Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Magister
Cena
| 26. 1. 2015 09:53
Cena se dá porovnat s nejbližším konkurentem. Tady asi MB A 45 AMG.... a ten je skoro o čtvrt milionu lacinější.... tuž jestli to pánové v Ingolstadtu nepřestřelili. Je sice mladší, ale o tolik lepší nebude, navíc Áčko letos projde faceliftem a modernizací.
Avatar - Hajzlík
Cena
| 26. 1. 2015 10:10
Ceny nikdo nezná, jsou to jen odhady a dohady, ale bylo by logické, že pětiválec bude cca o ten jeden válec dražší než plebejský čtyřválec MB (4*0,3=1,2, 5*0,3=1,5). ;-)
Avatar - Magister
Cena
| 26. 1. 2015 10:57
Nenazval bych ho plebejský a Mercedes je pořád podle mě Mercedes a Audi, Audi. Proto mě to udivilo. Ale uvidíme, jaká bude realita. Nicméně je dobré, že je zase širší konkurence. Trvalo to ale dlouho. :-)
Avatar - AUDIRS6
Cena
| 26. 1. 2015 11:27
Mercedes uz veru je len Mercedes... :-! Uz to nieje to synonymum dokonalosti z pred vyse 30 rokov. Po tych preslapoch co narobili sa teraz stale len hladaju, no a v kompaktnych triedach sa stratili komplet 8-s Nove C-cko je ako-tak gut - zase ponuka nieco navyse (Air-matic), S-klassa trha rekordy ( ale po detailnom preskumani kvality spracovania interieru sa musim skravat po hlave, ze preco aj tu S-klassu nevedia "zosrobovat" poriadne ? 8-s ) Nove obludy GLE a GLE kupe...no neviem, ci je to ten Mercedes, ktory tu chceme tak chvalit... ;-\
Audi naproti tomu stale napreduje a nasadzuje v kvalite spracovania cim dalej tym tazsie dorovnatelnu latku :yes: Technikou ( naskokom vdaka nej :-) ) su tiez na vyslni, no a predajne cisla im davaju za pravdu.
S novou RS3 by som to nevidel tak strasne: aj u vas, aj u nas dokazal importer na Audi dat vzdy cenu do "prijatelnej hladiny" ( v ramci konkurencneho boja ), takze vobec sa nebojim, ze by som ich na cestach obcas nemohol stretnut. ;-)
RS modely boli a su vrcholom danej rady, preto prichadzaju az neskor. Ak si ale vsimnes, ze ako "rychlo" prisla aktualna RS3 voci A3, musis vidiet pokrok ktory Reil ohlasil - ze RS modely nebudu vypustane az tak neskoro po uvedeni standardneho modelu, ako to bolo doposial....
Avatar - Magister
Cena
| 26. 1. 2015 11:59
Je to věc názoru, já to vnímám jako BMW + Mercedes, pak Audi, pak mainstream (VW). Mimochodem, GLE - nástupce ML jsi už viděl? Já jen ošklivé kupé. :-|

Prohlašovat mohou cokoliv, nicméně měli docela díru na trhu v prémiových hot hatchích.
Avatar - AUDIRS6
Cena
| 26. 1. 2015 12:07
Tvoje vnimanie je zvratene. :-!
Audi je uz dlhodobo rovnocenny super v premii, a len tvoj maly nazor na tom nic nezmni.
Najlepsie je to vidno prave v Nemecku. Magazin Autozeitung robi kazdy rok anketu "image report XXXX" no a hadaj, koho tam volia citatelia ( cca 40-60 000 hlasujucich ) za znacku s najvacsim imidzom ? ( pst: ulahcim ti to: od vzniku tej ankety je stale len 1 a ten isty vitaz ;-) )
GLE klasicke nech vyzera jeho 2.polovica ako chce, bude vdaka prednej polovici rovnako hnusne ako kupe :-!
A k tomu "prohlašování" - oni aspon co povedia, to plati. - divizia Quattro GmbH - tvorca verzii RS si nemoze dovolit placat do vetra!
Avatar - white label
Cena
| 26. 1. 2015 12:34
Vnímání jednotlivce není určující, jedno je ovšem jasné, Audi je aktuálně prodejně evropskou prémiovou jedničkou a světovou dvojkou, kdežto MB trojkou v Evropě i na Světě.

