Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Cayman GT4: Se srdcem z Carrery S

Porsche sice možná chystá pro svou nejmenší řadu čtyřválce, ale zatím nám v předpremiéře servíruje v kabátku kupé Cayman tu nejostřejší krmi. Přichází GT4.
Zpět na článek
4. 2. 2015 09:59
4. 2. 2015 10:03
4. 2. 2015 10:30
4. 2. 2015 11:17
4. 2. 2015 16:08
5. 2. 2015 09:36
Avatar - Ham.
4. 2. 2015 09:55
Průlom v hierarchii Porsche
Pevné křídlo sice trochu kazí design, ale jinak klasické řidičské brko. Správný motor, uložený na správném místě, tohle už dá pokouřit i nejedné ostřejší 911.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
4. 2. 2015 15:12
Re: Průlom v hierarchii Porsche
Souhlasím, tohle vypadá skutečně na řidičskou lahůdku! Zvláště v dnešní době úctyhodný počin.
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 09:56
To nejdůležitější ale najdeme klasicky za přední nápravou ?
To je jistě nějaký překlep, protože to nejdůležitější je totiž před zadní nápravou ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Snooob
4. 2. 2015 10:17
Re: To nejdůležitější ale najdeme klasicky za přední nápravo
Pred zadnou nápravou je logicky za prednou nápravou! Nie? ;-)
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 10:20
Re: To nejdůležitější ale najdeme klasicky za přední nápravo
za přední nápravou je volant, sedačky a až potom motor
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 09:59
Nádhera
Konečně Cayman ukáže co se v něm doopravdy skrývá a jaký má skutečný potenciál, Cayman je supersport
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 10:03
Tak to je on
mého srdce šampion. :-) :yes:
Poslední měsíce se na nás valí stále více a více termínů oznamujících konec atmosfér napříč třídami a značkami a dokonce konec spalovacích motorů vůbec. Co jsem se projel aktuálním caymanem S v manuálu mám jasno, buď GTS nebo tento GT4 krasavec, až se bude chýlit ke konci jejich výrobní cyklus, jednoho pořídím, zavřu do garáže a budu užívat pouze po kapkách... Čeká nás těžká doba, hluchá a jednorychlostní. :-!
Rozbalit vlákno
18
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 10:09
Re: Tak to je on
velice rád bych stebou nesouhlasil, ale bohužel musím souhlasit :'-(

jestli je budoucnost BMW I8, tak bude stát budoucnost za hov-no
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 10:15
Re: Tak to je on
Příští cayman bude mnohem více podobný bmw i8 než si umíš představit.
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 10:21
Re: Tak to je on
né to neříkej, ty lžeš , už dost nebo se rozbrečím :-(
Avatar - Magister
4. 2. 2015 10:10
Re: Tak to je on
Souhlasím, tohle auto je sen. Bude to pravděpodobně jedno z nejřidičtějších aut.
4. 2. 2015 10:14
Re: Tak to je on
no ale že jim to trvalo. Tohle bude kanibalismus ve vlastních řadách.
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 10:18
Re: Tak to je on
Nebude, troufám si říct, mezi carrerou S a caymanem S je hodně velký rozdíl ve způsobu jakým jezdí, tohle GT4 bude ještě o kus opačným směrem od carrery S, tj. jiní zákazníci. ;-)
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 10:24
Re: Tak to je on
zkušenější řidič s Caymanem GT4 bez problému porazí méně zkušeného i s nejostřejší 911kou, ale souhlasím je to úpně jiný styl, s 911 kou je to mnohem těžší na limitu a je mnohem zrádnější jak Cayman s motorem uprostřed
Avatar - boost.
4. 2. 2015 10:21
Re: Tak to je on
Mně se tak rozzářily oči, když jsem na YouTube uviděl video tour od evo ke Caymanu GT4... [odkaz]
Přední náprava komplet z GT3, motor z CS, tři pedály a krásný exteriér. :-! Tohle auto chci za každou cenu jednou vlastnit.

P.S.: Už je v německém konfigurátoru. :-)
Avatar - fOE
4. 2. 2015 10:30
Re: Tak to je on
Ano, takto tedy ano. Je to dalsi z aut ktere nejspis nikdy nebudu vlastnit, ale je na samem vrcholu toho seznamu. Diky ze alespon v teto generaci si vrchol caymanu ponechava 6 valcu. :yes:
4. 2. 2015 10:51
Re: Tak to je on
GT4 má tu správnou dávku brutálna navíc, která mi u Caymanu trochu chyběla...takže takhle vypadá dokonalost... Fantastický! ;-) :yes:
Avatar - CHerokee
4. 2. 2015 15:26
Re: Tak to je on
Rozhodně, teď už těžko někdo může tvrdit, že je to vůz pro holky :-)
Avatar - white label
4. 2. 2015 16:01
Re: Tak to je on
To se říkalo spíš dříve o Boxsteru.
Avatar - Magister
5. 2. 2015 07:50
Re: Tak to je on
Tady různí exoti tvrdí leccos.
Avatar - white label
5. 2. 2015 11:36
Re: Tak to je on
Motiv autora je vždycky stejný, přesvědčit sebe a hlavně okolí, že i kdyby na to náhodou "někdy měl", tak by to stejně "nikdy nechtěl", protože...
4. 2. 2015 12:16
Re: Tak to je on
Jo, to je sen... :yes:
Avatar - white label
4. 2. 2015 15:59
Re: Tak to je on
A na výšku se do něj v pohodě vlezeš, nedotýkáš se hlavou stropu, pokud máš opěradlo nastaveno správně kolmo?
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 17:34
Re: Tak to je on
Na klobouk to není, ale bez problému, prostorově je cayman pro mně hodně podobný ftypu kupé, snesl bych v obou ještě kousek sedačku vzad a volant blíž, ale obecně je to ok. ;-)
Avatar - vertebra
4. 2. 2015 10:17
Vzkaz pro konkurenci
slyšel jsem spláchnout..... :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 10:36
čas na kolo jenom o 2 sekundy pomalejší jak 458 Italia
Cayman GT4 je opravdu prvotřídní náčiní
Rozbalit vlákno
2
4. 2. 2015 10:53
Re: čas na kolo jenom o 2 sekundy pomalejší jak 458 Italia
Na jaký kolo Edo? Na jízdní nebo u traktoru?
Avatar - flyboyeda
4. 2. 2015 11:10
Re: čas na kolo jenom o 2 sekundy pomalejší jak 458 Italia
[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 2. 2015 12:44
Zlatý věk...
Jestli se po přísunu novinek z uplynulých dní, měsíců a roků pořád najde člověk, který začně tvrdit, že žijeme v době, která je úplně na nic, protože je zregulovaná, odtažitá, umělá, zabíjející automobilový průmysl a že dnešní auta stojí za vyližrektum (protože ta pravá a pořádná se dělala naposledy v 90. letech), tak ho vemte trubkou po hlavě... je na čase, aby se probral...

Ke GT4 můžu říct jen: "Slintám..."

>:D >:-[]
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 12:48
Re: Zlatý věk...
Souhlas, jen bych ten "zlatý věk" upravil na "na konci zlatého věku". ;-)
Avatar - Emel
4. 2. 2015 13:17
Re: Zlatý věk...
Z mého pohledu pokud něco chybí, tak jsou to levnější kupátka. Jako GT-86, jen třeba s turbem. Ta třída, kde se prodávalo třeba 200SX S13. Za 2M+ už si samozřejmě vybereš, ale pod mega toho zase tolik není.

PS: vím že ta 200SX taky byla ve své době relativně dražší auto.
Avatar - iudex
4. 2. 2015 13:37
Re: Zlatý věk...
Emele, chyba v jednoducho v nás. A to, že málo zarábame, aby sme si mohli tú GT4 dovoliť. ;-)
Ale ako píše Dinar, one day... a nemusí to byť práve GT4, stačí S alebo aj základ, predvádzačka... No nič, idem radšej zarábať. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 2. 2015 13:51
Re: Zlatý věk...
Zase máme na výběr ze spousty kvalitních hot hatchů, kterých bylo v 90. letech zoufale málo... Mimochodem, pokud mě paměť neklame, tak 200SX stálo jako nové 1,2 mega nebo tak nějak - takže úplně láce to nebyla jak píšeš...
Avatar - Emel
4. 2. 2015 13:57
Re: Zlatý věk...
Já vím, současně auta byla tehdy obecně dražší. Mně prostě mrzí, že pokud koukám po kupátku pro sebe, tak fakt končím u Porsche... a já bych Porsche nutně mít nemusel, klidně bych se spokojil s Mazdou nebo Toyotou nebo třeba Fordem, ale ten výběr je celkem omezený.

PS: ok, pro blbnutí koupím klidně ojetinu...
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 14:40
Re: Zlatý věk...
V roce 93 jsem dal za Astru GSi 16V 630tis. Kč, v dnešních cenách by to znamenalo hrubě přes milion. Docela paleta za 150 koní. >:D Jo, auta jsou dnes levnější. ;-)
Avatar - Emel
4. 2. 2015 16:25
Re: Zlatý věk...
Mimochodem... myslel jsem, že ty už jsi propadl automatu ;-)
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 17:42
Re: Zlatý věk...
V daily caru jedině automat, ale pokud si budu kupovat auto, které chci uchovat jako relikvii řidičské esence s dávkováním po kapkách, pak musí mít manuál, popravdě já jsem z caymana S nechtěl vylézt, žádné auto mi nikdy tak nesedlo, a spec řazení je v tom autě prostě čirá radost. ;-)
Ale třeba do GTI bych si vzal dsg, tam mi nedává manuál žádný bonus.
Avatar - white label
4. 2. 2015 18:09
Re: Zlatý věk...
Jeden bonus přece jen ano, nižší cenu... ;-)
Avatar - white label
4. 2. 2015 18:04
Re: Zlatý věk...
V roce 95 jsem dal za (úplně nový) G3 TDI GT Special (původně to měl být G3 GTI) 750 tis. a pokud bych si ho sám nedovezl z Déčka, tak tady za srovnatelně vybavený chtěli milion (- symbolická sleva), přitom nejvyšší výbava "GT" special se u nás vůbec nenabízela...
I bez dobového přepočtu u nás dneska nestojí celý milion ani 300koňový GR včetně 4M a dsg.
Ještě u G5 GTI se mi vyplatilo jet pro něj do vlčí věže, dneska jezdí (i někteří) Němci naopak k nám.
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 18:33
Re: Zlatý věk...
>:D Tak to je síla, mega za trojkového golfa, dnes by to erko muselo stát dva, aby to bylo z hlediska úrovně kupní síly srovnatelné. Mně se na tu astru podařilo dostat slevu 40tis. paradoxně za to, že jsem byl první, kdo si 16V gsi v ČR objednal. Cali V6 o rok později byla za skoro devět set, ale to byl aspoň šestihrnek. Hrozná doba. >:D ;-)
Avatar - white label
5. 2. 2015 00:14
Re: Zlatý věk...
Shodou okolností i ten G5GTI/dsg tam taky vyšel (v r. 2007) na 3/4 mega a tady chtěli za stejně vybavený kousek 950 tis., takže skoro stejná situace jako v r. 95, jen za "stejné" prachy lepší auto. Dnes už je to naštěstí jinak...
Avatar - Bully_
4. 2. 2015 15:20
Re: Zlatý věk...
Lehce ojety Lotus Elise Mk II./III., Exige Mk II.(SC)? A mas v tom jak jizdni vykony Caymanu S, tak cenu okolo milionu, Toyotu (motor), i tu sundavaci strechu, jako u Miaty :-) A jako bonus navic podstatne nizsi naklady na provoz nez u Porsche.
Avatar - CHerokee
4. 2. 2015 17:28
Re: Zlatý věk...
A kde to seženeš s levostraným řízením a kde to budeš servisovat? A nevěřím, že Lotus má kvalitu a bezpečnostní systémy na úrovni Caymanu. Ale jinak jo... jdou proti sobě. Ale akorát tak v Británii.
Avatar - Bully_
4. 2. 2015 18:08
Re: Zlatý věk...
Taky nejsem v Britanii a mam ho. S volantem vlevo, najdes jich spoustu- staci jenom otevrit jakykoli velky inzertni server s automobily. Servis mam sice 5 km od domu, ale v CR mate v soucasne dobe autorizovany servis Lotusu v Praze. Jinak kdyz mas motor z Toyoty, tak hadej, kam bys mohl jezdit ;-) a na spoustu veci autorizak nepotrebujes vubec.
Pokud hledas kvalitu a bezpecnost a komfort Caymanu a nechces Cayman, od Lotusu si muzes za cenu Caymana koupit Evoru (Evoru S). Ale jiste, ze to nebude premie jako Porsche. Zato je Lotus daleko syrovejsi a zabavnejsi, Porsche je s trochou nadsazky (co do zabavy za volantem) neco jako rada RS od Audi. Znam cloveka, co ma Caymana S jako daily car a Exige (nebo Elise, ted nevim) na vikendy pro zabavu a na okruhy.
Lotus a Porsche proti sobe vubec nejdou, nejsou to primi konkurenti- kazdy nabizi neco jineho. Ja reaguju jenom na jeden konkretni prispevek nad sebou.
Avatar - CHerokee
4. 2. 2015 18:23
Re: Zlatý věk...
No a to je právě to, nebudu jezdit 350 km do servisu, případně pro auto. A s každou garančkou tam. V Toyotě samo nebudou mít pro tyto věci autorizaci a člověku pak padne záruka.

Jaký je lotus nemohu proto porovnat a ani v tabulce časů na Severní smyčce jsem ho neviděl, zda je o tolik lepší.

Nejdou, protože Lotus nemá zázemí a potácel se nad krachem. Ale přeju mu jen to nejlepší, čím více konkurence, tím lépe.
Avatar - Bully_
4. 2. 2015 18:51
Re: Zlatý věk...
Porad bohuzel nechapes, ze proti sobe nestavim Porsche vs. Lotus, ale reaguju na neco a na nekoho uplne jineho. Na prispevek toho, co si preje ojete auto, levnejsi a pro zabavu, ne obyvak na kolech, nebo maly supersport. Davam jenom jiny tip, alternativu.
Jestli mas u domu servis Porsche a potrebujes tam pravidelne a casto jezdit i s lehce ojetym autem, pak chapu, musis si koupit Porsche, kdyz je to pro tebe rozhodujici. Ale mizerna sit autorizovanych prodejcu a servisu Lotusu je samozrejme obrovske minus pro ev. zajemce o tyto vozy. To je ale udel kazdeho "exota".
Casy na smycce jsou u auta vylozene pro zabavu rozhodujici pro koho? >:D
Az se v nejakem Lotusu projedes, pak ti bude uplne sumak, jestli nekdy balancoval nad krachem nebo ne. Syrovejsi auto, po ridicske strance, dneska nesezenes. Leda tak "motorku na kolech" ve stylu Ariel Atom, Caterham nebo Donkervoort.
Avatar - Emel
4. 2. 2015 20:34
Re: Zlatý věk...
Zajímavých ojetin jsou spousty... tam by asi Lotus nebyl moje první volba, k Lotusu žádný velký vztah nemám... ale musí to být zábavné autíčko, to zas jo :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
4. 2. 2015 14:56
Re: Zlatý věk...
Já to tvrdím pořád, konečně někdo, kdo to vidí stejně :yes:

Ale současně má Dinar pravdu v tom, že už se ta zlatá éra chýlí ke konci...

Jinak v rámci sporťáků je tohle spolu s Lotusem Exige S Cup jasná volba.
4. 2. 2015 16:08
Cayman vs 911
U každé předchozí generace Caymanu se říkávalo, že by zvládl i více, ale je uměle držen pod 911 , aby mu nekonkuroval. Nyní to vypadá, že Porsche odbrzdilo a dává zákazníkovi na výběr, zda chce "klasiku" nebo vůz s motorem před zadní nápravou.
Rozbalit vlákno
4
4. 2. 2015 18:36
Re: Cayman vs 911
A kolik těch předešlých generací bylo ;-) ? To já jenom tak ze sportu..

Naprostý souhlas, cayman byl vždy "podmotorován". Jsem toho názoru, že si u předchozí generace porsche pouze ověřilo, zda bude resp. nebude cayman lovit ve vlastních vodách a když se ukázalo, že zákazník cayman a 911 není tentýž, tak caymanu trochu popustilo uzdu.

GT4 je bezpochyby fantastické auto, ale bude na mě vždy působit jako cayman tj. jako hračka (lhostejno zda 981 nebo 987) - pro rejpaly, jasně, nejel jsem v GT4 (pouze S s PDK, v porovnání s PDK považuji manuál za anachronismus..). 911 je i díky své koncepci (v porovnání se vším ostatním) kategorie sama pro sebe (kdo zažil potvrdí, že výjezd ze zatáčky v 911 je jedinečný pocit). Zdaleka nechci napsat, že cayman je humus a 911 je pecka, ale 911 je strojovna, kdežto cayman stroječek :-)
Avatar - CHerokee
4. 2. 2015 20:23
Re: Cayman vs 911
Jenomže tam, kde končí dobře vybavený Cayman GT4, začíná základní Carrera. A pak z hlediska zábavy si myslím vyhrává Cayman.

Jen nevím jak u něj s tím podvozkem sníženým ještě o 3 cm...aby se sním dalo přejet přes retardér. A tež nechápu (po prostudování ceníku a konfigurátoru), proč do něj nejde objednat parkovací kamera (křídlo bude vadit) nebo alespoň parkovací čidla... to asi aby to byl adrenalin i na parkovišti :-) .
4. 2. 2015 20:54
Re: Cayman vs 911
Jain, 911 je agilní až dost.

>:D , můžeš si ale objednat ISOFIX, kdyby sis chtěl dát Nordschleife s miminem.. To bude teprve adrenalin :-)
Avatar - Magister
5. 2. 2015 07:52
Re: Cayman vs 911
Souhlas...tež jsem si to prostudoval... některé základní věci jsem tam nenašel, jak uvádí CHerokee, ale na isofix nezapomněli....
5. 2. 2015 09:36
Nordschleife
Je třeba si uvědomit, že tenhle Cayman GT4 zajede Nordschleife za 7:40 , což je stejný čas, za který to zajel v roce 2009 s 911 GT3 Walter Rohrl . Současná 911 GT3 to zajede za 7:32 , což také není až zas tak velký rozdíl :-) .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Magister
5. 2. 2015 12:01
Re: Nordschleife
Druhá věc je, jak se tyto informace promítnou u běžného řidiče v normálním provozu :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud