Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
ze v pripade peugeota v takomto "nelutostnom suboji" uz nasadite do testu verziu po facelifte..... ktora mne osobne pride aj omnoho krajsia ;-)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tiež som nakoniec vyberal v r.2011 medzi scenicom a 5008 ,vyhral to scenarik-pri rovnakej výbave daleko lepšia cena. A čuduj sa svete zatial jazdí bez problémov (101000km) .Teraz by som asi išiel do Picassa-kvalitný interier a vačší,tichší ako scénic.
Sinuhet
Ano a vítězem testu je škoda octavia III combi. Poráží oba soupěře škrabkou ve víčku palivové nádrže.
oni někde v testu srovnávají tyto dvě auta s octavií? četl jsi to vůbec?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
hele, ja a cestina, to moc dohromady nejde, ale to tvoje "mět" to me teda taha za usi...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
rohYpnol
Předně musím pochálit obsah videa. Ne co do kvality, ale co do obsahu. Je zkrátka vidět, že vše je především o lidech...
Přesto si dovolím drobnou polemiku nad obsahem videa. Nevím, jestli zrovna u MPV má smysl věnovat v tak krátké stopáži drahocenný čas nad porovnávání pozice turba a typu posilovače řízení... Naopak co je pro MPV klíčové, tj. prostornost, variabilita a odkládací schránky, bylo vlastně zcela opomenuto. Co řeknou záběry části auta kroužících kolem dokola, je pak jen ve hvězdách...
Jinak vítěz jasný. Díky tomu, že do testu nebyl zařazen Roomster, tak vítězství moho být dopřáno Opelu >:-[] ;-)
Asi mnohem zajímavější by mi však přišlo srovnání Zafiry s Grand Scénicem 1.6 dCi :-!
Přesto si dovolím drobnou polemiku nad obsahem videa. Nevím, jestli zrovna u MPV má smysl věnovat v tak krátké stopáži drahocenný čas nad porovnávání pozice turba a typu posilovače řízení... Naopak co je pro MPV klíčové, tj. prostornost, variabilita a odkládací schránky, bylo vlastně zcela opomenuto. Co řeknou záběry části auta kroužících kolem dokola, je pak jen ve hvězdách...
Jinak vítěz jasný. Díky tomu, že do testu nebyl zařazen Roomster, tak vítězství moho být dopřáno Opelu >:-[] ;-)
Asi mnohem zajímavější by mi však přišlo srovnání Zafiry s Grand Scénicem 1.6 dCi :-!
Ivan_M
Moje další auto bude MPV, ne sice hned, ale už dopředu se hodně zajímám co kdo nabízí a hlavně vím, proč chci MPV. Bohužel v testu není skoro nic z této oblasti.
Chce to zaměřit se i na ZADNÍ sedačky - jak se na nich sedí, kolik místa mají tři dospělí, výška opěráku (zcela nedostatečná v 5008, nevím jak v Zafiře, foto člověka na sedáku!!), tři dětské sedačky, polohování, sklápění atd. Rozepište se o šířce vstupního otvoru do kufru, o výšce nakládací hrany, o výšce zvednutých dveří. Popisujete, že je polohování s loketní opěrkou v Opelu krkolomé- jak? Rozepište to! Vyfoťte odkládací schránky s vloženým předmětem, nefoťte to, co je v katalogu nebo všude jinde na internetu. Vyprdněte se na sáhodlouhé srovnání ceníků a výbavy, to si každý udělá doma během 5ti minut, stejně se to pak na salonu změní v něco úplně jiného. Mě jako čtenáře zajímají poznatky, kvůli kterým bych musel na salon.
Ještě poznámka na konec - fotky v galerii jsou dost naplácané a občas se mezi sérií fotek z Opelu dostane Peuegot a naopak, dost to mate.
