Ekonomika
Víte ta diskuze mi připadá taková přitažená za vlasy. Bavíme se o tom, že Audi (ale klidně dosaďte i jinou značku z D3+Porsche) bude vynakládat pro smrtelníka těžko uvěřitelné peníze na vývoj nových technologií. A místo abychom si s D3 potřásli rukama a popřáli všechno nejlepší s díky, že se technologie zase někam posunou, tak tady máváme rukama a snižujeme podstatu celé věci.
Já fandím Audi, stejně jako BMW a Mercedesu na jejich cestě za zdoláním nových met a cílů. Jak víte, je tisíc drobností, které jsem kritizoval na BMW, ale vyváží je tisíc dalších drobností, které mi zpříjemňují život. Takže celkově jsem rád za investice do vývoje, protože to jsou defacto naše peníze, které jsme těm automobilkám dali a oni - jak je vidět z článku - s nimi zacházejí kromě jiného i velmi rozumně.
Já fandím Audi, stejně jako BMW a Mercedesu na jejich cestě za zdoláním nových met a cílů. Jak víte, je tisíc drobností, které jsem kritizoval na BMW, ale vyváží je tisíc dalších drobností, které mi zpříjemňují život. Takže celkově jsem rád za investice do vývoje, protože to jsou defacto naše peníze, které jsme těm automobilkám dali a oni - jak je vidět z článku - s nimi zacházejí kromě jiného i velmi rozumně.
...ale porad to bude jen Audi. "Svuj stin neprekrocis"
Konečně nějaká tvoje opravdu vlastní zkušenost..., toho se drž.
To bys mel poradit spis Audi. Jako by "bilej labil" prohlasil, ze bude anglickym kralem. Mate s Audi stejnou sanci.
Máš naprostou pravdu. Být jednou ze tří nejlepších značek, kde o pořadí mezi nimi rozhodují spíše konkrétní modely a aktuální stáří toho-kterého modelu, nic extra.Je tolik jiných automobilek, vyrábějících všeobecně lepší auta. :yes: :yes: :yes:
Na něj musíš s tou ironií pomalu, aby ji vůbec pochopil... 😉
Prvni a posledni vetu klidne podepisu. To mezi nima je jen blabol.
Audi šanci určitě má a rozhodně větší, než je tvoje šance, že jednou konečně dospěješ a nějak se vyrovnáš s faktem, že aktuálně už je Audi nejprodávanější z D3 v Evropě. Ještě před "pár" lety ses představy o něčem takovém také křečovitě obával, takže v té křeči klidně dál pokračuj.
P.S. Zase jsi to ráno s tou "vtipnou" kaší přehnal, ty náš "bílý anglický krále"...
P.S. Zase jsi to ráno s tou "vtipnou" kaší přehnal, ty náš "bílý anglický krále"...
No šanci má, ale za jakou cenu?Prodeje jí táhne A3, vymýšlí Q1...Co se týče D3 tak honěním za prodeji pozbývá čím dál více modelů prémiovost...
Celosvětové prodeje Audi táhne řada A4, celkem cca 340 tis. ročně s velkým náskokem před řadou A6, následuje Q5 a A3. Dalších skoro 100 tis. tvoří řada A5, takže ve střední třídě (A4+A5) mají zdaleka největší porci prodejů. Stačí se podívat do výroční zprávy.
Já psal evropské prodeje a táhnuto, znamenalo v plusu...bez A3 by Audi v Evropě bylo v mínusu...
Já v tvém příspěvku
"No šanci má, ale za jakou cenu?Prodeje jí táhne A3, vymýšlí Q1...Co se týče D3 tak honěním za prodeji pozbývá čím dál více modelů prémiovost..."
žádné psaní o evropských prodejích nevidím.
"No šanci má, ale za jakou cenu?Prodeje jí táhne A3, vymýšlí Q1...Co se týče D3 tak honěním za prodeji pozbývá čím dál více modelů prémiovost..."
žádné psaní o evropských prodejích nevidím.
Byla to reakce na wl, že Audi je aktuálně z D3nejprodávanější v Evropě
A co je na tom špatně? Dole zmiňuješ Lexus a ten v Evropě prodává zdaleka nejvíc vozů v modelové řade CT (cca 36😖, tedy také v nižší střední.
Tak aspoň, že tu něco prodají 😉 Lexus určitě nemá Evropu jako hlavní trh, v USA je skladba jiná. Audi má Evropu za jeden ze základů prodeje.
Nějak nerozumím řeči tvého kmene a nevím jaký je v tom rozdíl, Evropa je poměrně chudá, takže nejprodávanější auta v prémii jsou tu nižší střední a střední třída bez ohledu jestli pro Audi nebo Lexus je to hlavní nebo vedlejší trh. A třeba v emirátech se nejvíc prodávají vyšší střední a luxusní opět bez ohledu jestli se jedná o Mercedes, Audi nebo Lexus.
A kde by bylo bez A4, A6, Q5...? Trošku demagogie nemyslíš?
A kde by byl MB bez svých nových všemožných "Aček"? Proč má BMW 1er/2er a hlavně nový 2er Active Tourer?
P.S. Píšeme pod článkem o celosvětových prodejích Audi a o žádných pouze evropských prodejích Audi ses tam nezmiňoval.
A kde by byl MB bez svých nových všemožných "Aček"? Proč má BMW 1er/2er a hlavně nový 2er Active Tourer?
P.S. Píšeme pod článkem o celosvětových prodejích Audi a o žádných pouze evropských prodejích Audi ses tam nezmiňoval.
Reagoval jsem na tvůj příspěvek, kde zmiňuješ že Audi je nejprodávanější D3 v Evropě. A v Evropě táhne prodeje Audi A3. Tečka.
Audi by s tím mělo urychleně něco udělat. Motorům sebrat turbo, převodovky pětikvalty, podvozek- torzku, interiér slevnit, a to by bylo, aby si to ti zblblí zákazníci nerozmysleli. 😉
Jinak chápu tvoje rozčarování, kam se až posouvají prémiovky, ale s tím nic nenaděláme.I ferrari chce výrazně zvedat prodeje. Peníze vládnou světem a noví manažeři chtějí své odměny.Tak už to chodí.Asi bych nebyl na jejich místě jinej. Jen by mrchy nemuseli ojebávat kvalitu.
Jinak chápu tvoje rozčarování, kam se až posouvají prémiovky, ale s tím nic nenaděláme.I ferrari chce výrazně zvedat prodeje. Peníze vládnou světem a noví manažeři chtějí své odměny.Tak už to chodí.Asi bych nebyl na jejich místě jinej. Jen by mrchy nemuseli ojebávat kvalitu.
Takže A3 je celkově až na 4. místě za A4, A6 a Q5, ale to zjevně nebrání někomu tvrdit, že prodeje Audi táhne hlavně A3. 😉
Prodeje stále táhne hlavně A4 (stejně jako střední třída u celé D3), a to přesto, že je současná g. A4 těsně před důchodem. Ano, trend rozšířit nabídku směrem dolů se týká celé D3 a při přímém třídním srovnání na tom není A3 rozhodně špatně, naopak, což se projevuje i na třídních prodejích a "vymýšlí" se jak Q1, tak Q8, nebo A9.
I Ford se prodava lepe nez D2. Pritom na ne celkove nedosahuje. Audi je na tom stejne.
Četl si aspoň ten nadpis? Co má Ford společného s D3? Např. VW se prodává lépe než jednotlivé značky D3 a nikoho "normálního" nenapadne s tím v této souvislosti argumentovat.
ještě doplním data: Audi Evropa prodeje: 1-10 (2013): 591.477ks vs 620.466 (2014).
+ 28989 ks. Audi A3: 1-10 (2013): 140.315ks vs 172.075 (2014) +31760 ks.
Na celkových prodejích se řada A3 podílela v roce 2013 23,7% letos 27,7%.
Celý růst značky tedy táhne jedna řada (v USA to samé, v Číně též hodně pomáhá).
