Škoda již novou Fabii Combi propaguje prostřednictvím televizní reklamy. Na první jízdní dojmy, pro které jsme vyrazili do francouzského Nice, však došlo až nyní.
nechápu proč berete testera za slovo a chytáte se takových nesmyslů. TSi motor je slušný a pro řadu lidí může působit jako "motor se sportovním charakterem".
ale drobné korekce článek vyžaduje, třeba převodovka u tříválce není šestistupňová - ledaže se jednalo o nějakou evo-verzi pro novináře:-))) dále pak bych doporučoval v takto odborně zaměřeném webu nepoužívat na adresu motoru 1.2 tsi slova o jeho sportovním charakteru... někdo by se mohl domnívat, že je na stránkách blesk.cz...
Jinak Škoda Fabia je povedené auto, dobře vypadá, dobře jezdí. Čistě podle mého názoru se Škodovce povedlo poprvé postavit lepší auto než výchozí Volkswagen Polo...
No to snad ne >:D Chcete tvrdit, že auto s tímto tříválcem je v horskách vlásenkách živé?! I se silnějším HTP jsem měl v horských cestách velký problém při 3 lidech na palubě. Prudší kopec znamenal podřazení na dvojku, kdy trojka nestíhala a i s rozjetým autem jsem musel zpomalit na 30km/h, než se silnice trochu srovnala (Alpy). Jestli tím myslíte kopečky alá Vysočina, pak vám věřím, že to auto zvládá nějak, ale představte si minimálně trojčlenou rodinu v takovém kombiku na dovolené..... Já to zažil, co vy? Jinak byste tohle nemohli napsat :-)
Dálniční tempo - drží 130/140 kopec nekopec?
Problém se zpátečkou už měly první Fabie/Pola/Cordoby/Ibizy s tříválci. Nemělo auto montovaný zámek řadiící páky? Dříve se tím vysvětloval problém zařazení zpátečky u těchto aut.
Pane Mička, opravdu není pro rodinu lepší si připlatit za slabší TSI ? Tohle zní jako přehnaná chvála.... A co srovnání s HTP ?
To nevíš?
Fabie je všestranný speciál, horské vlásenky zvládá lépe než WRC , zátah má lepší jak Ferrari, spotřebu na úrovni testovacích vozítek,, co ujedou na 1 litr 100 km, megakufr, neotřelý a zábavný design, super kvalitní materiály a a špičkově vyvážený podvozek, který vás podrží ve vlásence i na polnačce k babičce.
Nováš Škoda Fabie - nový kůn ve stáji Pepy Geoblese, oddělení propagandy Schoda Werke AG, fililálka Junge Boleslavu, Čehistán.
Jen to pořádně nahustit do ovcí a úspěch zaručen. To je prostě jistota již od roku 1936 :-)
Téměř nekritická chvála Fabie není u p. Mičky nic překvapivého.No, aspoň víme, jak bude hlasovat v anketě Auto roku.
Právě takové adorace mi auto spíš zprotivují, jinak Fabii považuji za povedený auto, a kombi vzhledově obzvlášť.
nepochopim proc vsechny skodovky ted vypadaji stejne. jestli takhle bude vxpadat i citigo!tak to potes.
vzdyt ten kdo ma oktavku zepredu vypada jako by mel rapida nebo fabii.
díky za upozornění, jenom jsem se upsal :-) . K motoru jenom jediné - skutečně to tak funguje. Velmi lehce se vytáčí, má silný zátah a rychle reaguje na povely plynu. Tohle bych od motoru se sportovním charakterem očekával.
Testovaný motor má 110k ne 90k, prostě zbytečně se v tom "sportovním charakteru" babráte. Prostě s tím výkonějším TSI to jednoduše dobře pojede tzn. bude to výborně zrychlovat. (tečka)
Mám jinou představu o pomlouvání.Tohle mi přijde jako hloupý vychloubání.Zjednoduším-li to, ta reklama říká- jsem lepší než fabie.Je to pomlouvání?
Za mě je to agresivnější reklama.
TSI ale nemá sportovní charakter, jen táhne bez výkonové špičky, jako nafta. Může se tedy někdo domnívat, že takové auto je silné=sportovní. Já bych pochopil sportovní charakter právě u motoru, který silně táhne a graduje, což TSI bohužel/bohudík ne.. Do rodinného kombi to přeci ale neni špatně, jen né sportovní :-) Třeba právě Ecoboosty gradují, ale zase jim chybí ten spodek, hlavně teda litrovým EB :-)
tak je to OK, nedej Bože aby tolik točil třeba nějaký Korejec, to by bylo všechno špatně. Musím se smát, jak jsu testeři v tom "prostorném kombíku napasovaní ..
opäť sa dostávam do klišé - "škoda ponúka cenovo prístupné auto s veľkým kufrom.
dizajn je "funkcionalistický" a v aute sa robili "kompromisy", aby sa ponúkli čo najlepšie riešenia v dobrej cene."
inak napísané, auto má v mnohých technických parametroch priemer, avšak vyniká hlavne vo vnútornom priesotre a je robené pre masy. ak ste individualisti, siahnete po inej značke.
Tahle navigace je prostě nesmrtelná. Sice na moc nestojí, ale ve světle těch ultramoderních šmatloidních bezdrátových vychytávek to je vlastně špičkový přístroj >:D:yes:
O vykonu tu nikdo nemluvi, mluvim o charakteru. Tady cteme o motoru, co od cirka ctyri a pul tisice vadne, jako o motoru se sportovnim charakterem a prima konkurence v podobe 1.2tce (1.2 dig-t) s zcela stejnou charakteristikou je popisovana jako nudna, nebo "je prostě tak trochu nijaký", prave kvuli absenci vykonove spicky a postupnemu vadnutim.
Tak me logicky zajima kde se ta sportovnost onoho 1.2tsi bere. Asi to nebude z toho ze to auto s timto motorem jednoduse jede, protoze jede i s tim 1.2tce, takze ten sportovni charakter dodavajici rozdil je... ?
Designová unifikace modelů je v dnešní době cílem snad každé automobilky.
Jde o ztotožnění se se značkou. Jejím designovým jazykem. Jejím směřováním. Vytvoření silného brandu.
b) Naucte sa abstrahovat a citat text. Fraza "třeba nějaký Korejec" vas neopravnuje reagovat slovami "kdy jsem v testu korejského auta psal", kde celkom jasne vztahujete redakcny problem na seba a na auta jednej regionalne proveniencie.
a nebo spíš možná averze a arogantnost vošickýho. Já pořád nezapomenu, jak tady na chatu sjel toho fanouška hyundaie, který navíc i30 měl, jen si postěžoval na reklamační postup u těch střešních lišt na CW, ten mu dal, chudák zákazník
Kazdy sa vzdy porovnava s nalepsim. Napr. Citroen C5 pri uvedeni na trh bola v reklame "nemecky dokonala" s odkazom na svetu trojicu BMW, Audi, MB... nebola taliansky ani americky ani korejsky dokonala ale nemecky...
Takisto teraz Hyundai sa prezentuje v reklame vo vsetkom lepsi ako (ten najlepsi na trhu momentalne) Fabia III. Nenarazali na Kiu Rio, alebo P 208 alebo Yaris. Lebo tam nevidia v vrchol, vrchol vidia vo Fabii.
No a aj tak 75% ludi si po reklame povie (tradicne) ze radsej skodovku...a cele to plati Hyundai... takze na tuzemskom (CR/SR) trhu 1:0 pre Skodu.
...od masivní reklamy na nejlepší rodinný auto, kterým má bejt 4m hatch nižší třídy, se toto za drobnej příplatek proti klasický Fabii už rodinným vozem nazvat dá.
Solidní místo uvnitř, jestli se boleslavskýmu sousedovi opět podařilo vyladit líp kombík než základní verzi i podvozkově, nebude mít moc konkurentů (jakkoliv se mi třeba Clio s batohem líbí).
Přenadšená recenze s adorací litrovýho uchlastánka mi přijde zbytečně "píárovitá", ale jinak proč ne ;-)
Buď v klidu, takhle dobře to auto jede jen když to řídí ten spravnej testér.Když nasedne obyčejný smrtelník, auto se zklidní a jede standartně jako každá jiná konkurence. >:D
Je to stejná metoda, jakou používali soudruzi fašisti. A to valit lidem do hlavy klíny v podobě polopravd, vychvalování A a tatkního zamlčení B a v některých případech dokonce velmi silného přikrášlení. A to v co největší míře to jde.
Základ propagandy, s kterou jako první přišli právě němci pod vedením slovutného Pepíka. Až po nich to okopčili soudruzi v USA a Sojuzu.
Individualismus by měl být o tom, že si děláš, co chceš, co tobě vyhovuje, a nenecháš se omezovat společností. Což nevylučuje, že můžeš chtít zrovna Fabii.
Honzo kolik vás jelo v tom MPI? Já jen abych měl představu jestli ten popis dynamických jízdních vlastností platí pouze pro auto s řidičem nebo pro početnější posádku.
Díky za "test" a delší video :yes:
A to si s tim nejel do hor s rodinou, žejo >:D No, jsem zvědav, jestli se autor vyjádří, nebo se odpovědi záměrně vyhýbá.... Ono to HTP ( které má i větší kroutící moment, než toto MPI) nejede zle a ve své objemové třídě bez turba se s autem pere statečně, na příměstský provoz a volné tempo po dálnici je to dostatečné auto, ale s každým dalším cestujícím a se zvyšujícím se sklonem vozovky dynamika klesá až na bod mrazu.
Tak mne ale napadlo... nejel autor textu s tim MPI jen z hor dolu? >:D To by pak ta dynamika mohla být dobrá :-)
Včera dopoledne zase brázdily 2 Fabie III s efkovými značkami silničky Vysočiny. Žlutá s bílou střechou (nepoužívá blinkry) + zelená. Statická prohlídka celkem normál, ale za jízdy to vypadalo (jsme se chvíli naháněli) moc hezky. Opravdu povedená auta :-)
Odhlednu od toho, ze autor neudrzi myslenku a rizeni a mluveni na kameru proste nedava. Aspon neni dojem hrany a nepusobi ani spetku kycovite. Vazne supr :yes::yes:
Ale obsah trochu pripomina schade-auto.cz... At se na me autor nezlobi, ale zakladni motor je tragicky a nehodi se opravdu nikam jinam nez do mesta. Jede hur nez HTP, a kazdy vi, co ta zkratka znamenala...
Reci o prostornosti jsou taky prehnane. Proste nevim, podivam se na video a razem mam pocit, ze Fabia Combi v zakladu je snad nejen rodinny ideal, ale malem i sportovni ikonou, dokonalost sama...
Zkratka dost prehnany optimismus, ale vim, Skoda to vazne umi. Hezke prostredi, vytecne zazemi pro novinare, vytecne vybavene modely... Ano, Skoda umi opit rohlikem ;-)
Novinar by ale nemel ztracet nadhled, a to mi tu schazelo. Jinak ale chvalim :yes: Ale ja vim, co si mam z clanku odnest a vybrat...
ale obyčejní lidé to takhle nepitvají. Obzvlášť v dnešní době, mě jsou třeba reklamy úplně u zadku, já ani nevěděl, že hyundai má reklamu, až když se o ní začalo mluvit, tak jsem si jí pustil na youtube. Zasmál jsem se a tím to pro mě končí. Ale zase chápu, že někoho jako právě obyvatele, kteří jsou třeba na své město hrdí to naštvat může, protože je fakt, že se to dá vyložit více významy.
Věřím, že s tím silným TSI v hatchbacku to může byt hezké svezení, na tak malé auto to bude živé, ale to MPI v kombiku pro většinu zájemců....to je dobrej vtip >:D
pochybuju, že se v dnešní době někdo rozhoduje pro nákup auta na základě reklamy.
jinak já s tou neférovostí nic nemám. Mě to neférové nepřijde. Spíš takové krkolomné a trapné a chápu to tak, že vošovi leží škodovka v žaludku a neví si s ní rady, tak na ní plive.
proč? pochopte, že pro spoustu lidí, kteří ví o autech tak maximálně, že má čtyři kola a používají ho jako nutnou věc, je hyundai korejská naplavenina, která se ztrefuje do obyvatel našeho města.
Třeba paní z vedlejší firmy, která ani nemá řidičák a auto si nám na to včera taky přišla stěžovat, ta ani neví, že v nošovích je jejich fabrika.
Musíš chápat, že fandů do aut, kteří o tom něco ví je tak 1-2% zbytek jsou obyčejní laikové s řidičákem a tohle si myslím, že hyundai podcenil, protože spousta lidí na tohle slovíčkaření a chápaní širšího kontextu prostě není.
od krátké verze, která hlavně z boku vypadá strašně se mi kombík líbí, je takový vyváženější. To auto se bezesporu povedlo!
Trochu mi příchodem tohoto kombi přestává dávat smysl Rapid Spaceback.
V Nošovicích asi někdo zelená vzteky! >:D
Tos mi teď připomněl, že ošahávače plastů ze mě (a určitě nejen ze mě) udělala Škodovka s první Fábií. Všude se o tom psalo a mluvilo a do té doby mě vůbec nenapadlo zkoušet měkkost palubní desky a plastů okolo.
Dnes nutno dodat - naučili nás to k jejich smůle.
v autě se mnou seděl kameraman, oba máme kolem metráku a měli jsme plný zavazadelník kufrů a vybavení. Pokud odhaduju správně, měli jsme naloženo okolo 250 kilo, takže jako tříčlenná průměrná rodina nebo dva dospělí a dvě děti.
Já neříkám, že je to auto nějaký trhač asfaltu, ale fakt jsem byl překvapený, jak dokázalo pobavit. Reakce ve videu nejsou hrané :-)
Neuvěřitelný.Ty bruselský zku.rvysyny bych všechny vytáhl z jejich pětilitrových limuzín a posadil povinně do oktávky 1,0TSI. A poslal do Alp. Bez řidiče.
fabia III combi razvor 2455mm
fabia II combi razvor 2451mm
rozdil ( +19mm ) ???? nejak sa tu uz zacinam stracat ... ozaj sa neda aspon raz prepisat bez chyby tych par cisel do tabulky? ved uz ich musite vediet naspamat...
razvor fabie je 2470mm [odkaz] tak si tu hrubku opravte.... mate ju dokonca v oboch tabulkach kde su uvedene rozmery.....
Bariku, ještě jednou a pomalu si přečti, co jsem ti psal, chápu rozčílení, ale zkus počítat do pěti >:D
Auto má 110HP a ne 90HP.... a stokonová Fabie neni uplně nejpomalejším vozem... autor to přehnal, o to jsem se zmínil už v několika příspěvcích, ale z vlastní zkušenosti, kdy jsem jezdil s 1.9Tdi 74kw Fabii, tak musím uznat, že takové auto neni uplně pomalé...... tam to nedával ale brutálně podvozek >:D
Já jel v Citigu s tímto motorem a i v normálním kopečku to nad 80 nechtělo a hrozně se to točilo... do města super, do minivozu dostačující, ale pro rodinné kombi.... :-(
Já sem byl Fabií také přijemě překvapen až na pár detailů, hlavně interiér a utopená řadička a ten kombik vypadá strašně dobře, jenže jakožto bývalý majitel HTP ( včetně toho, že jsem těch HTP jel i v jiných koncernových vozech) si umím tu dynamiku představit a zajímalo by mne, aby se mi k tomu autor vyjádřil a zdali někdy takové HTP s rodinou jel ;-)
Máme doma UP s tímto motorem a úplně mi stačilo jet ve 4lidech Klatovy-Železná Ruda. Občas jsem jel na 3 a musel jsem to hodně vytáčet aby to jelo. Když vezmu do ůvahy, že je ten UP o nějakých 150kg lehčí, nedovedu si tu jízdu ve Fabii představit.
Jo když jedu sám nebo ve dvou, tak je to pohoda a ten motorek stačí ale jen na ten UP! Jeden člověk ve Fabii=plně obsazený UP!(Citigo).
Jasně ale chtěl jsem napsat protiváhu k té Boleslavi a kdyby jsem napsal Praha tak by to nebylo ono. Takto to každý pochopí.
V čem je podle tebe Spaceback jiný z pohledu vnitřního prostoru a kufru?
Podľa mňa to autor myslel ako že športový, nie doslova so všetkými atribútmi. Tak som to pochopil ja, a aj ja sa iba výnimočne pozriem na otáčkomer s 5000 a môžem mať pocit, že mám kvázi športovú raketu s tým motorom (samozrejme v porovnaní so susedovou feldou).
Ve srovnání s 5 BMW je Fabia lepší , poráží ho cenou. Ve srovnání s Daciii duster poráží dacii v kvalitě. Takže vítězem se stává jak jinak škoda fabia. Tady platí jiná matematika 5m auto od škodovky je delší než 6 m od jakéhokoliv jiného výrobce. :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Ak by som potreboval "neviditeľné" auto, použil by som ktorúkoľvek Škoda Fábia či Octávia v striebornej farbe. Nik by si ma nevšimol. Ale áno, podobných áut začína byť aj v iných autách.
Pod pojmom "individualizmus" sa dá chápať hlavne vedieť sa pozrieť aj o dom ďalej. Za cenu 300.000 Kč sa dá kúpiť čokoľvek iné.
Paradoxne pod tým slovom individualista sa v našich končinách stáva ktokoľvek iný, kto nemá škodu, hyundai či kiu. A nie niekto, kto má superšportový model. V tom je trh netradičný a v tom je to dobrá práca PR od Škoda. Presviedča nás o svojich chytrých nápadoch.
to bych neřekl, to je velmi dobrá věc, obzvlášť u těch dotykových krámů, je pořád lepší a bezpečnější, když v něm něco hledáš přes velký displej na palubovce, než se snažit trefit na ty pidi ikonky na telefonu. Navíc se tím dost ušetří na navigaci. Protože ten dotykový sráč, který má 4,5 nebo 5 palcový displej, tak vidíš akorát tak prd, ale na displeji na palubovce je to přece jen větší. Samozřejmě, ti, kteří mají ty velká pádla, která moc na natelefonování nejsou to potřebovat nebudou...
Pokud o sobě hlásáte že jste tzv. individualista (není-li to samotné už na pousmání), pak zřejmě nebudete hledat auto v této cenové kategorii a já potom vůbec nechápu smysl takovéhohle přípspěvku.
já myslím, že nejvíce poděkuje za tu reklamu vedení tamní prodejce hyundaie, protože kamarád z boleslavi říkal, že o té i20 uvažovali asi 2 kolegové a jedna známá, ale když viděli tu reklamu, tak se urazili, protože spíš než na škodovku, je to mířené na obyvatele boleslavi. No a jelikož jeho švagr dělá právě v boleslavském hyundai, tak tam prý bylo několik lidí si stěžovat, co si je automobilka bere do huby jako zavistivé sousedy, takže si myslím, že tou reklamou si pan Vošický trochu nakálel do vlastní buněčky.
