Ekonomika
A zde je něco o Číně. poslední pasáž je zajímavá[odkaz] 😉
Gilgit
Copak je na té poslední pasázi tak zajímavé? Rád si prectu vysvetlení projímadlového e😜erta z rázovitého kraje. >😁
Asi neumíme číst >😁
Gilgit
Guttalax je známý svými opakovanými nenávistnými poznámkami vuci Korejcu. Ten clovek se nedá brát vázne.
Nechápu co je na těchto příspěvcích nenávistného.Přicházejí mi SZ a dost lidí tě má na hote listech.Ostatně se ani nedivím. Nechci se uchylovat k tvemu vyjadřování o urážení kde koho blitky typu prosťáčci atd. To hodně vypovídá o tvé osobě. Některýn SZ se mi ani nechce věřit co jsi zač. :no:
Gilgit
To ze nechápes je vzhledem na tvoji inteligenci (hodnotím ji podle tvých príspevku) logické.
Uz jsem to tady psal, ale pokusím se jeste jednou: Clovek, který automaticky pod kazdým clánkem o nejakém konkrétním výrobci nebo výrobci z nejaké zeme píse príspevky proti tomuto výrobci nebo výrobcum z této zeme neni normální. Je pritom jedno jestli je ta nenávist zamerena proti Korejcum, Francouzum nebo nekomu jinému. Toto vysvetlení by pochopil i skolák.
Podle tebe me dost lidí má na "hote listech". Vzhledem k tomu ze nejsem tak intelektuálne vybaven jako ty tak bych rád abys to vysvetlil. "Hote list" zrejme vychází ze slova "hot" a to by znamenalo ze pro ne moje príspevky patrí k nejoblíbenejsim. Nebo más na mysli "hate list" a jenom nevís jak se to píse? >😁
Pro tvoji informaci: To ze si mne nekdo dá na hate list je zcela v porádku. Nevidím zádný prínos v tom ze moje príspevky ctou zamindrákovaní prosťáčci kterí stejne nechápou o co jde.
Uz jsem to tady psal, ale pokusím se jeste jednou: Clovek, který automaticky pod kazdým clánkem o nejakém konkrétním výrobci nebo výrobci z nejaké zeme píse príspevky proti tomuto výrobci nebo výrobcum z této zeme neni normální. Je pritom jedno jestli je ta nenávist zamerena proti Korejcum, Francouzum nebo nekomu jinému. Toto vysvetlení by pochopil i skolák.
Podle tebe me dost lidí má na "hote listech". Vzhledem k tomu ze nejsem tak intelektuálne vybaven jako ty tak bych rád abys to vysvetlil. "Hote list" zrejme vychází ze slova "hot" a to by znamenalo ze pro ne moje príspevky patrí k nejoblíbenejsim. Nebo más na mysli "hate list" a jenom nevís jak se to píse? >😁
Pro tvoji informaci: To ze si mne nekdo dá na hate list je zcela v porádku. Nevidím zádný prínos v tom ze moje príspevky ctou zamindrákovaní prosťáčci kterí stejne nechápou o co jde.
Pokud umíš číst-což se předpokládá ,zvyšování kapacit výroby kvůli obavám z kvality.
Gilgit
Ano, umím císt a na rozdíl od tebe psaný text i chápu. Hyundai Motor Group se pred dvema lety rozhodla prechodne zpomalit e😜anzi aby se vyvarovala neceho podobného co se stalo firme Toyota, která venovala prílis mnoho pozornosti e😜anzi, novým továrnám atd. a málo pozornosti kvalite a v dusledku toho se dostala do známých problému.
Prosím daruj mi kousek tvé nebetycné moudrosti a vysvetli co je na tom podle tebe divného nebo spatného.
Prosím daruj mi kousek tvé nebetycné moudrosti a vysvetli co je na tom podle tebe divného nebo spatného.
O japoncích tam není ani slovo. Zase sis to upravil do podoby Pákistánského hnidopicha
Gilgit
Ty jsi jeste hloupejsí nez by se zdálo na základe tvého projímadlového nicku. Samozrejme v tom clánku není o Japoncích ani slovo. Pokud bys sledoval dení v automobilovém prumyslu (a rozumel tomu) tak bys vedel o cem je rec.
Ale kdyz vynecháme ty Japonce: Co je spatného na tom kdyz nejaká firma rekne musíme si dát pozor abychom prílis rychlou e😜anzí neohrozili kvalitu. Muzes to vysvetlit, ó ty moudré projímadlo?
Jo a uz vís jak se píse "hate list"? >😁
Ale kdyz vynecháme ty Japonce: Co je spatného na tom kdyz nejaká firma rekne musíme si dát pozor abychom prílis rychlou e😜anzí neohrozili kvalitu. Muzes to vysvetlit, ó ty moudré projímadlo?
Jo a uz vís jak se píse "hate list"? >😁
Je jedno zda jsi na hot nebo hat. Důležitější v tvém případě je,že na tebe část přispivatelů prdí. :yes:
Gilgit
Ale to je úplne v porádku. Spatné by bylo kdyby si me lidé s inteligencí projímadla vázili.
