Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Svět motorů: Škoda Fabia Combi 1.0 MPI/55 kW (+video)

167 komentářů

alapli
Vážená redakce, po skore posledních deseti testů škoda - zbytek světa 10:0 je to jen další z podlézavých článků o vychvalování děsného tříválce :no:
XTad
Janda z autofora by ji jeste mohl vzit na Nurburgring. Samozrejme v peti chlapech a s rakvi. >😒]
Na druhou stranu, je docela zajimave videt, jak motor obstoji v realnych podminkach, takze za me proc ne.
Kharl.ANTIDIESEL
jj
S NÁHONEM NA PŘEDEK SI V KOPCI V HORÁCH NA SNĚHU S PLNÝM KUFREM ANI NEŠKRTNE !! CHUDINKA MALÁ BOLESLAVSKÁ ...

DEJTE TOMU ZÁBĚR NA ZADNÍ [odkaz] ZÁTĚŽ DO PODLAHY [odkaz] + POŘÁDNÝ ELEKTROMOTOR [odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
😄
😄 😄
😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 :yes: [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jezdit v horách plných sněhu s elektromobilem s dojezdem 100km - to je ale pěkná rendlíkovina :no: Pro takovou slotu prostředí je třeba dobrý diesel a 4x4 s uzávěrkou :-!
kuny
ado, do poradne zimy radeji benzin, ta nafta by ti tam mohla zastydnout jak tvoje puberta 😉.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
můj postoj ke koncernu je asi všeobecně znám... ale tenhle tříválec děsnej není.
Zkoušels ho?
😉

Že tady "novináři" zneucťují to auto i své řemeslo je jiná věc... ale ke svému účelu je to auto udělané dobře.
Myslím.
Uvidíme, co životnost... ale uživatelsky je to OK.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
do města je ok, jinam KO. Není to chyba, je to prostě vlastnost. V kombi příliš smyslu nedává a TSI je výrazně vhodnější volbou.

V zásadě nepřiplatit si za TSI je u Fabie velká škoda :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
V zásadě nepřiplatit si za 1,6TDI je u Fabie velká škoda!
Jo, oni ho tam nemontují? Tak si kupte pořádné (nefrancouzské) auto. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ale jo... jen s výhradou životnosti a nákladů na servis.
😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ke svému účelu? A naco potřebuješ do města kombík? Mimo město je ten motor nepoužitelný >😁 >😁
Avatar - Delfin2
Delfin2
Fabia combi s týmto motorom je nezmysel, ak chcem rodinné combi tak doplatim si za vyšší výkon.Naozaj neviem kto si túto kombináciu môže kúpiť :no:
4bytelnýkola
tak dědovi od vedle to stačí,ne?
Avatar - Delfin2
Delfin2
Tak dedovi od vedle combi nebude treba, zadok bude voziť v krátkej fabii.Ano pôjde to, ale ja by som si za výkon priplatil za TSI, stačilo by mi aj slabšie, aspoň by som sa nemusel trápiť ak by som chcel obehnúť traktor napríklad.
4bytelnýkola
tak já bych taky pod v6 atmosféru nešel, ale ten děda možná jo 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Dědovi ze vsi stačí Felicia nebo žigulík. Na to nepotřebuje novej vehikl
Nonsens
Bežní ľudia nepotrebujú výkonný motor ani na kombík. Kombi nie je iba o tom, že prevážam fóru štrku, dajú sa tam prevážať objemné ale ľahké veci (skriňa, stolík, kvetiny, kočík s kolobežkou a pod.). Bežní ľudia nepredbiehajú jak šumi, bežní ľudia nemusia mastiť po diaľnici 140 tacho kopec nekopec. Bežní ľudia nemajú na priplatiť si za tsi. Aj základka si nájde mnohých kupcov. Nie som proti výkonnejšiemu motoru, ale tu sme na fóre, kde sú autofandovia, ktorí si slabý motor nevedia predstaviť, lenže mnohým je to putna. Jazdí to? jazdí, tak o čo ide.
Avatar - Anonym
Anonym
jezdí i 40 let starej žigulík, sou lidi, kterým to taky stačí >😁
Nonsens
taky že jo a teraz si predstav, že kúpi nové mpičko, si bude pripadať jak v enterprise.
XTad
Nakonec i ta litrova fabie muze tahat 800 kilovy vozik.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
na co potřebuješ větší výkon?