P.S. Na úplný vrchol prémiové kompaktní třídy je R4 relativně "plebejský", a nic na tom nemění ani logo k R4 - AMG. Nehledě na to, jakou tradici má A3/RS3 vs A/A45AMG a co v novodobé historii Audi znamená konfigurace motoru R5T.
Avatar - Magister
Cena
| 26. 1. 2015 12:56
Ta čísla jsou trochu zvláštní. Pokud započítáme dodávky, vyhraje MB. Pokud i nákladní auta a pracovní, autobusy atd. tak pak je to úplně jednoznačné. To, že prodává technicky VW s kroužkama jej nestaví na úroveň BMW nebo Mercedesu. A právě v tom Německu je Audi vnímáno jako daleko více plebejské.
Avatar - AUDIRS6
Cena
| 26. 1. 2015 13:15
Chod si urobit do Nemecka anketu sam, a potom sa nam tu "pochval" s vysledkami ako si dopadol... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Ale neklam !!!! >:D >:D >:D >:D
K technike: hmm... - sudit znacku za to, ze postavila modely od A1 po Q3 ( TT vratane ) na koncernovej technike - tak to je fakt pohlad "znalca" 8-s . Ty asi moc nevies o tom, ako sa da s existujucou platformou pohrat, ake diely sa aj v ramci nej daju obmienat za kvalitnejsie ( miesto niektorych ocelovych casti - hlinik...), ako sa ladi podvozok, dizajn exterieru, interieru, pouzita technika v ramci elektroniky a jej naladenie....
Nehovoriac o tom, ze dnes si v C-klase kupis motor z Renaultu ;-)
BMW ma v tomto skor stazenu poziciu - je na vsetko samo - teda donedavna - aktualne sa rozvyja spolupraca s Toyotou az na takej urovni, ze z toho ma vzniknut nove mensie Mini...
Tak prosim ta, neprud tu uz proti Audi, mas to zbytocneeee >:D
Avatar - CHerokee
Cena
| 26. 1. 2015 15:04
Všímáš co píšeš...u MB C si můžeš koupit i motor z Renaultu. Ale s Audi A3 si kupuješ platformu pro Seata a spol. A nemáš na výběr! A to je asi ten rozdíl. Audi je masovka, načančané VW.
Avatar - white label
Cena
| 26. 1. 2015 15:49
A45 AMG s R4 nančančaným logem AMG ti naopak nevadí? :*) >:-[]
V čem konkrétně je (technicky) platforma pro Ačko lepší, než platforma pro A3? ;-)
Avatar - CHerokee
Cena
| 26. 1. 2015 16:08
Ne vyrábí se a montuje ručně spolu s ostatními motory od AMG, stejně jako převodovka a upravený podvozek a tlumiče. To je ten prémiový rozdíl....
Cena
| 27. 1. 2015 07:32
Zatímco RS3 R5T se montuje na stejné lince jako Mii 1,0, tos tím myslel, ty prémiový hvězdný komediante? >:D

I kdyby R4T v Mercedesu s koncepcí "všechno vpředu" vyráběl svatý Petr, tak ze všech prémiových hot-HB dává právě MB A45 AMG nejmenší smysl. Nemá ani historii, tradici (BMW - 130i / 135i, Audi S3 / RS3 všech generací), ani charakter (Audi R5T, BMW R6T), ani nemůže kontrovat užitnými vlastnostmi, ani líbivým vzhledem. Je to prostě jasná trojka a vedle 300 koňového Golfu za cenu pod mega, nedává smysl už vůbec.
Avatar - white label
Cena
| 26. 1. 2015 15:41
>:D
Takže Audi je v Německu "vnímáno jako daleko více plebejské", a proto si jej Němci aktuálně, při srovnatelných cenách, kupují častěji než MB, teda pokud nepočítáme náklaďáky a busy. >:-[]
Mimochodem, který model VW má v nabídce motor R5 2.5 TFSI? R5T je ryzí a tradiční Audi motorizace, R4 od AMG je proti tomu "z nouze cnost", bez ohledu na papírový výkon.
Mimochodem co motorová spolupráce MB s Renaultem, ta ti naopak plebejská nepřipadá? :*) ;-)
Avatar - CHerokee
Cena
| 26. 1. 2015 16:11
Znouzectnost? Nejlepší sériově vyráběný 4 válec? A to od nich přetahovali ještě vývojáře... a i tak jim 3 roky trvala odpověď. ;-) Koukám, že čtyři kroužky pro tady mají hodně nekritických fandů.
Avatar - white label
Cena
| 26. 1. 2015 16:19
Kdo, kdy a kde řekl, že je to "Nejlepší sériově vyráběný 4 válec"? Ultrafuns MB? >:-[]
Jistě, bez vývojáře R4 AMG by RS3 určitě těch pár koní (mezigeneračně) nepřibylo a čekalo se celou dobu jen na ně! >:D
I kdyby měl ten R4 třeba +400 koní, pořád to bude jen R4, se kterým se může papírově přetahovat tak s GR/S3.
Avatar - AUDIRS6
Cena
| 26. 1. 2015 16:21
daj mi nejaky odkaz na relevantneho odbornika, ktory povazuje motor 2.0 turbo od AMG za lepsi, nez 2.0 TFSi ( verzia 300/310 PS ).
Inak ma nemas sancu presvedcit.
Ad platforma a vyroba: modely RS si montuje Quattro QmbH samo. ;-)
Avatar - CHerokee
Cena
| 26. 1. 2015 16:48
Dej mi odkaz, že to je naopak. Stačí kuknout i papírově nebo projet. ;-) - pokud konkurenci trvá tři roky než ho doženou, pak je to asi hodně dobré. Já si ho vyzkoušel - zátah stejný jako mělo E 63 AMG (6,2 atmo motor), což je paráda.
Avatar - white label
Cena
| 26. 1. 2015 16:51
Je jasné, že tobě stačí "kouknout papírově...", jeden/dva/čtyři/osm válců sem/tam, vždyť je to v podstatě jedno... >:-[]
Cena
| 27. 1. 2015 08:20
...hlavně že hvězda je prostě nejlepčí! >:D
Avatar - iudex
Cena
| 26. 1. 2015 12:52
Tak vnímanie auta nerobí len samotný image značky, ale hlavne daného modelu. Darmo mám verziu AMG, preslávenú v ostatných modeloch superpotentnými veľkoobjemovými motormi, keď konkrétne Áčko má "len" štvorvalec. Síce super výkonný (donedávna najvýkonnejší hotheč), ale stále len je to len štvorvalec 2,0 a keď má prémiová konkurencia konfiguráciu 2,5 R5, resp. 3,0 R6, tak ten, kto je tu za plebejca, je jasne Mercedes.
Avatar - Hajzlík
Cena
| 26. 1. 2015 16:56
Ano, Mercedes je Mercedes a Audi je Audi. A proto když má Audi lepší auto (více válců, vyšší výkon, zbytek auta také není horší), tak si může bez problémů říci o vyšší cenu. Kdyby to bylo opačně, tak to bude opačně i s cenou.
Avatar - white label
Cena
| 26. 1. 2015 17:01
Zbytek auta je taky lepší, viz i srovnávačky A45AMG s S3. Už samotný interiér je jiný level a s prostorností je na tom S3 SB také lépe.
Avatar - Hajzlík
Cena
| 26. 1. 2015 18:44
Tak zase s přihlédnutím k faktu, že MB v nižší střední bouchal dlouhá desetiletí jenom miniMPV (Béčko) a do kategorie HB vstoupil až nedávno s Ačkem, tak je ten pokus na prvotinu celkem zdařilý. Jasně, na nejlepší to chce tak ještě dvě nebo tři generace pilné práce než se vypracují do TOP 10,
[odkaz]
ale vzhledem k německé vytrvalosti a když teď mají špičkové motory od Renaultu by to mohlo nakonec vyjít. ;-)
Avatar - white label
Cena
| 26. 1. 2015 18:54
Tak určitě..., nejen v každém modelu Renault je kousek F1, ale i v každém motoru Renault. :-)

