Tak dnes jsem se po přečtění této diskuse opravdu pobavil :-) je hezké sledovat, jak si někteří z nás budou natřásat zadek v autech se sportovním projevem, než by se svezli ve velmi phodlném, ale ,, francouzském,, autě.
Na Picasu jsem odjezdil asi 200tis. Km bez jediné závady, zato můj kamarád do VW během této doby nacpal asi 90tis. to jen pro fanatické obhájce jediné správné značky .
Diskuse měla být o odcházející generaci auta, které nastavilo žebříček pohodlnosti jízdy hodně vysoko, dodnes se jí většina aut ani nepřiblížila a že nejezdí sportovně ? No nejzdí a proč by měla, tohle přece její zákazníci nehledají, hledají jako já pohodlí, ticho a klidný jízdní projev rovnající se plavbě, tohle mi žádný tvrdý prkno z VW nenabidne.
Ale co mě naprosto dostalo >:D je, že se najde někdo, kdo by si nekoupil auto kvůli tomu, že nedá petku do boční kapsy nebo kvůli tomu, že má auto pevnej střed volantu, tohle moje hlava nepobírá, mimochodem pro ty co bez pití nevydrží déle než půl hodiny :-O malá petka se dá uložit do držáku v loketní opěrce.
Jinak diskuse přesně jak jsem očekával, Citroen skoro vše špatně narozdíl od koncernových prknoidních jedniček co mají dostatečně velké kapsy na petku.
Tak teď jsi mě dostal 8-s To mi jako někdo zakazuje pít za jízdy??? To je případ pro Chocholouška...a následně pro mého urologa. A nezlob se na mě, ale kdybych si nechal flašku na sedadle, tak ji mám za chvíli na zemi nebo zapadlou mezi sedačkou a dveřmi. Navíc to neřeší kafe nebo otevřenou plechovku.
Když můžu mít v C4 2 místa na petku + maxi kapsu ve dveřích, nechápu, proč to nejde v C5. Trávím v autě hodně času a ano, i tohle může být důvod poohlídnout se jinde.
když tak čtu celou tu diskuzi, nebo alespoň většinu příspěvků, tak jsou absolutně mimo mísu. Co se týče C5, tak ano v zatáčkách možná nepůsobí tak jistě jako konkurence, ale tohle auto není o sportovnosti, je především o komfortu, který má nesrovnatelný ve své třídě. Kdokoli kdo tímto autem kdy jel, nemůže říct, že by bylo nepohodlné nebo že zná hromadu jiných komfortnějších. Já sám mám Xantii, je to auto spolehlivé dle žebříčků TÜV je na 19. místě ze 104 aut, dokonce i před Octavii, Passatem a vším tak vyzdvihovaným. C5 první generace možná nebyla tak dokonalá a precizně udělaná, ale doposud poslední C5 pohnula kvalitou zpracování a jízdními vlastnostmi, přiblížila se německé konkurenci a stále si zachovala svůj šarm, eleganci a nadčasavost. Kdo by také hádal této generaci již 7 let na trhu. Možná nemá všechny ty Simply clever řešení, jako škrabku na led ve víčku nádrže, které když vám zamrzne, tak vám je škrabka beztak k prdu. Nevím proč by se nemělo psát o francouzských autech. Právě Citroën přišel jako první s předním pohonem, nezávislým zavěšením motorem, a byl to André Citroën, kdo postavil Evropu na kola, stejně jako v Americe Henry Ford. Nejkrásnější auto století je citroen DS. A stejně jako většina z Vás má modlu v Octavii nebo Passatu, Superbu, tak já ji mám v C5. To že zde mají Citroëny pověst jakou mají nevím čím to je, ale podívejte se na sauto.cz a koukněte za kolik se tady prodává jakákoli generace C5 nebo jiného Citroënu a koukněte ve stejných měřítkách na mobile.de a uvidíte, že i v Německu, kde mají spoustu prémiovějších značek si ty auta cení daleko více. A to vypovídá jen o tom, že ty auta kvalitní být musí a nabízejí to stejné jako ostatní značky, resp. německé značky. U nás mi to celé přijde dost ovlivněné trhem se Škodovkami, v tom jsme národ patriotů a možná né tak přehnaně by se mělo hledět na škodu, protože té prospívá především fakt toho, že o Škodovkách se nenapíše jediné pro ní znevýhodňující srovnání. Třeba kdysi článek Superb vs. Mercedes Benz E a hádejte kdo vyhrál? Ono časopisy a weby jsou živy ze čtenářů a pok
C5 uz pri pohlade na 508 posobi ako zostarnuta babicka. Navyse moc pretlstnuta a neobratna. Napriek tomu dokaze polovicu konkurencie schovat pod zasteru..