Kolik je ti let?
Víš, jak se jezdí s "rodinným kombi"?
Když je vono, tak stovkou... a to zvládá úplně v pohodě.
Jasně, na 120 končí... a na dálnici bude asi trpět a mít spotřebu dvoulitru - to jen hádám, to jsem nezkoušel... no a co?
Prostě tohle není na dálníční velkou turistiku...
😉
mrazik
Tohle je nesmysl. Cestovani v rodinem kombi ma mit nejakou uroven 21. stoleti a ne se plouzit po dalnci s kamionem v zadech a obavat se kazdeho stoupani. Rodine kombi se muze i nalozit vecma na vikend/dovolenou a pak se osadka vozu obava i jizdy po rovine.
Samozrejme, ze prehanim, ale jen jsem tim chtel ukazat co obnasi rodine kombi.
Avatar - Delfin2
Delfin2
Každý ma svoju pravdu ako vidíš >😒]
michalpneu
Kazdy ma o rodinnem cestovani v 21.stoleti jinou predstavu.me by ta jednicka klidne stacila. Mam tsi 63 kw a stejne ten vykonvyuziju tak dvakrat do oka. Dneska bych volil mpi
Avatar - Anonym
Anonym
Vím, 60 po okresce. Včera sem jeden takový předjížděl kilem >😁
To sou lidi co je jim cedule značící konec obce putna, ty jedou svých 60 ve vsi i mimo ní....
tesnav
Když chci rodinné kombi, tak se předně nedívám na kategorii malých aut v základní motorizaci.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no, dobrá... pak buď rád.
A ti, co mají součet přijmů v rodině kolem 30 tis měsíčně musí chodit pěšky?

Jasně, tady na auto.cz jsou jen majitelé od Q7 nahoru...

>😒]
Avatar - Delfin2
Delfin2
Neviem, kde žiješ ty, ale v mojom kraji je bežná realita mať 1000eur príjem a menej, a po svojich určite nechodia 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No vsak o tom pisu!
Ze vetsina lidi ma sice na jedne strane potreby... ale na druhe moznosti.
On 28 a ona 16 tis v hrubym znamena, ze patri k te stastnejsi polovine lidstva.
Co lidstva - naroda!
Mezi lidstvem jsme klikari vsichni - uz snad 100 let tady nikdo neumrel hlady.
😉
Zelda86
Lidi co mají rozpočet kolem 30 tis měsíčne určitě prahnou po úplně novém autě >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo, takže kdo nemá na Mondeo v kombíku si prostě nový auto nezaslouží... čím dál tím líp.
>😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kde to čteš?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
mezi řádky...
😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Někdy se mezi řádky můžou poplést písmenka 😉
ikoptak
Kždej by snad chtěl nové auto. Někdo ale nakonec radši koupí větší ojeté s rizikem, někdo menší nové s menším rizikem.
A základní motorizace, na běžné celoroční ježdění po městě a jednou za rok dovolená u moře to prostě stačí.
Avatar - Anonym
Anonym
Jezdí ojetinou, resp. každý má svojí. Realita českého člověka >😁
Nonsens
ani keby si nemal na viac? Ono väčšinou tie väčšie a silnejšie sú aj drahšie.
Avatar - oliver_sk
oliver_sk
Napríklad - rodina "tradičná" 😄 1 muž 1 žena a dve deti do 10 rokov, obaja zamestnaný v meste, alebo okrese, kde žijú, starých rodičov majú v rovnakom kraji a na dovolenku chodia do Talianska, alebo Chorvátska 1 x ročne.

Som presvedčený, že Fabia Combi s 1.0 MPI 55 kW postačí vačšine s cieľovej skupiny, no realita bude, že len s princípu ľudia uprednostia 1,2 TSI/66 kW pred 1.0 MPI.
Avatar - Anonym
Anonym
a platí hypotéku nebo cálujou někomu 10-16 měsíčně za pronájem kvartýru. A ti si budou kupovat novou Fabu, hahaha
vrkuboy
V nédávném testu Fábie se nám autor testu snažil vnutit, že je Fábie pro 5 osob... asi nemusím nic říkat: [odkaz]
Avatar - Delfin2
Delfin2
>😁 škoda slov..
vrkuboy
Ještě, že měli na ty lyže rakev jinak by musel sedět na vyklopené loketní opěrce >😁 Takhle ho to stálo jen vykloubená ramena. >😁
Avatar - Delfin2
Delfin2
U nás jazdí fábii s rakvami habadej >😒]
XTad
A to jeste chlapum trci jedna pulka ze dveri >😒]
Zelda86
No pro 5 "normo" osob možná >😒]
Avatar - trapid
trapid
Na fotce jde krásně vidět, že by se dozadu v pohodě vlezli ještě další dva >😁 .
Avatar - Delfin2
Delfin2
A do kufra ešte jedna vyžla 😉
Avatar - trapid
trapid
U krátké ano, u kombi minimálně 2, ne-li 3 :yes: .
vrkuboy
Nepochybuju, že by se tam vlezla celá redakce Světa motorů i s vrátnicí na střeše. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
LOL, mam záchvat >😁 >😁 >😁
delvan
svým neustálým vychvalováním a povyšováním čehokoliv z VW group těm autům spíš škoděj viz corsa vs fabia :no: :no:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
delvan
mám astru OPC a objednanou insignii OPC, corsu bych fakt nevyužil
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Ešte im trochu trčia nohy... No ale koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj. 😄
esper
Mna urcite takyto test velmi zaujima a dufam, ze v nom najdem aj nejake to porovnanie s BMW 5 kombi alebo mercedesom E kombi. Pre ludi, ktori zvazuju kombi vyssej strednej triedy s vykonnym motorom je fabia kombi 1.0 urcite zaujimavou alternativou a taketo testy len ukazu, ze prekonava aj exkluzivnejsie zamerane nemecke znacky. Dufam, ze v casopise a aj neskor tu na strankach nezabudnu tuto skutocnost detailne opisat. Test fabie kombi 1.0 vs. audi A6 allroad tu stale napr. nemozem najst... V redakcii sa asi boja naznacovat parazitovanie skodovackeho bestselleru na premiovych koncernovych modeloch...
vrkuboy
Já myslím, že toho všeho se nepochybně dříve nebo později dočkáš. >😁
esper
:yes: :yes: :yes:
To dufam 😄 Velmi by ma podobne testy potesili. Dnes rano som na carscoops napr. cital o porovnani corvetty Z06 vs GT-R nismo a stale som si hovoril, ze keby ti blbi amici poznali skodovku, tak mohli urobit rovno este porovnanie s fabiou s najvykonnejsim tsi motorom. corvetta aj gt-r maju totiz urcite svoje negativa a som si isty, ze na testovacom okruhu by sa za spravnych podmienok pri testovani redaktormi z auto.cz ta fabia ukazala v celej svojej dravosti a dokazala by aspon o par desatiniek prekonat aj cas gt-r. Nehovoriac o zakernej corvette. Tam je bez zavahania jasne, ze ovladatelnostou by ju fabia zadupala do zeme.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zelda86
Proč by Amíci dělali motor 1.0 a eště 3-válec????????
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
esper
Nikde som nepisal, ze by americke automobilky mali nieco konkurujuce fabii kombi. Taky model by u nich hladal len niekto naivny. Myslis, ze vsetci tam tuzia po low-costovom nudnom, slabom auticku s velkym kufrom ? To uz mozes hladat aj americkeho konkurenta dacie dokker >😁 Ale mimochodom, fiesta (aj ked neviem, ci sa vyraba aj v amerike) nie je vobec zla. Akurat nema kombi, co je vzhladom na zameranie fiesty samozrejme.
Avatar - Anonym
Anonym
Ford Fiesta, Focus či Chevy Sonic.

Pokud mzslíš vyvinutý přímo amíky, tak ti takovýhle verky nedělaj. V době Fabie I tam tomuhle odopovídal třeba Dodge Neon s dvoulitrem či moje Alero s 2,4 a 150 HP.

Trošku rozdíl, základní auta v usa a tady >😁 >😁
XTad
Tak to jsou carscoops podplaceny Detroitem, protoze konkurentu GT-R je spoustu a samozrejme Z06 musela vyhrat stuj, nestuj.
esper
Praveze GT-R aj napriek slabsiemu motoru, horsim brzdam a pneumatikam vyhralo >😁 Hlavne vdaka ovladatelnosti a neuveritelnej schopnosti preniest vykon na cestu. Corvetta na trati aj napriek zdanlivo lepsim predpokladom prehrala a aj bolo zjavne, ze riadit ju takym tempom dokaze iba velmi skuseny zavodnik. Narozdiel od GT-R, ktore ide ako po kolajach.
vrkuboy
Detroitem? Tam už není čím podplácet... možná dluhopisy >😁
XTad
Tenhle test sice nic s nicim neporovnava, ale jestli te zajima, zda BMW 5 vyjede na jested, tak si domluv testovaci jizdu.
esper
Nemal som na mysli priamo porovnavaci test. Len nieco v style: "Maximalne zatazena fabia sa napriek tichemu a kultivovanemu iba jednolitrovemu motoru s lahkostou a sportovym nadychom zenie hore mierne zladovatelym svahom a nechava za sebou s gravitaciou marne bojujuce bmw 5 kombi rakuskych lyzovania chtivych turistov. Holt predny nahon s vynikajucou odozvou skombinovany s razantnymi a sebaistymi reakciami na plynovy pedal zahanbi aj premotorovanu tazku zadokolku premie...".
XTad
>😁 To je dobry :yes: Nakonec proc ne, takhle by to v realu klidne dopadnout mohlo.
esper
Celkom ma rozveselilo pomyslenie na to, co by som sa tu docital v clanku, keby sa naozaj redaktorom auto.cz taka situacia stala >😁 Nadpis: "Skodovka drti nemecke premiove trio !!!", podtitulok: "Exkluzivny test boleslavskeho kryptonitu na uberauta ! Alebo o tom ako Fabia dava ranu z milosti nemeckej vyssej strednej triede".
A pod tym obrazok fabie kombi so stresnym boxom a s dosiroka vysmiatym vodicom v stiahnutom bocnom okienku, tahajucej na lane do zasnezeneho kopca A6 allroad...
mrazik
To nic neni, ja se vysplhal na Jested ve Fordu Escort 1.6 16V na letnich pneu Pirelli. Vyska snehu kolem 60 - 80 cm. Dokonce jsme museli u toho semaforu tesne pred vrecholem zastavit na cervenou. Z toho plyne, ze Escort je lepsi.
vlada75
po těch testech co tu poslední dobou předvádíte, kdy jakákoliv škodovka směšně drtí vše pozemské i nadpozemské se raději přejmenujte na AUTO.SKODA >😁
Avatar - Delfin2
Delfin2
.CZ 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Flai
Flai
Máme MCV 1.2 má 53 kw (verze LPG má nižší výkon) a dá se s tím žít. Ještě jsem s tím nejel plně naložený. Ale určitá výhoda je "krátká převodovka " . Na 4 se jede 50 a 5 není problém dát přes 60 ,akorát se s tím už nedá moc jet přes 90 kdy to točí 3000 ot.Mne to vyhovuje a považuji to za výhodu 😄 Po dálnici okolo Ostravy jsou stejně samé omezení a po Ostravě se se stejně více jak 90 nedá. Největší problém ale vidím v rozjezdu - odpich nebo jak to popsat ale To je problém snad všech nových aut Chevrolet Aveo 1,2 ,Corsa 1,2 s těmi auty se špatně rozjíždí Musí se dávat pozor aby to nechcíplo nebo si s tím trochu pohrát, Jezdil jsem tedko s Felicii plně naložená a tam s tím rozjezdem jsem něměl sebemenší problém
spojka
Ale to je Dacia,která je o level lepší jak Škoda,Škodu bych nepřál ani největšímu nepříteli >😒] 😉 :yes:
Avatar - Delfin2
Delfin2
Dá sa žiť, aj s tou feliciou, ktorú spomínaš 😉
muchio
Už teď se těším jak redaktoři okecají ty tři frajery na zadních sedačkách...... že se tam vlastně ani moc netlačili a ten motor taky docela ujde >😁
Bral bych to pouze jako extrém.... či recesi např. na silvestra. >😒]
Avatar - demonicus
demonicus
Líbí se mi, jak už teď všichni znají výsledky testu. Měla to být reklama, abychom nakoupili časopis s testem... Nicméně po tom, co sem chodím a sleduji testy, kdy cokoliv vs. Škodovka = má to větší kufr, je to lepší a Škoda vždy vyhraje.
Právě tyto neobjektivní testy mi pomohly při výběru nového auta. Původně jsem se díval po Škodovce, nový design neuchvátil ani v reálu a koukal jsem po VW. Neustálá chvála mi však tyto značky tak zhnusila, že jsem začal hledat jinde. No a koupil jsem G165. Je tedy cílem redakce poškodit Škodovku a VW? Jestli ano, děláte svou práci výborně :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak nikdo z nás tu přirozeně ani ve skrytu mysli, ani v tom nejtemnějším koutku duše, nepochybuje, že Fabia Combi 1.0 mpi zajistí pohodlí srovnatelné s business class v A380. Tedy pokud budeme Fabii hodnotit tím nejpřísnějším metrem zarputilého odpůrce Škody.