P.S. Ale stejně je to divné, má prý nejlepší R4 na světě a stejně se jim tam do TOP 10 nevešel. ;-)
Avatar - iudex
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 13:00
Pohľad na krivky výkonu a krútiaceho momemtnu je fascinujúci: plochý krútiak s maximom od 1625 do 5550 otáčok, teda reálne počas celej doby má človek plný krútiaci moment a ťah ako elektrická lokomotíva. A úplne plochý charakter krivky jasne naznačuje, že potenciál nezoškrteného motora je ešte ďaleko, ďaleko vyššie a tuneri nebudú mať problém dostať z motora stovku koní naviac.
A tiež samotná cifra zrýchlenia je fascinujúca - 4,3s na stovku je na úrovni starého 12-valcového Ferrari Maranello. K tomu charakteristický zvuk R5, paráda.
Bravo Audi :yes:
Avatar - AUDIRS6
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 13:23
a ty si nepamätas na parametre A3 ClubSport quattro ????
525 PS / 600 Nm >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 14:12
Budu mluvit obecne ale tady bych byl velice opatrny. Oni si tyto grafy velice radi vyrobci vyhladi do podoby, ktera se pak jevi takto ruzove krasne, ale skutecnost je jina. Kdyz pak clovek pujde s autem na valcovou brzdu zjisti, ze zadny plochy kroutak se nekona. Zjisti, ze maximum Nm prichazi pozdeji nez tvrdi vyrobce, ze klesa driv nez tvrdi vyrobce a ani v tom zuzenem rozpeti neni ploche.

Co by me zajimalo je kolik se z tech Kw a Nm nakonec dostane skutecne na kola "diky" 4*4 a dsg vs. o 40k slabsi M135i s manualem, nebo Cupre s manualem atd..
Avatar - AUDIRS6
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 14:43
:-)
mas neopodstatnene starosti - hlavne pri motoroch z Quattro GmbH ;-)
tych 1625-5550 rpm bude pasmo, kedy to pod maximum nebude klesat, ze tam bude mozno nejaka vlnka, alebo hrb - je mozne, ale nad to udavane maximum, nie pod. ;-)
Vsimol si si testy nejakych Audi RS modelov na brzde ? Nepocul som, ze by nejaky ich preplnovany motor nedosahoval vacsie, nez udavane parametre.
Minulej generacii RS6, ktora mala mat 580 PS zvykli standardne namerat cca 620-630 PS ;-)
Tento motor ma preukrutne rezervy ako ho je mozne dalej sponovat.
Reil ale povedal, ze radsej ho pusti takto uskrteny, nech je uzivatelsky "privtivejsi" a nie "kusavy" ako ten bazmek R4 od AMG >:-[]
Avatar - CHerokee
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 15:08
Předpokládám, že jsi v 45 AMG nikdy nejel, jinak bys to nemohl napsat. Krom toho Audi muselo přetáhnout z AMG hlavního vývojáře, aby postavili konkurenceschopný motor, který je nám v článku představován. Takže dočasně má malinko lepší parametry na papíře.... na pár měsíců než Mercedes přijde s oznámeným faceliftem.

Je dobře, že se takto přetahují a že je konečně i konkurence od Audi.
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 15:57
Tenhle motor byl i v předchozí generaci a na celém autě byl podle mne tím nejlepším. Není problém vydolovat větší výkon, problém je ho pěkně podat.
Avatar - white label
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 16:21
Přesně tak! Mezi nejvýkonnějším a nejlepším není automaticky rovnítko.
Avatar - Hotwire
Krivky výkonu/momentu
| 27. 1. 2015 13:37
"konecne" konkurencia od audi? Ktore prislo uz v niekolkej generacii? Skor by som to povedal naopak, konecne sa zobudil aj mercedes a zacal ponukat HH v nizsej strednej, po dlhych rokoch nicoho. ;-)
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 15:17
Ach ty jeden audiromantiku :-) .