Trochu nechápu ty věčné stesky kolem PET flašek...
Když jedu sám, mám lahev položenou na sedadle spolujezdce, když s manželkou, tak lahev můžu mít v klimatizované schránce před ní nebo na zadní sedačce a ona mi ji na požádání podá (ano, tak hodnou ženu mám...).
Pití za jízdy je navíc společně s jídlem ve Francii zakázané (alespoň tak jsem to kdysi pochytil v rozhlase - ostatně při důsledné aplikaci §5 Zákona o silničním provozu - kde se mj. píše, že řidič je povinen věnovat se plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích - to může být aplikovatelné i u nás), takže to je možná také důvod, proč to takto Frantíci mají...
Ale samozřejmě, pokud je to pro někoho důvod, proč si nekoupí dané auto, tak je to jen jeho volba...
Po krátké zkušenosti s 2.0HDi 120kw AUT můžu jen souhlasit. Mě osobně nevadil ani línější automat. S rychlostí a logikou řazení bych ho přirovnal k Volvu XC70 D5. prostě k charakteru auta celkem pasuje. Nejezdil jsem s autem žádné rychlostní zkoušky po rozbitých okreskách, ale po dálnici a po silnicích s "normálním" asfaltem. Řekl bych, že jízdní vlastnosti jsou v rámci střední třídy průměrné (17").
S volantem jsem já osobně neměl problém po prvním vyjetí z parkoviště...
Jediný, pro mě těžko odpustitelný trapas je, že se mi do kapsy předních dveří nevešla ani 0,5l petka...Pro někoho, kdo je zvyklý ve dveřích vozit 1,5l vody a před loketkou 2 piksle Coly..no jak říkám, to jediný mi mozek nepobral.
Naopak, čím víc článku o AR a Fiatu, tím lépe. Však počkej, letos už se konečně od Italů dočkáme velmi zajímavých novinek, pětistovkový crossover už je tady! ;-)
No dyť! Je to třeba deset let stará fotka, to seš eště vo generaci dál :-)
Ta generace co teď končí vypadá takhle [odkaz]
Nejsem si úplně jiste ale tohle je myslim ta dražší kůže [odkaz]
Ale ak je to v jej C5 - kde je ta Criollo koza, ci ako sa tomu nadava ? ved to su plysove sedacky ! >:D plus - plastova rucna brzda a celkovo tie plasty 8-s brrreeee.... >:-[]
Nejde o (ne)spolehlivost, ale spíš o rychlost automatu jako takového, rychlost přeřazovaní a také určitý pocit "ztráty" výkonu v převodovém ústrojí a tím pádem i dynamiky..... Převodovka, ale řadí sametově.
PSA už má novější verzi této převodovky, použité v Peugeotu 508, Citroenu Picasso nebo DS5 s motory blue HDI.
Ano, v nových i20 sem seděl, v několika.... ne, neni uplně ina... je uplně stejná, možná o krůček lepšá, ale pořád čína..... už jsem ti to psal před vánoci. Čekal jsem posun a není viditelný. Navíc když auto není v top výbavě, tak vypadá uplně obyčejně, neni to jako v té reklamě. Jediné plus je prostornost na svou třídu.
Mé můdrosti nejsou vycucané z textů autoserverů, ale reláně jsem ta auta viděl/ i jel..
Genesis je možná Asijská préímie, ale ta německá vypadá uvnitř o řád lépe a to i materiálově ( ano, i ten Genesis jsem viděl naživo ). A jestli chceš vztáhnout nynější i30, auto s bohužel nejošklivějším interiérem ve třídě ke Golfu, který je na jeho vrcholu, tak prosím. Udělej si však obrázek sám a posaď se, bouchni dveřma, otoč klíčkem, tam to poznáš...
velmi dobře postavený automobil střední třídy s pěkným interiérem a vynikajícími sedadly. Vzhledem k roku výroby má stále poměrně atraktivní design. Komfort jízdy vynikající i na větších kolech (18 palců). C5 Cross Tourer k mání za velice dobrou cenu.
Motory HDI patří ke spolehlivým, jízda s automatem nenadchne, ale ani neurazí. Pro ty co rádi řadí představuje manuál lepší volbu. Jediná větší výtka směřuje k malému počtu odkládacích prostor a k držáku na nápoje umístněného nesmyslně pod loketní opěrou.
Volant je diskutabilní. Někomu vadí, jinému vůbec, dá se na něj ale zvyknout velmi rychle.
Dnes už nenabízená V6 3.0 HDi nabízí opravdu velmi svižné svezení a lze ji bez nadsázky chápat jako alternativu k prémiovým vozům.
podtrženo sečteno, ten vůz nemá žádnou výraznější slabinu.
poznámka: Pro zdejší "závodníky" a řidiče "formulí 1" se důrazně doporučuje ohlédnout se po jiném voze, obzvláště takovém, který nevylítne za každým patníkem ;-)
vcera doobedu som dal sedlo podkova pri rudniku [odkaz] ...... dnes zlata idka a hore po modrej na razcestie........ miesto hadok skor vyjdem do prirody ;-):yes: ... a nemusim chodit ani daleko ..... oblubujem dvoj trojhodinove prechadzky ...... dnes som skusal nove navleky z exisportu :-D
som strasne rad ze mam kam vyjst.... na 1000 metrove kopce v dialke pozeram priamo z balkona :yes:
ak sa nemylim tak si tiez z kosic... urcite uznas ze mame tu krasne okolie a prirodu.... a to tak blizko ... co by clovek kamenom dohodil :yes:
autom to mam za 25 minut do zlatej idky.... staci tak malo a som v krajine mrazika... bola by skoda to nevyuzit....
ten kto je v tatrach alebo sa tam chysta tomu odprucam navstevu Ladoveho domu hore na hrebienku ..... ;-) ... neviem dokedy bude fungovat ale ja to uz asi nestihnem... caka ma iny program na dalsie vikendy....
Začínám mít podezdření,že jsi placeným diskuzním agentem serveru ACZ na zvyšování příspěvků v diskuzi, protože takovou výdrž v dohadech má už snad jen Gilgit >:D Klobouk dolu nad tou vytrvalostí >:-[]
bol som v zlatej idke [odkaz] ... pod kojsovkou... ( pre blavaka ktory to tu nepozna dam specialne aj mapu [odkaz] ) uz som par desiatok minut doma... vsade kopec snehu, testoval som nove navleky milo..... vyborna vec :yes:
pozeram ze v diskusii si to poniektori zase uzivaju ..... docela ich obdivujem za vytrvalost
tazko mohla inspirace prejst z genesisu do i30 aj i40 ked genesis je oproti nim podstatne novsie a aj drahsie auto... vieme kedy prisla na trh sucasna i30 aj i40 ..... a kedy novy genesis? vieme aka je klientela i30 ..... a aka genesisu? ..... genesis uz rasto pri teste oznacil za premiovy voz....
pockaj si na novu i30 aj novu i40 ... tam uz ziadnu "cinu" uz nepocitis.... vraj si uz sedel v novej i20.... bola to tiez cina? verim ze nie.... uz len na pohlad to auto vyzera vyborne... a uplne inde ako predosla i20.......
ked uz nieco o korejcoch napises .... tak trosku s hlavou poprosim .... ono tazko porovnavat par rokov staru beznu i30 ktora ma byt konkurentom pre golfik alebo astru s novym genesisom ktory pokukuje po Ecku 5ke a A6tke.... hadam si necakal ze najdes v i30 nieco co ma o X rokov novsi genesis.....
nezabudni porovnat stare 8 rocne sorento s tym najnovsim co pride v marci ked tu bude test .... nech sa zase zasmejem ;-) .... to budu zase mudrosti a la Ozzman .... uz sa tesim ...
Kvůli zakrytí vlastního trapasu až takhle? Fakt ubohý
Už i ten white akceptoval celkem nezpochybnitelný důkazy a přestal mě oslovovat ženskym rodem. Tak vo co?
Pokial mi to auto nesprotivila jedna "citrónová lejdy", tak som tu skratku vnímal celkom v pohode, okrem iného aj ako generčné označenie pre Audi A6 od roku výroby 97´.
Potom...bohuzial... :-!8-s
Jak někde vidím písmenka C5, tak mám dvě asociace, Sicilská hra a památná věta svého času nejlepšího zdejšího testera Aleše Jungmanna:
"Ne že by auto mělo nějakou averzi vůči svižné jízdě, ale žádnou radost z ní nemáte, protože hrozba nedotáčivého smyku (zvlášť když trochu sprchne) se ukrývá za každým patníkem."
O základních školách mám poměrně slušnou představu, bohužel, tvůj psaný projev nijak nepřesahuje rámec jejího dobrého absloventa. Na nic vyššího to nevidím. Tak mizernou úroveň naše střední školství snad nemá. ;-)
C5-ka bola nedocenené auto. Bol to myslím prvý Citroen novej éry, kedy si Francúzi začali všímať ako to tí Nemci vlastne robia. Interiér bol oproti predchodcovi o riadny kus kvalitnejší a jazda na našich zničených cestách bola v C5-ke veľmi príjemná. Jedna známa mala vo firme na výber či Jettu, 407-ku, Mondeo alebo C5-ku. Išla s malou dušičkou do Citroena a bola prekvapivo spokojná. Keď dostala novú Octaviu tak C5-ku si tuším aj odkúpila do rodiny.
Toto stále aktuálne vyzerajúce auto má ale podobný problém ako Mondeo - neskorý príchod nástupcu a vymiznutie vo fleete.
Vzhledem k tvému psanému projevu, který je úrovni absloventa základní školy, bys inteligentního člověka nepoznal, ani kdyby ti mával papírem od menzy přímo před očima. ;-)
Může být, já pouze tvrdím že je to věc zvyku.
Za zastavače koncernu tě opravdu nemám a ani jsem to snad nenapsal.
Množství tlačítek může vadit, na druhou stranu nevím jestli některá řešení u konkurence - ovladace na páčkách za volantem - jsou lepší.
A některá tlačítka jsou naprosto super - třeba to kterým si zhasneš všechny dispeje a budíky kromě tachometru - na jizdu za tmy už bych to chtěl v každém autě.
Vidim že whitova taktika vopakovat a vopakovat je docela úspěšná :yes: >:D
A jo to že změnila i mail a že mi po roce nebo jaký době nabídli sloučit její a muj účet je pravda :-)
Já nejsem tester a neopisuji ničí slova, mne se to nelíbí a vadí mi to, v autě jsem seděl, stejně jako v soudobé C4, která to měla obdobně. Toto řešení se mi prostě nelíbí a je to jeden z důvodů, proč bych C5 nechtěl. Hodně tlačítek je taky průser, to znám dobře z Fordu... A opravdu nejsem zastáncem svatého koncernu >:-[] Už ani doma žádné fauvé auto nemáme.
Já nevím co pořád máte s tím volantem. Jediný jeho problémem je, že testeři jeden od druhého opisují a kritizují všechno co je udělané jinak než u svatého koncernu VW (pochopitelně, když 80% jízd absolvují v koncernových autech, tak pak každý kdo to dělá jinak to dělá špatně), ale reálně pevný střed volantu nemáte šanci za jízdy vnímat. A to doslova - kamarád když si u mě dělal zkušební jízdu to zjistil až po dojetí půlhodinové trasy.
Tlačítek je na něm hodně, ale to může vadit jen někomu kdo s autem jede jednou za půl roku, denní uživatel si je najde za pár dní a dál už je rád že nemusí sundávat ruce z volantu a očima hledat něco u středového panelu.
Má i své výhody - především je airbag vždy v přímém a ideálním postavení vůči tělu, které má zadržet - bez ohledu na natočení kol a tudíž i volantu.
Insignia je prepadak, ak si pozrieme plan predaja aky si postavila fabrika, a ako to slo prudko dole uz za dva roky, pritom to bolo auto roka. Hold malo miesta, tazky skelet, nekvalitne plasty a slaba multimedialna vybava za vela penazi ... Kedysi bola oktavia s prepacenim cigansky mercedes, dnes mam dojem ze je to prave insignia. C5 je na sklonku vyroby stale pekne auto zvonku aj zvnutra, co sa o hrbatej oktavii II. a II.FL uz neda povedat...
Insignia je pro mne nejvetsim propadak co se týče prostornosti a přitom je to tak hezké auto. Ve střední třídě jsem snad nezažil menší vůz v interiéru.
Genesis je uvnitř docela fajn, narozdíl od těch obyčejnějších Hyundaií se tam snaží a nevypadá to jako čínská hračka, škoda, že trochu inspirace nepřešlo do i 30 a i 40 :-)
Jeho technika uz ma 15 rokov (407), akurat na tych dovezenych 1.6hdi sa nabalili kseftari v bazaroch. Poviem ale, ze by som si dnes vedel predstavit jazdit na kombi s v6 hdi, interier je lepsie navrhnuty, ked si to porovnam s insigniou. Tiez mi tak padlo na pohlad, ze hnujdaj genesis ma podobne rieseny tvar stredovej konzoly. Volant mi osobne vobec nevadil, skor zle prehladne budiky.
Mne se to auto líbí, ale vadí mi na nem pár věcí. Za 1. volant a za 2. méně místa unvitř. Na druhou stranu působí opravdu kvalitně zpracované a ve středním mainstreamu nabízí skoro až prémiové motorizace ( 3.0 HDI, nebo 2.7 Biturbo). Máš pravdu, že jich je málo, i jako zánovních bazarových kousků a když už, tak jsou tam buď 1.6 HDI ( což na takhle masivní auto je opravdu okrajová motorizace), nebo právě ty top verze, které ale už nejsou tak výhodné. Nevím, jak jsou na tom ostatní motory, ale ten dvoulitr vidím jako ideální volbu v poměru cena/výkon a spolehlivost. Nevím, jestli jsem jediný, koho ten volant odrazuje, ale přijde mi to jako škoda, protože to auto vypadá atraktivně a dokonce i reprezentativně i dnes, na sklonku jeho kariéry. To jeho vrstevníci už často nezvládají.
Suhlas, ja mam C5 r.2006 naj 258tis.A možem povedat že to auto čo sa týka jazdných vlastností je bezkonkurenčné. Podvozok je uplne dokonalý. Kto nevyskúša neuverý.A budem ho mat až sa mi uplne rozsipe. Nedám na neho dopustit, aj ked už som do servisu pár eur vrazil.Už má na to nárok po toľkých km. :-!
Novu c5 som snad u nas nevidel, aby si ju niekto kupil. Ak ano, bol to kacer donald alebo svagor riaditela servisu. Citroeny co vidim na ulici vlastnia vacsinou podivny majitelia. A uplnou raritou je vsak zaujimavy kombik c5, ak ma full vybavu a dobry 2.ohdi, to je dobry kauf.
marosi, jestli máš o všem takovej přehled jako o francouzštině, pak se nedivím těm kecům, co píšeš. :-) Jen pro informaci, l' auto je rodu ženského, stejně jako l'automobile nebo la voiture, takže pokud bys chtel aspon malinko zaperlit, příště napiš LaAuto.fr :-)
Toto bylo jen další poukázaní, že si často nevidíš do huby. Když sám neovládám pořádně pravopis, tak na něj ani nepoukazuji a nechám to na někom, u kterého to pak nevypadá tak směšně.
To, že jsi idiot, je zase tvůj problém. Ale tato diagnóza může být omluvou tvého pravopisu.
Osobně znám pár citronu, které jezdí bez větších závad, stejně jako německá konkurence. C5 se mi líbí, vadí mi jen provedení volantu. Navíc jejich HDI motory dnes patří mezi to lepší v mainstreamu, co můžeš koupit a to jak solidní spolehlivostí, tak především kultivovaností, sám na tomto motoru mám přes 200 tisíc km bez jediné chybičky.
p.s. to je ale náhodička, že mi někdo naklikal 6 palců dolu za takovou chvilku, jako ostatně každému v této diskuzi :D mimo tebe samozřejmě :D
Tak jestli to není spíše tím, že se Maros více blíží pravdě ;-\ No, ale kdo to nechce vidět, ten to prostě neuvidí. Podávám jenom kriticky a realistický pohled na věc. Citroen už dávno není co býval. Forma, jednoznačně vyhrála nad obsahem. Poslední praktický a hezký Citroen byl ten létající, co měl Fantomas.
Citroen sa pomali presuva do nizsej kategorie. DS sa stane vrcholnou ponukou. Staci porovnat cactus a 2008 a vidis obmedzenu ponuku motorov, lacne plasty, jednoduche tvary na vyrobu. 2008 je materialovi scasti na urovni 508. C5 je dobre zamaskovana 407, a s hydro si nasla vela majitelov, otazna sa mi javi kombinacia hydroactive s 3.0 v6.
Jedine, co sa na francuzskej popolnici citroen kazi, je vyrobene v nemecku. Frantici by sa uz konecne mali zbavit zavislosti na nemeckych dodavateloch dielov. Vcera mi tu na ulici sused nevedel nastartovat sprintera, prisla s klasse, tu kabel tam kabel a nic :-) auto stoji zamrznute pri minus 1 a nic.
Neviem ako ty, ale väčšinou sa na ACZ cítim skôr ako na stránke skupiny VW Group. Čo ťa rozrušuje na tom, keď sa tu raz za čas objavia 2-3 články aj o iných značkách? Každá značka si predsa zaslúži rovnocenné miesto na webe. ;-)
tak třeba můj kamarád si koupil v roce 2010 C5. Teď má najeto 176 tis bez jakékoliv poruchy. Za auto v naprosto plné palbě, na vzduchu dal myslím 570 tis. A kdo nezkusil, měl by se nechat svézt, nebo řídit.. jak se s tím jezdí :-)
Mel jsem vánoční přání, že sem někdy napíšeš něco k věci, ale ty chodíš jen pod články francouzských aut, abys tu otravoval ovzduší. .... proc radši nesepises hrůzou a odstrasujici recenzi na tve 14 let stare rozpadle hdi v 306. Možná by to byl hezký příklad pro naivní a hloupe lidi jako jsi ty, kteří by viděli, ze je nutno pečlivěji vybírat ojetinu a nebrat první vrak co vidí.
Mě teda články o fr.autech zajímají,zato VW nebo Šade ne,to snad zajímá jen pár fanatiků koncernu ;-) >:D
Na novou C5 se těším,stejně tak na Lagunu :yes:
by už měl konečně udělat nějaké hezké, spolehlivé a dostupné auto. Měli by si alespoň jednou říci "pojdme chlapy udělat něco, co se fakt bude prodávat" >:D
Dále, redakce by měla omezit články o Francouzkých popelnicích. Ve skutečnosti to tady nikoho, kromě pár fanatiku, nezajímá. Teď to tu vypadá jak na LeAuto.fr