Znáte to, sednete do pohodlných sedaček, které vás pohladí jak vánoční projev prezidenta, s jemným docvaknutím zapnete pásy, vyslechnete uvítací projev pilota, a pak si jen užíváte... I cesta bývá někdy cílem, s Fabií Combi 1.0 mpi 55 kW bude každá cesta tím největším cílem 😉
standavfr
Včera jsem si zkusil nakonfigurovat Fabii combi s 1,2 TSI,nic moc jsem si nevymýšlel.Když mi cena skočila na 315 tis.tak jsem toho nechal.Otec kupoval loni v listopadu i30 za 330,krátká,kromě parkovací kamery tam má všechno,kdyby se víc snažil a nekoupil u prvního dealera tak za ty prachy mohlo být combi.A teť mi milá redakce povězte,proč bych si měl koupit Fabii.Proti Škodě nic nemám,máme Roomstera,ale jejich cennovou politiku moc nechápu.Netvrdím,že Hnojdé je nejlepší nabídka,ale za stejné peníze dostanu přece jen větší auto.
Avatar - Delfin2
Delfin2
Ale vieš, Fábia combi je solidné rodinné auto, načo väčšie? :-!
mrazik
Protoze je uvnitr vice mista a posadka k sobe nemusi byt tak pritulena.
standavfr
Máš pravdu,na to jsem zapoměl....
Avatar - Delfin2
Delfin2
>😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jako ironie nebo vtip dobrý.
Chápu, že někomu stačí, protože musí stačit. Nic proti tomu. Ale nedělej z nouze ctnost.
Avatar - Emel
Emel
Hele, za sebe musím říct, že by to stačilo... pro dva standardně rostlé dospělé a dvě děti je interiér velikostně ok a kufr taky.
standavfr
Neřeším prostor,ale cenu za ren prostor.
Avatar - Emel
Emel
Cena... třeba příplatek za kombík 10k je pohoda. Že za solidně konfigurovanou Fabii v kombíku můžeš mít nějaký levnější kompakt, dle mých sympatií třeba Pulsar nebo Ceed... jo, můžeš.
Nonsens
keď musí stačiť, tak máš 2 možnosti, buď si jasne povedať, že na viac nemáš a užírat se, alebo si povieš, že si fiškus, jak si s tým vypšoukal a máš kúl auto za pár šupek, tá druhá verzie neznie špatne.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím si, že to nelze tak jednoduše srovnávat. Jsou to dvě poměrně dost odlišná auta se svými klady i zápory a kupující musí zvolit dle vlastních preferencí...Navíc jsi nesdělil, o jakých konkrétních motorizacích se bavíme.
standavfr
1,2TSI 66kW a 1,6 85 kW a nevidím jediný důvod,proč by se nedali srovnat.
peterle
Srovnat se neda cena z konfiguratoru a vyjednana cena od prodejce.
standavfr
Kolik myslíš,že ti dají u Škody slevu?Za 10 tis.budeš hodně rád,budou ti cpát zástěrky,koberce atd.
Avatar - Emel
Emel
Běžně kolem 10%
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vsadil bych se, že pokud by porovnávali novou Fábii s i30 tak by zvítězila Škoda. 😒
Avatar - Delfin2
Delfin2
Hyundai by si ani neškrtol.. 😢
Avatar - pumpkin
pumpkin
Fakt nemám za potreby Škodu obhajovať, no predsa len, poznáš cenovú politiku áut naprieč ich životnosťou. Teraz treba rýchlo poryžovať a potom už prídu akčné Fabie.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak teď už věřím, že dozadu do fabie si sednou 3 dospělí, jak nám nedávno vysvětlili chlapci ze Světa motorů. Sice se spletli, že je fabka vzadu dokonce širší než Rapid (jak vyvrátil Rohypnol), ale vzadu 3 jet opravdu můžou [odkaz]
Jen je třeba, aby prostřední seděl celou cestu v silném předklonu, a nezavazel tak krajním dvěma svými rameny. Pak je to cestování pro všechny 4 velmi pohodlné. Navrhuji, aby tím pátým byl např. spolupracovník, jehož pracovní výsledky byly minulý měsíc nejhorší. Po pár cestách Praha-Brno stoupne ve firmě výrazně produktivita práce.

P.S.Štěstí ve tvářích testérů není hrané, ještě totiž nevyjeli.
Avatar - trapid
trapid
Náhodou, v dnešní době je důležité, že Škoda myslí na tělesně postižené občany.
Vzadu je totiž auto koncipované právě pro ně.
Pokud budou mít oba krajní amputovanou celou paži - 1 levou a 1 pravou, případně prostřední cestující bude mít amputované obě paže, pak je auto vzadu velmi pohodlné :yes: .
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ta na ně myslí už dávno. Do O1 se dozadu vešli pouze Meresjev a Krytinář >😁 >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 >😁 >😁 >😁
I když ten Meresjev přišel jen o nohy jen v kotníku. No nic, nebudu rejpat, zasmál jsem se!
lled
jj pohodlne pro 5 osob😒br />
[odkaz]

Skoda, ze tam nezaspuntovali nejakeho tlustocha, ale toho nejhubenejsiho >😁

[odkaz]

SM: "Zejména vpředu si užíváme vzdušného prostředí a vzadu není problém usadit tři dospělé cestující."

>😁
Avatar - boost.
boost.
Fešáci v korporátních uniformách AutoBildu. >😁 :yes:
Avatar - trapid
trapid
Dle první fotky jde vidět opět velká neinformovanost místních novinářů a jejich snaha tajit informace.
Redakce nám zcela zatajila, že má nová Fábia kombi vzadu samostatně posuvná sedadla :yes: .
Avatar - Emel
Emel
Tak tři chlapi vzadu pohodlně, to je disciplína pro ta větší auta ve střední třídě... to že se do Fabie narvou a snad si i zapnou pás je samo o sobě úspěch 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, to je střízlivý pohled. Věříš ještě ve střízlivý pohled při kombinaci SM a Škoda Fabia? I po včerejší Corse? 😉
Avatar - Emel
Emel
To jsem ještě nečetl, jen jsem viděl úvodní foto... téda, té Corse to nesluší... on je snad podplacený i výběr barvy u konkurence nebo co 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Taky mě to napadlo, taxikářská barva, hnus, ale tak daleko by snad nešli? Nebo to byla jen ironie?
Avatar - Emel
Emel
Ironie, proboha 😄 , snad Opel sám vybere jaké auto dá k testu, ne 😄 ?

Co jsem zatím viděl fotky tak Corsa není můj šálek čaje, takový nakynutý design s podivnýma světlama. Rychle jsem proklikal galerii... a jediné co mě zaujalo je to uložení na lepící sadu, to se mi líbí, všechno hezky poskládané... a pak ten nosič na kola... ale jinak to pro Corsu moc dobře nevypadá. Jdu přečíst test 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, Corsa se nelíbí ani mě, jen ten test- však uvidíš... 😄
Avatar - Emel
Emel
Tak jsem to dočetl. Text mi přišel v pohodě, jak už jsem říkal, v kapitole "design" bych asi Corsu zkritizoval víc.

Divná je tabulka s body a výsledek - na první pohled jsem identifikoval tři disciplíny výrazněji ve prospěch Fabie - kufr, řízení a motor. Ten motor po přečtení testu zní asi nejvíc pochybně, zavazadelník a řízení nemůžu hodnotit, konečný výsledek... to je ale náhodička, co?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo, motor je sranda. Motor Corsy v textu popsán jako nejlepší ve třídě. Takže zbývá kufr. Řízení- těžko měřitelná disciplýna. Mám pocit, že v celé diskuzi nebyl nikdo, kdo by řekl- fabia vyhrála právem.
Avatar - Emel
Emel
Pak se přidávám k většině, a to přesto, že bych asi dal přednost Fabii.

A jen tak mimochodem - už druhý test kde to vypadá, že snad fakt hodnotí odchylku reálné spotřeby od udávané, ale samotnou spotřebu ne... to je dost nepochopitelný.

PS: respektive udávanou výrobcem vs. udávanou PP 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, zdá se, že nejsou schopni změřit spotřebu a nejsou schopni změřit kufr. Rozdíl pár deci je v hodnocení někdy i jazýčkem na vahách, přitom jsou auta, kde odchylka reál/PP je 7dcl. A kufr - dto. Tím nezpochybňuji zrovna kufr Fabie.
Avatar - Emel
Emel
Nejsou schopni změřit, fajn. Ale že přečtou v papírech 10 a na PP taky 10, tak má auto 1,00, tomu se pořád zdráhám uvěřit.
Avatar - _Karel_
_Karel_
JJ, minule jsi mi to nevěřil 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Cituji o fabii ze SM: "vzadu není problém usadit 3 dospělé cestující". Já vidím na fotce , že "není problém" znamená třetí předkloněný.
vrkuboy
Ten třetí si z testu odnesl skoliózu >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
A pak, že dnes nebují šikana na pracovišti >😁
vrkuboy
Naopak! To je výcvik! Protože v redakci SM mohou pracovat pouze bezpáteřní jedinci. Takže pasažér vzadu uprostřed právě absolvoval vstupní rituál. >😒]
Avatar - milioner
milioner
Škoda Fábie III je fajn autíčko, jen kdyby se cena pohybovala trošku jinde. Uvnitř to zavání tak trochu chudobou, spousta zbytečných ústupků-hlavně v provedení laciných materiálů.Snad jen počáteční cena je vždy trochu mimo, ale to přejde ihned po prázdninách. Počáteční nadějní kupci pominou, firemní nákupy též a poté se uvidí. Je spousta jiných značek, co se prodávají i s lepším designem . Nyní je to nastavené tak, že Rapid je cenově výhodnější, větší a celé to nedává smysl.Koupit za takové peníze holý základ s podivnými plasty, motorem opravdu "příměstským" a pátými dveřmi o síle útlé knihy-to aby se ušetřilo-je pro mne podivnost hodná brouka Pytlíka. Apropó, šetření je na úkor zákazníka. Vždyť on si na tu jejich ušetřenou dividendu rád připlatí.
P.S.: Pět lidí se v mém autě ještě nevezlo. Lituji toho vzadu uprostřed!
Avatar - Emel
Emel
FIII Combi Active 1.2TSI s paketem Plus a klimou za 284t, případně aby to uvnitř trošku vypadalo tak Ambition Plus s tím modrým interiérem někde kolem 315 - to jsou podle mě na novinku celkem vstřícné ceny. V kombíku je to pro rodinu auto bez velkých kompromisů...

Ani 14t za silnější TSI s šestikvaltem není tolik... ale některé další příplatky jsou nepříjemné - 12t za 15" litá kola, 9t za tempomat... pak už asi dává smysl Style.

PS: pro maximálně čtyřčlennou rodinu, aby bylo jasno... 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Zkalkuloval jsem si 1,2TSI 66kw kombi. Jen ten nejnižší základ který se ještě nechá snést (manualní klima, obyč rádio, mlhovky, střešní nosič, rezervní kolo, Maxi DOT, el. okna vředu a zrcátka, dálkovej centrál) 341 600Kč.
Docela dost na malé auto..... . 😲
Avatar - Emel
Emel
Fakt potřebuješ tak nutně třeba ty mlhovky? U malýho auta? K čemu? Ale ok, je to jen 2500.

Když chceš rádio a maxidot, zkus začít s verzí Style... já se dostal s cenou někam na 355 vč. Dynamic sedaček, parkovacích senzorů a metalízy, s 1.2TSI 81kW😒br />
[odkaz]

Chyběl by mi tempomat, vyhřívané sedačky a projektorové světlomety... ale holt člověk nesmí chtít všechno, jinak to přestane dávat smysl.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No - a proto já jsem nahoře obhajoval ten litr... co se mi za to vysmáli.
😉

Psal jsem, že jede překvapivě normálně... a úplně vybavené auto (Style + co oceníš, včetně toho tempomatu) s ním přijde na nějakých 318tisíc... dneska.
Takže za pár měsíců už ho koupíš do 300tisíc a jako malé, levné auto bude dávat smysl.
Myslím pořád nové - jen až ztratí pel novinky.

A říkám to teoreticky - já si ho koupit nehodlám, já jsem na Italy.
😉
Avatar - Emel
Emel
Samozřejmě, otázka priorit. Příplatek za 1.2TSI je 16t... 1.0MPI bych osobně koupil jen do krátké verze do města... a to ještě ne pro sebe 😄
Martin
>😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dobrych ludi sa vsade vela zmesti >😁

ale je krasne vidiet ze na to sli logicky.... toho najchudsieho dali vzadu do stredu... bohvie ako by to vyzeralo keby sa vymenil s tym spolujazdcom vpredu
Avatar - pumpkin
pumpkin
Určite si predtým ťahali zápalky. 😄
Sinuhet
ve videu u článku v cca.31 sekundě jeli v autě jen 3 lidi. Bylo to hned po tom jak jich tam "sedělo" 5. Nicméně :yes: :yes: :yes:
Avatar - hedvin
hedvin
No přece aby ji vytlačily kdyby už došel výkon!! >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Fabia DKW (Do Kopce Wytlačit) >😁 >😁
LW
Nová Fabia bez problému odvezla 5 dospělých. Na zadních sedadlech je tolik místa, že si prostřední cestující dokonce sedne a nemusí klečet. Zbrusu nový a výkonný motor 1.0 MPi má takový přebytek výkonu, že při stoupání točil na dvojku jen 5.500 otáček.
Balsam
Já se některým opravdu divím, výkon kolem 50 kW na tunové auto přece není tak málo. Ve Feldách nám to stačilo, Favorit/Forman měl 46 kW a ve stodvacítkách nás uspokojilo ještě menší stádečko.
Litr je základ, kdo chce víc výkonu, může ho mít. Tak proč ten povyk?
Avatar - milioner
milioner
....že by kroutící moment?
Avatar - pumpkin
pumpkin
Táto fotka je krásna 😄 [odkaz]
Ja by som uvítal taký stereotypný test, že zobrať v lete plne obsadenú Fabiu combi 1.0 MPI k moru, ideálne niekam do Chorvátska alebo ešte lepšie do Bibione, môže byť aj kemp. Na strechu truhlu, kufor napratať po strechu konzervami a hurá na cesty. Samozrejme, nedávať si servítku pred ústa. Aby to bolo najstereotypnejšie, tak uteráky na clonenie privrieť do zadných bočných okien a dáky ten zemniaci chvostík ťahať spolu s kolónami za sebou po ceste. 😄

Mal som od dovolenky v Chorvátsku dosť dlhú pauzu, takže som sa minulý rok cítil ako keby ma po rokoch rozmrazili. Bolo (úprimne) krásne vidieť ako sme sa za 20 rokov posunuli. Zúfalo preťažené Polonezy a staré škodovky nahradila dobre vybavená stredná trieda, aj keď často asi služobných áut. Sem-tam sa ešte ale objaví nejaká tá stereotypná Felicia, ktorá bez moderných vymožeností vezie domov naše spomienky. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
JJ, pěkně napsáno :yes:
Mimochodem. na té fotce je nejhezčí ten prostředník, co se v pohodě vešel. Jen mu to nikdo neřekl. >😒]
Avatar - pumpkin
pumpkin
Vyzerá na takú obeť redakčnej šikany. >😁
Th0r
A bude se ten krám testovat i v zelený, modrý, žlutý …..?
Avatar - KubikCv
KubikCv
V týhle konfiguraci to fakt asi odveze jen balík pešků >😁 >😁
Ale před pár lety takovej výkon stačil podobně lehký Felicii kombi :yes:
XTad
Vykon mozna stacil, ale byl polozen skoro o 2000 otacek nize a hlavne felda mela o 40 nm vic a byla o nejakych 100 kg lehci.
Avatar - Anonym
Anonym
kdysi lidem stačil i Trabant a dneska by s tím nikdo nejezdil....
XTad
Ale felda 1.6 nebyla v pozici trabantu. Naopak, tenkrat to platilo za zavodak. Na staceni byla 1.3, ktera by dneska byla rovnocennym souperem pro novy litr.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Trabant dneska stačí i na ježdění po Praze >😁
Avatar - Anonym
Anonym
místo Trabuka je dnes Smart >😁
Avatar - KubikCv
KubikCv
ale s tím není taková sranda prokličkovat ucpanou magistrálou a nas*at pár praháků >😁
ro80
Teď už zbývá vyhrát Pikes Peak s redaktory SM.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
1.0l 55kw nalozene auto a rakev na strese, to musi byt bomba >😒]
Johnnn
Taková koupě má hodně společného s masochismem. Při naloženém autě nemůže být jízda bezpečná. Nemluvě pak o zdržování provozu. Škoda se asi chce vrátit 20 let do minulosti...
Avatar - _Karel_
_Karel_
A tak zase- nebezpečná jízda- když nejsem i.diot, tak s plně naloženým 1,0MPI nepředjíždím. Nepopírám, že to je dynamická bída, ale jízda úplně klidně bude bezpečná a kolonu za sebou pořád vozit taky nemusíš- pokud nepojedeš v rychlým pruhu po D1.
Johnnn
Kolonu vytvoří tahle fábka na počkání. Nejbližší dálnice je nepříklad od mého bydliště vzdálená asi 35 minut cesty. Stačí, aby se na okresce zařadil za kamion, kterých tu jezdí požehnaně, a je to v háji. Takových želv denně potkám dost, jenže vždycky jde o starou feldu apod a ne o zcela novou Fabii. Pokud jsem hned za ním, tak je pár míst, kde se dá předjet, ale stačí, abych byl třetí v pořadí a cesta se klidně protáhne na 50 minut. Jo, bydlet tak v Praze nebo Brně, tak mluvím jinak.
Já jsem vystřídal hodně aut, slabých i silných, a slabý motor stavím na stejnou úroveň jako mizerné brzdy, pokud je řeč o bezpečnosti. Natož pak u kombi...
Avatar - Emel
Emel
Když není řidič pako a nenalepí se hned za ten kamion, tak to prostě předjedeš nadvakrát. Jestli tam jezdí požehnaně kamionů... co dva kamiony za sebou, není to horší než kamion a Felicie? Tyhle situace je potřeba brát s nadhledem, prostě na své místo na silnici mají nárok i pomalejší auta a je potřeba si to soužití vzájemně zbytečně nekomplikovat.
Nonsens
múdro hovoríš
Johnnn
No tak jasný, že 2 kamiony jsou ještě horší, ale to je trochu jiné téma. S tím Škodovka ani nadšenec, který si koupí 1,0 MPI do kombíku nic moc neudělá. Jen přibude další zdržení. Já bych to s nadhledem bral, jenže najezdím opravdu hodně a i zachování klidu má své meze a čas navíc s taky nekupuju. Jinak ze zkušenosti - tyhle auta ovládají právě strécové, sváteční řidiči, kteří se jako paka chovají.
Avatar - Emel
Emel
Jasně, a taky třeba důchodci... jenže víš co? Ten důchodce třeba ani nemá jinou možnost jak se k tomu doktorovi dostat... tak díky bohu za to, když jede v klidu a spořádaně za kamionem radši než aby zkoušel nějaké vylomeniny.

Je zodpovědnost zkušenějších řidičů, aby ty méně zkušené tolerovali a třeba jim dokonce vlastní předvídavostí chránili plechy.
michalpneu
:yes: konečně jeden z nejrozumnějších názorů tady!
XTad
Pomala jizda v kolone neni nebezpecna, takze to srovnani s brzdami nedava smysl.
Navic i s fabii se da predjizdet, i kdyz tohle asi neni s rakvi [odkaz]
Avatar - KubikCv
KubikCv
jízda v koloně je nebezpečná...já se takovejm situacím snažím většinou ujet...protože přijede netrpělivej řidič co musí za každou cenu předjet a problém je na světě
XTad
Tak to ale neni nebezpecna jizda v kolone, ale ten netrpelivej ridic.
Avatar - KubikCv
KubikCv
i ta jízda v koloně...kdo dneska dodržuje bezpečnou vzdálenost...skoro nikdo...stačí malá nepozornost jednoho řidiče v koloně a veze se v tom zbytek. Vznikají pak různý konfliktní situace,nehledě na to,že když jede někdo pomaleji v koloně tak ztrácí koncentraci. Je to jen můj čistě osobní názor,ale když to jde,snažím se ujet. Jezdil jsem dost z CV do Prahy..většinou u Loun začal houstnout provoz a jelo se v kolonách a většinou to bylo tak jak píšu. Nedodržená vzdálenost...menší přibrzdění auta v předu,další se nevěnoval řízení a lekl se brzdovek a začal brzdit intenzivně a vezlo se to s celou kolonou.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tu kolonu vytvoří auto nebo řidič? Já jedu občas Brno-Vyškov po staré, a tam po rovině dlouhé několik km jezdí většina dementů 70kmh. To nebude autem....
alapli
9.2.2015 ráno již bylo, a článek nikde, že by vyjímečný vůz nedojel? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
zatímco konkurence testuje BMW I8, Teslu S, Huyndai Genesis sedan, Cadillacy ATS a CTS, tak tady testy Śáde s litrem, 5x týdně něco o Touaregu atd.

Njn, ta oreintace na koncern VW začíná být už až moc okatá >😁
Avatar - vabis
vabis
Jízda v klasických zimních podmínkách není o výkonu motoru, ale o trakci a citu pro danou situaci. Proto vyjímečně může i 1.0 vyjít bez ztráty kytičky. V létě s horskými koly by situace byla asi jiná >😁 Ale vzadu chlapi, ještě k tomu 3? >😁 Ne každý je takto zamilovaný do svého kolegy.

Ale jsem rád, že se redakce SM evidentně pobavila, za kreativitu dávám se smíchem palec nahoru :yes:
Avatar - KubikCv
KubikCv
v týhle kombinaci mi to přijde spíš sadomaso časopis než svět motorů >😁
miruszakus
To kluci ze SM trošku přepískli - nejhorší je dělat z nové Fabie rodinné auto - je to prostě kategorie malých aut. Ano - pro 2 dospělé a 2 děti, nebo pro trpaslíky. Mám 192cm a mám myslím vzorový posaz za volantem. Tvrdý středový panel v místě vedle ovládání klimatizace vychází přesně na kolenní čéšku, takže se musím posunout trochu dozadu - pak si za sebe nesednu ani náhodou. Velikost interiéru Fabie III je takřka totožná s předchozími Fabiemi - tak proč ty řeči o nárůstu vnitřního prostoru. Motor 1,0 je evidentně určen do města, pružnost je zoufalá (zlatý 1,2HTP). Kufr je pěkný, ovšem za cenu 12cm schodu - pokud si připlatíte za dvojitou podlahu, získáte rovinu, ovšem ty opěvované litříky se někam ztratily. Takže autíčko pěkné, s motorem 1,2 TSI 81kW velmi svižné (taky pěkně drahé), ale proboha porovnávat s malými auty! Rodinné opravdu není....