Ekonomika
Bylo by asi velmi poučné zapátrat, co stojí poslední dobou za tak velkou reklamou a prostorem, který je CNG vyhrazován. Buď jsou někde přebytky zemního plynu nebo nová naležiště a tak se najednou především německé značky předhánějí v tom, aby se zaváděly CNG, rozšiřoval počet plniček atd.
Přitom přínos pro českého zákazníka je naprosto minimální.
Českého zákazníka, kde je široká síť LPG plniček by spíše potěšily nové moderní motory na LPG, žádnou síť není nutné budovat, je to zde zavedeno a funguje to, navíc klientela je široká. Takovým tempem, kdy nové motory se velmi špatně přestavují na LPG, bude LPG zlikvidováno, přitom propan butan je pořád odpadním produktem rafinace ropy.
Inu lobbying v přímém přenosu. ;-\
Přitom přínos pro českého zákazníka je naprosto minimální.
Českého zákazníka, kde je široká síť LPG plniček by spíše potěšily nové moderní motory na LPG, žádnou síť není nutné budovat, je to zde zavedeno a funguje to, navíc klientela je široká. Takovým tempem, kdy nové motory se velmi špatně přestavují na LPG, bude LPG zlikvidováno, přitom propan butan je pořád odpadním produktem rafinace ropy.
Inu lobbying v přímém přenosu. ;-\
Sú tam objektívne dôvody😒br />
1. diverzifikácia (CNG = zemný plyn, LPG = vedľajší produkt pri spracovaní ropy)
2. fyzikálne vlastnosti - pre LPG potrebné špeciálne odvetrávané podzemné garáže
3. CNG má nižšie emisie než LPG
4. CNG = metán v akejkoľvek forme (využitie odpadu - bioCNG)
5. praktické vlastnosti - stabilná kvalita (oproti premenlivej u LPG)
6. náklady na palivo CNG menšie než LPG
1. diverzifikácia (CNG = zemný plyn, LPG = vedľajší produkt pri spracovaní ropy)
2. fyzikálne vlastnosti - pre LPG potrebné špeciálne odvetrávané podzemné garáže
3. CNG má nižšie emisie než LPG
4. CNG = metán v akejkoľvek forme (využitie odpadu - bioCNG)
5. praktické vlastnosti - stabilná kvalita (oproti premenlivej u LPG)
6. náklady na palivo CNG menšie než LPG
1. to je mi jasné, ale lepší využívat odpadní produkt, když jak zemní plyn, tak ropu musíme dovážet. Jiné státy na tom jistě budou jinak.
2. To zase takový problém není, doteď s tím někteří žijí...
3. To možná je ten největší důvod na oko-
4. To je hodně vzdálená budoucnost
5. Mý doma měli LPG od 96 do r. 2013 a ano, kvalita občas zakolísala, ale nikdy nic, čemu by se nedalo předejít a totéž platí i u benzínu či nafty a bude platit i u CNG, když se více rozšíří a bude kde srovnávat.
2. To zase takový problém není, doteď s tím někteří žijí...
3. To možná je ten největší důvod na oko-
4. To je hodně vzdálená budoucnost
5. Mý doma měli LPG od 96 do r. 2013 a ano, kvalita občas zakolísala, ale nikdy nic, čemu by se nedalo předejít a totéž platí i u benzínu či nafty a bude platit i u CNG, když se více rozšíří a bude kde srovnávat.
Není potřeba pátrat. Prostě lobby plynárenských společností v kombinaci s ekologickou lobby. Obecně vzato je CNG prozatím jediná "normálně použitelná" alternativa vůči ropným palivům, takže určitý smysl to má, zejména pro země, které nemají ropu a mají břidlicový plyn.
Co se týče LPG, podepisuji!! S přímovstřiky žádná sláva.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Při současných cenách nafty 28Kč a CNG 26Kč je to cca10% úspora. Malá síť plnících
stanic a omezený dojezd. Problemy v garážích a na trajektech. Kratší servisní intervaly a po záruce riziko velkých investic.
stanic a omezený dojezd. Problemy v garážích a na trajektech. Kratší servisní intervaly a po záruce riziko velkých investic.
No, 10% úspora to asi nebude. Ve všech testech jezdí např. OIII CNG za 1kč/km.
Naftová jezdí běžně za 1,10/km?
Naftová jezdí běžně za 1,10/km?
Porovnávat kg plynu a litr nafty je jako porovnávat jabka s hruškama.
Testy 1Kč/km je při jízdě z kopce.Ve městě je dle velikosti a provozu 5-7 kg/100km tzn.
1,30 - 1,80Kč/100km.Ůsporné diesely 1,6 (Honda, PSA, Fiat apod.) to umí ve městě za 6L, tzn. cca 1,80Kč/100km, navíc s daleko větší kroutícím mom. a výkonem.Vysoký tlak
v soustavě ( až 250barů oproti LPG 10barů ) z toho činí "časovanou bombu" v investicích.
1,30 - 1,80Kč/100km.Ůsporné diesely 1,6 (Honda, PSA, Fiat apod.) to umí ve městě za 6L, tzn. cca 1,80Kč/100km, navíc s daleko větší kroutícím mom. a výkonem.Vysoký tlak
v soustavě ( až 250barů oproti LPG 10barů ) z toho činí "časovanou bombu" v investicích.
Nekrade se.
A přeber si to jak chceš, nicméně naše fabrika a její okolí je pod kamerami, zatímco CNG stanice má jen jedinou - monitorující pohyb obecně.
Takže podnikatelé sami by se o něj měli zajímat velice intenzivně - lidé namísto vymýšlení kravin se budou věnovat práci (u nás ověřeno)...
A přeber si to jak chceš, nicméně naše fabrika a její okolí je pod kamerami, zatímco CNG stanice má jen jedinou - monitorující pohyb obecně.
Takže podnikatelé sami by se o něj měli zajímat velice intenzivně - lidé namísto vymýšlení kravin se budou věnovat práci (u nás ověřeno)...
Nevidím jediný důvod pro zatracování CNG, když se jedná o nejekologičtější a nejekonomičtější palivo současnosti. Jsem hrdým majitelem 3 aut - jednoho na LPG, druhého na CNG a poměrně výkonného turbodieselu. Prvním a třetím autem už jezdím jen z nostalgie... a musím říct, že kromě finanční úspory na (LPG cca 1,55/km, nafta 2kč/km a CNG 1,1/km) mě těší i fakt, že na cestě nesmrdím a nevypouštím humus z výfuku... 😉
[odkaz] JEN ABY €JROSOCIALISTI NAKONEC NEDOSTALI PŘEZ DRŽKU >😁 >😁 >😁 >😁
Podporujeme opravdové elektromobily !! [odkaz]
VĎAKA ELON !! VIVÁÁÁ LAS TESLAS 😉
😉
😉 😉
😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉 :yes: