Prosím uveďte zdroj informácií, odkial cerpate. Najlepšie odkaz. Nech sa tato informacia dá overit. Podla mojich informácií totiž vw predal ledva 9 mil. aut. Ja svoj zdroj udam - povedal to Jozo (kuchar v jedalni). Teda uveďte odkaz/zdroj.
Jasně. Vzhledem k tomu, že mám důvod sem chodit méně a méně je jasné co převažuje.... ( >:D >:D )
I když, že bych zrovna já měl být měřítkem nějaké kvality se tedy namlouvat nedokážu >:D >:D >:D >:D >:D
"VW sa vlaňajšou produkciou 10,14 milióna osobných a nákladných áut stal svetovou dvojkou. Pozíciu svetovej jednotky si udržala japonská Toyota výkonom 10,2 milióna vozidiel.", "General Motors vypadol z veľkej trojky"
Jednoduse zatim co zdroj, to jine (neuplne) info, bohuzel zde na auto.cz podsouvane dost "bleskove". [odkaz]
Podobnych clanku jsem cetl v poslednich den nekolik, nektere o prodejich, nektere o vyrobe. V nekterych i o prodejich vedl VW, v nekterych Toyota... to fakt ted jeste nema cenu posuzovat nebo vydavat velkolepe texty na titulku.
V roce 2013 Toyota prodala (ne vyrobila) 9,98mil vozu. Ze by si pri rostoucim trhu a rostouci vlastni produkci loni pohorsila? Anebo bude pes zakopany v tom, ze nemame cela cisla? Pravdepodobnejsi mi prijde to druhe, zvlast kdyz co clanek to jine cislo.
EDIT:
"Najväčší americký výrobca áut v roku 2014 predal na celom svete toľko vozidiel ako ešte nikdy. Odbyt koncernu v porovnaní s rokom 2013 vzrástol o 2 % na rekordných 9,9 milióna osobných a nákladných áut.
Volkswagen však vlani pokoril hranicu 10 miliónov predaných áut a s najväčšou pravdepodobnosťou sa to podarilo aj Toyote, ktorá zverejní predajné čísla na budúci týždeň."
toyota sice vyraba stale najviac.... ale v clanku sa hovori o predajoch ..... nie o vyrobe.... takze v predajoch moze byt vw uz prvy ..... kazdopadne si pockam na doveryhodnejsie info ..... ale vyzera to tak ze predajna svetova jednicka je uz vw.... navzdory tomu ze toyota vyraba viac aut
By se mohla začít snažit a vyrábět zase trochu hezká auta.... jinak ji Fašistickokapitalistický všemohoucí koncern totálně zadupe do země a Japonsko podrobí opět do Osy zla! Pryč s ďáblem s dvojitým vé ve znaku! :D:D:D
Každopádně, není se co divit.... Corolla sice válcovala svět, ale lidi mají taky oči.... za tohle zaslouženě VW :yes: p.s. Snad si před VW prvenství obhájí alespoň ten Focus >:D
Ano, fašismus byl v Itálii, spojenci Německa... neni to snad pro tuto satiru jedno? Jen kazíš vtip , když se v tom rýpeš >:D Radši se vyjádři k dizajnu Toyoty >:D
Udělal jsi hloupou chybu, on to tak vtip opravdu není, možná jen pro ty, co se nezvládají orientovat. Proto tady vyprodukuješ další 3 neméně hloupé příspěvky, aby sis pokusil obhájit svůj trapný "vtip". 8-s:no:
Já se tomu ani nedivím. Ono tady moc lidí, co se zvládnou orientovat, není. Takže jsi možná udělal jakože vtip, pro jistou sortu hloupých, a teď si spolem můžete zahýkat, jak to bylo dobré.
Za mě, ze statru to bylo nemístné, to bych snad i přešel, ale za druhé, udělal jsi tam podstatnou chybu, která ten tvůj "vtip", jak tomu říkáš, degradovala na obyčejnou blbost. A to už jsem se ozval. :-!
Je to dle mne nepodstatný detail a ke kořenům těchto "filosofií" se dá dopracovat různě jak říkáš.... nicméně, ano, má pravdu, z podstaty to mělo být označeno nacismem, jenže každý to pochopil, jak to bylo myšleno. Chybu uznávám, ale na významu věci nic měnit nebudu :-)
Ok jak myslíš... spletl jsem se a prohodil fašismus s nacismem.... upozornit na to samozřejmě můžeš, ale zbytečně se v tom rýpat a povyšovat se nemusíš... znám rozdíl a zná ho hodně lidí, možná by ses divil... a kdo je a kdo není hloupý.... to z diskuze nemůžeš soudit, alespoň chybu přiznám.... Nebudeme se tu snad kamenovat vzděláním a titulama, že ne? :D:D
Náš ústav se vám, pane Jossalito, mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politováníhodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let!
Já to napíšu ještě jednou, historicky a věcně správně, snad budou všichni spokojeni :
"Toyota by se mohla začít snažit a vyrábět zase trochu hezká auta.... jinak ji nacistickokapitalistický všemohoucí koncern totálně zadupe do země a Japonsko podrobí opět do Osy zla! Pryč s ďáblem s dvojitým vé ve znaku! :D:D:D"
Ono v dnešní době politické, etnické a jakékoliv korektnosti je asi důležité si dávat pozor na pusu, aby mi sem Jossalito nenaběhl se samopalem
Zkus poskočit, asi si stojíš dnes na vedení co? >:D Nechápeš ironii? >:D Někdy projeď diskuze, jak tu, nebo v hospodě na VW plivou.... čekal jsem kohokoliv, že se na tohle takhle ozve, ale zrovna od tebe sem čekal, že to pochopíš >:D
Naprostý souhlas designem. Nemám proti Toyotě nic, ale design je mírně řečeno (aspoň pro mě) tragický. Třešnička na dortu je Miray.
P.S.napsals to vtipně, ať zhyne wolfburský ďábel!
Mne přijde hezka jen ta gt86, ostatní Toyoty mají moc ostre hrany, dlouhé čumáky a zvláštní interiéry. Neberu jim kvalitu a techniku, ale pro Evropu to není úplne nejhezčí. Vůbec to jde s Japonci dolů s dizajnem. V 90. Letech přitom patřili k tomu hezčimu na silnicích. Jedina to pochopila Mazda.
Honda je třeba ulítlá, ale v zásadě hezčí než Toyota, Mitsu preferuje jednoduchý design, Toyota ani jedno. Pěkné Toyoty jsou ty americké: Tundra, Sekvoja, Land Cruiser V8. Jinak většinou je to bída, Auris, Corolla, Aygo nebo průměr Avensis, Camry, Verso.
s toyotou je to tak trosku zahada..... v eu sa tie ich auta nikomu nepacia ( teda spon tu na diskusiach ) ale napriek tomu jej predaje v eu su daleko lepsie ako kedykolvek v minulosti ..... nehovoriac o tom ze predaje toyoty mimo eu su uz roky v pohode a na jej dizajn sa nikto nestazuje ( len my europania a pritom nam jej predaje v eu tiez stupaju )
jedna vec je nas nazor v rovine diskusie ....a druha vec je realny odbyt na trhoch...
mne sa napriklad novy auris paci.... je stihly ... dynamicky.... nemam problem ani s versom, land cruiserom, gt86 ..... yaris je aky je ale ma uspech.... aygo to iste...... ak je predajny uspech tak nie je o com... polemizovat tu o krase je fajn ale predaje su dokazom toho ze toyota na "skaredy dizajn" netrpi nikde vo svete
Je pořád dost lidí, co nekupují auta očima, ale třeba kvůli spolehlivosti. A jsou i v EU tací, kterým se Toyoty líbí.Proč ne.Nevidím v tom žádnou záhadu. Často se tu setkám s představením novinky, která se mi líbí, a všichni ostatní znechuceně rozbíjí display.A jindy zas přesně naopak.
american moze tiez povedat ze vw ako znacka ma skarede vozy a trpi na zly dizajn lebo je vw v usa neuspesny.... ale z celosvetoveho pohladu to nie je pravda.... dizajn vw je ok... znacka ma svetovy uspech.... a toyota je na tom podobne.... v eu nikdy nebude ako doma takze to netreba tak prezivat a za druhe eu nie je pupok sveta.... dnes mame uz ovela silnesjie a dolezitesie trhy.... len v samotnej cine sa preda vyse 20 milionov aut rocne ( a trh ma do buducna potencial aj na 30-40 milionov ) .... europa sa moze v tomto uz ist zahrabat ... coskoro bude na chvoste nelen kvantitou ale aj .... aj inde....
fakty su take toyota nema vo svete s dizajnom problem.... a dokocna ani v eu :yes:
No prodávají se malé vozy, ale Avensis už taková bomba není. Aygo, Yaris, městské vozy a dost lidí to kupuje ze zvyku třeba právě té spolehlivosti, jak psal Karelgr.
