hned po Audi a celej D3(+Porsche) to maju proste tazke. Malo predavaju, malo zarabaju, musia setrit kde sa da - vid upustenie od 6 valcov, a zjednodusenie buducich pohonov 4x4 so 100% stsvkou na Haldex... :-!
Praveze som ich mal rad...lenze doba im nepraje.
Poriadne sa pozri, co aktualne v ponuke Audi najdes, ake veci su vo vyvoji, a potom nieco placaj. OK? ;-)
Typicky provokacna odpoved Baríku >:D
OK, ako ty, tak aj ja:
V statoch vymysleli pre mna 2 zaujimave veci - Bruce McLaren - jeho M6 GT, no a ten lekarnik - CocaColu >:D
tym, ze sa amici naucili nedavno pouzivat viacprvkove napravy v normalnych autach to nezachranis >:-[]
Ostatne si najdi na nete ;-)
Absolutne ma tento tvoj pokriveny nazor netrapi >:D
A ještě něco. Zmínil jsi "fičury v interiéru". Dokonce i v dekoracích se inovuje, vymýšlí se nová schémata, která dotváří pocity z luxusu a zpříjemňují pobyt za volantem.
Audi například přišlo s technologií dekoračních lišt, kde spojuje dost drahé tzv. černé dřevo (ono teda není černé, ale v rámci pár milimetrů na řezu je skutečně dost tmavé) a hliníkové fólie. Ono se to zdá jednoduché, ale spojit a slisovat dřevo s hliníkem je dost náročná věc. Výsledek je sice drahý (skoro 60tis příplatek), ale stojí za to.
Celosvětové prodeje Audi táhne řada A4, celkem cca 340 tis. ročně s velkým náskokem před řadou A6, následuje Q5 a A3. Dalších skoro 100 tis. tvoří řada A5, takže ve střední třídě (A4+A5) mají zdaleka největší porci prodejů. Stačí se podívat do výroční zprávy.
Joooo ;-)
A aj o tom tato "pyramida" je: Luxusne automobilky vynakladaju obrovske prostriedky do vyvoja pokrokovych technologii, ktore neskor mozu prevziat aj mainstreamovi vyrobcovia ( Audi - > VW...) a to zase nuti dalsiu mainstreamovu konkurenciu snazit sa drzat krok. Automobilky, ktore maju mensie budgety na vyvoj ( koli mensim ziskom ) to budu mat stale tazsie...( PSA, Subaru, Suzuki...)
Audi šanci určitě má a rozhodně větší, než je tvoje šance, že jednou konečně dospěješ a nějak se vyrovnáš s faktem, že aktuálně už je Audi nejprodávanější z D3 v Evropě. Ještě před "pár" lety ses představy o něčem takovém také křečovitě obával, takže v té křeči klidně dál pokračuj.
P.S. Zase jsi to ráno s tou "vtipnou" kaší přehnal, ty náš "bílý anglický krále"...
Přesně tak, hraní si na to, že automobilky vymysleli, něco překotného je pryč. Budou to jen vyjímky. Plno věcí je vymyšleno, jen zaplatit vývoj. Takže šup do A8 oni to zaplatí, což neznamená, že to v Audi vymysleli:)
Jaké prokorové technologie kdo představil za 10 let (vynech fíčury v interiéru převzaté ze světa IT a mobilních telefonů).
Co za technologické finesy představil kdo co se týče motorů - převodovky si nikdo sám už skoro nedělá (čest vyjimkám typu MB a GM), vše dělaj specializovanhé firmy jako ZF, Aisin, Getrag, Tremec atd.
A co zázračného představili na karoseriích a podvozcích.....
No pokud použiješ Subaru jako někoho kdo doplatí na nevývoj tak nevím kde bereš info. Subaru je dost specifická značka, která nechřadne, spíš naopak. A její čtyřkolky jí může Audi leda závidět.
Ano náskok díky technice a Audi? Jen plácání. Pro mě he inovátorem Toyota...hybrydy, vodíková auta...ne jen jako VW, počkáme až to někdo vyrobí, zavede a pak se přidáme...
Já jen, že když se tam- jak si myslím- prodávají hlavně velký auta, není vyjádření Lexusu ničím jiným, než obchodním rozhodnutím. V rozmazlené Evropě prodávají mizerně, a nač vyvíjet pro USA malý levný auto.
Ale jinak je mi Lexus rozhodně sympatickej.I když jejich nový designový počiny....
"Vsetky auta boli testovane za rovnakych podmienok. Niektore discipliny s ESP ON, ine s ESP OFF. Ale vzdy na vsetkych autach rovnako.
Testu sa zacastnili: Audi A4 2.0 TDI quattro(103 kW), BMW 320d X-Drive, Mercedes-Benz 250 CDI 4Matic a Subaru Legacy 2.0D.
Pneumatiky malo kazde auto ine."
Máš naprostou pravdu. Být jednou ze tří nejlepších značek, kde o pořadí mezi nimi rozhodují spíše konkrétní modely a aktuální stáří toho-kterého modelu, nic extra.Je tolik jiných automobilek, vyrábějících všeobecně lepší auta. :yes::yes::yes:
Xenony měla auta už v 90. letech (D1S výbojky), bixenony někdy počátkem 00. let, to není posledních 10 let.
Ok, laserová světla. super. Výrobní proces mě nezajímá, auta z jiných materiálů než plechu už tady byla před 50ti lety i více (Trabant, Vette, nerezové kastle atd)
Pohon 4x4 ač takový nebo makový je pořád 4kolka.
A turbo je věc stará 70 let co se týče použití v autech. Je fajn, že za 70 let dokázali dát na motor 3 >:D >:D >:D
Ale takové ty inovace ve smyslu aribag, tempomat, klima, head up atd už v poslední době nepřicházej, ono už není co vymýšlet a nedává se na to dost peněz.....
Pořád se jezdí na benzín, naftu a elektriku jako už před 100 lety a v podstatě nic zásadního se v autech neobjevuje...
Jen se vylepšuje a vymýšlí eko pí*oviny, kdy oturbený dvoulitr žere v 70% jízdních režimů to co V6 3litr, resp v 15% těch režimů z těch 70% žere ten V6 méně.
Poslední zajímavé a přínosné novinky ve světe motorů byly přímý vstřík a proměnné časování ventilů a vypínání válců a to už je dost vousaté....
A co se týče bezpečnosti bylo poslední přínosvné ESP, TCS, ABS, ASR, EBD a airbagy, opět silně vousaté.
Zbytek sou nesmysly, eko kravinky pro vlády a cingrlátka, na kterých tahaj z lidí peníze, aby stále chtěli nové auto, stejně jako nové pc, smartphone, notas atd
A skoro vše je konzumní spotřebák.
To by pak bylo Audi výkonově 2. nejslabší v testu a přesto tuhle rundu vyhrálo, takže jen o výkonu to nebude, navíc hdm má tady spíš výhodu proti klasickému manuálu.
Nešlo o přetahování na suchu.
>:D:yes:
Preco im to robiiiiis ??? >:D >:D >:D >:D
Ved si budu vlasy trhat, ze podobne kvalitne urobeny interier neurobia ani za 10 rokov !!!! >:D >:D >:D >:D :yes:
Zajímavé. Stejný cíl má i Mercedes a BMW, pokud vím, má zase cíl si prvenství na trhu udržet. Jinými slovy, všichni chtějí být první... Někteří ale už tuší, že to nejde.
Nějak nerozumím řeči tvého kmene a nevím jaký je v tom rozdíl, Evropa je poměrně chudá, takže nejprodávanější auta v prémii jsou tu nižší střední a střední třída bez ohledu jestli pro Audi nebo Lexus je to hlavní nebo vedlejší trh. A třeba v emirátech se nejvíc prodávají vyšší střední a luxusní opět bez ohledu jestli se jedná o Mercedes, Audi nebo Lexus.
Já v tvém příspěvku
"No šanci má, ale za jakou cenu?Prodeje jí táhne A3, vymýšlí Q1...Co se týče D3 tak honěním za prodeji pozbývá čím dál více modelů prémiovost..."
žádné psaní o evropských prodejích nevidím.
Je to jejich rozhodnutí ne moje. Ať se rozhodují jak chtějí. Mě je sympatičtější když se luxusní značka necpe směrem dolu obory napříč.
Může Fendi, nebo Prada prodávat více a levněji? Ano, ale proč by to dělali?:)
Samozřejmě je to moje vnímání....ano CT stojí 600tis...ale o tom to je :-) .
Přečti si vyjádření Lexusu v originále....levnější auta než 30tis USD dělat nebudou.
Za prodeji ať se honí němci.
Že je tady luxus Audi, může být někde jinde cokoliv jiného...je to jen PR.
No Evropa není pro Lexus hlavní odbytiště, ale prodeje jim opět stoupají. Já si pod pojmem luxusní, prémiová značka vybavím produkty, které v dané kategorii vyjadřují určitou kupní sílu a mám povědomí kam zařadit značku z hledista "prestiže". Když řekneš Lexus tak vím, že produkt pod 1mil. korun nekoupím. Řeknu Audi, vím že produkt pod 400 tis. nekoupím atd. Podle toho je i značka vnímána. A i když Lexus peníze na to aby malé auto udělal má, neudělá to, protože pro je je důležitější kvalita, spokojenost a vnímaní značky, než prodeje (takto nějak to formulovali:) )
Pro mladé mají v USA Scion a nepotřebují si ničit Lexus:)
To je otázka kolik je hodně...prodeje jdou hodně nahoru, takže se prodává dobře "všechno". Trhu vévodí F 150 a velká auta...spíš jsem to psal, že "luxusní" značku v USA táhne A3.
ještě doplním data: Audi Evropa prodeje: 1-10 (2013): 591.477ks vs 620.466 (2014).
+ 28989 ks. Audi A3: 1-10 (2013): 140.315ks vs 172.075 (2014) +31760 ks.
Na celkových prodejích se řada A3 podílela v roce 2013 23,7% letos 27,7%.
Celý růst značky tedy táhne jedna řada (v USA to samé, v Číně též hodně pomáhá).
Četl si aspoň ten nadpis? Co má Ford společného s D3? Např. VW se prodává lépe než jednotlivé značky D3 a nikoho "normálního" nenapadne s tím v této souvislosti argumentovat.
jen pro zábavu prodeje Audi USA:
162.773 ks 1-11(2014): +21725ks oproti 2013
A3: 1-11(2014): +18703ks oproti 2013
Opět prodeje táhne jeden model...
Oproti tomu vyjádření Lexusu USA: Auto pod 30tisUSD není hodno nosit znak Lexusu ;-)
Představ si, že velká část inovací bude ve výrobních technologiích, protože ty ti právě umožní realizovat myšlenky, které do té doby nedávalo smysl realizovat (typicky pro příliš vysoké náklady).
Předpokládám, že tím odkazem chtěl poukázat na srovnání kvalit pohonů, ale tažná síla o tom mnoho nevypovídá. Víc vypovídající byl v tomhle ohledu v testu také uvedený sprint a rozjezd do kopce.
a jakou díru udělali s laserovými světly?myslíš tu díru v článcích jak je jeden víc king jak druhý?ještě jednou, aby to nebylo špatně pochopeno....všechny možný ala hightech vychytávky jsou vymyšleny a jen několik firem je schopno je srtčit do auta, udělat PR, aby jim to lidi zaplatili. A nevím proč bych se měl proto se k těmto značkám pomalu modlit, když jejich produkty k mému užitku nejsou.
Pro mě je užitkem, že si pořídím auris Hybrid a né laserová světla, elektrický pohon všech kol atd...
V Evropě táhne prodeje A3. Nebýt A3 tak tak jsou v prodejích v mínusu. Tečka. O celkových prodejích jsem nemluvil. Pro hnidopichy polopaticky. Audi v Evropě prodává víc aut v řadách A4, A6, Q5 (asi , věřím WL).
Audi by s tím mělo urychleně něco udělat. Motorům sebrat turbo, převodovky pětikvalty, podvozek- torzku, interiér slevnit, a to by bylo, aby si to ti zblblí zákazníci nerozmysleli. ;-)
Jinak chápu tvoje rozčarování, kam se až posouvají prémiovky, ale s tím nic nenaděláme.I ferrari chce výrazně zvedat prodeje. Peníze vládnou světem a noví manažeři chtějí své odměny.Tak už to chodí.Asi bych nebyl na jejich místě jinej. Jen by mrchy nemuseli ojebávat kvalitu.
Ano, protože rezignovali na honbu za prodeji za každou cenu ;-)
Jo pokud Porsche udělá dalších pět řad SUV tak klidně >:D
prodeje USA 1-11/2014
BMW: 298.212ks +26.321ks, +9,7%
MB: 318.839ks +20.324ks, +6,8%
Lexus: 271.510ks +32.420ks, +13,5%
Trochu ti to kulhá. Lexus CT stojí 600.000,-. Rozhodně nevěřím, že Lexus nedělá malý auta z ušlechtilých důvodů. Prostě by je tam, kde se mu daří, příliš neprodával.
Vnímání prestiže Audi/Lexus pro mě osobně fifty fifty, a nemyslím si, že by jinde bylo Audi bráno jako podřadná značka vůči Lexusu.
Hmmm, tu sa Lexus vyjadril sam, ako boj s D3 vnima:
[odkaz]
Takze ano - o kvalitu im ide, cisla by ale mali radi lepsie, ale vedia, ze ich miesto je No.4 ;-)
PS: ...kym sa tam neprepracuje Porsche, a potom sa uz bude pisat o D4 >:-[] ...
Takové vyjádření by klidně mohli francouzi z Pitesti vypustit do světa rovněž. Ale nepustí, oni totiž stojí nohama na zemi na rozdíl od turků z Ingolstadtu :-)
[odkaz]
Na to je Porsche cenově dost vysoko, viz třeba cena SQ5 vs cena slabšího dieselového Macanu, nebo Touareg V8 vs Cayenne S diesel.
To spíš Jag cenově/celkově zapadá do teritoria Lexu.
ved pohoda ;-)
s tou Audi na 1. mieste som vcelku kludny, lebo mozno to bude aj skor...
Skor bude zaujimave fakt sledovat vyvoj predaja Macanu, novej Panamery, neskor "Pajunu", preznackovaneho zakladneho Boxtera/Caymana na P 718, dalsej 911...atd ;-)
Za 5 rokov si povieme, ci boli moje "obavy" o Lex opodstatnene ;-)
Neříkám, že to je tvoje rozhodnutí, ale PR vidíš jenom tam, kde ho vidět chceš.
Jinak jsem už napsal, Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod. a není ani Prada.
Stále je to "pouze" prémiová "čtverka", která už zřejmě ví na co má/nemá.
A kde by bylo bez A4, A6, Q5...? Trošku demagogie nemyslíš?
A kde by byl MB bez svých nových všemožných "Aček"? Proč má BMW 1er/2er a hlavně nový 2er Active Tourer?
P.S. Píšeme pod článkem o celosvětových prodejích Audi a o žádných pouze evropských prodejích Audi ses tam nezmiňoval.
A co jiného, než PR je prohlášení typu:
"...levnější auta než 30tis USD (zatím) dělat nebudeme."
Když nic nemám ve třídách, které přímá konkurence nabízí, tak z toho PR udělá "přednost". Neřeknou, my (zatím) nic nemáme, ale my to (zatím) ani mít nechceme "v zájmu našich zákazníků".
Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod., aby si mohl dovolit dlouhodoběji "pohrdat" tím, co nabízí hlavní proud prémiové konkurence.
S čím přijdeš příště, že pro Lexus není dost dobrý evropský trh, a proto se tu ani moc nesnaží prodávat?
Přímými soupeři jsou pro Audi především BMW a MB, a ty v poslední době také rozšiřují nabídku směrem dolů, ale můžeš si klidně myslet, že D3 je mimo a Lexus naopak IN jen proto, že v menších třídách zatím proti nim vůbec nemá co nabídnout.
No, a vzhledem k tomu, že to CT je hybrid, a srovnatelně velká A3 s obyč motorem je asi o 50t. levnější, je vlastně Lexus levnější než Audi, řekl bych. Luxus není podle mě vyjádřen nějakými PR kecy, ale tím, za jak moc peněz to umím prodat. A myslím, že Audi umí prodat dost drahý auta.
Prodeje stále táhne hlavně A4 (stejně jako střední třída u celé D3), a to přesto, že je současná g. A4 těsně před důchodem. Ano, trend rozšířit nabídku směrem dolů se týká celé D3 a při přímém třídním srovnání na tom není A3 rozhodně špatně, naopak, což se projevuje i na třídních prodejích a "vymýšlí" se jak Q1, tak Q8, nebo A9.
Co spojit, ale pak to nařezat. Mezi zajímavé inovace posledních let patří tzv. kované kompozity, na kterých spolupracovali s Callaway. Nebo takové kompozitové výztuhy kovových nosných komponent.