Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda vyvíjí malý crossover, přijde na konci roku 2017

Segment malých crossoverů se utěšeně rozrůstá a pozadu nechce zůstat ani Mladá Boleslav. Takové auto s okřídleným šípem ve znaku se skutečně chystá.
Zpět na článek
5. 1. 2015 08:38
5. 1. 2015 09:23
5. 1. 2015 10:06
5. 1. 2015 10:09
5. 1. 2015 10:08
6. 1. 2015 00:38
5. 1. 2015 10:20
5. 1. 2015 09:29
5. 1. 2015 09:43
5. 1. 2015 10:00
5. 1. 2015 10:29
5. 1. 2015 10:45
5. 1. 2015 11:18
5. 1. 2015 12:05
5. 1. 2015 13:19
5. 1. 2015 14:59
5. 1. 2015 16:02
5. 1. 2015 16:33
5. 1. 2015 17:19
5. 1. 2015 19:19
5. 1. 2015 10:32
5. 1. 2015 16:17
5. 1. 2015 10:56
5. 1. 2015 11:04
5. 1. 2015 18:57
5. 1. 2015 23:43
6. 1. 2015 08:58
Avatar - fOE
5. 1. 2015 08:38
Lowcost
Jen trivalce, jen predokolka. Vetsine to zrejme stacit bude, tleskat tomu ale pujde jen tezko. 8-s
Rozbalit vlákno
26
Avatar - pumpkin
5. 1. 2015 09:23
Re: Lowcost
A kým prídu, Renault už bude mať tri také crossovery a v rôznych veľkostiach. Smotanu ale zas zlízne koncern...
Avatar - Ada je zase tady
5. 1. 2015 09:41
Re: Lowcost
To je logické. Rendlíka pověstného svou nekvalitou a ohyzdným vzhledem si koupí jen vymaštěnec. :no:

Jinak to vozitko na skice (brácha od VW) vypadá pěkně a byť nebude mít 4x4, své zákazníky si jistě najde. Pošetilá doba, kdy frčely kreatury vlekoucí břicho po zemi se šklebinkami namísto tachometru již naštěstí skončila. Jen je nejasné, proč do toho chtějí cpát zastaralý benzínový motor. Diesel je vždy vhodnější motorizací. :-!
Avatar - pumpkin
5. 1. 2015 10:06
Re: Lowcost
Krucinál, vy ste ako zaseknutá platňa. #rendlík, #kreatura, #4x4, #diesel/TDI - stále dookola to isté. >:D

Dieslový motor je pri takomto low-coste zbytočne drahý. Inak som zvedavý kde sa to bude vyrábať, lebo zatiaľ to vyzerá tak, že Taigun budú voziť podobne ako (ne)slávneho lišiaka z Brazílie. Bolo by vtipné si kupovať domácu škodovku vyrobenú v Brazílii. :-)
5. 1. 2015 10:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2015 10:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2015 00:38
Re: Lowcost
To je zajímavé Ádo, že Renault Captur je mezi malými crossovery všeobecně považován za nejkrásnější model a že se toto auto prodává jak teplé housky. Prostě Evropa je plná "vymašťenců", zatímco ty jediný tomu rozumíš! >:D >:D >:D
P.S. Je ovšem pravda, že kdyby Renault do Capturu nabízel pořádné motorizace (1.2 TCe s man. převodovkou a silnější verzi 1.5 dCi), mohly by jeho prodeje být ještě podstatně vyšší... 8-s
Avatar - Emel
5. 1. 2015 10:20
Re: Lowcost
Smetanu si slízne ten, kdo si ji zaslouží... jinými slovy ten, který zákazníkovi dá to, co zákazník chce. Aktuálně je to Renault s Capturem...
Avatar - Emel
5. 1. 2015 09:29
Re: Lowcost
Ta věta s tříválci je divná, 1.2TSI je pokud vím čtyřválec.

Byl bych spíš překvapený, pokud by základ nebyl 1.0MPI... stačí se podívat, s čím jezdí konkurence (Cactus, Captur) - v tomhle světle by 1.2TSI byl jako základ celkem luxus.
Avatar - fOE
5. 1. 2015 09:43
Re: Lowcost
I vzhledem k velikosti a vaze ktera nebude daleko od fabie bych taky videl 1.0mpi jako nejpravdepodobnejsi zaklad. Pak uz jen 1.0tsi (tu myslim bude v clanku chyba) a tim to konci. Proti trivalci v nabidce nic nemam, ale jako vrchol jej akceptuji max ve vozech velikosti citigo.
Avatar - Emel
5. 1. 2015 10:00
Re: Lowcost
Já čekám sdílení techniky s Fabií, ta 1.2TSI 81kW by tam být mohla... a pokud tam bude s šestistupněm nebo DSG, tak už je to lepší než třeba ten Cactus (který má jako top 1.2T R3 a pětikvalt). 1.0TSI nebo slabší 1.2TSI by mohl být zlatý střed.

