Mazda 5 je po představení nové řady 2 a MX-5 jediným modelem v nabídce hirošimské automobilky, který nevyužívá technologii SkyActiv. Její dny jsou zdá se sečteny.
Třeba já mám MPV velmi rád, patří mezi mé oblíbené kategorie aut. Ale lidi v dnešní době buď nemají děcka, nebo jich mají málo, takže není dost lidí, kteří by výhody MPV dostatečně ocenili.
no já taky děti nemám, ale MPV považuji za nejideálnější auto v každém případě. čas od času člověk potřebuje něco převést, jede na dovču s krámama a tak se větší auto hodí. osobně se mi velmi líbí S-max, to je auto a pak tahle mazda je hodně dobrá.
Já třeba na MPV oceňuju mimo nesporných praktických vlastností i ten pocit z řízení malého autobusu. Většina lidí má užívaní si řízení spojené jenom se svižnou jízdou s dobře držícím HB, zadokolkou, nebo nejlíp sporťákem. Ale mě baví i takovéto poklidné plutí krajinou. A k tomu je MPV výborné.
podla mna mpv je nalepsia kategoria vobec. Vybava a komfort strednej triedy, sice o nieco horsie jazdne vlastnosti, ale vyssia pasivna bezpecnost, lepsi rozhlad na cestu, prakticke vlastnosti neporovnatelne.....Ja uz ine auta ako mpv kupovat asi nebudem.
To je taková hodně nešťastná paušalizace. Je to jako říct, že lidi nemají peníze (snad se michalpneu nenaštve, že tady zase někoho poučuji :-) ). O statistiky se nemůžu opřít, ale minimálně lidi v mém okolí mají děcek hodně, není divu, v našem věku je to zcela na místě. Navíc nevím, proč by rodina s dětmi musela zákonitě sahat po "empévéčku", když v zásadě stejnou službu odvede i běžný kompaktní kombík (jo, člověk se musí víc ohnout, když dává to škvrně do sedačky). Jinak Mazda 5 se mi moc líbila, ale pouze před fl.
Kompaktní kombík stejnou službu neodvede. Ale může taky posloužit. V případě, že máš 3 děcka, už máš ale v případě kompaktního kombíku problém. A když jich máš ještě víc, už je to kompaktní kombík celkem na nic.
V případě, že máš 3 děcka, tak se zapotíš i s tím kompaktním mpv, který je na stejném podvozku, jako kompaktní kombík. A mít víc jak 3 děcka, tak bych to musel vyřešit asi nějakým Multivanem nebo něčím podobným, který plnohodnotně odveze těch alespoň 6 lidí i s batožinou.
Do aut, jako je Scenic, nebo C4 Picasso 3 sedačky celkem v pohodě dáš. Sice stojí na stejném základě jako kompakt, ale kabina je mnohem prostornější a líp využívá šířku auta.
Uvažuju o rodině, která nebude mít trojčata, tudíž nepotřebuje 3 stejně velké sedačky zaráz. Jinak souhlas, už jen tím, že málo kompaktů nabízí isofixy pro 3 sedačky. Vlastně nevím o žádném, to ovšem neznamená, že takový neexistuje.
Ono nejde jen o šířku pro 3 sedačky, ale jde o to, že zadní lavice je v kombíku většinou tvarovaná ve prospěch 2 krajních sedadel, takže se tam 3 dětské sedačky blbě dávají, aby nebyly různě nakloněné na bok. V MPV (i kompaktním) máš většinou 3 rovnocenné sedadla, které jsou sice trochu užší, ale dávají možnost tam dát v pohodě 3 dětské sedačky.
a ja som lezal na zadnom plate okna....a liazkou som lezal na motore v strede. Aj dns byto deti prezili, ale moja penazenka nie....policajti na kazdom rohu....
navyse premavka aj rychlosti su niekde inde ako kedysi
No stačí jeden podsedák, který chceš posunout kvůli dalším 2 dětem víc na kraj a je problém. Tři rovnocenná sedadla jsou prostě pro 3 děcka vzadu velká výhoda. Nehledě na celkový prostor, variabilitu, snadnější připoutávání. Děcka mají lepší výhled. Prostě MPV je pro jízdu s dětma celkově lepší volbou.
ja mam dve deti a mal som strednu triedu, pre mna j prechod na mpv postup o dval levely vyssie. Konecne mi decka nekopu do sedaciek zozadu (aj ked moc chcu, tak dociahnu, ale uz to nie je o tom, ze pri pohybe zavadili o operadlo vzdy). Maju stoliky, sedacku im mozem dat aj do polohy na spanok pri nocnej jazde na dovolenku.
Ano, kombik nizisej strednej urobi sluzbu, ale to potom aj fabia kombi, alevo citigo..... kazde auto urobi sluzbu, ide o to, ktore prinesie aky komfort a uzitok.....
no, jenže to je otázka do pranice. Spousta kombíků a jsou menší než normální sedany nebo liftbacky u jiných výrobců. Viz třeba octavie, která v liftu má kufr mnohdy větší než kdejaký kombík, ale to jen pro příklad.
je fakt, že třeba i u Forda, kdybych měl uvažovat o S-maxu nebo Mondeu combi, tak sám nebudu vědět po čem sáhnout, protože to mondeo je naprosto dostačující. Je to těžko říct, ale zrovna příklad toho S-maxu a Galaxy je evidentní, že segment MPV funguje i nadále....
jenže vzhledem k stále se zvětšujícím vozidlům střední a nižší střední třídy je fakt že u některých výrobců MPV postrádá smyslu.
Kdybych řešil dilema S-Max nebo Mondeo, tak sáhnu po S-Maxu, protože to je nejhezčí MPV na trhu a jedno z nejhezčích aut vůbec (pro mě). Taky jsem o něm uvažoval (lehce jetém), nakonec ovšem skončil právě u toho kompaktního kombíku (fungl novém).
ani by som nerozmyslal, jednoznacne Smax. Ozaj mondeo sa sice berie ako etalon priestoru, ale mondeo vzadu nema vela miesta. A dnes decko v autosedacke je narocne na priestor vzadu, nehovoriac o moznosti nastavit seacku na spanok...
no to si teda nemyslím...zrovna ty crossovery jsou spíš modní záležitost, než funkční. Navíc ta hranice mezi crossoverem a malým SUV je docela tenká a zrovna spousta výrobců je zrovna moc nedodržuje.
Co je konkrétně takový typický crossover pro rodinu? přiznám se, že mě teď žádný model nenapadá....
Další věcí je, jak přistupovat k označení "rodinný", "pro rodinu". I ten crossover poslouží rodině stejně dobře, akorát ho na marketingovém oddělení označili jako crossover a ne rodinný vůz.
to už je věc druhá, to třeba u hyundaie je pro rodinu a rodinný jedno a to samé, ať je to jakýkoliv model, tak se s tím marketingové oddělení nesere:-)
To je právě ono... módní záležitost. Hezky to vypadá, praktičnosti se moc nedá. A lid, coby dav, je módou snadno manipulovatelný. Přemýšlím, kolik crossoverů nabídne srovnatelný prostor s vně stejně velkým MPV...
presne. MPV je praktickejšie, ale väčšina odíde zo showroomu na SUV alebo crossovere v podobnej cene. tak sa Mazda prispôsobila trhu. Z novej CX-3 predajú minimálne dvojnásobok ako z Mazdy5. a biznis je biznis.
Ale prd, u Mazdy 5 je jeden problém a to je malý úzký interiér - na 3 děti vedle sebe zapomeň, proto ji v evropě válcují GScenic, GPicasso, P5008, Touran atd. O malém kufru nemluvě, na 3 dětí je ho potřeba moooc ;-)
Btw kdo má velkou rodinu SUV v této kategorii neocení, prostě se do něj nevejde. Na Multivan apod má rozpočet málokdo ...
Ja myslim, ze se potreby rodin precenuji. Tri sedacky nacpes i do rapida, dve deti v sedacce a jedno bez usadis ve fabii bez problemu. Jediny limitujici faktor u takovych aut je kufr na kocarky a kramy kolem. To se ale Mazdy 5 rozhodne netyka.
Ty 3 sedačky v užovce, jako je rapid, bych chtěl teda vidět. Já jsem si něco užil usazovaní a upoutávání děcek do běžných kombíků a proto musím říct, zlaté MPV. Už jen třeba taková drobnost, že v MPV jsou ve druhé řadě kratší sedáky a děcka nemají vystrčené nohy dopředu, atd. Nemusím se tolik ohýbat, kroutit a páchat jógu při nakládání děcek.
MPV je prostě kategorie vymyšlena primárně pro rodinu a při užívání je to poznat.
Do rapida 3 sedacky narves. Samozrejme zalezi na konstrukci tech sedacek, ale existuji takove, ktere se tam vejdou. Rapid je sice uzovka, ale prostor vyuziva maximalne. Nepochybuji o tom, ze MPV bude pohodlnejsi, pokud chces davat 3 autosedacky, tak je vice, nez vhodne, ale pro beznou rodinu s dvema detmi v sedacce, pripade jeste jednim bez ni, staci male auto a uz nizsi stredni trida nabidne pohodli bez kompromisu. Tvrzeni, ze je Mazda 5 pro rodinu nedostatecna, je hodne prehnane.
Deti bez autosedacek si tam sednou, ale jakmile ma kazde autosedacku, nemas absolutne zadnou sanci tam 3 deti nacpat. Tady zafunguje jedine MPV, crossover je moc uzky.
Vůbec nemáš páru, o čem mluvíš. 3 sedačky nedáš ani do Octávky natož do Rapidu. a základní velikost kufru u M5 je necelých 430l, tedy o 200l míň než u konkurence. Než začneš plkat blbosti, jdi si to vyzkoušet. Mám už druhé nové MPV za poslední dobu a velkou rodinu, tzn mám vyzkoušeno ;-)
Jasně, dětské sedačky mají běžně šířku přes 50cm, např Cybex i 55cm. Tzn ikdyž je necvakneš do isofixů (což je hloupost), tak 3 do 140cm (cca šíře Rapidu vzadu) prostě nenarveš ;-)
Jinak 430l měla F1 také a bylo to i s dvěmi dětmi dost nahraně, nemáš ani ponětí, co všechno ženský dokážou napakovat sebou na cesty >:D
Tady si to můžeš vyzkoušet - na strance uplně dole:
[odkaz]
Autobild delal test a ze vsech skodovek se tri sedacky vesly do yetiho a rapida s hodnocenim "tesne", takze narves. Nevim, jestli byly dve v isofixu, nebo kurtovane pasy, ale vesly se. Jinak 430l v mazde bude podle me lepe vyuzitelnych, nez ve fabii (uz jenom kvuli pravidelnejsimu tvaru). Do fabie combi se peticlena rodina sbali (i kdyz jedno dite pojede bez sedacky, tam se tri opravdu nenarvou), budou se muset trochu uskromnit, ale sbali. A kdyz se vejde do fabie, tak sam musis videt, jak prehnane v souvislosti s tim pusobi polemika o dostatecnosti Mazdy 5, jakozto rodinneho auta.
Víš co, mysli si co chceš, já to mám ověřeno praxí a to mi stačí. Proto mám MPV se třemi samostatnými sedačkami a vnitřní šířkou přes 150cm = jsem v klidu. Tím tato diskuse pro mě končí ;-)
Kdo si tim neprosel, nepochopi. Ja postupne objel vetsinu autosalonu a zkousel i s autosedackama a vysledek ? Jakykoli kombik ani nahodou nebo velmi natesno, kompaktni MPV natesno (zapinani bylo o zlomeni prstu) a skoncil jsem u SMaxu - cokoli mensiho nemelo sanci.
3 sedačky- to je kravina jak hrom. Jaké procento rodin má 3 malé děti? Mazda v Evropě nikoho neválcuje ani s novinkami, natož se starou M5.To nesouvisí se třemi sedačkami...
to je podle mě škoda, že tohle autíčko nebude mít následníka. Podle mě má tato kategorie opravdu velký smysl a hlavně ta pětka byla opravdu velký držák. Když si vezmu, kolik jich tu přezouvám a jak ty auta vypadají po 5 nebo i osmi letech, tak to rozhodně není žádná japonec nakonec, ale fakt kvalitní auto s kvalitními materiály. Navíc prostorově je to vevnitř opravdu super auto...
Vidím chybu v marketingu Mazdy. Například, toto jinak velmi podařené auto, se v reklamách téměř nevyskytuje a ani nevyskytovalo. ;-\ Samozřejmě nevíme jak je tomu jinde, ale tady u nás - bída. ;-\
Souhlas. Reklamní trhák to dozajista není. Ale ti co o takové auto stojí nebo stáli, se o něm bohužel ani nedozvěděli a koupili evropskou konkurenci, kterou sem tam v okolí občas viděli nebo jejich známí vlastnili. A pozor! S Mazda dealery se pytel také zrovna neroztrhl.
Jo to je taky fakt. Na druhou stranu, dneska v dobe informacnich technologii si clovek pri hledani noveho auta vetsinou da tu praci a zada sve pozadavky do nejakeho vyhledavace aut, ktery bere udaje primo od SDA. Ale je pravda, ze kdyz se na mimibazaru rozkrikne, ze "manza dovez' grand scenica", tak Mazda proste nema sanci.
Táto posledná generácia bola dizajnovo podľa mňa veľmi rozpačitá, bohužiaľ až škaredá. Pritom jej predchodca bolo jedno z najkrajších áut vo svojej triede a možno podobne ako Touran by s vylepšeniami vydržala dodnes. [odkaz]
Odliv od MPV chápem ale aj tak je zaujímavé, že napríklad Kia do toho šla s novým Carensom.
tak popravde mne sa viac paci sucasna generacia 5-ky ako ta predosla... som mozno v mensine ale je to tak..... kolko ludi tolko chuti, skor ako dizajn tu vidim problem s tym ze je to japonec..... proste zase tu ide o obmedzenu konfigurovatelnost vybav motorov a podobne.... tu vidim problem... europan si tazko vyberie.... na tomto stracaju aj auta ako accord lancer a dalsi japonci...... pritom su tu super auticka.... ale co narobis
mpv logicky odchádzajú, nie sú sexi ani okázalé ako suv. Stoja veľa peňazí a dojem robíš ako s dodávkou (s nadsádzkou). Táto 5 bola navyše aj škaredá, tak má podobný efekt ako Bmax - aj tí, čo by to kúpili sa toho zľaknú.
mne sa mazda 5 celkom paci... skoda ze sa v eu moc nepresadila.... ;-\
na druhej strane.... pozeram ze nam v r 2014 klesla riadne aj dacia lodgy.... co sa to s predajom mpv v eu deje neviem..... pridu mi totiz praktickejsie ako mnohe lifestylove crossovery za podobnu cenu .... hadam nevymiznu mpv v eu uplne.... bola by to skoda
Lodgy klesla, protože v levné verzi nemá pořádné motory a s dCi už stojí jako každé jiné auto. Navíc její design je skutečně diskutabilní. Vnitřní prostor nic moc (úzká), výroba v Maroku a záruka na neprorezavění jen 6let ;-\
SUV a Crossovery pro rodiny?? MPV jsou vevnitř daleko prostornější ! SUV mají velká kola, tedy velké podběhy co zasahují do vnitřního prostoru a tím jej zmenšují. Příklad za všechny Chevrolet Orlando, který je na zadních sedadlech tak široký asi jako Favorit. 8-s
ano orlando nie je zrvna to prave orechove mpv, ma len nejakych 440l kufor a ako bonus je aj jedno z najtachsich mpv na trhu. v dizli a vybave skoro 1800kil, pre provnane moj grad scenic3 5miest, 1,9dci, najvyssia rada + priplatok koza ma v technicaku 1575kg....a to je grand scenic rozmerovo uplne inde oproti orlandu