Ekonomika
Neurotic
2
To bude asi tím, že tam mají větší platy takže občané ČR musí počkat až se to dostane do bazaru, kde už si to můžou koupit. Pokud o to teda mají zájem.
Přejít do diskuze
Sú tam objektívne dôvody😒br />
1. diverzifikácia (CNG = zemný plyn, LPG = vedľajší produkt pri spracovaní ropy)
2. fyzikálne vlastnosti - pre LPG potrebné špeciálne odvetrávané podzemné garáže
3. CNG má nižšie emisie než LPG
4. CNG = metán v akejkoľvek forme (využitie odpadu - bioCNG)
5. praktické vlastnosti - stabilná kvalita (oproti premenlivej u LPG)
6. náklady na palivo CNG menšie než LPG
1. diverzifikácia (CNG = zemný plyn, LPG = vedľajší produkt pri spracovaní ropy)
2. fyzikálne vlastnosti - pre LPG potrebné špeciálne odvetrávané podzemné garáže
3. CNG má nižšie emisie než LPG
4. CNG = metán v akejkoľvek forme (využitie odpadu - bioCNG)
5. praktické vlastnosti - stabilná kvalita (oproti premenlivej u LPG)
6. náklady na palivo CNG menšie než LPG
Spíše to bude tím, že z toho 1,15 milionu CNG aut v EU jsou tři čtvrtiny registrovány v Itálii. Nad průměrem EU jsou pak ve výsledku jenom Itálie a Bulharsko a všechny ostatní země jsou pod průměrem. Česká republika je na šestém místě. V třech zemích EU nemají registrováno ani jedno CNG auto.
Bylo by asi velmi poučné zapátrat, co stojí poslední dobou za tak velkou reklamou a prostorem, který je CNG vyhrazován. Buď jsou někde přebytky zemního plynu nebo nová naležiště a tak se najednou především německé značky předhánějí v tom, aby se zaváděly CNG, rozšiřoval počet plniček atd.
Přitom přínos pro českého zákazníka je naprosto minimální.
Českého zákazníka, kde je široká síť LPG plniček by spíše potěšily nové moderní motory na LPG, žádnou síť není nutné budovat, je to zde zavedeno a funguje to, navíc klientela je široká. Takovým tempem, kdy nové motory se velmi špatně přestavují na LPG, bude LPG zlikvidováno, přitom propan butan je pořád odpadním produktem rafinace ropy.
Inu lobbying v přímém přenosu. ;-\
Přitom přínos pro českého zákazníka je naprosto minimální.
Českého zákazníka, kde je široká síť LPG plniček by spíše potěšily nové moderní motory na LPG, žádnou síť není nutné budovat, je to zde zavedeno a funguje to, navíc klientela je široká. Takovým tempem, kdy nové motory se velmi špatně přestavují na LPG, bude LPG zlikvidováno, přitom propan butan je pořád odpadním produktem rafinace ropy.
Inu lobbying v přímém přenosu. ;-\
Testy 1Kč/km je při jízdě z kopce.Ve městě je dle velikosti a provozu 5-7 kg/100km tzn.
1,30 - 1,80Kč/100km.Ůsporné diesely 1,6 (Honda, PSA, Fiat apod.) to umí ve městě za 6L, tzn. cca 1,80Kč/100km, navíc s daleko větší kroutícím mom. a výkonem.Vysoký tlak
v soustavě ( až 250barů oproti LPG 10barů ) z toho činí "časovanou bombu" v investicích.
1,30 - 1,80Kč/100km.Ůsporné diesely 1,6 (Honda, PSA, Fiat apod.) to umí ve městě za 6L, tzn. cca 1,80Kč/100km, navíc s daleko větší kroutícím mom. a výkonem.Vysoký tlak
v soustavě ( až 250barů oproti LPG 10barů ) z toho činí "časovanou bombu" v investicích.
