Mazda se s MX-5 chytla do pasti dnešní módy v honbě za maximálními výkony a ještě před samotným uvedením nové generace na trh je tlačena k uvedení výkonnější verze.
... do současný NC nabízí 200k v atmosféře (vačky, vejfuk, filtr, flash), u turbokitů nabízí 270k (stage 1, plnící tlak 0.45bar) a 300k (stage 2, plnící tlak 0.65bar). Takže informace o turbu s 200k je u BBR je lichá.
Jinak než se tu rozhořej diskuse o tom, jak 160k je pro MX-5 málo, tak jen malá zkušenost. MX-5 2.0 Mk3.5 jsem pořídil před rokem po tom, co jsem jako auto pro zábavu měl 6 let Imprezu STI se 415k a 580Nm, takže jsem byl, dá se říct, zvyklej na celkem brutální poježdění. Než jsem měl Mazdu doma, už jsem měl vymyšlený, co všechno na ní vytuním, vylepším a změním. A víte co? Krom zadního tlumiče vejfuku, kterej vypadal a zněl opravdu nedůstojně, jsem jí nechal tak, jak sjela z linky (verze nejvyšší výbavy se sportovním nižším podvozkem). A taky tak zůstane. Ano, v přímym srovnání s jinym autem nebo stopkama může bejt v dosažený rychlosti pomalejší. Taky pokud je člověk zvyklej na výkon a krouťák v nižších otáčkách (jako já), může se zdát pomalá. Ale vyjeďte na okresku a nakládejte jí do 7.500 rpm a ručim vám za to, že pojedete rychle, budete mít plný ruce (slastný) práce a budete se královsky bavit. Vyšší výkon v 99% případů nebudete potřebovat a vlastně i dokonce chápu existenci 1.8ky, kterou jsem dřív pohrdal a nekoupil bych jí. Faktor zábavy je pro mě prakticky stejnej, jako byl s Imprezou, kde jsem ale byl každou zatáčku jednou nohou v hrobě, když jsem si chtěl hrát na limitu auta. A druhou nohou v servisu. A díky střeše je to všechno ještě mnohem chutnější. Shrnul bych to takhle MX5 má málo výkonu na letácích pro prodej. Ne ale pro reálnej život. Alespoň pro mě. Respektuju, že to může někdo cejtit i jinak.
Ano, cítím to jinak. Mám ve svém okolí několik lidí, kteří jezdili NA a NB 1.6, respektive NC 1.8 a jsou to auta, jak to říct ...putovní. U majitelů se ohřály chvíli a pak se zase vydaly na cestu. Důvod? Zoufale slabé. V téhle specifikaci je to opravdu akorát tak kabelka pro holky.
Sám mám 1.8, na dynamiku si sice nestěžuji, ale výkonu prostě není nikdy dost a 20-40 koní navrch, co mívaly ve stejné době z obdobných objemů Hondy, by se MX-5 sakra hodily.
Tvrdit, že MX-5 stačí 160 k nebo že GT86 stačí 200 k zavání masochizmem. Na japonské silnice s 80 km/h možná ano, ale na zdejší poměry jsou tyhle japonské sporťáky podmotorované, společně se Swiftem, ale třeba i svého času Coltem Ralliart.
king - za masochistu se rozhodně nepovažuji, přesto tvrdím, že 160 koní v REÁLNÉM životě stačí a i na malým okruhu je to fajn. Je pravda, že spousta řidičů neumí auto vytočit, nedokáže se pohybovat v horním spektru otáček, nedokáže správně řadit atp., jenže za to Miata přece nemůže
Pokud chce nekdo auto pro zabavu, pak to urcite staci. Kdo chce i sportovni vykony, tak souhlasim, ze za to nemuze Miata, jenom se kupujici proste rozhodl pro nevhodny vuz. Podle me by existence silne verze mohla nalakat vic potencialnich zajemcu. To same u GT86/BRZ, kdy se potom spousta lidi rozhodne prave pro nejaky ten rychly hatch a nevi, o co prichazi. Vetsina lidi je hrozne konzervativnich, tak radsi obetuji porci zabavy a ziskaji rychlost s velkym bonusem prakticnosti.
Urcite. Dilem je to velmi povedenym autem, dalsi cast vysokych prodeju je dana taky uz temer ctvrtstoletim prodeje MX5-ky. A kdyz ma za zady takovou velkofabriku se vsim zazemim a servisni siti, jako je Mazda, ..
Asi nemá cenu se hádat. ;-) Neznám ale žádného majitele MX-5, který by při zmínce o 200 koních pištěl a dupal nožičkama, že teda jako tolik výkonu rozhodně NECHCE. >:D
Naprostý souhlas, mám obdobnou zkušenost s BRZ. Člověk si užije spoustu zábavy a dokáže využít maximum auta i sám sebe aniž by se zabil. Navíc i ona rychlost je v dané chvíli velmi subjektivní, což dnešní auta umí dobře maskovat. V BRZ nebo MX-5 si člověk uvědomí mnohem dříve, že jede opravdu rychle než třeba v Golfu R. Navíc dnes se dá koupit ohromná spousta velmi rychlých aut, ale jen málo z nich je adekvátně zábavných nebo je třeba je dostat až na limit, na který si málokdo troufne. Tím nechci říct, že silná auta jsou špatná, to vůbec, jen je třeba brát v potaz, že ne vždy je tu přímá úměrnost ve výkonu a zábavnosti, kterou mají občas lidé vžitou. Navíc znám své možnosti a pro mě osobně to v tuhle chvíli víc než stačí. Neříkám, že v budoucnu nesednu do něčeho rychlejšího, ale jak to vidím, tak zatím není potřeba. Ano, občas třeba chybí výkon na dálniční předjíždění, ale od toho tu jsou jiná auta. Ale tohle je těžké vysvětlit někomu kdo posuzuje auta podle tabulek a fotek. To je pořád, že MX-5 má mít 200k, BRZ taky aspoň 300k a M235i ideálně 380k. Tak si koupím místo MX-5 BRZ, když mi to tak vadí, a je to.
Jasně, nejlepší by bylo mít na výběr, aleto by si člověk říkal pořád a kdo ví zda by se to vyplatilo. Navíc se ještě čeká na dvoulitr u kterého stále není jasné kolik přesně těch koní bude. Zatím je známa jen japonská specifikace, což není úplně směrodatný pro Evropu. A i když bude mít oněch 165koní, tak to v tunu těžkém autě bude dost. A proč ne BRZ? Já jsem uvažoval o MX-5, ale do tý jsem se nevešel, tak jsem zkusil BRZ a byl jsem velmi mile překvapen. ;-)
BBK, dvoukomorovej 100mm od IL motorsport. Chtěl jsem něco, co bud slyšet líp, ale ne moc, aby to neobtěžovalo při delších cestách. Doporučili mi tohle a dobře. Ze začátku jsem z něj byl malinko rozpačitej, zdál se mi tichej moc. Ale tak 1000km mu trvalo, než se trochu vypálil a teď je to přesně akorát. S otevřenou střechou je slyšet pěkně, se zavřenou málo. Je to tenhle: [odkaz]
A nevíš prosím tě, zda pasuje na Miatu NC po faceliftu, Podle mě by to v pohodě mělo, ne? Ani nevím (jsem teda sklerotickej), že máš Miatku :o Máš někde foto a zvuk toho tlumiče?