Novinky
Předně Škoda dopadla lépe než průměr ze 197 jen o pouhé 4% body? Ok, takže tohle značí, že rozdíly jsou velmi malé a je otázkou, zdali vůbec o něčem vypovídají 8-s
Pokud ano, pak tedy - není to tak dávno, co o Škodě kolovaly v Anglii úsměvné vtipy - a t ose tam vyvážely extra e😜ortní verze lepší než co bylo pro domácí trh... Logicky tedy nízké očekávání a nevalná pověst značky jsou tím nejlepším předpokladem pro výsledné pozitivní vnímání.
Pokud ano, pak tedy - není to tak dávno, co o Škodě kolovaly v Anglii úsměvné vtipy - a t ose tam vyvážely extra e😜ortní verze lepší než co bylo pro domácí trh... Logicky tedy nízké očekávání a nevalná pověst značky jsou tím nejlepším předpokladem pro výsledné pozitivní vnímání.
Jak rikam, ty vtipy maji podle meho koreny v 60. a 70. v poslednich cca 20 letech (ale i predtim, viz nize zminene predprodejni upravy aut) usilovne pracuje na vytvoreni co nejlepsiho image a myslim, ze se jim to celkem dari. Kazdou chvili tady ctu, jak vyhrala v Britanii nejakou anketu a uprimne, na nizka ocekavani tu jsou daleko vhodnejsi automobilky.
The membership body has a community of over 400 organisational members, with 42 from the FTSE 350 and over 5,000 individual memberships – from the private, public and third sectors. Tak ja len tolko.
kdyz od toho nic neocekavam tak mne to nemuze zklamat
Klasicky priklad statistickej uchylky😒br />
Otazka: predcila spolahlivost vasho auta vase ocakavania?
Majitel Dacie (ktory cakal, ze sa auto pokazi 5x a pokazilo sa len 3x) odpovie, ze auto predcilo jeho ocakavania a je teda spokojny.
Majitel VW cakal, ze auto sa pokazi raz, a pokazilo sa mu 2x, povie, ze auto jeho ocakavania nesplnilo, a bude nespokojny.
Pri takto polozenej otazke bude spolahlivejsia Dacia.
Otazka: predcila spolahlivost vasho auta vase ocakavania?
Majitel Dacie (ktory cakal, ze sa auto pokazi 5x a pokazilo sa len 3x) odpovie, ze auto predcilo jeho ocakavania a je teda spokojny.
Majitel VW cakal, ze auto sa pokazi raz, a pokazilo sa mu 2x, povie, ze auto jeho ocakavania nesplnilo, a bude nespokojny.
Pri takto polozenej otazke bude spolahlivejsia Dacia.
Ostrovanů nerozumím. Jediné vysvětlení nacházím v tom, že hrozné zkušenosti a vtipy na škodovky z dob socialismu zanechaly na obyvatelích silnou stopu v jejich myšlení a ta v dnešní době nějak působí....
Tak Anglicani znali Skodu uz pred revoluci, sice to byla tragedie, ale znali. Dnes je Skoda jinde. Kdyz potrebujes velke levne druhe auto, proc ne Skoda?
Myslim, ze s modely z konce socialisticke ery bylo spoustu britu spokojenych. Ty vtipy pochazeji podle meho z 60. a 70. let. Na youtube jsou vselijaka propagacni videa, kde ukazuji vsechny ty predprodejni upravy a je toho opravdu dost. Potom asi prisel velky sok, kdyz se z favoritu najednou presedlo do octavie, coz vnimani skodovky rozhodne prospelo. Osobne si myslim, ze zadna automobilka na svete neudelala takovy pokrok za tak kratkou dobu, jako skodovka v 90. letech. Dalsi vyznamny fakt je to, ze se tam skodovky prodavaji za velice priznive ceny a skutecne tam plati za vetsi VW za mene penez. Cela automobilka tam vystupuje seriozne, auta jsou dobre hodnocena v testech a drobnosti typu reklam sitych na miru tamnimu trhu image pouze posiluji.
Víte, já chápu, že obzvlášť mezi zdejšími diskutéry se to s pochopením nesetká, ale já jsem strašně hrdý, že škodovku máme.