Například Škodovka měla v rádiu reklamu na Fabku ve smyslu: "Tatínku, proč je ta sousedova korea tak smutná? Od té doby, co máme tu novou Fabii, tak má celá ulice oči jen pro ni... Dcerko, říká se korela a proč by měla být smutná, vždyť tak pěkně žere..." Nějak v tomto smyslu zněla reklama Škodovky.
mne skor propomina bileho delfina - beluhu severni ..... to je tiez taka mila tloustucka boubelka s tlustuckym xichtikom presne ako fabia , zralok je skor passat ....... s tym svojim zralocim nosom a stihlymi atletickymi proporciami je skutocny predator :yes:
Pozri, reklama je v poriadku. Je pekná a nápaditá, využívajúca streetart a tak. Lenže u v iných krajinách používa zhruba rovnaký doprovodný text, len v Českej republike sa ho rozhodli pozmeniť, tak aby si za každú cenu trošku kopli do Škody. To zďaleka nie je prvý prípad a tým, že Škoda ich podpichovanie ignoruje to vyznieva dosť trápne.
ved v poriadku.... nadalej tvrdim to co pisem vyssie.. mlade rodiny , male firmy.... vacsie firmy... autoskoly, prepravcovia, rozni podnikatelia, dochodcovia, studenti .... a podobne... mpi sa predavat bude slusne .... ved nie je problem ist do TSI, je to na tebe .... ale ako zaklad preco nie... mpi si svojich zakaznikov ucite najde...
Osobně jsem zvědavý na nové číslo sesterského SM, když se v tom současném dušují, že kombík ve Španělsku vyzkouší v 5 lidech s litrovým motorem.
Ostatně, i test krátké verze v současném čísle je relativně střízlivý a přiznávají, že ve stoupání litrový motor občas ztrácí rychlost a podřazení s tím nic moc nenadělá.
To si nemyslím. Převodovka je evidentně dost na krátko takže i ta 1,0 MPI s tím může jet docela solidně. Jen prostě každá další váha navíc je zatraceně cítit.
No právě, to TSI k tomu není vůbec nucené, jede fakt trochu jako turbodízl, který taky netočíš tak vysoko :-) Když máš dost síly od cca dvou tisíc, tak do 4 přeřadíš a nenutí tě to vytáčet, stejně se tam nahoře nic nestane, žádný zázrak :-) Proto si myslím, že na plynulou jízdu je charakter TSI velmi dobrý a pro kombi, jakým je Fabia III ideální motorizací......
Stiahol som oba katalogy, a je to tam tiez. Vychadza mi z toho, ze zatial co Rapid-spaceback stavali "na pohodlie cestujucich", Fabiu-combi zase "na obrovsky kufor".
Inak si neviem vysvetlit, ze Rapid-spaceback (ktory je dlhsi a sirsi ako Fabia-combi) ma tak vyrazne mensi kufor.
tak nějak mi uniká ta ekologičnost. Žere to 8 litrů a nejede to. V čem to má motivovat toho potenciálního kupce, aby si takovej motor do jinak povedený Fabie kupoval? Nebo aby si vůbec tu novou Fabii kupoval pokud nemá na lepší motorizaci?
MNo ač to nesouvísí s neferovostí, tak chápu že lidé s tím mohou mít problém.Dnešní svět je takový.Na druhou stranu už nikdo neříká, kolik lidí díky reklamě nakoupilo....a asi to funguje, když se člověk podívá na prodeje Hyundai.
Ale zpět k neférovosti....co tam máte dalšího, řešíme neférovost.... >:D
Takových reklam je asi milion. Třeba BMW vs Mercedes vs Audi je klasika a když budeš chvíli na googlu tak jistě najdeš spousty reklamních spotů a obrázků, které tohle ukazují.
Hlavně třeba v americe ;)
Jaká sláva byla Fabia s TSI motorem, ale časem se ukázalo, že to byl velký průšvih, stejně jako Fabia HTP (honem to prodej) motor zničený po 30 000 není nic vyjímečného. Zlatá Felicie, ta být v pozinku, tak ty vraky Fabie nemají šanci.
Reklama Hyundai je stejně jako celé vystupování této automobilky, především pak pana generálního, naprosto nesmyslně agresivní a sebestředná. U všech ostatních automobilek vidím korektní soutěž, ale Hyundai se chová jako puberťák s mindrákem.
Co se improvizovaneho zvaneni za jizdy tyce, tak v tom jsou mistri na topspeed.sk. Taky jsem si vsiml, ze synchronizace rizeni a povidani autor trochu nezvladal, ale zase to bylo v cizi zemi, kde jel (odhaduji) poprve v zivote. A ten kontrast proti strojenemu projevu ve video testech je obrovsky. Ale docela by me zajimalo, jak to je s tim motorem. Tady je to pomalu sportak, zatimco Koubek si stezoval, ze to nejede. Myslim, ze pravda bude nekde uprostred, protoze 110 turbo koni v malem aute proste musi byt znat a auto (byt treba v malem spektru otacek) zabere.
Solidně v rámci litrových motorů. Takový 0,9 TCE od Renaultu nebude o moc lepší navzdory tomu, že má turbo. Jasně Fábia je o 25kg těžší a navíc TCE má vyšší kroutící moment, ale na to že se jedná u Fábie o atmosférický motor o objemu 1 litr tak to není výkonově zase až taková hrůza. Nutno dodat, že základní motor u Clia Grandtour je 1,2 16v který má výkon o 1kW nižší a kroutící moment o 5Nm vyšší než Fabia. V takovém případě nevidím důvod proč chtít čtyřválec o objemu nad jeden litr když vlastně nic navíc nenabízí a navíc spadá do vyšší sazby povinného ručení. 1,0 MPI je dle mého názoru lepší volbou. To ale nemění nic na tom, že bych to doma mít nechtěl. >:D
Tak ruku na srdce to už je doslova týrání >:D Ale jako zajimavost to za pozornost určitě stojí. Myslím, že nikdo normální s tím na dovolenou do Chorvatska nepojede. :-) Je to taková lepší rykša do města. Ideální volba bude nepochybně TSI.