Tady mas prvni graf co na me vyskocil, na brzde je minula generace Audi TT RS.
Data udavane vyrobcem:
Horsepower 340 Hp @ 5400 to 6500 rpm
Torque 450 Nm @ 1600 to 5300 rpm
Avatar - iudex
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 15:00
Ono máš pravdu v tom, že graf z motorovej brzdy nebude takýto pravítkovo rovný, ale môže sa trochu "vlniť", ale presne ako píše AUDIRS6, skôr to bude nad udávanou hodnotou, nie pod ňou. A o straty v prevodovke či v pohone 4x4 by som sa moc nebál, práve v menších stratách je výhoda DSG oproti HDM automatu. Ak by si chcel niečo DSG vytýkať, skôr by to bola plynulosť radenia, trecie straty ale nie.
A posledná myšlienka: ešte dôležitejšie, než koľko výkonu sa dostane na kolesá, je to, koľko výkonu sa prenesie na vozovku. ;-)
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 15:17
Viz ja z 15:17.
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 16:01
fOE ale porovnává s manuálními převodovkami a Haldex nějaké ztráty přinese.
Avatar - white label
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 16:28
Jasně, je to tak..., na druhou stranu (i přes větší ztráty), kolik z toho, co se dostane na kola, obvykle přenese 4x4 vs 4x2. Myslím při poměru výkonu a hmotnosti u RS3 vs M135i/rwd/manual.
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 16:41
No M135i s automatem(!) dokazalo minulou RS3 v akcelerace do 250km/hod dohnat a predehnat, samozrejme mimo start, kde audi diky 4*4 jasne vede. Coz svadi k myslence ze M135i posila na kola vice vykonu nez minula RS3. Rozdil ve vykonu je +20k (+6%) ve prospech audi, takze by mela M135i byt v prenosu na silnici minimalne o vice nez tech 6% efektivnejsi. Jenze...

...jenze soudit co z toho jde skutecne na vrub ztratam v 4*4 u Audi, co z toho jde na vrub vyssi hmotnosti u audi, nebo co z toho jde na vrub vykonu jinemu nez udava vyrobce (predpokladejme, ze ta M135i byla dobrej kus co treba davala vic nez udavanych 320k)? To je vesteni z koule.

Kazdopadne pri 4 kolkach se pocita priblizne s 20%+ ztrat, u manualu a 4*2 to byva 13-15% (tech 13% bude asi dost optimistickych) a moderni HDM jako 8hp pridavaji jen dalsi 2-3% ztrat.
Avatar - white label
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 16:48
Jistě, ale to se bavíme optimálních ("adhezních") podmínkách (kvalitní/rovný suchý asfalt), ale ty nejsou ani vždy, ani všude.
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 16:58
To nekdo rozporuje (teda az na to "rovny")? :-)
Avatar - white label
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 17:02
Nerozporuje, ale ani nezmiňuje... ;-)

P.S. Aspoň relativně rovný určitě... :-)
Avatar - AUDIRS6
Krivky výkonu/momentu
| 26. 1. 2015 16:14
cim dalej tym castejsie ma doplnas tak, ze si proste zasluhujes absolutorium ! ;-)
:yes: :yes: :yes: :yes:
quattro?
| 26. 1. 2015 15:39
"Na zadek minimálně půlku, maximálně celou porci" on tam neni haldex?
Avatar - white label
quattro?
| 26. 1. 2015 15:51
Samo, že je, jenom to logicky není Haldex 1. generace. ;-)
quattro?
| 26. 1. 2015 15:56
tak dozadu vsechno a dopredu nic umi jenom "haldex" od bmw a to ze zjevnejch duvodu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku