Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že přijde druhá generace

Současný Volkswagen Phaeton je na trhu již od roku 2002. Nástupce se začne prodávat v roce 2017.
Zpět na článek
30. 1. 2015 21:42
Usmevne
Komicke je jak tady nekteri horuji, ze Phaeton nikdo nemuze koupit, protoze nema status D3. Pritom prave to, ze ten status nema byl hlavni prodejni argument v druhe polovine jeho existence. Specialne po krizi se stalo v mnoha kruzich spolecensky neakceptovatelne jezdit Mercedesem S nebo treba Audi A8 a tak nektere podniky nakoupily Phaetony pro sve pohlavary a ti si jezdi v podobnem pohodlicku jako predtim, ale firma ukazala socialni citeni, protoze v tezkych dobach management presel z Mercedesu na obycejne Volkswageny. :-) Velmi obdobna situace je i v politicke sfere, ne nadarmo se Jörg Haider zabil prave ve Phaetonu. Pro lidi co nechteli drazdit sve okoli byl nenapadny, nestatusovy, ale pritom velmi kvalitni a pohodlny Phaeton zajimavou volbou.
Avatar - KubikCv
30. 1. 2015 15:19
Ztrátovost
Tu ztrátovost Phaetonu s přehledem zaplatí marže na Škodofkách fzákladu >:D
30. 1. 2015 15:50
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
A pritom je to nadherne a technicky uzasne auto. Ale holt snobum se clovek nezavdeci.
Avatar - Barrichello
30. 1. 2015 15:59
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Na co je na tý současný, těžce zastaralý voračce nádhernýho?
30. 1. 2015 21:25
Především reklama
Někdo se podivuje nad ztrátovostí na jednom kuse a proč se to tedy vyrábí když jinde se šetří každé euro. Důvodů je několik - jednak to ani zdaleka není nejztrátovější model koncernu VW, tím je suverénně Veyron, kde se mluví až o milionu eur ztráty na kuse! Kouzlo ovšem spočivá právě v počtu vyrobených kusů - je jich tak málo, že se vlastně ztráta dá považovat za náklady na reklamu. Skutečně to je pozůstatek Piechovy éry, a nezapomínejme že ten stále má na koncern zásadní vliv, takže by se člověk nemohl ještě jednomu pomníčku na důchod divit... Zpráva do světa je jasná - my jsme VW a my si můžeme dovolit vyrábět auta jen pro radost a ukázku našich možností.
Avatar - white label
30. 1. 2015 17:29
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
Přesně tak, nebo naopak můžu říct, že mám Mercedes v Longu, a přitom přijedu nejdelším Sprinterem... >:-[]
Avatar - white label
30. 1. 2015 17:27
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
Je taky spousta lidí, kteří naopak nemají potřebu dávat na obdiv svůj majetek formou značky svého auta...
Avatar - white label
30. 1. 2015 21:40
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
Tvoje reakce tady nemusí končit podpisem...
30. 1. 2015 21:27
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
ty seš stejně kok*t
Avatar - white label
30. 1. 2015 21:24
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
Přitom by opět stačilo pouze napsat: "nemám rád koncern VW", "Alfasamče"... ;-)
Avatar - flyboyeda
30. 1. 2015 15:28
lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
to nemůže fungovat
30. 1. 2015 21:12
Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
Pro koho to auto může být? Snad taxikáře a pár neznalců z východu. To auto bude stejně maximálně stejně dobrý jako Audi, bude horší než BMW nebo Mercedes. Ty co tyhle auta kupují se rozhodují na základě image a na západě nebo v USA je nemyslitelný, aby např. ředitel přijel do práce stejnou značkou jako jezdí dělníci, ten nepřijede ani v AUDI..
Avatar - Barrichello
30. 1. 2015 16:11
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Lada Niva se taky prodáva a Hindustan Ambassador do lonska taky. co má být?

Je to zastaralý klumprcajk s jedním motorem v nabídce, předchozí V10 TDI byla nespoelhlivej šit, večně to psotávalo v servisu a noční můra mechaniků.

V12 žral jak prokopnutej a dynamiku a výkon měl horší než americký OHV >:D
31. 1. 2015 10:03
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
v čem, vždyť je to realita? Phaeton je sice dobrý a stejně se neprodával, proč? Fakt už si viděl ředitele německé firmy, který by jezdil s VW? Já ne a neviděl jsem ani v Audi. V Německu v tomto segmentu vítězí MB, je to dáno historií.
30. 1. 2015 21:22
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
co plácám, tak to prostě je a proto je to takový propadák, akorát koncernový příznivci si to nechtějí přiznat >:D
Avatar - KubikCv
30. 1. 2015 17:16
Re: Ztrátovost
nárážel jsem spíš na to...kolik Škodofky v základu stojí :-)
Avatar - Barrichello
30. 1. 2015 16:00
Re: Ztrátovost
760 tisíc na jednom autě, tomu se říká slušná ztrátovost >:D >:D
Avatar - petrumr
30. 1. 2015 17:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 1. 2015 16:22
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
V12 je holt V12, V10 TDI problemy melo (pred casem jsem videl touareg s timto motorem, jel asi tricitkou a co mu lezlo z vyfuku...) ale dost jich slo na vrub spatnemu servisu a udrzbe. A co 4.2 V8, 3.6 V6, 3.2 V6, 3.0 TDI, taky spatne? Co ti na tom aute vadi? Ze nema 15 stupnovou prevodovku z kamionu, vselijake ty radarove satelitni nesmysly pro udrzovani vzdalenosti, nebo snad ze se klimoska nenastavuje na dotykaci? Jedine, co by mi vadilo je ovladac svetel ze sedeho metalickeho plastu. To je skutecne trochu old-school.
Avatar - white label
30. 1. 2015 16:06
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
[odkaz]
30. 1. 2015 16:04
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Designove je to porad jedno z nejhezcich aut, i kdyz elegance predfaceliftove verze nedosahuje a uz jenom fakt, ze se po 12 letech vyroby stale prodava, o necem svedci. Ve sve dobe to proste bylo pokrokove, naddimenzovane auto a ztelesneni Piechovy megalomanske ery. S trochou nadsazky takovy Grosser od VW. A co je na tom aute zastaralyho? Mozna vaha a grafika navigace.
Test v Top Gearu: [odkaz]
30. 1. 2015 20:22
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Já teda nejsem velký pamětník, ale v době, kdy vylezlo, takových vymožeností moc nebylo, nebo ano?
30. 1. 2015 18:59
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
ty nesmysly pro udržování vzdálenosti to mělo, to se pleteš:) 4,2 V8 je v pohodě, 3,6 se tam nedával, nebo později ano? nejsem si jist, každopádně 3,2 průser, 3.0 TDI jediný
skutečně bezproblémový a na provoz relativně nenáročný.
fakt je ten, že to auto vážilo jak fullsize offroad... a že za tu cenu mohlo bejt z hliníku...
30. 1. 2015 22:04
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Tak to nevim, co Barrichellovi prijde zastarale.
Avatar - flyboyeda
30. 1. 2015 20:28
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
to je dobrej úhel pohledu
Avatar - guze
30. 1. 2015 20:26
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Číst značky, jet v pruhu, asistent dalkovejch světel, adaptivní tempomat, to všechno v průběhu života Phaeton dostal do výbavy :-)
Avatar - Barrichello
30. 1. 2015 19:49
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
To auto před faceliftem nemělo ani parkovací kameru. Plaubní deska je vůči nové S klasse směšně zastaralá a mohl bych pokračovat. nabídka pouze jednoho motoru je taky trapná.
Avatar - flyboyeda
30. 1. 2015 16:33
Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
D3 je D3 a VW Phaeton tam prostě nepatří, navíc pokud si Phaeton koupí nějaký Manager, Ředitel , nebo Investor , ostatní ho budou považovat za blázna

Mám Audi zní prostě líp jak mám Volswágen, Phaeton je výborné auto, je to prostě o Image a pověsti a tu má Phaeton špatnou
Avatar - white label
30. 1. 2015 15:54
Experti se něčemu diví?