Nejde o to, ze by se video tak povedlo, nejde o celkove vyzneni. Jde o to, ze tohle je podle me spravna cesta. Jini to umi lepe, ale autor casem ziska praxi a rutinu. Tohle je zkratka nasmerovani rim spravnym smerem. A to si zaslouzi pochvalu.
Litrova fabia jede citelne hur nez htp, a ro zkratka je na povazenou. 16 000 za TSI je vic nez ke zvazeni, spise nezbytnost pro provoz kdekoliv mimo mesto.
máte pravdu, že je tam chyba, ale ta začala už u Škodovky, Na českých stránkách ještě ke kombi nejsou technická data a na německých měli skutečně 2470 mm. Když jsem to ale včera probíral s panem Novotným ze Škodovky, ujistil nás, že rozvor je u obou aut stejný. Co platí je, že jsem ve srovnávací tabulce ráno během korektur přepsal jenom jenom číslo a na druhé zapomněl, za což se omlouvám.
ja sa s tebou nehadam... tie iste reci sme tu mali aj pri htp a pozri sa kolko ich jazdi... na ceste je to same htp.... jedna vec je teoria v diskusii a druha vec je predajna prax.... o uspech mpi rozhodne strach nemam... predavat sa to bude navzdory tomu ako opat kazdy ( na diskusii ) tento motor zatracuje...
polovicu kombikov s tymto motorom si budu kupovat firmy a lietat s tym denno denne po meste... kde turbomotory aj dizle trpia..... a druhu polovicu si kupi par nenarocnych zakaznikov zijucoch blizko mesta ktori predpokladam nenajazdia viac ako 20 000 rocne ...... a budu tento motor povazovat za dostatocny ( mlade rodiny s malym dietatom )
tak v tom případě by měl být i roomster. Ale je škoda, že ho nenechají v podobných proporcích jako tohoto, caddy už je příliš velká kráva a spíš dodávka než osobáček.
HTP jelo mnohem lépe odspodu a v otáčkách zase víc nepříjemně řvalo
MPI se musí hodně točit, nevadí mu ani 1500ot/m a sebere se bez dunění a jiných zvuků, ale bez dynamiky, aby to jelo, chce to alespon 3tis/ot.
Do města mi HTP přišlo lepší
Spaceback má rozvor proti Fabii delší o 10cm, tomu odpovídá i větší prostor pro cestující vzadu. Je to auto o (půl)třídy větší... Kdo často vozí 3-4 lidi tam bych jako lepší volbu viděl Spaceback.
Jojo, individualista ve Fabii to je jako kreativní umělec v boigrafu na Babovřeskách popř. ekologický bio aktivista ředitelem Kosteleckých uzenin. Stejně tak absurdní představa.
auto, nová fabie, v čem ale zaslouží konstruktéři Škodovky absolutorium je práce s obestavěním prostoru, v tom jsou škodovky v rámci svých tříd vždy na špice, fabii kombi nevyjímaje. :yes:
Co to píšeš za nesmysly? O co jde s úsekovými omezeními Rakušákům je snad nabíledni. Litr mimo město nemá absolutně co dělat, je to v současný hustotě provozu brzda a nebezpečí.
Znacne horsia kvalita nez na telefone ovladatelnosti nepomoze a ked mas 5" na telefone, 6.5 na dotykaci je mala utecha, ked navyse je oneskory vizual, takze aj reakcie budu oneskorene [odkaz]
Ked si polozis telefon do drziaku, mas presne rovnaky vysledny efekt, ako samotny mirrorlink, navyse s lepsim LCD.
Sakra Michale, používej mozek, ty si myslíš že budou pumpovat tolik peněz za reklamu a nejen televizní aniž by to mělo výsledky?? No napovím ti nebudou....
Re: Co je to tříválec se musí točit, TSI je raketa ?
Nie je bezchybná, ale konkurenciu nemá, teda máme tu vitaza všetkých testov do konca roku 2020. V roku 2021, keď bude prichadzat nastupca, samozrejme bude vyhrávat nadalej, len v porovnavacich testoch 7 rocnej Fabie 3 oproti úplným novinkám napíšete, že Fabia začíná pomaly starnut. Som 100% presvedceny, že to bude presne takto, nakolko je to takto od začiatku fungovania tohto webu. Už sa tesim, že vas kupi nejaky taliansky magnát, to budu články o Fiate panečku.
Čekal bych všechno, pochvalu prostoru, jednoduchosti a funkčnosti, spotřeby atd.
Ale heldat sportovní charakter u auta kategorie Fabie a mu 1,2 4válce, co má 90 HP a jede 180 s větrem v zádech, to jako promin, ale nevím jestli mam brečet enbo se smát... No spíš kroutit hlavou, co je někdo v rámci PR blábolu schopen napsat
:no: Kerej blb vymyslel tu díru pod předními světlomety u Fabie i u Superbu. Pěkná paráda pro bordel. Na Slovensku mají asi čistý cesty a v zimě na cestě není sůl. Pěkná díra pro sůl.
Karelgr, jsem tady. Cos přesně potřeboval?
Jo a s tou zelenou žárovkou alias Informátorem mě nespojuj, ze zelený barvy se mi dělá blivno už od vojny. ;-)
Karle, já jsem si poměrně dlouho chodil na Auto.cz tak jako na jiný weby jen číst a v diskuzích jsem se nevyjadřoval, ale teď občas když mám čas, tak něčím i přispěju. Přezdívku Informátor používám už od školy. A ty boty si klidně nechej, nechci je, stejně neznám tvoji velikost a určitě by byly jetý. >:-[]
Další příklad někoho, kdo nechápe význam tohoto slova. Individualista nemusí být ani kreativní ani umělec, ani ekologický aktivista apod...
P.S. Navíc ani u různých forem exhibicionismu nemusí být prostředkem k vyjádření osobnosti zrovna automobil, ten může být naopak klidně považován za pouhý spotřební dopravní prostředek.
