Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Fiat Freemont 2.0 Multijet 4x4 Black Code – Od všeho trochu

88 komentářů

Velkoodběratel_kukuřice
Příliš podceňované auto, perfektní spojení SUV a MPV. Již v základu bohatá výbava a možnost 3.6 motoru. V ČR je i hodně skladovek.
pargi
Jak se pozná příliš podceňované auto? Kým a v čem je podceňované? Nějak to rozviň.
Velkoodběratel_kukuřice
Tak třeba jen kvůli toho, že je to Fiat, anebo se mu klade za zlé americký původ.
pargi
Pořád v tom nevidím podceňované auto. Americký původ je ovšem potřeba zmínit, z toho totiž pramení akcent na trochu jiné kvality. Že se ho neprodá zase tak moc, není ani tak o podceňování, jako o tom, že se míjí potřebám (nebo možnostem) zákazníků.
Avatar - Anonym
Anonym
329 ks není zas tak málo a z toho 36 ks benzínů + pár lidí si radši koupilo mírně jetý Journey. Jezdí jich tu celkem dost
pargi
Hmm, opravdový kasový trhák 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik bys chtěl aby se toho prodalo? 2000 ks??? Tohle není Fabie
pargi
329 kusů málo opravdu je.
Avatar - Anonym
Anonym
No spolu se 40ti Voyagery je to dost slušný
bubulak
Jen ať to podceňujou i dál, aspoň se to nebude krást.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mrazik
Protoze se tak majitel rozhodl a tahat do toho ekologii je slusny vyplach mozku.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kdybys předtím napsal "tyhle NEekologický nesmysly by měli zarazit" , neznělo by to tak dementně jak to znělo, a ostatní by pochopili, co se marně snažíš říct.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přiznám se, že když jsme hledali na podzim auto, byl jsem se podívat i na tohoto Fiata. Je to sice MPV, ale vypada jako trochu nižší Grand Cherokee z 90tek >😁 Líbí se mi tento styl, kdy auto této konfigurace může vypadat i trochu lidštěji, než Sharany, Galaxy a jiné vozy s krátkou seseklou kapotou a obrovským čelním sklem.

Kolem 500 tisíc se dá koupit skladový benzínový Freemont s 2.4 benzínem a solidní výbavou. Vepředu je to opravdu alá USA, velké sedačky, super prostor, ale palubka je extrémě masivní, což trochu kazí dojem. Materiály na Evropany nemají ( možná je to i tím, že na takhle obrovské palubce se už moc invece nedá čekat) ale není to už taková hrůza, jako byly ameriky před pár lety ( Dodge Avenger a Caliber...) Auto jsem nakonec neprojel, protože pro naše potřeby bylo už opravdu veliké. Rád se za hezkým kousek na silnici otočím 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Nehovorilo sa vtedy o nejakom poeurópštení prístrojovky oproti pôvodnemu Journey? Ja len že sa mi niečo také marí, ale keď porovnávam fotky, nevidím rozdiel okrem znaku na volante.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky tam žádný není, vyměn kryt volantu, masku a loga a máš z toho Dodge.
Demmy
Ano, ta přístrojovka je poevropštěná. Také si pamatuji, jak o tom psali.
Stačí se podívat na inetriér původního Journey (třeba rok 2009). V rámci faceliftu pak dostal Dodge stejný "poevropštění" interiér od Freemontu 😉
Avatar - Anonym
Anonym
boha jeho!!!!! Freemnot je pouze Dodge s jinými logz, tudíž Dodge nemohlo nic dostat od Freemonta. Dodge to mělo jako první.Freemont udělali z Dodge. Kapišto moloděc?

A 2009 je generace před faceliftem, btw řada interiérů, jako interér současné ram, interiéry jeepu grandcherokee a chrysleru 300 a dodge charger byly udělány už za cerberusu, tj. před příchodem fiatu. Stejně tak už byla hotova smlouva mezi Chrysler LLC a ZF o tom, že chrysler bude v licenci dělat 8.st převodovky v továrně v Kokomo.
zlysoused
Takový mix vlastností tady téměř nikdo nenabízí. Jen Sharan, který je téměř ve všem lepší, ale zase nenabídne takovou světlou výšku.

A navíc za ty prachy je to hodně slušná nabídka pro trochu větší rodinu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sharan ale vypadá jako MPV, z toho pramení plusy v podobě lepšího prostoru nad hlavou, ale zase... pro mne je zkousnutelnější vzhled Freemontu 😄
zlysoused
Ano, Sharan postrádá tu SUV složku, kterou Freemont má.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

Sharanu bude možná chybět i trochu zábavný faktor. Do testu se to moc nehodilo, ale i když u Freemontu nejde úplně vypnout stabilizace, dá vám celkem čitelné meze, ve kterých se můžete na sněhu fakt pobavit 😄 . Akorát si za chvíli ukroutíte ruce, protože řízení by mohlo být strmější >😁
ozawasan
co ta čtyřkolka? klasická visko? Co srovnání její reakcí například s Hondou CRV, která zrovna rozjezd na sněhu do kopce dvakrát nemusí?
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Bavil jsem se o tom s Ondrou, který jezdil s CR-V přes Vánoce, a prý tam ta čtyřkolka fakt není na sněhu nic moc. Fiat reaguje poměrně rychle, auto se nechá hezky přehazovat, ale musíte trefit ten moment, kdy povolit plyn, jinak se kousne na stabilizaci a je po srandě
Avatar - _Karel_
_Karel_
Honzo, když Vás tu máme a když jsem Vám pochválil test ( >😁 ), kde se včera vzaly "problémy s přilnavostí" u Mazdy 3?
Díky.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

za pochvalu samozřejmě děkuji 😄. U Mazdy 3 je hodně rozdíl, na jakých ji máte kolech. Na základních se hrnou obě nápravy překvapivě brzy, u osmnáctek je to už takový průměr.

To samozřejmě není nic nového a stává se to také u jiných aut, ale tady je ten rozdíl znát více, než jsem předpokládal.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Díky za odpověď. Překvapilo mě to proto, že v několika zdejších testech(a co jsem si všiml ani jiných českých) to nezmiňujete, spíš naopak zatáčky chválíte. Sám jsem si toho také nevšiml, což ale zas tak moc neznamená.
ozawasan
je to plně autonomní systém nebo má lock mezinápravy? díky
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Řidič do toho nikterak nezasahuje, může akorát omezit tu stabilizaci. Vypnout nelze pravděpdoobně proto, aby systém neděl, kdy má zapojit zadní kola.
_MT_
Není důvod, aby po vypnutí stabilizačního programu přestaly fungovat senzory a mechanismus přibrzďování kol. Pokud to tak je, tak jen proto, že to tak někdo udělal.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Myslel jsem to spíš z pohledu funkčnosti samotné mezinápravové spojky. Ta si bude určitě brát informace právě od stabilizačního systému a podobně. Ale třeba se mýlím
_MT_
Stejně tak EDL (náhražka nápravových uzávěrek). Ale není důvod, aby potřebné údaje zmizely jen proto, že je deaktivovaná (nečinná) stabilizace.

Je rozdíl mezi stabilizací jako programem a celým tím systémem, který stabilizace potřebuje a který je dnes využívaný k řadě dalších věcí. U senzorů je to triviální, máte jen více konzumentů. U přibrzďování už ne.
overnight
Dodge Journey/Fiat Freemont je zajímavou alternativou pro již zmiňovaný VW Sharan/SEAT Alhambra nebo Ford Galaxy, mě osobně se z profilu líbí nejvíc právě ten Journey. Otázka je, jak to bude s kvalitou...
Avatar - Anonym
Anonym
Ted sem zrovna jedno červený Journey viděl na Žižkově >😁 současné generace, samo.
bubulak
No otázka to samozřejmě je, strach jsem z toho měl taky, ale před objednáním jsem se o tom pod různými legendami bavil s několika servisáky a ti mi tvrdili, že prý s tím nijak zásadní problémy nebývají.

Ovšem, aby to byla pořádná Amerika, tak k tomu patří Pentastar, kde by ta spolehlivost snad mohla být ještě vyšší, protože se nemá moc co podělat. Už se na něj těším. Akorát ten ukazatel spotřeby budu raději vypínat 😄
overnight
Tak např. do detailu promyšlený interiér Sharanu na mě dělá o dost lepší dojem. Ocěňuji též zadní posuvné dveře. Sharan je pro komfortní cestování více osob vhodnější než Freemont, ten zase sází na vzhled a cenu.
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo. Zadní posuvné dveře. Odkdy je má Sharan a kdy už je měl Voyager. Navíc el. ovládané, na to čuměli maminz u Kaufladnu a tesca jak puk, když tam stáli vedle sebe Sharan minulé a předminulé generace a Voyager....

Sem to jednou viděl na vlastní oči.

"hele táto, čum na to, to nemáme" >😁 >😁 >😁
overnight
No jo amíci si vždycky potrpěli na velká auta a na co největší komfort cestování a v tomto případě i při nastupování...
Moje vzpomínka na Voyager: byl svého času pan MPV to je pravda, nicméně lidi co ho měli nebyli moc nadšení z jeho kvalit. Znám tři lidi, co ho měli a všem se brzy vys... motor. Je pravdou, že v devadesátých letech nebylo žádné velké mpv kvalitativně na úrovni a i když motory takového sharanu/alhambry vydržely více v jiných ohledech byla ta auta zase poruchovější a pravidelně se umísťovala na konci žebříčků spolehlivosti. Velmi podobně na tom byl i Espace.
zlysoused
Třeba čtveřice eurovanů byla v 90tých letech takz velmi slušná MPV (včetně posuvných dveří).
Avatar - Anonym
Anonym
Většina problémů byla s 2,5 TD, což bylo vcleku solidní šméčko, 2,5 CRD a 2,8 CRD na to jsou líp, až na tradiční problémz se vstřiky a čerpadly.

3,0 byl motor Mitsubishi a s americkými V6 3,3, 3,8 a 4,0 prakticky problému nebyly, pokud se někdo nevrtal v elektrice nebo nezanedbal údržbu.
milankas
Mam GVoyagera 1999, najeto 230 tis. hodne taham, zadna velka zavada se nekonala. Pouze bezne veci, menil jsem treba brzdove trubicky a servo trubicky, bocni viko prevodovky loni zaclo rosit ap. Dale mam fremonta, nevidim rozdil mezi nim a 2-3 x drazsima autama co maji kamosi ( touareg, discovery, MB ). Jen to ma logo Fiatu, no a co. Obe auta na benzin, rakovinu nebrat!
zlysoused
A taky na schopnost občas i něco projet.
Avatar - ladsla
ladsla
2 overnight : to myslíš vážně ten promyšlený interiér a komfortní cestování u Sharanu? Co je pak měřítkem ?
bubulak
No hlavně za takový peníze... S-Max, Galaxy jsou klidně i o 200 tisíc dražší, Alhambra se dá pořídit o něco méně, ale hlavně ani jedno není čtyřkolka. Se čtyřkolkou už jedině prémie a to vyjde klidně i na 2x tolik. Navíc jeden z posledních šestiválců, co se prodávají. Plus to auto s tím šestiválcem docela překvapivě dobře jede.
zlysoused
Alhambra (a Sharan) je i jako 4x4.
mrazik
S-Max vyjde v benzinu na nejakych 600 a nabizi vice mista a hlavne je to cistokrevne MPV.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Este R-klassa ! >😁
...lenze za nu mozes mat kludne aj 3 Freemonty : 1 sebe, 2. zene, a 3. do rezervy, ak sa niektory pokazi a bol by dlho v servise >😁
zlysoused
Spíš než R-klassa bych řekl, že Freemont je taková Q7 pro chudé. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Po delší době konečně zajímavé auto (myšleno- v testech se moc nevyskytuje), a test se dobře čte :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Automatu a motoru je pouze verze s 3.6 V6. Kdo chce dehet, tak halt s fofrklackem. Italove jako i u jinych vozu neumi sladit ten tubochrochtak s americkou prevodovkou, ktera je primarne kontruovana pro benziny. Navic zrychleni 11 s je mimo dneska
Avatar - ladsla
ladsla
ono taky reálně není jiný důvod než koupit Pentastar , souhlas ?
4bytelnýkola
jasný
Avatar - fOE
fOE
Naposled OT o 1er zabralo, tak to prubnu znovu:" Schvalne kdy i na auto.cz dorazi informace ze Toyota loni vyrobila i prodala vic nez VW." 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
paradoxne ale ide len o prezleceny dodge journey ( samozrejme motory uz dodal fiat ) .

