Jel sem ho na 18 tkach a s adaptivním podvozkem to jede překvapive komfortně(kdyz nezapnes reuim sport) na to ze je to vw (se vsi úctou). A tohle bitdi si těžko někdo koupi jentak oholene ( to snad ani nejde) bez teto vychytavky a ještě k tomu aby jo chipoval. Jo a silne tsi je na ostrou jízdu lepší. ..;)
BI-TURBO ABY TO VŮBEC JELO [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
A NEJLÉPE S MOČKOU V LAUFU = CO JINÉHO ČEKAT OD VW GRUPY
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
absolutny suhlas.... novy passat sa aj mne velmi paci ale takehoto vytuneneho fantoma na extremnych pneu nemusim ..... bezna seriovka vyzera o moc lepsie .... suhlasim s tvojim nazorom
VW Passat B8 2015 2,0 BiTDI za kolik skutečné zrychlení z nuly na 100 km/h.
Tady to vypadá na cca 7,3 s 0-100 (od trhnutí na startu až po ručičky rychloměru jakoby na 105 km / h) a cca 31 s 0-199 (ručičky cca na 209), pokud bychom brali přidávání rychloměr 5%. to tedy znamená 100-200 za cca 24 s, což sice není špatná, ale zase na danou.
Moderní technologie (dvě turba, DSG, 7 stupně), cenu, výkon, krouťáku, hmotnost, spotřeba, zvuk atd... Protože ty hodnota zrychlení jsou podezřelí špatně (výrobce uvádí zrchylení za 5,5s).
Re: Volkswagen Passat 2.0 BiTDI tady to s "tuningem"
Ano ten motor je sice úctyhodný svou silou, ale od 240 koni sem čekal více. Spíše táhne porad stejné i ve vyšší rychlostech. Sporťák to není, nicméně jede výborne, jen
... chtělo by to na tento výkon více válců, nebo více bmw charakteristiku jako má jeho dvoulitr. A to sem podrazoval i rucne.
Re: Volkswagen Passat 2.0 BiTDI tady to s "tuningem"
Já jako ideál vidim ten 110kw tdi. Zcela jistě pojede dostatečne, spotreba taky nebude za 10l a když se nerozsoupnes s výbavou, tak i cena je fajn. Pro ostrou jízdu bych asi volil silne tsi. Pokud bych ho však měl služební a neplatil auto a provoz tak za to bitdi se stydět rozhodne nebudu...
Re: Volkswagen Passat 2.0 BiTDI tady to s "tuningem"
Kde si sebral, že výrobce uvádí 5,5? Výrobce uvádí 6,1 pro sedan a 6,3 pro kombi. A v testech kde se měří, nikoliv amatérsky odečítá z videa, to bez problémů dává, v testu AutoBildu za 6,0, v AMuSu za 6,3 a ve slovenském testu na mokru za 6,65s
[odkaz]
Re: Volkswagen Passat 2.0 BiTDI tady to s "tuningem"
Trošku nejasno v tom máš ty a Gordon. Věta "The stock version needs 6.3 seconds until 62 mph (100 km/h) while the upgraded variant is 0.8s quicker in the sprint." říká, že tovární auto potřebuje 6,3 sec a vytuněné 5,5.
Re: Volkswagen Passat 2.0 BiTDI tady to s "tuningem"
Amigo, tvoj los computeros a ala translatora ti to zle prelozila >:D
Musis poucit Czech language aby si richtig rozumela text. Panjatno ? >:D
Manufacturer = VW : Beschleunigung von 0-100 km/h = 6,1s Limousine ; 6,3s Variant.
presne ako 300 alebo 400 alebo 1000 konovy golfik :yes: ... furt to bude len golf.... hoci aj ked bude silnejsi ako carrera alebo lambo....furt ostane "tuctovym a nudnym" golfom...
bohuzial s tymto nazorom aky mas ty ( mam ten isty nazor ) tu nepochodis ..... ja som si uz vypocul vela zleho na to ze som si dovolil povedat to iste co tvrdis teraz ty ..... tak vela zdaru
Aby mělo auto typu Golf 1000 koní, musí se toho stát tolik, že tam z toho Golfa opravdu moc nezbude... a takové auto jistě nebude tuctové ani nudné.
Že i po zvýšení výkonu zůstává Passat naftovým kombíkem není chyba v Matrixu, ale naopak účel, tak to má být - letadlo na Autobahny s akceptovatelnou spotřebou a dostatkem prostoru. Za tu cenu už by nějaký ten Cayman byl, jenže majitel má zřejmě jiné preference.
K Čemu Cayman, staci 5er či a6 s šesti hrnkem. Na druhou stranu to od passatu jentak někdo neceka:) jak jsem řekl je to opravdu zajímave auto, ale i na to mit penize, tak si koupím jen 110kw tdi;).
Pokud to bude opravdu žrát kolem 10 litrů, tak už je to fakt dost a oproti stejně výkonnému 4 hrnku v benzínu nevidím až takovou výhodu....tady už člověk tu naftu musí fakt chtít..
Prodejce tvrdil ze s tim jezdí za 7 (a 110kw prý pod 5 ha ha..). Já s tim jel za 9.7 a to sem 2x během jízdy zkusil plnou akceleraci na 20km trase. Jinak 70-80 po rovne okrsce (byl provoz). Ne věřim ze ani s lehkou nohou a za totálne nulového provozu to pojede pod 7. Jo nebylo to extra zajete tak třeba si sedne, ale i testeri se pohybovali kolem 9 na 100. Dlouho doba tam byla za 9.4l.. ono se ale nejde divit když to má 4x4 a dsg. Jinak to jede opravdu hezky.
Zajeté auto s lehkou nohou jistě do 7 bude, to se klidně vsadím... s 3.0TDI Stronic Quattro se za takových podmínek dostanu bez problémů pod 5,5.
Čekal bych, že hlavní síla toho auta budou dálnice... 130-200... pořád 200-100-220... v tomhle režimu letí spotřeba u benzínu ke hvězdám, nafta sice taky nejezdí za hubičku, ale ten rozdíl je velký.
Nad dálniční limit to prostě táhne porad stejné jako z 50ti :-) proto do stovky mi to nepřišlo vyjmecne (tsi silne působí jako větší raketa či šestiválce od premie), ale když to stejné jelo porad i nad 140 je pozoruhodné :-) Ano...pak to smysl pro někoho mit muže. . Nad 200 nevím :-) to sem nejel.
A řešíte to teoreticky, nebo pro nějaké konkrétní auto?
V rámci výběru auta jsem absolvoval několik testovaček s Octavií RS TDI a objektivně vzato tomu autu dynamika nechybí, přitom spotřeba úžasná. Asi už stárnu, ale úplně upřímně si nejsem jistý, že bych v běžném provozu dokázal takovému autu na dálnici ujet třebas i s výrazně silnějším benzínem, prostě do těch 200 jede i to TDI velmi slušně a drtit to na hraně víc mě dneska už spíš děsí než těší.
Je to spíš o pocitech... ta lehkost bytí a zvuk, bezprostřednost benzínu... výměnou za nějaké 2-3l/100 a s tím související častější návštěvy čerpaček...
To už je snad dobre :)... mrkni na net je toho spousty o tom jaky rok vybrat. Hlavně ty první Tdi PD a pak což se už tolik neví i prvni commonraily ( soused takhle oddělal o2 a passat Cc ) .
