Testy
Velkoodběratel_kukuřice
13
Příliš podceňované auto, perfektní spojení SUV a MPV. Již v základu bohatá výbava a možnost 3.6 motoru. V ČR je i hodně skladovek.
pargi
2
Jak se pozná příliš podceňované auto? Kým a v čem je podceňované? Nějak to rozviň.
Velkoodběratel_kukuřice
6
Tak třeba jen kvůli toho, že je to Fiat, anebo se mu klade za zlé americký původ.
pargi
1
Pořád v tom nevidím podceňované auto. Americký původ je ovšem potřeba zmínit, z toho totiž pramení akcent na trochu jiné kvality. Že se ho neprodá zase tak moc, není ani tak o podceňování, jako o tom, že se míjí potřebám (nebo možnostem) zákazníků.
Anonym
1
329 ks není zas tak málo a z toho 36 ks benzínů + pár lidí si radši koupilo mírně jetý Journey. Jezdí jich tu celkem dost
pargi
1
Hmm, opravdový kasový trhák 😉
Anonym
2
Kolik bys chtěl aby se toho prodalo? 2000 ks??? Tohle není Fabie
pargi
0
329 kusů málo opravdu je.
Anonym
0
No spolu se 40ti Voyagery je to dost slušný
bubulak
3
Jen ať to podceňujou i dál, aspoň se to nebude krást.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mrazik
1
Protoze se tak majitel rozhodl a tahat do toho ekologii je slusny vyplach mozku.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_Karel_
0
Kdybys předtím napsal "tyhle NEekologický nesmysly by měli zarazit" , neznělo by to tak dementně jak to znělo, a ostatní by pochopili, co se marně snažíš říct.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Přiznám se, že když jsme hledali na podzim auto, byl jsem se podívat i na tohoto Fiata. Je to sice MPV, ale vypada jako trochu nižší Grand Cherokee z 90tek >😁 Líbí se mi tento styl, kdy auto této konfigurace může vypadat i trochu lidštěji, než Sharany, Galaxy a jiné vozy s krátkou seseklou kapotou a obrovským čelním sklem.
Kolem 500 tisíc se dá koupit skladový benzínový Freemont s 2.4 benzínem a solidní výbavou. Vepředu je to opravdu alá USA, velké sedačky, super prostor, ale palubka je extrémě masivní, což trochu kazí dojem. Materiály na Evropany nemají ( možná je to i tím, že na takhle obrovské palubce se už moc invece nedá čekat) ale není to už taková hrůza, jako byly ameriky před pár lety ( Dodge Avenger a Caliber...) Auto jsem nakonec neprojel, protože pro naše potřeby bylo už opravdu veliké. Rád se za hezkým kousek na silnici otočím 😄
Kolem 500 tisíc se dá koupit skladový benzínový Freemont s 2.4 benzínem a solidní výbavou. Vepředu je to opravdu alá USA, velké sedačky, super prostor, ale palubka je extrémě masivní, což trochu kazí dojem. Materiály na Evropany nemají ( možná je to i tím, že na takhle obrovské palubce se už moc invece nedá čekat) ale není to už taková hrůza, jako byly ameriky před pár lety ( Dodge Avenger a Caliber...) Auto jsem nakonec neprojel, protože pro naše potřeby bylo už opravdu veliké. Rád se za hezkým kousek na silnici otočím 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nehovorilo sa vtedy o nejakom poeurópštení prístrojovky oproti pôvodnemu Journey? Ja len že sa mi niečo také marí, ale keď porovnávam fotky, nevidím rozdiel okrem znaku na volante.
Ano, ta přístrojovka je poevropštěná. Také si pamatuji, jak o tom psali.
Stačí se podívat na inetriér původního Journey (třeba rok 2009). V rámci faceliftu pak dostal Dodge stejný "poevropštění" interiér od Freemontu 😉
Stačí se podívat na inetriér původního Journey (třeba rok 2009). V rámci faceliftu pak dostal Dodge stejný "poevropštění" interiér od Freemontu 😉
boha jeho!!!!! Freemnot je pouze Dodge s jinými logz, tudíž Dodge nemohlo nic dostat od Freemonta. Dodge to mělo jako první.Freemont udělali z Dodge. Kapišto moloděc?
A 2009 je generace před faceliftem, btw řada interiérů, jako interér současné ram, interiéry jeepu grandcherokee a chrysleru 300 a dodge charger byly udělány už za cerberusu, tj. před příchodem fiatu. Stejně tak už byla hotova smlouva mezi Chrysler LLC a ZF o tom, že chrysler bude v licenci dělat 8.st převodovky v továrně v Kokomo.
A 2009 je generace před faceliftem, btw řada interiérů, jako interér současné ram, interiéry jeepu grandcherokee a chrysleru 300 a dodge charger byly udělány už za cerberusu, tj. před příchodem fiatu. Stejně tak už byla hotova smlouva mezi Chrysler LLC a ZF o tom, že chrysler bude v licenci dělat 8.st převodovky v továrně v Kokomo.
Takový mix vlastností tady téměř nikdo nenabízí. Jen Sharan, který je téměř ve všem lepší, ale zase nenabídne takovou světlou výšku.
A navíc za ty prachy je to hodně slušná nabídka pro trochu větší rodinu.
A navíc za ty prachy je to hodně slušná nabídka pro trochu větší rodinu.
Sharan ale vypadá jako MPV, z toho pramení plusy v podobě lepšího prostoru nad hlavou, ale zase... pro mne je zkousnutelnější vzhled Freemontu 😄
Ano, Sharan postrádá tu SUV složku, kterou Freemont má.
Dobrý den,
Sharanu bude možná chybět i trochu zábavný faktor. Do testu se to moc nehodilo, ale i když u Freemontu nejde úplně vypnout stabilizace, dá vám celkem čitelné meze, ve kterých se můžete na sněhu fakt pobavit 😄 . Akorát si za chvíli ukroutíte ruce, protože řízení by mohlo být strmější >😁
Sharanu bude možná chybět i trochu zábavný faktor. Do testu se to moc nehodilo, ale i když u Freemontu nejde úplně vypnout stabilizace, dá vám celkem čitelné meze, ve kterých se můžete na sněhu fakt pobavit 😄 . Akorát si za chvíli ukroutíte ruce, protože řízení by mohlo být strmější >😁
co ta čtyřkolka? klasická visko? Co srovnání její reakcí například s Hondou CRV, která zrovna rozjezd na sněhu do kopce dvakrát nemusí?
Bavil jsem se o tom s Ondrou, který jezdil s CR-V přes Vánoce, a prý tam ta čtyřkolka fakt není na sněhu nic moc. Fiat reaguje poměrně rychle, auto se nechá hezky přehazovat, ale musíte trefit ten moment, kdy povolit plyn, jinak se kousne na stabilizaci a je po srandě
Honzo, když Vás tu máme a když jsem Vám pochválil test ( >😁 ), kde se včera vzaly "problémy s přilnavostí" u Mazdy 3?
Díky.
Díky.
Dobrý den,
za pochvalu samozřejmě děkuji 😄. U Mazdy 3 je hodně rozdíl, na jakých ji máte kolech. Na základních se hrnou obě nápravy překvapivě brzy, u osmnáctek je to už takový průměr.
To samozřejmě není nic nového a stává se to také u jiných aut, ale tady je ten rozdíl znát více, než jsem předpokládal.
za pochvalu samozřejmě děkuji 😄. U Mazdy 3 je hodně rozdíl, na jakých ji máte kolech. Na základních se hrnou obě nápravy překvapivě brzy, u osmnáctek je to už takový průměr.
To samozřejmě není nic nového a stává se to také u jiných aut, ale tady je ten rozdíl znát více, než jsem předpokládal.
je to plně autonomní systém nebo má lock mezinápravy? díky
Řidič do toho nikterak nezasahuje, může akorát omezit tu stabilizaci. Vypnout nelze pravděpdoobně proto, aby systém neděl, kdy má zapojit zadní kola.
Není důvod, aby po vypnutí stabilizačního programu přestaly fungovat senzory a mechanismus přibrzďování kol. Pokud to tak je, tak jen proto, že to tak někdo udělal.
Myslel jsem to spíš z pohledu funkčnosti samotné mezinápravové spojky. Ta si bude určitě brát informace právě od stabilizačního systému a podobně. Ale třeba se mýlím
Stejně tak EDL (náhražka nápravových uzávěrek). Ale není důvod, aby potřebné údaje zmizely jen proto, že je deaktivovaná (nečinná) stabilizace.
Je rozdíl mezi stabilizací jako programem a celým tím systémem, který stabilizace potřebuje a který je dnes využívaný k řadě dalších věcí. U senzorů je to triviální, máte jen více konzumentů. U přibrzďování už ne.
Je rozdíl mezi stabilizací jako programem a celým tím systémem, který stabilizace potřebuje a který je dnes využívaný k řadě dalších věcí. U senzorů je to triviální, máte jen více konzumentů. U přibrzďování už ne.
Dodge Journey/Fiat Freemont je zajímavou alternativou pro již zmiňovaný VW Sharan/SEAT Alhambra nebo Ford Galaxy, mě osobně se z profilu líbí nejvíc právě ten Journey. Otázka je, jak to bude s kvalitou...
No otázka to samozřejmě je, strach jsem z toho měl taky, ale před objednáním jsem se o tom pod různými legendami bavil s několika servisáky a ti mi tvrdili, že prý s tím nijak zásadní problémy nebývají.
Ovšem, aby to byla pořádná Amerika, tak k tomu patří Pentastar, kde by ta spolehlivost snad mohla být ještě vyšší, protože se nemá moc co podělat. Už se na něj těším. Akorát ten ukazatel spotřeby budu raději vypínat 😄
Ovšem, aby to byla pořádná Amerika, tak k tomu patří Pentastar, kde by ta spolehlivost snad mohla být ještě vyšší, protože se nemá moc co podělat. Už se na něj těším. Akorát ten ukazatel spotřeby budu raději vypínat 😄
Tak např. do detailu promyšlený interiér Sharanu na mě dělá o dost lepší dojem. Ocěňuji též zadní posuvné dveře. Sharan je pro komfortní cestování více osob vhodnější než Freemont, ten zase sází na vzhled a cenu.
Jojo. Zadní posuvné dveře. Odkdy je má Sharan a kdy už je měl Voyager. Navíc el. ovládané, na to čuměli maminz u Kaufladnu a tesca jak puk, když tam stáli vedle sebe Sharan minulé a předminulé generace a Voyager....
Sem to jednou viděl na vlastní oči.
"hele táto, čum na to, to nemáme" >😁 >😁 >😁
Sem to jednou viděl na vlastní oči.
"hele táto, čum na to, to nemáme" >😁 >😁 >😁
No jo amíci si vždycky potrpěli na velká auta a na co největší komfort cestování a v tomto případě i při nastupování...
Moje vzpomínka na Voyager: byl svého času pan MPV to je pravda, nicméně lidi co ho měli nebyli moc nadšení z jeho kvalit. Znám tři lidi, co ho měli a všem se brzy vys... motor. Je pravdou, že v devadesátých letech nebylo žádné velké mpv kvalitativně na úrovni a i když motory takového sharanu/alhambry vydržely více v jiných ohledech byla ta auta zase poruchovější a pravidelně se umísťovala na konci žebříčků spolehlivosti. Velmi podobně na tom byl i Espace.
Moje vzpomínka na Voyager: byl svého času pan MPV to je pravda, nicméně lidi co ho měli nebyli moc nadšení z jeho kvalit. Znám tři lidi, co ho měli a všem se brzy vys... motor. Je pravdou, že v devadesátých letech nebylo žádné velké mpv kvalitativně na úrovni a i když motory takového sharanu/alhambry vydržely více v jiných ohledech byla ta auta zase poruchovější a pravidelně se umísťovala na konci žebříčků spolehlivosti. Velmi podobně na tom byl i Espace.
Třeba čtveřice eurovanů byla v 90tých letech takz velmi slušná MPV (včetně posuvných dveří).
Většina problémů byla s 2,5 TD, což bylo vcleku solidní šméčko, 2,5 CRD a 2,8 CRD na to jsou líp, až na tradiční problémz se vstřiky a čerpadly.
3,0 byl motor Mitsubishi a s americkými V6 3,3, 3,8 a 4,0 prakticky problému nebyly, pokud se někdo nevrtal v elektrice nebo nezanedbal údržbu.
3,0 byl motor Mitsubishi a s americkými V6 3,3, 3,8 a 4,0 prakticky problému nebyly, pokud se někdo nevrtal v elektrice nebo nezanedbal údržbu.
Mam GVoyagera 1999, najeto 230 tis. hodne taham, zadna velka zavada se nekonala. Pouze bezne veci, menil jsem treba brzdove trubicky a servo trubicky, bocni viko prevodovky loni zaclo rosit ap. Dale mam fremonta, nevidim rozdil mezi nim a 2-3 x drazsima autama co maji kamosi ( touareg, discovery, MB ). Jen to ma logo Fiatu, no a co. Obe auta na benzin, rakovinu nebrat!
No hlavně za takový peníze... S-Max, Galaxy jsou klidně i o 200 tisíc dražší, Alhambra se dá pořídit o něco méně, ale hlavně ani jedno není čtyřkolka. Se čtyřkolkou už jedině prémie a to vyjde klidně i na 2x tolik. Navíc jeden z posledních šestiválců, co se prodávají. Plus to auto s tím šestiválcem docela překvapivě dobře jede.
Po delší době konečně zajímavé auto (myšleno- v testech se moc nevyskytuje), a test se dobře čte :yes: :yes:
Automatu a motoru je pouze verze s 3.6 V6. Kdo chce dehet, tak halt s fofrklackem. Italove jako i u jinych vozu neumi sladit ten tubochrochtak s americkou prevodovkou, ktera je primarne kontruovana pro benziny. Navic zrychleni 11 s je mimo dneska
Naposled OT o 1er zabralo, tak to prubnu znovu:" Schvalne kdy i na auto.cz dorazi informace ze Toyota loni vyrobila i prodala vic nez VW." 😄
paradoxne ale ide len o prezleceny dodge journey ( samozrejme motory uz dodal fiat ) .
tak ako aj najlepsia lancia bola svojho casu tiez len prezlecenym chryslerom 300C ....
kazdpopadne mi je to auto sympatickejsie ako tie kdejake premnozene geneticky upravene 500ky
tak ako aj najlepsia lancia bola svojho casu tiez len prezlecenym chryslerom 300C ....
kazdpopadne mi je to auto sympatickejsie ako tie kdejake premnozene geneticky upravene 500ky
když 4x4 funguje od 40km/h, tak to znamená,že při rozjezdu v kopci na sněhu budou hrabat jen přední kola? Tohle mi není úplně jasný...
Jináč je to pěkný auto a s 2,4L benzínem bych ho bral hned, ikdyž ta roletka a zadní sedačky by mi trochu vadily... 😄
Edit. Blbě sem si to přečtl... >😁 bylo mi to divný... :-! >😁
Jináč je to pěkný auto a s 2,4L benzínem bych ho bral hned, ikdyž ta roletka a zadní sedačky by mi trochu vadily... 😄
Edit. Blbě sem si to přečtl... >😁 bylo mi to divný... :-! >😁
roletka jde dodělat, vím že to lidi řešili
je najlepší s 3.6 - perfektný motor a s automatom je to zladené krásne.Diesel už nedokázali zladiť tak dobre.Na tom aute je super podvozok na tie naše cesty,a s 19 kolesami krásne komfortný a tichý.
Veľké mínus sú spomenuté xenony,pred. parkovacie senzory a keby chcel niekto niečo ťahať tak váhy na ťažnom zariadení-úplný výsmech (aj felícia mala viac kg).
Veľké mínus sú spomenuté xenony,pred. parkovacie senzory a keby chcel niekto niečo ťahať tak váhy na ťažnom zariadení-úplný výsmech (aj felícia mala viac kg).
Tohle neni auto na tahani. Na to je grandciro nebo Ramka
Nebudem,ale kupovat 10 aut na rozne pouzitia.S tymto nemozes tahat ani karavan.
Opet to neni auto na tahani karavanu. To je crossover. Uz si videl ze nekdo taha karavan za crossoverem? Za timhle muzes tahat dvoukolak z obi. Na zbytek si kup suv, pikap nebo odtahovku. Jo a jedno auto asi tezko splni vsechny naroky, proto mivaj lidi 2-3 auta
1) motor od Fiatu - stejný, jako se ještě nedávno montoval do SX4, je na tohle auto nedostatečný. I když je trochu načipovaný. Slušel by tomu turbodiesel tak 2,5 litru.
2) to, že automat řadí na vyšší stupeň až při 3500 RPM je pro daný motor absolutní faul! To je něco absolutně nesmyslného! :no: :no: :no: Normální řidič vytočí diesel na 3500 RPM možná tak jednou za půl roku. Je to naprostá neúcta k tomu motoru! :no😒br />
3) je tam sice pár vychytávek - třeba ten úložný prostor v sedadle - ale zase ohavná palubka. :no:
2) to, že automat řadí na vyšší stupeň až při 3500 RPM je pro daný motor absolutní faul! To je něco absolutně nesmyslného! :no: :no: :no: Normální řidič vytočí diesel na 3500 RPM možná tak jednou za půl roku. Je to naprostá neúcta k tomu motoru! :no😒br />
3) je tam sice pár vychytávek - třeba ten úložný prostor v sedadle - ale zase ohavná palubka. :no:
Tech 3500 otacek bude asi pri plne akceleraci.
Dobrý den,
kdepak, takhle ta převodovka řadí úplně normálně 😉
kdepak, takhle ta převodovka řadí úplně normálně 😉
OK, nicméně ještě lépe řadí převodovka manuální :-!
Za dva roky jsem ujel s Freemontem 85tis km a zatím vše v poho.
Prostor, pohodlí ,spotřeba atd - na to se nedá stěžovat.
Jen ta autom. převodovka a je opravdu prevít. Hlavně podřazuje, když jedete z kopce....jo hodí se to, když jsem sjížděl v Alpách průsmyky...ale v Praze je to na prd 😄
Ale celkové hodnocení je pozitivní
Prostor, pohodlí ,spotřeba atd - na to se nedá stěžovat.
Jen ta autom. převodovka a je opravdu prevít. Hlavně podřazuje, když jedete z kopce....jo hodí se to, když jsem sjížděl v Alpách průsmyky...ale v Praze je to na prd 😄
Ale celkové hodnocení je pozitivní
řešil jsem to koncem roku 2014, Auto pro 5čl rodinu 4x4. Freemont to prohrál x VW Sharan
Důvody už tu zazněly, ale shrnu to
+ cena, FReemon BC by vyšel cca 750t, Sh po různých slevách v nejvyšší výbavě za 849t
+ vzhled, Freemont se mi opravdu líbí z venku, ale tím to hasne
- malý kufr v 5místném provedení a nulový při 7 místech
- málo místa v třetí řadě
- automat
- vysoká spotřeba (u Sharanu zatím okolo 6,5)
- dostala mne neuvěřitelně nízká hmotnost přívěsu 450kg nebrzděný/1000kg brzděný (sh 750/2000)
- klasické dveře, posuvné a elektricky ovládané u SH jsou s dětmi i nakládáním super
- absence 3x isofix v druhé řadě - je pouze 2x u krajních sedaček. NAvíc prostřední sedačka je neplnohodnotná. Sh 3x normální sedačka s isofix, krajní sedačky dětské
Důvody už tu zazněly, ale shrnu to
+ cena, FReemon BC by vyšel cca 750t, Sh po různých slevách v nejvyšší výbavě za 849t
+ vzhled, Freemont se mi opravdu líbí z venku, ale tím to hasne
- malý kufr v 5místném provedení a nulový při 7 místech
- málo místa v třetí řadě
- automat
- vysoká spotřeba (u Sharanu zatím okolo 6,5)
- dostala mne neuvěřitelně nízká hmotnost přívěsu 450kg nebrzděný/1000kg brzděný (sh 750/2000)
- klasické dveře, posuvné a elektricky ovládané u SH jsou s dětmi i nakládáním super
- absence 3x isofix v druhé řadě - je pouze 2x u krajních sedaček. NAvíc prostřední sedačka je neplnohodnotná. Sh 3x normální sedačka s isofix, krajní sedačky dětské
Těch detailů je více. Dalo by se to shrnou tak, že Freemont by byla volba srdce, ale logickou volbou pro rodinu je Sharan
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli má Fiat freemont nějak zamikací nádrž ? Jestli se zamkne sama i s autem a nebo jestli musíte mít zamikací víčko. Předem děkuji za odpověď.