Jinak vidím ze na vecnou odpoved na to co jsem napsal nemás. >😁
Presto se mrkni jak se píse "hate list". >😁
Jinak vidím ze na vecnou odpoved na to co jsem napsal nemás. >😁
Presto se mrkni jak se píse "hate list". >😁
Nechcem sa vam miesat do vasej druznej debaty, ale 😒br />
To uz fakt nevies rozlisit "hat" a "hate" , a tiez "hot" a "hote" ??? 8-s 8-s 8-s
Bud si to na Silvestra prehnal este viac, nez by sa dalo cakat, alebo si to este kombinoval s.... ani neviem cim. 8-s Asi si si moc nevsimol - Gilgit ma s tebou az neskonalu trpezlivost na jeho zvyklosti. Tak si toho zacni vazit. Joo, a zacni si vsimat aj obsah jeho prispevkov, ich informacnu hodnotu - ta je na rozdiel od toho, co si za posledne dni zo seba "vyprodukoval" ty neporovnatelne vyssia.
Pritom v minulosti sa mi zdalo, ze ani ty nemusis byt uplne "marny"...no co uz, asi zdanie klame. :-! Alebo ma skusis presvedcit o opaku ?
Inac - ten "HOT" list by sa mohol zaviest - bol by to super vynalez !!! >😁 - koho mam na hot-liste, hned by mi prislo upozornenie, ze je pritomny v diskusiach a upozornilo by ma >😁
Bud si to na Silvestra prehnal este viac, nez by sa dalo cakat, alebo si to este kombinoval s.... ani neviem cim. 8-s Asi si si moc nevsimol - Gilgit ma s tebou az neskonalu trpezlivost na jeho zvyklosti. Tak si toho zacni vazit. Joo, a zacni si vsimat aj obsah jeho prispevkov, ich informacnu hodnotu - ta je na rozdiel od toho, co si za posledne dni zo seba "vyprodukoval" ty neporovnatelne vyssia.
Pritom v minulosti sa mi zdalo, ze ani ty nemusis byt uplne "marny"...no co uz, asi zdanie klame. :-! Alebo ma skusis presvedcit o opaku ?
Inac - ten "HOT" list by sa mohol zaviest - bol by to super vynalez !!! >😁 - koho mam na hot-liste, hned by mi prislo upozornenie, ze je pritomny v diskusiach a upozornilo by ma >😁
Audire- já se celkem dobře bavím. Příjde mi ,že někteří jen čekají na špatně napsané slovíčko nebo něco přehozeného.Vždyt jde o houno. Apropo zmíněný nik se vždy drží jak to houno košule. Pár lidí zde by si mělo přečíst etický kodex příspěvku a pak kliknout. Když už vzpomínáš trpělivost -tu má spíš redakce. přeji ti hezký den :yes:
Gilgit
No vidís. Tvoje opakované nenávistné poznámky vuci Korejcum práve ten etický kodex porusují.
Gilgit
:yes: :yes: :yes😒br />
Ale s ním je to marný.
Ale s ním je to marný.
Zřejmě jsi ho vůbec nečet já o voze ty o...... piš si co chceš mě je to šumák >😁
Gilgit
Ted zase není jasné na co reagujes a o co ti jde, Ale jestli más na mysli ten etický kodex, tak svými protikotrejskßymi poznámkami porusujes.
Ale ber to tak ze se v techto diskusích alespon neco naucís, coz práve tobe neuskodí. Jenom díky výmene príspevku se mnou ted vís neco o zemepisu Pákistánu, vís jak se správne píse hate list a treba se jednoho dne dostanes tak daleko ze nebudes muset opisovat z Wikipedie a dokázes sesmolit pár vlastních vet. >😁
Ale ber to tak ze se v techto diskusích alespon neco naucís, coz práve tobe neuskodí. Jenom díky výmene príspevku se mnou ted vís neco o zemepisu Pákistánu, vís jak se správne píse hate list a treba se jednoho dne dostanes tak daleko ze nebudes muset opisovat z Wikipedie a dokázes sesmolit pár vlastních vet. >😁
Dyt řikám,že nejsi tak zlý jak píšou. Ještě vynech ty neomelené urážky a časem tě pochopím. >😒]
Gilgit
Jaké urázky? Dal jsi si jako nick projímadlo takze to snad není urázka.
Ja te asi nikdy nepochopím, rozhodne ne pokud budes psát takové veci jako v poslední dobe.
Ja te asi nikdy nepochopím, rozhodne ne pokud budes psát takové veci jako v poslední dobe.
Tak jak jsem psal . Nechodím tady rozdávat rozumy ,ale bavit se.A ty jsi nevyčerpatelná studnice. >😁
Gilgit
Napsalo projímadlo....