Chce to zaměřit se i na ZADNÍ sedačky - jak se na nich sedí, kolik místa mají tři dospělí, výška opěráku (zcela nedostatečná v 5008, nevím jak v Zafiře, foto člověka na sedáku!!), tři dětské sedačky, polohování, sklápění atd. Rozepište se o šířce vstupního otvoru do kufru, o výšce nakládací hrany, o výšce zvednutých dveří. Popisujete, že je polohování s loketní opěrkou v Opelu krkolomé- jak? Rozepište to! Vyfoťte odkládací schránky s vloženým předmětem, nefoťte to, co je v katalogu nebo všude jinde na internetu. Vyprdněte se na sáhodlouhé srovnání ceníků a výbavy, to si každý udělá doma během 5ti minut, stejně se to pak na salonu změní v něco úplně jiného. Mě jako čtenáře zajímají poznatky, kvůli kterým bych musel na salon.
Ještě poznámka na konec - fotky v galerii jsou dost naplácané a občas se mezi sérií fotek z Opelu dostane Peuegot a naopak, dost to mate.
Díky za cenné připomínky. Asi máte pravdu, že jsem to s tou kabinou trochu odbyl. Příště se pokusím více zaměřit na interiér i pokud budu testovat pouze jedno auto z kategorie MPV. S tou schránkou jsem to myslel tak, že když posouváte tu loketní opěrku, často se zadrhává, neboť se prostě vzpříčí v těch kolejnicích. Asi jsem to měl takto rozepsat do testu.
Zcela se připojuji ke kritice. Ale kritizuji, protože tady to evidentně má smysl ;-)
Pochopení, k čemu je auto určeno, je zkrátka základ úspěchu automobilové recenze. Tady se v podstatě píšou všechny testy zcela stejně, často bohužel polovina testů je jen opsaný ceník a katalog...
Proč třeba není NIKDY A NIKDE u běžných modelů zmínka o osvětlení? Pokud to není prémiové LED, kde se vlastně řeč na světla dovede ze strany příplatkové výbavy, tak zhodnocení kvality světel zkrátka chybí - a to je podle mě velmi hrubá chyba.
A ano, zcela klasicky u MPV o variabilitě a prostornsti téměř pusto...
No nic, třeba se někdy dočkám. Věřím ve světlejší zítřky.
Pochopení, k čemu je auto určeno, je zkrátka základ úspěchu automobilové recenze. Tady se v podstatě píšou všechny testy zcela stejně, často bohužel polovina testů je jen opsaný ceník a katalog...
Proč třeba není NIKDY A NIKDE u běžných modelů zmínka o osvětlení? Pokud to není prémiové LED, kde se vlastně řeč na světla dovede ze strany příplatkové výbavy, tak zhodnocení kvality světel zkrátka chybí - a to je podle mě velmi hrubá chyba.
A ano, zcela klasicky u MPV o variabilitě a prostornsti téměř pusto...
No nic, třeba se někdy dočkám. Věřím ve světlejší zítřky.
Zato vsak si sa mal možnost docitat, ktoré rodinne mpv je lepsie na rychlu jazdu po klukatej ceste plnej hrbolov.
Ahoj Ivane_M, 100% souhlas s Tvymi postrehy. Nedavno jsem resil vyber auta v teto kategorii. Tento test by mi bohuzel vubec nepomohl, protoze zcela opomiji hodnoceni zasadnich aspektu. Napriklad se vubec nedozvime, kolik deti vlastne nalozis do druhe rady. P5008 ma tri stejne velke sedaky, a i ten prostredni je s Isofixem. Zafira ma jen dva isofixy, navic prostredni sedak je uzsi. Ten se da sklopit v takovou podivnou loketni operku pro krajni pasazery, ale to je o nicem. Protoze mam 3 male deti, Zafira tim byla pro me ze hry. Od P5008 mne odradily 2 veci - ten v clanku zmineny stredovy panel je opravdu strasne masivni, ale hlavne ma takovy podivny zlom v miste, o ktere si opiram pravou nohu a neprijemne to tlaci. Nechapu jak mohli udelat takovou ergonomickou botu. Dale, kdyz si sednu za sebe (mam 180 cm), zadne extra misto tam neni, konkurence v teto tride je na tom vetsinou lip. Kdyz si zadni sedacku posunu trochu dopredu, tlaci mne do kolen hrana tacku na operadle predni sedacky. Nakonec jsem sel do Grand C4 Picasso v 1.6 turbo benzin (jezdim i kratke trasy). Dodaji mi ho behem ledna.
Take jsem si prosel vyberem auta pro 3 autosedacky a nakonec jsem skoncil u SMAxe, ktery je preci jen o 20 cm vetsi a a sirsi nez C4 Picasso, takze mezi autosedackama je misto a deti se pripoutaji sami. Taky ho mam s 1.6 Turbo (EcoBoost) a pokud se podivam do ceniku, neni tam az takovy cenovy rozdil.
Ne tak uplne s Tebou souhlasim ohledne cenoveho rozdilu. Grand Picasso v Exclusive vybave + dalsi extras, ktere jsem si vybral, vychazi v realite aspon o 150 tis. levneji nez S-Max ve stejne konfiguraci. Neresim ceniky, ale realitu. Samozrejme me S-Max taky zajimal, ale mirne zvyseni uzitne hodnoty oproti Citroenu ani nahodou neospravedlni ten skok v cene.
Ono to mirne navyseni neni mirne, ale dostatecne. S-Max s 1.6 EB se da sehnat pod 600 tisic (cca kolem 580) a C4 Grand Picasso s 1.6 THP pod 500 nebude, takze ten cenovy rozdil nebude tak velky. Ten rozdil v prostoru vzadu, hlavne v sirce, je opravdu velky a zadni sedacky jsou plnohodnotne - ty v Picassu jsou na sirku mensi.
Ber to také tak, že ne každý chce velké auto. Třeba pro mě je prioritou, co největší prostor při kompaktním rozměru. A pokud máš 2 nebo 3 děti, tak kompaktní MPV bohatě stačí. Pokud používáž 3. řadu sedadel, tak jsou samozřejmě už lepší větší MPV.
Pro 3 deti je kompaktni MPV jen tak tak a ty dve musi byt byt uz vetsi. On kocarek s korbou zabere vetsinu kufru. Manipulace s upoutanim deti je v nekterych o zlamani prstu. Netvrdim, ze to nejde, ale je to na hrane.
Pises o verzich "holatko", ja na to ale jdu z opacneho konce. Dale, nejsem cenikovy teoretik, auta jsem realne testoval, vybiral a o cenach jednal v showroomech. Co jsem napsal vyse o rozdilu ceny, plati. Vetsi rozmery S-Maxu nerozporuji, jenom mi to za ty penize navic nestoji. Tve priority ale mohou byt samozrejme jine.
Pro kazdeho je holatko neco jineho, me staci to co nabizi S-Max ve vybave Winner Plus - ja si pridaval vyhrivane okno . Nicmene znas to, kazdy si haji to sve :-) . Ono zalezi jak velke deti vzadu budou sedet. jestli maji velke autosedacky nebo uz jen podsedak atd. Ja loboval za Verso, ale v podstate ve vsech kopaktnich MPV byli autosedacky nalepene na sebe, jediny SMax nabidl dostatek prostoru a hlavne 3xIsoFix.
Ale tech 150 tisic rozdil proste neni.
Ale tech 150 tisic rozdil proste neni.
Teď se dívám na fotky S-Maxe, kde to má výdech(y) klimatizace pro zadní sedadla?
Jednak pod sedackama ridice a spolujezdce a pak ve sloupkach - defacto stejne jako Picasso.
Dokonce se mi podarilo najit i fotku - [odkaz]
Dokonce se mi podarilo najit i fotku - [odkaz]
Dík. Už to vidím. Na středovém tunelu jsem je neviděl, ale tipoval jsem ty sloupky.
To jsou mimochodem takové věci, které bych očekával, že budou u testu MPV hodnoceny, nebo aspoň zmíněny.
To jsou mimochodem takové věci, které bych očekával, že budou u testu MPV hodnoceny, nebo aspoň zmíněny.
3 detské sedačky sú v ktoromkoľvek kompaktnom MPV trochu problém. Vojdú síce, ale ak nepoužívaš Isofix, čo je vo väčšine prípadov (i tak neviem o aute, ktoré by malo vzadu 3 úchyty Isofix, max.2), tak namontovať ich tam vcelku namáhavá robotka - hlavne kvôli dosť utopeným zámkam pásov, resp. často veľmi úzkemu strednému sedadlu. Ale raz to tam dáš, a malé deti vpohode. S väčšími je to horšie, tie sa vo väčších sedačkách pripínajú bežnými pásmi, resp. pripnúť ich musíš ty, lebo samy to nezvládnu. Napchať ruku medzi sedačky, nájsť tam zámku pásu a zapnúť pás je skúška nervov. Preto som sa vykašlal na MPV a kúpil si Kangoo. Šírka interiéru plných 1500 mm, žiadne madlá dverí vzadu (posuvné dvere), takže deti sa vojdú pohodlne a rovnako pohodlne sa vedia pripútať. V interiéri je kopa odkladacích miest, ja mám v aute okrem police nad čelným sklom aj box mdzi prednými sedadlami a "letecké" skrinky na strope pre sediacich vzadu. Malé odkladacie priestory sú vzadu vpodlahe, ja tam vozím zicher - štartovacie káble a žiarovky (áno, žiarovky sa dajú meniť pohodlne, je k nim skvelý prístup.) Kufor 600 litrov (nádherne kubický), všetky sedadlá vrátane spolujazdcovho sklopné do jednej roviny (bez toho, aby si musel niečo vymontovať. Zadné sedadlá sú delené 1:2, aj stredné je dosť široké. Do kufra žiadny schod. Praktický strešný nosič - nemontuješ priečky, sú zabudované priamo v lyžinách, stačí ich vyklopiť keď treba. Klíma, zabudovaná navigácia, 105 k diesel (dlhodobá spotreba pod 6 litrov), šesťkvalt. Cakumprásk zjednaná cena 15 tis. € vrátane 5-ročnej garancie. Moje potreby plní lepšie ako MPV, ktoré by v podobnej konfigurácii vyšlo o cca 4-5 tisíc € drahšie.
Resenim v MPV, ktery je cenove jeste prijatelny, je S-Max : 3xIsoFix, dostatecne siroky aby manipulace se trema autosedackama byla pohodlna, dostatecne velky kufr, vyborne jizdni vlastnosti. Hlavne zamky jsou vys nez sedak a protoze je dostatecne siroky, je tam mezra a deti se zapnou sami. Kangoo je take reseni, ale proti smaxu je to osklive kacatko.
Ano, také jsem dospěl k závěru, že S-max je ideální. Uvidíme co nová generace a hlavně jsem zvědavý na nový Espace, protože to vypadá na přímou konkurenci pro S-max (nehledě na to, že to crossover, pořád je to myslím ucházející mpv dle prvních fotek). * dodávky na osobní vozy také moc nemusím, ale souhlasím že jejich užitná hodnota je v poměru k ceně skvělá.
Ak máš rozpočet max. na kompakté MPV, ťažko kúpiš S-Maxa, aby za niečo stál. Mal som to sťažené ešte tým, že sme obnovovali komplet vozový park a do rozpočtu muselo vojsť ešte niečo menšie pre ženu. Ale áno, za Kangoo a Yarisku by sa S-Max dal, len by niekto musel denne jazdiť autobusom...
Vzhľad Renaultu Kangoo neriešim, jeho kvality ho valcujú. Maximálna spokojnosť.
Vzhľad Renaultu Kangoo neriešim, jeho kvality ho valcujú. Maximálna spokojnosť.
V akcni vybave Winner Plus je defacto vse, co ti tam chybi ? Dava smysl si priplatit za vyhrivane sklo+sedacky. Kompaktni MPV jsou vybavene defacto stejne - aspon co jsem porovnaval.
Řešil jsem ten samý problém. C4 Grand Picasso má vzadu tři isofixy i top-tether. Tři sedačky jsou v pohodě, kufr dostatečný za předpokladu, že je dobrý kočár. Takový není v kufru skoro poznat. Uvidíme, jak to bude s prostorem na zadních sedadlech, až děti vyrostou, ale nepředpokládám, že by z nich vyrostli dlouháni.
U Grand Scénica jsou vzadu taky tři isofixy. A s kočárem taky problém není. Dle mého názoru kompaktní MPV pro 3 děti v pohodě stačí.
Zamysli sa aj nad dovolenkou, s tromi deťmi mi kufor stačil tak-tak po strechu... ;-)
S deťmi nie je žiadny kufor dosť veľký.
S deťmi nie je žiadny kufor dosť veľký.
Tož jasně. Je úplně jedno, jestli máš kufr 700 nebo 1 700 litrů, manželky ho vždycky naplní až po střechu.
Každý rok se zjara stěhujeme na chatu, což znamená převézt půl domácnosti, a zatím mi kufr vždy stačil. A kdyby náhodou ne, mám rakev na střechu.
Každý rok se zjara stěhujeme na chatu, což znamená převézt půl domácnosti, a zatím mi kufr vždy stačil. A kdyby náhodou ne, mám rakev na střechu.
Lenže toto už nieje problém detí či daného auta. Problém je po tejto stránke väčšinou na strane manželky. >:D Kým sme mali Focusa I hb, vedeli sme sa do jeho kufra dvaja zbaliť v pohode na dovolenku k moru. Odkedy máme deti, razom je malý aj kufor full-MPV >:D
Mne z toho vychádza nasledovné - čím máš väčší kufor, tým viac batožiny ťaháš so sebou. >:D
Mne z toho vychádza nasledovné - čím máš väčší kufor, tým viac batožiny ťaháš so sebou. >:D
(aj) z dovodu vnutornej sirky, t.j. normalne si sadne 5 dospelych, alebo dajú sa dat 3 autosedacky, opel aj pezot hned vypadli. Mám Verso.
wikinko
Pan Dusil, nabudúce ked budete testovat MPV, tak budete skusat ako sa s tym driftuje? Naco je tento test? Potencialny kupec MPV sa v tomto teste o testovaných MPV nedozvedel absolutne nic. Kupcov týchto aut zaujima variabilita kufra, ci sa dozadu vojdu 3 autosedacky, do kufra 2 kociarky a bicykel, proste taketo auta si kupuju ludia, ktori si taketo auto kupit musia. Ze 1,6CDTI je nahrada za 1,7CDTI pôvodom od Isuzu nezaujima fakt nikoho. Tento test je len dalsou ukazkou totálneho upadku auto.cz.
P.S.: Zajtra nezabudnite dat do noviniek fotku prednej hmlovky nového Superbu.
P.S.: Zajtra nezabudnite dat do noviniek fotku prednej hmlovky nového Superbu.