A hlavne boli 1,6 - mozno preto ze boli mensie a slabsie, tak sa to tak zdalo - pocitovo hlucnejsie ( nechcem teraz trepat, ale boli niekde montovane aj bez vyvazovacieho hriadela - a ten tiez nieco robil - ked chybal ) a kym sa nenadychlo turbo, tak to bolo fakt bieda. Chip tiez nepovazujem za optimalnu volbu - prida vykon aj krutak, ale vykonova charaktristika turbiny ako takej, ti neumozni, aby sa to posunulo nizsie, ale naopak vyssie. Sice sa ti bude zdat, ze ten motor ozil, ale az po "nadychnuti" - co moze znamenat aj za 2000 rpm aj vyraznejsie za... :-!
joo, noo...len tam chalani nepochopili, ze sa bavia o preplnovanom naftovom motore, a teda najdolezitejsi je preplnovaci tlak turboduchadla, aky moze poskytnut v akych otackach. CR pracuje nezavisle na otackach - a teda je schopny vstreknut potrebne mnozstvo paliva ( zvlast po nachipovani ) kedykolvek ! Lenze mozes do toho motora liat naftu aj po kybloch, pokial nemas dostatok vzduchu, nema s cim zhoriet a nemas vykon - resp. toc. moment. ;-) - v tomto plati ako nikde inde - cim mensi motor, tym je tazsie na neho spravne navrhnut turboduchadlo tak, aby ti tlacilo pekne aj od nizkych otacok, zaroven ale aby jeho pracovna krivka nezacala klesat strmo uz po 3000 rpm :-! Preto sa uz dlhsie spekuluje nad elektrickymi "duchadlami" - ktore by dokazali vyzehlit to pasmo od volnobehu do momentu kedy by mohlo v pohode pracovat aj vacsie turboduchadlo, cim by sa umoznilo mat nielen absolutne od defakto volnobehu plochu krivku max. toc. momentu, ale vdaka vacsiemu turbu aj vacsi vykon vo vyssich otackach. ;-)
Coskoro taketo preplnovanie najdes v Audi 3.0 TDi ( mozno BiTDi - nikto este nepovedal, ktore riesenie ako prve uvedu do praxe ) a casom aj 2.0 BiTDi planuje VW.
Samozrejme, chystaju sa na to aj ini vyrobcovia - dokonca aj Ferrari v benzinoch !
Nechce se mi to hledat, ale myslím, že bez vyvažovacích hřídelí jsou diesely u všech O II, tedy nejen u 1.6, ale i 2.0 TDI. Je to jedna z věcí, která "odlišuje" Škodovku. Jinak souhlas, buď ti stačí 77kW z 1.6 (pětikvalt podle mě ničemu nevadí) nebo nestačí a pak je 2.0 TDI lepší volba než čipovaná 1.6. Reálná spotřeba při běžném ježdění stejnými rychlostmi je totiž prakticky stejná (manželka 2.0 TDI v Tiguanu, dcera 1.6 TDI v Yeti a když je vezmu do vláčku na 80km trati tak na konci má 2.0 TDI 6,5 litru, 1.6 TDI 6,3 litru a 3.0 TDI 8,1 litrů). Očipovaná 1.6 stejně dynamicky na 2.0 TDI nestačí, při courání po městě bude 2.0 TDI daleko pohodlnější (všechen provoz se tam odehrává mezi 1200-2000 ot, kdežto 1.6 někde od 1800-2600 a to je pocitově dost velký rozdíl).
pekne :-)
ja som nasiel 1 VW dokument o redukcii emisii a o modularnej stavbe 4 valcov MDB kde je to tak, ze 1,6 nemala vyv. hriadel nikdy, a 2 liter len niekde - kde - sa neuvadza :-!
hmmm, len neviem ci ti da potesitelnu odpoved ;-\
Vypada to podla mna tak, ze tie s tym vyvazov. hriadelom asi isli do tych drahsich zalezitosti...Najvacsi zmysel mi to dava v pozdlznej zastavbe - teda A4 a vyssie, ale kludne by som tipol aj Passata. To su vsetko ale len moje tipy ;-)
Co si pamatuji tak nové EA288 2.0 TDI 110kW má vyvažovací hřídele v modelech VW a Audi, ale v Octavii III je tentýž motor nemá. Octavia III má vyvažovací hřídele až u verze 135kW (RS), resp. i u 110kW ale jenom ve spojení s 4x4.
