Seznam příplatkových prvků vypadá zajímavě spíše v negativním slova smyslu. Tempomat za 9, xenony za 30 - to má třeba Octavia v sérii. Základní navi za 50 taky není lidovka.
Celkově ale moc pěkné auto a zajímavá nabídka :yes:
No pri Octavii zase dostávaš len 17ky v základe a za 18ky si priplácaš. Bixenóny si priplácaš aj u GTI (a tvrdo).
Nehovoriac o tom, že na Focus ST (teda aspoň u nás) vieš dostať aj slušnú zľavu, rozhodne vyššiu, než na GTI či Cupru.
Jo, jenže je rozdíl připlácet 4k za 18 (které někdo nechce ani zadarmo) nebo 30 za xenony. A hlavně ta navi je pálka... i když Amudsen v Octavii je docela bída, tak prostě nějaká levnější alternativa by být měla. Kolik stojí dražší navi do Focusu, když levnější je za 50? Tohle dobře zvládl Renault s TomTomem...
Co chci říct je, že věta Poměrně zajímavě vypadá také seznam příplatkových prvků. se mi moc nezdá... ale možná proto, že beru jako referenci ORS a v tomhle srovnání příplatky rozevírají nůžky.
PS: koukám, že příplatková kola na RS podražila... základní 18" na RS byly za 3500, antracitové za 5100... teď je to 4300 a 7400.
No RS na 17kach (obdobne i GTI) som ešte nevidel, výhradne len 18ky, teda tie väčšie kolesá si priplatí skoro každý, lebo jednoducho kolesá robia auto. Xenóny pri ST už tak nevyhnutné nie sú, lebo dizajn predných svetiel sa tak dramaticky nelíši, ako napr. pri GTI (kde je rozdiel halogén-bixenón nebe a dudy), a ak by aj, tak pre Focus stáli bixenóny u nás 1099 eur vs. 1559 eur za adaptívne bixenóny v GTI.
Skrátka podľa mňa to ST toľko príplatkov nepotrebuje, už v základe vyzerá slušne a nekričí tak do sveta, že si si nepriplatil, ako napr. GTI (okrem 18" viď napr. polokožené Recará v sérii či pekná pastelová šedá). Ak mám s niečím pri ST problém, je to absencia samosvoru, ktorý nie je ani za príplatok a ktorý by 250k motor rozhodne potreboval.
Ale inak máš pravdu v tom, že tie príplatky mohli byť nižšie.
Jedno RS na 17" parkuje u mě v ulici (šedá metla). Sám bych bral 17"... nebýt toho, že ty 17" jsou poměrně ošklivé a naopak ty antracitové 18" pěkné.
Když budu konfigurovat auto podle sebe, chci tempomat i xenony a aspoň nějakou navi... jsem u Focusu skoro na 800t. Do ORS přihodím rádio na volantu + bluetooth HF za 9, vyhřívané sklo za 5, navi za 17 a dejme tomu klidně i ty 18" za 7... a jsem pořád pod 700.
"Sám bych bral 17"... nebýt toho, že ty 17" jsou poměrně ošklivé a naopak ty antracitové 18" pěkné." No a presne o tom to je. ;-) Reálne by človeku tie 17ky stačili (225/45R17 je stále pomerne nízkoprofilová guma, pritom 45% na našich cestách je znesiteľnejší profil, ako 40%), ale jednoducho si nevyberieš, lebo výrobca ich naschvál spraví škaredšie, ako väčšie príplatkové disky, takže si ich nakoniec aj tak priplatíš.
Keď som pozeral ST ja, tak mi ku šťastiu stačilo priplatiť za metalízu a bixenóny (tempomat bol u nás v sérii), plus zľava od predajcu a bol som na cene nižšej, ako základná Octavia.
Slovenské ceny neznám. V ČR je teď základ Octavie 50t pod Focusem a xenony z toho dělají 80. Tempomat, kola, rádio na volantu, vyhřívané sklo... to už jsou relativně drobné... a tu navi nakonec mít nemusíš, 50 bych nedal.
