Novinky
Pohľad na krivky výkonu a krútiaceho momemtnu je fascinujúci: plochý krútiak s maximom od 1625 do 5550 otáčok, teda reálne počas celej doby má človek plný krútiaci moment a ťah ako elektrická lokomotíva. A úplne plochý charakter krivky jasne naznačuje, že potenciál nezoškrteného motora je ešte ďaleko, ďaleko vyššie a tuneri nebudú mať problém dostať z motora stovku koní naviac.
A tiež samotná cifra zrýchlenia je fascinujúca - 4,3s na stovku je na úrovni starého 12-valcového Ferrari Maranello. K tomu charakteristický zvuk R5, paráda.
Bravo Audi :yes:
A tiež samotná cifra zrýchlenia je fascinujúca - 4,3s na stovku je na úrovni starého 12-valcového Ferrari Maranello. K tomu charakteristický zvuk R5, paráda.
Bravo Audi :yes:
Budu mluvit obecne ale tady bych byl velice opatrny. Oni si tyto grafy velice radi vyrobci vyhladi do podoby, ktera se pak jevi takto ruzove krasne, ale skutecnost je jina. Kdyz pak clovek pujde s autem na valcovou brzdu zjisti, ze zadny plochy kroutak se nekona. Zjisti, ze maximum Nm prichazi pozdeji nez tvrdi vyrobce, ze klesa driv nez tvrdi vyrobce a ani v tom zuzenem rozpeti neni ploche.
Co by me zajimalo je kolik se z tech Kw a Nm nakonec dostane skutecne na kola "diky" 4*4 a dsg vs. o 40k slabsi M135i s manualem, nebo Cupre s manualem atd..
Co by me zajimalo je kolik se z tech Kw a Nm nakonec dostane skutecne na kola "diky" 4*4 a dsg vs. o 40k slabsi M135i s manualem, nebo Cupre s manualem atd..
😄
mas neopodstatnene starosti - hlavne pri motoroch z Quattro GmbH 😉
tych 1625-5550 rpm bude pasmo, kedy to pod maximum nebude klesat, ze tam bude mozno nejaka vlnka, alebo hrb - je mozne, ale nad to udavane maximum, nie pod. 😉
Vsimol si si testy nejakych Audi RS modelov na brzde ? Nepocul som, ze by nejaky ich preplnovany motor nedosahoval vacsie, nez udavane parametre.
Minulej generacii RS6, ktora mala mat 580 PS zvykli standardne namerat cca 620-630 PS 😉
Tento motor ma preukrutne rezervy ako ho je mozne dalej sponovat.
Reil ale povedal, ze radsej ho pusti takto uskrteny, nech je uzivatelsky "privtivejsi" a nie "kusavy" ako ten bazmek R4 od AMG >😒]
mas neopodstatnene starosti - hlavne pri motoroch z Quattro GmbH 😉
tych 1625-5550 rpm bude pasmo, kedy to pod maximum nebude klesat, ze tam bude mozno nejaka vlnka, alebo hrb - je mozne, ale nad to udavane maximum, nie pod. 😉
Vsimol si si testy nejakych Audi RS modelov na brzde ? Nepocul som, ze by nejaky ich preplnovany motor nedosahoval vacsie, nez udavane parametre.
Minulej generacii RS6, ktora mala mat 580 PS zvykli standardne namerat cca 620-630 PS 😉
Tento motor ma preukrutne rezervy ako ho je mozne dalej sponovat.
Reil ale povedal, ze radsej ho pusti takto uskrteny, nech je uzivatelsky "privtivejsi" a nie "kusavy" ako ten bazmek R4 od AMG >😒]
Předpokládám, že jsi v 45 AMG nikdy nejel, jinak bys to nemohl napsat. Krom toho Audi muselo přetáhnout z AMG hlavního vývojáře, aby postavili konkurenceschopný motor, který je nám v článku představován. Takže dočasně má malinko lepší parametry na papíře.... na pár měsíců než Mercedes přijde s oznámeným faceliftem.
Je dobře, že se takto přetahují a že je konečně i konkurence od Audi.
Je dobře, že se takto přetahují a že je konečně i konkurence od Audi.
Tenhle motor byl i v předchozí generaci a na celém autě byl podle mne tím nejlepším. Není problém vydolovat větší výkon, problém je ho pěkně podat.
Ono máš pravdu v tom, že graf z motorovej brzdy nebude takýto pravítkovo rovný, ale môže sa trochu "vlniť", ale presne ako píše AUDIRS6, skôr to bude nad udávanou hodnotou, nie pod ňou. A o straty v prevodovke či v pohone 4x4 by som sa moc nebál, práve v menších stratách je výhoda DSG oproti HDM automatu. Ak by si chcel niečo DSG vytýkať, skôr by to bola plynulosť radenia, trecie straty ale nie.
A posledná myšlienka: ešte dôležitejšie, než koľko výkonu sa dostane na kolesá, je to, koľko výkonu sa prenesie na vozovku. 😉
A posledná myšlienka: ešte dôležitejšie, než koľko výkonu sa dostane na kolesá, je to, koľko výkonu sa prenesie na vozovku. 😉
fOE ale porovnává s manuálními převodovkami a Haldex nějaké ztráty přinese.
Jasně, je to tak..., na druhou stranu (i přes větší ztráty), kolik z toho, co se dostane na kola, obvykle přenese 4x4 vs 4x2. Myslím při poměru výkonu a hmotnosti u RS3 vs M135i/rwd/manual.
No M135i s automatem(!) dokazalo minulou RS3 v akcelerace do 250km/hod dohnat a predehnat, samozrejme mimo start, kde audi diky 4*4 jasne vede. Coz svadi k myslence ze M135i posila na kola vice vykonu nez minula RS3. Rozdil ve vykonu je +20k (+6😖 ve prospech audi, takze by mela M135i byt v prenosu na silnici minimalne o vice nez tech 6% efektivnejsi. Jenze...
...jenze soudit co z toho jde skutecne na vrub ztratam v 4*4 u Audi, co z toho jde na vrub vyssi hmotnosti u audi, nebo co z toho jde na vrub vykonu jinemu nez udava vyrobce (predpokladejme, ze ta M135i byla dobrej kus co treba davala vic nez udavanych 320k)? To je vesteni z koule.
Kazdopadne pri 4 kolkach se pocita priblizne s 20%+ ztrat, u manualu a 4*2 to byva 13-15% (tech 13% bude asi dost optimistickych) a moderni HDM jako 8hp pridavaji jen dalsi 2-3% ztrat.
...jenze soudit co z toho jde skutecne na vrub ztratam v 4*4 u Audi, co z toho jde na vrub vyssi hmotnosti u audi, nebo co z toho jde na vrub vykonu jinemu nez udava vyrobce (predpokladejme, ze ta M135i byla dobrej kus co treba davala vic nez udavanych 320k)? To je vesteni z koule.
Kazdopadne pri 4 kolkach se pocita priblizne s 20%+ ztrat, u manualu a 4*2 to byva 13-15% (tech 13% bude asi dost optimistickych) a moderni HDM jako 8hp pridavaji jen dalsi 2-3% ztrat.
"Na zadek minimálně půlku, maximálně celou porci" on tam neni haldex?
Audi naproti tomu stale napreduje a nasadzuje v kvalite spracovania cim dalej tym tazsie dorovnatelnu latku :yes: Technikou ( naskokom vdaka nej 😄 ) su tiez na vyslni, no a predajne cisla im davaju za pravdu.
S novou RS3 by som to nevidel tak strasne: aj u vas, aj u nas dokazal importer na Audi dat vzdy cenu do "prijatelnej hladiny" ( v ramci konkurencneho boja ), takze vobec sa nebojim, ze by som ich na cestach obcas nemohol stretnut. 😉
RS modely boli a su vrcholom danej rady, preto prichadzaju az neskor. Ak si ale vsimnes, ze ako "rychlo" prisla aktualna RS3 voci A3, musis vidiet pokrok ktory Reil ohlasil - ze RS modely nebudu vypustane az tak neskoro po uvedeni standardneho modelu, ako to bolo doposial....
