Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi chce být luxusní jedničkou, do novinek investuje 24 miliard eur

Většina investovaných financí bude vložena do vývoje a výroby nových automobilů a techniky.
Zpět na článek
29. 12. 2014 11:57
29. 12. 2014 12:03
29. 12. 2014 13:21
29. 12. 2014 16:47
29. 12. 2014 17:39
29. 12. 2014 18:46
29. 12. 2014 20:44
30. 12. 2014 13:12
29. 12. 2014 10:09
takových by bylo
Zajímavé. Stejný cíl má i Mercedes a BMW, pokud vím, má zase cíl si prvenství na trhu udržet. Jinými slovy, všichni chtějí být první... Někteří ale už tuší, že to nejde.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - kari.laz
29. 12. 2014 10:31
Re: takových by bylo
Každý chce být nejlepší a nejprodávanější a těžit z toho co nejvíce. Kdyby na to všichni rezignovali s tím, že tuší, že to nejde, tak to můžou rovnou zabalit. Je dobře, že se všichni snaží být nejlepší. Obzvláště pokud se jedná o takovéhle značky, které mohou do vývoje investovat obrovské sumy.
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 10:38
Re: takových by bylo
Joooo ;-)
A aj o tom tato "pyramida" je: Luxusne automobilky vynakladaju obrovske prostriedky do vyvoja pokrokovych technologii, ktore neskor mozu prevziat aj mainstreamovi vyrobcovia ( Audi - > VW...) a to zase nuti dalsiu mainstreamovu konkurenciu snazit sa drzat krok. Automobilky, ktore maju mensie budgety na vyvoj ( koli mensim ziskom ) to budu mat stale tazsie...( PSA, Subaru, Suzuki...)
Avatar - Barrichello
29. 12. 2014 11:23
Re: takových by bylo
Jaké prokorové technologie kdo představil za 10 let (vynech fíčury v interiéru převzaté ze světa IT a mobilních telefonů).

Co za technologické finesy představil kdo co se týče motorů - převodovky si nikdo sám už skoro nedělá (čest vyjimkám typu MB a GM), vše dělaj specializovanhé firmy jako ZF, Aisin, Getrag, Tremec atd.
A co zázračného představili na karoseriích a podvozcích.....

To by mě fakt zajímalo.
29. 12. 2014 11:40
Re: takových by bylo
Přesně tak, hraní si na to, že automobilky vymysleli, něco překotného je pryč. Budou to jen vyjímky. Plno věcí je vymyšleno, jen zaplatit vývoj. Takže šup do A8 oni to zaplatí, což neznamená, že to v Audi vymysleli:)
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 11:41
Re: takových by bylo
Typicky provokacna odpoved Baríku >:D
OK, ako ty, tak aj ja:
V statoch vymysleli pre mna 2 zaujimave veci - Bruce McLaren - jeho M6 GT, no a ten lekarnik - CocaColu >:D
tym, ze sa amici naucili nedavno pouzivat viacprvkove napravy v normalnych autach to nezachranis >:-[]
Ostatne si najdi na nete ;-)
Absolutne ma tento tvoj pokriveny nazor netrapi >:D
Avatar - Barrichello
29. 12. 2014 12:48
Re: takových by bylo
Odpověd?

Já čekal odpověd z tvé stranzý s vyjmenovaním těch úžasných novinek , které se za posledních 10 let objevily v autech mimo oblast interiéru.

PS: víceprvek sem měl už na 95 Stratusu vč. zadních kotoučů, v té době to neměla řada EU aut >:D
29. 12. 2014 11:43
Re: takových by bylo
Otázka je, co bereš za "pokrokovou technologii". Asi by se dalo začít předkem auta, kde zrovna Audi a BMW s laserovými světly, dříve s FULL LED a ještě dříve BMW s Xenony udělaly dost díru do světa.

Technologie výroby karoserií v BMW u modelů i3 a i8 a výrobní proces, který velmi zlevňuje výrobu části auta, která jsou z uhlíkových vláken.

Motory s třemi turby v podání BMW nebo elektrické přeplňování u Audi.

Podvozky s elektrickým pohonem všech čtyři kol [odkaz]

Jinak od června 2013 si Audi nechalo registrovat 202 různých technologických patentů a inovací.

