Audi chce být luxusní jedničkou, do novinek investuje 24 miliard eur
Boj Audi, BMW a Mercedes-Benzu o post největšího výrobce luxusních aut se přiostřuje. Ingolstadtská automobilka oznamuje, že hodlá navýšit své budoucí investice. Mezi lety 2015 a 2019 Audi investuje na 24 miliard eur (662 miliard korun), což je o dvě miliardy eur více, než se původně plánovalo.
Investice budou použity v různých oblastech, 70 % financí však bude vloženo do vývoje a výroby nových modelů a nové techniky. Zhruba 17 miliard eur bude investováno do pozemků, budov a výrobních zařízení, zbývajících 7 miliard budou přímé náklady na vývoj.
Díky investicím chce automobilka snížit své flotilové emise, což je nutné kvůli přísnějším emisním normám. Prioritou je také být inovativní, přesně podle motta Audi Vorsprung durch Technik (Náskok díky technice). Jedná se o reakci na některé kritiky, kteří firmě se čtyřmi kruhy ve znaku vytýkali, že v tomto ohledu ztrácí na konkurenci.
Flotilové emise chce Audi snížit jednak úspornějšími spalovacími motory, jednak modely s hybridním pohonem. Nejbližší novinkou v této sféře bude SUV Q7 e-tron quattro poháněné kombinací vznětového šestiválce a elektromotoru.
Audi chystá rovněž nabídnout automobil s vodíkovými články, čeká však na to, až si takový model vyžádá trh a jeho rozšíření umožní širší síť vodíkových stanic. V této oblasti se Audi letos předvedlo konceptem A7 Sportback h tron quattro, který po doplnění vodíkové nádrže umí ujet přes 500 kilometrů.
Vedle techniky pro nižší spotřebu paliva se Audi hodlá zaměřit na nové komunikační systémy. „Auto bude během ekologické jízdy komunikovat s řidičem, internetem, infrastrukturou a ostatními vozidly,“ popisuje budoucnost vozů Audi šéf jejich vývoje Ulrich Hackenberg.
Navýšené investice pomohou splnit plán Audi stát se do konce roku 2020 největší luxusní automobilkou na světě. Se splněním tohoto cíle značce pomůže také rozšířená nabídka modelů. Pro rok 2016 je již potvrzeno malé SUV Q1, pracuje se i na velkém modelu Q8, vedle kategorie SUV chce Audi expandovat v segmentech C a D, tedy v nižší střední a střední třídě.
Kvůli navýšení nabídky bude Audi muset rozšířit svoje továrny. Závod v Ingolstadtu se již připravuje na příchod nových modelů, rozsáhlé úpravy závodu Neckarsulm začnou v příštím roce, a to v souvislosti s příchodem nové generace luxusního sedanu A8. Rok 2015 bude také ve znamení dokončování budování mexické továrny San José Chiapa, která od roku 2016 začne vyrábět SUV Q5.