tak ako aj najlepsia lancia bola svojho casu tiez len prezlecenym chryslerom 300C ....

kazdpopadne mi je to auto sympatickejsie ako tie kdejake premnozene geneticky upravene 500ky
zlysoused
Vzpadá to, že nejlepší Fiat současnosti bude F500x.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Na ten jsem hodně zvědavý. Pokud bude jezdit tak, jak vypadá, není co řešit 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Taky se na něj Těšín. Mám ho mít na týden v březnu - tak pak dam vědět.
😉
hondzik9
když 4x4 funguje od 40km/h, tak to znamená,že při rozjezdu v kopci na sněhu budou hrabat jen přední kola? Tohle mi není úplně jasný...
Jináč je to pěkný auto a s 2,4L benzínem bych ho bral hned, ikdyž ta roletka a zadní sedačky by mi trochu vadily... 😄

Edit. Blbě sem si to přečtl... >😁 bylo mi to divný... :-! >😁
Avatar - Anonym
Anonym
roletka jde dodělat, vím že to lidi řešili
Avatar - shamal
shamal
Pětimístnej Journey/Freemont má roletku v sérii. U sedmimístného nejde ani objednat, ale můžeš si jí koupit dodatečně pro případ, kdy jede jen 5 lidí a zadní sedačky nepotřebuješ.
roubicek25
počítám, že to nebode OD, ale DO 40km/h..tak jak u klasiských SUV, kde to jde zapnout 50:50..pak už to dává jen podle potřeby
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
speedfred
je najlepší s 3.6 - perfektný motor a s automatom je to zladené krásne.Diesel už nedokázali zladiť tak dobre.Na tom aute je super podvozok na tie naše cesty,a s 19 kolesami krásne komfortný a tichý.
Veľké mínus sú spomenuté xenony,pred. parkovacie senzory a keby chcel niekto niečo ťahať tak váhy na ťažnom zariadení-úplný výsmech (aj felícia mala viac kg).
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle neni auto na tahani. Na to je grandciro nebo Ramka
Avatar - speedfred
speedfred
Nebudem,ale kupovat 10 aut na rozne pouzitia.S tymto nemozes tahat ani karavan.
Avatar - Anonym
Anonym
Opet to neni auto na tahani karavanu. To je crossover. Uz si videl ze nekdo taha karavan za crossoverem? Za timhle muzes tahat dvoukolak z obi. Na zbytek si kup suv, pikap nebo odtahovku. Jo a jedno auto asi tezko splni vsechny naroky, proto mivaj lidi 2-3 auta
XTad
Byly doby, kdy se karavany tahaly i za trabantem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jen bylo třeba důkladné plánování- celá trasa musela být z kopce a v cíli po dovolené se musel karavan prodat. >😒]
Avatar - KubikCv
KubikCv
tak ten byl slabší >😁 >😁 Karavany QEK měly jen 400kg ...horší bylo je ubrzdit >😁 >😁
Avatar - speedfred
speedfred
a ten 2kolak moze mat max. cca 400kg.So sedanom mam 750/2000kg.Inac je Freemont fajn.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
1) motor od Fiatu - stejný, jako se ještě nedávno montoval do SX4, je na tohle auto nedostatečný. I když je trochu načipovaný. Slušel by tomu turbodiesel tak 2,5 litru.

2) to, že automat řadí na vyšší stupeň až při 3500 RPM je pro daný motor absolutní faul! To je něco absolutně nesmyslného! :no: :no: :no: Normální řidič vytočí diesel na 3500 RPM možná tak jednou za půl roku. Je to naprostá neúcta k tomu motoru! :no😒br />
3) je tam sice pár vychytávek - třeba ten úložný prostor v sedadle - ale zase ohavná palubka. :no:
XTad
Tech 3500 otacek bude asi pri plne akceleraci.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Dobrý den,

kdepak, takhle ta převodovka řadí úplně normálně 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
OK, nicméně ještě lépe řadí převodovka manuální :-!
Avatar - Anonym
Anonym
to není převodovkou, to je motorem a špatným sladěním, s 3,6 V6 to řadí úplně v poho.
XTad
Tak snad radi prevodovka, ne motor. Jinak pri 3500 se radi mozna tak v HTPcku, kdyz clovek zaspi na svetlech a chce na jednicku dohnat provoz. U naftaku si to nedovedu predstavit.
rapper
v porovnání třeba se Sharanem je ta palubka opravdu ohavná...
XTad
Neni nic moc (i kdyz tak hrozna taky neni), ale oproti tomu, jakou mel journey puvodne [odkaz] ...
tom14
Za dva roky jsem ujel s Freemontem 85tis km a zatím vše v poho.
Prostor, pohodlí ,spotřeba atd - na to se nedá stěžovat.
Jen ta autom. převodovka a je opravdu prevít. Hlavně podřazuje, když jedete z kopce....jo hodí se to, když jsem sjížděl v Alpách průsmyky...ale v Praze je to na prd 😄
Ale celkové hodnocení je pozitivní
zaspik22
Chtěl bych se zeptat jak je to s nádrží.je uzamykatelná nebo si musíte koupit výčko se zámkem ?
hykal
řešil jsem to koncem roku 2014, Auto pro 5čl rodinu 4x4. Freemont to prohrál x VW Sharan
Důvody už tu zazněly, ale shrnu to
+ cena, FReemon BC by vyšel cca 750t, Sh po různých slevách v nejvyšší výbavě za 849t
+ vzhled, Freemont se mi opravdu líbí z venku, ale tím to hasne
- malý kufr v 5místném provedení a nulový při 7 místech
- málo místa v třetí řadě
- automat
- vysoká spotřeba (u Sharanu zatím okolo 6,5)
- dostala mne neuvěřitelně nízká hmotnost přívěsu 450kg nebrzděný/1000kg brzděný (sh 750/2000)
- klasické dveře, posuvné a elektricky ovládané u SH jsou s dětmi i nakládáním super
- absence 3x isofix v druhé řadě - je pouze 2x u krajních sedaček. NAvíc prostřední sedačka je neplnohodnotná. Sh 3x normální sedačka s isofix, krajní sedačky dětské
Avatar - Anonym
Anonym
Většinu problémů až na tu spotřebu řeší Voyager, ale ten stojí o 100 liů víc, jako skladovka [odkaz]
hykal
A je to 4x4? Cenou a velikostí už se pak pomalu dostáváme k VW Multivan či MB Viano
hykal
Těch detailů je více. Dalo by se to shrnou tak, že Freemont by byla volba srdce, ale logickou volbou pro rodinu je Sharan
zaspik22
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli má Fiat freemont nějak zamikací nádrž ? Jestli se zamkne sama i s autem a nebo jestli musíte mít zamikací víčko. Předem děkuji za odpověď.