[odkaz]
29. 12. 2014 12:25
Re: takových by bylo
a jakou díru udělali s laserovými světly?myslíš tu díru v článcích jak je jeden víc king jak druhý?ještě jednou, aby to nebylo špatně pochopeno....všechny možný ala hightech vychytávky jsou vymyšleny a jen několik firem je schopno je srtčit do auta, udělat PR, aby jim to lidi zaplatili. A nevím proč bych se měl proto se k těmto značkám pomalu modlit, když jejich produkty k mému užitku nejsou.
Pro mě je užitkem, že si pořídím auris Hybrid a né laserová světla, elektrický pohon všech kol atd...
Avatar - Barrichello
29. 12. 2014 13:00
Re: takových by bylo
Xenony měla auta už v 90. letech (D1S výbojky), bixenony někdy počátkem 00. let, to není posledních 10 let.

Ok, laserová světla. super. Výrobní proces mě nezajímá, auta z jiných materiálů než plechu už tady byla před 50ti lety i více (Trabant, Vette, nerezové kastle atd)

Pohon 4x4 ač takový nebo makový je pořád 4kolka.

A turbo je věc stará 70 let co se týče použití v autech. Je fajn, že za 70 let dokázali dát na motor 3 >:D >:D >:D

Ale takové ty inovace ve smyslu aribag, tempomat, klima, head up atd už v poslední době nepřicházej, ono už není co vymýšlet a nedává se na to dost peněz.....

Pořád se jezdí na benzín, naftu a elektriku jako už před 100 lety a v podstatě nic zásadního se v autech neobjevuje...

Jen se vylepšuje a vymýšlí eko pí*oviny, kdy oturbený dvoulitr žere v 70% jízdních režimů to co V6 3litr, resp v 15% těch režimů z těch 70% žere ten V6 méně.

Poslední zajímavé a přínosné novinky ve světe motorů byly přímý vstřík a proměnné časování ventilů a vypínání válců a to už je dost vousaté....

A co se týče bezpečnosti bylo poslední přínosvné ESP, TCS, ABS, ASR, EBD a airbagy, opět silně vousaté.

Zbytek sou nesmysly, eko kravinky pro vlády a cingrlátka, na kterých tahaj z lidí peníze, aby stále chtěli nové auto, stejně jako nové pc, smartphone, notas atd
A skoro vše je konzumní spotřebák.
29. 12. 2014 14:50
Re: takových by bylo
Představ si, že velká část inovací bude ve výrobních technologiích, protože ty ti právě umožní realizovat myšlenky, které do té doby nedávalo smysl realizovat (typicky pro příliš vysoké náklady).
Avatar - Barrichello
29. 12. 2014 21:16
Re: takových by bylo
Hlavne ze ty komponenty pro fabriky vyrabi externi dodavatele, ze. Takze abys tam mohl neco noveho namontovat, musi to nekdo jiny vyrobit
29. 12. 2014 12:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2014 12:05
Re: takových by bylo
A ještě něco. Zmínil jsi "fičury v interiéru". Dokonce i v dekoracích se inovuje, vymýšlí se nová schémata, která dotváří pocity z luxusu a zpříjemňují pobyt za volantem.
Audi například přišlo s technologií dekoračních lišt, kde spojuje dost drahé tzv. černé dřevo (ono teda není černé, ale v rámci pár milimetrů na řezu je skutečně dost tmavé) a hliníkové fólie. Ono se to zdá jednoduché, ale spojit a slisovat dřevo s hliníkem je dost náročná věc. Výsledek je sice drahý (skoro 60tis příplatek), ale stojí za to.

[odkaz]

A ještě celkový pohled do interiéru:

