Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

dojezd
| 1. 2. 2015 11:13
prakticky dojezd nebude ani 500km, protoze na takovej dojezd se musi plne naplnit nadrze, a kuprikladu v EU jsou v soucasnosti jen 2 stanice ktere to umoznuji, zbyle dokazi Mirai naplnit cca z poloviny, tedy teoreticky bude dojezd okolo 250-300km

co me dost prekvapuje je vaha Mirai 1849kg, to jako fakt vazi tak hodne? vzdyt treba Tesla S vazi jen o 259kg vic :*)

at je Mirai jakkoliv prukopnicke nebo nadcasove, tak interier vypada jako z nejakeho lowcost auta z 90 let, ten volant je neco naprosto odporneho, i po materialove strance, sakra vzdyt ten stredovej kryt vypada jak kdyby to nekdo vytisk na 3D tiskarne a o dalsi upravu se jiz nestaral a jen to k prilepil k volantu, to ze z venku Mirai vypada dost divne je vec jina a vkus ma kazdy jiny, sak i SangYong prodava ty svoje obludky, ale opravdu se najde nekdo kdo se chce 99.9% casu koukat jako ridic na ten obsarozni interier a jeste zato da 1.5 mice? to v japosnku nemaj penize na poradny designery kteri by navrhli normalne vypadajici interier pro auto za takovej balik?
sláva
| 1. 2. 2015 12:34
Nebudu hodnotit jak vypadá. To je vcelku jedno. Důležitý je, že někdo dokázal, že to jde. Kdybych náhodou někdy musel koupil ekoauto tak by to bylo na ten vodík a ne na blbou elektriku. Design se změní, technika upraví a čerpaček bude taky víc. Já jim fandím.
sláva
| 1. 2. 2015 12:56
a je ti jazny ze vodikove auto a to i Mirai je elektroauto, k pohonu slouzi elektromotor, energie se rekuperuje do baterie a baterie jiste slouzi i jako vyrovnavac mezi elektromotorem a palivovimy clanky, a jak se da docist v clanku tak pouziva dokonce jeste starsi a zastaralejsi baterie ;-)

mimochodem dokazala to jiz Honda a FCX si muze kazdy pronajmout ve vybranych zemich jiz od roku 2008 ;-) a jen tak doplacu pronajem na FCX je levnejsi nez leasing na Superb (cca $599 mesicne) >:D a to navic oproti Mirai vypada FCX jako normalni auto a ne jak ufo z 90 let a dojezd ma vpodstate podobnej, okolo 350km
sláva
| 1. 2. 2015 13:14
To je mi jasný. Že na tom dělá honda vím taky, ale, že se dá pronajmout sem nevěděl. Nicméně nemám zatím důvod tohle kupovat. Jo a ty baterky určitě vymění za lepší. :-)
Avatar - .StenLi.
83% Efektivita je iba dvojnasobok?
| 1. 2. 2015 13:23
Nasiel som ze teoreticky limit ucinnosti spalovacich motorov je 37% ale realne motory dosahuju iba 18-25% ucinnost. Takze 83% je ovela viac ako dvojnasobok. Alebo mam zle info? Diky.. ;-) FCV a Vodik je buducnost!! Piiiis :)
Avatar - Katikakus
Toyota
| 1. 2. 2015 14:09
Toyota opět dokazuje, že je technologicky před konkurencí. Tento koncept, narozdíl od ekoaut nabíjených z el. sítě by mohl do budoucna fungovat.
Toyota
| 1. 2. 2015 16:28
elektroauta dobijeny z el.site ale jiz davno funguji a v poctech na jake se vodik timto tempem dostane tak za 20-30 let, jenze do te doby tu tech elektroaut bude tak 100-1000x tolik co dnes, ale je me jasny ze ty pises o ekoautech, takze vlastne piseme kazdy o jinych autech, ty pises o ekoaute Mirai a ja o elektromobilech >:D