A já si doteď myslel, že se diví hlavně amatéři... ;-)
Avatar - petrumr
30. 1. 2015 16:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 1. 2015 21:48
Re: Usmevne
a proto se jich vyrobilo 5000 ročně, kdyby nebyla krize, tak 500 >:D
Avatar - iudex
30. 1. 2015 16:19
Má miesto
Ja nie som automobilový expert, preto si na rozdiel od nich myslím, že Phaeton v avizovanej podobe miesto na trhu má. Samozrejme sa stotožňujem s tým, že auto triedy lux už z podstaty veci nemôže byť mainstream s názvom "ľudové vozidlo", v tejto triede sa hrá najmä na image a boduje takmer výlučne prémia.
O triedu nižšie je ale situácia odlišná. Vyššia stredná už nie sú štátnické limuzíny, ani vozidlá najvyšších šéfov veľkých firiem, ale na A6 či 5er sa vozí už pomerne bežný človek, povedzme stredný menežment či podnikatelia. To by image VW mohol ustáť. Naviac v posledných rokoch sa trieda dosť vyprázdnila, mainstream to zabalil a prenechal až zbytočne veľa priestoru prémii, takže človek ani moc nemá na výber. Takže tu kľudne vidím priestor pre 4,9 metrový sedan s komplet koncernovou technikou: 4-motion, DSG, V6 TSI i TDI. Naviac aktuálny Passat vypratal pole tým, že sa vzdal šesťvalcov a ponechal viac priestoru pre o triedu väčšieho, lepšie motorizovaného a luxusnejšieho súrodenca. Takže kým Passat končí na dvojlitrových štvorvalcoch, Phaeton môže exkluzívne ponúkať trojlitrové šesťvalce. Taký Phaeton 3,0 V6 TDI DSG 4-motion, to by sa predávalo určite slušne.
Avatar - romgator
31. 1. 2015 11:48
Když jsou peníze
třeba na Bugatku, kde koncern ztrácí ještě mnohem více, tak takový Phaeton uživí lehce. Bugatka, stejně tak i Phaeton jsou imageovky, jak se píše v textu. Jsou demonstrátorem toho, co koncern dokáže.
Avatar - white label
30. 1. 2015 23:10
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
Jo... [odkaz]
Avatar - KubikCv
30. 1. 2015 22:48
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
to auto navenek nedává na odiv to co je pod kabátem....takovej diskrétní luxus
30. 1. 2015 22:37
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
No kdyz uz jsme u toho, tak takovy Brabus Lounge nejakou paradu udela. A v "party bus" uprave i tu diskoteku. Nebo lepsi bordel, zalezi na konfiguraci.
30. 1. 2015 21:44
Re: Především reklama
No však jo, emoce je silný hnací motor, bez ní by tu dneska nebylo mnoho a mnoho automobilek které se výrazně zapsaly do historie. Ford, Lamborgini apod...
30. 1. 2015 20:22
Re: zbytečný auto
Pokud máš na drahé díly, potom nepochybně.
Avatar - KubikCv
30. 1. 2015 17:24
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
a co když neřekne mám Volkwagen...ale mám Phaeton? >:D
Avatar - Egi
30. 1. 2015 16:22
Re: Ztrátovost
Žádná automobilka na světě nevydělává na základních výbavách aut. Vydělává se z pravidla až na vyšších výbavách. Prakticky by se dalo říct, že platí přímá úměra - čím vybavenější auto, tím vyšší zisk na něm.
Avatar - Hittman
30. 1. 2015 18:53
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Mne vadí ten šedostříbrný plast mezi budíky, ale jinak je to pořád kus železa a jak říkáš, pokud se dobře staráš, najedeš i s 2,0 TDI PD půl mega..
Avatar - cri-cri
30. 1. 2015 16:33
Re: Je to prostě investice do budoucna...
Mám stejný názor jak ty. Jen bych ještě doplnil:
a.) V Číně co vím se velmi dobře prodával, prej defakto po faceliftu se vyrábí jen kvuli číně, jinak by už to dávno zabalili. Tak že se nebojím že v nové generaci díky Číně možná budou na celkově na nule nebo jen lehce v minusu, v USA a EU počítám že pujdou do mínusu.

b.) V ČR to auto má smysl v malích okresních městech, kde místní má na 7er/s-klase ale nechce moc provokovat neb by ho vesničané zase více pomlouvali tak kvůli nenápadnosti půjde právě do Phaetonu. Všask je to jen VW >:D a 95% lidi si bude myslet že to je nějaky druh Pašíka.
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2015 15:59
Re: zbytečný auto
mne pride zvlastne ze na citigu a up-e sa setri na kazdej prkotine.... docela schopne auta zabili uplnymi trivialnymi blbostami na ktorych sa silou mocou muselo setrit ..... pritom ale koncern nema problem vyhodit 28 tisic eur!!!! len tak do vzduchu na kazdy vyrobeny phaeton.... niektore veci su proste mimo moje chapanie... ale ok neriesim to.... nepomozeme si

PS: ved vidis co sa pise v clanku...... nasledovnik sucasneho phaetona uz bude posadeny o triedu nizsie ( uvidime ci to tak skutocne bude ) .... potom uz snad bude uspesnejsi...
30. 1. 2015 22:09
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
Ta palubka vypada porad skvele. To auto je definice nadcasovosti. Podoba v galerii neni uplne aktualni, loni to vypadalo takhle: [odkaz]
Mercedes je se svym organickym pojetim tezko srovnatelny, ale treba proti Bentley se nema za co stydet. A o sedmickovem bavoraku ani nemluve. A pred faceliftem... To uz je taky nejakych pet let. A verze pred faceliftem se, pokud vim, prodava akorat v bazarech. Jak kolegove poznamenali, to auto ma veskere technicke zbytecnosti, co maji moderni auta.
Avatar - white label
30. 1. 2015 21:02
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
Sprintera doplníš tuningovým polepem "LONG VEHICLE" s profláklým jezevčíkem , nahodíš stylové trenky... a rázem si král místní diskotéky!
[odkaz]
;-)
Avatar - flyboyeda
30. 1. 2015 16:25
Re: Je to prostě investice do budoucna...
to zní rozumně
30. 1. 2015 21:30
Re: Především reklama
šak to říkám - ješitnost >:D
30. 1. 2015 22:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 1. 2015 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 1. 2015 07:02
Re: Má miesto
Ano, ma miesto na trhu.

V tej tmavej casti kuta, kde sa hromadia nezmyselne, zbytocne a poruchove auta, ktore nikto nechce.
30. 1. 2015 22:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 2. 2015 07:58
Vyrobni linka
A videli jste tu vyrobni linku phaetonu? Ve sve dobe to vypadalo jak produkce raketoplanu, do ted je to neco nevidaneho, podivejte se [odkaz]
Pak neni divu, ze panove ve VW nad tim primhourili oko, ten projekt privedl k zivotu a otestoval i jine technologie, nez ktere jsou k videni v samotnem aute :-) Ocekavam ovsem, ze takhle uz to vypadat nebude :-)
31. 1. 2015 13:41
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
a kupia si napr. A6 Allroad? >:-[]
Avatar - Bubáq
31. 1. 2015 09:20
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
:yes: Naprostý souhlas.
Na rozdíl od "expertů" se domnívám, že si zaslouží 2. pokus: věřím, že jej půjde prodávat (a tedy i vyrábět) v sériích, které umožní ziskovost. Jak bylo uvedeno v loňských článcích na toto téma, opustí platformu Bentley a spojí síly s A8. Cena jejích komponentů je mnohem příznivější, to není žádný objev. Dojde na snížení hmotnosti, zlepšení jízdní agility.
Po představení nového Passatu věřím, že i nový Phaeton zaujme vynikajícím mixem důstojného a moderního designu "v mezích mírného pokroku".
Víte, je pravda, že ty, kteří se rozhodují mezi A8-7-S klasse Phaeton nezaujme. Ale VAG si musí hlídat prodeje i tam, kde Hyundai/KIA nastrkují schopné produkty. Tzn. ne primárně v Evropě, ale v USA a v PRC.
Není těžké se dobrat k těmto nekomplikovaným základům rozhodnutí, to jen pánové z "expertní" instituce nahlížejí situaci pohledem těch, kteří by akciový podíl dolnosaské vlády rádi přesunuli do (svých) soukromých rukou....
31. 1. 2015 01:27
Re: Má miesto
Určitě by dokázal nabídnout zajímavou techniku a luxusnější kabinu, ale vzhledem k uložení motoru je otázkou, jestli by 4,9 metrový sedan na MLB dokázal nabídnout více prostoru než téměř 4,8 metrový Passat na MQB.
30. 1. 2015 23:14
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
Pravdou je že si Piech velmi zakládal na tom jak důsledně dotažené auto má phaeton být...podvozek z bentleye, testování takových detailů jako zdali je klimatizace schopná mít dostatečný výkon i při trvalé jízdě rychlostí přes 250km/hod a venkovní teplotě přes 40 stupňů atd...
30. 1. 2015 22:15
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
Je to presne naopak. Tohle auto muselo nahnat to, k cemu konkurenci staci znacek, spickovou technikou a parametry. Bylo stejne dobre, ne-li lepsi, nez zavedena premiova konkurence. A to o rediteli a delnicich plati spis na vychode. Cim vyspelejsi spolecnost, tim mene predsudku a okazale povrchnosti. I kdyz netvrdim, ze to tak plati vzdy a vsude.
30. 1. 2015 21:17
Re: Má miesto
V zásadě souhlas, i když tvrzení že se současný passat něčeho vzdal je trochu zavádějící.... Passat stojí na MQB, tedy motor napříč. Žádný z motorů V6 audi nejde zastavět napříč, 3,6 V(R)6 dožívá. Takže proto ta absence. Ale pokud by měl nový phaeton platformu MLB, tak by si mohl dovolit jak V6 a V8, tak plnohodnotnou 4x4 atd.
30. 1. 2015 19:41
Re: Pro
Kdovijak jsem to nezkoumal, ale nerekl bych, ze phaeton stoji vyrazne mene, nez srovnatelna A8.
Avatar - KubikCv
30. 1. 2015 19:22
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
Mergl flongu...to je moc >:D >:D >:D
Avatar - Hittman
30. 1. 2015 18:58
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
>:D >:D >:D
Avatar - Hittman
30. 1. 2015 18:48
Pro
VW pohroma, pro zákazníka parádní nabídka, jelikož např. nabídka ojetin je za příjemné ceny..
30. 1. 2015 18:03
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
Nebo popelarskym autem...
Avatar - KubikCv
30. 1. 2015 19:23
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
pro hodně lidí u nás je modla Vochcáfka a Passat... Phaeton je hodně nenápadnej a celkem dobře maskuje svoji velikost
Avatar - flyboyeda
31. 1. 2015 16:15
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
A6 All-road je rozhodně lepší jak deb-ilní Ferrari FF, který je na hov-no
30. 1. 2015 19:05
Re: lidový vůz pro Manažery, Rěditele a Investory
No vida :-) Ale cist znacky, nebo jet samo v pruhu to uz neumi, ne? Z hliniku byt mohl, ale to mela asi "zamluveny" audina. Hlinik navic krehkne a myslim, ze i v otazce bezpecnosti je na tom ocel lepe. Phaeton je podle me vrchol automobilismu a posledni auto, kde byly technologie k uzitku a ne na obtiz.
Avatar - Hittman
30. 1. 2015 18:54
Re: zbytečný auto
Ale vynikající cenová ojetina.
30. 1. 2015 16:29
Re: Je to prostě investice do budoucna...
súhlas, na prvýkrát nemohol nikto čakať zázraky (okrem piecha), ale postupne sa tam prehryzie, mnohí sa vzdali, ďalšiu generáciu prijme verejnosť lepšie, aj keď D3 to nebude.
30. 1. 2015 16:20
Je to prostě investice do budoucna...
VW se snaží dosáhnout pocitu premiovosti celý značky a bez top modelu to nepůjde. A prostě chce z tohodle koláče ukousnout německý trojce. A to i když jednu ze značek vlastní. Ten segment potřebuje k přesvědčení kupujícího tradici a historii. Bez dotovanejch aut pár generací se ta tradice nevykouzlí. Navíc VW v tom tentokrát může dost pomoct čína, kde evropský značky vůči sobě ještě nevnímaj tak, jako v Evropě a těch aut se tam může dost prodat.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 1. 2015 07:00
Re: zbytečný auto
Ano?

Fejton je jedno z najnespolahlivejsich a nejnekvalitnejsich aut na trhu bez rozdielu triedy. Priama skusenost cloveka z rodiny, ktory mal tu smolu, ze mu vedenie firmy pridelilo dvoch.