Ať je to jakkoliv, tak prostě je potřeba těm němcům smeknout, že tu značku zachovali a že to vytáhli, tam kde to je. Já si nedovedu představit, že bych ve svém životě vlastnil jinou značku auta než škodovku. A mohu říct, že jsem hrozně hrdý a pokaždé když si sednu za volant, že na tom volantu je ten okřídlený šíp. Já jen pevně věřím, že škodovka zůstane u nás a že bude pořád dělat taková auta, jaká dělá.
Na druhou stranu cítím velkou úzkost a smutek, když vidím, že to je jedna z mála českých věcí, kterou si mohu pořídit. Strašně bych si přál, abych si mohl jít koupit český mobilní telefon, český počítač, českou televizi - myslím jako třeba Teslu, atd. Dneska už ani obyčejné oblečení nekoupíte české. Tuhle jsem šel do bati, že si jako vyberu českou botičku....no, tak všude to bylo samý NIKE, Adidas, ale nakonec jsem našel kecky, u kterých se mi prodavačka dušovala, že jsou naše. Budu jí teda věřit, ale nějak se mi to nezdálo.
Já pevně věřím, že se z těch s*aček jednou dostaneme a zase budeme moci být na své výrobky opět hrdí a budeme mít radost, že takových škodovek jsou i v jiných odvětvích ve světě úspěšné.
...a mínusáci, ať mi třeba políbí pr*el....
Ať je to jakkoliv, tak prostě je potřeba těm němcům smeknout, že tu značku zachovali a že to vytáhli, tam kde to je. Já si nedovedu představit, že bych ve svém životě vlastnil jinou značku auta než škodovku. A mohu říct, že jsem hrozně hrdý a pokaždé když si sednu za volant, že na tom volantu je ten okřídlený šíp. Já jen pevně věřím, že škodovka zůstane u nás a že bude pořád dělat taková auta, jaká dělá.
Na druhou stranu cítím velkou úzkost a smutek, když vidím, že to je jedna z mála českých věcí, kterou si mohu pořídit. Strašně bych si přál, abych si mohl jít koupit český mobilní telefon, český počítač, českou televizi - myslím jako třeba Teslu, atd. Dneska už ani obyčejné oblečení nekoupíte české. Tuhle jsem šel do bati, že si jako vyberu českou botičku....no, tak všude to bylo samý NIKE, Adidas, ale nakonec jsem našel kecky, u kterých se mi prodavačka dušovala, že jsou naše. Budu jí teda věřit, ale nějak se mi to nezdálo.
Já pevně věřím, že se z těch s*aček jednou dostaneme a zase budeme moci být na své výrobky opět hrdí a budeme mít radost, že takových škodovek jsou i v jiných odvětvích ve světě úspěšné.
...a mínusáci, ať mi třeba políbí pr*el....
Oh. My. God.
Milujem ludi, ktori idu proti svojim vlastnym zaujmom v mene naivneho lokalpatriotizmu.
Milujem ludi, ktori idu proti svojim vlastnym zaujmom v mene naivneho lokalpatriotizmu.
To by me zajimalo, jak muzes vedet, co je v mem vlastnim zajmu? Ty mi vidis do hlavy?
To, ze si si vseobecne konstatovanie zobral na seba, je jedna vec. Nie kazdy je schopny abstrahovat.
Druha vec je, ze tvoje myslienky su v prispevku popisane celkom jasne.
"Strašně bych si přál, abych si mohl jít koupit český mobilní telefon, český počítač, českou televizi"
V zaujme kazdeho racionalne zmyslajuceho cloveka je za co najmenej ziskat viac. Toto ti neponukne ani cesky mobil, ani cesky pocitac a neponuka ti to ani ceske auto.
Ak si racionalne zmyslajuci clovek, a chces co ches, ides svojou volbou proti sebe.
Druha vec je, ze tvoje myslienky su v prispevku popisane celkom jasne.
"Strašně bych si přál, abych si mohl jít koupit český mobilní telefon, český počítač, českou televizi"
V zaujme kazdeho racionalne zmyslajuceho cloveka je za co najmenej ziskat viac. Toto ti neponukne ani cesky mobil, ani cesky pocitac a neponuka ti to ani ceske auto.
Ak si racionalne zmyslajuci clovek, a chces co ches, ides svojou volbou proti sebe.
Samozřejmě, že je to bohužel nereálné. A taky mě to štve, ale s tím nic nenadělám.