To ze sem nechodís rozdávat rozumy je jasné. Nemás totiz co rozdávat. >😁
To ze sem nechodís rozdávat rozumy je jasné. Nemás totiz co rozdávat. >😁
Hmm zase přesvědčuješ o své inteligenci >😁
Gilgit
Ty znás význam slova "inteligence"? Dokonce vís jak se píse? To más jiste z Wikipedie! >😁
A nezapomeň se pochválit Ivane. >😁
Gilgit
Ivane ????
Moc to s tím rozdáváním rozumu neprehánej. Vzhledem k tomu ze nemás co rozdávat se muzes snadno dostat do mínusu.
>😁
Moc to s tím rozdáváním rozumu neprehánej. Vzhledem k tomu ze nemás co rozdávat se muzes snadno dostat do mínusu.
>😁
Tvé mínusy jen potěší : :yes:
Gilgit
Zase nechápes psaný text: To nejsou moje mínusy, ale tvuj mínus.
Ale abychom tady zbytecne neplácali, dokázes napsat neco k veci, neco o automobilovém prumyslu. Napríklad o rustu prodeju znacek Hyundai a Kia a rozsirování výrobních kapacit? Jenom to neopisuj z Wikipedie, pokus se to formulovat vlastními slovy.
Ale abychom tady zbytecne neplácali, dokázes napsat neco k veci, neco o automobilovém prumyslu. Napríklad o rustu prodeju znacek Hyundai a Kia a rozsirování výrobních kapacit? Jenom to neopisuj z Wikipedie, pokus se to formulovat vlastními slovy.
Vše jsi už napsal ,takže bych opakoval tvé. >😁
Gilgit
Holt nedokázes napsat neco co by melo smysl. Pro pokracování této výmeny príspevku s necím takovým jako ty nevidím duvod. Blbostí tvého autorství uz je tady dost.
Omg - zase plky a gilgitoviny >😁
Gilgit
rokyto.p, pridej nejakou inteligentní poznámku. Moc se tesím na to co z tebe vyleze.
Ne děkuji, za pofiderni junde kopes ty. Naštěstí jak jde vidět junde konci. To vís nic netrvá věčne, ani láska k jedné slečně. Natos korejce ble
Gilgit
rokyto.p, Hyundai Motor Group nekoncí, ale zvysuje globální prodeje a staví nové továrny. Takze budto neumís císt, nebo umís císt písmenka ale nechápes jejich význam nebo zámerne rozsirujes lzi.
Jinak proc nenapíses duvod tvé nenávisti vuci firme Hyundai? Vyhodili te u firmy Hundai z práce nebo tem tam odmítli zamestnat?
Jinak proc nenapíses duvod tvé nenávisti vuci firme Hyundai? Vyhodili te u firmy Hundai z práce nebo tem tam odmítli zamestnat?
Ty jsi jenas >😁 proč bych mel chtít pracovat ve firmě kde dávají cca 60% plat proti konkurenci? >😁 a byt kolega s tebou či vosickym? Dík to i raději par romských rodin v sousedství než toto . Ale konciii to vis ze konciii. Lidi už zjistili co jste zac aj ty pojízdná krmitka pro opice. Takže citují tvého spolustranika, ze "citankovy příklad sily hjonde" se asi nekoná 😉
Gilgit
rokyto.p, firma Hyundai Motor Group v roce 2014 zvýsila globální prodeje a plánuje dalsí zvýsení na rok 2015, Firma Hyundai Motor Group pred nekolika dny oznámila stavbu dvou nových továren a rozsirování kapacity továrny tretí, továrny Hyundai v Nosovicích a Kia v Teplicce nad Váhom jsou dobre vytízeny. V USA jsou továny plne vytízeny a nestihají vyrábet, v Indii byl dosazen nový rekord, atd. atd. Chápu ze tento pozitivní vývoj tebe i pár dalsích pár antihyundaistu musi dost rozhodit a ze z toho máte bezesné noci. Já pro Hyundai nepracuji ale mnoho tisíc obcanu Ceské Republiky ano. Tak uz konecne napis jestli te odtud vyhodili nebo jestli te odmítli prijmout nebo jaký je duvod tvé nenávisti vuci této firme. Já bych te samozrejme uz kvuli tvému primitivnímu zpusobu vyjadrování a nechutným urázkám, coz oboje svedcí o nízké inteligenci, jako pracovníka ve firme nechtel ale v Nosovicích by snad nasli nejakou práci kterou zvládnes.
Gilgit
Klasická kvalita podávání informací na Auto.cz. Uvede se nekonkrétní informace typu "loni však automobilky oznámily, že plánují výstavbu nových závodů v Číně a Mexiku". O tom, ze firma BAIC Hyundai (Beijing Hyundai) pred nekolika dny oznámila stavbu dvou nových továren na automobily s celkovou kapacitou 600.000 vozu rocne a ze cínský spolecný podnik firmy Kia plánuje zvýsení rocní výroby o 150.000 vozu ani slovo. Pritom tato informace byla jiz pred dvema dny napríklad na lidovky.cz kde ji dokonce nasel i místní e😜ert na korejský automobilový prumysl Guttalax.
Dnes opet zcela jasne bravo Auto.cz. Na "kvalitu" této redakce je bohuzel spoleh.
Dnes opet zcela jasne bravo Auto.cz. Na "kvalitu" této redakce je bohuzel spoleh.
myslím, že víš, že nemá cenu se rozčilovat. Aktuálnost zde nehledej. Pokud chceš aktuality tak jedině das Škoda, jsme první na webu...Přitom by stačilo umět anglicky a jednou denně kouknout na zahraniční weby...
Gilgit
Ja tady samozrejme aktuálnost nehledám, to co mne zajímá si prectu ze zahranicních zdroju dávno pred tím nez se to objeví tady. Ale nekteré ctenáre by snad kvalitní informace na Auto.cz zajímat mohly.
Jinak oni anglicky zrejme umí, protoze pravidelne opisují cizí anglické texty, ovsem jen to co se jim hodí. I v tom opisování ale delají chyby, viz dnesní clánek na téma Jaguar a Cína.
Jinak oni anglicky zrejme umí, protoze pravidelne opisují cizí anglické texty, ovsem jen to co se jim hodí. I v tom opisování ale delají chyby, viz dnesní clánek na téma Jaguar a Cína.
já bych to viděl tak, že to opíší někde z českých serverů a k tomu přidají pár chyb při opisování 😉
Taká malá úvaha😒br />
1.Prečo prudíš, keď ti to vlastne nevadí?
2.A ak ti to aj tak vadí, na čo sem potom chodíš?
Dve rečnícke otázky, jedna pravdepodobná odpoveď: Chodíš sa sem vyprskať. Asi inak nemáš kde...
2.A ak ti to aj tak vadí, na čo sem potom chodíš?
Dve rečnícke otázky, jedna pravdepodobná odpoveď: Chodíš sa sem vyprskať. Asi inak nemáš kde...
1.konstatování stavu neznamená souhlas.
2.Třeba si to přečte někdo z redakce a chytne se za nos...(jsem to ale naivka)
2.Třeba si to přečte někdo z redakce a chytne se za nos...(jsem to ale naivka)
Gilgit
Klaudius je místní okopávac kotníku, není ho treba brát moc vázne.
Jinak samozrejme naivka jsi. Redakce to má na háku.
Jinak samozrejme naivka jsi. Redakce to má na háku.
Gilgit
Odpoved ("Ale nekteré ctenáre by snad kvalitní informace na Auto.cz zajímat mohly") obsahuje druhá veta clánku do kterého se navázís. To bys ovsem musel být schopen pochopit psaný text.
Ale pokusím se jeste jednou. Snad to napísu dost srozumitelne abys to pochopil. Ja osobne sleduji informace o automobilovém prumyslu a automobilových trzích pravidelne pomocí ruzných zdroju v nekolika jazycích. Vzhledem k tomu ze na Auto.cz jsou clánky z oblasti která me zajímá z 99 % opsané ze zahranicních zdroju tak to ze by pro mne nejaká aktuální informace na Auto.cz byla nová se stane zhruba 1x za ctvrt roku, Ovsem jsou lidé kterí nemají cas sledovat mezinárodní dení tak jako já nebo nejsou jakzykove vybaveni a ti by si zasouzili kvalitnejsí informace. Dá se to pochopit nebo stále jeste ne.
K tomu jeste poznámka: Slovensko má nejvétsí výrobu automobilu na milion obyvatel na svete, Ceská Republika je zrejme na druhém míste. Tento region by si zaslouzil kvalitní web o automobilech s kvalitními novinári a príspevky. Web na kterém by slo nejen o testy ale i o jiné oblasti automobilového sveta.
Ale klidne muzes prskat dál, kdyz ti to vyprskání doma nestací.
Ale pokusím se jeste jednou. Snad to napísu dost srozumitelne abys to pochopil. Ja osobne sleduji informace o automobilovém prumyslu a automobilových trzích pravidelne pomocí ruzných zdroju v nekolika jazycích. Vzhledem k tomu ze na Auto.cz jsou clánky z oblasti která me zajímá z 99 % opsané ze zahranicních zdroju tak to ze by pro mne nejaká aktuální informace na Auto.cz byla nová se stane zhruba 1x za ctvrt roku, Ovsem jsou lidé kterí nemají cas sledovat mezinárodní dení tak jako já nebo nejsou jakzykove vybaveni a ti by si zasouzili kvalitnejsí informace. Dá se to pochopit nebo stále jeste ne.
K tomu jeste poznámka: Slovensko má nejvétsí výrobu automobilu na milion obyvatel na svete, Ceská Republika je zrejme na druhém míste. Tento region by si zaslouzil kvalitní web o automobilech s kvalitními novinári a príspevky. Web na kterém by slo nejen o testy ale i o jiné oblasti automobilového sveta.
Ale klidne muzes prskat dál, kdyz ti to vyprskání doma nestací.
akokeby H/K bola pred krachom, a hned za tym nenapadna veta o celosvetovom predaji 8,2 milionu vozů ... 8,2 MILIONA ...
co by za to dali ostatne automobilky, keby mohli byt na 4. mieste na svete 😄 :-!
co by za to dali ostatne automobilky, keby mohli byt na 4. mieste na svete 😄 :-!
Gilgit
:yes:
je to ozaj pekne cislo veru....... inak H/K su celosvetovo na 5 mieste ..... za toyotou, VW, GM a renaultom-nissan ...
hej, doteraz 2 samostatne znacky, a zrazu 1 koncern ? ee ..., toto neberiem
pre mna vzdy bude H/K pred renaultom a pred Nissanom
pre mna vzdy bude H/K pred renaultom a pred Nissanom
Pokud si sám pro sebe vyřadíš i další značky, tak třeba to třba H/K ve tvém světě dotáhne i na první místo. A ani při tom nebude muset řešit kvalitu.
Gilgit
Topper nenapsal nic spatného.
pogo26 reagoval na ajrtona.....a ma pravdu.... ked ajrton vyradi z niektorych koncernov par znaciek tak to podla jeho zvlastnej metodiky H/K kludne dotiahne aj na vyssie priecky .. nastastie oficialne poradie som vyssie uz hodil v tabulke .... a aj ked toto poradie ajrton neuznava..... nastastie plati a H/K su na 5 mieste az za alianciou renault-nissan
Gilgit
OK
si na omyle, renault aj nissan su dva SAMOLSTATNE automobilky, nie je to ziaden koncern typu VW alebo H/K, R-N je len akasi aliancia, partnerstvo, dohoda o spolupraci a zdielani, nie je tam ziadna vlastnicka struktura ani spojenie (ano, doslo tam k nejakej bezvyznamnej vymene akcii, ktora ovsem z hladiska vlastnickej struktury a riadenia neznamena vobec nic) ako v pripade koncernov ...
takze ja ani nikto s normalnym rozumom nejaku dohodu o spolupraci nebudem vydavat za vlastnicky koncern
je pekne uvadzat kolko predali spolu ako partneri, ale je to demagogia, pretoze ide o samostatne automobilky
takze ja ani nikto s normalnym rozumom nejaku dohodu o spolupraci nebudem vydavat za vlastnicky koncern
je pekne uvadzat kolko predali spolu ako partneri, ale je to demagogia, pretoze ide o samostatne automobilky
no ja sa riadim touto tabulkou [odkaz] a alianciu renault-nissan akceptujem bez problemov na 4 mieste.... korejci su az za nimi.....
ale ty sa kludne riad cim chces.... mas na to pravo :yes: ...
ale ty sa kludne riad cim chces.... mas na to pravo :yes: ...
No ta výměna akcií nebyla zrovna bezvýznamná, Renault dnes vlastní 43,4% akcií v Nissanu. Jinak máš samozřejmě pravdu, nejedná se o klasický koncern, protože Renault Nissan neovládá (nemá majoritu v Nissanu) a totéž platí o Nissanu ve vztahu k Renaultu a kdyby se braly v potaz jenom smlouvy o spolupráci tak si Daimler klidně může připočítat produkci Renaultu a Nissanu k sobě a prohlásit se za celosvětovou jedničku.
Renault má v Nissanu svým způsobem majoritu, protože vlastní sice méně než 50% akcií, ale důležitější než akcie jsou hlasovací práva. A jinak Topper má pravdu a mnoho údajů o prodejích se udává dohromady a celkově spolupráce mezi R a N je úzká spolupráce a označovat to jako koncern není od věci.
Carlos Ghosn to povedal jasne.... niet co spochybnovat.... aliancia renault-nissan je vo svete ako celok uznavana .... a aj dlhodobo jedna z najuspesnejsich .... uz davno ich povazujem za jeden celok 😉
Celkově si myslím, že HK je přeskočí, nástup Kie a Hyundaie je obrovský oproti Renaultu, jinak Nissan je solidní partner.
Svým způsobem, Renault má v Nissanu 43,4% hlasovacích práv a je největší akcionář, nic víc, nic méně. Majoritu prostě nemá. Právě skutečnost, zda někdo má ve společnosti majoritu či nemá je zásadní pro posuzování, zda daný celek je či není koncern.
I ostatní světové koncerny vlastní velké podíly v řadě jiných auto výrobců a přestože s nimi úzce spolupracují, tak jejich produkce se do těchto koncernů nezapočítává právě z důvodu chybějící majority (a tedy de jure možnosti/nemožnosti ovládat danou společnost). Jako příklad lze uvést Subaru, největším akcionářem je Toyota, přesto se produkce Subaru k Toyotě nepřipočítává právě proto, že Toyota nemá majoritu, ale je jenom největším akcionářem.
I ostatní světové koncerny vlastní velké podíly v řadě jiných auto výrobců a přestože s nimi úzce spolupracují, tak jejich produkce se do těchto koncernů nezapočítává právě z důvodu chybějící majority (a tedy de jure možnosti/nemožnosti ovládat danou společnost). Jako příklad lze uvést Subaru, největším akcionářem je Toyota, přesto se produkce Subaru k Toyotě nepřipočítává právě proto, že Toyota nemá majoritu, ale je jenom největším akcionářem.
Nemůžeš se na to dívat jen dle počtu akcií. A protože odborníci vědí, jak aliance Renault-Nissan funguje, tak ji berou jako jeden celek. Koneckonců , Carlos Ghosn asi ví čemu šéfuje. A to jak v Renaultu, tak i v Nissanu. Pochybuji, že najdeš jinou alianci, kde by měly spolupracující firmy stejné vedení. Ghosn je generální ředitel a předseda představenstva jak v Renaultu, tak v Nissanu. To srovnávání se Subaru a Toyotou je zcela mimo. Toyota má cca 17% akcií a nemá rozhodující vliv. Ani ve vedení nikoho nemá. Jde jen o spolupráci.
hele, jeden trochu off-topic - vis, jakym zpusobem je po svete rozvrstvenych tech zbylych 56,6%? ja ne, ale casto se klidne stava, ze nejakych 20-30 pocent muze byt beznadejne roztristenych mezi lidmi (tisice drobnych akcionaru), kteri realne nedokazou svuj podil na rizeni firmy uplatnit, pak 43,4% muze byt de facto majorita, ktera si proste odhlasuje vsechno...
Gilgit
Aliance Renault Nissan sice není klasický koncern, ale jako takový v mnoha oblastech (vývoj, nákup komponentu, výroba atd., aktuálne dokonce spolecný CEO) funguje a proto se na ni tak také v branzi pohlízí. Je zcela nesmyslné porovnávat alianci Renault Nissan se spojením firem Toyota Subaru atd.
Proč by to bylo nesmyslné porovnávat? Subaru sdílí s Toyotou jak pracovní postupy, tak dlouhou řadu konkrétních dílů/dodavatelů a vzhledem ke společnému japonskému základu se dá říci, že k sobě mají daleko blíže než Renault a Nissan a v případě nějakých globálních otřesů bych si vsadil, že spolupráce Toyota-Subaru přežije, kdežto Renault-Nissan se klidně rozpadne tak jako se v minulosti rozpadla celá řada transatlantických a transpacifických aliancí.
A Renault s Nissanem nahlíží jako celek jen část lidí/médií/institucí, druhá část je chápe jako dvě samostatné automobilky resp. skupiny.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A Renault s Nissanem nahlíží jako celek jen část lidí/médií/institucí, druhá část je chápe jako dvě samostatné automobilky resp. skupiny.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Gilgit
1.
Evidentne nechápes míru integrace aliance Renault Nissan.
2.
Jak jsem napsal, aliance Renault Nissan není typický koncern. Tebou udávané linky uvádejí Renault a Nissan oddelene, v jiných prípadech se aliance uvádí dohromady.
Jinak tebou uvádené linky dokonce ukazují i ruzný pohled na Hyundai Motor Group. Pritom HMG (Hyundai/Kia) koncern je. Nebo snad takße ne?
Evidentne nechápes míru integrace aliance Renault Nissan.
2.
Jak jsem napsal, aliance Renault Nissan není typický koncern. Tebou udávané linky uvádejí Renault a Nissan oddelene, v jiných prípadech se aliance uvádí dohromady.
Jinak tebou uvádené linky dokonce ukazují i ruzný pohled na Hyundai Motor Group. Pritom HMG (Hyundai/Kia) koncern je. Nebo snad takße ne?
Neříkám nic jiného, než to, že někdo chápe Nissan a Renault jako dvě samostatné entity a někdo jako jednu. Osobně preferuji první možnost, protože vychází z jasné majetkoprávní definice a nikoliv z vágní definice nějaké míry integrace a dohadování se, zda nějaká spolupráce je hlubší než jiná.
Obchodní model aliance je natolik unikátní, že pro lidi, kteří se v tom moc nevyznají, je jednodušší se podívat na jedno číslo a na základě tohoto čísla se dívat na Renault a Nissan jako na dvě samostatné značky. Pak se však nesmí divit, že jim někdo napíše, že jsou zcela mimo.
Jasně, napiš třeba evropské asociaci výrobců automobilů (ACEA), že jsou spolek truhlíků, který se v tom moc nevyzná, když prodeje skupiny Renault a Nissan pojímá jako dvě oddělené části. Určitě tě pochopí, když současným prezidentem tohoto spolku neumětelů je nějaký Ghosn.
To, že jsou prodeje uváděny zvlášť neznamená, že v ACEA neberou alianci jako celek. Určitě nevidí Renault a Nissan jako dvě samostatné firmy jako ty. Jak jsem psal, obchodní model aliance je natolik unikátní, že to pak jde těžko automaticky zaškatulkovat do nějakých tabulek.
Celá diskuze je od začátku o tom, jak se vykazují prodeje a zda Renault-Nissan je jedno číslo nebo dvě samostatná. Tady máš výkazy od renomované organizace, která prostě Renault a Nissan eviduje jako dvě samostatné skupiny. Já s tím problém nemám.
Asi členové ACEA (automobilky) chtějí z nějakého důvodu uvádět prodeje samostatně. Ikdyž samozřejmě vědí, že aliance Renault-Nissan vystupuje jako celek. To jim jistě C. Ghosn jako generální ředitel a předseda představenstva aliance Renault-Nissan, renaultu i Nissanu vysvětlil (spíš se na to nikdo neptal - je to celkem jasné). Důležité je, že jak Nissan, tak Renault uvádějí prodeje společně. To by 2 samostatné firmy nedělali a taky to nikdy nedělají.
Z mého pohledu není důležité jak si to vykazují automobilky, ale jak to chápou/vykazují instituce jako třeba ACEA nebo řada dalších. A ty prostě chápou a vykazují Renault a Nissan samostatně, takže pohled, který tady na začátku diskuze prezentoval nick ajrton (tedy, že světovou čtyřkou je Hyundai) je zcela v pořádku.
Gilgit
Jak uz jsem ti napsal - jednou se vykazuje Hyundai Motor Group jako jeden koncern (coz je správne), jindy jako dve firmy Hyundai a Kia. Takze i ty "instituce" to nekdy vidí rozdílne.
Gilgit
To je tvuj názor. Ta definice samozrejme není vágní, jenom nevidím duvod tady na toto téma psát slohovou práci.
Ano můj názor a evidentně nejen můj.
Gilgit
Ano, evidentne nejen tvuj. Jiní mají evidentne jiný názor.
To klidně mohou, já jim ho vymlouvat nebudu. Já jenom souhlasím s "ajrtonem", že Hyundai je celosvětová čtyřka co do počtu prodaných kusů. A nepřipadám si přitom jako amatér, který o autoprůmyslu nic netuší jak se mě zde snaží vylíčit e😜ert na všechno "pogo26".
Jako amatér se tady vyjadřuješ. Projdi si svoje předešlé příspěvky. Ty jsi dal alianci Renault-Nissan na stejnou úroveń jako Subaru-Toyota. Ty jsi psal, že je hodně firem, které vlastní akcie jiných firem a prodeje se tedy mohou sčítat i u nich. Jsou to tvé výroky, které z tebe dělají amatéra.
Aliance Renault-Nissan je aliance, nikoliv koncern. A jako aliance má blíž k desítkám jiných aliancí ať již v autoprůmyslu nebo mimo něj než ke koncernu. Nakonec sama o sobě říká, že je to partnerství dvou autovýrobců (Renault-Nissan is a strategic Franco-Japanese partnership between automobile manufacturers....... ). Takže nevím kdo tu ze sebe dělá amatéra, když píše např. cituji "Aliance prostě navenek vystupuje jako koncern". Tedy jasný nesmysl, aliance vystupuje navenek jako aliance, o koncernu nemůže být vůbec řeč. Prostě aliance je a bude vždy aliance i když jí dáš padesát přívlastků tak s koncernovou strukturou a statusem nemá nic společného.
Tak mně uveď alespoń jednu z těch desítek podobných aliancí.
Třeba aliance Fiat-Chrysler, která fungovala do roku 2014, kdy Fiat plně ovládl Chrysler a vznikl koncern FCA, nebo v letecké dopravě aliance SkyTeam, kde dlouhodobě spolupracují letecké společnosti Aeroflot, AeroMexico, Air France, KLM, Alitalia, China Southern, ČSA, Delta, Korean Air, AirEuropa a Kenya Airways nebo v elektronice aliance amerického Intelu s čínským Rockchipem.
Gilgit
Ano, aliance Fiat Chrysler je (byla) porovnatelná s aliancí Renault Nissan (i kdyz u aliance Fiat Chrysler integrace výroby z pochopitelných duvodu nebyla zdaleka tak hluboká jako je tomu u Renault Nissan). A také aliance Fiat Chrysler se jiz pred vytvorením FCA chovala jako koncern, viz napríklad integrace managementu a prodejních struktur která zase byla o hodne hlubsí nez v prípade Renault Nissan.
Porovnávat letecké aliance typu SkyTeam s príklady jako Renault Nissan nebo Fiat Chrysler je samozrejme nesmysl.
Porovnávat letecké aliance typu SkyTeam s príklady jako Renault Nissan nebo Fiat Chrysler je samozrejme nesmysl.
Proč by příklady z jiných odvětví byly nesmysl? Děje se tam totéž, společně se vyvíjí, společně se vyrábí i prodává a třeba ten příklad výrobců polovodičů je svým způsobem ještě daleko sofistikovanější záležitost než výroba aut, tam se jedná dokonce o integraci základního výzkumu materiálů, kde jedna firma má špičkové vědecké týmy navázané na univerzity v USA a druhá v Číně a předpokládá se zásadní dopad do celého odvětví v mezinárodním měřítku, stejné příklady jsou třeba ve farmaceutickém průmyslu.