[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 12:15
Re: takových by bylo
>:D :yes:
Preco im to robiiiiis ??? >:D >:D >:D >:D
Ved si budu vlasy trhat, ze podobne kvalitne urobeny interier neurobia ani za 10 rokov !!!! >:D >:D >:D >:D
:yes:
29. 12. 2014 20:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2014 12:33
Re: takových by bylo
ježiš to je vrchol umění >:-[] já si za 60tis koupím radši tohle
https://www.nostraforma.com/en/kundali
29. 12. 2014 14:47
Re: takových by bylo
Co spojit, ale pak to nařezat. Mezi zajímavé inovace posledních let patří tzv. kované kompozity, na kterých spolupracovali s Callaway. Nebo takové kompozitové výztuhy kovových nosných komponent.
29. 12. 2014 11:36
Re: takových by bylo
No pokud použiješ Subaru jako někoho kdo doplatí na nevývoj tak nevím kde bereš info. Subaru je dost specifická značka, která nechřadne, spíš naopak. A její čtyřkolky jí může Audi leda závidět.
Ano náskok díky technice a Audi? Jen plácání. Pro mě he inovátorem Toyota...hybrydy, vodíková auta...ne jen jako VW, počkáme až to někdo vyrobí, zavede a pak se přidáme...
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 11:47
Re: takových by bylo
vidim, ze aj ty si asi riadny "hybryd" >:D
Ale nie - Subaru - moji oblubenci hned po Audi a celej D3(+Porsche) to maju proste tazke. Malo predavaju, malo zarabaju, musia setrit kde sa da - vid upustenie od 6 valcov, a zjednodusenie buducich pohonov 4x4 so 100% stsvkou na Haldex... :-!
Praveze som ich mal rad...lenze doba im nepraje.
Poriadne sa pozri, co aktualne v ponuke Audi najdes, ake veci su vo vyvoji, a potom nieco placaj. OK? ;-)
29. 12. 2014 11:50
Re: takových by bylo
Nevím, myslím, že je mimo. Žije ve svém světě a Audi pro něj bude vždy pouze předražený volkswagen. Nemyslím, že je na něj vhodné reagovat. ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 11:56
Re: takových by bylo
hlavne ze vie pouzivat tlacitko : :no: :-!
29. 12. 2014 12:46
Re: takových by bylo
Nevím kde jsi přišel na to, že Subaru málo prodává a málo vydělává..hoď mi odkaz
29. 12. 2014 11:48
Re: takových by bylo
[odkaz] čas 2:28
29. 12. 2014 12:48
Re: takových by bylo
Ano, Audi má v dieslu silnější motor, to ses mohl podívat i do papírů
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 13:04
Re: takových by bylo
Možná jsem se špatně díval, ale výkony jsem v testu neviděl?
29. 12. 2014 14:07
Re: takových by bylo
Výkony byly uvedeny v článku, ale beru zpět, byla to ta slabší verze 2,0 TDI u Audi.
Avatar - white label
29. 12. 2014 14:15
Re: takových by bylo
Článek jsem právě nemohl najít, takže jaké tam byly výkonové verze?
29. 12. 2014 14:33
Re: takových by bylo
[odkaz]

"Vsetky auta boli testovane za rovnakych podmienok. Niektore discipliny s ESP ON, ine s ESP OFF. Ale vzdy na vsetkych autach rovnako.
Testu sa zacastnili: Audi A4 2.0 TDI quattro(103 kW), BMW 320d X-Drive, Mercedes-Benz 250 CDI 4Matic a Subaru Legacy 2.0D.
Pneumatiky malo kazde auto ine."
Avatar - white label
29. 12. 2014 16:43
Re: takových by bylo
Takže ta A4 byla nakonec motorově nejslabší.
Avatar - white label
29. 12. 2014 13:21
Re: takových by bylo
Do jakých papírů, já tam žádné nevidím, kolik kW mělo tohle 2,0 TDI?
Audi "přetlačilo" i BMW, které "přetlačilo" MB.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 13:33
Re: takových by bylo
Bych řekl- audi nejspíš 125kw, BMW 130kw, MB 150kw
Avatar - white label
29. 12. 2014 13:39
Re: takových by bylo
To by pak bylo Audi výkonově 2. nejslabší v testu a přesto tuhle rundu vyhrálo, takže jen o výkonu to nebude, navíc hdm má tady spíš výhodu proti klasickému manuálu.
Nešlo o přetahování na suchu.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 13:42
Re: takových by bylo
Já bych zrovna v této disciplýně výkon viděl jako irelevantní.
29. 12. 2014 14:11
Re: takových by bylo
Předpokládám, že tím odkazem chtěl poukázat na srovnání kvalit pohonů, ale tažná síla o tom mnoho nevypovídá. Víc vypovídající byl v tomhle ohledu v testu také uvedený sprint a rozjezd do kopce.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 12:56
Re: takových by bylo
Pěkné video. Spíš takový Top gear, nic exaktního, ale žádná z těch čtyřkolek asi není (z hlediska pohonu 4x4) špatnou koupí. :yes:
Avatar - flyboyeda
29. 12. 2014 12:31
Re: takových by bylo
to je stejný jako kdyby velitel RAF řekl pochybuju , že je porazíme ( Luftwaffe )