mimochodem pro diskutujici co se nad vodikem div ne rozplivaj, schvalne jak myslite ze se ten vodik "vyrabi"......a je tu prekvapeni, za pomoci elektricke energie, a to tak, ze je to ve spojeni s vodikovima autama mnohem min efektivni, nez jezdit primo na tu elektrimu >:D :-! a vlastne ono to je nejen min efektivni, ale kupodivu je to i mnohem nmohem darzsi, ale ja se na tu budoucnost tesim, jak nekteri budou postavat nekde u vodikove pumpy 5-10 minut, predtim budou myuset auto uzemnit a budou se modlit aby nahodou nevznikla jiskra, zatimco ja si svuj elektromobil zaparkuju a on se sam zacne dobijet indukcne do chvile nez k nemu prijdu a budu pokracovat v ceste, to bude super budoucnost :-)
Avatar - WinDiesel
Toyota
| 1. 2. 2015 17:31
Je jen otázka času kdy se bude vodík vyrábět levně biologickou cestou ...... a potom to rázem bude naopak - vzniknou vodíkové elektrárny. V ten moment budou normální elektromobily k ničemu, na provoz výrazně dražší než "přímé" vodíkové elektromobily. Navíc, jakmile bude dostatek levného vodíku, může vzniknout spalovací benzín-vodík hybrid nebo diesel-vodík hybrid, obsah vodíku v tradičních palivech neskutečně zlepšuje škodlivé emise i emise CO2.
Kdepak, klasické elektromobily to budou stále mít velmi těžké ....
Avatar - petrumr
Toyota
| 1. 2. 2015 18:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Toyota
| 1. 2. 2015 18:01
nez to co popisujes nastane, tak davno nebudes mit opravneni ridit protoze stáří, teda to s tim "vodík vyrábět levně biologickou cestou" a vlastne do te doby muzou bejt baterie a elektrifikace cest na takove urovni, ze nikoho ani nenapadne neco jako cerpaci stanici na vodik jiz stavet :-) asi stale nechapes ze elektromobil jezdi na elektrinu, tedy neco co se da ziskavat a i prenaset nekolika zpusoby, vzdyt i dnes jiz existuje zpusob jak vyrobit solarni karoserii auta co u auta velikosti Octavie dokaze podavat vykon okolo 3kWh, baterie maji tez potencial se dost zlepsit, indukcni cesty pro OLEV se jiz zacinaji stavet a nekolik autobusu jiz takto po svete jezdi

a jako asi vsechno v historii lidstva i tohle rozhodnou penize, a tech je zatim zatracene vetsi balik na strane elektriny, vzdyt do solaru a baterii investuji samotne ropne spolecnosti, a vlastne jedinej kdo jde tak trosku proti proudu a dava osobe trosku vedet je jen Toyota, ostatni to delaj tak nejak aby se nereklo a modely aut na vodik spise odkladaji, a mezitim vesele vydavaj nove elektricke modely ;-)
Avatar - .StenLi.
Toyota
| 2. 2. 2015 14:16
Raz tu vykrikujes ze FCV je tiez len elektroauto a potom pises ze elektroauta porazia FCV s velkym rozdielom. Budes sklamany lebo Plug-in elektromobili (to je mimochodom spravny vyraz na tebou preferovany koncept aut) su tou najhorsou alternativou. Objednavky FCV Mirai daleko predcili ocakavania Toyoty, ludia v tom vidia potencial a tym technicky zdatnejsim je jasne ze toto je buducnost cisteho uskladnovania energie pretoze je to jediny cisty a plne nahraditelny material. Preto vsetky vacsie automobilky investuju do tejto technologie. Baterie vzdy budu spocivnat na obmedzenom a vzacnom materialy. Plug-in elektromobily s velkymi, tazkymi, drahymi neekologickymi bateriami s dlhym nepraktickym nabijanim su slepa ulicka a budu coskoro prevalcovane FPEG Hybridmi s ucinnsotou 41% kym sa rozsiria stanice s vodikom a prejde sa na FCV s 80%+ ucinnostou..
Toyota
| 2. 2. 2015 17:54
ale to vis ze jo, ja se vlastne vubec nezajimam ani o obnovitelne zdroje energii, ani o jejich uchovavani a vubec se v nich neangazuju v nekolika projektech, a tedy otom valsten vubec nic nevim :-!

