Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda CR-V: Modernizovaná čtvrtá generace se začne prodávat na jaře

Honda v Paříži představila prototyp evropské specifikace modernizovaného CR-V. Skutečná produkční verze se liší pramálo a na trhy včetně toho našeho zamíří na jaře.
Zpět na článek
30. 12. 2014 09:09
30. 12. 2014 09:42
30. 12. 2014 09:09
30. 12. 2014 09:09
Zdar honďáci,
netušíte někdo, jaký automat má modernizované CRV? 9.stupňů a příčná zástavba, že by nový ZF, který je třeba v Range Roveru Evoque??? Nikde jsem nečetl, že by japonský Aisin na trh uvedl něco nového, nebo že by to bylo něco zcela Made in Honda???
Rozbalit vlákno
2
30. 12. 2014 09:12
Re: Zdar honďáci,
Prase aby se v tom vyznalo, Honda v US nabízí nově CVT, pro EU a Asii měla chystat vlastní 8°AT? - [odkaz]

Tohle vypadá na ZF 9°, i Wiki to tvrdí
Avatar - King
30. 12. 2014 09:42
Re: Zdar honďáci,
Je to převodovka ZF. Kromě ní má teď Honda ještě nové dvouspojky se 7 a 8 stupni a údajně velmi vychytané CVT. Ty jsou vyvinuté a vyráběné Hondou.
30. 12. 2014 09:09
Benzín jen FWD?
Je si redakce jistá, že benzín bude pouze FWD?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - King
30. 12. 2014 09:44
Re: Benzín jen FWD?
Honda zatím o CR-V 2015 informuje tak nějak "po svém". Z tiskovky to opravdu působí, jako by měl být dvoulitr jen pro FWD, ale nemyslím si, že by k tomu došlo. Současně Honda zatlouká, jestli bude 9AT jen pro ten nový twin-turbodiesel 1.6 nebo i pro benzinový dvoulitr. Zatlouká tak moc, jak by mu měl zůstat ten 5AT. 8-s
30. 12. 2014 09:51
Další dějství tragikomedie
Další dějství tragikomedie "jak upadnout do zapomnění tím, že do svých aut nebudeme dávat pořádné motory", v němž japonské značky (snad s výjimkou Mazdy)v poslední době excelují, se tentokrát odehrává v podání Hondy. Nejlepší bude, až zjistěj, že se obstarožní benzínový dvoulitr vůbec neprodává a vyřaděj ho z trhu úplně. A ještě to nesmí zapomenout zabít "konkurenceschopnou" cenou, jak ten současný model v benzínu s manuálem a ve dvojkolce za 589 v jakžtakž použitelné výbavě Comfort. Honda na svém exitu z evropského trhu skutečně systematicky pracuje.
Rozbalit vlákno
47
30. 12. 2014 10:16
Re: Další dějství tragikomedie
Tady si dovolím trochu nesouhlasit. Neznám aktuální verzi CRV, ale v té předchozí jsem najezdil cca 1 500 km v rámci svého flákání se po Jižní Africe, a to ve verzi 2,0 benzín manuál. Pro mě to auto bylo pozitivní překvapení, slušná dynamika (na SUV) a příjemná spotřeba (okolo 8,5l/100km).
30. 12. 2014 10:30
Re: Další dějství tragikomedie
No zrychlení z nuly na sto to má myslím za 10.4, to není nic oslnivého, ale taky to nemusí být žádná tragedie, záleží dost na naladění. Nicméně faktem prostě je, že evropská i koneckonců i korejská konkurence nabízí v tomto segmentu lepší výběr a často i lepší ceny. Ostatně i taková Mazda CX-5 je určitě o dost lepší volba, než toto.

Další věc, co nechápu je, proč si tahle auta někdo vůbec kupuje v předokolce.
Avatar - Ja Prvni 123
30. 12. 2014 13:52
Re: Další dějství tragikomedie
Hmm, já zase nechápu, proč si někdo kupuje auta tohodle druhu ve čyřkolce!
Poztřebuje to hlavně pohodlí a vrchol terénnosti je, aby si to neodřelo nárazník o vysokej obrubník.
;-)
30. 12. 2014 18:06
Re: Další dějství tragikomedie
Možná by tuto diskusi šlo smysluplně uzavřít vymazáním posledních dvou slov z první věty tvého příspěvku. :-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 12:26
Re: Další dějství tragikomedie
Tak v aktuální generaci je dynamika o poznání lepší a spotřeba taky - cca o 3/4 litru.
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2014 10:30
Re: Další dějství tragikomedie
mna najviac mrzi odchod accordu.... meno accord je svetovy pojem.......predstava ze honda mi uz dnes v europe nedokaze ponuknut auto strednej triedy je dost "smutna" bez ohladu na predajny uspech.....
30. 12. 2014 10:32
Re: Další dějství tragikomedie
A bohužel v tom není sama. To samé Toyota, která se do nového Avensise vůbec nehrne, Nissan, který už ve střední není drahně let a Subaru, který v Evropě skončilo s Legacy. Člověk si říká, že jim snad VW musí dávat něco do pití.
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2014 10:35
Re: Další dějství tragikomedie
je to tak ... svata pravda .... aby toho nebolo malo tak skoncilo uz aj kizashi a to uplne bez nastupcu ...

novy avensis vraj bude.... niekto mi tu uz o tom pisal aj hodil sem nejake spy fotky.... tak uvidime..... necham sa prekvapit

PS: presne ako pises... vw to ma neskutocne ulahcene pretoze veskera azijska konkurencia sa v eu odpise aj sama, bohuzial....
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 12:25
Re: Další dějství tragikomedie
Nevím, jak v Evropě jako celku, ale ten, jak říkáš "obstarožní dvoulitr" (kdes na ten nesmysl vůbec přišel?) dělá třetinu prodejů CR-V v CZ, takže je to docela důležitá motorizace. To zaprvé a zadruhé s dvoulitrem jezdí CR-V velmi slušně a za málo.

Co se dieselů týče, 1.6 i-DTEC je nejlepší motor své třídy a dá se vcelku očekávat, že 1.6 i-DTEC twin-turbo na tom bude obdobně.
30. 12. 2014 12:47
Re: Další dějství tragikomedie
Jo, to je nepochybně úspěch, že dělá ten dvoulitr třetinu prodejů, když je to jedinej benzínovej motor a Honda má v nabídce tři motory >:D
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 13:10
Re: Další dějství tragikomedie
Jistě že to je úspěch, v naftofilní Evropě, obrovský úspěch benzinového motoru. :-! Podíl dieslů v Evropě je v kategorii SUV 77 %, takže benziňák Hondy je o 10 % úspěšnější, než zážehové motory konkurence. >:D
30. 12. 2014 13:18
Re: Další dějství tragikomedie
A kolik se těch benzínů u nás letos teda prodalo? 70ks? Abych si udělal představu o tom obrovským úspěchu >:D

EDIT: Nějak se v těch argumentech motáš. V předchozím příspěvku píšeš, že nevíš jakej je podíl benzínových motorů u CR-V v Evropě. A teď srovnáváš celkový podíl benzínových motorů všech SUV prodaných v Evropě s podílem benzínových motorů CR-V prodaných v ČR. Zajímavé srovnání, ale hlavně, že ti vyšlo 10% ve prospěch Hondy
:-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 13:24
Re: Další dějství tragikomedie
Oprava, o 50 %, pochopitelně, když běžně mají benziňáky 23 %. ;-)

Tak vzhledem k tomu, že se do listopadu prodalo 1020 CR-V, tak to snad zvládneš spočítat sám, ne?
30. 12. 2014 13:35
Re: Další dějství tragikomedie
A srovnávat podíl v Evropě s podílem v ČR ti divný nepřijde? ;-)

Takže ten obrovský úspěch je cca 340ks? No, evidentně máme každej jinou představu pod pojmem "obrovský úspěch" :-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 13:40
Re: Další dějství tragikomedie
Tak vzhledem k tomu, že jsme jednou z nejdieselovějších zemí Evropy, je to vůči CR-V trochu nefér, ale jak vidíš, zvládá to i tak dobře. :-)
30. 12. 2014 13:44
Re: Další dějství tragikomedie
Tak máš podíl benzínových motorů ostatních SUV prodaných u nás nebo ne? :-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 14:37
Re: Další dějství tragikomedie
Q3 29/422, X1 10/385, Freemont 33/267, Santa Fe 1/412, ix35 542/1446, CR-V 331/690, Captiva 0/21, Cherokee 12/40, Sorento 2/172, Outlander 36/243, X-Trail 0/116, Antara 10/60, Evoque 17/211, RAV4 145/274, Tiguan 584/1340, XC60 21/651... Ale třeba CX-5 295/345. Sportage 632/915.
30. 12. 2014 14:58
Re: Další dějství tragikomedie
No vidíš, že ten třetinový podíl není oproti některým s moderním benzínovým motorem (např. CX-5) nic moc a nijak nevybočuje z celkového podílu prodaných benzínových motorů SUV všech značek.

Ještě si oprav ten blábol: "že jsme jednou z nejdieselovějších zemí Evropy", protože s podílem cca 53% prodaných benzínových aut patříme na opačnou stranu ;-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 15:23
Re: Další dějství tragikomedie
>:D >:D >:D "oproti některým ...např. CX-5" >:D Ty jsi dobrý komik. :yes: Co já vidím, CR-V 2.0 je dost daleko od "obstarožního motoru", který "nebude nikdo kupovat", ty nicmoci. >:-[]
30. 12. 2014 15:28
Re: Další dějství tragikomedie
Je dobře, že máš dobrou náladu. Já jsem nikde o obstarožním motoru nepsal, jen jsem poukázal na to, že pokud někdo nabízí výborný benzínový motor (CX-5), tak ten jeho podíl může být mnohem větší než 33%, což je zhruba i průměr u nás v této třídě, takže CR-V zde nijak nevybočuje ;-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 15:47
Re: Další dějství tragikomedie
Reaguji stále na "poselství" úvodního článku tohoto vlákna, od něhož se celá diskuze odvíjí.

Za úspěch benzinů u Mazdy určitě může dobré promo benzinových Skyactivů, ale třeba taky to, že je ten dvoulitr o 60 tisíc lacinější, než diesel. ;-) U Hondy je to 30 a ještě dostaneš nafťák v nižší sazbě povinného ručení.
30. 12. 2014 18:11
Re: Další dějství tragikomedie
Dovolím se vmísit do debaty. Já netvrdím, že ta 2.0 VTEC je úplně blbá. Jen mi připadá jako vrchol benzínové motorizace u auta tohoto druhu poněkud nekonkurenceschopná a to zejména vzhledem k cenám, které má Honda ve zvyku se za tyto věci říkat. S manuálem dejme tomu jakžtakž ok, ale s automatem bych v tom opravdu jezdit nechtěl. To auto prostě nemůže mít dostačující dynamiku. Proč do toho nedaj aspoň tu 2,4 co bývala v Accordech? Tou by mohli 2.5 MZR od Mazdy, která nyní půjde do CX-5 jakžtakž konkurovat...
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 21:53
Re: Další dějství tragikomedie
Nevím, jestli je na místě v případě 2.0 i-VTEC hovořit o vrcholné motorizaci. CR-V nedisponuje žádnou "vydechlou" základní motorizací a stejně tak nemá vrcholnou benzinovou motorizaci. Dvoulitr prostě představuje střed, který si pořídí většina zákazníků. Pořizovat něco výrazně slabšího nemá smysl a pokud chceš do SUV něco silnějšího, holt musíš jinam. Takových zákazníků je ale minimum. Je to protivný pragmatizmus, ale funguje.

Ta 2.4 je v CR-V v Americe a na tamní trh si také myslím, že to není žádný výkonnostní zázrak. I přesto je CR-V nejprodávanější SUV v USA. Ne, že bych to schvaloval, nějaké CR-V Si by vůbec nebyl špatný topmodel, ale bohužel to takhle funguje a auto asi v podání Hondy nemá větší ambice, než být "people mover".
30. 12. 2014 12:55
Re: Další dějství tragikomedie
Honda začala své stahování z evropského trhu už před pár lety svým hrozivým designem (CR-V, Civic), tomu odpovídají i prodeje.
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 13:27
Re: Další dějství tragikomedie
CR-V je v první desítce kompaktních SUV v Evropě v žebříčku, kde jsou i pseudokompaktní SUV jako je Yeti, QQ, Sportage a ix35, je vidět, že evropský zákazník je vzhledem CR-V vysloveně zhnusen. >:D
30. 12. 2014 13:42
Re: Další dějství tragikomedie
Jestli tam počítáš i Yetiho a spol., tak CR-V se rozhodně do první desítky nevejde :-)

A co ten Civic? Pokles o 7%. To jste se před nástupem kombi dušovali, že s jeho uvedením do prodeje se Civic zvedne ;-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 14:24
Re: Další dějství tragikomedie
Tak určitěěě

1. Nissan Qashqai 155.845 160.160 -3%
2. Volkswagen Tiguan 113.819 106.233 7%
3. Kia Sportage 72.899 69.654 5%
4. Hyundai ix35 70.488 66.807 6%
5. Ford Kuga 63.615 47.925 33%
6. Skoda Yeti 47.654 42.891 11%
7. Mazda CX-5 44.753 37.844 18%
8. Toyota RAV4 41.180 34.836 18%
9. Honda CR-V 37.975 34.789 9%
10. Suzuki S-Cross 27.472 1.221 -
30. 12. 2014 14:54
Re: Další dějství tragikomedie
Koukám, že jsi musel vyřadit např. Dustera, Q3, Q5, X1, XC60, abys CR-V do první desítky vůbec dostal >:D
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 15:34
Re: Další dějství tragikomedie
Nic nevyřazuji, jen kopíruji tabulku. Duster, Q5 a XC60 jsou kompaktní SUV, jo? Dost na tom, že do té tabulky nepatří Yeti. Q3, X1 a Evoque jsou premium compact SUV, i když srovnání s CR-V bych se nebránil. :-)
30. 12. 2014 15:38
Re: Další dějství tragikomedie
Ano, takže účelově vyřadíme lowend a prémii a do první desítky se vejdeme >:D Srovnat můžeš ledaco, ale výsledek toho srovnání radši nechtěj vědět :-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 15:51
Re: Další dějství tragikomedie
Znova opakuji, že tabulku jsem vzal, jak jsem ji zkopíroval. Jde hlavně o to, že Duster je malé SUV, ne že je to low end, stejně tak Q5 a XC60 jsou SUV střední třídy. Že reálně stísněnější, než CR-V, to je věc jiná. A pokud prémiové značky trvají na vlastním žebříčku, je to pouze jejich boj. ;-)
30. 12. 2014 16:33
Re: Další dějství tragikomedie
Tak mezi Q5 a CR-V je kolik, 5 centimetrů? U XC60 to bude podobné. Zatímco na Q3 bude mít 20. Yeti je prcek (je dlouhý asi jako A3, což je kompaktní HB), ale jestli obřík jako CR-V může být kompaktní SUV, proč ne prcek jako Yeti? :-) Tohle škatulkování je sranda.

Mimochodem, žebříček, který jsi zkopíroval, se v originále jmenuje Midsized SUV segment. O to je přítomnost 4,2 metrového Yetiho úsměvnější. :-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 17:59
Re: Další dějství tragikomedie
Členění do tříd vychází hlavně z toho, jakou platformu auto používá, ale asi je jasné, že nelze toto pravidlo otrocky používat na všechna auta, viz právě Yeti, který sice má šasi Octavie, ale s radikálně ořezanými rozměry. CR-V není "obřík", CR-V je kompaktní SUV v souladu s původní filozofií tohoto segmentu, tedy auto na technice kompaktu, srovnatelné užitnou hodnotou s vozem střední třídy. To spíše většina ostatních C-SUV jsou "pidižvíci" s užitnou hodnotou na úrovni výchozího kompaktu, dost často i pod ním. Cíl je jasný - SUV chce každý, ale velké auto nepotřebují všichni, proto se celá řada C-SUV zmenšila a zlevnila. ;-)
30. 12. 2014 20:18
Re: Další dějství tragikomedie
Kde je tahle původní filosofie zdokumentovaná? SUV byla spíš doménou USA než EU, trochu k nám tak pronikla jejich terminologie a mají jinou představu o tom, co je to kompaktní a střední. Například Q5 je tam kompaktní SUV. Stejně tak A4 je kompaktní sedan a A6 je střední třída. Podstatnou roli tady hraje délka zavazadlového prostoru. Nikde myslím není řečeno, jestli má mít SUV blíž HB, nebo kombi. A tohle může co do délky udělat pomalu rozdíl třídy.

Nijak si nepomůžeš tím, že to založíš na platformě. Když vytvoří, nebo odvodí novou platformu, tak ji budeš muset někam nějak zařadit.

Tak Octavia je liftback a má být dlouhá. Stejnou platformu měl i Golf a Yeti je delší než G5 i G6 (při stejném rozvoru). Takže se nic ořezávat nemuselo.
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 21:44
Re: Další dějství tragikomedie
Kde je zdokumentovaná? V zásadě právě v autech, která tuhle třídu založila, tedy Toyota RAV4 a právě CR-V. Vždy to takhle bylo, do chvíle, než přišly evropské a korejské značky na to, že jde tahle filozofie ošulit, ba co víc, dokonce to na zákazníky funguje. ;-)
Avatar - AUDIRS6
30. 12. 2014 21:56
Re: Další dějství tragikomedie
Zakladatel segmentu bol len jeden: RAV4 ! CRV prisla az hooooooooooodne neskor !
31. 12. 2014 07:33
Re: Další dějství tragikomedie
Myslíš tu RAV4, která se dělala i jako třídveřový prcek (kratší než Fabia)? A i v pětidveřové variantě byla někde na úrovni krátkého Golfu 4. Mimoto zrovna u RAV4 použili myslím komponenty ze dvou tříd.
Avatar - TeeJay
31. 12. 2014 08:19
Re: Další dějství tragikomedie
V první generaci ano, však se taky moc nechytla, segment rozjelo až "správně" velké CR-V a RAVka se následně přizpůsobila. Také jsem nepsal, že "od začátku". ;-) Když nějaký segment založíš, ještě to neznamená, že mu nastavíš neměnné standardy.
30. 12. 2014 18:02
Re: Další dějství tragikomedie
Jinak další, jehož úspěch naprosto nechápu je QQ. Motory až na tu 1.6 DIG-T, která se prodává teprve chvíli naprosto tragické, řazení v duchu nejhorších francouzských tradic, zadní náprava lešenářská trubka a ve 4x4 to momentálně v ČR raději už ani neprodávají... Asi se holt v této třídě auta prodávají hlavně podle frikulínských dojmů, protože jinak si to nedovedu vysvětlit. Vnitřní prostor jako HB nižší střední třídy, jízdní vlastnosti horší, snad jedinou výhodou je vyšší posez, cena ovšem oproti podobně vybavenému HB někdy až dvojnásobná... No nekup to. Pokud tu někdo začně s tím, že jako chci říct, že tisíce zákazníků těchto vozidel jsou blbci, pak ano, přesně to chci říct. Jsou to blbci.
30. 12. 2014 17:57
Re: Další dějství tragikomedie
No tak CR-V s předním náhonem je taky pseudoSUV.
30. 12. 2014 19:16
Re: Další dějství tragikomedie
tak real time je tiez taky pseudo 4x4 ...ale pokial crv beriem ako rodinny kombik :yes:a navyse dostala podareny facelift ;-) a pri qq strielas nevies o com hovoris :*)
30. 12. 2014 20:10
Re: Další dějství tragikomedie
CRV rodinný kombík? S objemem kufru na úrovni HB nižší střední třídy? A ten design... no uznávám, že je to subjektivní, ale ten zadek je skutečně odulý a. V této třídě pořád designově kraluje Sportage a QQ hned v závěsu. QQ má ale lepší posez, ve Sportage je člověk takový utopený, protože to má vysoké hrany.

Co konkrétně o QQ není pravda? Jel jsem s tím a bylo to dost velké zklamání, po stránce dynamiky i jízdních vlastností. Ale úplně nejvíc si pamatuju řazení, to je skutečná ostuda, francouzský původ převodovky je jasně znát. Takže jedině s automatem, který je ovšem, jaká náhodička, k jedinému použitelnému motoru 1.6 DIG-T vůbec nedodává.
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 21:41
Re: Další dějství tragikomedie
Kolik HB nižší střední třídy má kufr o objemu 590 litrů s rezervou? To sis asi s něčím popletl, ne? >:D
Avatar - white label
30. 12. 2014 21:46
Re: Další dějství tragikomedie
Kolik HB nižší střední má kufr o objemu 590 litrů s rezervou?
Asi tak... dva (dohromady). >:D ;-)
Avatar - TeeJay
30. 12. 2014 21:55
Re: Další dějství tragikomedie
>:D
30. 12. 2014 22:23
Re: Další dějství tragikomedie
crv za mna a obvzlast v benzine :yes:
jedinu zlu prevodovku som zazil na vymlatenej 406c a aj to bolo o zvyku inak dnes s prevdovkou ziadny problem nemam vsetky mi pridu rovnake mozno na kii by som ocakaval troska vacsi odpor a na hondu sa maloktora chyta ...ale tak tvoj nazor nesedi ti qq a crv porovnavas s hb a xy ludi si nazval blbcami ...co hovoris na octaviu??
30. 12. 2014 18:05
Re: Další dějství tragikomedie
Problém s Civicem je, že to auto je celkem pěkné zepředu tak do dvou třetin. Akorát na ten zadek se člověk nesmí dívat. A ten interiér a la japonská playstation tomu taky nepřidává.

Nicméně jízdně je to (až na tu zastaralou zadní nápravu) celkem ok, 1,8 VTEC patří pořád v této třídě k nadprůměru.
30. 12. 2014 15:32
Chudáci majitelé co nevědí....
...že devítikvalt je peklo. No, proč nebýt optimista - může to být ještě o stupínek horší >:D
Rozbalit vlákno
1
30. 12. 2014 17:54
Re: Chudáci majitelé co nevědí....
Přesně tak, bude to řadit jako vzteklý. Automat vůbec nepotřebuje dvojspojku a všechny ty moderní vychytávky, potřebuje hlavně výkon, aby pokud možno řadit moc nemusel. Jenže právě toho se mu u těch v současnosti módních dvouválců 0.8 triturbo nedostává. Takže vznikne krám, který by člověk z toho auta nejraději vyhodil. K automatu to chce šestiválec nebo aspoň tak dvoulitrový turbobenzín. Dát si automat k dvoulitrový atmosféře nebo 1.6 turbonaftě je tortura.
30. 12. 2014 20:08
Evropa = problémový trh
EU buzerací se přestává vyplácet japonským firmám prodávat v evropě jejich auta...je to úmysl EU,aby lidé utráceli peníze za evropské auta..proto je dovozní clo,proto jsou normy euro 5,6 pak 10 a pak co?? Mercedes ML bude mít motor 0,5l a galusky???
Přitom benzínové motory Toyoty,Subaru,Hondy jsou oproti evropským daleko lepší...větší obsah,bez turba a dalších kurvítek,takže se nemá co pokazit..
Počítal někdy nějaký mamrd z bruselu,kolik se vydá energie a kolik vznikne splodin při výrobě a distribuci jednoho malého turba na motůrek 1,2 tsi,aby v 90 000km odešlo??
Určitě to počítali a zjistili,že čím víc takových nesmyslů na motoru bude,tím rychleji se bude ekonomika točit,až se dotočíme do p..e..
A to nemluvím o navigacích koncernu vw..čím více čórek,tím větší kšeft...jen blb si koupí navigaci za 50 000,- od vw,škoda..
Rozbalit vlákno
1
31. 12. 2014 08:00
Re: Evropa = problémový trh
Nevyrábí se CR-V v UK (Swindon)? A netraduje se, že jsou americké (kalifornské) a japonské emisní limity přísnější? :-)