chybí tomu víra a víra je důležitá, víra ve vítězství, prvenství atd.......
Avatar - white label
29. 12. 2014 12:18
Re: takových by bylo
Podstatná je vůle něco pro to dělat, tušit, že to nejde/nepůjde je začátek konce boje o TOP.
29. 12. 2014 11:57
Diskuze
Víte ta diskuze mi připadá taková přitažená za vlasy. Bavíme se o tom, že Audi (ale klidně dosaďte i jinou značku z D3+Porsche) bude vynakládat pro smrtelníka těžko uvěřitelné peníze na vývoj nových technologií. A místo abychom si s D3 potřásli rukama a popřáli všechno nejlepší s díky, že se technologie zase někam posunou, tak tady máváme rukama a snižujeme podstatu celé věci.
Já fandím Audi, stejně jako BMW a Mercedesu na jejich cestě za zdoláním nových met a cílů. Jak víte, je tisíc drobností, které jsem kritizoval na BMW, ale vyváží je tisíc dalších drobností, které mi zpříjemňují život. Takže celkově jsem rád za investice do vývoje, protože to jsou defacto naše peníze, které jsme těm automobilkám dali a oni - jak je vidět z článku - s nimi zacházejí kromě jiného i velmi rozumně.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 12:03
Re: Diskuze
Podpisujem !!!! ;-) :yes:
29. 12. 2014 13:21
Chtit muze...
...ale porad to bude jen Audi. "Svuj stin neprekrocis"
Rozbalit vlákno
70
Avatar - white label
29. 12. 2014 13:24
Re: Chtit muze...
Konečně nějaká tvoje opravdu vlastní zkušenost..., toho se drž.
29. 12. 2014 13:43
Re: Chtit muze...
To bys mel poradit spis Audi. Jako by "bilej labil" prohlasil, ze bude anglickym kralem. Mate s Audi stejnou sanci.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 13:53
Re: Chtit muze...
Máš naprostou pravdu. Být jednou ze tří nejlepších značek, kde o pořadí mezi nimi rozhodují spíše konkrétní modely a aktuální stáří toho-kterého modelu, nic extra.Je tolik jiných automobilek, vyrábějících všeobecně lepší auta. :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
29. 12. 2014 14:01
Re: Chtit muze...
Na něj musíš s tou ironií pomalu, aby ji vůbec pochopil... ;-)
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 14:03
Re: Chtit muze...
Když nepochopí, aspoň budu mít fanouška ;-)
29. 12. 2014 14:47
Re: Chtit muze...
Prvni a posledni vetu klidne podepisu. To mezi nima je jen blabol.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 14:53
Re: Chtit muze...
Prima. Mohl bys tedy jmenovat tu spoustu jiných značek?
29. 12. 2014 15:03
Re: Chtit muze...
To nemusim. Rychlejsi bude vyjmenovat ty vyrobce, ketri vseobecne lepsi auta nez Audi nevyrabi.
"Neni vsechno zlato, co se trpyti."
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 15:09
Re: Chtit muze...
Taky odpověď. Ale chápu. Než se ztrapnit, radši nějaký "moudro".
Avatar - white label
29. 12. 2014 13:56
Re: Chtit muze...
Audi šanci určitě má a rozhodně větší, než je tvoje šance, že jednou konečně dospěješ a nějak se vyrovnáš s faktem, že aktuálně už je Audi nejprodávanější z D3 v Evropě. Ještě před "pár" lety ses představy o něčem takovém také křečovitě obával, takže v té křeči klidně dál pokračuj.

