Ekonomika
Pane redaktore, zajisté jste myslel Nizozemsko, ne Nizozemí.
Dobrý den, pro označení Nizozemského království se používají oba výrazy: jak Nizozemsko, tak Nizozemí.
Možná u vás, u nás Nizozemské království, Nizozemsko a Nizozemí nejsou to samé. Na území Nizozemí se dnes nachází například Belgie. Ta součástí Nizozemského království není. A Nizozemsko je jednou ze čtyř zemí Nizozemského království. Zbylé tři jsou v Karibiku a typicky je nemáme na mysli, když mluvíme o Nizozemsku. Každá má svou vládu a nejsou ani součástí EU.
Člověče, máš pravdu. :yes😒br />
Já jsem vždycky rozlišoval mezí Holandskem a Nizozemím, ale nevěděl jsem, že je i rozdíl mezi Nizozemím a Nizozemskem.
Já jsem vždycky rozlišoval mezí Holandskem a Nizozemím, ale nevěděl jsem, že je i rozdíl mezi Nizozemím a Nizozemskem.
Tvoje starosti bych fakt chtěl mít 8-s
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Sice mě mrzí, že tato typicky Americká automobilka a kdysi chlouba společně s Fordem a GM už není Americká, ale i tak si myslím, že je v dobrých rukou. Mohlo to skončit hůř a aspoň je fajn, že se im daří :yes: Hlavně Jeepu, kterej se v USA zas pořádně zvedá.
čísla tady😒br />
[odkaz]
na to že Brazílie těžce tápe tak celkově je to dobrý výsledek.... Evropa se prý už dostává do situace že přestává prodělávat a samozřejmě, zlatý důl je severní amerika....
tak uvidíme, FCA je na dobré cestě, jen nepolevit.... :yes:
na to že Brazílie těžce tápe tak celkově je to dobrý výsledek.... Evropa se prý už dostává do situace že přestává prodělávat a samozřejmě, zlatý důl je severní amerika....
tak uvidíme, FCA je na dobré cestě, jen nepolevit.... :yes:
super info dik..... :yes😒br />
nemas nahodou info na cinsky trh? komplet predaje osobnych aut za rok 2014? pomohlo by mi to ..... mattov blog uz totiz nema spristupnene vsetky info .... niekto tu uz daval sice nejaky skopirovany vycuc z ciny asi pred tyzdnom dvoma ..... ale chybal mi zdroj odkial to ma ... alebo aspon nazov stranky... odkial mal tie cisla.... ja len keby nahodou ..... lebo neviem na koho sa mam obratit...
nemas nahodou info na cinsky trh? komplet predaje osobnych aut za rok 2014? pomohlo by mi to ..... mattov blog uz totiz nema spristupnene vsetky info .... niekto tu uz daval sice nejaky skopirovany vycuc z ciny asi pred tyzdnom dvoma ..... ale chybal mi zdroj odkial to ma ... alebo aspon nazov stranky... odkial mal tie cisla.... ja len keby nahodou ..... lebo neviem na koho sa mam obratit...
China Brand Manufacturer(s) Sales in 2014
1 Volkswagen FAW Volkswagen, Shanghai Volkswagen 2,710,504
2 Wuling SAIC-GM-Wuling 1,404,797
3 Hyundai Beijing Hyundai 1,120,048
4 Changan Changan 975,431
5 Toyota FAW Toyota, GAC Toyota 956,282
6 Buick Shanghai GM 917,017
7 Nissan Dongfeng Nissan, Zhengzhou Nissan 859,490
8 Ford Changan Ford 801,603
9 Honda GAC Honda, Dongfeng Honda, Honda China 795,408
10 Chevrolet Shanghai GM 767,001
11 Kia Dongfeng Yueda Kia 646,036
12 Dongfeng Dongfeng Fengshen, Dongfeng Liuzhou, Dongfeng Sokon, Zhengzhou Nissan 555,390
13 Audi FAW Volkswagen 513,000
14 Chery Chery 476,162
15 BYD BYD 437,857
16 Haval Great Wall 429,328
17 Geely Geely 425,773
18 Peugeot Dongfeng PSA 384,005
19 Citroen Dongfeng PSA 320,011
20 BAIC BAIC 299,184
21 Skoda Shanghai Volkswagen 282,390
22 BMW BMW Brilliance 278,195
23 Suzuki Changan Suzuki, Changhe Suzuki 263,232
24 Mazda Changan Mazda, FAW Mazda 204,652
25 JAC JAC 195,799
26 Great Wall Great Wall 183,158
27 Baojun SAIC-GM-Wuling 181,586
28 Haima FAW Haima, Haima Car 180,843
29 Besturn FAW Car 178,047
30 Lifan Lifan 174,013
31 Zotye Zotye 166,252
32 Mercedes -Benz Beijing Benz, Fujian Benz 139,508
33 Zhonghua (Brilliance) Brilliance 137,939
34 Roewe SAIC 127,801
35 Trumpchi GAC 116,758
36 Venucia Dongfeng Nissan 114,035
37 Huansu BAIC Yinxiang 84,696
38 Mitsubishi GAC Mitsubishi, Soueast Mitsubishi 73,257
39 Fiat GAC Fiat 68,090
40 Youngman Lotus Youngman Lotus 64,311
41 JMC JMC 60,857
42 Gonow GAC Gonow 57,002
43 Soueast Soueast 55,551
44 FAW FAW Tianjin, FAW Jilin 53,894
45 Xiali FAW Tianjin 53,857
46 Hawtai Hawtai 53,017
47 MG SAIC 52,217
48 Luxgen Dongfeng Yulon 52,203
49 Cadillac Shanghai GM 39,922
50 Volvo Volvo Asia Pacific, Changan Ford 37,285
51 Citroen DS Changan PSA 26,008
52 Changhe Changhe 22,182
53 Changfeng Changfeng 21,160
54 Jinbei Brilliance 15,729
55 Yema Sichuan Auto 12,326
56 Ciimo Dongfeng Honda 11,014
57 Zhongxing Zhongxing (ZXAUTO) 10,670
58 Beijing BAW 9,884
59 Huanghai Huanghai 7,616
60 Foton Foton 7,197
61 Jonway Jonway 7,106
62 Qoros Qoros 6,967
63 BAIC Electric Vehicle BAIC Electric Vehicle 5,234
64 Everus GAC Honda 4,547
65 Oley FAW Car 4,260
66 Maxus SAIC Maxus 3,380
67 Infiniti Dongfeng Infiniti 2,440
68 Hongqi (Red Flag) FAW Car 2,341
69 Hafei Hafei 1,971
70 Meiya Tianjin Meiya 101
1 Volkswagen FAW Volkswagen, Shanghai Volkswagen 2,710,504
2 Wuling SAIC-GM-Wuling 1,404,797
3 Hyundai Beijing Hyundai 1,120,048
4 Changan Changan 975,431
5 Toyota FAW Toyota, GAC Toyota 956,282
6 Buick Shanghai GM 917,017
7 Nissan Dongfeng Nissan, Zhengzhou Nissan 859,490
8 Ford Changan Ford 801,603
9 Honda GAC Honda, Dongfeng Honda, Honda China 795,408
10 Chevrolet Shanghai GM 767,001
11 Kia Dongfeng Yueda Kia 646,036
12 Dongfeng Dongfeng Fengshen, Dongfeng Liuzhou, Dongfeng Sokon, Zhengzhou Nissan 555,390
13 Audi FAW Volkswagen 513,000
14 Chery Chery 476,162
15 BYD BYD 437,857
16 Haval Great Wall 429,328
17 Geely Geely 425,773
18 Peugeot Dongfeng PSA 384,005
19 Citroen Dongfeng PSA 320,011
20 BAIC BAIC 299,184
21 Skoda Shanghai Volkswagen 282,390
22 BMW BMW Brilliance 278,195
23 Suzuki Changan Suzuki, Changhe Suzuki 263,232
24 Mazda Changan Mazda, FAW Mazda 204,652
25 JAC JAC 195,799
26 Great Wall Great Wall 183,158
27 Baojun SAIC-GM-Wuling 181,586
28 Haima FAW Haima, Haima Car 180,843
29 Besturn FAW Car 178,047
30 Lifan Lifan 174,013
31 Zotye Zotye 166,252
32 Mercedes -Benz Beijing Benz, Fujian Benz 139,508
33 Zhonghua (Brilliance) Brilliance 137,939
34 Roewe SAIC 127,801
35 Trumpchi GAC 116,758
36 Venucia Dongfeng Nissan 114,035
37 Huansu BAIC Yinxiang 84,696
38 Mitsubishi GAC Mitsubishi, Soueast Mitsubishi 73,257
39 Fiat GAC Fiat 68,090
40 Youngman Lotus Youngman Lotus 64,311
41 JMC JMC 60,857
42 Gonow GAC Gonow 57,002
43 Soueast Soueast 55,551