Plug-in elektromobil aneb PHEV je vozidlo ktere ma baterie s moznosti dobijeni z externiho zdroje, coz Mirai samozrejme neumoznuje a tedy PHEV neni, vodikove ustroji je interni soucasti vozu ;-)

vzacny material se v bateriich pouziva dnes, ale jiz existuji baterie se 100% recyklovatelnosti, lez zatim nedosahuji takovich hodnot aby se onich uvazovalo v elektromobilech, jejich vyvoj ale nadale pokracuje, a krom jinych vetsich firem na nej prizpiva i Toyota ;-) ostatne spolufinancovala tovarnu na jejich vyrobu v Japosku ;-)

a pak opomijis takove drobnosti, jako ze dobijeci stanice roztou mnoha mnoha mnoha mnohanasobne rychleji nez vodikove cerpaci stanice, a ze automobilky uvazuji a vyvyji a davno jiz testuji OLEV, tedy online Electric Veficle, kde je potreba cca tolik baterek jako u vodikovich aut (bez baterek se proste neobejde ani vodikove auto) a hlavnim zdrojem energie takoveho auta je energie cerpana rekuperaci primo z vozovky po ktere vozidlo jede, momentalne se to testuje v nekolika statech po svete hlavne na autobusech a to i v EU, kde to rozviji Volvo, Siemens a BMW ;-)

technicky slozite, na udrzbu drahe vodikove ustroji, proste nema sanci konkurovat necemu, co ma uplne ten samej zaklad, jen tomu proste chazi tak slozita a na udrzbu draha vodikova cast ;-) o infrastrukture ani nemluve, kuprikladu v CR by jsme se vodikove infrastruktury pro pohodlne jezdeni dockali asi tak ve 22-23 stoleti ;-)

ale jestli chces verit pohadkam o vodikove budoucnosti v osobni doprave, tak smele do toho :-)
Avatar - .StenLi.
Toyota
| 2. 2. 2015 18:05
Mne pripada kazdy koncept bezdrotoveho nabijania beznych auta na cestach ovela viac sci-fi ako siroka siet vodikovych stanic. Hlavne je to mnoho ale mnoho a mnoho :-) (sorry musel som kontrovat) krat drahsie ako rozsirit cerpacie stanice o ponuku vodika. Musis uznat ze baterie su dnes na nahradenie fosilnych paliv prilis pomalo nabijatelne, hlavne tie 100% recyklovatelne. Toyota do nich samozrejme investuje lebo predava prius (aj plug-in) ale na rozdiel od ostatnych automobilike ma v rukave este FPEG a FCV.. ja vo FCV verim lebo tam vyvoj palivovych clankov ide dopredu este rychlejsie ako u baterii ktorych bude pouzivat naozaj len minimum.. mozno iba kondenzatory ak tam pokroci vyvoj.. takze uvidime kto z nas dvoch ma pravdu. Ale vyjadri sa este prosim k Tohota FPEG.. mne to pripada ako bezkonkurencny medzi krok ci uz k buducnosti s FCV alebo Plug-in ci OLEV, ktory vyhladi spalovacie motory s ich smiesne malou polovicnou ucinnostou a teda dvojnasobnou spotrebou. Diky.. ;)
Toyota
| 2. 2. 2015 19:13
jediny stojan na vodik v CR (ktery ani neni schopny plne natankovat Mirai, ale jen z pulky, ma totiz cca polovicni plnici tlak, ta co by zvladla naplnit Mirai plne nadrze by stala cca 3-4x tolik) stal prez 80 milionu korun, a je schopnej obslouzit asi jen 2-3 vodikova auta danne (ma rocni omezeni na plnici kapacitu, jo a abych nezapomel, kazdych 6 mesicu musi projit takova cerpacka na vodik revizi, ostatne to i ty vodikova auta, je to neco podobneho jako revize u aut na LPG a CNG), v USA natom nejsou omoc lip, a vzdycky kdys se otvira nova vodikova pumpa tak je utoho takova mala oslava se stovkama lidi, a v prumeru uvadi ceny od 3 do 5 milionu dolaru za 1-2 stojany

takze jen tak +- odhadem aby v CR stalo alespon 1000 vodikovich cerpacek s 1-2 stojany (beznych benzinek je v CR cca 5-6 tisic s 4-8 stojany) co ani nedokazou Mirai plne natankovat, tak by bylo treba vynalozit asi 80 miliard korun, ale jaksi tu porad schazi to, kde by se ten vodik asi tak bral? znas nejaky levny zpusob jak ziskavat vodik v takovem mnozstvi? narazim na fakt ze drive jak za 40-50 let nic takoveho v planu neni ani v CR, ani v okolonich zemich

elektrifikace komunikaci pro OLEV by vznikalo za prizpeni zaprve energetickych spolecnosti, zadruhe za ucasti velkodopravdu a zatreti se otom uvazuje hlavne ve mestech a na dalnicich, ve mestech proste proto ze by to nahradilo trolejbusy a na dalnicich kvuli kamionove doprave a jen na usecich kuprikladu do kopce, pak jiz nebrani nic tomu aby se to uvolnilo i pro osobni dopravu

vodik to proste bude mit sakra tezke aby se prosadil, protoze ho prosazuje otevrene vpodstate jen jedna automobilka, a stoji proti ni vpodstate nekolik dalsich automobilek, a nasledne i samotni ropni magnatit, kteri investuji prave do elektriny, aby si proste v budoucnu zajistili zisky i jinak nez z ropy ;-)
Avatar - .StenLi.
Toyota
| 2. 2. 2015 20:50
Tak ani neviem kde zacat :-)
Skus si zistit kolko stoji elektrifikovat bezdrotovym indukcnym nabijanim jeden km dialnice a ake to je neucinne. Keby to bolo ucinne a lacne tak si uz kazdy dnes nabija mobil indukcnym sposobom. Nikto to nerobi. Tak isto je mozne hlavne v Californii a Nemecku prejst ovela viacej km na vodik ako po indukcnych cestach, takze vodik je ovela dalej ako "wifi" auta :-)
Energeticke spolocnosti by investovali do elektrifikacie? Tak vyrobcovai paliv by investovali do vodifikacie :-) Maju k tomu blizsie ako ku elektrike kedze s nou nemaju nic spolocne a vodik je vedlajsim produktom tazby a spracovania ropy a plynu.
Vodik sa nielenze vezme z tade z kade benzin a nafta.. ale mozu si ho cerpacie stanice vyrabat rovno z vody pomocou elektriny.

A z kade mas ze Toyota ide s vodikom proti ostatnym automobilkam? Mylis sa, vodik ako buducnost vidi aj Honda, Mercedes, BMW, Hyundai/Kia atd.. automobilky ktore stoja za vacsinou produkcie automobilov.

A stale si sa nevyjadril k FPEG.. preco? Oproti tomu su nabijacie auta bez sance v kazdom aspekte okrem emisii.
Toyota
| 2. 2. 2015 19:24
jo a abych nezapomel, jedna nehoda s tragickyma nasledkama kde vodik zpusoby se***rni skody a s celim vodikovim automobilizmem je razem amen ;-) takze staci jedna vetsi nehoda kde dojde treba ke splanuti vodiku, nebo jedna nehoda u nejake rerpacky (auto pri tankovani musi bejt uzemene, a osobam trpicim na statickou elektrinu se nedoporucuje vubec k vodikove cerpacce priblizovat) a Toyota muze zacin nanovo nejen s bezpecnostnima opatrenima, ale i s celim PR aby se vodiku lidi nebali

vis jaka jsou pravidla pro cerpaci stanice na vodik abys je vubec mohl postavit? a ver ze postavit cerpacku na LPG je proti tomu sranda jak birokraticky, tak bezpecnostne ;-) podle soucasnych norem vpodstate ani nejde postavit v CR v blizkosti jakekoli zastavby k bydleni vodikovou cerpacku, kde by se dalo uskladnit vice vodiku nez kolik by Mirai spotreboval asi za 3000km
Avatar - .StenLi.
Toyota
| 2. 2. 2015 21:06
Tak to si asi este nepocul o smrtelnych nehodach s elektrikou :-) Googli.. budes prekvapeny, je ich omnoho viac ako vodikovych nehod.. vratane urazov KERS z F1 a motorsportu.. neratam vybuchy prehriatych baterii atd..
Asi nevies ze kazde auto je uzemnene tak cez pneumatiky ako aj cez cerpacie zariadenie a pri tankovani vodika na rozdiel od benzinu a nafty neunika ziadny vybusny plyn a nadrze na plyn a vodik su ovela odolnejsie proti narazu, vodikove dokonca odolaju strelnym zbraniam o com benzinove/naftove alebo baterie mozu len snivat. Takze tvoje tvrdenia su uplne bezpredmetne. Vodik ma uzasne PR pretoze z vyfuku vychadza cistucka voda a nemusia riesit ziadne euro normy, vstrekovanie mocoviny, filtre pevnych castic pre naftaky aj benzinaky.. miliardy eur ktore pri vodiku nebudu potrebne a o dalsie miliardy budu auta zvyhodnene kvoli ich cistote.