P.S. Zase jsi to ráno s tou "vtipnou" kaší přehnal, ty náš "bílý anglický krále"...
29. 12. 2014 14:39
Re: Chtit muze...
No šanci má, ale za jakou cenu?Prodeje jí táhne A3, vymýšlí Q1...Co se týče D3 tak honěním za prodeji pozbývá čím dál více modelů prémiovost...
29. 12. 2014 16:47
Re: Chtit muze...
Celosvětové prodeje Audi táhne řada A4, celkem cca 340 tis. ročně s velkým náskokem před řadou A6, následuje Q5 a A3. Dalších skoro 100 tis. tvoří řada A5, takže ve střední třídě (A4+A5) mají zdaleka největší porci prodejů. Stačí se podívat do výroční zprávy.
29. 12. 2014 17:31
Re: Chtit muze...
Já psal evropské prodeje a táhnuto, znamenalo v plusu...bez A3 by Audi v Evropě bylo v mínusu...
29. 12. 2014 17:39
Re: Chtit muze...
Já v tvém příspěvku
"No šanci má, ale za jakou cenu?Prodeje jí táhne A3, vymýšlí Q1...Co se týče D3 tak honěním za prodeji pozbývá čím dál více modelů prémiovost..."
žádné psaní o evropských prodejích nevidím.
29. 12. 2014 17:55
Re: Chtit muze...
Byla to reakce na wl, že Audi je aktuálně z D3nejprodávanější v Evropě
29. 12. 2014 18:46
Re: Chtit muze...
A co je na tom špatně? Dole zmiňuješ Lexus a ten v Evropě prodává zdaleka nejvíc vozů v modelové řade CT (cca 36%), tedy také v nižší střední.
29. 12. 2014 20:24
Re: Chtit muze...
Tak aspoň, že tu něco prodají ;-) Lexus určitě nemá Evropu jako hlavní trh, v USA je skladba jiná. Audi má Evropu za jeden ze základů prodeje.
29. 12. 2014 20:44
Re: Chtit muze...
Nějak nerozumím řeči tvého kmene a nevím jaký je v tom rozdíl, Evropa je poměrně chudá, takže nejprodávanější auta v prémii jsou tu nižší střední a střední třída bez ohledu jestli pro Audi nebo Lexus je to hlavní nebo vedlejší trh. A třeba v emirátech se nejvíc prodávají vyšší střední a luxusní opět bez ohledu jestli se jedná o Mercedes, Audi nebo Lexus.
Avatar - white label
29. 12. 2014 17:39
Re: Chtit muze...
A kde by bylo bez A4, A6, Q5...? Trošku demagogie nemyslíš?
A kde by byl MB bez svých nových všemožných "Aček"? Proč má BMW 1er/2er a hlavně nový 2er Active Tourer?

P.S. Píšeme pod článkem o celosvětových prodejích Audi a o žádných pouze evropských prodejích Audi ses tam nezmiňoval.
29. 12. 2014 18:23
Re: Chtit muze...
Reagoval jsem na tvůj příspěvek, kde zmiňuješ že Audi je nejprodávanější D3 v Evropě. A v Evropě táhne prodeje Audi A3. Tečka.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 18:44
Re: Chtit muze...
Audi by s tím mělo urychleně něco udělat. Motorům sebrat turbo, převodovky pětikvalty, podvozek- torzku, interiér slevnit, a to by bylo, aby si to ti zblblí zákazníci nerozmysleli. ;-)
Jinak chápu tvoje rozčarování, kam se až posouvají prémiovky, ale s tím nic nenaděláme.I ferrari chce výrazně zvedat prodeje. Peníze vládnou světem a noví manažeři chtějí své odměny.Tak už to chodí.Asi bych nebyl na jejich místě jinej. Jen by mrchy nemuseli ojebávat kvalitu.
Avatar - white label
29. 12. 2014 19:01
Re: Chtit muze...
Co aktuálně táhne (nízké) prodeje v Evropě u Lexusu? A co je táhlo u MB před příchodem nového Céčka?
Avatar - white label
29. 12. 2014 17:34
Re: Chtit muze...
Takže A3 je celkově až na 4. místě za A4, A6 a Q5, ale to zjevně nebrání někomu tvrdit, že prodeje Audi táhne hlavně A3. ;-)
29. 12. 2014 20:14
Re: Chtit muze...
V Evropě táhne prodeje A3. Nebýt A3 tak tak jsou v prodejích v mínusu. Tečka. O celkových prodejích jsem nemluvil. Pro hnidopichy polopaticky. Audi v Evropě prodává víc aut v řadách A4, A6, Q5 (asi , věřím WL).
Avatar - white label
29. 12. 2014 16:55
Re: Chtit muze...
Prodeje stále táhne hlavně A4 (stejně jako střední třída u celé D3), a to přesto, že je současná g. A4 těsně před důchodem. Ano, trend rozšířit nabídku směrem dolů se týká celé D3 a při přímém třídním srovnání na tom není A3 rozhodně špatně, naopak, což se projevuje i na třídních prodejích a "vymýšlí" se jak Q1, tak Q8, nebo A9.
29. 12. 2014 14:52
Re: Chtit muze...
I Ford se prodava lepe nez D2. Pritom na ne celkove nedosahuje. Audi je na tom stejne.
Avatar - white label
29. 12. 2014 16:49
Re: Chtit muze...
Četl si aspoň ten nadpis? Co má Ford společného s D3? Např. VW se prodává lépe než jednotlivé značky D3 a nikoho "normálního" nenapadne s tím v této souvislosti argumentovat.
30. 12. 2014 00:30
Re: Chtit muze...
To same, co ma Audi spolecneho s D2.
Avatar - AUDIRS6
30. 12. 2014 00:34
Re: Chtit muze...
dalsi expert 8-s :no:
Avatar - white label
30. 12. 2014 00:36
Re: Chtit muze...
Jenže D2 je aktuálně právě BMW a Audi, takže opět viz 13:56, a až zvládneš základy můžeš pokračovat...
29. 12. 2014 14:57
Re: Chtit muze...
ještě doplním data: Audi Evropa prodeje: 1-10 (2013): 591.477ks vs 620.466 (2014).
+ 28989 ks. Audi A3: 1-10 (2013): 140.315ks vs 172.075 (2014) +31760 ks.
Na celkových prodejích se řada A3 podílela v roce 2013 23,7% letos 27,7%.
Celý růst značky tedy táhne jedna řada (v USA to samé, v Číně též hodně pomáhá).
29. 12. 2014 15:05
Re: Chtit muze...
To jim nerikej. Kazis zabavu ;-)
29. 12. 2014 15:09
Re: Chtit muze...
Nekazím. přeci A3 je vrchol luxusu, prestiže, nej nej technika ne?? ;-)
29. 12. 2014 15:26
Re: Chtit muze...
jen pro zábavu prodeje Audi USA:
162.773 ks 1-11(2014): +21725ks oproti 2013
A3: 1-11(2014): +18703ks oproti 2013
Opět prodeje táhne jeden model...
Oproti tomu vyjádření Lexusu USA: Auto pod 30tisUSD není hodno nosit znak Lexusu ;-)
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 15:31
Re: Chtit muze...
Přiznávám, že neznám USA trh. Prodává se tam všeobecně hodně malých aut- kompaktů?
29. 12. 2014 15:49
Re: Chtit muze...
To je otázka kolik je hodně...prodeje jdou hodně nahoru, takže se prodává dobře "všechno". Trhu vévodí F 150 a velká auta...spíš jsem to psal, že "luxusní" značku v USA táhne A3.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 15:55
Re: Chtit muze...
Já jen, že když se tam- jak si myslím- prodávají hlavně velký auta, není vyjádření Lexusu ničím jiným, než obchodním rozhodnutím. V rozmazlené Evropě prodávají mizerně, a nač vyvíjet pro USA malý levný auto.
