Po legendárním modelu Brouk je užitkový Transporter historicky druhým vozem, vyráběným automobilkou Volkswagen. Od roku 1949 již vznikl v pěti generacích.
Motor 2,5tdi v T5ce si vysloužil dost spatnou pověst. Má celkem fatální závady. S 2.0tdi prý problémy zatím moc nejsou. Měli jsme 2,5 v T4, po 70000km upad ventil do válce, u první T5 jsme zvolili 3.2 V6, kvůli větší spolehlivosti benzínu. Dopadlo to tak ze odešly jednotky u svíček a v 250k km se dělala GO celyho motoru. Současná T5 s 2.0 bitdi zatim šlape tak nějak dobře. Až na vysokou spotřebu oleje, výměnu EGR. Doufám ze bude ještě chvíli jezdit. Auta jsou to dobrý, ne kvůli spolehlivosti to moc ne, ale všestranností, velikosti, pohonem všech kol to dělá celkem dobryho společníka. Bohužel poslední poctivý byl T4 před fl. Měli jsme jich hodně a všechny od novýho tak vím o čem mluvím.
Celkom ma mrzí, že sa tento koncept nedostal do výroby. Už bude mať neuveriteľných 14 rokov a jeho dizajn stále vyzerá perfektne. :yes: [odkaz]
Nie je to ale stavané na adaptáciu pracovného Transportera, tak škoda. Možno sa dočkáme hranatej T6-ky a popri nej aj retro variantu, ktovie.
[odkaz]
Dva krát som mal možnosť šoférovať firemné caravelle T4 2,5TDI-150k a T5 2,0Biti-180k.Hádanka,ktorá lepšie ťahala do kopca?Odpoveď je "objem ničím nenahradíš" a to platí hlavne pri čelnej ploche auta ako autobus.