A tvrda racionalita diktuje, ze ak si vedome kupim jedno ci druhe, idem proti vlastnym zaujmom. - tím chceš jako říct, že když teď půjdu a vědomě si půjdu koupit třeba párek v rohlíku, tak jdu proti vlastním zájmům, protože jsem to udělal vědomě,jo? >😁
A tvrda racionalita diktuje, ze ak si vedome kupim jedno ci druhe, idem proti vlastnym zaujmom. - tím chceš jako říct, že když teď půjdu a vědomě si půjdu koupit třeba párek v rohlíku, tak jdu proti vlastním zájmům, protože jsem to udělal vědomě,jo? >😁
ty jsi mi ale pořádný "patriot" 😉 já to takto nevidím, podporovat "české" výrobky je sice hezké, ale ne bezhlavě
člověku by se ta věc měla přinejmenším líbit a to mi konkrétně u těch škodovek nikdy nešlo... vím, že lidi / firemní zákazníci tady design bohužel moc neřeší, hlavně že je to škoda
jsem taky rád, že tu škoda vyrábí (stejně jako další výrobci), ale auto od ní nechci, už tak jich tu jezdí hafo...
člověku by se ta věc měla přinejmenším líbit a to mi konkrétně u těch škodovek nikdy nešlo... vím, že lidi / firemní zákazníci tady design bohužel moc neřeší, hlavně že je to škoda
jsem taky rád, že tu škoda vyrábí (stejně jako další výrobci), ale auto od ní nechci, už tak jich tu jezdí hafo...
Mně se třeba design škodovek líbil odjakživa a když vyjela Octavie I, tak to bylo podle mě naprosto designově dokonalé auto. Od té doby se mi líbila všechna auta celé modelové řady.
To, že přece těch aut tady jezdí hafo není důvod. Když by jsi byl frantík, tak si taky nekoupíš domácí auto jen proto, že jich tam na ulici potkáš nejvíc a tam obzvlášť, když mají tři automobilky a co teprve v německu...
To, že přece těch aut tady jezdí hafo není důvod. Když by jsi byl frantík, tak si taky nekoupíš domácí auto jen proto, že jich tam na ulici potkáš nejvíc a tam obzvlášť, když mají tři automobilky a co teprve v německu...
Já to mám s designem Škodovek složitější. Octavia I se mi nelíbila, přišla mi disproporční. Pak přišel kombík a facelift a najednou z toho bylo jiné auto.
Fabia II podobná písnička - původní čumák byl takový unylý, disproporční byl pro změnu kombík. Přišel facelift a najednou z toho bylo docela šmrncovní auto. Kombík teda disproporční zůstal.
Líbí se mi nový styl v podání Octavie, Rapidu a Fabie III... a celkem se mi líbí Yeti, kde mi občas vadí prázdno v podběhu. A nakonec se mi líbí i ten Roomster. A Citigo... no, řekněme, že se těším na facelift >😒]
Fabia II podobná písnička - původní čumák byl takový unylý, disproporční byl pro změnu kombík. Přišel facelift a najednou z toho bylo docela šmrncovní auto. Kombík teda disproporční zůstal.
Líbí se mi nový styl v podání Octavie, Rapidu a Fabie III... a celkem se mi líbí Yeti, kde mi občas vadí prázdno v podběhu. A nakonec se mi líbí i ten Roomster. A Citigo... no, řekněme, že se těším na facelift >😒]
No to mě se právě líbila jedničková octavie před fl. po FL jsem těm zakřiveným světlům ve předu na chuť nepřišel, ale nevadilo mi to.
Jojo, u Yetiho ty prázdné podběhy jsou někdy brutální. Ale to je tím, že tam ty lidi narvou na zimu 205/55 R16, když by tam dali 215/60 R16, jako na léto, tak by to bylo o něčem jiném.
Citigo je uděláno v rámci koncernové trojky, kde si jsou všichni tři podobní a to si myslím, že mu ubralo po designu, protože třeba UP a Mii jsou pěkná autíčka. 😄
Jojo, u Yetiho ty prázdné podběhy jsou někdy brutální. Ale to je tím, že tam ty lidi narvou na zimu 205/55 R16, když by tam dali 215/60 R16, jako na léto, tak by to bylo o něčem jiném.
