Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost – Z řidiče se stal pasažér

Modernizace Fordu Focus přinesla nový turbomotor 1.5 EcoBoost, přepracování podvozku a výrazné změny v interiéru. Nepřišel ale automobil o kus svého dřívějšího kouzla?
Zpět na článek
16. 1. 2015 09:01
16. 1. 2015 09:17
16. 1. 2015 09:13
16. 1. 2015 09:40
16. 1. 2015 09:49
16. 1. 2015 10:06
16. 1. 2015 12:08
16. 1. 2015 12:08
16. 1. 2015 09:50
16. 1. 2015 11:29
16. 1. 2015 09:14
16. 1. 2015 09:20
16. 1. 2015 09:25
16. 1. 2015 09:34
16. 1. 2015 09:36
16. 1. 2015 09:55
16. 1. 2015 09:42
16. 1. 2015 09:56
16. 1. 2015 10:28
16. 1. 2015 12:34
16. 1. 2015 13:31
16. 1. 2015 12:29
16. 1. 2015 17:59
16. 1. 2015 18:52
16. 1. 2015 19:00
16. 1. 2015 19:17
16. 1. 2015 19:55
16. 1. 2015 21:08
16. 1. 2015 21:22
16. 1. 2015 21:29
16. 1. 2015 21:35
16. 1. 2015 21:39
17. 1. 2015 00:18
17. 1. 2015 01:18
17. 1. 2015 00:12
17. 1. 2015 01:15
16. 1. 2015 09:23
16. 1. 2015 09:28
16. 1. 2015 09:29
16. 1. 2015 09:32
16. 1. 2015 09:47
16. 1. 2015 09:58
16. 1. 2015 09:52
16. 1. 2015 09:15
16. 1. 2015 09:54
16. 1. 2015 21:34
16. 1. 2015 14:17
16. 1. 2015 19:08
Avatar - Emel
16. 1. 2015 09:01
Bodykit
Ten bodykit se mi líbí, nevím teda jestli v bílé, ale viděl jsem třeba červenou metalízu a je to dost dobré :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
16. 1. 2015 09:17
Re: Bodykit
Súhlas, hneď letmý náhľad na fotky napovedal, že tu je niečo inak oproti sérii a hoci je ten bodykit veľmi decentný, odlišnosť od série je na prvý pohľad vidieť a autu pomáha.
16. 1. 2015 10:20
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
jj
POD KAPOTOU JAKO MÁ NEJLEPŠÍ z NEJLEPŠÍCH [odkaz] TAK TA PŘIDUŠENÁ POPELNICE [odkaz] U MĚ NEMÁ ŠANCI !!
:-)
:-) :-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) >:-[]
16. 1. 2015 09:30
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
Naprostá shoda. Včera jsem viděl na silnici první FL FF a kupodivu nevypadá špatně ani na 16" kolech...je opticky lehčí než dosud ;-) .
Ten optipaket mu perfektně sedne!
16. 1. 2015 10:58
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
Dokonce vypada dobre i v zakladnich verzich a bez mlhovek, na rozdil napriklad od nove Octavie.
Avatar - Delfin2
17. 1. 2015 17:44
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
Nová Octavia v základnej výbave je tragédia :no:
Avatar - Emel
17. 1. 2015 21:09
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
U O3 dělají hodně xenony a kola... i ta 16" Teron z Ambition+ vypadají dobře.
Avatar - Delfin2
18. 1. 2015 17:56
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
U O3 je nutnosť si priplatiť za xenony, bez nich je Octavia iným autom.16tky vyzerajú dobre a na naše cesty by som ich určite bral nepotreboval by som väčšie.
Avatar - Emel
18. 1. 2015 19:24
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
16" vypadají jakž takž dobře, jinak jak poznamenávají kolegové... pro krásu se musí trpět :-) . Xenony souhlas... já na světla ulítávám všude, ale jednoduchý design Octavie si je žádá ještě víc než je běžné.
Avatar - Delfin2
18. 1. 2015 19:42
Re: DOKAT TO NEBUDE MÍT 17" DISPLEJ A ELEKTROMOTOR
Samozrejme, 17tky by tiež potešili ;-) Nový Leon tiež potrebuje LEDky bez nich to nieje ono, ale s LEDkami je to o level iné auto :yes: Vo väčšine aút svetla hraju dôležitú rolu a samozrejme poriadne kolesa..
Avatar - fOE
16. 1. 2015 09:13
BMW 1er LCI
Nez se "prvni na webu" redakce vzpamatuje tak to muze trvat i 4 dny (behem kterych uvidime nespocet zarucene nejlepsich renderu superbu), takze se omlouvam za OT (berte to jako premiovou konkurenci zde testovanemu focusu), ale tady mame facelift u 1er

[odkaz]

Predek :yes: :yes:
Zadni roztekla svetla :no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
16. 1. 2015 09:40
Re: BMW 1er LCI
Tak jednotke mohol facelift len pomôcť, ten doterajší predok bol tragédia; teraz to bude podstatne lepšie.
Ešte si nespomenul motory, žiaľ aj do jednotky dorazia trojvalce, ako benzín, tak nafta s objemom 1,5 litra.
16. 1. 2015 09:41
Re: BMW 1er LCI
Žial ani tady nejsou jedinou motorizací, takže nepovinně ;-)
Avatar - iudex
16. 1. 2015 09:49
Re: BMW 1er LCI
Jasné, teoreticky môžem mať aj R6. Realita bežného kupujúceho je ale taká, že kým doteraz na 99% kúpil štvorvalec (M135i nech tvorilo 1%), tak teraz bude 80% 1er na cestách s R3 (doterajšie štvorvalce 114i, 116i, 118i, 114d, 116d, ktoré tvorili gro predajov, budú teraz všetky R3). Takže áno, mám na výber stále R4 i R6, ale ak nechcem hotheč s 220+ koňmi, musím sa uspokojiť s trojvalcom. A to sa mi principiálne (notabene v prémiovom drahom aute) nepáči.
16. 1. 2015 10:02
Re: BMW 1er LCI
Užijme si, že má ještě stále náhon na zadek...naposled ;-) . I když jestli Big Sergio nesní úplně, nástupce Julči by měl být zadokolkou. To by byl kopanec BMW 1 přímo do žeber.
Avatar - fOE
16. 1. 2015 10:06
Re: BMW 1er LCI
Moc tomu neverim, ale takovy kopanec bych BMW pral.
16. 1. 2015 12:08
Re: BMW 1er LCI
Alespoň má slušný objem (na poměry přeplňovaných motorů ve třídě). Tříválec nemusí být nutně špatný.
Avatar - fOE
16. 1. 2015 09:50
Re: BMW 1er LCI
Zaklad je zaklad, netesi me to ale je treba to tak brat.

