Novinky
Dobrý den, jmenuji se Franta Makula a dnes jsem měl k snídani 3 rohlíky a Lipánek. Všem přeji hezký den, zvláště pak tomu pánovi co má ve znaku létajícího supermana a miluje francouzská auta.
Ve skutečnosti firmu pussycar a spol drží nad vodou jen rumunská Dacia. Je pravda že v roce 2014 rendlík trochu povyrostl, ale stále se potácí pod tíhou obrovského zadlužení, které tuhle firmu nakonec stejně stáhne pod hladinu. Ve srovnání s konkurencí totiž nedokáže efektivně vyrábět hezká a kvalitní auta. Ale i tak je lehce zvýšený prodej na světovém trhu znát. Nu dobrá, jenže...
Jenže je to, že světový trh rostl v oblasti prodejů nových vozů o 5,7% zatímco rendlík s Dacií o 3,2% (na 2,7 mil. vozů). A rendlík bez Dacie ještě méně... Pro srovnání: světové prodeje koncernu VW vzrostly v roce 2014 o 4,2% (na 10,14 milionů nových vozů), u Toyoty o 3% (na 10,23 milionů vozů). Jinak řečeno, i v roce 2014 se náskok VW nad velkorumunským koncernem pussycar opět výrazně zvětšil!
Ještě zajímavější je statistika prodejů roku 2014 ve Švýcarsku, což je, jak známo země, kde polovina populace hovoří francouzsky a kde není žádná domácí automobilka. A přesto, nebo právě proto😒br />
Nejlépe se ve Švýcarsku prodávaly tyto vozy: 1.Volkswagen, 2.BMW, 3.Audi, 4.Škoda, 5.Mercedes..., 8.Rendlík ... 21. Dacia... >😁
VW prodal ve Švýcarsku v r.2014 40 tisíc vozů, BMW 21 tisíc, Škoda 19,6 tisíc, Rendlík 11,7 tisíc, Dacia 4,7 tisíc.... >😒]
Takže shrnovačka: pussycar nadále upadá a konkurence si ho dává čím dál tím víc a víc... důvody jsou jasné, trvalé a neměnné: lidé s mozkem prostě kupují raději vozy kvalitní a krásné, než vozy nekvalitní a ošklivé. Můžete se zlobit, nesouhlasit, či protestovat, ale to je asi to jediné, co s tím můžete udělat. :-!
Jenže je to, že světový trh rostl v oblasti prodejů nových vozů o 5,7% zatímco rendlík s Dacií o 3,2% (na 2,7 mil. vozů). A rendlík bez Dacie ještě méně... Pro srovnání: světové prodeje koncernu VW vzrostly v roce 2014 o 4,2% (na 10,14 milionů nových vozů), u Toyoty o 3% (na 10,23 milionů vozů). Jinak řečeno, i v roce 2014 se náskok VW nad velkorumunským koncernem pussycar opět výrazně zvětšil!
Ještě zajímavější je statistika prodejů roku 2014 ve Švýcarsku, což je, jak známo země, kde polovina populace hovoří francouzsky a kde není žádná domácí automobilka. A přesto, nebo právě proto😒br />
Nejlépe se ve Švýcarsku prodávaly tyto vozy: 1.Volkswagen, 2.BMW, 3.Audi, 4.Škoda, 5.Mercedes..., 8.Rendlík ... 21. Dacia... >😁
VW prodal ve Švýcarsku v r.2014 40 tisíc vozů, BMW 21 tisíc, Škoda 19,6 tisíc, Rendlík 11,7 tisíc, Dacia 4,7 tisíc.... >😒]
Takže shrnovačka: pussycar nadále upadá a konkurence si ho dává čím dál tím víc a víc... důvody jsou jasné, trvalé a neměnné: lidé s mozkem prostě kupují raději vozy kvalitní a krásné, než vozy nekvalitní a ošklivé. Můžete se zlobit, nesouhlasit, či protestovat, ale to je asi to jediné, co s tím můžete udělat. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Když už jsi se tak zasekl u těch růstů, tak my vysvětli, proč Renault v Evropě roste mnohem víc než VW. Na to asi argument růstu VW v Číně stačit nebude. Ale už i renault stačil oběhat razítka od všech čínských soudruhů, byl mu přidělen partner a může v Číně taky něco nahnat. Pokud chceš srovnávat celková čísla, tak si počkej na prodeje aliance Renault-Nissan.
Docela pozoruhodný je růst prodejů Meganu, tam jsem vzhledem k věku modelu a nové konkurenci čekal i přes facelift pád.
Když tak zpětně přemýšlím, jaké závady jsem musel na tom dnes 18-ti letém meganovi řešit, tak když nepočítám výfuk a destičky, tak to bylo hučící ložisko zadního kola, prasklý zadní tlumič, kabely rozdělovače a loni napodzim prasklá torzní tyč. Ale vždycky to dojelo :yes: