Design
Přihlásit pro přidání komentáře
habanero1
Ten sedan potřebuju :yes: mimochodem, kolik má FRS vůbec vážit?
Libor Gondek
A to vymyslel kterej blb?
Že dělá Škoda a Volskwagen "závodní" kombíky, který se na to samozřejmě vůbec nehodí, ještě neznamená, že to tak budou dělat všichni. Někteří konstruktéři mají totiž také rozum...
Sedan ujde, ale pořád za sebou vláčí batoh, kterej bude v zatáčkách znát. Když chce někdo RS, neměl by při tom myslet na to, kolik cihel dá do kufru a jestli se tam vleze dvoumetrová fošna...
Že dělá Škoda a Volskwagen "závodní" kombíky, který se na to samozřejmě vůbec nehodí, ještě neznamená, že to tak budou dělat všichni. Někteří konstruktéři mají totiž také rozum...
Sedan ujde, ale pořád za sebou vláčí batoh, kterej bude v zatáčkách znát. Když chce někdo RS, neměl by při tom myslet na to, kolik cihel dá do kufru a jestli se tam vleze dvoumetrová fošna...
Taková audi RS6 je taky kombík a nikdo neřekne ani píp. Ikdyž pravda ta je taky o 2 levely dražší a větší. A jak dokazují občasné policejní záběry k pašování cigaret není vůbec špatná
Hotheč má smysl ze dvou důvodů😒br />
1) díky sdílení komponent s běžným produkčním autem umí nabídnout zajímavou cenu
2) spojuje praktičnost s rychlostí
Kdybychom se bavili jen o 2), pak je kombík úplně logická varianta - prostě pro rodinu si koupím Octavii RS a pro zábavu si koupím Caymana, jiné varianty nedávají smysl (trošku přeháním).
Až 1) dává smysl i těm ultimativním HH typu MRS - ne že by byl MRS v čemkoli lepší než "opravdové" sportovní auto, je ale při stejné ceně silnější nebo při stejném výkonu levnější.
2) spojuje praktičnost s rychlostí
Kdybychom se bavili jen o 2), pak je kombík úplně logická varianta - prostě pro rodinu si koupím Octavii RS a pro zábavu si koupím Caymana, jiné varianty nedávají smysl (trošku přeháním).
Až 1) dává smysl i těm ultimativním HH typu MRS - ne že by byl MRS v čemkoli lepší než "opravdové" sportovní auto, je ale při stejné ceně silnější nebo při stejném výkonu levnější.
V cem je ten Megane RS tak ultimativni, oproti GTI, Cupre aj.? Ze se nabizi jenom ve tridverova variante?
To možná trochu taky, ale hlavně to bude jeho tradičními "CUPově" orientovanými verzemi, které dosud nikdo z přímé konkurence běžně nenabízel.
O neCupových verzích MRS to zdaleka tolik neplatí.
O neCupových verzích MRS to zdaleka tolik neplatí.
Tak zrovna mezi verzi Cup a tou normalni je zhruba takovy rozdil, jako mezi Golfem GTI a GTI Performance. Ze by se tim Golf najednou stal nejakym "ultimativnim hothatchem" se mne nezda, je tam jenom neco navic. Porad jde (MRS, GTI, Cupra, ..) prece o stejnou koncepci vozu s +- stejnym vykonem na papire i v realu, charakterem, uzitnymi vlastnostmi (az na ten chybejici par dveri >😁 ) atd. atd. . Dokonce to vsechno stoji +- stejne penize a lidi se rozhoduji pro jedno nebo druhe kvuli rozdilum ve vybave, sympatiim ke znacce nebo image.
Golf GTI Performance je poprvé až v této g. a má už sice taky samosvor (+ větší brzdy a symbolicky zvedlý výkon), ale jinak není nijak "Cupově" orientován, např. tvrdším/sníženým podvozkem, skořepinová Recara apod. A nic jako jsou verze R26.R, nebo Trophy u GGTI taky nenajdeš.
Ta aura ultimativnosti MRSC (v rámci hh) na nějakém základě prostě vznikla, že se to s ní mnohdy zbytečně přehání, tak s tím souhlasím taky...
Ta aura ultimativnosti MRSC (v rámci hh) na nějakém základě prostě vznikla, že se to s ní mnohdy zbytečně přehání, tak s tím souhlasím taky...
Podle techhle tebou jmenovanych meritek (samosvor- ano, casto tam byl, tvrdost, nizka svetla vyska a vyrazne tvarovane sedacky) je daleko ultimativnejsi posledni Honda TypeR. Na rozdil od tech jmenovanych dnesnich HH ji schazi vyssi vykon, zato je podany s takovym charakterem, ktery ji muzou zavidet vsechny ostatni dohromady.
Pojem "ultimativni" bych proste u zadneho z de facto totoznych aut nepouzil, kdyz se od sebe lisi opravdu minimalne. Daleko ultimativnejsi je treba porad velmi civilizovana GT86/BRZ, i kdyz ji pojede snad kazdy z tech rychlych hatchbacku.
Pojem "ultimativni" bych proste u zadneho z de facto totoznych aut nepouzil, kdyz se od sebe lisi opravdu minimalne. Daleko ultimativnejsi je treba porad velmi civilizovana GT86/BRZ, i kdyz ji pojede snad kazdy z tech rychlych hatchbacku.
Hlavním obecně známým měřítkem ultimativnosti MRSC je jeho čas na NS v rámci FWD hh, a že o tom ví své i samotná Honda (kterou to zřejmě dlouho svědí) nemusím zrovna tobě určitě připomínat.
Ovšem pokud si někdo sám vybere podle čeho bude celkovou míru ultimativnosti posuzovat, pak k tomu stačí třeba i ten relativně slabý, ale atmosferický, motor posledního CTR, nebo cokoli jiného u jiného hh, než je MRSC.
CTR ale není Toyobaru, TB je rwd coupé, mělo by tedy mít více ultimativnosti v DNA, než FWD hh obecně, a to bez ohledu na absolutní rychlost.
Srovnávejme srovnatelné.
Ovšem pokud si někdo sám vybere podle čeho bude celkovou míru ultimativnosti posuzovat, pak k tomu stačí třeba i ten relativně slabý, ale atmosferický, motor posledního CTR, nebo cokoli jiného u jiného hh, než je MRSC.
CTR ale není Toyobaru, TB je rwd coupé, mělo by tedy mít více ultimativnosti v DNA, než FWD hh obecně, a to bez ohledu na absolutní rychlost.
Srovnávejme srovnatelné.
Takze jsme se dostali k jadru pudla, tedy k uplnemu zacatku nasi diskuze: jak muze byt jedno z rady stejnych aut oproti jinym, stejnym, ultimativni? Odpoved- musi se vyrazne lisit :yes: Recara, par vterin na nejakem Ringu, vetsi brzdy nebo generator zvuku ultimativnost nevyrobi.
Edit- stejne tak nejakou ultimativnost nevyrobi ani rwd a silny motor v baleni coupe, porad muze jit "jenom" o silnou, rychlou a klidne zoufale nedotacivou zadokolku.
Edit- stejne tak nejakou ultimativnost nevyrobi ani rwd a silny motor v baleni coupe, porad muze jit "jenom" o silnou, rychlou a klidne zoufale nedotacivou zadokolku.
Záleží na tom, v rámci čeho srovnáváš, v rámci fwd hh je to pochopitelně o něčem jiném, než napříč různými kategoriemi. Vše je relativní, včetně míry "ultimativnosti".
Celkovým naladěním - podvozku, řízení, spojky, motoru, zvuku, nabídkou komfortní výbavy. U GTI je vidět ten důraz na každodenní použitelnost, u Meganu víc důraz na čas na Ringu.
Právě GT-86 je hezkým argumentem k bodu 1 a k tomu poslednímu odstavci - GT-86 je přesně to opravdové sportovní auto, které je ale logicky při srovnatelné ceně s MRS výrazně slabší... zeptej se Thomasina 😉
Právě GT-86 je hezkým argumentem k bodu 1 a k tomu poslednímu odstavci - GT-86 je přesně to opravdové sportovní auto, které je ale logicky při srovnatelné ceně s MRS výrazně slabší... zeptej se Thomasina 😉
To ale vylozene hledas detaily, kterym se tyhle vozy od sebe vubec odlisuji. Cim jsou tak diametralne odlisne, ze by u jednoho slo o "bezny HH" a u druheho o "ultimativni HH" jsi neodpovedel. Pokud je to "v mire ultimativnosti pro danou tridu" (jak rika wl ve 21:56 o kousek vys), pak pokud je MRS Cup v ramci fwd HH "ultimativni HH", tak ten posledni vyrabeny TypeR je potom "formule 1" >😁 (za pouziti stejne prehnane terminologie).