Prohlašovat mohou cokoliv, nicméně měli docela díru na trhu v prémiových hot hatchích.
Audi je uz dlhodobo rovnocenny super v premii, a len tvoj maly nazor na tom nic nezmni.
Najlepsie je to vidno prave v Nemecku. Magazin Autozeitung robi kazdy rok anketu "image report XXXX" no a hadaj, koho tam volia citatelia ( cca 40-60 000 hlasujucich ) za znacku s najvacsim imidzom ? ( pst: ulahcim ti to: od vzniku tej ankety je stale len 1 a ten isty vitaz 😉 )
GLE klasicke nech vyzera jeho 2.polovica ako chce, bude vdaka prednej polovici rovnako hnusne ako kupe :-!
A k tomu "prohlašování" - oni aspon co povedia, to plati. - divizia Quattro GmbH - tvorca verzii RS si nemoze dovolit placat do vetra!
P.S. Na úplný vrchol prémiové kompaktní třídy je R4 relativně "plebejský", a nic na tom nemění ani logo k R4 - AMG. Nehledě na to, jakou tradici má A3/RS3 vs A/A45AMG a co v novodobé historii Audi znamená konfigurace motoru R5T.
Ale neklam !!!! >😁 >😁 >😁 >😁
K technike: hmm... - sudit znacku za to, ze postavila modely od A1 po Q3 ( TT vratane ) na koncernovej technike - tak to je fakt pohlad "znalca" 8-s . Ty asi moc nevies o tom, ako sa da s existujucou platformou pohrat, ake diely sa aj v ramci nej daju obmienat za kvalitnejsie ( miesto niektorych ocelovych casti - hlinik...), ako sa ladi podvozok, dizajn exterieru, interieru, pouzita technika v ramci elektroniky a jej naladenie....
Nehovoriac o tom, ze dnes si v C-klase kupis motor z Renaultu 😉
BMW ma v tomto skor stazenu poziciu - je na vsetko samo - teda donedavna - aktualne sa rozvyja spolupraca s Toyotou az na takej urovni, ze z toho ma vzniknut nove mensie Mini...
Tak prosim ta, neprud tu uz proti Audi, mas to zbytocneeee >😁
V čem konkrétně je (technicky) platforma pro Ačko lepší, než platforma pro A3? 😉
I kdyby R4T v Mercedesu s koncepcí "všechno vpředu" vyráběl svatý Petr, tak ze všech prémiových hot-HB dává právě MB A45 AMG nejmenší smysl. Nemá ani historii, tradici (BMW - 130i / 135i, Audi S3 / RS3 všech generací), ani charakter (Audi R5T, BMW R6T), ani nemůže kontrovat užitnými vlastnostmi, ani líbivým vzhledem. Je to prostě jasná trojka a vedle 300 koňového Golfu za cenu pod mega, nedává smysl už vůbec.
Takže Audi je v Německu "vnímáno jako daleko více plebejské", a proto si jej Němci aktuálně, při srovnatelných cenách, kupují častěji než MB, teda pokud nepočítáme náklaďáky a busy. >😒]
Mimochodem, který model VW má v nabídce motor R5 2.5 TFSI? R5T je ryzí a tradiční Audi motorizace, R4 od AMG je proti tomu "z nouze cnost", bez ohledu na papírový výkon.
Mimochodem co motorová spolupráce MB s Renaultem, ta ti naopak plebejská nepřipadá? :😉 😉
Jistě, bez vývojáře R4 AMG by RS3 určitě těch pár koní (mezigeneračně) nepřibylo a čekalo se celou dobu jen na ně! >😁
I kdyby měl ten R4 třeba +400 koní, pořád to bude jen R4, se kterým se může papírově přetahovat tak s GR/S3.
Inak ma nemas sancu presvedcit.
Ad platforma a vyroba: modely RS si montuje Quattro QmbH samo. 😉
[odkaz]
ale vzhledem k německé vytrvalosti a když teď mají špičkové motory od Renaultu by to mohlo nakonec vyjít. 😉
P.S. Ale stejně je to divné, má prý nejlepší R4 na světě a stejně se jim tam do TOP 10 nevešel. 😉