Znám člověka, který si Auris koupil právě díky spolehlivosti a taky, protože třeba u Golfa se bál, že mu ho někdo ukradne... :-)
Možná tak v dané třídě, Golf je skutečně etalonem nižší střední. Nicméně na milovníky prestiže za každou cenu má VW jiné "zbraně", které se jmenují Audi a Porsche :-)
Mám takový pocit, že jsou Toyoty kradenější než Škoda. Ale už je to dlouho, co jsem viděl statistiku. Branou samozřejmě relativně k počtu registrovaných aut dané značky (tobě určitě netřeba vysvětlovat rozdíl). Po značkách je to však u těhle statistik na prd. Konkrétně v ČR má Škoda velkou výhodu, protože je v registru spousta starých Škodovek. Ne že by zloději nekradli stará auta.
V některých státech Toyota určitě boduje hybridy, protože přináší nemalé úspory na daních, poplatcích atp. A na poskakování po městě jsou to celkem příjemná auta.
Tak, když se to vztáhne na počet registrovaných aut, tak potom to vše může být jinak, ale i v kontextu s žádaností vozů na našem trhu, především bazarovým měl asi ten kupec trochu pravdu. VW, Škoda, Ford... těch jsou bazary plné a nejvíce jdou na dračku, takže se logicky budou i krást :-) Statistika je krásná, že ji lze udělat na míru >:D
Také záleží, odkud člověk bere čísla. Nejlepší by to mělo být od PČR. Byl by to námět na zajímavý článek, kdyby to redakce zvládla udělat pořádně.
Absolutní čísla toho podle mne tolik neřeknou. Když máš registrovaných milion kusů a ročně se ztratí tisícovka, je to snad horší, než když je registrováno deset kusu a ročně se ztratí jeden? Prodávanější auta by měla být v absolutních číslech kradenější, ale zase se to tvé schovává ve větším množství, je tedy menší šance, že si vyberou zrovna to tvé.
Pak je tu samozřejmě otázka geografie. A jsou tu další faktory. Jako jestli je zaparkované každou noc na stejném místě, nebo jestli je hodně na cestách.
To by byla hezká studie, jenže na to je potřeba kvalitní data a hlavně kvalitního statistika, aby správně interpretoval výsledky, což se vší úctou asi nikdo z novinářů z redakce nebude :-) Možná se však mýlím :-)
Ta geografie, respektive to rozdělit na rezidenční prostory ( sídliště ), komereční prostory ( parkoviště u nákupních center), či město x vesnice a podobně... zajámavé by to bylo.... třeba se toho redakce ujme :-)
takže kvůli tomu si nebudu kupovat auto, protože je to nejkradenější auto v ČR? takže se budeme přizpůsobovat šmejdům, kteří nám obtěžují život. tak že bychom přestali třeba jezdit MHD a vlaky a přestali chodit do měst, když tam může dojít třeba k teroristickému útoku.
Je nejkradenější co do absolutního počtu. To je logické, protože je také nejprodávanější. Ale nejvíce se kradou (ve smyslu počet ukradených na počet registrovaných) prémiová auta Mercedes, BMW a Audi. U těchto značek se "ztratí" zhruba každé 250-300 auto. Mainstream včetně Škody je až za těmito značkami.
Tak logicky, nejvíce se kradou nejoblíbenější značky. Zloději nejsou blbci a kradou to, co dokáží obratem prodat. V zásadě platí, že čím méně oblíbená značka/model, tím se méně krade. S auty je to jako s ženami, o šeredu nikdo neopře ani kolo a o krasavici se chlapi servou. :-)
Dalším podstatným faktorem je, že poměrně velká část kradených aut se prodá formou ND, no a na jaká auta se prodávají ND nejlépe? Logicky na ty nejprodávanější/nejrozšířenější.
"napriek tomu jej predaje v eu su daleko lepsie ako kedykolvek v minulosti" - to je naprostý nesmysl. Podívej se na čísla, deset let zpět prodávala mnohem více aut. V roce 2007 to byl prakticky milion aut, v roce 2013 zhruba půl milionu. I tržní podíl jí klesl.