Ale jinak je mi Lexus rozhodně sympatickej.I když jejich nový designový počiny....
29. 12. 2014 16:07
Re: Chtit muze...
No Evropa není pro Lexus hlavní odbytiště, ale prodeje jim opět stoupají. Já si pod pojmem luxusní, prémiová značka vybavím produkty, které v dané kategorii vyjadřují určitou kupní sílu a mám povědomí kam zařadit značku z hledista "prestiže". Když řekneš Lexus tak vím, že produkt pod 1mil. korun nekoupím. Řeknu Audi, vím že produkt pod 400 tis. nekoupím atd. Podle toho je i značka vnímána. A i když Lexus peníze na to aby malé auto udělal má, neudělá to, protože pro je je důležitější kvalita, spokojenost a vnímaní značky, než prodeje (takto nějak to formulovali:) )
Pro mladé mají v USA Scion a nepotřebují si ničit Lexus:)
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 16:33
Re: Chtit muze...
Hmmm, tu sa Lexus vyjadril sam, ako boj s D3 vnima:
[odkaz]
Takze ano - o kvalitu im ide, cisla by ale mali radi lepsie, ale vedia, ze ich miesto je No.4 ;-)
PS: ...kym sa tam neprepracuje Porsche, a potom sa uz bude pisat o D4 >:-[] ...
29. 12. 2014 17:03
Re: Chtit muze...
Ano, protože rezignovali na honbu za prodeji za každou cenu ;-)
Jo pokud Porsche udělá dalších pět řad SUV tak klidně >:D
prodeje USA 1-11/2014
BMW: 298.212ks +26.321ks, +9,7%
MB: 318.839ks +20.324ks, +6,8%
Lexus: 271.510ks +32.420ks, +13,5%
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 17:07
Re: Chtit muze...
K tvým číslům v USA- myslel bych, že každá automobilka chce prodat co nejvíc aut, a ne prodat co nejvíc aut v USA.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 16:45
Re: Chtit muze...
Trochu ti to kulhá. Lexus CT stojí 600.000,-. Rozhodně nevěřím, že Lexus nedělá malý auta z ušlechtilých důvodů. Prostě by je tam, kde se mu daří, příliš neprodával.
Vnímání prestiže Audi/Lexus pro mě osobně fifty fifty, a nemyslím si, že by jinde bylo Audi bráno jako podřadná značka vůči Lexusu.
29. 12. 2014 16:58
Re: Chtit muze...
Samozřejmě je to moje vnímání....ano CT stojí 600tis...ale o tom to je :-) .
Přečti si vyjádření Lexusu v originále....levnější auta než 30tis USD dělat nebudou.
Za prodeji ať se honí němci.
Že je tady luxus Audi, může být někde jinde cokoliv jiného...je to jen PR.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 17:04
Re: Chtit muze...
No, a vzhledem k tomu, že to CT je hybrid, a srovnatelně velká A3 s obyč motorem je asi o 50t. levnější, je vlastně Lexus levnější než Audi, řekl bych. Luxus není podle mě vyjádřen nějakými PR kecy, ale tím, za jak moc peněz to umím prodat. A myslím, že Audi umí prodat dost drahý auta.
29. 12. 2014 17:10
Re: Chtit muze...
A co jiného to tedy je?čím to prodáš?Jedině PR....Nebo ty luxus umíš nějak číselně změřit?
Avatar - _Karel_
29. 12. 2014 17:20
Re: Chtit muze...
Už jsem napsal, čím se dá změřit- cenou. Nenapadá mě objektivnější měřítko.
29. 12. 2014 17:40
Re: Chtit muze...
tak to nejsme v rozporu ;-)
Avatar - white label
29. 12. 2014 17:30
Re: Chtit muze...
A co jiného, než PR je prohlášení typu:
"...levnější auta než 30tis USD (zatím) dělat nebudeme."
Když nic nemám ve třídách, které přímá konkurence nabízí, tak z toho PR udělá "přednost". Neřeknou, my (zatím) nic nemáme, ale my to (zatím) ani mít nechceme "v zájmu našich zákazníků".
Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod., aby si mohl dovolit dlouhodoběji "pohrdat" tím, co nabízí hlavní proud prémiové konkurence.
S čím přijdeš příště, že pro Lexus není dost dobrý evropský trh, a proto se tu ani moc nesnaží prodávat?
29. 12. 2014 17:37
Re: Chtit muze...
Je to jejich rozhodnutí ne moje. Ať se rozhodují jak chtějí. Mě je sympatičtější když se luxusní značka necpe směrem dolu obory napříč.
Může Fendi, nebo Prada prodávat více a levněji? Ano, ale proč by to dělali?:)
Avatar - white label
29. 12. 2014 17:52
Re: Chtit muze...