Nevidím jediný důvod pro zatracování CNG, když se jedná o nejekologičtější a nejekonomičtější palivo současnosti. Jsem hrdým majitelem 3 aut - jednoho na LPG, druhého na CNG a poměrně výkonného turbodieselu. Prvním a třetím autem už jezdím jen z nostalgie... a musím říct, že kromě finanční úspory na (LPG cca 1,55/km, nafta 2kč/km a CNG 1,1/km) mě těší i fakt, že na cestě nesmrdím a nevypouštím humus z výfuku... 😉
V okamžiku, kdy by CNG byl zatížend daněmi stejně jako benzín, tak po něm neštěkne ani pes.
uz si si zistil, ci ti teda vedia v CR urobit ten "kvapalny" vstrek za "prijatelnu cenu" u vas ? 😉
Německé automobilky reagují v první řadě na poptávku na domácím trhu. Fiat má tak širokou nabídku vozidel na CNG také díky domácímu trhu. Lobovat budou asi v první řadě "plynaři".
1. to je mi jasné, ale lepší využívat odpadní produkt, když jak zemní plyn, tak ropu musíme dovážet. Jiné státy na tom jistě budou jinak.
2. To zase takový problém není, doteď s tím někteří žijí...
3. To možná je ten největší důvod na oko-
4. To je hodně vzdálená budoucnost
5. Mý doma měli LPG od 96 do r. 2013 a ano, kvalita občas zakolísala, ale nikdy nic, čemu by se nedalo předejít a totéž platí i u benzínu či nafty a bude platit i u CNG, když se více rozšíří a bude kde srovnávat.
2. To zase takový problém není, doteď s tím někteří žijí...
3. To možná je ten největší důvod na oko-
4. To je hodně vzdálená budoucnost
5. Mý doma měli LPG od 96 do r. 2013 a ano, kvalita občas zakolísala, ale nikdy nic, čemu by se nedalo předejít a totéž platí i u benzínu či nafty a bude platit i u CNG, když se více rozšíří a bude kde srovnávat.
V Itálií je označen jako Metano. Bývá většinou samostatne a vypadá jako boxy venkovních myček. :-!
Nekrade se.
A přeber si to jak chceš, nicméně naše fabrika a její okolí je pod kamerami, zatímco CNG stanice má jen jedinou - monitorující pohyb obecně.
Takže podnikatelé sami by se o něj měli zajímat velice intenzivně - lidé namísto vymýšlení kravin se budou věnovat práci (u nás ověřeno)...
A přeber si to jak chceš, nicméně naše fabrika a její okolí je pod kamerami, zatímco CNG stanice má jen jedinou - monitorující pohyb obecně.
Takže podnikatelé sami by se o něj měli zajímat velice intenzivně - lidé namísto vymýšlení kravin se budou věnovat práci (u nás ověřeno)...
jj
[odkaz] JEN ABY €JROSOCIALISTI NAKONEC NEDOSTALI PŘEZ DRŽKU >😁 >😁 >😁 >😁
Podporujeme opravdové elektromobily !! [odkaz]
VĎAKA ELON !! VIVÁÁÁ LAS TESLAS 😉
😉
😉 😉
😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉 :yes:
[odkaz] JEN ABY €JROSOCIALISTI NAKONEC NEDOSTALI PŘEZ DRŽKU >😁 >😁 >😁 >😁
Podporujeme opravdové elektromobily !! [odkaz]
VĎAKA ELON !! VIVÁÁÁ LAS TESLAS 😉
😉
😉 😉
😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉
😉 😉 😉 😉 :yes:
No, 10% úspora to asi nebude. Ve všech testech jezdí např. OIII CNG za 1kč/km.
Naftová jezdí běžně za 1,10/km?
Naftová jezdí běžně za 1,10/km?
Není potřeba pátrat. Prostě lobby plynárenských společností v kombinaci s ekologickou lobby. Obecně vzato je CNG prozatím jediná "normálně použitelná" alternativa vůči ropným palivům, takže určitý smysl to má, zejména pro země, které nemají ropu a mají břidlicový plyn.