Naftu beru jako okrajovou záležitost.
Avatar - fOE
5. 1. 2015 10:29
Re: Lowcost
Cactus ale taky je lowcost a jsme znovu u toho co sme tu uz jednou resili. Pokud ma Skodovka jen takove ambice, konkurovat jen lowcostovemu spektru konkurence, tak proc ne. Ostatni konkurence (captur, Juke...) maji ale jak povedene r4 benziny tak povedene r4 diesly.
O nasazeni 1.2tsi pochybuju kdyz jej koncern utlumuje a auta o kterych se bavime maji prijit az za 3 roky, tedy v case kdy uz i ona fabie projde FL a dost mozna presedla na jednolitry cca v tom case (nebo driv).
Avatar - Emel
5. 1. 2015 10:45
Re: Lowcost
Škodovka má jediný lowcostový model a to je Rapid. Ostatní modely jsou jasně mainstream a technicky obvykle spíš jeho špička, vlajkovou lodí je v tom jako nejúspěšnější model značky Octavia.

Od technologické špičky je patrný odklon u nové Fabie (xenony, RS)... ok, tu diskusi už jsme vedli a je asi zbytečné se k tomu vracet... naopak dosavadní zvěsti o Superbu vypadají spíš opačně.

Co se crossoveru týče, jsou zatím všechno jen spekulace. Já čekám orientaci na Captur jakožto nejúspěšnější model segmentu. Pokud u Fabie 1.0TSI nahradí 1.2TSI, může se to týkat i nového crossoveru... ale ono se to může týkat klidně i toho Capturu (který mimochodem nabízí 1.2TCe jen s automatem za poměrně tučný příplatek 50t oproti 0.9TCe). Kdyby to auto vyjelo teď, jistě by 1.2TSI dostalo.

Juke je poměrně okrajová záležitost... segmentu vládne Captur + 2008 + Mokka... čísla Capturu jsem ještě neviděl.
Avatar - fOE
5. 1. 2015 11:18
Re: Lowcost
Juku se prodalo kolem 110tis kusu v evrope, Capturu 160tis, 2008 a Mokka kolem 120tis kusu. Captur odskakuje vsem, ale ve svetle cisel ostatni konkurence mi Juke jako okrajova zalezitost neprijde.

Skodovka sice proklamuje, ze jedinej rapid je lowcost, ale mnoha reseni v nove fabii, interier a hluk v oktavii a ted pripravovane miniSUV (kdyz budu vychazet z clanku) s technikou horsi nez leadri trhu atd.. Tech podobnych znaku s lowcostem je tam stale vic a vic, napric vsim co vydali v posledni dobe je patrny silny tlak na snizeni nakladu, ktery uz dale nelze sikovne schovat. Uvidime jestli alespon superb se obejde bez ustupku proti predchozi generaci.
Avatar - Emel
5. 1. 2015 12:05
Re: Lowcost
1) ad Juke: Můžeš dát odkaz?

Já viděl naposledy čísla z listopadu na left-lane a to byl Juke na necelých 90 a Captur cca. 150, pokud dal Juke za prosinec 20t tak je to slušný výkon (daleko nejlepší výkon Juku za celý jeho život, dosud nejvíc bylo 14.7t v březnu 2013).

[odkaz]

2) ad Škoda: interiér ani hluk v Octavii jako problém nevidím, pokud neporovnáváš se střední třídou. Je škoda že ustoupili od lepší nápravy a že není aspoň pro 2.0TDI / 1.4TSI jako u Golfu, nicméně většina konkurentů je na tom stejně (a někteří sice multilink mají, ale lepší jízdu z něj stejně nevyždímou). Můžeš mít čtyřkolku, můžeš mít DSG k libovolnému motoru (kterých je spousta), můžeš mít většinu obvyklých i méně obvyklých prvků výbavy... tohle rozhodně lowcost není.

PS: hlavním znakem lowcostu je nízká cena... právě cena v kombinaci s prodeji ukazuje, co si o tom kterém autě trh myslí.
Avatar - fOE
5. 1. 2015 13:19
Re: Lowcost
Ten Juke mrknu doma, vim ze za listopad byli nad 90k a v prosinci jsem uz nekde zachytil ze toho prodali dost, ale musim si to overit abych nefabuloval. Ikdybych se prehlidl tak 90-100 proti 100-120k konkurence neni zadne velke zaostavani, resp. jen ve srovnani s Capturem, ktery ale valcuje vse.

Cena (zvlast v CR) se u skody neda brat uplne vazne, domaci znacka, domaci cena. Celkove pokud jde o to neco prodat jen z casti lze vysledek prisoudit produktu samotnemu a z jine casti marketingu, sirce servisni site, patreni do koncernu atd.

Pro me je lowcost auto ktere levne pusobi, ktere mi neumozni takove prvky vybavy a motorizaci jako konkurence. Nikde jsem nemluvil o Skode jako takove jako o lowcostove znacce, ale jako o znacce ktera zavadi stale vic a vic lowcostovych prvku ve stale vice a vice modelech. Octavia je levna uvnitr i pod kapotou tam kde nebyvala, fabia uvnitr i vybavou i motorizacema, rapid... no, ten temer vsude, a ted chystane male SUV pry jen s trivalci a FWD. Vetsina automobilek se snazi latku posouvat, ne ji novym modelem podchazet (a znovu, pockejme na superb).
Avatar - Emel
5. 1. 2015 14:59
Re: Lowcost
Peugeot byl na 125 už v listopadu, oproti Juku to je za 1-11 +39% - to už je dost, ne?
[odkaz]

Nemyslím cenu v ČR... ne že bych si dělal průzkum po celé Evropě, ale co jsem zaznamenal okolní státy tak Škodovka ve srovnatelných konfiguracích nebývá výrazně levnější než VW... a VW patří k nejdražším.

"Pro me je lowcost auto ktere levne pusobi, ktere mi neumozni takove prvky vybavy a motorizaci jako konkurence" - jak působí je do jisté míry subjektivní, ale prvky výbavy a motorizace - které modely konkurence nabízí to co Octavia? Můžeš jmenovat :-)?

PS: pokud chceš 4x4 a čtyřválec, tak si fakticky můžeš koupit Yeti, zase o tolik větší to auto není ;-) . Tyhle malé kroksky dávají smysl jen do nějaké sumy.
Avatar - fOE
5. 1. 2015 16:02
Re: Lowcost
Ty se furt tocis kolem te oktavie :-) , ale u oktavie jsem ti napsal ze na me levne pusobi hlavne vnitrkem, hlukem a pruzenim zadku. Celkove o lowcost nejde prave proto ze body dohani zase nekde jinde kde proti bezne konkurenci vynika (pocty motorizaci, dsg(!), 4*4) a tak je to celkove prumer. Kde je ale dohani treba fabie? Resp. kde by je dohanel onen planovany maly crossover s jen pohonem na predek (jedna devize koncernu pryc) a s jen r3 (dalsi slabost ve srovnani s konkurenci, krom cactusu)? Vychazim ze stejneho predpokladu jako ty, ze onen crossover bude inspirovan fabii, zrejme i uvnitr. Takze interierem z tvrdych plastu, bez moznosti regulerni navigace atd. asi taky ohurovat nebude.
Technika jednoduse vypada byti dost osulena, zvlast na moznosti koncernu ktery ma vice nez 3 valce, ktery ma do svych platform zapracovany pohon 4*4, a prece nic z toho zde, zrejme, neuvidime. Proto lowcost, moznosti/technika jsou, ale zakaznik dostane vse o level niz. ;-)
Avatar - Emel
5. 1. 2015 16:33
Re: Lowcost
Napsal jsi, že Octavia je levná pod kapotou... a tím já rozumím motor + převodovka.

Pokud je Octavia průměr, nějak mi toho moc nezbývá na ten nadprůměr... já vidím jako low 301+Fluence+Rapid... pak je ta střední vrstva C4, Pulsar, Bravo, Ceed, i30, Auris, Megane, Astra, Civic (u posledních 2-3 můžeme diskutovat)... a konečně širší špička - koncern + Focus + Mazda (i přes omezenou nabídku) + 308 (osobně mě nepřesvědčila, ale dejme tomu).

Fabie... pokud si vzpomínám, došli jsme minule k tomu, že v těch motorizacích a převodovkách toho konkurence zase tolik navíc nemá, respektive, že ty proklínané pětikvalty má nakonec Clio taky (tohle byla diskuse s webpajou). V benzínu s 1.2TSI problém není, jen prostě chybí top v podobě RS... jo, to je škoda (ale na druhou stranu Fabií RS vídám hodně málo). Chybí xenony a navi, bez diskuse. Čím to Fabia dohání? Teď souhlasit nebudeš, ale za mě - design i interiér. Modrý vnitřek, ty lepší sedačky... to je moc hezky udělané. Colour concept mě zase tak nebere, ale asi se taky počítá, s černou střechou v modré to třeba vypadá dobře. Pak varianta kombi, relativní dostatek prostoru, DSG.
Avatar - AUDIRS6
5. 1. 2015 17:19
Re: Lowcost
Nechcem sa vam do toho moct pliest, ale:
Uz nove Polo ma stat na platforme "MQB-A" - a tato ma umoznit aj pohon 4x4...
Neverim, ze ked budu vyvijat 3 male Crossovery, ze kazdy bude stat na podv. plosine svojho vlastneho auta daneho segmentu. ;-) Takze vsetky tieto 3 male krosiky budu stat na novej platforme, ktora by mohla v najvyssich specifikaciach ponuknut aj 4x4.
Predpokladam, ze podvozkovo to bude podobne ako v nizsej strednej, kde len Golf ma multilink od 90 Kw vyssie a Octa a Leon az nad 110 Kw - teda ze 4x4 bude VW ponukat aj pre nejaku strednu motorizaciu a Skoda a Seat len pre top. V kazdom pripade neverim iba 3 valcom, ked maju 1,4 TSi s COD ktora odpaja 2 valce - ako top motorizacia je to urcite vhodny kandidat, a co sa nafty tyka, sice ma byt 1,4 TDi naladena coskoro hodne vysoko, ale to neznamena, ze ak aj nad nou nic 4 valcove nebude nemohol by aj 3 valec byt 4x4 ;-)
Edit: uplne som zabudol na Audi Q1 :-) - takze na quattro a 4 valce si mozeme vsadit :-)
Avatar - Emel
5. 1. 2015 19:19
Re: Lowcost
Záleží jak to Škoda a VW pojme. Třeba ten Juke sice má 4x4, jenže v té čtyřkolce stojí v základu a v akci přes půl mega, to je asi mimo hlavní proud této kategorie tak jak to pojímá evropská konkurence. Jestli 1.4TSI bude nebo nebude nevím, osobně bych tipnul spíš že nebude.

S platformou máš asi pravdu, zejména pokud se to bude všechno vyrábět na jednom místě.
Avatar - 3_diamanty
5. 1. 2015 10:01
Re: Lowcost
taky captur je tiez len predokolka.... interier vychadza z maleho clia.... dlzku ma len 4,1m a pozri .... ono to auticko ma uspech .... jednoducho tieto auta su dnes v kurze... uspech zaruceny... tak preco to nevyrabat.... ;-) ... nehladaj v tom terenak...... bude to auto do mesta...... a tych nie je nikdy dost :yes:
Avatar - fOE
5. 1. 2015 10:32
Re: Lowcost
Captur ano, ale ten ma furt jak povedene r4 benzinove motory tak stejne povedene r4 dieslove motory. Jina konkurence (treba juke) zvlada i 4*4 a pridava i ony benefity Capturu atd.
Auto o kterem se tu bavime nebude mit ani jedno z toho a pokud k tomu prida jeste interier ala skodovky posledni doby (vcetne vychytavek ala mirror link, nefungujici navigace s radiem atd.) me z toho vychazi jedine, lowcostovy produkt.

Cas ukaze co vlastne fauve zamysli a kam se chce situovat.
5. 1. 2015 16:17
Re: Lowcost
Topre, nic proti, teď píšeš ... úspěch zaručen... Ale nebyls to ty, kdo tady prorokoval, že bez 4x4 to bude propadák? Tvoje veletoče jsou už pověstný. Ale knížka už je doma, jedeme na novou. :-)
Avatar - 3_diamanty
5. 1. 2015 16:40
Re: Lowcost
napis redakcii a bude tvoja .. poslu ju tebe ak chces.... ja ziadnu cenu nechcem ... casom mozno pochopis ( ak boh da, lebo to nezalezi odomna ) ze ja tu chodim kvoli inym veciam ako si ty myslis

crossovery su v kurze... vyrabat taketo auto je dnes "zaruka uspechu" .... a uvidis ze skoda nebude vynimka.... :yes:
Avatar - Aladeen
5. 1. 2015 10:56
Re: Lowcost
Tak, moderátori ACZ budú okrem tlieskania aj vo formácii robiť mexickú vlnu nad tým, tomu ver >:D
5. 1. 2015 11:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2015 09:08
proc je tady zase bezcenej clanek
o nejaky mozna skodovce a u toho skica xindlvagnu? to vy bando neschopnejch lemplu nemate i20ku?
Rozbalit vlákno
8
5. 1. 2015 09:18
Re: proc je tady zase bezcenej clanek
Myslíš kladivo na souseda z Boleslavi? >:-[]
Avatar - strýček BOB
5. 1. 2015 09:24
Re: proc je tady zase bezcenej clanek
Přidávám se k zoufalému křiku osamělých chlapců z rejže klubu...

Chceme test nové i20!

Ovšem je na co se těšit? Motorizace katastrofa, detaily diazjnu opajcnuté od Citroenu a vyrábí se to někde v pralese, tedy padá oblíbený argument nejlepšího "českého" korejského vozu tisíciletí. ;-\
5. 1. 2015 10:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 4hill
5. 1. 2015 10:27
Re: proc je tady zase bezcenej clanek
Někdo uráží národy ,jiný zas ostatní diskutéry.. Ty máš zrovna co křičet..
5. 1. 2015 10:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2015 12:54
Re: proc je tady zase bezcenej clanek
Sem-tam aj národy.Ale vtedy je to oprávnené a vporiadku. >:D
5. 1. 2015 13:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2015 17:20
Re: proc je tady zase bezcenej clanek
Zkus Autoblok.cz (nebo vybermiauto.cz)
Avatar - Ham.
5. 1. 2015 16:57
Bleška na chůdách
Pro země, kde má Škoda dobré prodeje crossover na bázi malého auta moc zajímavá kategorie není. Stačí se podívat, kde se dobře prodávají a vesměs jsou to země, kde má Škoda dost slabou pozici a těžko s tímto modelem bude prorážet. Možná by udělali lépe kdyby zaměřili úsilí místo na dva projekty jenom na střední SUV a o to rychleji s ním přišli na trh. Podle mě dopadnou jako s Citigo, které se na rozdíl od Up! prodává mizerně právě z důvodů, že Škodovka pro něj nemá trhy.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
5. 1. 2015 17:10
Re: Bleška na chůdách
Cígo se neprodává tak dobře, jak by mohlo, protože nemá diesel :no:
Avatar - Ham.
5. 1. 2015 17:17
Re: Bleška na chůdách
Up! jej nemá také a prodává se skvěle. Diesel by v této kategorii nic nezachránil.
Avatar - SCHROJF
5. 1. 2015 18:57
SNOWMAN
Dnes sa u nas na Pravde objavilo toto:
auto.pravda.sk/…/clanok/341395-s… />
Je to,ako keby sa snazili okopirovat Skodu cinanci...tie hmlovky...HRUZA! ;-)
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2015 22:39
Kolko si pyta auto.cz
od importera HMCZ, aby zverejnila test na novy Hyundai i20?
Testy su uz hocikde a tu, na "nejlepsi jizde na webu" stale nic!?
Velmi podozrive...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
5. 1. 2015 22:54
Re: Kolko si pyta auto.cz
Škoda Auto to blokuje za to že sa Hyundai CZ do nej navážal v kampaniach. >:D To som si vymyslel, ale nečudoval by som sa ak by to bola pravda :-)
5. 1. 2015 23:19
Re: Kolko si pyta auto.cz
To jsi na špatném serveru, nadauta se testují na nadauto.cz. :-)
Avatar - Jaros71
5. 1. 2015 23:43
Malá SUV
ŠKODA ho přeci už dávno má..YETI není nic velkého..hlavně ten směšný zavazadelník.
Ještě menší SUV moc nemá smysl , možná fakt do města pro nějaké mladé nebo pro ženské.
Pokud nový Yeti bude atakovat 4,5 m..tak OK. ;-)
PAK NOVÝ PRCEK MÁ SMYSL.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
6. 1. 2015 08:58
Re: Malá SUV
Yeti začíná na 370, malý cross by musel začínat pod 300. Je fakt že aktuální ceny Yetiho jsou dost zajímavé a moc místa dole nenechávají... za 370 je 1.2TSI 77kW, za 500 je dvoulitrová nafta ve čtyřkolce.