Kazdopadne dostane 1er i novy naftovy 4 valec B47, 20d s 190k a 25d je pak poFL uvaden jako 165kw (predFL 160kw)... jen nevim jestli uz i ten je B47 nebo jen upravili jeste starsi N47?

Tak ci onak narust ciste symbolicky, ocekaval jsem to a je to skoda.
16. 1. 2015 11:29
Re: BMW 1er LCI
Uprimne, BMW by udelalo nejlip, kdyby na jednicku dalo predek ze dvojky a zbytek by nechali na pokoji...
[odkaz]
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 09:14
Kolena
Z fotek to vypadá, že s koleny bude mít mnohem větší problém spolujezdec, než řidič?
Moc jsem nepochopil, jak se může softwarově slabší verze téhož motoru lépe hodit ke sportovnímu odpružení?
"Pod kapotou zkoušeného exempláře se totiž nachází slabší verze čtyřválcového turbomotoru o výkonu 110 kW, která by měla lépe pasovat ke sportovnímu odpružení"
Rozbalit vlákno
39
Avatar - iudex
16. 1. 2015 09:20
Re: Kolena
Tiež som sa nad niektorými formuláciami, najmä spájajúcimi šport a komfort, pozastavil. Ako je to naformulované, budí to dojem, že športové odpruženie prináša komfortnejší podvozok. :-O
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:25
Re: Kolena
Nehledejte v tom vědu.... je to prostě Fordí podvozek. Hezky žehlí nerovnosti, ale když je potřeba, drží super stopu a dovolí ti krásně krouhat zatáčky.... Nic víc, nic míň. Není to kostitřas a WRCčku na okrsce neujedeš >:-[] >:-[]
Avatar - Honza Mička
16. 1. 2015 09:32
Re: Kolena
Dobrý den,

sportovní porvozek u Fordu neznamená, že z vás auto vyklepe duši :-) . V první fázi jsou tlumiče měkké, ale neudělají to, co standardní - nerozkolébají auto. Na prezentaci jsem tehdy zkoušel 1.5 EB/134 kW a standardní podvozek a moc to k sobě nešlo, proto formulace, že by spojení lepšího podvozku a slabšího motoru mohlo dohromady fungovat lépe :-) .

Nakonec to i lépe funguje, něco mi na tom ale autě ale pořád chybí...
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 09:34
Re: Kolena
Aha, tak pokud tady byl nejen jiný motor, ale i podvozek, pak ano. Z článku to nebylo až tak zřejmé :yes:
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:36
Re: Kolena
Jen dotaz k podvozkům: Verze trend sport má podle vás sportovnější podvozek, trend tedy má podvozek klasický, ale co Titanium?
Avatar - Honza Mička
16. 1. 2015 09:44
Re: Kolena
Titanium m á standardní podvozek. Ona je ta výbava sice postavena nad Trend Sport a ceník uvádí "navíc oproti Trend Sport", ale je tam uveden i standardní podvozek.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:55
Re: Kolena
Tak já jsem jezdil standardní podvozek >:-[] Já jel titanium....
16. 1. 2015 09:42
Re: Kolena
...že by jinej znak?

To byl vtip Honzo >:-[] !
Avatar - Honza Mička
16. 1. 2015 09:46
Re: Kolena
Dobrý den,

to ne >:D . Ale Focus jsem měl vždycky strašně rád, dokonce, i když měl v druhé generaci 1.6 TDCi, to auto vždycky umělo nějakým způspbem pobavit. Ale teď...

Ale jak jsem napsal v závěru - to auto ve srovnání s konkurencí funguje fantasticky, ale už mu prostě chybí koule...
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:56
Re: Kolena
Já sem si s 1.6Tdci ve FoFo III dost zablbnul a pobavilo mne to i na okrskách....... pak sem mu pororazil kolo a dostal zjeb od přítelkyně, tak už bylo po srandě >:-[]
Avatar - Emel
16. 1. 2015 10:28
Re: Kolena
FII 1.6TDCi teda bylo jedno z nejubožejších aut ve kterých jsem jel. Interiér tragický, extrémně hlučný motor, mizerná dynamika, pětikvalt... byla to ta slabší verze (myslím bez dvouhmoty) před faceliftem v kombíku s nějakými 5.000km, brácha to chtěl koupit a cena byla super, ale nakonec radši ušetřil peníze a vzal Focus I.
Avatar - wakantanka
16. 1. 2015 12:34
Re: Kolena
Tento posledný som ešte nejazdil, ale pri priamom porovnaní 1. gen. oproti druhej gen. pôsobí tá druhá úplne mimo fun factor. Neviem či to je len tým, že ten novší je o 200 kg ťažší a väčší, ale oproti prvej generácii to jazdí takpovediac bezpohlavne.
16. 1. 2015 13:31
Re: Kolena
Jo a tohle tomu chybělo ;-)
Avatar - simply never
16. 1. 2015 10:45
Re: Kolena
Myslím to nadnesene a z humorom: žeby skrabka vo veku palivovej nadrze a sietovy program? To bol zart. Fakt ale je, na kazdom aute nieco chyba, a nemyslím teraz na to, že v testoch škodovky nikdy nechyba nikomu nic. Teraz otázka: chyba nieco meratelne, alebo nemeratelne? Lebo ak meratelne, kde su čísla, ak nemeratelne, pri tej celkovej chvále auta co vlastne hladate?
Avatar - Honza Mička
16. 1. 2015 11:00
Re: Kolena
Hledám pocit, že to auto musím řídit. Vím, v tomto segmentu to není úplně důležité, ale minulý Focus tohle uměl nabídnout. Teď mi připadá, že jenom sedím a špalu na pedály. Nic víc...
Avatar - simply never
16. 1. 2015 11:12
Re: Kolena
Nieco medzi dokonalým a odpudivo sterilnym, t.j. nieco ako Pamela Anderson? >:D
Avatar - Honza Mička
16. 1. 2015 12:23
Re: Kolena
Něco mezi dokonalým a odpudivě sterilním je asi tahle herečka >:D

[odkaz]
Avatar - Emel
16. 1. 2015 12:29
Re: Kolena
Svou odpudivou stránku má, ale sterilní?

