Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a Kia čekají letos nejslabší růst prodeje za 12 let

redakce AUTO.CZ
Diskuze (106)
Automobilka Hyundai Motor a její dceřiná společnost Kia Motors čekají v letošním roce zvýšení prodeje o 2,5 procenta na 8,2 milionu vozů. Růst prodeje tak bude nejpomalejší od roku 2003.

Dopad na prodej má omezená kapacita výroby a slabý jen, který poskytuje na důležitých trzích výhodu konkurentům z Japonska. Hyundai a Kia jsou společně pátým největším prodejcem automobilů na světě.

Prodej jihokorejských automobilek tak poroste pomaleji než celý automobilový trh, který by měl letos vzrůst o 3,9 procenta. Za celý loňský rok se prodej Hyundai a Kia zvýšil o 5,8 procenta na osm milionu vozů, hlavně díky růstu prodeje v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích.

Růst prodeje automobilek zpomaluje zhruba poslední dva roky, tedy od doby, kdy vedení firem neoficiálně uvalilo moratorium na zvyšování kapacity výroby kvůli obavám o kvalitu. Loni však automobilky oznámily, že plánují výstavbu nových závodů v Číně a Mexiku.

Hyundai minulý týden varovala, že čeká i v letošním roce silnou konkurenci od japonských automobilek, protože tamní vláda se zřejmě i nadále bude snažit udržet domácí jen slabý, aby zvýšila vývoz. Slabší jen zlevňuje japonská auta v zahraničí.

Akcie Hyundai v loňském roce klesly o 29 procent, přispěl k tomu slabý zisk. Investory rovněž pobouřil nákup realit za více než deset miliard USD (230 miliard Kč) v Soulu. Akcie Kia klesly o sedm procent, přičemž širší trh oslabil o pět procent.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (106)
Avatar - rokyta.p
4. 1. 2015 13:38
Re: nej.nej.nej
Chlapek z PR se ani nevyspal při strezeni opičího pokladu -chudak >:D
4. 1. 2015 11:09
Re: lol nadpis
Fiat-Chrysler se v ničem nepodobal alianci Renault-Nissan. Šlo od počátku o převzetí krachující automobilky s jasným záměrem získat majoritu. S tím Intelem a Rockchipem si asi děláš srandu. Ukaž mně nějaké stránky této "aliance", logo, jednotné vedení, majetkové propojení,....
To, že nějaké firmy spolupracují, ještě neznamená, že vystupují jako celek. To by jsi opravdu mohl k alianci Renault-Nissan přidat i Daimler. Tam také probíhá spolupráce i při vývoji.
U Skyteamu nevím, zda má nějaká firma z této aliance rozhodující vliv na všechny ostatní členy této aliance.
3. 1. 2015 23:10
Re: lol nadpis
Proč by příklady z jiných odvětví byly nesmysl? Děje se tam totéž, společně se vyvíjí, společně se vyrábí i prodává a třeba ten příklad výrobců polovodičů je svým způsobem ještě daleko sofistikovanější záležitost než výroba aut, tam se jedná dokonce o integraci základního výzkumu materiálů, kde jedna firma má špičkové vědecké týmy navázané na univerzity v USA a druhá v Číně a předpokládá se zásadní dopad do celého odvětví v mezinárodním měřítku, stejné příklady jsou třeba ve farmaceutickém průmyslu.
A aerolinky sice nic nevyrábí ale poskytují služby, nicméně základní prvky aliančního chování jsou úplně stejné, koneckonců včetně toho postupného přebírání slabších hráčů silnějšími a vytváření skutečné koncernové struktury (Korean Air vs ČSA). Nikde neporovnávám předmět činnosti/výroby daných aliančních partnerů, ale základní principy spolupráce a ty jsou stejné jako u Fiat/Chrysler a vedou k nim stejné nebo podobné motivy jako v automotive.
Avatar - rokyta.p
3. 1. 2015 23:00
Re: nej.nej.nej
Ty jsi jenas >:D proč bych mel chtít pracovat ve firmě kde dávají cca 60% plat proti konkurenci? >:D a byt kolega s tebou či vosickym? Dík to i raději par romských rodin v sousedství než toto . Ale konciii to vis ze konciii. Lidi už zjistili co jste zac aj ty pojízdná krmitka pro opice. Takže citují tvého spolustranika, ze "citankovy příklad sily hjonde" se asi nekoná ;-)
3. 1. 2015 20:36
Re: lol nadpis
Třeba aliance Fiat-Chrysler, která fungovala do roku 2014, kdy Fiat plně ovládl Chrysler a vznikl koncern FCA, nebo v letecké dopravě aliance SkyTeam, kde dlouhodobě spolupracují letecké společnosti Aeroflot, AeroMexico, Air France, KLM, Alitalia, China Southern, ČSA, Delta, Korean Air, AirEuropa a Kenya Airways nebo v elektronice aliance amerického Intelu s čínským Rockchipem.