Ano, ten test je naprosto o ničem. Pan Dusil nemá ani páru jak se mají MPV testovat, je to o velké rodinětj 5 a více členů - tedy o prostornosti - jak se v autě sedí, jak tam dáš 2-3 sedačky atd., velikosti kufru a variabilitě. Nejspíš s těmi auty ani pořádně nejel. Tato věta mi to dost potvrdila
"Přesně naopak je tomu u Peugeotu. Aby výrobce zajistil dostatečný akustický komfort, je náprava uložena v poměrně mohutných pružných lůžkách. Ta jsou navíc dost měkká, výsledkem čehož je nepříjemné škubání zádě na nerovnostech. Rovněž přejetí terénní vlny v zatáčce vůz silně rozhoupe"
Mám s P5008 najeto cca 50tis km a ani jednou se mi tento popsaný jev nestal a to ani s prázdným ani plným autem, navíc se silnější verzí. Naopak bych řekl, že jeho jízdná vlastnosti jsou po S-Maxu z MPV nejlepší. Zafiara na tom rozhodně není špatně, jezdí na MPV velmi dobře, Touran a GScenic jsou o chlup níže, C4GP (měl jsem předtím) je rozhodně za touto 5. Co se mi nelíbilo byla předchozo generace Carensu, nový je na tom lépe ;-)
Vždy když jdu koupit nový auto minimálně 3-4 si vyzkouším, než se rozhodnu :-)
"Přesně naopak je tomu u Peugeotu. Aby výrobce zajistil dostatečný akustický komfort, je náprava uložena v poměrně mohutných pružných lůžkách. Ta jsou navíc dost měkká, výsledkem čehož je nepříjemné škubání zádě na nerovnostech. Rovněž přejetí terénní vlny v zatáčce vůz silně rozhoupe"
Mám s P5008 najeto cca 50tis km a ani jednou se mi tento popsaný jev nestal a to ani s prázdným ani plným autem, navíc se silnější verzí. Naopak bych řekl, že jeho jízdná vlastnosti jsou po S-Maxu z MPV nejlepší. Zafiara na tom rozhodně není špatně, jezdí na MPV velmi dobře, Touran a GScenic jsou o chlup níže, C4GP (měl jsem předtím) je rozhodně za touto 5. Co se mi nelíbilo byla předchozo generace Carensu, nový je na tom lépe ;-)
Vždy když jdu koupit nový auto minimálně 3-4 si vyzkouším, než se rozhodnu :-)
Tak asi holt jezdíte pomalu. To pak Vám mohou jízdní vlastnosti 5008 vyhovovat. Je fakt, že na hladké silnici jezdí vůz docela dobře. K tomu srovnání s s S-Maxem. To byl dobrý novoroční vtip. :-) Pokud to berete takhle, takhle... Holt asi opravdu jezdíte jen těmi MPV. A propo. Rodinu o 5 členech a více nemám a ani neplánuju.
No narozdíl od Vás s ním mám najeto 50tis km a nekoupil jsem si THP abych jezdil pomalu ;-) Btw k té velké rodině, já ji mám, tj. opět mohu posoudit.
Novoroční vtip je vaše reakce a hlavně tento článek, o kterém se rozhodně "test" říci nedá :no:
K té předposlední větě - pokud se do mě chcete trefovat, zkuste si alespoň přečíst rubriku moje auto a sem tam blog. Mám za sebou dost aut a kilometrů, abych to mohl posoudit. Např v současné době mimo MPV sedlám Focus III Combi s cca 25tis km za půl roku...
Novoroční vtip je vaše reakce a hlavně tento článek, o kterém se rozhodně "test" říci nedá :no:
K té předposlední větě - pokud se do mě chcete trefovat, zkuste si alespoň přečíst rubriku moje auto a sem tam blog. Mám za sebou dost aut a kilometrů, abych to mohl posoudit. Např v současné době mimo MPV sedlám Focus III Combi s cca 25tis km za půl roku...
Je pravda, ze testy MPV by se mely orientovat predevsim na vyuziti prostoru. Mohu doporucit test "prevlecu pozvracene dite uvnitr, kdyz je venku -5?" :-). V S-maxu se to da v pohode...
Nicmene, ridicsky pocit je take dulezity, alespon me zajima hodne. ne vzdy mam za sebou v aute deti a jejich maminku a celkove je kazda jizda s S-maxem vyrazne lepsi nez napr. s 508, kterou jsem jezdil driv. Je lepsi vedet pri kazde jizde, co se deje pod koly a to jina MPV proste tak dobre neumi.
Takze za me priste klidne i drifty ;-).
Nicmene, ridicsky pocit je take dulezity, alespon me zajima hodne. ne vzdy mam za sebou v aute deti a jejich maminku a celkove je kazda jizda s S-maxem vyrazne lepsi nez napr. s 508, kterou jsem jezdil driv. Je lepsi vedet pri kazde jizde, co se deje pod koly a to jina MPV proste tak dobre neumi.
