To je logické. Rendlíka pověstného svou nekvalitou a ohyzdným vzhledem si koupí jen vymaštěnec. :no:
Jinak to vozitko na skice (brácha od VW) vypadá pěkně a byť nebude mít 4x4, své zákazníky si jistě najde. Pošetilá doba, kdy frčely kreatury vlekoucí břicho po zemi se šklebinkami namísto tachometru již naštěstí skončila. Jen je nejasné, proč do toho chtějí cpát zastaralý benzínový motor. Diesel je vždy vhodnější motorizací. :-!
Krucinál, vy ste ako zaseknutá platňa. #rendlík, #kreatura, #4x4, #diesel/TDI - stále dookola to isté. >:D
Dieslový motor je pri takomto low-coste zbytočne drahý. Inak som zvedavý kde sa to bude vyrábať, lebo zatiaľ to vyzerá tak, že Taigun budú voziť podobne ako (ne)slávneho lišiaka z Brazílie. Bolo by vtipné si kupovať domácu škodovku vyrobenú v Brazílii. :-)
To je zajímavé Ádo, že Renault Captur je mezi malými crossovery všeobecně považován za nejkrásnější model a že se toto auto prodává jak teplé housky. Prostě Evropa je plná "vymašťenců", zatímco ty jediný tomu rozumíš! >:D >:D >:D
P.S. Je ovšem pravda, že kdyby Renault do Capturu nabízel pořádné motorizace (1.2 TCe s man. převodovkou a silnější verzi 1.5 dCi), mohly by jeho prodeje být ještě podstatně vyšší... 8-s
Ta věta s tříválci je divná, 1.2TSI je pokud vím čtyřválec.
Byl bych spíš překvapený, pokud by základ nebyl 1.0MPI... stačí se podívat, s čím jezdí konkurence (Cactus, Captur) - v tomhle světle by 1.2TSI byl jako základ celkem luxus.
I vzhledem k velikosti a vaze ktera nebude daleko od fabie bych taky videl 1.0mpi jako nejpravdepodobnejsi zaklad. Pak uz jen 1.0tsi (tu myslim bude v clanku chyba) a tim to konci. Proti trivalci v nabidce nic nemam, ale jako vrchol jej akceptuji max ve vozech velikosti citigo.
Já čekám sdílení techniky s Fabií, ta 1.2TSI 81kW by tam být mohla... a pokud tam bude s šestistupněm nebo DSG, tak už je to lepší než třeba ten Cactus (který má jako top 1.2T R3 a pětikvalt). 1.0TSI nebo slabší 1.2TSI by mohl být zlatý střed.
Cactus ale taky je lowcost a jsme znovu u toho co sme tu uz jednou resili. Pokud ma Skodovka jen takove ambice, konkurovat jen lowcostovemu spektru konkurence, tak proc ne. Ostatni konkurence (captur, Juke...) maji ale jak povedene r4 benziny tak povedene r4 diesly.
O nasazeni 1.2tsi pochybuju kdyz jej koncern utlumuje a auta o kterych se bavime maji prijit az za 3 roky, tedy v case kdy uz i ona fabie projde FL a dost mozna presedla na jednolitry cca v tom case (nebo driv).
Škodovka má jediný lowcostový model a to je Rapid. Ostatní modely jsou jasně mainstream a technicky obvykle spíš jeho špička, vlajkovou lodí je v tom jako nejúspěšnější model značky Octavia.
Od technologické špičky je patrný odklon u nové Fabie (xenony, RS)... ok, tu diskusi už jsme vedli a je asi zbytečné se k tomu vracet... naopak dosavadní zvěsti o Superbu vypadají spíš opačně.
Co se crossoveru týče, jsou zatím všechno jen spekulace. Já čekám orientaci na Captur jakožto nejúspěšnější model segmentu. Pokud u Fabie 1.0TSI nahradí 1.2TSI, může se to týkat i nového crossoveru... ale ono se to může týkat klidně i toho Capturu (který mimochodem nabízí 1.2TCe jen s automatem za poměrně tučný příplatek 50t oproti 0.9TCe). Kdyby to auto vyjelo teď, jistě by 1.2TSI dostalo.
Juke je poměrně okrajová záležitost... segmentu vládne Captur + 2008 + Mokka... čísla Capturu jsem ještě neviděl.
Juku se prodalo kolem 110tis kusu v evrope, Capturu 160tis, 2008 a Mokka kolem 120tis kusu. Captur odskakuje vsem, ale ve svetle cisel ostatni konkurence mi Juke jako okrajova zalezitost neprijde.
Skodovka sice proklamuje, ze jedinej rapid je lowcost, ale mnoha reseni v nove fabii, interier a hluk v oktavii a ted pripravovane miniSUV (kdyz budu vychazet z clanku) s technikou horsi nez leadri trhu atd.. Tech podobnych znaku s lowcostem je tam stale vic a vic, napric vsim co vydali v posledni dobe je patrny silny tlak na snizeni nakladu, ktery uz dale nelze sikovne schovat. Uvidime jestli alespon superb se obejde bez ustupku proti predchozi generaci.
Já viděl naposledy čísla z listopadu na left-lane a to byl Juke na necelých 90 a Captur cca. 150, pokud dal Juke za prosinec 20t tak je to slušný výkon (daleko nejlepší výkon Juku za celý jeho život, dosud nejvíc bylo 14.7t v březnu 2013).
[odkaz]
2) ad Škoda: interiér ani hluk v Octavii jako problém nevidím, pokud neporovnáváš se střední třídou. Je škoda že ustoupili od lepší nápravy a že není aspoň pro 2.0TDI / 1.4TSI jako u Golfu, nicméně většina konkurentů je na tom stejně (a někteří sice multilink mají, ale lepší jízdu z něj stejně nevyždímou). Můžeš mít čtyřkolku, můžeš mít DSG k libovolnému motoru (kterých je spousta), můžeš mít většinu obvyklých i méně obvyklých prvků výbavy... tohle rozhodně lowcost není.
PS: hlavním znakem lowcostu je nízká cena... právě cena v kombinaci s prodeji ukazuje, co si o tom kterém autě trh myslí.
Ten Juke mrknu doma, vim ze za listopad byli nad 90k a v prosinci jsem uz nekde zachytil ze toho prodali dost, ale musim si to overit abych nefabuloval. Ikdybych se prehlidl tak 90-100 proti 100-120k konkurence neni zadne velke zaostavani, resp. jen ve srovnani s Capturem, ktery ale valcuje vse.
Cena (zvlast v CR) se u skody neda brat uplne vazne, domaci znacka, domaci cena. Celkove pokud jde o to neco prodat jen z casti lze vysledek prisoudit produktu samotnemu a z jine casti marketingu, sirce servisni site, patreni do koncernu atd.
Pro me je lowcost auto ktere levne pusobi, ktere mi neumozni takove prvky vybavy a motorizaci jako konkurence. Nikde jsem nemluvil o Skode jako takove jako o lowcostove znacce, ale jako o znacce ktera zavadi stale vic a vic lowcostovych prvku ve stale vice a vice modelech. Octavia je levna uvnitr i pod kapotou tam kde nebyvala, fabia uvnitr i vybavou i motorizacema, rapid... no, ten temer vsude, a ted chystane male SUV pry jen s trivalci a FWD. Vetsina automobilek se snazi latku posouvat, ne ji novym modelem podchazet (a znovu, pockejme na superb).
Peugeot byl na 125 už v listopadu, oproti Juku to je za 1-11 +39% - to už je dost, ne?
[odkaz]
Nemyslím cenu v ČR... ne že bych si dělal průzkum po celé Evropě, ale co jsem zaznamenal okolní státy tak Škodovka ve srovnatelných konfiguracích nebývá výrazně levnější než VW... a VW patří k nejdražším.
"Pro me je lowcost auto ktere levne pusobi, ktere mi neumozni takove prvky vybavy a motorizaci jako konkurence" - jak působí je do jisté míry subjektivní, ale prvky výbavy a motorizace - které modely konkurence nabízí to co Octavia? Můžeš jmenovat :-)?
PS: pokud chceš 4x4 a čtyřválec, tak si fakticky můžeš koupit Yeti, zase o tolik větší to auto není ;-) . Tyhle malé kroksky dávají smysl jen do nějaké sumy.
Ty se furt tocis kolem te oktavie :-) , ale u oktavie jsem ti napsal ze na me levne pusobi hlavne vnitrkem, hlukem a pruzenim zadku. Celkove o lowcost nejde prave proto ze body dohani zase nekde jinde kde proti bezne konkurenci vynika (pocty motorizaci, dsg(!), 4*4) a tak je to celkove prumer. Kde je ale dohani treba fabie? Resp. kde by je dohanel onen planovany maly crossover s jen pohonem na predek (jedna devize koncernu pryc) a s jen r3 (dalsi slabost ve srovnani s konkurenci, krom cactusu)? Vychazim ze stejneho predpokladu jako ty, ze onen crossover bude inspirovan fabii, zrejme i uvnitr. Takze interierem z tvrdych plastu, bez moznosti regulerni navigace atd. asi taky ohurovat nebude.
Technika jednoduse vypada byti dost osulena, zvlast na moznosti koncernu ktery ma vice nez 3 valce, ktery ma do svych platform zapracovany pohon 4*4, a prece nic z toho zde, zrejme, neuvidime. Proto lowcost, moznosti/technika jsou, ale zakaznik dostane vse o level niz. ;-)
Napsal jsi, že Octavia je levná pod kapotou... a tím já rozumím motor + převodovka.
Pokud je Octavia průměr, nějak mi toho moc nezbývá na ten nadprůměr... já vidím jako low 301+Fluence+Rapid... pak je ta střední vrstva C4, Pulsar, Bravo, Ceed, i30, Auris, Megane, Astra, Civic (u posledních 2-3 můžeme diskutovat)... a konečně širší špička - koncern + Focus + Mazda (i přes omezenou nabídku) + 308 (osobně mě nepřesvědčila, ale dejme tomu).
Fabie... pokud si vzpomínám, došli jsme minule k tomu, že v těch motorizacích a převodovkách toho konkurence zase tolik navíc nemá, respektive, že ty proklínané pětikvalty má nakonec Clio taky (tohle byla diskuse s webpajou). V benzínu s 1.2TSI problém není, jen prostě chybí top v podobě RS... jo, to je škoda (ale na druhou stranu Fabií RS vídám hodně málo). Chybí xenony a navi, bez diskuse. Čím to Fabia dohání? Teď souhlasit nebudeš, ale za mě - design i interiér. Modrý vnitřek, ty lepší sedačky... to je moc hezky udělané. Colour concept mě zase tak nebere, ale asi se taky počítá, s černou střechou v modré to třeba vypadá dobře. Pak varianta kombi, relativní dostatek prostoru, DSG.
Nechcem sa vam do toho moct pliest, ale:
Uz nove Polo ma stat na platforme "MQB-A" - a tato ma umoznit aj pohon 4x4...
Neverim, ze ked budu vyvijat 3 male Crossovery, ze kazdy bude stat na podv. plosine svojho vlastneho auta daneho segmentu. ;-) Takze vsetky tieto 3 male krosiky budu stat na novej platforme, ktora by mohla v najvyssich specifikaciach ponuknut aj 4x4.
Predpokladam, ze podvozkovo to bude podobne ako v nizsej strednej, kde len Golf ma multilink od 90 Kw vyssie a Octa a Leon az nad 110 Kw - teda ze 4x4 bude VW ponukat aj pre nejaku strednu motorizaciu a Skoda a Seat len pre top. V kazdom pripade neverim iba 3 valcom, ked maju 1,4 TSi s COD ktora odpaja 2 valce - ako top motorizacia je to urcite vhodny kandidat, a co sa nafty tyka, sice ma byt 1,4 TDi naladena coskoro hodne vysoko, ale to neznamena, ze ak aj nad nou nic 4 valcove nebude nemohol by aj 3 valec byt 4x4 ;-)
Edit: uplne som zabudol na Audi Q1 :-) - takze na quattro a 4 valce si mozeme vsadit :-)
Záleží jak to Škoda a VW pojme. Třeba ten Juke sice má 4x4, jenže v té čtyřkolce stojí v základu a v akci přes půl mega, to je asi mimo hlavní proud této kategorie tak jak to pojímá evropská konkurence. Jestli 1.4TSI bude nebo nebude nevím, osobně bych tipnul spíš že nebude.
S platformou máš asi pravdu, zejména pokud se to bude všechno vyrábět na jednom místě.
taky captur je tiez len predokolka.... interier vychadza z maleho clia.... dlzku ma len 4,1m a pozri .... ono to auticko ma uspech .... jednoducho tieto auta su dnes v kurze... uspech zaruceny... tak preco to nevyrabat.... ;-) ... nehladaj v tom terenak...... bude to auto do mesta...... a tych nie je nikdy dost :yes:
Captur ano, ale ten ma furt jak povedene r4 benzinove motory tak stejne povedene r4 dieslove motory. Jina konkurence (treba juke) zvlada i 4*4 a pridava i ony benefity Capturu atd.
Auto o kterem se tu bavime nebude mit ani jedno z toho a pokud k tomu prida jeste interier ala skodovky posledni doby (vcetne vychytavek ala mirror link, nefungujici navigace s radiem atd.) me z toho vychazi jedine, lowcostovy produkt.
Cas ukaze co vlastne fauve zamysli a kam se chce situovat.
Topre, nic proti, teď píšeš ... úspěch zaručen... Ale nebyls to ty, kdo tady prorokoval, že bez 4x4 to bude propadák? Tvoje veletoče jsou už pověstný. Ale knížka už je doma, jedeme na novou. :-)
napis redakcii a bude tvoja .. poslu ju tebe ak chces.... ja ziadnu cenu nechcem ... casom mozno pochopis ( ak boh da, lebo to nezalezi odomna ) ze ja tu chodim kvoli inym veciam ako si ty myslis
crossovery su v kurze... vyrabat taketo auto je dnes "zaruka uspechu" .... a uvidis ze skoda nebude vynimka.... :yes:
Přidávám se k zoufalému křiku osamělých chlapců z rejže klubu...
Chceme test nové i20!
Ovšem je na co se těšit? Motorizace katastrofa, detaily diazjnu opajcnuté od Citroenu a vyrábí se to někde v pralese, tedy padá oblíbený argument nejlepšího "českého" korejského vozu tisíciletí. ;-\
Pro země, kde má Škoda dobré prodeje crossover na bázi malého auta moc zajímavá kategorie není. Stačí se podívat, kde se dobře prodávají a vesměs jsou to země, kde má Škoda dost slabou pozici a těžko s tímto modelem bude prorážet. Možná by udělali lépe kdyby zaměřili úsilí místo na dva projekty jenom na střední SUV a o to rychleji s ním přišli na trh. Podle mě dopadnou jako s Citigo, které se na rozdíl od Up! prodává mizerně právě z důvodů, že Škodovka pro něj nemá trhy.
Dnes sa u nas na Pravde objavilo toto: auto.pravda.sk/…/clanok/341395-s… />
Je to,ako keby sa snazili okopirovat Skodu cinanci...tie hmlovky...HRUZA! ;-)
ŠKODA ho přeci už dávno má..YETI není nic velkého..hlavně ten směšný zavazadelník.
Ještě menší SUV moc nemá smysl , možná fakt do města pro nějaké mladé nebo pro ženské.
Pokud nový Yeti bude atakovat 4,5 m..tak OK. ;-)
PAK NOVÝ PRCEK MÁ SMYSL.
Yeti začíná na 370, malý cross by musel začínat pod 300. Je fakt že aktuální ceny Yetiho jsou dost zajímavé a moc místa dole nenechávají... za 370 je 1.2TSI 77kW, za 500 je dvoulitrová nafta ve čtyřkolce.