+ 28989 ks. Audi A3: 1-10 (2013): 140.315ks vs 172.075 (2014) +31760 ks.
Na celkových prodejích se řada A3 podílela v roce 2013 23,7% letos 27,7%.
Celý růst značky tedy táhne jedna řada (v USA to samé, v Číně též hodně pomáhá).
To jim nerikej. Kazis zabavu 😉
jen pro zábavu prodeje Audi USA😒br />
162.773 ks 1-11(2014): +21725ks oproti 2013
A3: 1-11(2014): +18703ks oproti 2013
Opět prodeje táhne jeden model...
Oproti tomu vyjádření Lexusu USA: Auto pod 30tisUSD není hodno nosit znak Lexusu 😉
A3: 1-11(2014): +18703ks oproti 2013
Opět prodeje táhne jeden model...
Oproti tomu vyjádření Lexusu USA: Auto pod 30tisUSD není hodno nosit znak Lexusu 😉
Přiznávám, že neznám USA trh. Prodává se tam všeobecně hodně malých aut- kompaktů?
To je otázka kolik je hodně...prodeje jdou hodně nahoru, takže se prodává dobře "všechno". Trhu vévodí F 150 a velká auta...spíš jsem to psal, že "luxusní" značku v USA táhne A3.
Já jen, že když se tam- jak si myslím- prodávají hlavně velký auta, není vyjádření Lexusu ničím jiným, než obchodním rozhodnutím. V rozmazlené Evropě prodávají mizerně, a nač vyvíjet pro USA malý levný auto.
Ale jinak je mi Lexus rozhodně sympatickej.I když jejich nový designový počiny....
Ale jinak je mi Lexus rozhodně sympatickej.I když jejich nový designový počiny....
No Evropa není pro Lexus hlavní odbytiště, ale prodeje jim opět stoupají. Já si pod pojmem luxusní, prémiová značka vybavím produkty, které v dané kategorii vyjadřují určitou kupní sílu a mám povědomí kam zařadit značku z hledista "prestiže". Když řekneš Lexus tak vím, že produkt pod 1mil. korun nekoupím. Řeknu Audi, vím že produkt pod 400 tis. nekoupím atd. Podle toho je i značka vnímána. A i když Lexus peníze na to aby malé auto udělal má, neudělá to, protože pro je je důležitější kvalita, spokojenost a vnímaní značky, než prodeje (takto nějak to formulovali😊 )
Pro mladé mají v USA Scion a nepotřebují si ničit Lexus😊
Pro mladé mají v USA Scion a nepotřebují si ničit Lexus😊
Hmmm, tu sa Lexus vyjadril sam, ako boj s D3 vnima😒br />
[odkaz]
Takze ano - o kvalitu im ide, cisla by ale mali radi lepsie, ale vedia, ze ich miesto je No.4 😉
PS: ...kym sa tam neprepracuje Porsche, a potom sa uz bude pisat o D4 >😒] ...
Takze ano - o kvalitu im ide, cisla by ale mali radi lepsie, ale vedia, ze ich miesto je No.4 😉
PS: ...kym sa tam neprepracuje Porsche, a potom sa uz bude pisat o D4 >😒] ...
Ano, protože rezignovali na honbu za prodeji za každou cenu 😉
Jo pokud Porsche udělá dalších pět řad SUV tak klidně >😁
prodeje USA 1-11/2014
BMW: 298.212ks +26.321ks, +9,7%
MB: 318.839ks +20.324ks, +6,8%
Lexus: 271.510ks +32.420ks, +13,5%
Jo pokud Porsche udělá dalších pět řad SUV tak klidně >😁
prodeje USA 1-11/2014
BMW: 298.212ks +26.321ks, +9,7%
MB: 318.839ks +20.324ks, +6,8%
Lexus: 271.510ks +32.420ks, +13,5%
Trochu ti to kulhá. Lexus CT stojí 600.000,-. Rozhodně nevěřím, že Lexus nedělá malý auta z ušlechtilých důvodů. Prostě by je tam, kde se mu daří, příliš neprodával.
Vnímání prestiže Audi/Lexus pro mě osobně fifty fifty, a nemyslím si, že by jinde bylo Audi bráno jako podřadná značka vůči Lexusu.
Vnímání prestiže Audi/Lexus pro mě osobně fifty fifty, a nemyslím si, že by jinde bylo Audi bráno jako podřadná značka vůči Lexusu.
Samozřejmě je to moje vnímání....ano CT stojí 600tis...ale o tom to je 😄 .
Přečti si vyjádření Lexusu v originále....levnější auta než 30tis USD dělat nebudou.
Za prodeji ať se honí němci.
Že je tady luxus Audi, může být někde jinde cokoliv jiného...je to jen PR.
Přečti si vyjádření Lexusu v originále....levnější auta než 30tis USD dělat nebudou.
Za prodeji ať se honí němci.
Že je tady luxus Audi, může být někde jinde cokoliv jiného...je to jen PR.
No, a vzhledem k tomu, že to CT je hybrid, a srovnatelně velká A3 s obyč motorem je asi o 50t. levnější, je vlastně Lexus levnější než Audi, řekl bych. Luxus není podle mě vyjádřen nějakými PR kecy, ale tím, za jak moc peněz to umím prodat. A myslím, že Audi umí prodat dost drahý auta.
A co jiného to tedy je?čím to prodáš?Jedině PR....Nebo ty luxus umíš nějak číselně změřit?
Už jsem napsal, čím se dá změřit- cenou. Nenapadá mě objektivnější měřítko.
A co jiného, než PR je prohlášení typu:
"...levnější auta než 30tis USD (zatím) dělat nebudeme."
Když nic nemám ve třídách, které přímá konkurence nabízí, tak z toho PR udělá "přednost". Neřeknou, my (zatím) nic nemáme, ale my to (zatím) ani mít nechceme "v zájmu našich zákazníků".
Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod., aby si mohl dovolit dlouhodoběji "pohrdat" tím, co nabízí hlavní proud prémiové konkurence.
S čím přijdeš příště, že pro Lexus není dost dobrý evropský trh, a proto se tu ani moc nesnaží prodávat?
"...levnější auta než 30tis USD (zatím) dělat nebudeme."
Když nic nemám ve třídách, které přímá konkurence nabízí, tak z toho PR udělá "přednost". Neřeknou, my (zatím) nic nemáme, ale my to (zatím) ani mít nechceme "v zájmu našich zákazníků".
Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod., aby si mohl dovolit dlouhodoběji "pohrdat" tím, co nabízí hlavní proud prémiové konkurence.
S čím přijdeš příště, že pro Lexus není dost dobrý evropský trh, a proto se tu ani moc nesnaží prodávat?
Je to jejich rozhodnutí ne moje. Ať se rozhodují jak chtějí. Mě je sympatičtější když se luxusní značka necpe směrem dolu obory napříč.
Může Fendi, nebo Prada prodávat více a levněji? Ano, ale proč by to dělali?😊
Může Fendi, nebo Prada prodávat více a levněji? Ano, ale proč by to dělali?😊
Neříkám, že to je tvoje rozhodnutí, ale PR vidíš jenom tam, kde ho vidět chceš.
Jinak jsem už napsal, Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod. a není ani Prada.
Stále je to "pouze" prémiová "čtverka", která už zřejmě ví na co má/nemá.
Jinak jsem už napsal, Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod. a není ani Prada.
Stále je to "pouze" prémiová "čtverka", která už zřejmě ví na co má/nemá.
PR sem PR tam každý má svůj rozum...já nemám ani tvojí prémiovou čtyřku, nebo pětku...zase pseudo PR kastace 😉
Uvidíme, kde bude za 5 let Lexus a kde Audi... 😉
Myslím, že obě značky budou vydělávat, to se asi shodnem 😉
Pokial pojde vsetko podla planu, tak Audi #1 😄 a Lexus #5 >😒]
Teda tomu se říká posedlost 😉 chlape neber to tak vážně 😉
ved pohoda 😉
s tou Audi na 1. mieste som vcelku kludny, lebo mozno to bude aj skor...
Skor bude zaujimave fakt sledovat vyvoj predaja Macanu, novej Panamery, neskor "Pajunu", preznackovaneho zakladneho Boxtera/Caymana na P 718, dalsej 911...atd 😉
Za 5 rokov si povieme, ci boli moje "obavy" o Lex opodstatnene 😉
s tou Audi na 1. mieste som vcelku kludny, lebo mozno to bude aj skor...
Skor bude zaujimave fakt sledovat vyvoj predaja Macanu, novej Panamery, neskor "Pajunu", preznackovaneho zakladneho Boxtera/Caymana na P 718, dalsej 911...atd 😉
Za 5 rokov si povieme, ci boli moje "obavy" o Lex opodstatnene 😉
Teda ty musíš brát od nich nějaký všimný 😉
V roce 2013 to bylo 523tis vs 162tis...no sny jsou sny 😉
V roce 2013 to bylo 523tis vs 162tis...no sny jsou sny 😉
Na to je Porsche cenově dost vysoko, viz třeba cena SQ5 vs cena slabšího dieselového Macanu, nebo Touareg V8 vs Cayenne S diesel.
To spíš Jag cenově/celkově zapadá do teritoria Lexu.
To spíš Jag cenově/celkově zapadá do teritoria Lexu.
a pre tich ( zatial len cinanov ) nas byvaly velebeny Peto Shreyer urobil takeho "mini Cayena" - aspon z predu >😁 😒br />
[odkaz]
Přímými soupeři jsou pro Audi především BMW a MB, a ty v poslední době také rozšiřují nabídku směrem dolů, ale můžeš si klidně myslet, že D3 je mimo a Lexus naopak IN jen proto, že v menších třídách zatím proti nim vůbec nemá co nabídnout.
Mě je celkem jedno, kdo je in a kdo out. Jen si já myslím, že asi není v pořádku, že luxusní, prémiovou značku táhne druhý nejlevnější model.
Takové vyjádření by klidně mohli francouzi z Pitesti vypustit do světa rovněž. Ale nepustí, oni totiž stojí nohama na zemi na rozdíl od turků z Ingolstadtu 😄
[odkaz]
[odkaz]
A aj o tom tato "pyramida" je: Luxusne automobilky vynakladaju obrovske prostriedky do vyvoja pokrokovych technologii, ktore neskor mozu prevziat aj mainstreamovi vyrobcovia ( Audi - > VW...) a to zase nuti dalsiu mainstreamovu konkurenciu snazit sa drzat krok. Automobilky, ktore maju mensie budgety na vyvoj ( koli mensim ziskom ) to budu mat stale tazsie...( PSA, Subaru, Suzuki...)
Co za technologické finesy představil kdo co se týče motorů - převodovky si nikdo sám už skoro nedělá (čest vyjimkám typu MB a GM), vše dělaj specializovanhé firmy jako ZF, Aisin, Getrag, Tremec atd.
A co zázračného představili na karoseriích a podvozcích.....
To by mě fakt zajímalo.
OK, ako ty, tak aj ja😒br /> V statoch vymysleli pre mna 2 zaujimave veci - Bruce McLaren - jeho M6 GT, no a ten lekarnik - CocaColu >😁
tym, ze sa amici naucili nedavno pouzivat viacprvkove napravy v normalnych autach to nezachranis >😒]
Ostatne si najdi na nete 😉
Absolutne ma tento tvoj pokriveny nazor netrapi >😁
Já čekal odpověd z tvé stranzý s vyjmenovaním těch úžasných novinek , které se za posledních 10 let objevily v autech mimo oblast interiéru.
PS: víceprvek sem měl už na 95 Stratusu vč. zadních kotoučů, v té době to neměla řada EU aut >😁
Technologie výroby karoserií v BMW u modelů i3 a i8 a výrobní proces, který velmi zlevňuje výrobu části auta, která jsou z uhlíkových vláken.
Motory s třemi turby v podání BMW nebo elektrické přeplňování u Audi.
Podvozky s elektrickým pohonem všech čtyři kol [odkaz]
Jinak od června 2013 si Audi nechalo registrovat 202 různých technologických patentů a inovací.
[odkaz]
Pro mě je užitkem, že si pořídím auris Hybrid a né laserová světla, elektrický pohon všech kol atd...
Ok, laserová světla. super. Výrobní proces mě nezajímá, auta z jiných materiálů než plechu už tady byla před 50ti lety i více (Trabant, Vette, nerezové kastle atd)
Pohon 4x4 ač takový nebo makový je pořád 4kolka.
A turbo je věc stará 70 let co se týče použití v autech. Je fajn, že za 70 let dokázali dát na motor 3 >😁 >😁 >😁
Ale takové ty inovace ve smyslu aribag, tempomat, klima, head up atd už v poslední době nepřicházej, ono už není co vymýšlet a nedává se na to dost peněz.....
Pořád se jezdí na benzín, naftu a elektriku jako už před 100 lety a v podstatě nic zásadního se v autech neobjevuje...
Jen se vylepšuje a vymýšlí eko pí*oviny, kdy oturbený dvoulitr žere v 70% jízdních režimů to co V6 3litr, resp v 15% těch režimů z těch 70% žere ten V6 méně.
Poslední zajímavé a přínosné novinky ve světe motorů byly přímý vstřík a proměnné časování ventilů a vypínání válců a to už je dost vousaté....
A co se týče bezpečnosti bylo poslední přínosvné ESP, TCS, ABS, ASR, EBD a airbagy, opět silně vousaté.
Zbytek sou nesmysly, eko kravinky pro vlády a cingrlátka, na kterých tahaj z lidí peníze, aby stále chtěli nové auto, stejně jako nové pc, smartphone, notas atd
A skoro vše je konzumní spotřebák.
Audi například přišlo s technologií dekoračních lišt, kde spojuje dost drahé tzv. černé dřevo (ono teda není černé, ale v rámci pár milimetrů na řezu je skutečně dost tmavé) a hliníkové fólie. Ono se to zdá jednoduché, ale spojit a slisovat dřevo s hliníkem je dost náročná věc. Výsledek je sice drahý (skoro 60tis příplatek), ale stojí za to.
[odkaz]
A ještě celkový pohled do interiéru😒br />
[odkaz]
Preco im to robiiiiis ??? >😁 >😁 >😁 >😁
Ved si budu vlasy trhat, ze podobne kvalitne urobeny interier neurobia ani za 10 rokov !!!! >😁 >😁 >😁 >😁
:yes:
https😐/www.nostraforma.com/en/kundali…
Ano náskok díky technice a Audi? Jen plácání. Pro mě he inovátorem Toyota...hybrydy, vodíková auta...ne jen jako VW, počkáme až to někdo vyrobí, zavede a pak se přidáme...
Ale nie - Subaru - moji oblubenci hned po Audi a celej D3(+Porsche) to maju proste tazke. Malo predavaju, malo zarabaju, musia setrit kde sa da - vid upustenie od 6 valcov, a zjednodusenie buducich pohonov 4x4 so 100% stsvkou na Haldex... :-!
Praveze som ich mal rad...lenze doba im nepraje.
Poriadne sa pozri, co aktualne v ponuke Audi najdes, ake veci su vo vyvoji, a potom nieco placaj. OK? 😉
"Vsetky auta boli testovane za rovnakych podmienok. Niektore discipliny s ESP ON, ine s ESP OFF. Ale vzdy na vsetkych autach rovnako.
Testu sa zacastnili: Audi A4 2.0 TDI quattro(103 kW), BMW 320d 😁rive, Mercedes-Benz 250 CDI 4Matic a Subaru Legacy 2.0D.
Pneumatiky malo kazde auto ine."
Audi "přetlačilo" i BMW, které "přetlačilo" MB.
Nešlo o přetahování na suchu.
chybí tomu víra a víra je důležitá, víra ve vítězství, prvenství atd.......