Prodeje jednotlivých automobilek je dnes těžké spočítat, neboť jsou některé dost úzce propojeny s jinými a tím mám na mysli hlavně s těmi čínskými. Zdá se mi, že minule GM vadilo, že tam nezapočítali právě nějaký počet aut, které vyrobili s Číňany. Neboť se mi nezdá u GM, že by měli tak relativně málo prodaných vozů, když se před 3 lety přetahovali o první místo. Rozdíl 2 miliónů je velký.
Dalo se to očekávat. Dříve nebo později. Důvodem je akceptovatelná kvalita a zejména mnohem vyšší podíl dieselových motorů v porovnání s Toyotou. To je rozhodující faktor!
Neboť ten řidič, kterému je více jak 35 a už s dieselem pod kapotou najezdil alespoň 100 tis km se k atmosférickému zážehovému motoru už nikdy nevrátí. :-!
Mám nad 35, s dizlom som tvoju hranicu prekrocil a vrátil som sa k japonskej atmosfere. Som rád, že som uplne iný ako ty. Inak lieky beres per oralne, alebo infuziami?
Ano súhlasím. Ono tu teraz nejde o to, že na to aby vydoloval vw z 1.8 povedzme 150 koní potrebuje turbo a Toyota nie. Mne proste viac vyhovuje jednoduchý motor bez priameho vstreku, ktorý nezkolabuje s naším benzinom, nemá blbosti, ktoré si Adolf nechava draho opravovat, nevibruje, je odolný voci jazdnemu stylu. Ak má pritom rozsah použitelných otacok 7000 a nie 1500, o to lepsie. A či mi to žere 7 litrov, alebo 6 ako Adolfove TDI PD zvysoka. Každý rok, keď chodím do Chorvatska, pocitam odstavené Octavie na dialnici, z ktorých ide cierna alebo biela para. Len to adolf nepripusta, o tom sa nesmie hovorit, že jo? Tu pár jedincov razí názor: sme tolerantní k inym motorom ako TDI, ale keď s nami nesuhlasite, ste idioti.
Asi ta neprekvapi, že mi je tvoj názor ukradnuty. Ale vidno, že ma tu niektori neviete zniest, najma to, že poukazujem na priemernost znacky. Ste tu ustraseni ako kraliky v nore. Neustále sa upokojujete, že ste dobre splnili svoju obciansku povinnost a chvalite značku, ktorú vám nemci vzali. A teraz piš co chceš, kvalitu škody nezdvihnes. Či to nie je škoda kúpiť za tie peniaze holobyt? (napoveda: slovna hračka).
Začnu od konce... asi bych to doslova tak nenapsal, ale jinak má těch pár jedinců v tvém případě pravdu. Mícháš tu hrušky s ponožkama, naftu s benzínem a turbo s frustrací.
Koncernová 1.8 měla už v první generaci Octavie RS přes 130kW, silnější varianta měla tuším 165kW. Pokud teda mluvíme o benzínu... ale o žádné naftě od Toyoty, která by bez turba měla použitelný rozsah 7000 otáček (tj. třeba od 1200 do 8200) nevím ;-) .
V tom odkazu na který reaguješ má RS TSI 162kW z dvoulitru... co na to Toyota? Co na to Toyota o třídu výš?
Nemiesam nic. Ten odkaz negoval Adolfa, že dizel je vzdy lepší. Nie je. Nikde som nepisal, že dizel má rozsah 7000 otacok. A frustraciu má ten, pre koho je jedinou oporou v zivote TDI a s inym jazdit nevie (nie nechce). Frustrovani boli aj ti odstavení jedinci na Octaviach TDI (ok, to sa moze stat hocikomu). A zaver: Toyota so svojou modelovou skladbou nekončí v CR a SR, ale to je asi pre niekoho novinka, ci? Tak poďme vy skodovkarski webfighteri do mna.
VW nemusí dolovat 150 koní s pomocí turba, protože z 1.8 měl přes 200 koní už někdy v roce 1998. O tom se Toyotě může i dnes jen zdát, žádný tak výkonný motor v nabídce nemá Auris ani Avensis... a ani GT-86.
Rozsah využitelných otáček rozhodně není bonus atmosféry ve srovnání s benzínovým turbem. Motorů s rozsahem otáček 7000 (měřeno od volnoběhu po redline) je málo... a to jsem z toho vypustil to slůvko "využitelných".
Jen tak pro zajímavost, co tak úžasného má Toyota mimo ČR?
Prosím, prejdime do ineho jazyka, kde tu ja hovorim o turbobenzine? Však stále tocim o tom, že neplatí ta adolfova blbost, že ten, kto ráz mal turbodizel, uz by do atmosféry nesiel. Ale isiel, keď dotiahnes na odtahovke TDI do servisu, zrazu budeš rád za to, že ti dajú litroveho Juniora bez palubnej skrinky. Ano, bezne verzie Toyoty u nás nemaju také výkony, to je pravda. A je pravda aj to, že keď si niekto mysly, že auto sa stava lepsie ako konkurent iba preto, lebo má vyšší výkon motora, mal by brat vitamíny.
Toyota snad nemá naftové motory? :-O Já bych do benzínu nešel, rozhodně ne do auta velikosti střední třídy, jakým jezdím a to ani do turbobenzínu (tam bych musel uvažovat kdyby to byla opravdu super výhodná nabídka).
Nemůžeš říct, že pro každého je to lepší... stejně jako Ada nemuže říct, že pro každého je nafta...
Konecne názor, s ktorým suhlasim. Ja som nikdy netvrdil, že moje auto, typ pohonu, karoseria je najlepšie na svete. Ale irituje ma Adolf a jeho reci, pri ostatných aj keď si nerozumieme mi to nejak nevadí, proste debata. Ale adolf ma startuje vzdy.
Hovorim o tom, že atmosféra má svoje nepopieratelne výhody oproti TDI. Rozepsané: japonská atmosféra (napr. 1.8) má oproti TDI vyhody. Vari ich neznas? Vstrekovace, vzdy dvojhmota, turbo, remene, PDF, čistota paliva, zataz naprav a brzd, nedotacavost, baterka, ceny servisu, cena auta, filtre... Nedava ti to zmysel? Nevadí, nikto nie je dokonaly.
Atmosféra má výhody, zejména v malém městském autíčku. Ono by to šlo i ve větším autě, jenže když už nějaká automobilka má atmosféru se zajímavými parametry (třeba 2.5Sky-G), tak ji odmítá nabízet za nějaké normální peníze a do kompaktu ji raděj nenabídne vůbec (mluvíme o českém trhu).
Pokud je pro tebe jakákoli vymoženost v první řadě potenciálním zdrojem problémů, pak je pro tebe atmosféra dobrá volba... nejlepší je auto s okénky na kličku, to se snad nepokazí, navíc můžeš hodně točit ;-)
VW měl 1.8T benzínový 110KW, nebo 132Kw a dával se třeba do Oktávky :-) Jenže to bylo 15 let nazpět... Toyota v té době v obdobně situovaném autě nenabízela nic silnějšího. Leda v ostré Corolle či Celice.... bavíme se ale o běžných vozech ne?
Octavia 1.8T 180koní... to neni o nic slabší ;)A navíc to neni běžná Corolla, ale ostrá verze, stejně jako ORS... navíc ORS se nabízela s ještě silnějším 1.8T pro určitý trh, ale teď už nevím přesně.. Jinak, Leon Cupra 165kw z toho motoru :)
No borci, vy ste mi teda tandem. Viac koní, viac auto? VW modla, sice furt pokazena, ale modla. Poradím, kupujte si VW vzdy v pare. Má to vela výhod. Jednak vás bude milovat vedenie VW, jednak budete mať vzdy na čom jazdit, jednak budete moderní a banky, kde budete brat uvery, vás budu ukazovat za vzory. Zaver: celý život obetujete za pocit jazdy vo VW. Plytky to ciel.
V principu ano - víc koní, víc auto. Není to jediné kritérium, ale pro mě je důležité.
Proč VW? Já jsem celkem bez předsudků, pokud by mi ty koně nabídla Toyota a hezky je zabalila, vezmu je klidně od Toyoty... kupovat dnes nové auto pro zábavu, šel bych pro GT-86... byť teda zrovna té by se ještě pár koní hodilo, ale ty ostatní věci to vyvažují.
GT-86 je ale bohužel jediné zajímavé auto které dnes Toyota má. Snad ještě Prius.
Aaaaaaaach jaaaaaaaaaaj, Ty najracionalnejsi z racionalnych pod slnkom... :-!
Ja ti tvoje Verso neberem, to ze je pre teba presuvanie sa z miesta A do miesta B len nevyhnutne zlo, ktore musi len pretrpiet a chces to pretrpiet s co najvacsou pravdepodobnostou bez poruchy - to je tvoj pristup, tvoja vec. Zi si ten svoj bezporuchovy a bezrizikovy zivot na tom nasom krasnom bezproblemovom idealnom Slovensku. :-!
Vsetci ostatni maju moznost vyberu. Vybrat si auto so silnejsim, zravejsim, hlucnejsim, zabavnejsim motorom, v aute s vacsiou spotrebou, sportovejsimi jazdnymi vlastnostami, alebo co len chcu. Krajsi interier - nech sa paci ! Prevotriedne spracovanie a luxus v najroznejsich baleniach ? - vsetko mame ! 4x4 ? - takmer do vsetkeho ! >:D
Takze verim, ze vdaka tymto moznostiam sa najde dost vela "odvazlivcov", ktori tu strasnu koncernovwu kvalitu na sebe asi budu testovwat >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Poradim ti. - Chces mat 100% istotu ze sa ti auto nepokazi ? Daruj ho na charitu a jazdi MHD, vlakmi, autobusmi... Urcite aj usetris >:-[]
PS: dufam ze si z toho spravne pochopil vsetku tu satiru, ktoru som tam musel narvat. Neviem kolko mas rokov, ale s tvojim opatrnym rozmyslanim by som sa pomaly bal napit vody z vodovodu, ci nahodou nieje otravena... 8-s Ta dogma zo stale sa kaziacich TSi a TDi motorov je strasna vec. - ano - zle meno sa rychlo ziskava, tazko ocistuje. Lenze treba vediet rozlisovat. Keby si mal trochu iny pristup, vedel by som ti rozumne poradit auto ( nie nove ) ktore by ta nezozralo financne, robilo by ti radost vsetkym co dokaze chlapa potesit, a dokonca by si ani koli spotrebe neskrachoval.
Lenze vyber je na tebe...
Nebyla snad výsada starých TDI, že najely daleko vyšší porce kilometrů, než benzíny? To, že jsou u dálnice porouchané TDI spíš značí na hloupost majitelů, kteří koupili opravdu těžce oježděné vozy, kdoví jak je servisovaly a podobně ( předpokládám, že mluvíš o prvních Oktávkach, které mohou mít reálně přes 500 tisíc km najeto..).... V průměru mají naftové vozy o dost více najetu, někdy i dvojnásob, proto je logické, že jso náchylnější na poruchu.... to je celý zázrak...
Taky bych do Chorvatska radš absolvoval v naftovém voze, než se trápil v nějaké atmosféře, která je líná na spodek.... Zvláště v Chorvatsku, v kopcích a s naloženým autem
Pokud Ford rostl opravdu jen tak málo a H+K má o tolik větší prodeje tak je asi něco špatně.
Na druhou stranu globálně mám Ford prakticky jen Ford a tak ve srovnání s koncernem například kterej má k dispozici tolik značek je to celkem slušný výkon ...
Divím se ale i tý Hondě jak se může dostat tak vysoko, ale zřejmě Japonsko a hlavně USA to jistí...
Jistě, pokud se prezentovaná čísla ukáží jako správná, lze koncernu Auto Union blahopřát. Já tak ale nečiním, proč? Mám dva důvody:
1) pokud je koncern na 2. místě ve světě, vyvíjí velkou snahu získat první místo. My zákazníci z toho můžeme těžit. Minimálně se manažeři nedovolí něco podcenit, a pokud už ano, pak je náprava zpravidla velmi rychlá. Na pozici jedničky bude těch manažerských chyb více: příliš velký koncern je velmi obtížné dobře uřídit.
2) domnívám se, že Auto Union oslaví své prvenství asi tak jako Magnum 25 let na trhu: číslovkou na dřevěných špejlích nanuků. Ale třeba se mýlým... >:D
Já moc neřeším koncerny, apod., ale značky.
Toyot, Fordů a asi i Hond se prodá více než VW. Je to o stylu expanze, podnikání, apod.
Není Škoda jako VW, není SEAT jako ŠKODA.
Tyhle statistiky jsou v podstatě k ničemu. Mě by spíš zajímalo skutečné pořadí automobilek jak si vedou a ne jak si vede ta která skupina dohromady :-O
Nepotřebuju definovat automobilku. Jen mi šlo o to, že by u takovéto statistiky (když už ji teda někdo sestavuje) bylo dobrý vědět, kolik se prodalo aut té které "značky"
Říkal jsem si, že je to vlastně úplně jedno jestli nakonec bude VW první, druhý, třetí...
Ale, když tady v diskusi čtu, kolik nicků to dokázalo nas. rat, tak by vlastně byla škoda, kdyby se nakonec jejich diskusní emoce ukázaly jako bezdůvodné. ;-) >:-[]