No u vás je ST relatívne drahšie, ako inde. U nás cenník ešte nie je, ale predface lacnejší bol a napr. aj teraz v Nemecku je podstatne lacnejší, ako konkurencia:
ST: 25580 eur,
Cupra: 31430 eur,
GTI: 28675 eur.
Obzvlášť rozdiel medzi ST a Cuprou je zarážajúci: Cupra je drahšia o 5850 eur (cca. 160000 Kč).
Mají dobré a pěkné auto... holt si ho nechaj zaplatit. Mnou konfigurované ST vychází o 100t dráž než mnou konfigurovaná RS... ale taky má o 22kW víc (aspoň na papíře).
Sice bez osobní zkušenosti s novým ST, ale přesto si dovolím úvahu, že koncernová nabídka v podobě Cupry s 206 kW a podvozkem s DCC a za podobnou cenu, tenhle Ford do jisté míry "smazává"...
Tak čisto z hľadiska ceny Cupra zmazáva kohokoľvek, keďže je najlacnejším hothečom, ale pri hotheči sa snáď nerozhoduješ len a výlučne na základe najnižšej ceny. ;-)
Já jsem vycházel z toho, že Ford má klasický mechanický samosvor, zatímco Cupra má ten aktivní diferenciál, jestli ale ST nemá vůbec nic, tak pro Cupru to konkurence opravdu není.
Tak úplne iný level to nie je, ale 30 koní a samosvor sa logicky musia prejaviť. Ale napr. základný Megane RS tiež nemá samosvor, rovnako tak GTI a samozrejme ani Octavia RS. A tiež nemožno povedať, že sú úplne iný level a nie sú konkurenciou pre Cupru.
Jazdil si s ST? Ja áno a rozhodne by som nepovedal, že mu dynamicky čokoľvek chýba, naopak subjektívne pôsobí nesmierne dynamicky, dravo až živelne, koncernový 2,0TSI je oproti nemu subjektívne taký utlmenejší. Ono ja viem, že je to skôr subjektívny dojem, daný zvukovým naladením (Sound symposer), výrazným torque steerom a celkovo ostrejším, tvrdším naladením auta oproti napr. GTI a reálne stopky v ruke možno nakoniec ukážu, že ST je pomalšie, každopádne pri hotheči sú dôležité nielen exaktné čísla a zmeraná dynamika, ale aj pocity, subjektívne vnímanie dynamiky auta a tú ST poskytuje vrchovane. Netreba sa preto striktne pozerať len do tabuliek a porovnávať papierovú dynamiku. Napr. woody alien šiel s vedomím o týchto prednostiach a očakávanej nadradenosti nad konkurenciou Cupru vyskúšať a vo výsledku bol pomerne sklamaný, keď podľa neho auto reálne nevyznelo ako o 50k silnejšie, ako GTI a nepresvedčilo ho.
Ano jezdil, někdy koncem roku 2012 a protože s Cuprou jsem jezdil vloni, tak si netroufám ta auta dynamicky porovnávat, od toho jsou právě objektivní měření. I kdybych je měl v jeden den a přesedal z jednoho do druhého a třeba na okruhu, tak bych je dokázal dynamicky porovnat jedině proti stopkám nebo ve vzájemném souboji se stejným řidičem. Na nějaké pocity o rychlosti moc nedám, protože pocit rychlosti mohu mít i za herní konzolí a sedět na židli. Osobně preferuji reálnou dynamiku, před nějakým pocitem, který je vytvořený jenom zvukem nebo ev. diskomfortem pružení. HH chápu jako kompromis mezi rychlostí a zároveň schopností pohodlné každodenní jízdy. Takže optimální HH vidím ten, který je tichý, schopný dobře tlumit a při běžné jízdě co nejlépe „maskovat“ reálnou rychlost, ale když je potřeba tak být ďábelsky rychlý. A vzhledem k DCC a samosvoru tuhle proměnu umí Cupra daleko lépe než ST i když vynechám bonus lepšího motoru. Při běžné jízdě je podle mě Cupra v komfortním režimu pohodlnější než ST (celkové utlumení pohon. řetězce, pružení , motor není prakticky slyšet etc.) zatímco ST dělá daleko větší "tyátr" i při pomalé jízdě. Někomu vyhovuje pozice sleepera při normální jízdě a mezi takové počítám i sebe, někomu naopak to divadélko vždy a všude. A naopak ve sportovním režimu je (objektivně měřeno) Cupra významně rychlejší než ST a to je kombinace, která se mi líbí, prostě dokonalý Jekyll &Hyde. Cupra má své slabiny, patří tam především trochu ponurý interiér a velmi slabý infotaiment (nejpomalejší reakce obrazovky, nejmenší obrazovka, stoletá grafika v porovnání s GVII nebo i OIII), ale tam nebyl preface FoFo o nic lepší. Takže s přihlédnutím k ceně v ČR mě vychází Cupra o dost lépe než ST.
Naprostý souhlas, v Cupře jsem jel a podvozek s DCC je v mezích možností i na kolech 19 v režimu komfort použitelný v běžném provozu... V ST na stejných kolech bez aktivního podvozku o tom hodně silně pochybuju (!).
Bude to, ako píšeš. Mohol som porovnať len GTI a ST na rovnakých 18" a tam bolo GTI aj bez DCC komfortnejšie. Predpokladám, že Cupra s DCC na 19kach bude podobná, ako ST na 18kach a ST na 19" bude tvrdšie. Na druhej strane nevidím dôvod u ST priplácať si za väčšie kolesá, 18ky vyzerajú veľmi dobre. Naopak u Cupry nemáš možnosť mať menej, ako 19" (u vás v ČR, u nás či v DE je Cupra aj v slabšej 265k verzii, ktorá má 18").
Ja zdieľam Tvoj pohľad a tiež uprednostňujem skrytú silu pred ostentatívnym predvádzaním, v tomto prípade mi ale ST ako nejaký show-off car nepríde, od toho tu bude Civic type R. >:-[] Na druhej strane chápem, že pre mnohých je ten tyátr pri hotheči žiadúci (samého ma zvuk ST veľmi nadchol) a naopak koncernové poňatie im príde málo výrazné (najčastejšie kritiku na Cupru počúvam z toho dôvodu, že sa málo odlišuje od bežného Leonu FR). ST vnímam niekde na polceste medzi drsnejšími ostrými HH ako OPC či MRS a kultivovanejšími, praktickejšími a menej nápadnými koncernovými HH á la GTI a pre niekoho to môže byť optimálny kompromis.
když se řekne samosvor nebo špéra tak myslím na diferenciál s omezenou svorností "LSD" .Klasická kuželová konstrukce , křížovým hřídelem s dvěma pastorky (závodní mají 4 pastorky např Kaaz) a třecíma lamelama který jsou napevno střídavě připevněny ke kleci . Jakmile je na diferenciál působena síla začne se tělo dif. otáčet a sním i křížový hřídel který tlačí přítlačné kotouče od sebe a ty tlačí na přítlačné lamely co má za následek zamčení kol v závislosti na síle . Pak se tyhle LSD rozdělují na 1 way a 2 way jednocestný a dvoucestný , Ten první ovlivnuje uzamčení jen při akceleraci a ten druhý i při deceleraci . Např CUSCO vyrábí LSD které se dají nastavit jak na 1 way tak i na 2 way .
Možná si přestavuješ pod pojmem samosvor něco jiného.
Zatímco o VAQ jsem našel:
VAQ je aktivní diferenciál přední nápravy, který se skládá z otevřeného kuželového
diferenciálu a hydraulicky ovládané vícelamelové spojky. Spojka je vložena mezi klec
diferenciálu a pravou hnací hřídel. Řídící jednotka podle situace řídí tlak oleje a tím i svornost
tohoto diferenciálu
ST má normální otevřený dif. plus TVC (tak jako třeba C-max), což je normální přibrzďování kol na jedné straně vozu a tím přesměrování toč. momentu na kolo protější strany, což má dnes v mainstreamu kde, kdo. Např. u běžných Golfů to nazývají XDS. VAQ je diferenciál jehož svornost se plynule mění pomocí spojky haldex (která spojuje, resp. rozpojuje pravou a levou poloosu a umí přenést 100% na jedno kolo) a má jej jenom Golf GTI s performance packem (normální GTI má jen XDS) a právě Cupra. Zcela rozdílné světy, žádné přibrzďování kol se tu nekoná.
[odkaz]
dobře trochu jsem si to spletl s XDS ale i tak klasický samosvor je mechanická záležitost kdežto tady je spojka , hydraulika a elektronika což nemá se samosvorem nic společnýho. [odkaz]
VAQ je normální mechanický diferenciál, jehož svornost řídí spojka haldex. Pojem samosvor je sám o sobě technický nesmysl. Diferenciál je budˇ otevřený, bez možnosti propojit obě poloosy nebo s řízenou svorností, kdy se obě poloosy propojují, zvláštní případ pak je projení poloos "natvrdo", pak se jedná o závěrku diferenciálu používanou u terénních aut. No a diferenciálu s řízenou svorností se lidově říká samosvor (v agličtině je asi používán daleko vhodnější termín Limited Slip Diff. LSD). VAG je normální mechanický diferenciál, kde svornost (propojování poloos) řídí elektronicky řízená spojka haldex, jedná se tedy o diferenciál s aktivně řízenou svorností nebo o diferenciál s elektronicky řízenou svorností (eLSD). Cupra má tedy diferenciál s aktivně řízenou svorností, lidově samosvor, FoFo ST má normální otevřený diferenciál bez možnosti zvýšení jeho svornosti a jako náhražku používá přibrzďování kol.
[odkaz]
dobře ale to co je na tý fotce je konstrukčně otevřený kuželový diferenciál a spojka (haldex) funguje jako "uzávěrka" . čili samosvor tomu můžeš říkat ale s LSD to nemá nic společnýho . Když se řekne samosvor tak si představím LSD pokud ostatní lidé ne tak mám asi problém a mylně jsem si myslel že když se mluví o samosvoru že myslí LSD.
MotorTrend
That is, presuming you opt for the full-blown Performance Package like we did, which buys you 10 extra horsepower, larger brakes, and critically, an electronically controlled limited-slip differential.
[odkaz]
EVO
Driven here without the optional Performance Pack (which adds an extra 10bhp, taking the total to 227bhp, as well as adding an electronically-controlled limited-slip differential
Autocar
Suspension is by MacPherson struts at the front and a multi-link set-up at the rear, while drive goes through a locking differential. It’s not simply an extension of the ESP, but neither is it a conventional mechanical limited-slip diff.
[odkaz]
ale dobře nebudem se už hádat jak tomu říkat ;-) Důležitý že VAQ funguje perfektně a časem na ringu to může dokázat ;-)
Ano, není to konvenční mechanický LSD, ale je to elektronicky řízený LSD.
[odkaz]
Prostě rozdíl je ten, že to čemu ty říkáš LSD je neřiditelný LSD, který si svornost řídí sám, kdežto VAG nebo diffy BMW, nebo Ferrari jsou elektronicky ovládané, takže třeba při nájezdu do zatáčky nebo při rozjezdu z místa elektronika zvýší svornost ještě dříve než by se sevřel neřízený diferenciál díky prokluzu jednoho kola, proto se jim také říká aktivní LSD.
No a Cupra to myslím už na ringu dokázala.
ST nemá samosvor, má elektronickou uzávěrku diferenciálu. Rozhodně bych to tak nehrotil, Cupra rozhodně není nějak zásadně levná, vychází levněji jako Focus, ale nic extra zásadního to není. Má výhodu v podvozku, ale zase mi u ní vadí interiér, který se u ST o dost zlepšil.
Myslím, že mezi ST a Cuprou je volba hlavně podle náklonnosti k určité značce...zábavu si v autě užijou oba řidiči. ST je pro mě osobně hezčí auto.
Plus k cene by som doplnil, že Cupra ide ako teplé rožky, dodacie lehoty sú nehorázne a preto predajcovia nedávajú žiadne extra zľavy. Naopak u Fordu sa dá vyhandlovať zaujímavá cifra a verím, že v konečnom efekte to ST bude o dosť lacnejšie, ako konkurencia.
ST to má trošku sofistikovanejšie, ako bežné Focusy či vaša Kuga (torque vectoring control), v princípe ide ale stále iba o náhradu samosvoru selentívnym pribrzďovaním kolies (obdobne ako koncernový systém XDS+). Samosvor robí presný opak, neuberá krútiak na kolese s horšou adhéziou, ale prenáša ho na koleso s lepšou adhéziou. Výsledok je čo do stability prejazdu zákrutou (potlačenia nedotáčavosti) podobný, ale rýchlosť nie, pretože samosvor krútiak neobmedzuje, zatiaľ čo TVC, XDS+ a pod. áno a teda v podstate znižujú rýchlosť prejazdu zákrutou. Ako vedľajšia negatívna externalita týchto elektronických náhražok samosvoru je tu väčšie opotrebenie bŕzd pri ostrej jazde.
Teda máš pravdu, že ST malo mať samosvor, ten výkon si ho rozhodne pýta a ST podľa mňa nemôže naplno prejaviť svoj potenciál.
Srovnávat Cupru s ST je trochu mimo. ST spolu s GTI jsou čistokrevnými, tzn. universálními HH (VW i Ford si to mohou dovolit, protože dlouhodobě k nim nabízejí i ostřejší verze). Narozdíl od Cupry nebo Meganu RS, které jsou vrcholové modely a cílí na jiné zákazníky. S nadsázkou řečeno, na okruhové jezdce, kteří si nemohou dovolit koupit vhodnější auto na okruh >:D
Tu by som nesúhlasil, aj Cupra je napriek svojmu výkonu stále univerzálnym hothečom, obdobne ako GTI či ST, jednak má na výber aj praktické verzie karosérie (5dv. a najnovšie aj kombi), jednak nie je v základe nijak prehnane tvrdá (komfort zvyšuje sériové DCC), skrátka je to stále ten univerzálne použiteľný hotheč: cez týždeň s rodinou, deťmi vzadu, na nákupy a pod. a cez víkend na okruh. Túto univerzálnosť hardcorovejšie trojdverové HH ako MRS nevedia poskytnúť.
Přesně tak. Konkrétně na Cupře 280 není nic, ale opravdu nic, co by bránilo univerzálnímu používání. Pokud jde o někdy vytýkané problémy s trakcí vzhledem k už dost vysokému výkonu při FWD, tak to se ale netýká běžné jízdy. Důležité totiž je, že se Cupra nijak nebrání/neprotestuje/netrojčí při klidné nebo vyloženě defenzivní jízdě. Není u ní cítit zaměření pouze na výkon, na rychlou jízdu. Čili o Cupře klidně můžu tvrdit to, co kdosi nedávno prohlásil o GTI. Je to auto, které bych se nebál půjčit svojí babičce.
Naladění podvozku není jediný znak universálnosti. Když někdo přijde s 500 koňovým HH, který bude žehlit nerovnosti jako C5, tak to z něj ještě neudělá universální HH :-)
Cupra R je jen upravená Cupra narozdíl od RS nebo R ;-)
Cupra má 500 koní? Pokud vím tak "jen" 265/280, což je jen o 15/30 koní víc, než FoST. A naladění podvozku je rozhodně podstatnější znak univerzálnosti hh, než naladění motoru s rozdílem +- 30 koní. Je snad Golf R méně universální, než FoST, (nebo i MRS), jen proto, že má o 50 koní víc?
Cupra-R mívá taky větší výkon, než Cupra, takže podle tvé logiky o významném vlivu výkonu na univerzálnost hh, už taky nebude tak univerzální jako Cupra bez R.
A SciroccoR/GolfR nejsou "jen" upravené vrcholné verze Scirooca 2,0 TSI a Golfu GTI? MRS není "jen" upraveným Méganem GT, a Focus RS "jen" upraveným FoST? Jsou to snad naopak svébytné modely bez společného "základu"? ;-):-)
Mně 280+ koní na předku nepřijde moc universální, takže tady se neshodneme.
Co se týče třeba Focusu RS, tak ten určitě není "jen" upraveným ST, protože je od začátku vyvíjen samostatně, narozdíl od Cupry R, která vychází přímo z Cupry. Pokud mi pořád ještě nerozumíš, tak Ti to vysvětlím po lopatě jako Gilgitovi. U Seatu vezmou Cupru a udělají z ní Cupru R, kdežto u Fordu neudělají RS přímo z ST. Předpokládám, že u VW je to s eRkem a GTI to samé :-)
Až do 4500 otáček je výkon i krouťák Cupry stejný jako u GTI nebo ORS (350Nm). ORS/GTI mají na 4500 uříznutou výkonovou špičku na úrovni 162kW (resp. 169kW Perf), zatímco Cupra ji má neuříznutou.
[odkaz]
Pro běžné ježdění z té "neuříznuté špičky" ale žádné nevýhody neplynou, nemyslíš? Jinými slovy... vyšší výkon není sám o sobě na úkor univerzality toho auta.
Něco/někdo tě snad nutí těch 280 koní stále využívat? Viz Emel 20:51. Běž se s Leonem Cupra, Golfem GTI, příp. O3RS svézt a pak můžeme o té údajné relativní "neuniverzálnosti Cupry" racionálně diskutovat. Už to, že má Cupra v základu jak DCC, tak VAQ z ní naopak dělá velmi univerzální hh, na rozdíl od takového MRSC. Podívej se na jakoukoli srovnávačku Cupry s MRSC, všude vychází Cupra jako jasně a výrazně univerzálnější hh.
Všechny běžné/sériové hh vycházejí ze základu sériových hb, záleží jen na tom do jaké míry jsou různé komponenty (podvozek, motor...) upraveny. ovšem pořád se jedná "jen"o upravené verze původních hb.
Takhle můžeš argumentovat i tím, že mě nikdo nenutí využívat u auta ani např. 400 koní. Ale opusťme motor a přejděme k dalším znakům universálnosti. Co třeba výbava? Jízdní asistenti, kamera, výhřev předního skla? Vše Cupra nabízí?
To přece nikde nepopírám, že HH vycházejí ze základních HB, ale vrať se na začátek diskuze. Označil jsem Cupru za vrcholovej model (ať už 265/280 nebo budoucí R), protože se postupně ladí 1 model Cupra, kdežto u Fordu jde vývoj RS sám a nenavazuje na ST. Pokud u Fordu v budoucnu udělají třeba RS500, tak pořád bude Focus RS vrcholovej model.
Samotný výkon 280PS určitě nebrání v universálnosti současného kompaktního hh.
Co výbava? Cupra má v základu zmiňovaný DCC a VAQ, za příplatek možné DSG, adaptivní tempomat, asist. dálk. světel, lane asist., senzor únavy řidiče, nebo park senzory i vpředu...
Podle tebe jasně univerzálnější FoST, nemá adaptivní podvozek (ani adaptivní tempomat), samosvor, nebo dvojspojku, a to ani za příplatek!
A dle tebe obdobně neuniverzální MRS, má z toho všeho tak akorát samosvor v rámci Cupu. Navíc, zatímco Cupra má už tři karosářské verze, MRS je jednu - třídveřové "pseudokupé". Prostě si "plácl" něco, co nelze objektivně obhájit.
A proč by měl být vysoký výkon na překážku univerzálnosti? Když vezmu svoje auto (228kW), tak má stejných 5D jako ta nejslabší verze (tuším 63kW), uveze stejných 5 lidí a má prakticky stejný kufr. A můžu s tím jezdit naprosto stejně, jako se "základem", nebo když chci, o 3 třídy jinak. Když jedu z práce, užiju si nadoraz rzetu přes kopec, pak si to klidně vezme manželka a sjede si do města obchodu. Na střední a delší trasy extrémně svižné přibližovadlo. Podle mne větší univerzálnost než u základních motorizací
A třeba ta Cupra je auto, které je obdobné, 3 karosářské varianty, jejichž každodenní použitelnost je větší, než u základní 1.2TSI. Samozřejmě pro toho, kdo to potřebuje, využije a ocení.
Presne tak, 5 dverový hotheč je perfektne univerzálne auto, cez týždeň do práce, po meste, s rodinou a na nákupy, s plne využiteľnými zadnými sedadlami a kufrom a cez víkend tá "erzeta". :-)
soucasna starostka parize prosazuje zakaz vjezdu naftaku do centra parize.
benzinovych motoru se tohle tykat nemá.
proc asi??
"Dieselová auta by měla podle starostčiných představ z vnitřního města zmizet úplně. „Chci vyhnat dieselová auta z Paříže do roku 2020, nejlépe za městský okruh (známý peripherique - pozn. red.),“ prohlásila starostka... "
Nevim proc. Ty vis proc?
Splodiny jsou podobne a i karbonove nanocastice dnes maji jak diesely, tak i benzinove turbomotory, u kterych je zavedeni filtru pevnych castic uz taky na spadnuti. Takze teda proc?
Zajímavé tím, že FoST po faceliftu o něco líp vypadá, že tentokrát cenu u Fordu brutálně nepřestřelili a také tím, že přibude naftová verze.
I přes zdražení však zůstává premiantem v poměru cena/výkon Cupra. Jednak tím, co nabízí z výbavy už v základu (mj. akt.dif, DCC, LED světla, 19"kola) a za druhé i samotnými výkonovými parametry.
Přímé srovnávání konkurentů v tomhle segmentu přesto není tak triviální, jak by se zdálo. I kdybych vynechal další možné kandidáty (M-RS, Astra OPC aj.), i v trojičce ST, Cupra, GTI jsou znatelné rozdíly v nabídce, když to, co u jednoho auta máte, u dalšího mít nemůžete - nafta, automat, samosvor, 3-dv., klasická ručka, skořepiny apod. Takže nakonec vůbec nemusí ve vašem výběru zvítězit papírový favorit....
Ford je se svým Focusem ST momentálně podle mého spíš někde vzadu, ale coby další možnost na výběr ho pochopitelně vítám a jsem rád, že je.
Komparatívna výhoda Focusu je napr. v karosérii kombi (hot-kombi na trhu sú momentálne len 3 a ST je z nich najvýkonnejšie - až do príchodu Cupry ST a R Variantu), ako aj v dízlovej verzii (opäť môže konkurovať len Octavia a GTI, aj ten len v hatchbacku, nie pri kombi).
Inak hoci už cena ST u vás nie je nijak šialená, ako pred face, v takom Nemecku je ST oproti konkurencii podstatne lacnejšie - viď môj príspevok z 12:48. A sám najlepšie vieš, že papierové predpoklady sú jedna vec, reálne pocity po zvezení druhá, takže ten ST nemusí byť niekde vzadu. Škoda, že si sa z zvezeniu s ST nedostal.
To nemusí...o tom to celé je. Stejně dobře jako mě příliš nepřesvědčila teoreticky nejvýhodnější Cupra, může někomu sednout nejvíc FoST. K jízdě jsem se za celou tu dobu bohužel nedostal, zato jsem jel třikrát s Fiestou ST ;-) , ale troufám si odhadnout, že bych názor stejně nezměnil. I vzhledem k tomu, že u nás byly slevy na STéčka minimální.
Uz aj ty Brutus???...Vidim,ze tato sportova pseudo nutnost alebo moda "splostenych" volantov sa siri napriec znackami ako nakazliva choroba!!! ;-) Uz chyba iba obsitie Alcantarou a cervena,alebo lepsie ztla centracia volantu... ;-)
Daleko horší, než móda lehce "sploštěných" volantů je pomalu všeobecná hysterie z nich. A paradoxně nejvíc k vůli tomu hysterčí ti, kteří ho v autě nemají. :-|
Ja si naopak nedovedu predstavit v roce 2015 koupit vuz za 700tis Kc a navigaci si nepriplatit. V dnesnim svete se u auta v teto cene nekde hrat s drzakem na skle a s navigaci v telefonu? Zvlast ve svetle toho, ze pri prodeji se mi cast (a dost mozna nemala) vrati zpet by to pro mne moznost nebyla.
Clovek nemusi kupovat vsechno, takto "silnych" priplatku ma kazde auto jen nekolik a zrovna navigace je z vnitrku ten nejzasadnejsi priplatek. Jestli si nekdo zvoli ten nebo onen podvozek, jestli si nekdo necha auto v zakladni barve a nekdo zvoli nejaky individualni lak za 25tis kc atd. to jsou priplatky kterych navratnost se bude blizit pri pristim prodeji nule. Ale navigaci povazuji v dnesnim svete uz za standart od nizsi stredni (vcetne) nahoru a zvlast u vozu v cene 3/4mil. V zakladni octavii konfigurovane na krev pod 400tis bych ji jeste ozelel, ale tady?
Osobne by som ju ozelel aj tu. Podla mojich skusenosti hocijaky trochu lepsi smartfon (alebo maly tablet) + navi-soft strci vstavanu navigaciu do vrecka. Updaty map su ovela castejsie (a zadarmo), a moznosti minimalne rovnake. Navyse si cestu nakonfigurujem doma, pohodlne na gauci, a nebudem tukat do displeja v aute...
Vstavanu navi beriem ak by stala povedzme do ~20 litrov (co uz je tiez vela). Aj to len preto, ze to "lepsie vyzera". Nie preto, ze by z praktickeho hladiska bola lepsia. Ale u tohto Focusu by som radsej tych 50 litrov dal za xenony a/alebo performance-sadu. K charakteru Focusu-ST mi pasuju ovela lepsie, ako navigacia...
A spousta lidí, včetně mne, považuje vestavěnou navigaci za naprostou zbytečnost, protože 90% kilometrů najezdí v okruhu 30 km od baráku. A pokud párkrát za rok jedu někde hodně daleko a není to po dálnici, tak na těch posledních pár km bohatě postačí telefon nebo normální navi za zlomek ceny ...
Otázka nezní ani tak "navi ano či ne" jako spíš - jaký příplatek jsi ochotný akceptovat. Za 14 těch navigací je celý auto. Do 5-er by mi ten příplatek přišel vcelku adekvátní, ale do Focuse?
Příplatky za cokoli a v jakékoli výši jsou akceptovatelné vyloženě individuálně. Podstatné je, že možnost volby je, a že ta volba není ničím dalším (kromě ceny) podmiňována.
Každý se určitě třepe na to, aby měl na palubce logo SONY a připadal si pak jako u plejstešnu. >:D
Podle tvé logiky má "no name" rádia celá mainstreamová konkurence Fordu, akorát někteří nabízí značkové repro, protože je na nich cedulka s patřičným logem. >:-[]
A co by ne?
Ja delsi dobu premyslim O3 RS / GTi / Focus RS, zatim setrim. Jen tak protoze na to mam jednou za zivot chut mit par koni a v padesati bych pak vypadal, ze honim nejakou druhou mizu zejo...
Ze to jsou vyhozeny prachy je mi jasny, ale to je kazdy BMW nebo Mercedes taky :-)