Odlišování se za každou cenu nemá moc společného s individualismem. Exhibicionismus, ať už jako forma protestu, nebo třeba oslavy, proč ne, není to však nedílnou součástí. Pokud se někdo vymezuje většinové společnosti za každou cenu, tak mi to spíš zavání tím, že nemá vlastní názory, nemá osobnost, je vlastně ničím. Aneb černá ovce, také ovce. Je to pro mne odlišné od situace, kdy má člověk vlastní názory, vlastní způsob života a shodou okolností jsou v naprostém rozporu s většinovou společností. Takový člověk se nesnaží za každou cenu vymezit, takový člověk prostě jiný je.
Jak píšeš, individualista může klidně zapadnou do společnosti. A asi se zlobit nebude, protože má život jednodušší.
Je opravdu zajímavé kam až je Škoda - kvůli objemu kufru - schopná umístit roletku... Účel světí prostředky ale...vypadá to pěkně hnusně, co?
Jinak většinu rozumných lidí bude spíš zajímat skladnost a takové rodiny s malými dětmi minimální šířka zavazadelníku pro složení kočárku - tady většinou všechny modely Škody dostávají na budku. Cokoliv pod metr je prakticky k ničemu, 110cm ideální základ.
Individualisti jsou dvojího typu - jednak individualisti za každou cenu, pro které je součástí jejich image to, že se liší... a pak ti, kteří si prostě jen jdou svou cestou. Pokud jdou stejnou cestou i ostatní, tak kvůli tomu nesejdou do příkopa, jen aby šli jinudy... ;-)
Líbila se mi minulá generace Loganu MCV, ta měla svůj styl a za ty peníze pro nějaké řemeslníky nebo dělníky geniální auto. Ten aktuální je jen levná splácanina.
Už jsme to řešili někde jinde... je to srovnávací reklama, protože nepřímo označuje konkurenta nebo jeho produkt. Pro srovnávací reklamu pak platí přísná pravidla, srovnávat se smí jen podstatné vlastnosti na základě objektivních měření... zkus si to najít. Můj názor je, že nejen že je ta reklama celkem trapná, ale je i protizákonná.
ja by som s tym aj suhlasm. Fabia je priemerne auto, ktore vynika vo vlastnostiach na ktore ludia pocuvaju. A funguje to, to je pre skodovku hlavne. Navyse tato nova kombi je naozaj aj pekna oproti minulej generacii.
papír snese vše. Problémem 1.0 není malý výkon, ale malý krouťák. Motor je prostě slabý. Stačí se projet. HTP jelo výrazně líp, výkon sice obdobný, ale krouťák byl úplně jinde.
aha, proto se prakticky Rapid s MPI neprodává a všichni připlácejí za TSI, viď >:-[] >:D >:-[]
u Fabie to nebude s MPI o moc slavnější. Sama Škoda moc dobře ví, že ten motor se hodí výhradně do města.
jo topspeed to je majster blbých keců... Pamatuji si, jak u Superbu snad 5 minut řešil, jak lidi neumějí vyslovovat název... Ale huba mu jede neskutečně. V zásadě ale mám topspeed rád.
A v čem? Odmysli si interiér a jediný rozdíl je motor, co sice žral o 2 litry víc, ale měl zvuk a charakter. A převodvka, která má o 2-4 stupnů víc u automatu, u manuálu je to furt stejný. Odmysli el. asistenty a si tam kde si byl.
Samo nemůžeš porovnávat nějakou prtavou evropskou plečku v holobytu, která ještě ani před 25ti lety neměla klimu, tempomat, el. sedačky, kůži, el okna atd.
musíš vzít nějaký 5kové bmw nebo MB Skladu a srovnej si to s dnešním autem střední třídy. V čem je tak Sklada třeba z roku 95 tak strašně mimo proti dnešním autům. V čem to pokročilo z hlediska motorů a karoserie.
kde sou ty zásadní inovace.
Jak říkám, stihli tam během 25 let dát přímý vstřik, vypínání válců a vvt a koneeec. Akorát sou lepší oleje a lepší a kvalitnější roboti, lisy a technologie. Ale jinak furt stejnej motor, pokud na něj nenabušili turbo, 70 let starej vynález.
Karoserie se akorát zakulatila aby se dnes zas začla hranatit, protože už není kam dál, točí se to v kruhu.
A sou lepší světla díky rozšíření LED.
Tím to asi tak hasne a zbejvá onen interiér a el. fíčury ze světa IT.
A levný a jendoduchý auta?
Už dávno platilo že 1990 Moskvič Aleko nebo žigul 1500 to napráší jedničkový Fabii SDI nebo htp a junioru.
Kdyby rusáci neoflákli zpracování a udělali to pořádně, co taková 2005 Fabie nabídla víc proti tomu Aleku či žigulu?
Menší spotřebu a rádio s CD?
A trošku lepší bezpečnost a airbagy? A lepší aintikorozní úpravu díky lepším lakům a ošetření karoserie při výrobě?
Není to na 15 let (a to Aleko má částečně původ v Simce 1307 ze 70. let, takže vlastně 35 let a žigul ve fiatu z 60 let, takže přes 40) trošičku málo???
Podle mě jo.
A po roce 2010 se to zastavilo úplně a krom el. fíčur a interiéru už to jde komplet do kytek, zejména v EU (mimo luxusní modely z značky)
Amerika se ještě drží, ale taky z posledních sil....
Prave tim spis, je MPI na dalnici nedostatecna. Pokud by byla rychlost vsude treba 130 a lide by ji dodrzovali, tak by to slo, ale predstav si, ze jedes tech 130, najednou je tam 80ka a potom zase 130ka. S MPI jses v *, protoze zrychleni z 80 na 130 trva hrozne dlouho.
Souhlas, samotný individualismus nesouvisí s nějakou formou "exhibicionismu", i když si to poměrně dost lidí myslí. Prvotním znakem individualismu je nezávislost, nikoliv být primárně jiný, než případná většina.
81 kW 1,0 TSI ukázali dříve, ale nebylo jasné, jestli ho skutečně budou vyrábět. O tom, že by 1,0 TSI měl nahradit 1,2 TSI, se mluvilo při faceliftu Pola/ při spekulacích o F3. Otázkou jen bylo, jestli 1,2 zmizí, nebo se posune výš a co případně bude s 1,4.
Proč by ne? Podstatné je, že mu to vyhovuje. Individualismus není o nějakém stylu, ale o kladení důrazu na jednotlivce. Na jeho práva, zájmy, potřeby atp. Z hlediska výběru aut to znamená jediné - že bude brát ohled na své potřeby a preference. Což prostě nevylučuje, že může chtít zrovna Fabii. Ať už by byl důvod jakýkoli.
To je na velmi dlouhou debatu, když to zkrátím jen na uživatele a budu porovnávat auta v rámci své třídy, tak je rozdíl co bylo před těmi 25 lety a dnes obrovský. Jestli to nevidíš tak už nevím.
Tak jistě, musí se srovnávat v rámci tříd. O tom že 10 let staré Sklasse nebo XJ vs nový Spark je lepší sedět v tom Sklasse je jssná věc. Zejména pokud se ti dva potkaj navzájem.
A komfort měla řada aut dřív taky lepší, zvuk taky.
Takže zbývá akorát ta nižší spotřeba a moderní vychytávky interiéru a lepší materiály.
Jinak nám furt cpou v rámci debilních eko norem a papírových hodnot voloviny typu star stop, močovina, srnadovní litrový motůrky, 10tistupnový převodovky, šetření kde se dá, papírový auta s párátkama místo výztuh atd.
A co se objevuje novýho v technice?
Nic, jen se zmenšují objemy a přidávaj turba.
Nic novýho nemaj, skončili přímým vstřikem, vvt a vypínáním válců, to byly poslední užitečný věci. Od tý doby degradace a nesmysly.
Hliník využívá málokdo, neb je to drahý a kevlar, horčík atd ještě méně.
Jediný co jde dopředu je interér a asisteční prvky, z nich většina je dost kontraproduktivních.
Jinak nic, jinak to jde směrem dolů.
Prakticky není moc důvdů,proč kupovat nějaké auto vyrobené po roce 2010, čest vyjimkám....
Auta nejsou IT. IT byla před 25 lety v plenkách, zatímco auta už velmi vyspělá. Už si měl airbagy, klimu, tempomat, digi palubku, plaubní počítač, automatickou převodovku, el okna a sedačky, už byly i věci ovládané dotykem, pravda mělo to pár exotů typu buick či aston amrtin lagonda, ale bylo to.
U aut ten pokrok je také znatelný, sice ne tak jako u elektroniky ale musíme vzít do úvahy, zpřísňování všech předpisů a nařízení, ať už ekologických nebo ochrany zdraví(posádky i chodců).
No tak bezpečnost je dost diskutabilní. Pokud srovnáš auta stejný třídy pak možná díky většímu množství pytlů, ale kdyby si měl vybra jestli chci bourat v 10 let starý Jaguáru nebo čím to jezdíš a nebo v nový Fabce tak jednoznačně beru Jagoše. Jinak souhlas. ;-\
>:D
Mám s nostalgie Nokii 5110 ale nikdy by jsem si nedovolil říct, že je lepší než dnešní smartphone. Nebo možná v něčem je kdysi jsem s ní zatloukl hřebík!
Jediná výhoda je větší bezpečnost a spotřeba, ale jinak komfort a dynamické parametry má lepší kdejaká 20 let stará pixla. To je hodně, ale hodně smutný.
Těch oblastí, kde nové znamená horší (aspon v nějaké směru) začíná rapidně přibývat.
Zajímavý, že když testujou ti novináři jiný auto tak chlastá klidně i míň. Žere tak proto, že na to aby si s ním jel normálním tempem ho musíš dřít. Narozdíl od nějakýho 1,6-1,8 litrovýho motoru, který dokáže těch 90-100 jet s lehkou nohou na plynu. Já když jedu občas služebním Roomsterem 1,2 HTP do Prahy po R10 předpisovou rychlostí 120-130 tak přijedu na Čerňák za 8-9 litrů. A to jen proto, že kvůli tomu aby mě nepředjížděly kamiony a autobusy musím stát na půl až 3/4 plynu celou cestu. Navícmá HTP asi o 15 Nm větší krouťák než tenhle litrovej žebrák a to jezdím sám a prázdnej. Nedej bože kdyby tě napadlo do tý Fabky naložit 2-3 lidi a hodit něco do kufru. 8-s
To máš pravdu na cestě je to samý HTP, který si to drandí vesele za 8-9 litrů, takže mi uniká ta ekologičnost proč takový nanicovatý motory vlastně vznikaj. Stejný úrovně spotřeby dosahuje kdejakej 15 let starej benzínovej motor s tím rozdílem, že vykazuje lepší dynamiku.
Díky za odpověď. Já to překvapení nezpochybňuji pouze jsem si chtěl udělat představu o tom při jakém zatížení se jelo. Z vlastní zkušenosti vím, že krátká převodovka dokáže probrat k životu i jinak líný motor. Asi bych to MPI nesnesl, ale dovedu si představit, že v městském provozu to bude naprosto bezproblémová jízda.
Všímám si, že to vypadá tak blbě, protože v barvě kastle úplně zaniklo černé orámování zadních světel, které tak najednou vypadají malinké.
Nejsou ty kola náhodou 15" ??? Možná bych si tipl, jestli nemá paket na špatné cesty s trochu přizvedlým podvozkem. Ten zadek je zjevně nějak vysoko.
Kdyby jen podelneho... i sirka je u rapidu uplne jinde. Proste fabia je maly vuz, rapid je v zasade prostornosti o segment vys. A je to pocitove hodne znat. Ty auta si vazne realne nekonkuruji, maji uplne jinou filozofii.
A co pro tebe znamena jet? Ze zkratka vyjedes i nejstmejsi kopec, aniz bys musel tlacit? Ok, fabia s litrem opravdu staci. Kdo ale nechce jen nejak pretpet jizdu plnou zcela defenzivniho stylu jizdy, tak by mel sahnout po TSI. Rozdil jen 16 tis. Kc totiz znamena, ze si kupujete uplne jine auto bez jakehokoliv kompromisu.
Kdo vi, ze prakticky celou dobu stravi ve meste nebo na opravdu kratkych trasach, tam muze mpi poslouzit. Vice od nej ale nelze chtit.
Len na českom trhu, u nás takéto praktiky skúsili myslím len raz pri billboardovej kampani na starú i20-ku so sloganom "Nebudete škodovať", potom sa už na to vykašľali.
No... myslel som to samozrejme ako porovnanie tychto dvoch malych aut, tak som to mal napisat. A skor nez "pohodlie" so mal na mysli "na priestor pre cestujucich.