44 FAW FAW Tianjin, FAW Jilin 53,894
45 Xiali FAW Tianjin 53,857
46 Hawtai Hawtai 53,017
47 MG SAIC 52,217
48 Luxgen Dongfeng Yulon 52,203
49 Cadillac Shanghai GM 39,922
50 Volvo Volvo Asia Pacific, Changan Ford 37,285
51 Citroen DS Changan PSA 26,008
52 Changhe Changhe 22,182
53 Changfeng Changfeng 21,160
54 Jinbei Brilliance 15,729
55 Yema Sichuan Auto 12,326
56 Ciimo Dongfeng Honda 11,014
57 Zhongxing Zhongxing (ZXAUTO) 10,670
58 Beijing BAW 9,884
59 Huanghai Huanghai 7,616
60 Foton Foton 7,197
61 Jonway Jonway 7,106
62 Qoros Qoros 6,967
63 BAIC Electric Vehicle BAIC Electric Vehicle 5,234
64 Everus GAC Honda 4,547
65 Oley FAW Car 4,260
66 Maxus SAIC Maxus 3,380
67 Infiniti Dongfeng Infiniti 2,440
68 Hongqi (Red Flag) FAW Car 2,341
69 Hafei Hafei 1,971
70 Meiya Tianjin Meiya 101
Ač to zde někteří fanatičtí odpůrci všeho italského nikdy nepřiznají, tak nebýt Sergia, tak už žádný Fiat neexistuje a nebo jen pod nějakou čínskou nadvládou. A to by byla obrovská škoda! Velmi odvážný a svým způsobem geniální krok s nákupem Chrysleru se povedl na 100 % a díky tomu lze nyní nákladný vývoj nové techniky rozpustit do dostatečného počtu modelů. Také v Evropě se Fiatu začíná blýskat na lepší časy: 500X už se prodává a brzdy bude následovat nástupce Punta (bohužel taky s designem 500, z čehož nemám příliš radost) a poté také nástupce Brava, nyní již konečně i jako tolik postrádaný kombík. Výborně, Fiate, jen tak dál, držíme ti palce! 😄 :yes: :yes: :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Díky, já s tebou taky někdy obsahově souhlasím, jenom ten tvůj často nadřazený až arogantní tón mi pořád jde proti srsti...
Co se týká Fiatu, tak jeho asi největší současný problém jsou neefektivní a málo využívané italské závody, ovládané všemocnými odbory. Takže pak Sergiovi nezbývá nic jiného, než produkci postupně přesunovat do Polska, Turecka a Srbska. Italští odboroví předáci si prostě nevidí ani na špičku svého nosu!
Co se týká Fiatu, tak jeho asi největší současný problém jsou neefektivní a málo využívané italské závody, ovládané všemocnými odbory. Takže pak Sergiovi nezbývá nic jiného, než produkci postupně přesunovat do Polska, Turecka a Srbska. Italští odboroví předáci si prostě nevidí ani na špičku svého nosu!
jo jo, ono se přecejen podniká jinak, když máš třeba info-systém U-connect, který prostě roubuješ do statisíců aut od F500 po dodávky, než když to bastlíš na koleně pro pár tisíc kusů.... To samé nákladně vyvíjené 9st. automaty, platformy 4x4 a vlastně všechno....
Marchioneho jsem od začátku vnímal jako nekompromisního účetního, který aspoň tvrdě vyházel ty zástupy flákačů v managementu, díky kterým italské automobilky dospěly do stavu blízkému klinické smrti.... Ale postupně se Marchione vypracoval do úrovně skvělého stratéga, který nejen umí pohlídat náklady, ale taky efektivně vyrábět zajímavé auta - viz. např. dvojička F500X a Renegade, která je sice z jednoho těsta, ale marketingově každé auto naprosto někde jinde a tím pádem to parádně pokrývá větší oblast trhu....
Když člověk vidí jak FCA resuscitovalo Maserati, tak může jen smeknout. A milion prodaných Jeepů je taky slušný počin....
Nevěřil bych, že v globalizovaném světě plném všemocných koncernů a bank s neomezenými zdroji dokáže jeden člověk takové věci.... :yes:
Marchioneho jsem od začátku vnímal jako nekompromisního účetního, který aspoň tvrdě vyházel ty zástupy flákačů v managementu, díky kterým italské automobilky dospěly do stavu blízkému klinické smrti.... Ale postupně se Marchione vypracoval do úrovně skvělého stratéga, který nejen umí pohlídat náklady, ale taky efektivně vyrábět zajímavé auta - viz. např. dvojička F500X a Renegade, která je sice z jednoho těsta, ale marketingově každé auto naprosto někde jinde a tím pádem to parádně pokrývá větší oblast trhu....
Když člověk vidí jak FCA resuscitovalo Maserati, tak může jen smeknout. A milion prodaných Jeepů je taky slušný počin....
Nevěřil bych, že v globalizovaném světě plném všemocných koncernů a bank s neomezenými zdroji dokáže jeden člověk takové věci.... :yes:
Nezbývá než doufat, že se mu podaří oživit i evropskou část koncernu a nabídnout tu víc zajímavých modelů.
... jasně, doufání je nutné, nikdo neví, co bude.... ale náznaky jsou velmi slibné.... Zaprvé se poevropštil Jeep, takže třeba Renegade je dost Jeep a zároveň dost evropský na to, aby byl úspěšný....
Fiat bude teď mít 500X, přijde to nové 500-Punto a časem i auto nižší střední.... (dokonce kombi, jsem naměkko.... 😉 )
O alfě se nemá cenu bavit, blížící se nový sedan je hotová věc, pak samozřejmě velké plány (jako vždy) - 2x SUV a roadster (+ možná ještě vyšší střední? teď nevím....)
Maserati a Ferrari není co řešit, tam je z čeho vybírat i pro Evropana, pokud na to máš 😉
takže jako našlápnuto je teď myslím opravdu dobře, jen se modlit, aby to nepodělali.... :yes:
Fiat bude teď mít 500X, přijde to nové 500-Punto a časem i auto nižší střední.... (dokonce kombi, jsem naměkko.... 😉 )
O alfě se nemá cenu bavit, blížící se nový sedan je hotová věc, pak samozřejmě velké plány (jako vždy) - 2x SUV a roadster (+ možná ještě vyšší střední? teď nevím....)
Maserati a Ferrari není co řešit, tam je z čeho vybírat i pro Evropana, pokud na to máš 😉
takže jako našlápnuto je teď myslím opravdu dobře, jen se modlit, aby to nepodělali.... :yes:
Chybi poznamka o uspechu Maserati - pres 35 tis aut prodanych za minuly rok oproti cca 6 tis v roce 2013 je obrovsky uspech!
Ted prosim o restart Alfy - penize uz na to jsou....
Za teto situace dale masivne investovat do e😜anze na trhu, ktery italska auta nechce a kde Fiat skoncil ve statistice spokojenosti na peknem poslednim miste a to s velkym odstupem. Mnohem ekonomicky logictejsi je dalsi investice do Chrysleru, vyuzit levneho benzinu, nabidnou to co chce americky zakaznik od koncernu tedy silny truck a velke SUV.
Jses trochu mimo, cim vice uspesny Chrysler a "US spol" tim lepe pro cele FCA - diky vyuziti technologii - podvozky, prevodovky, motory atd.... a rozvrstveni nakladu na vyvoj/vyrobu.
Fiat500 v US neuspech?, velmi troufaly nazor. Cca 60tis rocni prodej v Americe je slusne cislo, je to napr. podobne co tam prodava mini, tento soud muze pouze udelat interne FCA.
Potrefena husa se vzdycky ozve, neprejes nekomu uspech? Neni to trochu ubohe? "Pan" je tak trochu typickej "cechacek", vsechno musim zkritizovat, vsechno mi vadi, vsichni sou * a vsude jsou problemy.... Nechtel bych mit tak omezenej a smutnej zivot!
Proc by mela byt Amerika zajimavy trh pro Alfu? Alfa nema jediny model, ktery by byl v USA prodejny s tim, ze v lete mozna bude mit jeden. Pokud chce clovek v Americe sportovni sedan ma moznost vybrat si Audi nebo BMW pokud chce byt za kinga, pokud chce kvalitu ma Lexus, pokud chce sportovno a nechce mainstream tak Infiniti, pokud mu nesedi Infiniti ma tu jeste Acuru a pokud je patriot muze koupit Cadillac. Tohle vsechno jsou znacky, ktere jsou v USA cela desetileti maji svoji prodejni sit, svoje fanousky, svoji historii, kompletni portfolio modelu pro americky trh. Alfa Romeo nema nic. I to malo co jeste zbyva z image Alfy Romeo v Evrope tedy vzpominky na davno zaslou sportovni slavu v USA neexistuji, protoze Alfa Romeo pro Americany nikdy nic neznamenala. Ten kdo zna Alfu Romeo si ji pamatuje jako italskeho dodavatele prisernych m*dek s nazvem Alfa 164 z doby pred vice nez dvaceti lety. A najednou na kompletne obsazeny vysoce konkurencni trh prijde Alfa bez jedineho dealerstvi, bez jakehokoliv zazemi a zacne prodavat ve velkem na tom "zajimavem trhu"? To je uplne mimo misu, dnes neni sance pro novou znacku proniknout a uspet na americkem trhu, karty jsou rozdany.
Co se tyce Fiatu 500, tak neuspech neni zadny troufaly nazor, ale mainstreamovy ekonomicky pohled na vec, ktery doklada i sam Fiat. Koneckoncu Marchionne primo rekl cituji: ""I take full blame. I'm not blaming anybody else. The car got launched a year too early." Stejne tak propusteni osoby zodpovedne za prodeje v USA neukazuje na velkou spokojenost s vyvojem, uspesni manazeri se obvykle nepropousti. Mimochodem k tem cislum, 500vka nikdy neprodavala 60 tisic rocne, maximum se prodalo 43.000 v roce 2012, pak uz sla cisla zase dolu posledni dva roky se prodalo jen neco pres tricet tisic kusu a cisla jdou setrvale dolu. Pritom puvodni plan byl prodat padesat tisic a z toho rust. A co se tyce nazoru Americanu na Fiat 500, tak JD Power 2014 umistil Fiat 500 na same dno modelu prodavanych v USA, to take nesvedci o velkem nadseni pro 500vku za velkou louzi.
V ekonomice neni prostor pro nejake sentimentalni vztahy ke znacce. Firma potrebuje investovat tak aby maximalizovala svuj ROI a jsem si velice jisty, ze ROI z penez investovanych do Chrysleru bude za dnesni situace vyrazne lepsi nez investice do Alfy nebo potazmo Fiatu. Fiat bude nakonec donucen k jedinemu racionalnimu opatreni, ukonceni vsech evropskych aktivit v oblasti osobnich aut krome miniaut a soustredeni se na dodavky v Evrope a na Chrysler v USA. Sny o obnove Alfy jsou ekonomicky mimo misu.
P.S.: Vyhnul bych se pouzivani terminu "cechacek", pokud ho pouziva Cech je to ekvivalent obratu "jsem blbec".
Samotna znacka chrysler na porad jen tri modely a to nova 200 uz ani neni jako kabriolet, to je nejchudsi modelove portfolio teto znacky za poslednich adi 60 let. Prijde novy voayger, soucasny je na trhu moc dkouho a chtelo by to dalsi 3 nove modely.
Dodge bude potrebovat novou generaci journey a nahradit neuslesny dart. A u jeepu budpu koncit compass a patriot, maj prijit dva novy modely. Ram bude potreba obmenit celku radu pikapu, na aktulni ford rady f uz nestaci.
A budou potrebovat inovovat pentastary a hemi. Minimalne primy vstrik a turbo verzi v6, jinak jim ujede vlak. A zaplati tezky prachy za neplneni pozadovane spotreby a emisi na jeden vuz. A tohle musi uvest na trh v horizontu 3 let. To bude masivni investice. A ted kolik by potrebovala alfa....
No jestli ma fiat volnych 50 mld usd, ceka je mozna zarna budozcnost. Jestli ne a nikdo jim je nelujci, ceka je ale zasadni problem a pikles prodeju. Jo a cely to visi na levny rope, jenze ta brzo skonci a pokud se v usa zvysi skokove ceny paliv, tak to odnese jako prvni chrysler zavisly na suv a pikapech a navic majici motory s nejvetsi spotrebou.
- maserati sa stava ciernym konom
- alfa ma byt masovka ako bmw
V USA chrysler, ram, dodge a jeep. Do jeepu investuju, u chrysleru nova 200-vka a prerobena tristovka, prevodovky ZF pre americke modely, nove interiery, ale vsetko naraz nezvladnu.
Oni vedia, co maju robit, len nedokazu vsetko naraz, musia mat priority. A najviac prerabaju v Taliansku. Paradoxne lacne ceny paliv im nahrali do karat a v USA im pridali minimalne rok-dva k dobru...
dovolím si pár poznámek za které musím Sergia obdivovat , i když nejsem typický italomilec:
- koncern se odstěhoval z Itálie kvůli nesmyslně velkým daním
- koupí amíků do firmy napumpoval hotovost
- ořezat co nemá smysl nebo je moc zdlouhavé k restartu ( Lancie, nepřehledná paleta Fiatu i Chrysleru potažmo Dodge )
- slepit vývoj a brandovat - at se nám to líbí nebo ne, šetří to prachy a viditelně funguje
- úspěšný restart maserati
- postupná obroda jeepu i když se to tobě nelíbí, jakým směrem se vydali - zákazníci jsou jiného názoru podle prodejů
- konzistentní názor na Alfu jakožto neprodejné rodinné stříbro
Zbývá jim IMHO dořešit jak elegantně odejít z Itálie s masovou produkcí, nechat si pro fiata mexiko a Polsko. Odbory a Renzo jim v Itálii denně podřezávají krk. To že jsou v podstatě obě části koncernu pár let po klinické smrti jim komplikuje život, ale pokud se jim to povede a paletu modelů obrodí, tak nelze než zatleskat.
Jinak třeba v Itálii se Fiatu moc nedaří, je to dané ale pojistným trhem a způsobem výpočtu pojistek, nikoliv tím že by italové nekupovali rádi malé auta.......
Chápu že se strhne zlá krev, jakožto jeepař a fordař do morku kosti si ale svůj názor dovolit můžu 😄
Fiat: Zrušení značky Autobianchi, stáhnutí Fiatu z vyšší střední a následně i střední třídy, stažení továrních týmu z motorsportu (platí pro Fiat, Lancii i AR), koupení krachující Alfy, kterou přivedli k jednodušší fiaťácký technice, ale ne k zisku a s tím související ztráta prestiže značky, celkově padající prodeje i prestiž na všech frontách s výjimkou Ferrari a nejnověji rozhodnutí definitivně zrušit slavnou značku Lancia, na kterou posledních 20 sr*li.
GM: Stažení Opelu z luxusní a poté i vyšší střední třídy a ztráta dobrého jména značky, velký propad prodejů v Evropě i USA, postupné zrušení značek Oldsmobil, Pontiac, Saturn, Hummer nebo likvidace SAABu v podobném duchu, jako to udělal Fiat s Lancíí (roky zanedbávání a následné zavření pro neefektivnost).
For😜 Opět stažení vlastní značky z vyšší střední třídy a ztráta dobrého jména, zrušení značky Mercury, rozprodání prémiových značek Volvo, Aston Martin, Land Rover a Jaguar, přičemž ta poslední jmenovaná "vděčí" Fordu za výrazně pošramocenou pověst v oblasti kvality.
A teď VW: Vzkříšení téměř bezvýznamné značky Audi a její postupný návrat mezi prémii, kde byla naposledy před válkou, úspěšná koupě SEATu a Škody, nepřetržitě vzrůstající prodeje i prestiž celého koncernu i všech jednotlivých značek (snad částečně s výjimkou SEATu).
Kdyby Marchionne byl opravdu schopný manažer, tak ten poslední odstavec patří jemu a Lancia je tam, kde je dnes Audi. :-!
JInak jistě. VW dnes může sloužit jako zářný příklad rozvoje značek v rámci koncerbu. Ale zmínil bych třeba i Renault a jeho Dacii.
Jestli si pamatuješ, tehdy se celý trh dokonale sesypal a italská ekonomika (kde se prodávalo cca 90% všech Lancií) se z toho nevzpamatovala dodnes....
Jasně, Marchione měl někde sehnat prachy a navzdory krizi investovat, porazit Němce, prodávat Lancie po celém světě atd, že? >😁 >😁 >😁
A s Chryslerem měl jenom štěstí.... jasný.... ti co nikdy nic nedokázali vždycky budou tvrdit, že úspěšní jsou úspěšní vlastně jen náhodou.... 😉