Novinky
Slušný rozbor.
Ale svojí poznámkou jsem spíš sledoval smutný fakt, že EU hlouposti plodí takové kraviny jako je udávání spotřeby bez ohledu na to, že část dojezdu zajistí elektřina z akumulátorů.
Ale svojí poznámkou jsem spíš sledoval smutný fakt, že EU hlouposti plodí takové kraviny jako je udávání spotřeby bez ohledu na to, že část dojezdu zajistí elektřina z akumulátorů.
Presne tak. Za chvili se bude spotreba u aut udavat pri jizde s vypnutym motorem z kopce... 8-s
Takže tu hodnotu redakce převzala (plus k tomu někde po cestě přibyly nepřesnosti/ výmysly). Pro výpočet dojezdu na benzín používají logicky kombinovanou spotřebu ve "spalovacím" režimu (tedy bez nabíjení). V systémové kombinované spotřebě je započítané pravidelné nabíjení. Pak by to nebyl dojezd na benzín, ale na benzín plus X nabití.
Norma počítá s tím, že v průměru na palivo ujedeš 25 km mezi dvěma nabíjecími cykly. Passat ujede v kombinovaném cyklu na nabití 50 km na elektřinu, následně má ujet průměrně 25 km na benzín => kombinovaná spotřeba benzínu je třetinová. Když vezmeš systémovou spotřebu 1,7 litru, tak by na jednu nádrž měl ujet skoro 3.000 km, z toho je však 2.000 na elektřinu (40 nabití).
PS: Vycházím z původní tiskové zprávy ze září. Je možné, že došlo k nějakému zpřesnění.