Neříkám, že to je tvoje rozhodnutí, ale PR vidíš jenom tam, kde ho vidět chceš.
Jinak jsem už napsal, Lexus není Rolls, Bentley ani Aston apod. a není ani Prada.
Stále je to "pouze" prémiová "čtverka", která už zřejmě ví na co má/nemá.
29. 12. 2014 18:05
Re: Chtit muze...
PR sem PR tam každý má svůj rozum...já nemám ani tvojí prémiovou čtyřku, nebo pětku...zase pseudo PR kastace ;-)
Avatar - white label
29. 12. 2014 18:43
Re: Chtit muze...
Uvidíme, kde bude za 5 let Lexus a kde Audi... ;-)
29. 12. 2014 20:21
Re: Chtit muze...
Myslím, že obě značky budou vydělávat, to se asi shodnem ;-)
Avatar - white label
29. 12. 2014 20:24
Re: Chtit muze...
O tom doufám nepochybujeme... ;-)
29. 12. 2014 20:56
Re: Chtit muze...
Lexus bude prodávat víc aut v USA, Audi ve zbytku. Otázka jak bude za 5let v Číně...
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 21:01
Re: Chtit muze...
Pokial pojde vsetko podla planu, tak Audi #1 :-) a Lexus #5 >:-[]
29. 12. 2014 21:24
Re: Chtit muze...
Teda tomu se říká posedlost ;-) chlape neber to tak vážně ;-)
Avatar - white label
29. 12. 2014 22:15
Re: Chtit muze...
Sny jsou přece zadarmo, podobně jako slibem nezarmoutíš... ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 22:26
Re: Chtit muze...
ved pohoda ;-)
s tou Audi na 1. mieste som vcelku kludny, lebo mozno to bude aj skor...
Skor bude zaujimave fakt sledovat vyvoj predaja Macanu, novej Panamery, neskor "Pajunu", preznackovaneho zakladneho Boxtera/Caymana na P 718, dalsej 911...atd ;-)
Za 5 rokov si povieme, ci boli moje "obavy" o Lex opodstatnene ;-)
30. 12. 2014 00:12
Re: Chtit muze...
Teda ty musíš brát od nich nějaký všimný ;-)
V roce 2013 to bylo 523tis vs 162tis...no sny jsou sny ;-)
Avatar - white label
30. 12. 2014 00:22
Re: Chtit muze...
Na to je Porsche cenově dost vysoko, viz třeba cena SQ5 vs cena slabšího dieselového Macanu, nebo Touareg V8 vs Cayenne S diesel.
To spíš Jag cenově/celkově zapadá do teritoria Lexu.
Avatar - AUDIRS6
30. 12. 2014 00:31
Re: Chtit muze...
a pre tich ( zatial len cinanov ) nas byvaly velebeny Peto Shreyer urobil takeho "mini Cayena" - aspon z predu >:D :
[odkaz]
30. 12. 2014 00:36
Re: Chtit muze...
Ale to by Jag musel konečně začít vyrábět...palce mu držím dlouho, ale ne a ne se rozjet...
Avatar - white label
30. 12. 2014 00:39
Re: Chtit muze...
Ano, to by musel...
30. 12. 2014 00:44
Re: Chtit muze...
A nesmí zapomenout na Maserati...ti zatím plní plán a aspoň v USA jim šlapou na paty...
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 22:35
Re: Chtit muze...
Myslis ? :-O ...za 5 rokov stretavka, a uvidi sa ;-)
Avatar - white label
29. 12. 2014 17:10
Re: Chtit muze...
Přímými soupeři jsou pro Audi především BMW a MB, a ty v poslední době také rozšiřují nabídku směrem dolů, ale můžeš si klidně myslet, že D3 je mimo a Lexus naopak IN jen proto, že v menších třídách zatím proti nim vůbec nemá co nabídnout.
29. 12. 2014 17:14
Re: Chtit muze...
Mě je celkem jedno, kdo je in a kdo out. Jen si já myslím, že asi není v pořádku, že luxusní, prémiovou značku táhne druhý nejlevnější model.
30. 12. 2014 13:12
Re: Chtit muze...
Není CT zdaleka nejprodávanějším Lexusem v EU (tvořil nějakých 60 % prodejů, i když jeho prodeje a s nimi i podíl na celkových klesají)? :-)
Avatar - moreczech
29. 12. 2014 16:22
DACIA chce být jedničkou mezi supersporty !!!
Takové vyjádření by klidně mohli francouzi z Pitesti vypustit do světa rovněž. Ale nepustí, oni totiž stojí nohama na zemi na rozdíl od turků z Ingolstadtu :-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 16:40
Re: DACIA chce být jedničkou mezi supersporty !!!
More ! Co mas proti Turkom v Ingolstadte ? >:-[]
Avatar - moreczech
29. 12. 2014 16:45
Re: DACIA chce být jedničkou mezi supersporty !!!
Joke only ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2014 16:58
Re: DACIA chce být jedničkou mezi supersporty !!!
joooo, ved joooo ;-)