Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton: Experti se diví, že přijde druhá generace

David Bureš
Diskuze (75)
Současný Volkswagen Phaeton je na trhu již od roku 2002. Nástupce se začne prodávat v roce 2017.

Volkswagen Phaeton nikdy nesplnil původní prodejní očekávání svých tvůrců. Značka lidových aut se však nehodlá vzdát a luxusní sedan nabídne v nové generaci. Experty na automobilový průmysl toto rozhodnutí překvapilo.

Wolfsburský výrobce se v následujících letech hodlá výrazně šetřit své náklady. Proto se experti na automobilový trh diví, že Volkswagen chce nahradit model, který podle analytiků z Bernstein Research patří mezi vůbec ty nejztrátovější projekty automobilek. Na každém vyrobeném Phaetonu má Volkswagen prodělat 28.101 eur (cca 781.000 korun).

„Z ekonomického hlediska to je nejnerozumnější projekt,“ říká analytik Arndt Ellinghorst na adresu nového Phaetonu. Vedle vývoje samotného auta, které má přijet s množstvím moderní techniky, bude nákladná i úprava montážní linky. Přechod na výrobu nové generace má podle Ellinghorsta znamenat náklady ve výši 650 milionů eur (18 miliard korun).

Druhá generace Phaetonu je v této souvislosti v rozporu s dřívějším prohlášením generálního ředitele VW Martina Winterkorna, který uvedl, že se Volkswagen zbaví ztrátových aut. Z toho důvodu skončí například kupé-kabrio Eos.

Stefan Bratzel, šéf německého think tanku Center of Automotive Management, si zase myslí, že Phaeton může ovlivnit prodeje podobně laděných aut z dílny koncernu VW Group – především Audi A8. „Strategicky nedává moc smyslu. Obchodní případ je také sporný,“ tvrdí Bratzel. Sama automobilka finanční ztrátu způsobenou Phaetonem nikdy nepřiznala, představitelé však tvrdí, že auto především slouží jako imagemaker, který ukazuje technické schopnosti značky.

Sami zákazníci navíc v minulosti ukázali, že o luxusní vůz z dílny mainstreamové značky nemají velký zájem. Cílem VW bylo prodávat 50.000 Phaetonů ročně, třeba v roce 2013 ale automobilka vyrobila jen 5.812 exemplářů tohoto sedanu. Z toho důvodu bude nový Phaeton podle posledních zpráv o segment menší než současné provedení a tudíž i o něco levnější.

Značka Volkswagen chce v příštích letech ušetřit 5 miliard eur (143 miliard korun) ročně, aby tak zvýšila své zisky. Podle Martina Winterkorna už není cílem být větší, být vyšší a být dále, ale být štíhlejší, rychlejší a efektivnější. Vedle ukončením výroby nevýdělečných modelů chce Volkswagen šetřit větším sdílením komponentů mezi jednotlivými vozy.

David Bureš
Diskuze (75)
2. 2. 2015 07:58
Vyrobni linka
A videli jste tu vyrobni linku phaetonu? Ve sve dobe to vypadalo jak produkce raketoplanu, do ted je to neco nevidaneho, podivejte se [odkaz]
Pak neni divu, ze panove ve VW nad tim primhourili oko, ten projekt privedl k zivotu a otestoval i jine technologie, nez ktere jsou k videni v samotnem aute :-) Ocekavam ovsem, ze takhle uz to vypadat nebude :-)
Avatar - flyboyeda
31. 1. 2015 16:15
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
A6 All-road je rozhodně lepší jak deb-ilní Ferrari FF, který je na hov-no
31. 1. 2015 13:41
Re: Phaeton s porovnání A8 vypadá lacině
a kupia si napr. A6 Allroad? >:-[]
Avatar - romgator
31. 1. 2015 11:48
Když jsou peníze
třeba na Bugatku, kde koncern ztrácí ještě mnohem více, tak takový Phaeton uživí lehce. Bugatka, stejně tak i Phaeton jsou imageovky, jak se píše v textu. Jsou demonstrátorem toho, co koncern dokáže.
31. 1. 2015 10:03
Re: Z principu nesmysl, pouze ješitnost..
v čem, vždyť je to realita? Phaeton je sice dobrý a stejně se neprodával, proč? Fakt už si viděl ředitele německé firmy, který by jezdil s VW? Já ne a neviděl jsem ani v Audi. V Německu v tomto segmentu vítězí MB, je to dáno historií.