Ty sem zase taháš minulou CTR, ale jak už jsem psal, záleží na to k čemu tu ultimativnost konkrétně vztahuješ. Obecně v rámci fwd hh ultimativní - tedy rozhodný, krajní, bezpodmínečný např. vůči nejlepšímu času na NS, a to na minulou CTR opravdu nesedí a o co jiného jde u F1, než o best time, tomu je přece podřízeno vše, nebo snad někdo primárně řeší "zábavu" pilotů F1 za volantem? Na novou příští CTR by to naopak sedět mělo, ale ta už zase určitě nebude s (pro tebe ultimativní) atmosférou, takže záleží na tom, jakému pojetí "ultimativnosti" dává kdo přednost.
MRSC je tedy v rámc fwdi hh ultimativní k časům na okruhu, i proto MRS "CUP".
MRSC je tedy v rámc fwdi hh ultimativní k časům na okruhu, i proto MRS "CUP".
Zkusím přiblížit svoje myšlenkové pochody. Na začátku klíčová otázka - má smysl stavět "sportovní" auto z předokolkové krabičky typu Golf, která je tvarově pro sportovní auto naprosto nevhodná? Kupodivu má, a to ze dvou důvodů které jsem napsal - odvezeš v tom rodinu na výlet a díky sdílení komponent s masovým modelem je možné takové auto vyrábět levně.
No fajn, a touhle optikou - je fakt tak nebetyčná kravina postavit silný kombík? Nebo naopak dává ten kombík lepší smysl jako univerzál než hypotetický superultimativní hothatch, který už ztrácí denní použitelnost, ale přitom si pořád nese ty kompromisy v konstrukci? Já si vzpomněl na MRS R26R, ale nemusíme se s tím nutně vázat na Megana... prostě HotHatch s tvrdým podvozkem, skořepinama, třeba i rámem...
Můj osobní názor - pro rodinu bych si klidně koupil Golf R Variant a dávalo by mi to perfektní smysl. Jako auto čistě pro zábavu bych vždycky upřednostnil RWD kupé a jedině cena by mě přiměla uvažovat o nějakém HH.
No fajn, a touhle optikou - je fakt tak nebetyčná kravina postavit silný kombík? Nebo naopak dává ten kombík lepší smysl jako univerzál než hypotetický superultimativní hothatch, který už ztrácí denní použitelnost, ale přitom si pořád nese ty kompromisy v konstrukci? Já si vzpomněl na MRS R26R, ale nemusíme se s tím nutně vázat na Megana... prostě HotHatch s tvrdým podvozkem, skořepinama, třeba i rámem...
Můj osobní názor - pro rodinu bych si klidně koupil Golf R Variant a dávalo by mi to perfektní smysl. Jako auto čistě pro zábavu bych vždycky upřednostnil RWD kupé a jedině cena by mě přiměla uvažovat o nějakém HH.
Když se podívám na cenu Mustangu a předpokládnou u RS, tak mám o tom prvním bodě dost velký pochybnosti 😄
Myslíš na cenu Mustanga s R4, tedy s "polovičním" motorem pro něj?
Co je dobré pro hh, nemusí být dobré i pro Mustanga... 😉
Co je dobré pro hh, nemusí být dobré i pro Mustanga... 😉
Proč s polovičním? První tři generace Mustangu nabízely taky čtyřválec - 2,3 litr, takže jde jen o navázání tradice 😉
Ano, to slovo "taky" je velmi podstatné... 😉
Teď nevím jak to myslíš. Ford po většinu doby nabízel čtyřválec, šestiválec i osmiválec, což činí i nyní u nové generace (kromě šestiválce u nás). Kdyby nasadil čtyřválec poprvé v historii, tak bych kritiku chápal, ale takhle se čtyřválcem nemám nejmenší problém a klidně bych o něm uvažoval 😄
4cyl engine byl použit v Mustangu poprvé až v roce 2005. Do té doby pouze R6 a V8.
Dědo, jsi klasický příklad toho, že by se měl člověk v každým věku (do)vzdělávat >😁
Mk2 (1973-197😄
Druhá generace přinesla čtyřválcové motory 2,3 l (žádná novinka!) a rozměrově se svými 4,45 metry délky přiblížila zpět ročníku 1964 Její kontroverzní design však stál židli manažera Lee Iaccoccu, který později zachránil Chrysler… Fanoušci ji milují ze všech nejméně, přišla v době palivové krize a dostala podvozek ze subkompaktu Pinto. Ona, ani ty pozdější na „jedničku“ nedokázaly obchodně navázat. Historii druhé, třetí a čtvrté řady jsme se podrobně věnovali zde. „Dvojka“ byla uvedena i coby klasický fastback s výklopnou zádí, předchůdce s kulatou střechou ji totiž neměl. Existovalo kupé i varianta s odnímatelnou střechou. V6 objemu 2,8 l měl původ v evropském kupé Capri, vidlicový pětilitrový osmiválec dával pouhých 100 kW. Úpravy vzhledu probíhaly prakticky každoročně.
Mk3 (1979-1993)
Třetí řada na podvozku Fox (liška) s rozvorem 2,55 m se vyráběla ze všech nejdéle, plných čtrnáct let (1979-1993). Místo chromovaného emblému s koněm dostala na karoserii bohužel pro ostatní fordy typický modrý ovál. A dočkala se dokonce čtyřválce s turbem. Letošní návrat tedy není žádným velkým překvapením. Nakonec se „trojka“ vyráběla coby kupé, kabriolet s plátěnou střechou a také třídveřový „hatchback“. Měřila kolem 4,55 m a překvapivě byla o 100 kg lehčí. Turboverze čtyřválce 2,3 l dávala 87 kW, nadupané okřídlené SVO (Special Vehicle Operations) později dokonce 128 a ve finále až 149 kW. Nový vidlicový šestiválec 3,3 l doplnil klasický pětilitrový osmiválec. Sice jej na krátký čas Ford nahradil jednotkou 4,17 l/88 kW, ale pak se do výroby zase dostal zpět. Ve třiaosmdesátém se změnila příď a záď, o čtyř léta později se přední světla protáhla výrazněji do boků.
Mk2 (1973-197😄
Druhá generace přinesla čtyřválcové motory 2,3 l (žádná novinka!) a rozměrově se svými 4,45 metry délky přiblížila zpět ročníku 1964 Její kontroverzní design však stál židli manažera Lee Iaccoccu, který později zachránil Chrysler… Fanoušci ji milují ze všech nejméně, přišla v době palivové krize a dostala podvozek ze subkompaktu Pinto. Ona, ani ty pozdější na „jedničku“ nedokázaly obchodně navázat. Historii druhé, třetí a čtvrté řady jsme se podrobně věnovali zde. „Dvojka“ byla uvedena i coby klasický fastback s výklopnou zádí, předchůdce s kulatou střechou ji totiž neměl. Existovalo kupé i varianta s odnímatelnou střechou. V6 objemu 2,8 l měl původ v evropském kupé Capri, vidlicový pětilitrový osmiválec dával pouhých 100 kW. Úpravy vzhledu probíhaly prakticky každoročně.
Mk3 (1979-1993)
Třetí řada na podvozku Fox (liška) s rozvorem 2,55 m se vyráběla ze všech nejdéle, plných čtrnáct let (1979-1993). Místo chromovaného emblému s koněm dostala na karoserii bohužel pro ostatní fordy typický modrý ovál. A dočkala se dokonce čtyřválce s turbem. Letošní návrat tedy není žádným velkým překvapením. Nakonec se „trojka“ vyráběla coby kupé, kabriolet s plátěnou střechou a také třídveřový „hatchback“. Měřila kolem 4,55 m a překvapivě byla o 100 kg lehčí. Turboverze čtyřválce 2,3 l dávala 87 kW, nadupané okřídlené SVO (Special Vehicle Operations) později dokonce 128 a ve finále až 149 kW. Nový vidlicový šestiválec 3,3 l doplnil klasický pětilitrový osmiválec. Sice jej na krátký čas Ford nahradil jednotkou 4,17 l/88 kW, ale pak se do výroby zase dostal zpět. Ve třiaosmdesátém se změnila příď a záď, o čtyř léta později se přední světla protáhla výrazněji do boků.
No jo, ale do toho 2005 to byly jen parodie na Mustang... 😉 Ale ano, technicky tam měli v 74 four cylinder. V Austrálii se Mustang neprodával, protože se nevyráběl v right hand drive verzi. To se změnilo až v loni. V Austrálii se však montovalo Capri s dvěma verzemi 1.6 Kent block a Essex V6. Capri GT 2V 96k s dvoubarelovým Weberem a extraktory jsem sedm roků vlastnil. Nádherné kupátko. Krásné vzpomínky.
Jo? No tak si najdi adekvátního soupeře k HH s 4x4 a 320k mezi kupátky. Nějak mě narychlo nenapadá nic jiného než Carrera 4 za 2.8M...
Mustang není zdaleka tak sofistikované auto.
Mustang není zdaleka tak sofistikované auto.
Nemusím přece hledat soupeře mezi kupé s 4x4 a výkonem kolem 300 koní. Tahle specifikace mi nedává moc smysl.
Já jen vyvracím tvůj argument se zajímavější cenou HH (při sdílení komponentů), protože Ford dokáže nabídnout Mustang s osmiválcem silnějším o cca 100 koní za nižší cenu než HH.
Já jen vyvracím tvůj argument se zajímavější cenou HH (při sdílení komponentů), protože Ford dokáže nabídnout Mustang s osmiválcem silnějším o cca 100 koní za nižší cenu než HH.
Focus RS už je na poměry HH poměrně extrémní záležitost, jak cenou, tak technikou. Právě 4x4 mu dává výjimečnou pozici - a cenu. Podívej se, kolik stojí třeba Cupra...
Osmiválcový Mustang je ještě extrémnější záležitost. Já proti RS nic nemám, jen poukazuji na fakt, že za lepší cenu máš možnost koupit sportovnější model. Za cca 2 roky to vypadá, že budu vybírat mezi STI a RS, protože bude plnit funkci celoročního auta, tak 4x4 bude podmínkou. Ale kdyby se situace změnila a bylo by nové auto jako druhé, tak na oba modely zapomenu a beru Mustanga všemi deseti a jako další bonus ještě za lepší cenu.
Jsi přesvědčený, že si Mustang titul "sportovnější model" zaslouží?
Mustang - (tradičně) sportovnější, než FoRS??? >😁 😉
Ještě nedávno měl Mustang zadní nápravu "z náklaďáku"... >😒]
Ještě nedávno měl Mustang zadní nápravu "z náklaďáku"... >😒]
Vzhledem k sportovním verzím Mustangu o tom nemůže být pochyb 😄
Čo bolo, to bolo, terazky som šporťákom >😁
Čo bolo, to bolo, terazky som šporťákom >😁
Jediné čím je Mustang s V8 "extrémnější", než tento FoRS, je velikost jeho motoru a věci s tím spojené.
A to nestačí? Pokud teď pomineme jízdu, tak 400+ koňová osmíválcová zadokolka bude extrémnější než čtyřválcový 300+ koňový 4x4 HH.
Minimálně výskytem >😁
Minimálně výskytem >😁
Výskytem v Evropě určitě..., aspoň doufám. >😒]
Doufáš? >😁 Já bych se teda radši díval na zadek Mustangu než na RS 😄
Je fakt , že zrovna ten zadek FoIIIRS se moc nepovedl. Nevíš na co je ta "bradavice" uprostřed difuzoru? Přední "svodidla" jsou přijatelnější...
Asi nějaký světlo. Brzdy, zpátečka? Těžko říct, ale vzhledu to taky nepřidá.
Brzdy ne, to je moc nízko...
To je fakt. Směřuje to trochu vzhůru, tak bych tipoval tu zpátečku.
[odkaz]
EDIT: Zpátečka to taky není, je to normální světlo.
[odkaz]
Foto 2 a 32
[odkaz]
EDIT: Zpátečka to taky není, je to normální světlo.
[odkaz]
Foto 2 a 32
Třetí koncové světlo? Doufám, že to nebude za chvíli povinné pro všechny... 8-s 😉
Taky jsem na to zíral, ale když tě RS předjede za tmy, tak máš jasný poznávací znamení 😄
Mě? A ještě k tomu za tmy? Nepřichází v úvahu... >😁
Spíš, jak ho budu ve tmě dojíždět, budu si říkat, že se asi nějaký odvážný cyklista chytl za křídlo Focusu RS? >😒]
Spíš, jak ho budu ve tmě dojíždět, budu si říkat, že se asi nějaký odvážný cyklista chytl za křídlo Focusu RS? >😒]
Řekl bych, že minimálně při tvém vjíždění na dálnici by tě večer předjet mohl >😁
Anebo motorkář využívající větrnýho pytle. Jsem si teď vzpomněl na wolfa >😒]
Anebo motorkář využívající větrnýho pytle. Jsem si teď vzpomněl na wolfa >😒]
krytka na tazne 😉
Taky jsem nad tou "bradavicí" >😁 dumal. Mě to připadá jako krytka pro tažné zařízení. Asi počítají s tím, že se to bude často odtahovat... 😉 Jo taky by to mohl být držák na kola nebo krytka pro třetí výfuk, který by se aktivoval ve vysokých otáčkách. 😉
Světlo, viz odkaz výše 😄
Jinak jsi pobavil " Asi počítají s tím, že se to bude často odtahovat...". Kdyby počítali s tímto, tak by ji spíš umístili dopředu, ne? >😁
Jinak jsi pobavil " Asi počítají s tím, že se to bude často odtahovat...". Kdyby počítali s tímto, tak by ji spíš umístili dopředu, ne? >😁
Tak pozor, údajně to není normální koncové světlo, ale (zadní) mlhovka. 😉
P.S. Dá se tahat i za "ocas", ale není to úplně ono... >😒]
P.S. Dá se tahat i za "ocas", ale není to úplně ono... >😒]
Hm, tak to by bylo nejlogičtější vysvětlení. Ikdyž se mi zdá, že na mlhovku to svítí celkem slabě. Ale za denního světla těžko soudit, chtělo by to fotku v mlze 😄
Když to zapíchneš někam předkem, tak nelze ani jinak... >😁
Když to zapíchneš někam předkem, tak nelze ani jinak... >😁
Co řízení, řazení, podvozek, brzdy, samosvor, sedačky? Já v Mustangu neseděl tak ho nechci hodnotit, ale těch "ostatních věcí" je ještě dost.
RS taky moc nejezdí...
RS taky moc nejezdí...
Však jsem psal, že zatím nehodnotím a ani nemůžu hodnotit dle jízdy.
To ne, ale určitě mnohem víc než Mustangů.
To ne, ale určitě mnohem víc než Mustangů.
Jasný. Je třeba si s vozem trochu pojezdit než člověk zjistí, jestli je to to pravé ořechové. Osobně si myslím, že Mustang bude lepší pro "show" a dálniční přesuny a RS do města a na bláznění po okreskách a okruzích.
Pro opravdový hh existuje jen jedná správná karoserie, a tou je klasický 3dv. hb!!! 😄
Nebo doteď nějaký Ford RS se dvěma páry dveří prostě nebyl a stalo se po celou dobu k vůli tomu něco?
Nemám problém nabízet k alternativně k 3dv. kompaktnímu hh i 5dv. verzi, ale dneska je jasný trend jen! 5dv hh. a k němu kombík, nebo dokonce SUV, viz RSQ3... a rychlé menší SUV budou přibývat jak houby po dešti, včetně japonských....
S tím přibývání menších rychlých SUV, to zas tak optimisticky nevidím. Kdo bude jejich cílovou skupinou? Marně hledám.
Ono jde možná o to, jestli logo GTI na kombíku je nebo není znesvěcení tradice. To je asi subjektivní... u Octavie RS to znesvěcení není, tam je to logo od začátku. U GTI... chápu že tobě by to vadilo, ale z mého pohledu... pokud bude Variant jezdit tak jak má, tak to podle mě znesvěcení není.
Právě u těch nejostřejších verzí hh (typu FoRS) bych očekával možnost 3dv. především. Ideál je nabízet obojí, ale to už dnes umí prakticky jen Golf a Leon + prémiová 1er a A3, i když i RS3 je pouze v 5dv., ale tam je to otázka falešné hry na tradici, kdy z normálního 5dv. hb dělá marketing Audi jakýsi "poloavant", kterému navíc říkají Sportback, tedy stejně jako dvěma větším fastbackům (A5sb/A7). 8-s
PS: plus mám podezření, že kupec 3dv. by snáz skousnul 5dv. než naopak, protože někteří prostě to 5dv. potřebují.
Že je nejsportovnější Focus nebo Civic jen 5dv. už je ale škoda, to jo.
Je to škoda, už k vůli přirozené tuhosti karoserie při nižší hmotnosti. Když z pětidvěřového hb sundáš všechny dveře, zbude z toho jen "pletivo", nedej bože, když to má ještě trendy panoramatickou střechu. 😉
Pro menší postavy je posunutý B sloupek dozadu nevýhodou (viz pás), pro vyšší naopak logickou výhodou. Navíc odpadá údržba mezidveřních prostor u zadního páru dveří, které se špiní víc, než přední.