Na obrazkoch v katalogu vidno, ze druhu radu sedadiel ma Rapid-spaceback posunutu viac dozadu (oproti Fabii-kombi). Celkove je sice Rapid-spaceback dlhsi ako Fabia-combi (4304 vs. 4257), ale dno kufra ma o ~10cm kratsie (842 vs. 958). Tam sa zrejme stratilo tych 100 litrov. Ked sa zadne sedadla sklopia (potom uz nezalezi ako daleko su vzadu), objem kufra je +/- rovnaky...
UP těch 140 drží alespoň co jsem s ním jel trasu Pardubice-Praha-Plzeň + několikrát Plzeň-Praha v obou směrech. Je pravdou, že stoupání za Berounem chtělo 4, jinak v pohodě za 5.
Jo a to se vracíme k jádru mého prvního příspěvku o nesmyslem tvrzení jaj se auto chová v horských vlasenkach :))) a nedej voze s rodinou. P.s. drží to 140 i v kopci na dálnici? Htp to v trochu větším sklonu moc nedávalo.
Ve městě v malé Fabii nemam problém, dokonce i na tu okrsku mezi vesnicema, ale pro rodinu a v horské vlásence? :D:D Notak..... to autor přestřelil:D HTP je slušný motor jak jsem psal výše, jenže do rodiného auta je to volba čistě z nouze.... No a řev mi zas tak nevadil >:D Já jel s tímto tříválce v Citigu a tam to znělo taky dost otřesně, jenže to auto je jiné.
To je fakt Fabia-combi taka velka? U Rapid-Spaceback sa udava kufor 415/1380, a teraz u Fabie-combi 530/1395. To sa mi dako nezda, tych +115 litrov rozdiel (v zakladnom usporiadani)...
Ceed/i30kombi maju 528l, Pezot 407SW 450l pricom podla merania centimetrom je kufor podobny ako oktavia2 kombi, Scenic 470l, mondeo kombi 550l, honda accord ma este pod 450l, KIA carens 536, Chevrolet Orlando 454l ....mohol by som pokracovat....Samotna oktavia3kombi ma 615l....To sa potom vlastne ani neoplati oktavku kupovat ved ma papierovo len o 85l vacsi kufor....
Do tych 530l zaratali asi aj priestor pod svetlami, ked ich vylupnem srobovakom v ramci clever rieseni?
Nech mi nehovoria, ze ma 173cm siroka fabia kufor vacsi, ci rovny kombi autam o dve triedy vyssie, ci dokonca MPV, ktore su 184cm, ci mondeo 186cm siroke? Ved toto je vylozene zavadzanie zakaznika a samozrejme redakcia AUTO.CZ si to nevsimne. Keby takyto objem napisal Renault u clia, tak by pan Micka behal s metrom okolo auta jak besny pes a na druhy den palcove titulky.
Hugo Kotas je asi zvyklej na nejmíň třílitr a vše co je pod 200 koní je nic extra. Uvažuj hlavou. Musíš na to auto koukat optikou tý který třídy a pak ti z toho vyjde rozumnej výsledek.
Pane Mičko, dobrá práce! A pozdravujte taky kameramana. Toto video se mu povedlo. :yes:
Máš pravdu.
1,2 TSI 66kW by byla asi na plichtu, ale 81kW by STI zmasakrovala takovým způsobem, že by japončíci museli úplně zrušit výrobu aut >:D .
Dost srandy.
Musím říct, že dnešní video na dasauto.cz se mi zatím líbilo nejvíc a chci vyseknout p. Mičkovi pochvalu.
Dobrá práce Honzo! Příště trochu víc prostoru věnovat kufru (kombíka chci hlavně kvůli němu), ale jinak dobrý.
A který? Fabie u nás slouží jako rodinný i jako frekventovaný služební auto. Indikace poloviny aut ve městě mi přijde velmi úsměvná. Ten litrovej motor je pro každýho, kdo alespoň občas zavítá mimo město k ničemu.
Tak jsem konečně potkal na silnici Fabii, konkrétně kombi na pumpě u Bolky...v šedivý metalíze to auto zezadu vypadá jako neskutečný paskvil...obrovský převis, klasicky škodovácky vysoko položený nárazník, ty světla s černým rámečkem jsou hrozně malý a auto na 16" kolech má k lemům ještě cca 10 cm prostoru...za mě osobně designově FAIL! [odkaz]
Musíš to roztáhnout třeba i na 2, pak to i jede, ale točit, točit a točit. :-) Zajímavé je, že když to rozjedeš na dálnici na nějakých 140, pak to drží tu rychlost docela statečně! Kopce to ale opravdu nemá moc rádo!
Reklama prumerna, trefovat se do ostatnich znacek si opravdu muzou dovolit jen velke znacky s jejich top modely (zminovane Audi, BMW, Mercedes). Jinak jsem koukal na reklamu na youtube a ta ma 2 tretiny disliku (i kdyz z mala shlednuti tedy)...
Je vcelku jasne jak a na koho je reklama zamerena a to na lidi, ktery z principu nechteji Skodu a chteji se odlisovat (za stejne penize ve stejnem segmentu), ale uz jim nedochazi, ze je to jen z blata do louze
"...ale uz jim nedochazi, ze je to jen z blata do louze"
Souhlas. :yes: Inu za malo penez, malo muziky. Za 500t Kc je sance na lepsi auto? Ale ta suma u mnohych neni realna.
"Kazdy sa vzdy porovnava s nalepsim."
Vyjma deti. Kdyz potomek prinese z pisemky v matematice trojku, odkaze se na to, ze taky bylo ve tride 6 petek a 4 ctyrky. ;-) V i20 jsem sedel, ale nejel, ten pocit je otresny.
To se u nemeckeho auta nestane. Nekdo psal ze tim ze auto je smontovano v Turecku (Asie), jsou tam dily z Indie a usetri se spousta penez za nejake cla. Nevim, ale sedacky jsou jak pytle brambor....
"...u 4válce s 90 HP, mmm..."
To tak pred 30-40 roky, hm? Mozna. Zda se, ze ta Fabie_III_mania pokracuje. Ono to pojede tak 50t km, pak se to cele ucpe a rozsype. Noch einmal bitte a jde se koupit nove auto. Votomtoje! :-!