Takze za me priste klidne i drifty ;-).
„Rodinu o 5 členech a více nemám a ani neplánuju.“
Pak by, pane Dusile, bylo možná vhodné test MPV svěřit někomu, kdo je v této oblasti povolanější, nebo takového člověka k testu alespoň přizvat.
Sportovní vlastnosti podvozku zajímají minimum potenciálních kupců MPV. Co je naopak zajímá, je, jak podvozek filtruje nerovnosti, jak se do auta narvou plnohodnotné dětské sedačky + způsob uchycení (u zafiry jste jaksi zapomněl zmínit, že prostřední sedadlo vzadu není pro dětskou sedačku vůbec homologované!!!), jak se zavazadelník vypořádá s kočárkem (obyčejný/dvojčatový, sporťák/korba, naležato/nastojato), pohodlí sedadel vpředu/vzadu na delší cestě, výhled z vozidla, nebo třeba jaké jsou na delších cestách možnosti zabavení starších dětí multimédii.
Představený článek NENÍ z tohoto pohledu testem, spíše se jedná o jízdní dojmy.
Co z toho plyne? Je zbytečné chyby omlouvat sarkasmem vůči kritikovi, je třeba se z nich poučit.
Pak by, pane Dusile, bylo možná vhodné test MPV svěřit někomu, kdo je v této oblasti povolanější, nebo takového člověka k testu alespoň přizvat.
Sportovní vlastnosti podvozku zajímají minimum potenciálních kupců MPV. Co je naopak zajímá, je, jak podvozek filtruje nerovnosti, jak se do auta narvou plnohodnotné dětské sedačky + způsob uchycení (u zafiry jste jaksi zapomněl zmínit, že prostřední sedadlo vzadu není pro dětskou sedačku vůbec homologované!!!), jak se zavazadelník vypořádá s kočárkem (obyčejný/dvojčatový, sporťák/korba, naležato/nastojato), pohodlí sedadel vpředu/vzadu na delší cestě, výhled z vozidla, nebo třeba jaké jsou na delších cestách možnosti zabavení starších dětí multimédii.
Představený článek NENÍ z tohoto pohledu testem, spíše se jedná o jízdní dojmy.
Co z toho plyne? Je zbytečné chyby omlouvat sarkasmem vůči kritikovi, je třeba se z nich poučit.
Hugi_77
Po přečtení jsem zjistil, že mi zcela unikl smysl tohoto testu...
První problém je, že porovnávané vozy mají hodně odlišnou výbavu, s kterou ani omylem nekorspondují uveddené ceny testovaného modelu (Opel v této konfiguracirozhodně nebude za 570k CZK).
Druhý problém je, že potenciální zájemci nikdy nebudou vybírat ze dvou modelů a pokud by mělo jít o "velké finále" zůženého výběru, tito dva v něm nikdy nebudou stát proti soběě.
Třetí problém je, že na co se testér zaměřuje, kupec kompaktního MPV má rozhodně více parametrů které porovnává.
Na druhou stranu s většinou výše diskutujících nesouhlasím, že se s rodinným MPV nedá jezdit a nejezdí sportovně a tudíž že nás tyto jejich vlastnosti nezajímají. V minulosti jsem měl C-Max první generace a to byla/je taková větší motokára, která zvládla neskutečné věci... I proto mým favoritem zůstává Grand C-Max - jakkoliv ho v praktičnosti zatluče Grand Scénic pod zem.
První problém je, že porovnávané vozy mají hodně odlišnou výbavu, s kterou ani omylem nekorspondují uveddené ceny testovaného modelu (Opel v této konfiguracirozhodně nebude za 570k CZK).
Druhý problém je, že potenciální zájemci nikdy nebudou vybírat ze dvou modelů a pokud by mělo jít o "velké finále" zůženého výběru, tito dva v něm nikdy nebudou stát proti soběě.
Třetí problém je, že na co se testér zaměřuje, kupec kompaktního MPV má rozhodně více parametrů které porovnává.
Na druhou stranu s většinou výše diskutujících nesouhlasím, že se s rodinným MPV nedá jezdit a nejezdí sportovně a tudíž že nás tyto jejich vlastnosti nezajímají. V minulosti jsem měl C-Max první generace a to byla/je taková větší motokára, která zvládla neskutečné věci... I proto mým favoritem zůstává Grand C-Max - jakkoliv ho v praktičnosti zatluče Grand Scénic pod zem.
×
Sdílení komentáře
×
Ale zrovna u MPV má člověk širokej výběr a svýho favorita si najde každej. Co se týče podvozku, tak zrovna u takhle rodinnýho auta to asi nebude hlavní parametr. Ano, Ford má nejlepší, ale využije se to u MPV? Neznám člověka, kterej má děti, a jezdil by s nima nějak sportovně. Spíš u výběru půjde o výbavu a pocitu z auta jako z celku.
Stále si myslím, že tuhle kategorii prostě francouzi uměj nejlíp.
ADAC 2014 - kompakty
rok výroby 2011:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Verso
Nissan Qashqai
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
VW Touran
VW Golf/Bora
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
Skoda Octavia
SEAT Altea
Mazda 5
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Mazda 3
Ford C-MAX
Peugeot 308
Dacia Logan
Honda Civic
SEAT Leon/Toledo
Hyundai i30
KIA Ceed
rok výroby 2010:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Auris
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
Mercedes A-Klasse
Nissan Qashqai
Mazda 5
VW Touran
VW Golf/Bora
Ford C-MAX
Mazda 3
Ford Focus
Opel Astra
SEAT Altea
Dacia Logan
Skoda Octavia
SEAT Leon/Toledo
Opel Zafira
KIA Ceed
Hyundai i30
Honda Civic
Peugeot 308
rok výroby 2009:
BMW 1er
VW Golf/Bora
Mercedes B-Klasse
Renault Mégane
Audi A3
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
VW Touran
Renault Scénic
Mazda 5
Skoda Octavia
Nissan Qashqai
SEAT Altea
Toyota Verso
Mazda 3
Dacia Logan
SEAT Leon/Toledo
Ford C-MAX
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Hyundai i30
KIA Ceed
Honda Civic
Peugeot 308
Podle konkurenční DEKRY
0 - 50 000 km
1. Mercedes B-klasse
50 000 - 100 000 km
1. Renault Scénic
inak vsetko dobre do noveho roku :-)
Ale C4 picasso najdeš ve statistice DEKRY nebo TUVu a tam patří spíš k podpůměru. Dle DEKRY také na nejlepší nestačí. Třeba dle TUV je v kategorii aut 4-5 let nejlepší Scénic (11 celkově) a C4 picasso je až 97.
Ve francouzských statistikách je to podobné. Tam také Renault patří mezi nejlepší (třeba Scénic pravidelně bojuje s Mazdou 5 o první místo) a PSA musíš hledat o hodně níž.
ak je tomtom, tak je diplej posunuty viac k volantu, ja som vysoky, mam sedadlo nizko a volant najvyssie a najblizsie, displej je akurat sikmo nad mojou pravou rukou. Neprekryva sa mi nic, ale ok, niektore nizsie postavy s nespravnym nastavenim sedadla/volantu mozu mat problem.
Grand picasso je ale auto o generaciu novsie a je to citit, ak by stali vedla seba za rovnaku cenu, tak asi zoberiem picasso(odhlucnenie, dlhsie prevody, bez turbodiery, vaha, spotreba)
Na druhej strane tak debilne stredove opierky na sedadlach ako v picase mohol vymysliet iba totalny trotl. V prospech scenicu este je zaruka a zivost motora, picasso aj napriek vahe je s 85kw menej zive ako scenic s 96kw. V pripade mpv ale nie az tak podstatna velicina.
P.S. Zakrátko deti odrastú a taká šestka by sa mi v garáži páčila.