Anděl v Constantinovi byl dokonalý :-)
Avatar - lamal
16. 1. 2015 17:59
Re: Kolena
Jan,

nejak mi to nejde do kopy, 150k ecoboost s 0-100 za 9,1s taha ako 200k motor, ale skoda octavia kombi s 1,4tsi 140k to robi do konca za 8,5s tak potom ta taha ako 300k motor ? Chapem, ze ide o pocitove a nie exaktne vyjadrenia, ale i tak...

ano ja viem, Skoda udava uplne nezmysly v zrychleniach 0-100 tak ako 2,0tdi 150k to nikdy neurobi 0-100 za 8,6s tak isto 1,4tsi v kombi to nikdy neda za 8,5s no i tak mi to pride divne... lepsie by bolo pri testoch to zrychlenie zmerat, neda to vela prace ani casu, je mozne, ze focus to v reale urobi rychlejsie ako za 9,1s
16. 1. 2015 18:52
Re: Kolena
V porovnávačce FoFo, Ma3, OIII, G7 a Astra to máš zmerané. OIII 1.4 TSI to dá za 8,5 jak slibuje v papírech.

FoFo 1.5 EB 110kW prům spotřeba 8,4 (ECO 6,2 PEND 8,1 SPORT 11,8), 0-100 8,9 sec., hluk při 130 70db(A), brzdy ze 160 90m, hmotnost 1365kg, vyhýbací manévr (vjezd/výjezd) 132,4/133,3 km/h, EU6

Ma3 Sky-G 165 prům spotřeba 8,0 (ECO 5,9 PEND 7,7 SPORT 11,3), 0-100 8,7 sec., hluk při 130 70db(A), brzdy ze 160 97m, hmotnost 1291kg, vyhýbací manévr (vjezd/výjezd) 128,2/128,6 km/h, EU5

Astra 1.6T 125kW prům spotřeba 8,7 (ECO 6,8 PEND 8,6 SPORT 11,1), 0-100 8,5 sec., hluk při 130 69db(A), brzdy ze 160 90m, hmotnost 1418kg, vyhýbací manévr (vjezd/výjezd) 133,3/134,7 km/h, EU5

OIII 1.4 TSI 103kW prům spotřeba 7,3 (ECO 5,4 PEND 7,0 SPORT 10,4), 0-100 8,5 sec., hluk při 130 68db(A), brzdy ze 160 91m, hmotnost 1299kg, vyhýbací manévr (vjezd/výjezd) 128,2/129,8 km/h, EU5

Golf 1,4 TSI 110kW prům spotřeba 7,1 (ECO 5,2 PEND 6,8 SPORT 10,6), 0-100 8,4 sec., hluk při 130 68db(A), brzdy ze 160 90m, hmotnost 1301kg, vyhýbací manévr (vjezd/výjezd) 136,1/136,6 km/h, EU6

Průměrná spotřeba (15% váha ECO, 15% váha SPORT, 70% váha PEND)
ECO umírněná jízda v rámci limitů 275 km,
PEND jízda pendlera 21km z periferie do středu města a zpět,
SPORT sportovní styl jízdy s využíváním potenciálu auta
Avatar - Emel
16. 1. 2015 19:00
Re: Kolena
V zásadě tu jsou dvě překvapení.. pozitivní u Astry, kde má velká hmotnost vliv na spotřebu, ale už ne na brzdy a vyhýbací manévr... a negativní u Mazdy, od které bych v těchto disciplínách čekal víc (že by pneu?). Zbytek bych tak +- čekal.
16. 1. 2015 19:17
Re: Kolena
U Ma3 je v řadě testů zmíněno, že má od výrobce dost nekvalitní gumy, což se asi podepíše jak na brzdné dráze tak v rychlosti v oblouku. V tomto testu měla shodou okolností stejné gumy jako FoFo, conti sport contact 5, což je asi solidní guma a o 4-5 km/h větší dosažená rychlost FoFo tak svědčí o znatelně lepším podvozku FoFo.
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 19:55
Re: Kolena
Vím, že to vypadá jako obhajování vlastní garáže, ale auto , který ve všech testech chválí za nejlepší podvozek ve třídě, tady na Auto.cz v přímé srovnávačce s golfem píší o dost zásadním rozdílu, skončí na úrovni oktávky s vlečkou, za astrou a golfem, docela významě za nimi?
Edit: teď koukám, že nejlepší byl Golf, to byl německej test, že?
16. 1. 2015 21:08
Re: Kolena
Pocit a subjektivní hodnocení jízdních vlastností a objektivně změřené veličiny (čas na okruhu, rychlost/přetížení v zatáčce) jsou dvě různé věci a úspěch v jedné disciplíně se nevylučuje s neúspěchem v druhé. Pokud nevěříš německým testům, tak se můžeš podívat na US měření, kde i přes slabší motor a slabší podélnou dynamiku je jak FoFo tak G7 v příčné dynamice (zatáčení) lepší než Ma3.
[odkaz]
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 21:22
Re: Kolena
No, nemám důvod podezírat i amíky.
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 21:29
Re: Kolena
Která z těch disciplýn je měření příčné dynamiky?
16. 1. 2015 21:35
Re: Kolena
Lateral acceleration a MT Figure Eight
Avatar - lamal
17. 1. 2015 00:18
Re: Kolena
ani jedno z toho co uvadzas nie je exaktne, tie rozdiely co popisujes mozu mat aj vo vacsom meradle pricinu v pneu a aj v trati, nie pre kazdy podvozok je ta ista trat idealna, niektory ma na viac v pomalsich a strmsich oblukoch, iny zas v rychlych tiahlych a iny naopak na rozbitom nerovnom povrchu to je pripad mazdy a fofo, octavia a golf s vleckou v zadu na takejto trati vyrazne tratia a priznajme si to je 80 % okresiek v SK a CZ...

tak o co ide? amici nech si to meraju na tom vyzehlenom asfalte, tu moznosti vlecky neobkecas... nemam nic proti vw group ale neznasam ked z toho niekto robi supersport
17. 1. 2015 01:18
Re: Kolena
Pneu patří k autu a jsou originální od výrobce podle toho jaké považuje za optimální a takové na testovaných autech jsou, novináři je nemění. Takže na pneu to svádět nejde. Kdo chce, tak si Golf nebo Octu s vlečkou pořídí, kdo ne tak mu asi o nějaké závodění nejde.
Avatar - lamal
17. 1. 2015 00:12
Re: Kolena
odkial to beries ?

ukaz mi jedno meranie kde ma 110kw 2,0tdi 0-100 za 8,6s
17. 1. 2015 01:15
Re: Kolena
Nevím proč do diskuze o benzínech taháš naftu, ale chtěl jsi jedno měření 2.0 TDI 110kW, tak tady jedno máš.
[odkaz]
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:23
Re: Kolena
Závoďák to neni, i když..... někdo sportovním svezením označil i Fabii 1.2TSI, tak možná je to supersport >:D >:D
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 09:28
Re: Kolena
Ani tak nemyslím, jestli podvozek je nebo není sportovní, ale mechanicky stejný, stejně těžký motor, s méně výkonu, a lépe se hodí k podvozku? To mi hlava nebere.Ale nejsem "sportovní řidič" a třeba mi něco uniká.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:29
Re: Kolena
Já to taky moc nepochopil >:D Stejně jako pár dalších věcí, na které jsem se ptal ve svém příspěvku níže..... těch 200 koní pocitově mě taky rozesmálo i když ten Ecoboost je opravdu ve své třídě dobrý motor.
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 09:32
Re: Kolena
No, těch 200 koní je optikou testování Fabie 1,0MPI v horských serpentinách pochopitelných ;-)
16. 1. 2015 09:47
Re: Kolena
Budem robiť autorovi vykladača: 1,2 fabka pôsobí športovo len akoby, pre niekoho kto v živote od svojej škodovky také niečo nezažil (je ich dosť, veď zrychlenie okolo 10 s a rýchlosti okolo 190 mali niekedy len plagátové autá) a celkom chápem, čo chcel autor povedať. Pri tomto forde je tá formulácia fakt zapeklitá, ale sám autor to vysvetlil, že tá kombinácia funguje lepšie ako predošlá skúšaná, ale bez tohto vysvetlenia by som to nepochopil ani ja. A tých a la 200 je pocitových v istom pásme, opäť berte s rezervou, autor tým chcel povedať, že v tom pásme je auto živšie ako by ste čakali alebo ako je konkurencia. 3 evríčka prosím.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:58
Re: Kolena
To auto má mít, stejně jako starší 1.6EB overboost na 270Nm. Ano, je pravda, že třeba když máš zařazenou trojku a šlápneš na to, nebo předjíždíš, tak kolikrát sám koukáš, jak auto vyletí vpřed, jenže za to může dle mne právě ten overboost :-) Je to pocitové, jako když lidem přišla O1TDI 66kw, jako brutální raketa :-)
16. 1. 2015 09:52
Re: Kolena
nielen z fotiek, ten priestor na ľavé kolienko spolujazdkyne som si bol odskúšať a dá sa odporučiť mníšskemu rádu. To vysoké odčlenenie stredového panela som nepochopil.
16. 1. 2015 09:15
Moje dojmy
Měl jsem možnost projet faceliftovaný Ford Focus.Byla to verze Combi s motorem 1.5 Ecoboost 110 kW 6.st.manuál.Rádio hrálo dobře-sada Audio 3.

Moje dojmy:

Ford Focus Combi 1.5 Ecoboost 110 KW Titanium 6.st.manuál

Navíc:Metalíza Hnědá lunar sky,Sada Audio 8,chránič hran předních a zadních dveří,aut.parkování,přednárazový systém.

Statické dojmy:

Palubní deska z měkčeného plastu.Dveřní výplně vpředu z látky,vzadu plast.Osvětlení kliček u dveří řidiče a spolujezdce.Klimatizace dvouzonová-velmi dobré odmražení a dobře topí.Vúz neměl vyhřívané čelní sklo,tak se to odmrazovalo přes klimu.Středový tunel nezavazí.Analogové ukazatele paliva a teploty oleje.Komfortní blikání.Vzadu ISOFIX.Dotykové rádio s velkým diplejem.Zatím neumí česky-za 2 roky.Palubní počítač v přístrojovém štítu je česky.Dojezdy oken na všech dveřích.Fungují obousměrně.

Jízdní dojmy:

Řazení krátké přesné dráhy,spojka zabírá přibližně od začátku horní poloviny.Brzdy trochu ostřejš.Filtrace nerovností velmi dobrá-okreska druhé třídy.Průjezdy zatáček jde to projet bez ubrání plynu.Vzadu multilink.Posilovač elektrický-standart pro Ecoboost.Motor akcelerace 0-110 velmi dobré.Také 50-80.U jednoho kopce nutno přeřadit ze 6 na 5.turbodíru jsem nepozoroval.Podvozek hodně dobrý.Lepší multilink než OIII RS a Scout.Ještě o něco lepší filtrace nerovností a odhlučnění v interiéru.Auto mělo najeto asi 750 km,takže motor byl ještě syrový,ale jezdí se ním dobře.Bylo 6 pod nulou.Kola byla 16 zimní.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stefič
16. 1. 2015 09:18
Stejně mi to připomíná design H/K
Zvenku Ceed, uvnitř i30. Subjektivě se mi nelíbí. Jako kdyby si hlavního designéra půjčovali z Koreje
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:24
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Tak to si v tom asi neseděl a soudíš s fotek.... i 30 by si přála mít interiér, jako nový Focus ;)
Avatar - Stefič
16. 1. 2015 09:26
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
neseděl, jen koukám a bohužel mě na tom autě nic nepřitahuje. Stejně jako mě nepřitahuje H/K. Bohužel vizuálně je to pro mě kopie Ceedu
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:28
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Tak to běž napravit, protože materiálově je na tom Focus daleko lépe :-)
16. 1. 2015 09:39
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
No vzhledem k tomu, že /jestli si dobře pamatuji/, ty tady už dlouho vykřikuješ že I30 má materiálově horší palubovku než CEED, rozhodně nejsi berná mince.Sice ti názor neberu, ale většina to vidí opačně.Bavíme se materiálově....

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:53
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
No, já sem si ta auta mockrát osahal a ano, Ceed je dle mne nejlepší Korejec v rámci své třídy a konkurence a myslím, že nejsem sám, kdo to říká. A ano, jsem to já.... :)
16. 1. 2015 12:30
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Píše o designu, materiály ho tedy asi neukecáš. :-)
16. 1. 2015 09:43
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Fíkus je dle mého osobního hodnocení druhý nejlepší kompakt hned po Golfu. Subjektivní design pominu, ale materiály, zpracování, jízda, ergonomie a jako celek působí opravdu povedeným dojmem.
Nový Ceed taky není špatný, ale na Fíkus nemá ani náhodou (cenu v potaz neberu).
Avatar - Stefič
16. 1. 2015 09:45
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
nic z toho nerozporuju. Jen dokola opakuji, že zvenku je to ceed a uvnitř ošklivý i30. Designově!!! Materiály neřeším, páč když se mi auto nelíbí, je mi fuk, i kdyby byly tlačítka polepeny diamanty
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:52
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
No a co teprve i30. Ceed je dle mne nejlepší korejec, který jsem zatím měl tu čest. Tedy v porovnání s konkurencí.
17. 1. 2015 13:57
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Take bych si vybiral hatch mezi Golfem a Fokusem, u prvniho by se mne vice libil interier, u druheho exterier. A ted babo rad :-)
16. 1. 2015 11:53
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Tohle [odkaz] mám ve voze já a nemyslím si, že by jakkoliv ztrácel na konkurenci, kvalita v interiéru je určitě výborná, ergonomie taky.

Ještě doplním, že fordí interiéry jsou podle mne materiálově opravdu hodně povedené, taková Škoda se může jen koukat.
Avatar - Emel
16. 1. 2015 12:04
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Ty fordí interiéry bych nezevšeobecňoval. Jaké dekory se dávaly do Mondea by samo o sobě stačilo na horor a jak už jsem dneska zmiňoval, Focus II byl provedením interiéru i materiály tragický.

Focus III ale nic proti, facelift hezky modernizoval ten středový panel... trošku se mi chce šilhat z těch tubusů, ale to je detail, neměl bych s Focusem problém.

PS: se Ceedem taky ne... trošku přečudlíkovaný volant a nemusím piano, ale celkově je to rozhodně širší špička třídy.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 12:19
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Nesmíš koukat na "luxusná" Ghiu v dřevě >:-[] >:-[] >:-[] To je fakt hrozny, ale asi se to nekomu líbí, protože si to kupují >:D
Avatar - Emel
16. 1. 2015 12:27
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
I ta stříbřenka co byla v původní verzi skoro všude byla dost bída.

Je otázka, jak moc si to někdo kupuje dobrovolně. Tohle mainstream obvykle nezvládá, že by sis mohl vybrat dekor na palubku nezávisle na výbavě je bohužel naprostá výjimka.
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 12:36
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Nicméně v Titániu byl dekor z docela pěkné imitace broušeného nerezu. Dřevo Ghia je tragédie, stříbřenku jsem měl a ani jsem nenaříkal, ani nejásal.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 12:36
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Stříbřenka? Jo, ty možná myslíš tu v trend výbavě ne? Byly v ní i vyvedena i některá rádia či menší navina... no, to už mi tak strašné nepřijde, ale to dřevo je fakt hrozné >:-[]
Avatar - Emel
16. 1. 2015 13:48
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Myslím takovou tu klasickou, prostě šedostříbrný plast bez povrchové úpravy, kterého tam bohužel navíc bylo hodně.

[odkaz]

Nemyslím že to byl jen Trend, ale zase tak moc jsem to nezkoumal.
16. 1. 2015 14:59
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Jo, to je takové to úžasné provedení palubky, co vypadá, jak přední panel od myčky na nádobí. Dlouho jsem si na něm ve svém Mondeu zvykal. Nicméně v životě by mě nenapadlo, že ty příšerné čudlíky a la zlatá osmdesátá léta v novém Mondeu budou ještě mnohem horší. Přiznejme si to: Ford prostě interiéry neumí. Nový Focus na mě zase působí jako playstation. Nerad to přiznávám, ale koncern a někteří japonci (zejm. Mazda a Nissan) jsou v interiérech o míli dál.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 15:43
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Tak tohle sem snad ani neviděl v kombinaci s tím Sony rádiem, myslel jsem trochu něco jiného s tím "obyčejnějším" rádiem s hranatým displayem.... tohle taky hezké není, naštěstí mám v autě ten "hliník" :D:D:D:D

edit: Tohle je taky dost otřesné

[odkaz]
Avatar - Emel
16. 1. 2015 16:07
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Ten broušený hliník je moc pěkný dekor. Sice je ho tam pořád zbytečně moc a design středového tunelu není žádná hitparáda, ale celkově se na to dá koukat.
Avatar - wakantanka
16. 1. 2015 12:46
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Tak zase nejaký základný druhý Focus pred FL si v ničom (čo sa materiálov týka) nezadal so základným Golfom V. Snáď u Golfu mi prišlo lepšie rádio a jeho prevedenie. Vo vyšších výbavách a po FL to už bola zase iná pesnička na obidvoch stranách.
16. 1. 2015 13:13
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Nepíšu o fordí historii, mám na mysli posledních cca 18 měsíců - přibližně od příchodu B-Maxu/faceliftu Fiesty.
Avatar - simply never
16. 1. 2015 10:59
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Budis nasledovny dojem: vstanes, celý den si na nete, konfigurujes a porovnavas, obedujes, nasledne máš 5 predvadzacich jazd, kedy ides s autom na hrane. Vzapati kupujes dve auta a cez noc pises o tom report Clarksonovi a prezentaciu ministrovi dopravy. Je tu vobec nieco co nevies na úrovni sudneho znalca s 50 rocnou praxou?
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 11:24
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Díky, beru to jako lichotku >:D Ale možná si mne s někým trochu pleteš.

Projíždím rád auta, která mne zajímají, a zase tolik jich není.... nemusíš vždy k prodejci, stačí mít nějaké kamarády, kteří ta auta mají, popřípadě si projet služebáky ve firmě.... na konfigurace a porovnání přes internet tu jsou jiní odborníci.. .v tomhle moc nevynikám a k autům, které neznám, tak se vyjadřuji jen v omezené formě a vždy to i napíšu. A že jezdím na hraně? Tak to už vůbec ne... nerad platím za pokuty a mám se dost rád na to, abych se někde rozsekal... to sis taky asi přiřadil ke špatnému nicku.

Kupuji auta? >:D To jsem psal kdy? :D:D Píšu Clarksonovi a ministerstvu dopravy? :D:D:D Haha >:D >:D Pobavils >:D Píšu akorát sem do diskuze >:D Nebo sem někdy tvrdil něco jiného? :O

No, a že jsem seděl ve dvou autech, která jsou na našem trhu více než běžná a hojně zastoupená, proto se k nim mohu vyjádřit.... to mi přijde ze všeho nejméně divné.

p.s. stačilo napsat, že mě nemáš rád >:D
Avatar - simply never
16. 1. 2015 11:30
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Nie nemam k tebe negativny vztah, nechcel som sa ta dotknut, ospravedlnujem sa. Prispevok mal patrit inému.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 11:32
Re: Stejně mi to připomíná design H/K
Mě si se nedotkl >:D Nejsem urážlivý >:D
Avatar - petrumr
16. 1. 2015 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:19
Podivné zápory
Pár otázek na autora, čo kohokoliv, kdo ví, jelikož toto auto znám a také jsem ho jel, proto mám pár slov do pranice:

1. Materiály v interiéru: S čím porovnáváte? Dle mne je po faceliftu jeden z nejlépe a nejkvalitněji udělaných interiérů mainstreamové nižší střední třídy, společně s Golfem. Ostatní vozy, včetně Octavie působí levněji ( Octavie dle výbavy a některých věcí, jako sedačky či volant umí nabídnout vynikající, ale má rezervy jinde). Plasty jsou měkčené a oproti tomu panelu před faceliftu to nevypadá jako u čínského auta. P.s. já jel ve verzi s koženými křesly a to byla ještě větší paráda >:D

2. Motor: Pocitově 200koní bych mu neřekl, ale budiž, je pravda, že krásně graduje oproti TSI a zapoměli jste zmínit, že motor by měl mít také overboost ( což možná stimuluje ten pocit, že auto fakt brutálně zrychluje). Nicméně by mne zajímal názor někoho, kdo měl možnost porovnat stejná auta 1.6EB vs tento nový 1.5EB, ja to bohužel ve stejném voze nejel, ale přijde mi 1.6 více lačná po otáčkách. Navíc mnou testovaný FoFo měl asi 300 km, takže byl totálně syrový.

3. Vzhled: Ano, vypadá dobře, ale... trochu se mi nelíbí, že nyní je FoFo opravdu jen zmenšeným Mondeem, což je škoda, jenže takový je trend... tohle je můj názor, ale auto to sluší, jen co je pravda

4: Jízda : Já tedy nevím s čím porovnáváte, ale v zatáčkách je auto jako ryba ve vodě a navíc skvěle filtruje nerovnosti, na což nemají ani koncernoví konkurenti (vyjma DCC). Ford podvozky umí, jen co je pravda a zábavu za volantem v rámci kategorie "obyčejného" kombiku nabídout umí. Dvojkovým Focusem sem asi nikdy nejel, takže zde nemohu soudit, ale v porovnání s konkurencí dnes na trhu ten podvozek řadím jako nejlepší.

5. Hlasové ovládání...... pane Mička, je to opravdu taková novinka? Já jen, že tyto funkce zvládá i moje Mondeo MKIV z roku 2008 >:-[] >:-[] Teplotu, rádio.... navigaci nemám, tak to netuším :-)

6: Prostor.... ano, na Octavii III nemá, ale cestovat ve 3-4 lidech v něm mohou i větší lidé (se 188cm tam nemam výraznější problém, byť se cítím vzadu lépe v OIII) a kufr má výhodu, že je v rovině nakládací hrana s dnem kufru, a měly by jít i sklopit sedačky do roviny, což zase vidím jako výhodu proti OIII.

Snad tu nestrhnu flame, za mne je to výborné auto, které se dá sehnat v benzinu i za slušnou cenu ( konfigurace pro mne, vím, že někomu tam mohou chybět určitě prvky) a v nižší střední třídě je tohle pro mne favorit ( pokud by mi nekdo nedal za pul mega ORS >:-[] ) a docela jsem i přemýšlel, že by to mohlo být mé další auto... časem :-)

edit: Ještě k té pasáži, kdy vám zasahovala stabilizace: V jakých rychlostech to bylo? Mne se to stává na dvojku či trojku, když za to vezmu do zatáčky, jenže to elektronika reguluje prokluzy kol, díky výkonu motoru. Ve vyšších rychlostech sem i při ostrém projetí zatáček zásah nepozoroval... leda ten elektronický "diferenciál" tomu občas pomohl, ale to není stabilizace :)
Rozbalit vlákno
5
16. 1. 2015 09:42
Re: Podivné zápory
Tak nějak by mě zajímalo kdo ti dává palce dolů a za co...asi ty děti co se jim nelíbí srovnání s O3 jakožto jejich celoživotním vlhkým snem, který si splní olítanou Oktou 8 let starou s 120 000km :-)
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:51
Re: Podivné zápory
To neřeším, někdo palcuje už jen dle nicku :-) Škoda, že se spíš nevyjádří.
Avatar - Honza Mička
16. 1. 2015 09:42
Re: Podivné zápory
Dobrý den,

Materiály v interiér: neporovnávám, není to srovnávací test. Zkrátka se mi nelibí, i když Ford nazývá středovou konzolu prémiovou. Nemám rád, když se k plastům v autě jenom přiblížíte a jsou tam otisky prstů a podobně. Neco takového měl nedodělaný Lexus NX jako výplně dvěří, které potom přišly potáhnout kůží.

Jízda: porovnávám s předfaceliftovou verzí, já netvrdím, že je to auto špatné, naopak, jede fantasticky, ale celé auto se nějak změkčilo a už mi to k tomu nepasuje. Dříve poskytoval Focus více informací, teď neřekne takřka nic.

Hlasové ovládání: není to novinka, mělo to již první vydání FIII v roce 2011.Doslovně je tam " Ford navíc posunul o pořádný kus dopředu možnosti hlasového ovládání". Lépe rozeznává příkazy a ještě bych zmínil jednoduché zadávání POI, které jsem avizoval v jídzních dojmech. Řeknete, že máte hlad, a auto vám najde nejbližší restauraci.

Zatáčky: Právě, že v docela nízkých rychlostech. Ono se to tváří nedotáčivě, ale jenom proto, že elektronika zasahuje tak, jako by se o nedotáčivost skutečně jednalo. Nebavím se teď o prokluzu předního vnitřního kola při zrychlování v ostrých zatáčkách, toho se bez lepšího difu nezbavíme.

Uffff >:D
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 09:51
Re: Podivné zápory
Dobře, s těmi otisky souhlasím..... jen doufám, že se toto negativum objeví i u jiných vozů >:D Třeba které mají klavírní lak.... ano, mluvím u Golfu či MB - C. Ale pravda je ,že je to těžce nepraktické.

Předfacelift jsem jezdil a výrazná změna mi nepřišla. Jel jsem jen 1.6Tdci a 1.0EB, takže stejnou verzi srovnat nemohu, navíc před Fl měl jen 16tky (mnou ježděné kusy) a v jednom případě i 150km na dojezdovku :D:D:D , kdežto pod Fl jsem jel na tuším 17" kolech.

To lepší hlasové ovládání beru v případě spojením s navigací, ale jak říkám, to ostatní už umí i to Mondeo, navíc rozumí i mé czenglish :D:D

Ještě k těm zatáčkám, myslíte, když projíždíte pod plynem? Já tam pořád vidím problém v tom motoru, který je v tu chvíli na vrcholu sil, proto to tahá za kola a zasahuje stabilizace. Máme Kugu s EB na 17/235, kdy třeba na dvojku to auto při trochu nerovné silnici a plné akceleraci dost poskakuje a elektronika se snaží zamezit podtáčení kol a to klidně i v 40-50km/h. Toto jsem u předFl verze Focusu nezaznamenal, ale nejvíce jsem najezdil se stokoňovým dízlem, tak možná proto :-)
17. 1. 2015 07:35
Re: Podivné zápory
Mam na smaxu take 17 (rozmer ted z hlavy nevim) a je otazka, zda zasahuje ESP, dle meho ne, ale system proti protaceni kol - zjednodusene receno nejaka elektronika. Nemyslim, ze je to spatne, naopak tu zatacku vykrouzim lepe.
Hlasove ovladani hodnotit je tezky, ja snad neznam nikoho, kdo by to pouzival, ale proti gustu.
16. 1. 2015 09:37
Dobrý test skvělého auta
Až na těch pár protiřeků a nesmyslu v podobě problémů s kolenem a středovým panelem je to dobrý test.
Mám 190cm a s kolenem jsem v novém Focusu problém neměl, ano dotýká se středového tunelu, ale u kterého auta v nižší střední se tak neděje?
Podvozkově tomu autu není co vytknout, ano je víc komfortní, ale stále si zachovává svoji kvalitu i při ostřejší jízdě. Novináři mají problém se sportovností podvozku, ale pánové, ono to dost dobře nejde skloubit všechno dohromady (super komfortní podvozek FoFo3 prostě nebude super sportovní jako u FoFo 2). V porovnání s O3 je podvozek Focusu o třídu jinde.
Mě u Focusu vadilo trochu méně místa na nohy a ještě bych si potřeboval o kousek dál posunout sedadlo řidiče, ale to už nešlo. Jinak je to naprosto výborné auto, které je zase zpět na špici segmentu s Golfem, vše ostatní (ano, i O3) se jim kouká na záda, ať se to někomu líbí nebo ne.
Rozbalit vlákno
54
16. 1. 2015 09:49
Re: Dobrý test skvělého auta
Supersportovní FoFo 2. >:D >:D >:D

Jinak O3 má dobrý podvozek,berme ale stejnou verzi,to jest bez lešeňovky.O třídu jinde je nesmysl, ty podvozky jsou podobné, rozdíl minimální, jen O3 není tak pohodlná s lšeňovkou na špatné silnici, ale to už je jiný podvozek.Každý naladěn holt kapku jinak...taky je to o tom, jaký tam je motor.

Děláte z těcF8itom 95% řidičů rozdíl nepozná a hlavně každý preferuje něco jiného a taky rozdíl je až při takové kudle, že to buď řidič neakceptuje a nebo to neakceptuje motor.

prostě hoši, normální auta, jezdí to, zatáčí to , tlumí to ;-) ;-)
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 10:02
Re: Dobrý test skvělého auta
Octavie III je opravdu o řád horší i s multilinkem. Obyčejná je znatelně uskákanější a v zatáčkách není tak tuhá, Scout je třeba plavnější na výmolech, ale v zatáčkách je Focus trochu stabilnější. Doporučuji se svézt vzadu, kde to pocítíte ještě více.

Jediné od koncernu, co Fordí podvozky dotáhne a možná i předčí, co jsem jel, byl Passat B8 s DCC, takže předpokládeme, že Golf na tom bude podobně :-) Takže souhlasím s Naganem, Golf a Focus jsou králi třídy.
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 10:15
Re: Dobrý test skvělého auta
No, bavíš-li se o podvozku, pak jsi vynechal Mazdu 3 ;-)
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 10:40
Re: Dobrý test skvělého auta
Mazdu 3 jsem nejel, porovnávám spíše s koncernem :-)
Avatar - Emel
16. 1. 2015 10:19
Re: Dobrý test skvělého auta
Scout je trošku jinak zaměřené auto... tohle by chtělo srovnat se standardní 1.8TSI... s tou jsem ale nejel.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 10:40
Re: Dobrý test skvělého auta
Nemyslím motoricky. Jel sem Scouta a CNG Oktávku, oba mají multilink a CNG OIII by nemela mít jiný oproti 1.8TSI ne?
16. 1. 2015 10:44
Re: Dobrý test skvělého auta
má, je u ní úplně jinak nastavený podvozek a má i jiný stabilizátor..
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 10:45
Re: Dobrý test skvělého auta
Tak potom beru zpět, ale oproti těmhle dvou verzím je Focus lepší :-)
16. 1. 2015 10:50
Re: Dobrý test skvělého auta
to bych určitě neřekl, já mám ve focusech této řady naježděno docela dost a v různých verzích a je to nemlich stejný. Ale faktem je, že ve fl jsem ještě nejel, ale 2012 teda nic moc nebyly.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 11:04
Re: Dobrý test skvělého auta
Podvozky?!! >:D Nic moc? :D:D Oproti Octavii?? :D:D Ale notak... to snad nemyslíš vážně? Cokoliv jiného na Octavii můžeš dát do pranice, ale podvozek oproti Focusu snad ne:D

O1 - vs FoFo 1 Brutální rozdíl několika tříd, O1 v každé zatáčce jezdí jak žebřiňák
O2 vs FoFo 2 O2 je trochu komfortnější, ale pořád uskákaná a rychlé průjezdy zatáček jí nesvědčí, kdežto FoFo2 naopak v této generaci exceluje

O3 vs FoFO3 - Náskok se stahuje, ale komfort na nerovnostech Ford lépe filtruje, a v zatáčce je trochu jistější... a to nemluvím o verzích s torzkou :-)
16. 1. 2015 11:14
Re: Dobrý test skvělého auta
nesouhlasím. já mám úplně jiný zkušenosti
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 11:16
Re: Dobrý test skvělého auta
To jsi asi fakt jediný :-) Tak napši, jak tyto srovnání vidíš ty :-)
16. 1. 2015 11:25
Re: Dobrý test skvělého auta
co se týče kvality a povrchové úpravy podvozku, tak je na tom focus jednoznačně nejhůř..a to i s fordů, protože třeba smaxy, galaxy a mondea jsou uplně jinde a kvalita úpravy podvozku je úplně někde jinde.

kocern má povrchovou úpravu podvozku jednu z nejlepších napříč všemi řadami.
16. 1. 2015 11:33
Re: Dobrý test skvělého auta
Omg, tak teď jsi nám všem vysvětlil, že to u tebe funguje my o voze a ty o koze...

Celou dobu se tu řeší jak Focus jezdí oproti O3, ty to rozporuješ, že je to právě naopak a pak jako argument uvedeš povrchovou úpravu podvozku...??? 8-s

Upřímně mi je úplně u zádele, jestli FoFo má 1mm "tlumexu" na nápravách a O3 2 mm...auto po pěti letech prodám a neřeším. Ale to jestli tlumí nerovnosti a nevyklepe mi zuby je pro mě důležitý...pro tebe očividně ne, ostatně, ono asi ani z Roomstera nemůžeš mít přehnaný nároky na podvozek...
16. 1. 2015 11:42
Re: Dobrý test skvělého auta
tak ty jdeš do hatelistu
16. 1. 2015 11:48
Re: Dobrý test skvělého auta
Klidně si mě tam pošli, když nejsi schopen ustát kritiku. Dole se ten svůj přešlap snažíš zamaskovat smajlíkama, ale ve finále v textu potvrdíš co psal Ozzman a vlastně napíšeš, že u prvních verzí aut nemůžeš soudit, u dvojky s tím souhlasíš a u trojky napíšeš, že to bylo stejný s před FL Focusem, ale v testu se naprosto jasně píše, že podvozek po FL je mnohem komfortnější.
Takže sis vlastně sám naprosto vyvrátil příspěvek o tom, že máš úplně jiné zkušenosti... :no:
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 11:33
Re: Dobrý test skvělého auta
No a teď něco k jízdě >:D Nebavím se o tom, jak to vypadá, ale jak to jezdí >:D To jak to vypadá vidíš jen ty, protože s tím pracuješ a uživatele to v 90% moc nezajímá :-)
16. 1. 2015 11:41
Re: Dobrý test skvělého auta
jo takhle..tak to se omlouvám >:D já totiž paralelně diskutuju ještě v jiné diskuzi, jsem se do toho nějak zamotal :-)))))))

Co se týče srovnání O1 - F1 tak to bohužel nevím. OI jsem měl a že by to nějak odskakovalo, to si nemyslím, ale je fakt, že já si u každýho auta pohraju s kolama, aby to bylo co nejkomfortnější a měl jsem tam 16" s vysazeným ET, takže mě to jelo jak po kolejích, protože jsem rozšířil rozchod kol

Focus I jsem jel parkrát a teď už to moc nepousoudím, protože ty co tu mám to jsou olítaniny, kde seš rád, že jedeš. A já s ním moc nenajel a když jo, tak jsem to vůbec neřešil.

OII FII máš pravdu, to byl focus s velmi dobrými jízdními vlastnostmi a OII díky váze nebyla nic moc. Focus byl lehčí a lépe manévrovatelný, takže souhlas.

OIII FIII mám docela zkušenosti a tam Ti můžu říct, že mi to přijde fakt stejný, co se jízdních vlastností týče. Tam jediný, jak jsem psal už nedávno, tak u verzí 2012 byl dost tvrdý podvozek a byly tam rázy od kol, na což jsem měl stížnosti od lidí, ale faktem je, že to se podle mě vychytalo a ford udělal od 2013 upravu nastavení podvozku. Ale OIII mi přišla opravdu v pohodě. U těchto verzí opravdu nevidím rozdíl.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 11:48
Re: Dobrý test skvělého auta
No hurá >:D Já si řikal o čem to mluvíš >:D
16. 1. 2015 11:54
Re: Dobrý test skvělého auta
já se do toho trochu zamotal, navíc s Tebou disktuju často a hledal jsem to v kartě a nějak jsem otevřel něco starého. >:D

Nicméně, osobně si myslím, že Focus II byl z těch focusů FII vs FIII kvalitou jízdy nejlepší. Já teda s tou FIII mám zkušenost jen před FL verzi a tam mi to přišlo, jako půl kroku zpátky oproti FII.

Ono taky OI vs. F1 se dost blbě posuzuje, protože F1 měl oproti O1 dost malá kola, navíc podle verze se lišil rozměrem pneu, tam byly většinou 14" buď 185/60 R14 nebo 175/70 R14, většina měla 185/65 R14 a 15" bylo velmi málo, ti měli 195/60 R15, nebo 195/55 R15 a v 16" jsem viděl snad jen ty ST a ty měli 205/50 R16.

Kdyžto octavie I ta už byla na normálních kolech 15" a až od FII měli rozměry kol společné tedy 195/65/15 a 205/55/16, což tomu focusu velmi pomohlo i v jízdních vlastnostech.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 11:58
Re: Dobrý test skvělého auta
Já jezdil O1 na 14" i na 15" a vždy to auto bylo opravdu příšerné v zatáčkách..... no, to jsem trochu nadsadil, nechci Oktávku extra shazovat, ale ta jednička oproti Focusu byla fakt jak neohebný žebřiňák, který zatáčky neměl rád. Já mam to štěstí ( nebo neštěstí?:D), že tu ještě jednu 2004ku TDI máme ve firmě, takže sem si s ní něco vyzkoušel.... Focus 1. je proti ní motokára v zatáčce :-) A neodskakuje tolik na nerovnostech.
16. 1. 2015 12:03
Re: Dobrý test skvělého auta
octavie I na 14" byl totální průser. Tam byl rozměr 175/80 R14, to jsem měl jako náhradní auto a absolutně to nezvládalo tu velkou karoserii, navíc to bylo strašně úzký.

Je teda fakt, že já jsem měl ty octavie I vždy ve verzi před FL 98 a 99, teď jak má táta tu verzi 2001 a kamarád 2004, tak mi přišlo, že už se tam šetřilo a tlumiče a vůbec nastavení podvozku už nebylo takové. protože i táta říkal, že jeho staré TDI 98 jezdilo lépe a sedělo jak přibité v zatáčkách.
Avatar - Ozzman
16. 1. 2015 12:37
Re: Dobrý test skvělého auta
A není to spíš tím, že táta přešel na to TDI v 98. roce z nějakého auta typu Favorit? Nám tenkrát taky přišlo po Žiguliku, že Felicie jede jak sporťák v zatáčkách :-)
16. 1. 2015 14:50
Re: Dobrý test skvělého auta
Táta měl před octavií Hondu Accord a Toyotu Corollu a tuš