Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
michalpneu
a cestě na chatu, kde po naší polní cestě jela několikrát vejtřaska s kameny jsem si vzpoměl na duster.
Musím říct, že dacia se mi líbí více jak některé modely renaultu, jako koleos, nebo cactus, ono mezi námi i sandero je hezčí než jeho bráška.
ale na druhou stranu jako levné auto a vypadá velmi slušně. Mám s ním zkušenosti ve 4 případech dvě firmy je mají po dvou. U jedné jsou teda po 50 tis. ty auta kaši, ale jim nevydrželo vůbec nic, oni jezdí v kamenolomu, dělají drenáže a geologické průzkumy a všechny auta mají v tragickém stavu, tam se neosvědčil ani land rover..
Ale druhá firma je má nevím na co a podvozek po 100 tis km v pohodě, neorezlý, všechno vypadá pěkně. jasně někde už se levnota projevuje, ale upřímě řečeno myslím, že to auto dost překvapilo.
takže za mě určitě palec nahoru :yes:
Musím říct, že dacia se mi líbí více jak některé modely renaultu, jako koleos, nebo cactus, ono mezi námi i sandero je hezčí než jeho bráška.
ale na druhou stranu jako levné auto a vypadá velmi slušně. Mám s ním zkušenosti ve 4 případech dvě firmy je mají po dvou. U jedné jsou teda po 50 tis. ty auta kaši, ale jim nevydrželo vůbec nic, oni jezdí v kamenolomu, dělají drenáže a geologické průzkumy a všechny auta mají v tragickém stavu, tam se neosvědčil ani land rover..
Ale druhá firma je má nevím na co a podvozek po 100 tis km v pohodě, neorezlý, všechno vypadá pěkně. jasně někde už se levnota projevuje, ale upřímě řečeno myslím, že to auto dost překvapilo.
takže za mě určitě palec nahoru :yes:
ja som dokonca dustera videl uz v nejednej "milionovej" garazi na dvore ..... v rodinnych domcekoch kde ludia mali po dve tri luxusne auta... duster moze byt sikovne auto prave na pracu .... alebo na zabavu spojenu s pracou alebo s nejakou sportovou aktivitou v prirode ... takze nejeden kusok stretnes dokonca aj u majetnejsich.... samozrejme nie je to typ auta na dialnicne presuny ani na nejaku dennodennu sichtu narocnym terenom .... ale ako auto k chate a na pracu s najazdom 10 000 - 20 000 rocne to moze byt bezkonkrencny kauf....
minule si u nas jeden pan na kopci za mestom pustal velke liedatielko... ked som pozeral kam sa az dostal s alfou 156 kombi tak som nechapal.. no na druhej strane mi ale bolo luto jeho auta, asi si uz uzilo dost ... rozhodne by mu na takuto aktivitu viac slusal duster :yes:
minule si u nas jeden pan na kopci za mestom pustal velke liedatielko... ked som pozeral kam sa az dostal s alfou 156 kombi tak som nechapal.. no na druhej strane mi ale bolo luto jeho auta, asi si uz uzilo dost ... rozhodne by mu na takuto aktivitu viac slusal duster :yes:
Si tam kradl, nebo čistil bazén? :-)
mame take milionove domceky za sidliskom a vzdy ked idem domov bikom z blizkeho lesa ... tak idem okolo nich .... a vidim nejake tie pekne masinky ;-)
a nejeden duster tam stoji v garazi vedla Ecka...alebo A6tky a ked nie duster tak sportage alebo yeti alebo nejaka niva.... uplne v pohode vedla premioviek bez hanby
a nejeden duster tam stoji v garazi vedla Ecka...alebo A6tky a ked nie duster tak sportage alebo yeti alebo nejaka niva.... uplne v pohode vedla premioviek bez hanby
Za sidliskom? To je to slavný Luník IX? Jsi z Košic ne? >:D
ano lunik IX je neslavne slavny ale ja som na nom este nikdy nebol... ale asi nie som jediny kosican ktory tam nebol ... nastastie si tych par bytoviek znicia sami a to "sidlisko" alebo co to je.... coskoro mozno aj zmizne..... kazdy rok tam neajku bytovku zburaju.... tak hadam uz tam vela neostalo
OT: Jen aby je nepřestěhovali vybydlit někde něco jiného... :-(
dobrodruhom odporucam popozerat si osady okolo spisa ( okolo miest ako su: krompachy, kluknava, richnava ) alebo blizsie pri ke ako je jasov gelnica ..... pripadne smerom na vychod od ke ako mame secovce ...