A aerolinky sice nic nevyrábí ale poskytují služby, nicméně základní prvky aliančního chování jsou úplně stejné, koneckonců včetně toho postupného přebírání slabších hráčů silnějšími a vytváření skutečné koncernové struktury (Korean Air vs ČSA). Nikde neporovnávám předmět činnosti/výroby daných aliančních partnerů, ale základní principy spolupráce a ty jsou stejné jako u Fiat/Chrysler a vedou k nim stejné nebo podobné motivy jako v automotive.
A aerolinky sice nic nevyrábí ale poskytují služby, nicméně základní prvky aliančního chování jsou úplně stejné, koneckonců včetně toho postupného přebírání slabších hráčů silnějšími a vytváření skutečné koncernové struktury (Korean Air vs ČSA). Nikde neporovnávám předmět činnosti/výroby daných aliančních partnerů, ale základní principy spolupráce a ty jsou stejné jako u Fiat/Chrysler a vedou k nim stejné nebo podobné motivy jako v automotive.
Gilgit
Ja jsem nenapsal ze príklady "z jiných odvetví" jsou nesmysl, nauc se císt. Napsal jsem ze porovnávání s aliancí leteckych spolecností je nesmysl.
Fiat-Chrysler se v ničem nepodobal alianci Renault-Nissan. Šlo od počátku o převzetí krachující automobilky s jasným záměrem získat majoritu. S tím Intelem a Rockchipem si asi děláš srandu. Ukaž mně nějaké stránky této "aliance", logo, jednotné vedení, majetkové propojení,....
To, že nějaké firmy spolupracují, ještě neznamená, že vystupují jako celek. To by jsi opravdu mohl k alianci Renault-Nissan přidat i Daimler. Tam také probíhá spolupráce i při vývoji.
U Skyteamu nevím, zda má nějaká firma z této aliance rozhodující vliv na všechny ostatní členy této aliance.
To, že nějaké firmy spolupracují, ještě neznamená, že vystupují jako celek. To by jsi opravdu mohl k alianci Renault-Nissan přidat i Daimler. Tam také probíhá spolupráce i při vývoji.
U Skyteamu nevím, zda má nějaká firma z této aliance rozhodující vliv na všechny ostatní členy této aliance.
Gilgit
Jak napsal pogo26 - porovnání aliance Renault Nissan se vztahem mezi firmami Toyota a Fuji Heavy Industries je projev amatérismu.
Prostě jsi napsal nesmysl. Máš pravdu v tom, že řada automobilek spolupracuje a má třeba i nějaký podíl. Jako třeba Toyota v Subaru. Nenajdeš však jinou alianci, která by měla stejné vedení a vystupovala jednotně. Když už jsi zmínil ten Daimler, tak asi víš s kým má uzavřenou smlouvu o spolupráci. Dle tvé logiky by to mělo být s Nissanem nebo Renaultem. U Daimleru však jednotu Renault-Nissan nikdo nezpochybňuje a mají smlouvu s aliancí. Už jen proto, že aliance má jasnou řídící strukturu. Aliance prostě navenek vystupuje jako koncern. To srovnání aliance se spoluprací Toyoty se Subaru je prostě zcela mimo. Tuto spolupráci můžeš max srovnávat se vztahem Daimleru a aliancí.
Pokud jde o udržitelnost v případě problému, tak já naopak věřím, že přežije unikátní obchodní model aliance Renault-Nissan. Od začátku je postaven na spolupráci, důvěře, zájmu o to, aby obě firmy dobře fungovaly a ne na nějakém válcování slabšího. Myslím, že pokud by měl Renault od začátku v Nissanu majoritu, tak by spolupráce nefungovala. Japonci se ovládat nenechají. To je vidět třeba na tebou zmíněném Subaru. Tam se to partneři docela často mění.
Pokud jde o udržitelnost v případě problému, tak já naopak věřím, že přežije unikátní obchodní model aliance Renault-Nissan. Od začátku je postaven na spolupráci, důvěře, zájmu o to, aby obě firmy dobře fungovaly a ne na nějakém válcování slabšího. Myslím, že pokud by měl Renault od začátku v Nissanu majoritu, tak by spolupráce nefungovala. Japonci se ovládat nenechají. To je vidět třeba na tebou zmíněném Subaru. Tam se to partneři docela často mění.
lhát se nemá a když, tak to nevydrží věčně. 😉
Lidi uz to ví : auta na pikacu !
Gilgit
To co píses sedí hlavne na tebe. Ale rozpovídej se trochu. Procpak ty úspesné Korejce kterí zvysují globální prodeje a staví nové továrny tak nenávidís? Vyhodili te v Hyundai z práce nebo te tam nechteli vubec prijmout? Pochval se.
Cadenza je okrajový model, prodá se ho pár stovek... 😉
za 11 mesiacov v roku 2014 sa ich predalo v USA 8719 kusov modelu cadenza [odkaz] 😉