Citigo je uděláno v rámci koncernové trojky, kde si jsou všichni tři podobní a to si myslím, že mu ubralo po designu, protože třeba UP a Mii jsou pěkná autíčka. 😄
Jeden z mých úlovků😒br />
[odkaz]
Up je super, ten čumák v reálu funguje. Mii je proti němu obyčejné... a CitiGo ošklivé, ta maska se prostě nepovedla.
Up je super, ten čumák v reálu funguje. Mii je proti němu obyčejné... a CitiGo ošklivé, ta maska se prostě nepovedla.
Pro mne ano, nechci tady zapadnout ve škodováckém davu 😄 a ano i kdybych žil v jiných zemích stejně tak by mne odpuzovala vyšší koncentrace tamních domácích značek.
Nebudu už tady hodnotit, ale vím, že němečtí manažeři ve škodě můžou být velmi šťastní(stejně jako ty), že škodovka vyrábí právě u nás, jelikož ostatní evropské značky, které mají své závody na západ od nás, zaměstnávají své lidi za podstatně větší peníze.
Nebudu už tady hodnotit, ale vím, že němečtí manažeři ve škodě můžou být velmi šťastní(stejně jako ty), že škodovka vyrábí právě u nás, jelikož ostatní evropské značky, které mají své závody na západ od nás, zaměstnávají své lidi za podstatně větší peníze.
zajímavý názor.
Já teda z davu rozhodně vykukovat nechci. Nejsem takový exhibicionista, abych se musel ukazovat v něčem co není běžné.
Tak samozřejmě, ale to je princip trhu, všichni západní výrobci mají radost, když mohou výrobu čehokoliv přesunout na východ, protože to tam mají po všech stránkách levnější.
Jen Ti uvedu příklad, prodávám pneumatiky. Ještě před 5 lety měli západní výrobci na západ od nás asi 18 továren na výrobu pneumatik. K dnešnímu dni jich je na západě celkem 7.Všichni prostě západ opouští.Goodyear Dunlop zavřel továrnu ve francii a dvě v německu, Michelin ve španělsku a jednu ve francii a staví obrovskou továrnu v rusku, Bridgestone přestěhoval továrnu z Italie do Polska. Pirelli upustila od modernizace továrny v domácí Italii a radši zmodernizovala, tureckou, rumunskou a kope továrnu v rusku. Continental staví továrnu v rusku. a tak bych mohl pokračovat.
Na západě je pro spoustu firem draho a lidé tam tlačí na platy, ale zároveń chtějí mít levnější produkty. s tím nic neuděláš.
Já teda z davu rozhodně vykukovat nechci. Nejsem takový exhibicionista, abych se musel ukazovat v něčem co není běžné.
Tak samozřejmě, ale to je princip trhu, všichni západní výrobci mají radost, když mohou výrobu čehokoliv přesunout na východ, protože to tam mají po všech stránkách levnější.
Jen Ti uvedu příklad, prodávám pneumatiky. Ještě před 5 lety měli západní výrobci na západ od nás asi 18 továren na výrobu pneumatik. K dnešnímu dni jich je na západě celkem 7.Všichni prostě západ opouští.Goodyear Dunlop zavřel továrnu ve francii a dvě v německu, Michelin ve španělsku a jednu ve francii a staví obrovskou továrnu v rusku, Bridgestone přestěhoval továrnu z Italie do Polska. Pirelli upustila od modernizace továrny v domácí Italii a radši zmodernizovala, tureckou, rumunskou a kope továrnu v rusku. Continental staví továrnu v rusku. a tak bych mohl pokračovat.
Na západě je pro spoustu firem draho a lidé tam tlačí na platy, ale zároveń chtějí mít levnější produkty. s tím nic neuděláš.
Já exhibicionista v autodesignu nejsem, ale auto, které je na každém rohu fakt mít nemusim. Ono toho u nás moc "běžného" krom tak tří, čtyř značek ani není 😉 Já zase nepatřím k lidem, kteří si kupují auta podle toho, co má soused.
Samozřejmě, že je to pro výrobce výhodné. O tom se nikdo nepře. V tomto ohledu měla škoda velké štěstí, ostatně korejci dobře vědí proč tu vyrábět svá auta, koncern tpca miniauta a koncern vw druhého seata.
Samozřejmě, že je to pro výrobce výhodné. O tom se nikdo nepře. V tomto ohledu měla škoda velké štěstí, ostatně korejci dobře vědí proč tu vyrábět svá auta, koncern tpca miniauta a koncern vw druhého seata.
to je pravda. I když to TPCA dosti lavíruje, podle mě, kdyby sem dali vyrábět normální řadu a ne jen ty malá autíčka, tak by se jim tu dařilo lépe....
Těch faktorů je víc. Existují země s mnohem menšími mzdovými náklady než je ČR nebo SR. Naší výhodou je poloha v centru Evropy, členství v EU, relativní dostatek vzdělaných lidí se zájmem o obor (tohle už je ale s otazníkem), slušná infrastruktura a v neposlední řadě velké podhoubí subdodavatelů.
Nevýhody jsou krom těch mzdových nákladů třeba jazyk, měna, právní prostředí. Nedávno proběhly zprávy o tom, jak se v koncernu bojuje o to, kde se bude vyrábět nové velké SUV... a Škoda prostě musí stále optimalizovat, aby z těchto soubojů mohla i v budoucnu vycházet vítězně.
Nevýhody jsou krom těch mzdových nákladů třeba jazyk, měna, právní prostředí. Nedávno proběhly zprávy o tom, jak se v koncernu bojuje o to, kde se bude vyrábět nové velké SUV... a Škoda prostě musí stále optimalizovat, aby z těchto soubojů mohla i v budoucnu vycházet vítězně.
Máš pravdu, je to více faktorů, tím nejvýznamnějším jsou samozřejmě mzdové náklady. Ty byly v nedávné době uváděny jako hlavní důvod koncernového rozhodnutí o místní výrobě dalšího seata. Celkově faktory, které jsi vyjmenoval jsou v čr řekl bych velmi příznivé. Myslím, že lepší podmínky si škoda, resp. koncern vw ani nemohl přát.
Ono takhle... mzdy zaměstnanců Škody jsou řekněme 27.000 lidí x 40.000Kč měsíčně x 12 = 13mld., roční mzdové náklady vč. odvodů řádově 20mld. Pokud to ale rozpočítáš na počet vyrobených aut necelý milion (opět řádově... Škoda tu vyrobí 750.000 aut, ale dělá vývoj a další věci i pro ostatní továrny), vyjde ti, že mzdové náklady na jedno vyrobené auto dělají řádově 20.000Kč... kdybych bral auta vyrobená v ČR, tak 27.000Kč. A to není tak moc.
Přesto jsou ale mzdové náklady asi největším rizikovým faktorem pro přesun výroby z ČR někam jinam.
Přesto jsou ale mzdové náklady asi největším rizikovým faktorem pro přesun výroby z ČR někam jinam.
přesto jsou stále atraktivní, jedna citace z autofora mluví za vše: "Hodinová mzda dělníka v Kvasinách je poloviční ve srovnání s platem, jaký pobírají zaměstnanci ve španělském Martorellu."
Ve srovnání se Španělskem určitě... jenže jsou i jiné země. Co jsem ale chtěl říct je spíš to, že nejsou zase tak zásadně důležité pro celkové náklady na vyrobené auto jak si někteří myslí.
Tak nevím, co si někteří myslí, ale fixní náklady(mzdy) důležité jsou a velmi. Samozřejmě ještě tu jsou daně a další... už mě ta ekonomika moc nebaví 😄
Když vezmu průměrnou cenu prodaného auta třeba 350.000, tvoří přímé mzdové náklady cca. 8% jeho hodnoty. To je relativně málo...
Mzdy se obecně za fixní náklady nepovažují.
Mzdy se obecně za fixní náklady nepovažují.
Nevím odkud máš ty údaje, ale každý výrobce má jiný podíl. Ještě bych se musel zeptat: Je to cena, za kterou to auto automobilka vyrobila nebo za kterou si ji koupil zákazník(i s daní)? Samozřejmě se dá předpokládat, že když jsou v dané zemi vyšší platy, budou tam i vyšší ceny surovin/dílů ad. Podíl vyšších mezd na nákladech se tím úměrně snižuje... V potaz je nutno brát i vyšší platy všech těch manažerů, vývojářů, designérů a já nevím koho ještě. Není to jednoduché... Často mívají automobilky se zaměstnanci smlouvu o zmražených platech na několik let dopředu, v tom případě se o nich jako fixních hovořit dá.
Přesné údaje nemám, jsou to jen takové mé odhady, abych si udělal představu, kolik z ceny nového auta skutečně tvoří mzdy.
Cena surovin s výší platů úplně nesouvisí. Cena dílů ano, ale když přesídlíš výrobu do Thajska, tví dodavatelé budou pořád tam co dnes.
Jestli je náklad fixní nebo ne přece nezáleží na tom, jestli je zmražená mzda. Fixní náklady jsou ty, které nezávisí na objemu výroby. Mzda, a zejména dělnická mzda, na objemu výroby závisí... čím víc vyrábím aut, tím víc dělníků platím.
Cena surovin s výší platů úplně nesouvisí. Cena dílů ano, ale když přesídlíš výrobu do Thajska, tví dodavatelé budou pořád tam co dnes.
Jestli je náklad fixní nebo ne přece nezáleží na tom, jestli je zmražená mzda. Fixní náklady jsou ty, které nezávisí na objemu výroby. Mzda, a zejména dělnická mzda, na objemu výroby závisí... čím víc vyrábím aut, tím víc dělníků platím.
Já jsem si myslel, že nebudeš znát účetnictví/kalkulace všech v Evropě vyrábějících automobilek, kdo taky jo... 😄 Samozřejmě u každého výrobce se ten podíl liší podle odlišné ceny práce. Ano, suroviny jsou spíš ovlivňovány akciovými trhy, se mzdama máš taky pravdu, i když samozřejmě v případě vyšší výroby se většinou najmou agenturní zaměstnanci za menší peníze. S díly to je taky odlišné, co vím tak hodně evropských automobilek vyrábí většinu dílů (hlavně karosářské) v zemi montáže (opět za odlišnou cenu práce) nebo v zemi blízké, ale když už jsme u té škodovky ta dělá v mb např. menší motory a převodovky i pro vw a seaty vyrábějící se ve španělsku (např.polo, ibiza), opět proč asi... Ohlídat si kvalitu výroby a zaručit vždy rychlost dodání dílů do výroby - to mi nějak nejde dohromady s tou výrobou v Thajsku. Co má také na výrobu aut velký vliv jsou rovněž odlišné ceny energií. Těch věcí je spousta...
Jasně že to co jsem psal pro Škodu nelze zobecnit... mimo jiné třeba proto, že jiné automobilky vyrábí jiné množství aut s jiným počtem zaměstnanců. Je to jen pro Škodovku a jen pro přibližnou představu o tom, jaký vliv má výše mezd na náklady na auto... a z toho si lze udělat hrubý obrázek o tom, jaký vliv na ziskovost má výroba ve Španělsku.
Jestli máš nějaké lepší číslo, sem s ním... já nikdy nikde žádné neviděl.
Jestli máš nějaké lepší číslo, sem s ním... já nikdy nikde žádné neviděl.
:yes:
Ovšem nezapomínej, že v ČR se úspěch "neodpouští", ani sympatie k úspěšným. Tady je normou opak, plivnout si na úspěšné lidi (určitě si nakradli) i firmy (si to ocenění koupily, to ocenění nemá skoro žádný význam). Stačí si projít diskuzi a uvidíš zde takových "malomocných" krajanů hromadu. To je také možná jeden z důvodů, proč si nemůžeš koupit víc českých bot, oblečení nebo ledniček. Úspěšní bohužel často odchází z takového prostředí jinam.
Ovšem nezapomínej, že v ČR se úspěch "neodpouští", ani sympatie k úspěšným. Tady je normou opak, plivnout si na úspěšné lidi (určitě si nakradli) i firmy (si to ocenění koupily, to ocenění nemá skoro žádný význam). Stačí si projít diskuzi a uvidíš zde takových "malomocných" krajanů hromadu. To je také možná jeden z důvodů, proč si nemůžeš koupit víc českých bot, oblečení nebo ledniček. Úspěšní bohužel často odchází z takového prostředí jinam.
To je ale strašná škoda.
Ale smutnější je, jak lidi uvažují. U spousty z nich je to mindrák z doby komunismu, že když si mohou koupit cizí věc, tak se tím pomstí státu za ty léta, kdy si mohli koupit jen naše věci a na západní nedosáhli. To byl třeba případ mojí tety. Ta jak padla revoluce, tak vykřikovala, že si nic českého nekoupí a tak konala.
Ale smutnější je, jak lidi uvažují. U spousty z nich je to mindrák z doby komunismu, že když si mohou koupit cizí věc, tak se tím pomstí státu za ty léta, kdy si mohli koupit jen naše věci a na západní nedosáhli. To byl třeba případ mojí tety. Ta jak padla revoluce, tak vykřikovala, že si nic českého nekoupí a tak konala.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
chlapcom sa to asi nehodi do kramu tak uvidime ..... ale mne osobne to zily netrha ked to tu nebude... vsetko tu byt nemoze ... len skoda ze niektore veci ... ktore sa deju priamo u vas tu nie su.... ako povedzme spominana oslava hyundaiu v nosoviciach ktory nedavno vyrobil u vas uz 1,5 miliona vozidiel ... povazujem za samozrejmost domacemu citatelovi tieto informacie z domova ponuknut
predpokladam totiz ze keby slo o skodu tak takyto clanok z vyrocia tu bude.... ale ked sa jedna o hyundai akosi nikde nic..... ;-\
Zajímavé také je, že naoko se všichni ženou jenom za levnější pracovní sílou, podstatou ale je výrazně vyšší podíl ručné práce a mnohem menší investice do výrobních zařízení, automatizace, bezpečnosti, a tak dále. V Evropě, zejména té "západní" lidi nechtějí dělat cokoli, Číňani budou třeba táhnot výrobní pás ručně... 😄
a) vysoké/nízké náklady
b) špatná/dobrá (modelová nabídka, tech. rozvoj, s tím související prodeje etc.)
Důležité je, že nejde dělat jedno a na druhé se vyfláknout.
Sebelepší strategie, modely jak víno a dobrý marketing jsou na nic, když firma neuhlídá náklady.
A opačně, řezat jenom náklady a nemyslet na rozvoj znamená, přeřezat si vlastní větev a zahynout tak jako tak.
Dobrá firma musí dělat obojí, šlapat do nákladů a mít dobrou strategii/modely/rozvoj etc.
2. Cena pracovní síly není zdaleka jen mzda kterou musím vyplatit na ruku pracovníkovi, ale odvody státu, náklady na bezpečnost v dané zemi, náklady na zdravotní zabezpečení a milion dalších položek souvisejících se zaměstnáváním lidí. Zaměstnavatel vždy posuzuje tento celek, nikoliv holou mzdu.
v pygmejstine😊))
Je treba, aby odbory zacli jednat :yes:
Tady se jen strasi, aby cechacek drzel h.bu a makal za "par sestaku" a dotoval nemce >😁
Český lékař je na české poměry placen podprůměrně na rozdíl od německého kolegy, který je placen na německé poměry nadprůměrně. Dělník ve Škodovce je placen na české poměry nadprůměrně na rozdíl od německého dělníka ve VW, který je placen podprůměrně.
Takže jestli má někdo důvod nadávat na svou mzdu, tak je to český lékař. Dělník ve Škodovce si nemá nač stěžovat. Ale klidně může a pak dosáhne jenom toho stěhování na východ.
Zdroj: [odkaz]
To bylo za rok 2012. Kolik to bylo za rok 2014? Ono to s tím vykořisťováním nebude tak žhavé... 😉
Můj osobní názor je, že každý, komu se to zdá málo, může klidně odejít... a pak se uvidí, jestli bude mít automobilka problém za ty peníze sehnat náhradu. Pokud vím, dělnické mzdy v ostatních automobilkách bývaly výrazně nižší.
A k teme, krok skodovky ikdyz neni popularni tak je spravny. Firma se musi starat o svou ziskovost, racionalizovat naklady atd. i v casech velkeho rustu, kdyz to zacne delat az ji potece do bot bude pozde.
"Škoda láme rekordy, přesto chce šetřit na lidech. Odbory mluví o stávce"
Ale cakam uz druhy den a nic. Akosi to nesedi do miestnej filozofie, ze sa tu 'informuje' o kazdej skodovackej prkotine z dovodu "ide o domacu automobilku".
Skratka, novinar na auto.cz NEMOZE mat legitimny dovod tuto spravu na server nedat.
Ze to tu nie je moze mat niekolko dovodov😒br />
a) ide o negativnu spravu o Skodovke
b) sprava bola zverejnena v ceskom mediu, teda ju nemozeme vykradnut
Nebo android?
Nepoznate ma, tak si hadam mozete odpustit svoje uvahy o mojej kariere.