tuto problematiku my tu ale nevyriesime.... niektori z lunika IX su v zahranici v belgii ini zase poskryvani v chatrciach kedze bytovky im zburali
rad by som sa prepracoval k teme duster... z mojho pohladu je duster idealny prave aj do takychto koncin u nas ako spominam.. cize okolie spisa alebo gemera .... kde clovek nebude jazdit dialnicami ale potrebuje povedzme prekonavat nejake tie asfaltove kopce a uzke horske cesty a kde v zime su cesty menej bezpecne .... a popri tom vsetkom nenajazdi viac ako nejakych 20 000 rocne ... ;-)
tuto problematiku my tu ale nevyriesime.... niektori z lunika IX su v zahranici v belgii ini zase poskryvani v chatrciach kedze bytovky im zburali
rad by som sa prepracoval k teme duster... z mojho pohladu je duster idealny prave aj do takychto koncin u nas ako spominam.. cize okolie spisa alebo gemera .... kde clovek nebude jazdit dialnicami ale potrebuje povedzme prekonavat nejake tie asfaltove kopce a uzke horske cesty a kde v zime su cesty menej bezpecne .... a popri tom vsetkom nenajazdi viac ako nejakych 20 000 rocne ... ;-)
Mimochodom aj vranovský okres ma čo ponúknut ohľadom rómskej komunity >:-[] Ináč za mňa Duster áno, za seriózne peniaze kus autá, ktoré mi bude slúžiť :yes:
Martin
v terenu si to všichni chválijo, ale ta utopená navigace......chápu že s tím nejde moc dělat, ale i tak......
Samozřejmě, že s tou navigací jde něco dělat: nekupovat ji a koupit si přenosnou navigaci na okno do zorného pole řidiče. >:D
Utopena navi? Je zaujimave, ze nie kazda navigacia je utopenia, zato kazda utopena navigacia je v skodovke. Teraz vazne, testov Superba bolo pomaly 30 a nikde sa neuvadza, ze navigacia je pri kolenach. Je zaujimave, ze v tom pripade sa robia vynimky. Kto mi dokáze opak, ja mu dokazem, ze sa myli. Cakam palce dole od tych, co nevedia prijat, ze milovane auto so 4 nasobnou cenou to ma rovnako.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
a načo ti je v takom aute vstavaná navi? U medveďa zatočte vľavo, potom 200 m rovno a ste u líšky.
Tak duster s navi som nesiel, zato sandero s navi ano. Auto doslova zmenilo moj názor na daciu, samozrejme ta navi v takom aute je úplný nezmysel, naviac tak umiestnena bola doslova nepoužitelná.
Já s tou navi nemám problém. Kamarádka má stejnou v Loganu a ani tam to není problém. Ostatně, při jízdě na ni nečumím pořád.
Sám nemám mobil s navi o moc výše, protože mi na skle vyloženě vadí a mrknu na něj kolikrát... dvakrát za jízdu, když dorazím na nějakou fakt eklhaft křižovatku? Asi tak... Jinak mi stačí hlasové povely a jsem v klidu, víc udělá koukání po okolí a sledování značek a podobných věcí. Ale chápu, to chce soustředění a to dnes moc lidí nedělá.
Sám nemám mobil s navi o moc výše, protože mi na skle vyloženě vadí a mrknu na něj kolikrát... dvakrát za jízdu, když dorazím na nějakou fakt eklhaft křižovatku? Asi tak... Jinak mi stačí hlasové povely a jsem v klidu, víc udělá koukání po okolí a sledování značek a podobných věcí. Ale chápu, to chce soustředění a to dnes moc lidí nedělá.
ten kdo si chce koupit levnou 4x4, nebude moc kupovat navigaci, koupí externí která mnohdy udělá lepší práci >:D
aproximus
:yes: jen ten posez jsem si v něm taky nedokázal najítm, což je alfa a omega dobrého pocitu ve voze.
a co na to ada? dízl to má, 4x4 a zvýšený podvozek taky, no a po sklopení sedaček vznikne rovná plocha >:-[]
a co na to ada? dízl to má, 4x4 a zvýšený podvozek taky, no a po sklopení sedaček vznikne rovná plocha >:-[]
Sinuhet
vzhledem k tomu, že škoda Yeti je dražší než Duster, tak škoda poráží Duster kvalitou. Kdyby byl Duster dražší, tak by ho škoda porážela cenou. Tomu se říká plovoucí kriterium. BMW 3 vs. Octavia, tak porazila škoda BMW cenou. Duster i škoda jsou na tom kvalitou stejně, obě auta musí často do servisu (býv, majitel 6 škodovek). Je to o řidiči, stylem jízdy se rozbije : čidlo teploty v palubní desce, signalizace zapínání bezp.pásu, rozbije se kabel airbagu.
Cuba66
Myslím Auto Car udělal zajímavý průzkum (video je na Youtube), vzali Duster v nejvyšší výbavě, poslavili to před obchoďák a nechali lidi aby hádali cenu. Pak to zprůměrovali a vyšlo jim cca 24.444Ł. A když lidem řekli, že to stojí jen 16.000Ł tak většina zůstala stát s otevřenou hubou.
Samozřejmě, ty lidi v tom nejeli, neprolezli některý nedotažený nebo ošizený detaily a je to taky moment okouzlení čtyřkolkou atd., ale i tak je to zajímavý.
Samozřejmě, ty lidi v tom nejeli, neprolezli některý nedotažený nebo ošizený detaily a je to taky moment okouzlení čtyřkolkou atd., ale i tak je to zajímavý.
Cuba66
No přeci není problém nechat si nastříkat spodek a dutiny něčím kvalitním. A pokud jezdím v kamenolomu tak tomu dát ještě kryty podvozku: [odkaz]
A i naviják se dělá a pěknej: https://www.offroad24.de/shop/index.php… />
Nevím proč, ale ten druhý odkaz mi nejde vložit...
A i naviják se dělá a pěknej: https://www.offroad24.de/shop/index.php… />
Nevím proč, ale ten druhý odkaz mi nejde vložit...
Blue Sun
A máme tu opět přehlídku protifrancouzských klišé, z nichž nejvíce vyčnívá tradiční nepochopení tempomatu. Jaký je problém JEDNOU zapnout tlačítko a pak už na ně nesahat? Nebo tu máme další klon Vaverky, který se to nenaučil za celou svou kariéru?
Polepy na mnohých autech, bílé, černé a jiné střechy... to je stylové, ale tady k pousmání. Inu, pořád dvojí metr...
Polepy na mnohých autech, bílé, černé a jiné střechy... to je stylové, ale tady k pousmání. Inu, pořád dvojí metr...
tak si skus prestriekat na zlto spatne zrkadla povedzme na vw polo a aj ten plast dole okolo hmloviek a uvidis ako "stylovo" to bude vyzerat .... je rozdiel mat bielu strechu ktora vyzera cool takmer vsade...... a rozdiel mat zlte zrkadla ktore vyzeraju ako z lega... bez urazky ... ja tu teda ziadny dvojity meter zo strany redakcie nevidim... mne sa to zlte plastove harakiri na dusteri tiez vobec ale vobec nepaci ... preboha ved mam oci .... naopak bielu strechu na swifte fabii alebo soule mozem.... pripadne modro biely captur je tiez cool..... ale tento zlty plastovy hokus pokus na mna skutocne neposobi stylovo..... nie je hanba priznat si ze nie je to moc hezke... klasicky bezny duster je nepochybne krajsi ;-)
ale ako spestrenie ponuky preco nie... duster si takyto "ulet" moze dovolit.... je to uspesne auto :yes:
ale ako spestrenie ponuky preco nie... duster si takyto "ulet" moze dovolit.... je to uspesne auto :yes:
Vidíš... a mně bílá střecha na červené Fabce s haťapkou přijde jako největší trapas.
Tohle mi trapné nepřipadá, ale taky mi nepřipadají trapná třeba modrá zrcátka na bílém autě a podobné věci... Tohle je mimořádná edice, takže to nebude na každém rohu. Být to sériová výbava každého auta, budu mluvit jinak.
Tohle mi trapné nepřipadá, ale taky mi nepřipadají trapná třeba modrá zrcátka na bílém autě a podobné věci... Tohle je mimořádná edice, takže to nebude na každém rohu. Být to sériová výbava každého auta, budu mluvit jinak.
na dusteri sa mi paci viac verzia adventure ale aj tu vidim vizualne rezervy..... jeep wrangler ma pekne edicie.... modry v edicii polar je velmi pekny [odkaz] ... skoda ze duster neponuka nieco na tento sposob..... len zlte zrkadla a par plastov to nie je ono.... aspon z mojho pohladu by si duster zasluzil viac pozornosti a doslednejsi pristup k "specialnym ediciam" ..... to auto by si to zasluzilo bez srandy.....
A k čemu tohle u Dusteru, který přeci jen pořád není úplně terénním autem? Ani není padesátiletou legendou. Ne, tohle auto potřebuje především rozšířit mezi lidi, maximálně trošku obzvláštnit. Ale nedělat šílené edice za šílené prachy. To už nikdo nekoupí.
pumpkin
To čo dosiahol Renault s Daciou za 10 rokov je dačo neskutočné. Ktorá značka v Európe dokázala za posledných 20 rokov niečo podobné? Spraviť lacné globálne auto a ponúknuť ho polke svetu? A prvým Loganom, ktorý sa dnes vyrába v rôznych licenciách to iba začalo. Alebo spraviť lacný tereňák, ktorý sa bude dobre predávať nie len vo Východnej Európe, ale dokáže osloviť aj západ a to rovno tak, že sa udrží vo francúzskej desiatke najpredávanejších áut, tak to klobúk dole. Nepamätám si kedy bol takýto dopyt po ,s prepáčením, socke, ktorá sa tak uchytila aj tam, kde s tým možno vôbec nerátali a výrobca mohol s radosťou pridávať luxusné prvky výbavy, lebo zákazníci o ne doslova prosia. Keď porovnám moje prvé stretnutie s Dusterom, kedy som nad ním ohŕňal nos a posledné s vylepšenou verziou, tak je to ozaj citeľný rozdiel.
Dacie sú stále tak o generáciu pozadu za novými Renaultami, lenže...No a? Videli ste ako vyzerajú autá v Paríži? V centre je celkom problém nájsť nejaké nedomlátené a to sa týka aj tých nových. Francúz kúpi nejakú strednú alebo aj vyššiu výbavu, oplieska to a o 4-5 rokov ho pri tej cene možno ani nebude mrzieť keď to predá za pár eur. U nás to je len lacný šmejd, ktorý sa podľa niektorých neoplatí, lebo...neviem...nevydrží 15 rokov a je potom nepredajný?
A čo predaje Sandera a Dusteru v Británii? Pred 20. rokmi bol ten čo si tam kúpil Duster za strašného exota alebo chudáka. Nedávno po mňa prišiel taxík, nový Logan a nestačil som sa čudovať ako sa to auto solídne správalo. Takže AUDIRS6 odporúčam tiež sa aspoň povoziť keď naposledy sedel v Dacii ešte zo "starej" éry.
Dacie sú stále tak o generáciu pozadu za novými Renaultami, lenže...No a? Videli ste ako vyzerajú autá v Paríži? V centre je celkom problém nájsť nejaké nedomlátené a to sa týka aj tých nových. Francúz kúpi nejakú strednú alebo aj vyššiu výbavu, oplieska to a o 4-5 rokov ho pri tej cene možno ani nebude mrzieť keď to predá za pár eur. U nás to je len lacný šmejd, ktorý sa podľa niektorých neoplatí, lebo...neviem...nevydrží 15 rokov a je potom nepredajný?
A čo predaje Sandera a Dusteru v Británii? Pred 20. rokmi bol ten čo si tam kúpil Duster za strašného exota alebo chudáka. Nedávno po mňa prišiel taxík, nový Logan a nestačil som sa čudovať ako sa to auto solídne správalo. Takže AUDIRS6 odporúčam tiež sa aspoň povoziť keď naposledy sedel v Dacii ešte zo "starej" éry.
:-)
Tato gen., ma uz asi nepresvedci, ale pockam na dalsie novinky a potom sa uvidi... ;-)
( samozrejme uvidi sa to, ako ich potom budem vnimat a nie, ze by som sa chstal znova nieco od nich brat. - uz nieje potreba ;-) )
Tato gen., ma uz asi nepresvedci, ale pockam na dalsie novinky a potom sa uvidi... ;-)
( samozrejme uvidi sa to, ako ich potom budem vnimat a nie, ze by som sa chstal znova nieco od nich brat. - uz nieje potreba ;-) )
která automobilka udělala za 20 let podobný skok? no přeci Škoda >:D >:D
Každý ma možnost volby, je dobře že je něco jako duster.
Levná 4x4, kdyby měla lepší interiér, antikorozní ochranu, zase by se dostala na dostřel jettyho, kdyby měl jetty lepší image a kvalitu, zase dožene to suzuki a pod.
a kdo chce nezmara, na trhu je už "pár" let Niva
Každý ma možnost volby, je dobře že je něco jako duster.
Levná 4x4, kdyby měla lepší interiér, antikorozní ochranu, zase by se dostala na dostřel jettyho, kdyby měl jetty lepší image a kvalitu, zase dožene to suzuki a pod.
a kdo chce nezmara, na trhu je už "pár" let Niva
Tak jestli si pred dvadsiatimi rokmi nekdo v Britanii koupil Duster, tak ja jsem cinska vaza i s podstavcem.
Ale jinak souhlas - Dacia dokazala zaplnit diru na trhu, po ktere nikdo ani nekoukal.
Ale jinak souhlas - Dacia dokazala zaplnit diru na trhu, po ktere nikdo ani nekoukal.
No dobre, tak pred 30. rokmi, ty váza. :-)
U nich Dacia Duster, u nás Aro 10.
U nich Dacia Duster, u nás Aro 10.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pumpkin sa priznaj,hejže si čakal kto sa chytí na Aro-Duster. >:D ,lebo málo kto vie že sa také auto na ostrovoch predávalo.
Ronault.
Bureši, Bureši... ten tempomat, za to by chtělo nakopat do zádele. Ten tempomat se ovládá na volantu, tečka, nic komplikovaného. A kde byla kritika auto.cz u navigace Fabie II, která byla ještě níže, nebo u minulé generace Leonu... nebo koncernová auta měla jiná měřítka či u lowendu se kritizuje jinak.
Taky nevidím vůbec žádný problém v obládání oken a zrcátek na palubní desce, vždyť je to jedno. Důležitější je popisovat, jestli jsou automatické dojezdy či ne, ale to se tu člověk nedočte. Stejěn jako trochu detailnější popis funkcí oné navigace.
Taky nevidím vůbec žádný problém v obládání oken a zrcátek na palubní desce, vždyť je to jedno. Důležitější je popisovat, jestli jsou automatické dojezdy či ne, ale to se tu člověk nedočte. Stejěn jako trochu detailnější popis funkcí oné navigace.
Trefa. Vlastně trefy. :yes:
Z toho textu mi to přijde, že v něm pan redaktor ani neseděl, natož jel, a tak zbyl jen ten generátor klišé.
Pár poznámek ale mám: Navigace u VW jsou a byly kombinovány s maxidotem, který usnadňuje orientaci, nemusíš koukat pořád jen dolů, tohle Dacia nemá. A ovládání tempomatu...no, vypínač na středové konzoli a pak tlačítka na volantu jsem měl už před sto lety v R25 V6, takže nic nového, a prostě to bylo pořád zapnuté.
Ten zbytek podepisuju.
Z toho textu mi to přijde, že v něm pan redaktor ani neseděl, natož jel, a tak zbyl jen ten generátor klišé.
Pár poznámek ale mám: Navigace u VW jsou a byly kombinovány s maxidotem, který usnadňuje orientaci, nemusíš koukat pořád jen dolů, tohle Dacia nemá. A ovládání tempomatu...no, vypínač na středové konzoli a pak tlačítka na volantu jsem měl už před sto lety v R25 V6, takže nic nového, a prostě to bylo pořád zapnuté.
Ten zbytek podepisuju.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ronaulte, Ronaulte. Nemůžu si pomoci, ale tohle řešení tempomatu prostě komplikované je. Chci si zapnout omezovač rychlosti (např. kvůli průjezdu kolem radaru), musím dát ruku z volantu. Chci-li vypnout tempomat (abych si ho omylem nezapnul, což se v Dusteru kvůli blízkosti tlačítek věnce stává), musím dát ruku z volantu. Konkurence s tlačítky na volantu, či pod ním, to prostě dělá podle mě lépe. Test je více méně o subjektivních pocitech, pokud vám ovládání Dacie nevadí, beru to, ale určitě nejsem jediný, komu to naopak vadí. A proto jsem to zmínil.
Co se týče automatických dojezdů, u okna řidiče je, u ostatních ne, (pokud si dobře pamatuju). Navigace hledala cíle spolehlivě, nic významného na jejím ovládání jsem nenašel, proto jsem se jejími funkcemi blíže nezabýval.
Co se týče automatických dojezdů, u okna řidiče je, u ostatních ne, (pokud si dobře pamatuju). Navigace hledala cíle spolehlivě, nic významného na jejím ovládání jsem nenašel, proto jsem se jejími funkcemi blíže nezabýval.
Prostě jste zvyklý na německá řešení, takže jakékoli jiné nepřipouštíte jako funkční. Za 50 tisíc kilometrů s Cliem jsem si nikdy omylem nezapnul tempomat na volantu a to mám tlačítko v podstatě trvale v pozici "tempomat". A dát ruku z volantu? Kvůli telefonování, jídlu, šťourání v nose a rozhazování rukou při hovoru to nikomu nevadí, ale přepnout sem tam vzácně jedno tlačítko... to je zle.
Omylem si zapnout tempomat? To jako vážně? Tak tohle je další level v hledání chyb. >:D Pane Bureš, klobouk dolů. Neumím si představit, co při řízení musíte dělat. Navíc když nerad zvedáte ruce z volantu.
Super jsem se zasmál. >:D
Super jsem se zasmál. >:D
Kolegové odpověděli už za mne, taky mají evidentně jisté zkušenosti.
Já jsem se s tímto Renaultím systémem najezdil hodně, opravdu hodně, ne jako testéři s auty na jednu nádrž - vždy to tak bylo, na test jednu nádrž, více si testér platil ze svého, pochybuju, že se to změnilo. Stejně tak jsem si odzkoušel systém PSA i páčku pod volantem koncernu.
OVLÁDÁNÍ tempomatu je na volantu, aktivace je jinde. Navíc leží kousek od řadící páky, tedy ještě blíže k ovládacím prvům kde má například koncern ovládání nastavení tuhosti podvozku, parkovací senzorů, celého systému... to se nekritizuje, je tam sice spousta tlačítek, ne jen jedno k naučení, ale nikomu to nedělá potíže... tedy z novinářů. Zvláštní.
Navíc pokud ted ytak správně neustále držíte volant oběma rukama ve správné poloze, tak jak chcete palce se dotknout ovládání tempomatu? To byste musel ručkovat na místě.
Sám jsem odpůrce tlačítek na volantu a tvrdím, že nejlepší řešení má PSA s ovládáním vše na dvou páčkách za volantem, tak je to ergonomicky správně pro úchop, ale touto kritikou dobře fungujících věcí se jen stáváte kontroverzním pisálkem, kterému nebudou čitatelé věřit, ať napíšete cokoliv, totéž prováděl L. Vaverka a jakou důvěru a úctu čitatelů měl. Ono taky majitel toho vozu, co s ním najel hodně a denně pozná, že redaktor píše o malichernostech a zbytečnostech a opravdové problémy nenajde.
Já jsem se s tímto Renaultím systémem najezdil hodně, opravdu hodně, ne jako testéři s auty na jednu nádrž - vždy to tak bylo, na test jednu nádrž, více si testér platil ze svého, pochybuju, že se to změnilo. Stejně tak jsem si odzkoušel systém PSA i páčku pod volantem koncernu.
OVLÁDÁNÍ tempomatu je na volantu, aktivace je jinde. Navíc leží kousek od řadící páky, tedy ještě blíže k ovládacím prvům kde má například koncern ovládání nastavení tuhosti podvozku, parkovací senzorů, celého systému... to se nekritizuje, je tam sice spousta tlačítek, ne jen jedno k naučení, ale nikomu to nedělá potíže... tedy z novinářů. Zvláštní.
Navíc pokud ted ytak správně neustále držíte volant oběma rukama ve správné poloze, tak jak chcete palce se dotknout ovládání tempomatu? To byste musel ručkovat na místě.
Sám jsem odpůrce tlačítek na volantu a tvrdím, že nejlepší řešení má PSA s ovládáním vše na dvou páčkách za volantem, tak je to ergonomicky správně pro úchop, ale touto kritikou dobře fungujících věcí se jen stáváte kontroverzním pisálkem, kterému nebudou čitatelé věřit, ať napíšete cokoliv, totéž prováděl L. Vaverka a jakou důvěru a úctu čitatelů měl. Ono taky majitel toho vozu, co s ním najel hodně a denně pozná, že redaktor píše o malichernostech a zbytečnostech a opravdové problémy nenajde.
A to ešte nehovoríme o tom, že zajtra tu bude dalšia skica, ako asi bude vyzerat nový superb.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
×
Sdílení komentáře
×
akurat moze strasit korozia ... len 6 rocna zaruka je dnes uz poslabsia ....
[odkaz]
ale nie radoby rodinne auto kategorie SUV, ktore ma byt predsalen k posadke trochu privetivejsie. Nie, nie - toto je hnus a bieda :-!
keby som uvazoval o niecom, co dokaze aj nejaky ten teren a ma to byt "normalne auto" - akoze od Dustera sa to ocakava - tak by som najskor vyskusal zvysene kombiky typu Scout a spol., ci mi dokazu umoznit jazdu v takych terenoch, ake od toho auta ocakavam. Praktickost by tam bola lepsia, kufor, interier, jazdne vlastnosti na ceste...vsetko lepsie.
Ak by som zistil, ze na ten teren, ktory som to povodne uvazoval mi to nestaci, tak asi by som isiel do 10-15 rocnej Nivy, alebo stareho Cherokeeho, ako som poradil kamosovi do firmy a vymalovane >:D
V 1. pripade by ma to stalo sice o dost viac grosov, ale ked sa pozries za co platis, musi ti byt jasne. Nehovoriac o tom, ze kludne by som preferoval aj nejaku "jahreswagen" a nie tuto rumunsku funglovicu-rarohu. :-!
A ak uz mam nejake normalne auto a potrebujem len obcas nejaky ten teren - tak ten moj vyber Niva/Cheero - bude za "5,50" a aspon viem, ze do coho idem. :-!
Preco som taky odmietavy k tomu vsetkemu ? - sorry, ale to auto ma vyslovene odpudzuje - jak zvonku, tak vnutri ! Ved sa pise rok 2015 ( a aj pred 3 rokmi to bol hnus ) a taketo habaduri pchat dnes do interieru noveho auta uz nedokaze NIKTO len rencko. :-!
Ja som si s Daciou doublecab zazil svoje: Pri 30 000 km mi na motore pocas vrcania na neutral na parkovisku ODPADLA ZLOMENA REMENICA !!! - motor 1,9 D Renault.
Predajca bol znamy - volam mu: zober si ten cerep do pi.ci ! a daj mi nahradny voz !
Odpoved: nemam nahradne vozy, vsetky Clia behaju ako nahradne, uz nemam ani na salone, lebo servis mam plny Meganov. :-!
A tymto moj vztah s Renaultom a Daciou skoncil... :-!
Dnes sa tvaria aky su super, ze su lacnejsi ( ale to by to muselo stat 200k, aby som zvysnych 200k odlozil na servis ) a ze vsetko je uz v poradecku...
Pozri si konkurencne auta a daj si ruku na srdce, vi by si nevylozil radsej nejakych 100k na stol navyse za nieco krajsie... ;-)
Len odovodnujem moju predpojatost a aktualne myslenie.
Proste nie.
Bolo treba chalanom auto na stavbu, na vercajch - dost casto sa stavalo, ze bolo treba aby 2-4 ludia sadli do vozu, pobalili si nejake naradie a isli nieco urobit na par dni...
Na to to bola dobra volba - aspon vtedy mi to tak prislo. Par krat som na nej bol pobehat aj ja, a to mi prislo ako navrat o 20 rokov nazad. >:D
Ale kaslat na nu, moc som na nej nestratil, potom sa kupila starsia Mazda E 2200 D, a s tou nebol problem absolutne ziaden!
Ono verim tomu, ze dnes je uz situacia ina, ale pokial Renault neurobi auto tak pekne a dobre, ako bola svojho casu 1. Laguna, tak ma ta znacka nema sancu zaujat.
Takze nic v zlom, pre mna - za mna... ;-\
Co sa Audi tyka - aj s nimi som si svoje zazil, rozhodne to ale boli veci, ktore sa riesili normalne, a neboli to taketo fatalne faily :-!
Za posledne roky je Audi v mojom okoli asi najbezproblemovejsie auto. Z tych X znamych si nikto nestazuje na nic, riesi sa len klasicky pravidelny servis a vymena opotrebovanych veci podla potreby ( brzdy...) ;-)
Nieje to o tom, ze by som Renaultu neprial, praveze naopak - ako som uz uviedol napr. ta 1. Laguna, alebo motor v tom Cheere ma stale presviedcaju o tom, ze Renalt to kedysi davnejsie vedel...potom sa nieco stalo...a vieme ako to dopadlo s ich imidzom :-!
Nedavno ma taxikar viezol na Lagune II. Na konci jazdy vypytal 4€...dal som mu 10 !
On ze preco ? Ja mu na to: nechcem nabuduce sadat do tejto rarohy s tym, ze si budem od teba pytat stuple do usi !!! 8-s
Vysvetlenie: V tom aute vsetko tak strasne vrzgalo - pristrojovka, rozheglovane sedacky - vodic, spolujazdec - normalne sa knisali ako koliska !!!! - ved som sa bal, ze ak prudko zabrzdi, ze mu ju utrhnem z kolajnic !!!
takisto aj od podvozku a z motora isli zvuky, ktore som uz dlho v ziadnom normalnom aute - ktore si ma na seba zarabat!!! - nepocul ! 8-s
Takze im fakt drzim palce - novy Espace bude hadam o niecom inom a podla toho uvidim, ze ci sa vybrali spravnym smerom... ;-)
takze - ja na ich pokrok stale este len cakam ( v aktualne novych Renaultoch som sa neviezol - nikto v mojom okoli uz dlho nic od nich nekupil... :-! )
Podle tvé teorie se mi asi mé Clio mělo dávno rozpadnout, jenže ono kupodivu... funguje skvěle.
Problem nie je v peniazoch, problem je v tom, ako ludia vnimaju auta. Proste niektori to beru fakt mozno ako ty - treba mi SUV, lacne SUV je Dacia, ma to motor od Renaultu, tak to nemoze byt zle, lebo Renault je tu s nami vyse 100 rokov, je to EU auto, tak vsetko musi byt v poradecku...A ono nieje ! Fakt prepac, ale este to chvilku potrva, kym ich zacnem akceptovat. Dovtedy nemam problem poradit im napr. aj toho Sportage-a. ;-)
Je mozno zdanlivo trosku mensi, ale niekomu by mohol stacit miesto Dustera kludne.
A neraz sa stalo, ze ked niekomu rozpocet nevychadzal na nove, tak sme riesili jazdenku. Takze nechajme to tak, neber ma za snoba, to niesom, mam len rad kvalitnejsiu cast automobilovej produkcie ;-)
A rozhodne nebudem niekoho sudit podla znacky auta, ale podla toho ako to jeho vypada - teda ako sa onho stara... :-)
tak si ten svoj nazor uzivaj, ak ti je tak lepsie na dusi ... ;-)
podla toho, co som s autom danej znacky zazil pred 10 rokmi, plus mal som moznost v priebehu casu vidiet a vyskusat aj ine ich produkty, povedzme ze som docasne zanevrel na nejaku znacku auta. ...... - tvoj zaver z toho - som povrchny snob 8-s :-! >:-[]
a to, ze ako nahradu tohoto som dal priklad stare defakto este sovietske auto, to ti asi zily netrha, ako sa tak divam. Hlavne ak si uvedomis, ze aj oni uz defakto patria do aliancie s Renaultom ( neviem tam podiel Renaultu v %, preto este nepisem o koncerne ).
Je mi normalne trapne sa ti tu nejako rozpisovat, na zaklade coho si si ty vyvodil taky mylny zaver, ze ty si tal do ziveho... >:D Mne tvoje myslienkove pochody nedavaju absolutne ziaden zmysel. V mojich komentaroch som ti to cele vysvetlil, ty si to ale asi nepochopil, no a s tym uz ja toho moc nespravim...
A este malinka poznamocka k mojmu prejavu tu:
Je to ako-kedy : niekedy ( ako v tomto pripade ) prevazia negativne emocie a vynoria sa zive spomienky - podla toho ten text vypada... :-!
Vacsinou, ked ale diskutujem o mne blizsich temach, tak je to o niecom inom, ale malokedy sa mi zda, ze by som sa nejako moc blizil k nejakym "mantinelom", alebo ich prekracoval.
Vyhodnot si to ako chces, tvoje zavery su ale chybne. :-!
Takze - ja nikomu neberem jeho pohlad na vec (auta), len iste veci preferujem, a niekedy dost ortodoxne az radikalne >:-[]
Ale inac diky za tvoje nazory, treba brat aj take v uvahu ;-)
1.cena scoutu???
2.15rocna niva alebo cheero je funkcna asi ako vozidlo "freda flinstouna"alebo ten tvoj pickup
3.interier je fajn rozhodne lepsie ako to co trepe skodovka
4.niekto meni rozvody niekto remenice ale kazdy ma svoje muchy dnes renaulty v servise nestoja a napr sluzobne 1.2tsi mauz 138t km na pôvodne rozvody rocnik 2012 mimochodom som pozeral 2 rocneho dustera a na tachac mal 200t km kym som to nevidel myslel som ze ma tak 60t km
5.subjektivne rovako ako bod č3 duster je pekne auto aj bez zltych detailov
a tie bludy co si popisal - tak si zi svoj Renault/Dacia sen...
Skodovka sice isla s kvalitou niektorych plastov dolu, ale ziaden extrem.
Celkovo to auto vyzera o dost hodnotnejsie a ma podla toho cenovku.
Ak ti fakt vyhovuje interier Dacie, tak to bola asi nasa posledna komunikacia... :-!
A co sa spolahlivosti starych Niv a Cheerov tyka - na obidvoje mam specialistov, ktori sa o tie auta vedia starat dost promptne, za dobre ceny, takze s ich spolahlivostou si ty svoju hlavicku absolutne nemusis zatazovat... ;-)
Cheero je u kamosa na firme uz vyse 2 roky (r.v. okolo 90 - 95 - neviem presne) a sluzi bez chyby ! - a paradoxne s Renault 2,1 TD motorom >:D :yes:
Cheero s V8, hmmm, dobre, pozdravuj svojho odbornika... :-!
Problem A4 automat 2001 - aky a s akym motorom ? Ak by si mal mat moooooc velky problem, dokazem ta nasmerovat na dobreho technika, ktory to poriesi asi rychlejsie nez ten tvoj.
Skodovka a testy tu - to je posledne co ma trapi. Skodovku mame asi vsetci moznost rychlo a lahko vyskusat sami, takze nazor si urobi kazdy sam. Ty mas svoj - tvoja vec.
Pohony 4x4 - studuj :yes: - toto myslim uplne v dobrom. Mam totiz v hlave vymysleny svoj system pohonu 4x4, ktory by som mozno dokazal dat na papier, len bolo by treba niekoho, kto by vedel posudit, ci by mi to fungovalo podla mojich predstav...tak mozno casom... ;-)
Jenže tohle auto neni fakt pro rodinku co šetří každou korunu už jen jeho spotřebou. Nevim, jak jezdí starý 4válcový 2.5, ale V6tka papá přes 10 v klidu >:D
To by nebolo asi moc vhodne v roku 2015 ;-) Skor tak, z ked hrozi nejaky teren, tak rodinne auticko necham doma a berem jeho.
Ten co sa bral je ako som uz pisal 2,1 TD Renault ! Zere na ceste mimo mesta okolo 7-8, no a v terene - podla terenu >:-[]
Ja som s nim trochu pobehal, ale na kazdodenne jazdenie to rozhodne nieje.
Nuz, asi sa pozriem ku nam na nasho predajcu, ze co tam ma...len ked moc proste neverim, ze by sa mi podarilo zmenit pohlad na vec o 180°. Proste som akysi skepticky.
Ale dajme tomu, ze ok, skusim to omrknut a nieco aj osedlat. Co je podla teba take, co by ma mohlo potesit a presvedcit o opaku ? - ze na coho jazdu sa mam pytat ?
Lebo neviem, ci sa mi oplati testovat uz vcelku stare Clio, Megan a Lagunu...
A Captur ? - to po mne nechci >:D
Tak ale skusim nieco, noooo.... :-)
Pak doporučim Twingo >:D To je sranda, ač takovy auto asi jentak kupovat nebudu potřebovat, je to zajímavé svezení díky jeho koncepci ( a i prostorem) a hlavně kontrast vůči Cigu či UPu ( i v této třídě to jde udělat hezky a interiér nemusí být z plechu)... V této třídě bych volil jednoznačně pro diamant ve znaku :-)
Megane už dosluhuje, ale interiér má pořád docela kvalitní, není největší, nýbrž cena vs použitá technika ( třeba právě ta 1.6Dci jede skvěle v této kubatuře nemá obdoby, je tichá, pružná a nechá se točit). Mě se líbí i GT220 či Megane RS :-) Uvnitř skvělé sedačky, posaz a za solidní ceny.
Není to určitě automobilka, co by určovala trendy, ale interiéry vypadají solidně a prý i dost vydrží, motory solidní a když odhlédneš od pošramocené image, tak za slušnou cenu se dají sehnat velmi dobré vozy. Já hleda value for money, určitě do Renaultu jdu pro nabídku.....
Ještě se mi líbí Clio, které jsem nejel, nebo sice ošklivý Koleos, ale za 500 tisíc se dá sehnat poctivé 4x4 s technikou z Xtrailu a dvoulitrovým Dci. Audi to nikdy nebude, ale když srovnáš ceny, tak Renault má opravdu co nabídnout.
Duster poslouží více než dobře někomu, kdo nemůže dát za Škodu 4x4 tu požadovanou palbu a technicky nebude horší, než ona. V průjezdnosti pak samozřejmě je dále. A varianta "koupit jedno auto na silnici a levné do terénu" je snad levnější a uživatelsky snadnější? Ne, člověk musí přemýšlet a hodně plánovat, kdy kam jede. S jedním autem by mu tyhle komplikace odpadly, tak proč si to kazit?
Interiér je zcela v pohodě, ale není to pro snoby a olizovače plastů. Jenže aspoň funguje, což se o té "elitě" taky vždy říci nedá.
No a Dacia doublecab... to už je hooooooodně dávno. Jenže plácat kraviny z pozice pracháče na levné auto, to je vždycky tak snadné...
Ak si si vsimol, pisem to trosku ironicky a necakal som, ze zatnem niekomu tak strasne "do ziveho" >:-[]
Ok, kto chce, nech si to kupi, mne je to lauter jedno.
Ja to ani neberem z nejakeho "snobskeho" pohladu - len proste cakam, ze sa este nejaky ten pokrok udeje aj v kabine, lebo takto by som sa musel riadne skriabat po hlave, kym by som dal niekomu odporucenie vytasit 450k CK za auto, ktore vnutri vyzera ako toto...nic viac v tom nehladaj. Ja len dufam, ze v novej generacii sa aj tam posunu vpred. Pozri si napr. Korejcov - aky pokrok urobili oni - nech taky urobi aj Dacia a budu mat moje "pozehnanie" ;-)