V minulé generaci 2.0 TDI CR 103kW Octavia, Yeti, Superb bez vyvažovacích hřídelí, stejný motor 103kW a 105kW u VW nebo Audi je má.
Tech 7 budeš muset jezdit jako ekorally. Ver ze 7 je minimální hodnota při ustálenych 80 na okrsce. Při te bezne jízdě kdy občas přidáš za vesnicí nebo projedeš par semaforu jsi na 9 a když pojedeš jak píses budeš za 10 a možná více. Já s tim jel, Ver mi ;) vždyť je to vyhoneno z dvoulitru s dsg a čtyřkolou. Nemůže to jezdit jak oktávka tdi:). Navíc je to střední třída.
Za 7-8 jezdí 103kw tiguan s dsg a 4x4. Na okrsce a rovinkach při ustálene rychlosti možná 8 když nebudeš předjíždět s nohou na podlaze. Oktávka za 5? To jsi fakt klidas a jezdíš rovinky. Já sem jízdou souběžném s provozem (minimum předjíždění) jel za 5.7 i s o2 1.9tdi. Za 5 průměrem s trochou normální jízdy a občasného předjíždění sem jezdil akorát s fofo3 econetic 1.6tdci... Promiň. , ale z vlastni zkusenosti a se zkušenostmi lidi z okolí bud jezdíš hodně defenzivne a nebo si trochu ubírás:) ale to bych si o tobě nerad myslel. Auto střední třídy v takové konfiguraci na 7 půjde hodně obtizne.
V tomhle režimu jezdím za 4 s mondeem >:D ale k reálné spotřebě i v malém provozu to má daleko. Potom věřim, ale to jsi ještě větší ekojezdec nez Ronault s Barikem dohromady :-)
Na 4 jsem se i s Octavií dostal jen jednou a nejspíš to bylo z kopce, koruna ekokrále je tvá :-).
Za kolik jezdím normálně je zase jiná diskuse, tohle je jen taková ilustrace té spodní hranice... proč si myslím, že i s BiTdi to pod 7 prostě jít musí.
Jo musí. .. z kopce za autobusem v zákrytu :))) Já jednou ale mám rekord s lagunu dci 4,3litru asi 100km trasa přes Prahu a po d1 a pak ještě okrsky par km někde u Blaníku. Ted už takový blbost nedelam, to jsem byl student a nechtel sem tankovat, aby mi zbylo na pivo:))
Ještě mají 140 kW. Ten by mohl byt zlatý střed. Plakáti budou slintat nad bitdi a vznášet ho do nebes aniž by je aspoň tatínek svezl, jak bych s klidem a prstem v nose sel do 110kw; )
110kW je slušná motorizace v Octavii, v Passatu to bude... no, taky slušná motorizace, ale pojede to o kousek hůř a od Passatu bych čekal o kousek víc.
Jenže tam má ten dvoulitr 140kW, 400Nm a stovku pod 8. I tak to úplně nechápu... mimochodem, máš k tomu nějaká čísla?
Jinak proč ne, jistě hodně lidem 2.0TDI 110 v Passatu vyhoví, stejně jako u Octavie spoustě lidí vyhoví 1.6TDI, ale je tam prostě logický posun... co je v Octavii top, je v Passatu lepší standard, co je v Octavii zlatý střed je v Passatu základ.
Čísla prodejů podle motorizací jsou v dauertestech AutoBildu. Nechce se mi to hledat, ale z hlavy
520d 40%, 530d 35%, 535d 12%, něco 518d, něco 528i a ostatní nestojí za řeč.
Superb 2.0 TDI 103 kW 43%, 2.0 TDI 125kW 40%, 1,8 TSI 8% ostatní opět minimum.
Nebál bych se. Pokud nejsi dálniční stíhac tak je to dostačující. Já jezdím s 85kw a nepotřeboval bych více. Leda při plne nalozi ;-) stačil by mi 110kw
Pokud je to auto na to, aby mi sloužilo, tak i s tímto vozem umím bezproblémově žít, předjet to umí na okrsce, na dálnici to v kopci taky drží.... Ano, není to na zábavu, ale jako auto na denní použití ideál :-)
Copak na to asi řekne převodovka a zbytek hnacího řetězce ? A vůbec , pořád nechápu modu čipování . když chci výkonější auto tak proč kurvit něco slabšího a nekoupit si rovnou pořádný auto ? Spotřeba ? U auta za mega a výš? Stejně už základních 240 koníků ji má v provozu stejnou jako stejně výkonný šestiválec tři litry . A ten bude navíc stejnej výkon podávat s menší námahou a hlavně , šest hrnků je vždycky lepších než čtyři
Zaspal si dobu chlapec. V dnešnej dobe je veľmi časté to, že výrobca predáva autá s rôznymi výkonovými stupňami, ale v skutočnosti je rozdiel iba v programe.
Riešiť sa to da buď tak, že do slabšej verzie nahráš originálnu, silnejšiu, mapu alebo ideš k tunerovi, ktorý ti naladí motor na vyšší výkon. Rozdiel v cene je väčšinou niekoľkonásobný.
Napriklad ja som si kúpil Focusa 1.6EB 150k/240Nm. Ten istý motor sa predáva vo verzii 182k bez akýchkoľvek mechanických zmien len sa tučný príplatok. A v UK bol dokonca predávaný v limitovanej verzii s 200k. Pripadne sa dá so zárukou Ford kúpiť čip Mountune MP200 s výkonom 200k a 320Nm. Čip Mountune je dostupný pre verziu 150 aj 182.
Podľa tvojej logiky by sa oplatilo kúpiť 182k, ktorá bola drahšia o 1000E, potom si doplatiť 1300E za MP200. A podla mňa sa oplatí kúpiť 150k a ísť k spoľahlivé mu tunerov, zaplatiť 400E a mať to isté čo inak stojí 2300E.
V prípade Passata je viac ako jasné, že motor aj prevodovka majú vždy rezervy a ladením sa len posunú možnosti hracieho reťazca.
Áno, bude to mať vplyv na životnosť celku, hlavne ak budeš výkon využívať naplno. Ale to by malo aj keby si to robil predtým. Teraz jednoducho budeš mať väčšie možnosti.
No a súhlasím, 6 valcov je lepších ako 4. Len si ich skús do Passata objednať...
Ak niekto silou mocou najsilnejšieho Passata bude chcieť (čo predpokladám bude len veľmi málo ľudí z celkového objemu predaja), tak ak budú chcieť, môžu mať aj tých 300k.
Mám pocit, že to co píšeš moc nesouvisí s tím, co napsal Karel6. Je dost pravděpodobný, že s tím zvýšením výkonu na 300ps půjde ruku v ruce menší životńost a logická otázka zní- proč si s tímto výkonem nekoupit radši šestiválec, který problémy s živostností asi mít nebude, bude mít stejnou (možná i menší) spotřebu a bude jízdně daleko příjemnější. Jediný důvod je samozřejmě cenový, protože Passat šestiválec nemá a prémie s šestiválcem je cenově jinde.
Mě z toho vychází raději mírně jetá A6 3,0TDI než nový Passat. Ale to už je věc každého a pravděpodobně u tohoto Passata půjde hlavně o firemní prodeje.
Presne takyto zaver som napisal, ked boli prve dojmy a test tohoto Passata ! Radsej rocnu "Werkdienstwagen" A6, nez tohoto prespikovaneho, ale furt aj papierovo, aj asi realne menej usporneho Passata, ktory navyse s A6 neomze v nicom inom superit. ;-)
Este k tomu tunerovi: Tato prevodovka je stavana na max.600 Nm. Plus este musi mat aj nejaku tu tolerancnu odchylku plusovu...takze to berem tak, ze ju nejako extra nepretazil, ak vobec. Len neviem, ci B&B je tak seriozny tuner ako napr. MTM, alebo ABT, ktory potom prebera zaruku na motor na seba... ;-)
Ani to by som az tak nevylucoval - vygoogli si to niekde... Audi Werkdienstwagen.
Ked som sa o to zaujimal, koli 1 znamemu, ktory chcel presne takto kupit davnejsie svoju A6, tak dokonca to riesili tak, ze tu dobu co to auto behalo pre Audi ani neratali, a davali na ne zaruku ako na nove ! Plus este bola moznost priplatit si navyse 2 roky !
A zvykli to byt auta s cca 15-30 tkm ! a cca 9 mesacne, vzdy v S-Line pakete a so slusnou vybavou. :-)
Ty "werpič" >:D >:D >:D >:D
Sú takí, ktorí majú nejaký rozpočet - dajmetomu 50k €. No a skus sa vzit do koze takeho cloveka, ktory ma tym padom na vyber: fungel Passat, alebo cumlikova rocna A6...? ;-)
To si musí odôvodniť každý sám. Za cenu môjho auta by som mohol mať 17 focusov z roku 2000. Alebo tri 530d z toho istého roku. Ale nechcem. Chcem mať nové auto, chcem si vybrať farbu, disky, výbavu, motor. A nikto predo mnou nebude prdieť do sedačky. Bodka.
Karel nic nezaspal. Automat DQ500 v tomto Passatu není stavěný na 630 Nm, takže pokud jej tuner nemění za robustnější (což nemění, protože silnější dvojspojku by si musel leda sám vyrobit), tak se dopouští první neserioznosti. Motor s 240hp je vrchol celé řady EA288 a tudíž přidání 60hp k vrcholu, který byl nějak navržen a dimenzován bez dodatečných úprav (posílení mechaniky bloku, zlepšení chlazení) jde opět čistě na margo životnosti. A to nemluvím o maličkostech typu, že s vyšším výkonem slušný výrobce dává např. lepší brzdy etc. Jedna věc je např. čipovat 2.0 TDI 81kW na 103kW a něco zcela jiného je čipovat vrcholný motor dané řady.
No joooo, B&B nepoznam, ci po uprave motora prebera na neho zaruku ako ABT, alebo MTM. Co sa prevodovky tyka - prave vdaka odkazu, ktory si mi kedysi davnejsie postol, som sa docital, ze tato prevodovka je stavana na 600 Nm ( plus este berme nejaku tolerancnu odchylku...) a zrazu tych 630 Nm neprijde ako jej pretazenie, ale zatazenie na limit. ;-)
Jedna vec je ale ista - ABT, alebo MTM by ku 300 konom urcite podmienovali montaz lepsich brzd a mozno aj ladenie podvozku... ;-)
Kdo chce silnější brzdy a tužší podvozek, nechť si jej koupí, proč by to měl podmiňovat tuner?
S větším výkonem se z toho na sériovém podvozku stává neřiditelné auto?
Asi se s tím nikdo nebude aktivně účastnit soutěží.
Ještě nikdo pořádně neví, jak to brzdí a už požaduje silnější brzdy jako nezbytnost.
Dobri tuneri to maju vo zvyku, ze sa snazia s velkym narastom vykonu aj lepsie nadimenzovat brzdovu sustavu - po vzore vyrobcov.
Oni - Nemci - totiz podla vykonovych parametrov aut sa vzdy snazia adekvatne naladit aj brzdy. Napr.: - Auto, ktore zrychli za 20sekund na 180 kmh potrebuje vykonnejsie brzdy ako to, ktore zrychli len na 150 kmh. - typicke situacie z nemeckych Autobahnov, kde mas moznost na vacsine usekov ist neobmedzenou rychlostou, a kedze s vykonnejsim autom sa za dany cas dostanes na vacsiu rychlost, tak v pripade nutnosti musis aj z tej vacsej rychlosti brzdit. - na toto vsetko renomovani tuneri myslia rovnako ako vyrobcovia.
a rozdiel 240/300 PS je slusny rozdiel, ktory by si lepsie dimenzovynu brzdovu sustavu zasluzil. Pritom neide o jednorazove brzdenie - to zvladnu aj seriove brzdy - ide o opakovane zrychlovanie a brzdenie, kedy maju vacsie brzdy konstantnejsi vysledok a neskor vadnu.
Priklad - u nas na SK testovali RS7 (?) - a robili 10 merani 100-0. Vysledok:
Brzdne drahy boli v rozmedzi 31,6-31,8 metra.
Aj ja som zvedavy, kedy ho nasi podrobia podobnemu testu ako tu RS7-mu ;-)
Pochybuju, že si o příplatek za brzdy a podvozek cca 100 až 150t. (mimo cenu čipu) řekne zájemce o úpravu Passata.
Ten má maximum 240km/h a brzdy by tomu měly odpovídat. Stejně přes 240 s naftovým Pasatem pojede málokdo a spíš jen na zkoušku.
Na trvalý provoz to není.
To by si sa divil !
Cena za lepsie brzdy nemusi byt taka vysoka ako pises. Plus podvozok - nejake znizenie - tuhsie pruziny a tlmice - tiez nemusi byt "likvidacna" polozka.
A rychlost na Autobahnoch ? - pcha ! >:D - aj tam je dost takych, ktori to aj s 3 litrami v nafte davaju casto do maxima! Uz 2008 A6 allroad (233 PS ) v mojich rukach dokazal ist bez upravy 265 km/h ! A brzdy na nom boli povedzme ze "akuratne". Nehovoriac o tich, ktori to zhavia za 200 kmh casto! Predstav si tu klasicku situaciu, ze valis si tam tych normalnych 160-180, niekto ti vbehne do pruhu - brzdis na 120, znovu to das na 180, znovu musis brzdit...Ti, s vacsim vykonom za rovnaky cas zrychlia na vacsiu rychlost, tym padom potrebuju brzdit vyraznejsie - na toto je dobre mat lepsie dimenzovane brzdy. V nasich podmienkach, kde je V max. 130, by ti stacili aj seriove...tak ale to by ti stacil aj 150 PS motor, ci ? ;-)
Bude záležet jako auto použiješ před úpravou...pokud to bude např. obyčejná oktávka s cca 130K o poženu jí až na výkon RS (220k) tak tam by byly dobré lepší brzdy, ale pokud to bude například už takhle silný kombík nebude to taková nutnost...vem si například HH u Wolksvagenu
RS, GTI, Cupra, G7R.....brzdy jsou stejné jen se malinko liší v průměru, ale myslím že nař Leon a Gti jsou na tom stejně (nechce se mi teď hledat technický list ) a i když upravíš RS na 300 koní její seriové brzdy to zvládnout...ano mohly by být lepší, ale není to nutnost jako u té běžné oktávky.
Ak nie si idiot, tak vieš, že zvýšenie výkonu by malo ísť ruka v ruke s posilnením brzdnej sústavy. Ale to zase iba záleží od toho, čo budeš s autom robiť. Pokiaľ zvýšenie výkonu bude slúžiť k lepšej pružnosti atď, tak nemusíš meniť nič, lebo sa aj tak budeš pohybovať v limitoch brzdnej sústavy.
Pokiaľ ale máš v plane jazdiť na okruhu s takmer dvojtonovým kombi, tak asi nemáš všetko v poriadku pod čapicou a ani brzdy AP Racing za 4tis eúr ti nepomôžu.
Ja mám auto so zvýšeným výkonom a väčšie brzdy nepotrebujem. V sérii sú 300mm kotúče, ktoré sú aj v ST Mk2 a vyššom výkone. Jedine kedy by sa hodili je ak brzdím z 240km/h na 100km/h. To už fakt trpia. Ale to sa stáva tak málo, že to ani nestojí za reč.
naviazem na posledny odstavec, lebo potial suhlas...:
...a kedze v Nemecku je to po tych dialniciach mozne este stale casto, tak sa tam obcas zijdu. ;-)
btw.ST - Ford Focus ? - 300mm brzdy na cca 1,5 tonove auto - ty plus palivo...tak ?
Moja Audi + ja + palivo = 2 tony. - brzdy seriove = 302 mm ! - preto, ked bola moznost, prisli dopredu na radu 322 mm. - nie ze by tie predtym nestihali, ale jazdil som dost svizne. Az mooooc svizne >:D - a kedze som nechcel riskovat, ze by sa niekedy mohlo stat, ze by uz mali mat slabsi ucinok, tak (rozumne)vacsie, boli lepsie. ;-)
Však i MTM prodává úpravy podvozku a brzd zvlášť. Tohle je snad zodpovědnost majitele. Stačí, že nás stát vodí za ručičku. B&B se také neomezuje na softwarové úpravy. Nevím, jak to mají se zárukou.
Neviem na koľko je tá prevodovka stavaná, ale podľa názvu asi na 500Nm. Pokiaľ je to tak ako u väčšiny výrobcov, tak by mala vydržať 1.5x viac, čiže okolo 700Nm. Naviac väčšinou je krútiaci moment na 2-3 prvých stupňoch vždy ohraničený, takže by som v tom problém nevidel. Všetko záleží od toho, ako bude majiteľ s tým autom jazdiť. Pokiaľ bude jazdiť ako prasa aj so sériou, tak kľakne aj po 30tis...
Pouziva sa oznacenie, ktore platilo z cias, ked bola dimenzovana este len na tych 500 Nm, ale zvlada uz 600 - oficialne. Plus tolerancia - ale rozhodne nie 50%....
co sa obmedzenia vykonu/ toc. momentu tyka - to riesi hlavne Getrag so svojimi prevodovkami - dost ma to zarazilo - mal som o tom burlivu debatu s 1 clovekom, ktory pendluje medzi Getragom a Fordom - a riesi ich prevodovky pre potreby Fordu.
Taketo skrtenie ale myslim koncern VW pre svoje prevodovky nepouziva.
Co sa tyka vydrze vdaka majitelovi - 90% suhlas, 10% - statisticka odchylka >:D - ked sa nieco ma po..bat, tak sa aj ... ;-\
Omezení výkonu se týká jenom předohrabů, ty prostě plný výkon v malých rychlostech nepřenesou, takže je elektronika škrtí tak aby nehrabaly. U tohoto modelu se 4x4 proto není nejmenší důvod.
Altis píše o omezení točivého momentu, které by mělo chránit pohonné ústrojí. Ne chránit před prokluzem. Netvrdil bych, že to mají všechna auta, ale rozhodně se to používá.
Ako aj Ham. pise - to obmedzenie by som videl ako elektronicke cez ASR a ESP - pri rozbehu. Ale: pokial mas trakciu, si plne nalozeny, mas prives a ides do kopca, tak by ten priskrteny vykon mohol chybat - pokial by bola trakcia. Preto toto povazujem ( skrtenie toc. momentu v navaznosti na prev. stupne) ako Fordov nezmysel. Ine automobilky to dokazu riesit podla aktualnych podmienok.
Ine je to zase u Ferrari s Californiou T - kde je max. toc. moment dostupny az na 7. prevodovy stupen ;-)