Je zbytocne riesit krajiny ako CZ a SR.. hovorime o buducnosti, pozri si mapu Vodikovych cerpaciek, je ich plno a po zapadnych krajinach sa bude dat za par rokov cestovat cisto na vodik.. vyriesili vsetky spominane problemy, takze to nebude taky problem ;) .. cakam na porovnanie OJEB.. sorry OLEV :-) a FPEG.
Toyota
| 3. 2. 2015 07:38
myslim ze na vsechny tve posty staci jeden jedinej odkaz, a to podotykam, Nemecko bylo Vodiku zaslibene a puvodne s nim pocitali 3 automobilky, a dnes s nim vpodstate nepocita ani jedna z nich a vodik maj jen jako zalohu kdyby to nahodou nevyslo, ale finance donej jiz vlastni nestrkaj [odkaz]

a aby toho nebylo malo, tak do roku 2020 by jen v CR melo vzniknout 13 tisic verejnych nabijecich mist, ano ctes spravne Evropska Komise chce aby v CR vzniklo do 5 let 13 tisic verejnych nabijecek pro elektromobily, kde pro celou Evropu to ma bejt prez 250 tisic verejnych nabijecich mist pro elektromobily

Cina a USA nejvice dotuji elektromobily, a dotoji i vystavbu dobijecich stanic, na vpodikova auta prizpivaji pouze na vozidla, na cerpaci stanice ne, a ove zeme predpokladaji ze do 5 let bude na jejich uzemi jezdit prez 6 milionu cistych elektromobilu, mimo jine i prave pro tohle prohlaseni ze strany USA a Ciny vedlo BMW k tomu ze zarizli vodik a vydavaji ted postupne celou radu i jako elektromobily (i5 mela bejt puvodne vodikova, nyni je v planu jen EV verze)

jedinou zemi na svete kde zustava miska porad nejista je Japonsko, jenze i tam se prodavaji elektromobily oproti vodikovim autum stale v pomeru cca 3000:1

jo je to blby resit krajiny jako CR a SR, ale jak vidis, i ty nejvetsi krajiny proste vodiku neveri a jdou tou druhou cestou, cestou elektromobilu, ale ja ti preju aby sis splnil sen a nekdy si nejake vodikove auto poridil a byl s nim spokojeny :-)
ix35 FCEV
| 1. 2. 2015 17:31
Není náhodou první volně dostupné auto na vodíkové články Hyundai ix35 FCEV? Prodává se za 65 000 - 70 000 eur a dá se koupit už dva roky.
Avatar - petrumr
ix35 FCEV
| 1. 2. 2015 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ix35 FCEV
| 1. 2. 2015 20:45
Není,je běžně v prodeji už dva roky. Zatím jen omezena výroba cca. 10 000 kusů ročně z důvodu slabého pokrytí vodíkovými stanicemi. Třeba úřady v bruselu ix35 FCEV používají,takže se mi ta zpráva ohledně prvenství toyoty zdá zavadějící když tady je vodíkový vůz již nějaký ten pátek dostupný v prodeji.

2013 - první seriově výraběný vůzna vodíkový pohon

[odkaz]
Ropa je mrtva. Nech zije vodik!
| 1. 2. 2015 19:23
Dobra sprava pre nasu planetu a pre nas. Gratulujem Toyota!
zn: z vyfuku benzinu sa da otravit, z vyfuku vodika sa da napit.
Zas baterky?
| 1. 2. 2015 22:53
Proč spíš nezapracují na principu BMW Hydrogen 7? Motor co místo benzínu spaluje vodík a né dělat z auta elektrárnu.
Zas baterky?
| 2. 2. 2015 10:12
Protože spalování je daleko méně účinné. BMW jde slepou cestou.
Proč NiMH?
| 2. 2. 2015 00:39
Protože Li-ion baterie by mohly ve spojení s nádrží plnou vodíku způsobit problém - jak asi všichni ví, Li-ion baterie mají tendenci v určitých situacích hořet - havárie, zatopení,... Normální elektromobil prostě zhoří, vodíkové auto by mohlo vybuchnout se všemi důsledky - hlavně v USA jsou v tomto směru lidé hodně vynalézaví.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku