Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ozzman
Mladí kluci se na nich učí smykovat >😒] >😒]
Nevím, jak je to zrovna se Škodovkami, ale dělal jsem na překladišti aut brigádně za dob studií, kde se do ČR přivážely Kie, Volva, Nissany, Suzuki a Subaru. Občas se tam překládalo cokoliv (i Škodovky či BMW). Tato auta z takového překladiště pak proudily přímo na salony.
Žádné z vozů nemělo ta omezení výkonu a rychlosti, jako je tady v článku, takže s takovou Imprezou STI, 350z či Swiftama sport si každý blbec včetně mě zkusil smyk žejo >😁 Tahle auta se vyložila z kamionu z fabriky, uskladnila se a pak, pokud přijelo auto od dealera, tak se na něj naložily už vozy dle požadavků. Mohlo se najet 2-5km max, ale některým vozům se opravdu dával "kouř". Tato zkušenost mi vzala veškeré iluze o novém voze >😁 Ale jakkoliv poškozené auto už byl velký problém a takové k dealerovi ani nešlo, nebo ne rovnou.
Nevím, jak je to zrovna se Škodovkami, ale dělal jsem na překladišti aut brigádně za dob studií, kde se do ČR přivážely Kie, Volva, Nissany, Suzuki a Subaru. Občas se tam překládalo cokoliv (i Škodovky či BMW). Tato auta z takového překladiště pak proudily přímo na salony.
Žádné z vozů nemělo ta omezení výkonu a rychlosti, jako je tady v článku, takže s takovou Imprezou STI, 350z či Swiftama sport si každý blbec včetně mě zkusil smyk žejo >😁 Tahle auta se vyložila z kamionu z fabriky, uskladnila se a pak, pokud přijelo auto od dealera, tak se na něj naložily už vozy dle požadavků. Mohlo se najet 2-5km max, ale některým vozům se opravdu dával "kouř". Tato zkušenost mi vzala veškeré iluze o novém voze >😁 Ale jakkoliv poškozené auto už byl velký problém a takové k dealerovi ani nešlo, nebo ne rovnou.
A jak je to dlouho co si to dělal jako brigádu? Koncernové značky tohle určitě mají, sám jsem to zažil když dovezli novotinu a muselo se čekat, než jí technik odblokuje z transportního modu.
Bylo to v letech 2008 a 2009. U zadnych z vyse jmenovaných vozu jsem tohle nepozoroval.Skodovku sem nikdy nevyskladnoval, tak právě nevím.
No já to viděl zase jen u koncernu (seat) tak je otázkou, jestli to tak mají dnes i další značky..kia, BMW, ford..atd
To fakt netuším, ale konkrétně Kie za mých dob šly točit hezky do červeného.. Takové Ceedy s dvoulitrem jsme po tom areálu proháněli stovkou na dvojku >😒]
Já se s tím setkal u BMW, MB, Audi, Porsche i Bentley. Nevím, jestli všichni omezují i rychlost, ale moderní auto by si sežralo baterii velmi rychle. Vypnutí tohoto režimu je součástí přípravy před předáním. U některých aut nejde zpět zapnout, jakmile ujedou pár set kilometrů, u jiných to jde (dá se to využít při delším uskladnění).
Aha vidíš to, dobrý postřeh s tou baterií by mě to hned nenapadlo...díky :yes:
Auta by měla mít úsporný režim, ale nebude asi tak efektivní, když je různě překládají (možná není ani tak agresivní). A pak různé systémy mohou mít speciální režimy pro transport (například bezpečnostnímu systému se nemusí líbit, že se auto hýbe s vypnutým zapalováním, vzduchový podvozek by měl mít transportní režim).
Každé nové auto dostane "kouř" ještě před opuštěním výrobní linky...je to součást dynamické kontroly kvality...obvykle v uzavřené kukani... :-!
kamarád mi tohle vyprávěl od VW 😄 Ale dělo se to ve fabrice při transportu aut. Občas se stalo,že to někdo někam napálil...tak to šlo na "repas" něco jako bylo zmíněno v článku,ale ve větším rozsahu >😁 >😁
Hele vůbec se tomu nedivím. Směju se každýmu, kdo tvrdí, že jetý on by nikdy nechtěl. On jedině fungl nový s neproprděnýma sedačkama, který ještě nikdo nehuntoval >😁 Nicméně na druhou stranu. 2-3 ostrý kilometry autu nijak neublíží. Takže o nic nejde.To moje jich užilo už stovky a drží pořád. Takže bych se vůbec neděsil toho, že si auto prvních pár kilometrů užilo. 😉
Covenant
Mám taky otázku, kolik jste měli v nadrží paliva, když vám prodejce předával nové auto?
Když došlo palivo tankoválí sme 5 litrů (me se to stalo jen u Sti a nějakého Pathfinderu). Některa auta (už nevím přesněji ktera ale pamatuji si Ssang Yongy a ještě dalsi) se tankovala před naložení k dealerovi taky na 5l.
Nevím, fakticky žádné... dva litry, pět? Nejbližší benzínka byla 100m... a už to začlo 😄
Tak že podobně jak píše ozzman..rezerva cca 5 litrů....u Lamba to bude nespíš víc >😒]
Předpokládám, že do Lamba ti prodejce natankuje plnou... úroveň služeb snad bude vyšší než u běžné spotřebky.
Ono je jedna věc, kolik daj na přepravu a kolik tam třeba ještě dolije dealer 😄 A jak jsem psal, těch 5 litrů bylo pro určité vozy. Myslím, že i nepremiový delaer může dát akci a auto odevzdat s plnou jako bonus, už jsem to i někde viděl, ale nevzpomenu si kde 😄
5 litrů ti dolejou pomalu i ve slušenějším bazaru, abys dojel k benzínce
Mě i v autobazaru AAA Auto po zkušební jízdě kdy už svítilo hladové okno natankovali do nádrže na benzínce co je hned vedle AAA 5 litrů benzínu a to jsem kupoval obyčejné auto za 30 000 >😁
Na přepravu není potřeba moc. Když někde stojí, tak není nutné, aby mělo plnou nádrž. Biosložka také nevydrží věčně. "Hladové oko" po předání je však špatný vtip.
plnou nádrž jsem teda nikdy nedostal, u žádné značky, co jsem měl, dokonce jednou jsme auto tlačili ze salonu na pumpu, naštěstí ji mají v areálu. holt jste lepší vyjednavači
5 litrů.
Ideálně by to mělo být bez biosložky, ať nezrezne nádrž.
Ideálně by to mělo být bez biosložky, ať nezrezne nádrž.
"Ideálně by to mělo být bez biosložky, ať nezrezne nádrž."
myslel jsem, že ud Favoritu už jsou nádrže plastový >😁
myslel jsem, že ud Favoritu už jsou nádrže plastový >😁
Ford Mondeo v roce 2009 - plnou
BMW 428i Gran Coupe v rijnu lonskyho roku pri prebirce primo v BMW-Welt v Mnichove - pulku nadrze.
Obe auta ale kupovana v Nemecku (kde trvale ziju)...
BMW 428i Gran Coupe v rijnu lonskyho roku pri prebirce primo v BMW-Welt v Mnichove - pulku nadrze.
Obe auta ale kupovana v Nemecku (kde trvale ziju)...
poterienko
Za to předělávání koupeného vozu na reklamní vozidlo dealera bych trhal ruce. Až si půjdu pro nové auto, tak je to nechám zase hezky sundat, než si auto převezmu.
Přesně tak, je to mor. Ještě mě taky baví pohled na opravdu drahé auto, něco designově netuctového, které má (hlavně vpředu to bije do očí) plastovou podložku pod RZ s reklamou prodejce. Fakt designová nirvána.
Ještě, že si pro žádné nové vozidlo nepůjdeš >😁
Nevěřím, že lidi, co si kupují nová auta řeší takové ptákoviny.
Nevěřím, že lidi, co si kupují nová auta řeší takové ptákoviny.
Ano, řeším to. Když jsme dělali poslední větší objednávku tak na jednom autě můj striktní zákaz polepovat auto jejich reklamou nedorželi. Ten řev musel být z Běchovic slyšet až na Černý most! Maximum co jsem ochoten akceptovat jsou podložky pod RZ, polepy na okně nebo rovnou na laku absolutně nedávám, tam může být reklama naší firmy, ne prodejce!
Pokud dám na vědomí, že si to nepřeju, tak pochopím, že to člověka pěkně rozčílí. Ale například podložky pod SPZ by mě ani nenapadlo, že to někdo řeší - to si jako přinesete vlastní z domu? Však někam ty SPZ dát musíte a přece si nebudu ty podložky kupovat, když se rozdávají všude zdarma.
Jediné co mě v tomto ohledu velmi zarazilo, když jsem byl v jiném značkovém servisu než obvykle a hradil opravu za cca 9000kč, tak mi vyměnili bez mého svolení SPZ mého domovského servisu, kde bylo auto po celou historii servisováno, za své podložky. Tady už bych pochopil, že se někdo dokáže zdravě nasr*. Nicméně pořád je to jen auto a na něm ta nejméně podstatná věc.
Jediné co mě v tomto ohledu velmi zarazilo, když jsem byl v jiném značkovém servisu než obvykle a hradil opravu za cca 9000kč, tak mi vyměnili bez mého svolení SPZ mého domovského servisu, kde bylo auto po celou historii servisováno, za své podložky. Tady už bych pochopil, že se někdo dokáže zdravě nasr*. Nicméně pořád je to jen auto a na něm ta nejméně podstatná věc.
Proč bych to neměl řešit? Je to snad moje auto, ne? Záleží na člověku, určitě se najde někdo, komu je to jedno. Mně to také vadí. Jak někoho může napadnou, že je v pořádku bez svolení polepit cizí majetek?
Xawier
...se dá zpočátku u většiny vozů koncernu VW vynulovat. Stačí zmáčknout určité tlačítko (nebo kombinaci tlačítek) po určitou dobu. Funguje to ale jen asi do 100 km a jen jednou! Tento režim je ve vozech nastaven právě z důvodu možnosti předat auto zákazníkovi s pomyslnou nulou 😄
JaMM
Citujem doc. Ing. Jána Lešinského, CSc.😒br />
"Čo sa stalo v roku 1996?
Prišli nové normy, ktoré nútia výrobcov k oveľa vyššej kvalite. Videli ste napríklad, čo robia vo Volkswagene v Bratislave autám, keď zídu z linky?
Nie.
Motor vyrobený napríklad v Győri sa spojí s podvozkom, auto zíde z pásu. Motor okrem tej krátkej jazdy predtým prakticky nebežal, v Maďarsku ho pretočili, len aby zistili, či v ňom niečo nehrkoce. Auto vyjde na skúšobnú jednotku a motor sa roztočí do červeného poľa, na maximálne zaťaženie a sedemtisíc otáčok. A držia ho tam päť minút. Nechcel som veriť vlastným očiam, vravím im, ako to môžete robiť, veď je to nový motor! A chlapec, ktorý tam stráži program, mi hovorí: Keď vydrží, je dobrý, ak nevydrží, vrátime ho do Maďarska. To by bolo voľakedy nepredstaviteľné."
Čítajte viac: [odkaz]
"Čo sa stalo v roku 1996?
Prišli nové normy, ktoré nútia výrobcov k oveľa vyššej kvalite. Videli ste napríklad, čo robia vo Volkswagene v Bratislave autám, keď zídu z linky?
Nie.
Motor vyrobený napríklad v Győri sa spojí s podvozkom, auto zíde z pásu. Motor okrem tej krátkej jazdy predtým prakticky nebežal, v Maďarsku ho pretočili, len aby zistili, či v ňom niečo nehrkoce. Auto vyjde na skúšobnú jednotku a motor sa roztočí do červeného poľa, na maximálne zaťaženie a sedemtisíc otáčok. A držia ho tam päť minút. Nechcel som veriť vlastným očiam, vravím im, ako to môžete robiť, veď je to nový motor! A chlapec, ktorý tam stráži program, mi hovorí: Keď vydrží, je dobrý, ak nevydrží, vrátime ho do Maďarska. To by bolo voľakedy nepredstaviteľné."
Čítajte viac: [odkaz]
vyborny clanok ...... uz som ho cital davno davno aj o nom pisal...... ale som rad ze si mi ho opat pripomenul.... ano je to svata pravda...... mat co najdrahsie a najvacsie auto dnes uz nie je zalezitost statusu ani ziadna frajerina ako pred 20-30 rokmi ... presne tak... ten pan ma sice uz svoje roky ale neskutocne trefne to povedal a vidi presne ako sa veci maju... je to pan odbornik.......a aj ked som o dost mladsi od neho vidim to uplne rovnako.. mladi uz dnes tuzia po inom... presne tak... svata pravda..... tiez netuzim po premii za 3 miliony ale po dostojnom solidnom a dostupnom aute ktore bude sluzit na beznu dennu potrebu a nezozerie cely majetok..... nepotrpim si na prehnany luxus ktory v aute nepotrebujem a pri jazde ani nevyuzijem a ani na gyce za tazke statisice ... mladi dnes tuzia po sikovnych autach jednoduchych praktickych dostupnych ktore im spravia vacsiu radost ako kdejake milionove nezmysly na kolesach.... ten pan je genius.... uplne ma az zamrazilo ako pravdivo a realne vidi ako mladi ludia uz dnes uvazuju co sa tyka aut a techniky :yes:
milanmilan
Fiat 500L - pri preberani umyteho auta u dilera stav celkoveho pocitadla 0 km. ako je to mozne podla tohto clanku a ostatnych uzivatelov?
No jednoduchý uz jako nove jste to koupil stoceny. Logicky přeci něco ujet musí.
no s istotou viem, ze predajca nic nestacal, takze jedine vo fabrike a testovacej jazde pred nalozenim na kamion. Prave tak by som to predpokladal vsade - pocitadlo spustit az po finalnom opusteni fabriky.
newworldorder
Obvyklý počet km 5-10.Auta se přesouvaji z parkoviště na parkoviště,co e😜ortovalo do ŠVÝCARSKA,NĚMECKA A atd procházelo další kontrolou (kontrola po kontrole).Některé exempláře najedou i 30-50km.Pokud se auto poškrabe putovalo na opravy laku tzv ZUGIL,kde se odstrojuje a střika .A kolotoč popojíždění narustá.Pokud vrstva laku již je mimo toleranci vymění se celý díl.Existovalo místo kde se jenom vyměnovali dveře a blatniky (možná již v ramci uspor neexistuje) Takova místa v ramci dni otevřených dveří neukazuji...Občas jsem viděl i rozstřílený auto v hale na šrot tak 2-3 do roka. 😉 😉 😉 ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
tomas247
VW ma auta v prepravnom mode. Dealer ho musi pred odovzdanim odblokovat. Ak na to zabudne, skoncite ako kolegyna minuly rok - od dealera sa odviezla domov a uz nenastartovala.
Neskor jej to par krat umrelo na ceste. Pravidelne liala olej.
Po poslednom zdochnuti sa servis konecne zacal zaujimat o pricinu. Nasli mikroprasklinu (zrejme na bloku). Menili motor.
Je to Golf 6 TSi Bluemotion.
Neskor jej to par krat umrelo na ceste. Pravidelne liala olej.
Po poslednom zdochnuti sa servis konecne zacal zaujimat o pricinu. Nasli mikroprasklinu (zrejme na bloku). Menili motor.
Je to Golf 6 TSi Bluemotion.
Lubosss1
U vozidiel znacky Audi je to zvacsa v rozmedzi 6-12 km. Samozrejme, pri S a RS modeloch je to minimalne 40-70 km, model A8 ma predpisanych 100 km, ktore musi absolovat este vo vyrobnom zavode.
PS: a nechci slyšet, že 99.700, ptám se na nová auta 😄
i30cw - 22 km
Sonata - 17 km
1. 1996 Felicia 1,6 - tlacili sme cz pol mesta na benzinku. Ale tak sme boli nadseni z noveho auta, ze ani naznak kritiky k predajcovi. Holt 90ties😊
2. 2003 robil som ako student v BMW priamo v Mnichove, kde zchadzali z pasu trojky (e46). Mojou ulohou bolo z vyrobneho pasu previezst auto na parkovisko podla svetadielu urcenia. Boli sme na to traja a za smenu sme dali 800 aut. Mali studeny motor a ako skormny chlapec zo Slovenska a mlady petrolhead som im nikdy nesolil (vynimka boli 330i a 330d). Dalsia skupinka mala na starosti nakladanie na vlak. Boli to Poliaci a ti vedeli auto na ten vlak doslova vystrelit (podla mna sli po vagonoch aj 70 a na asfalte pred vlakom predvadzali na studeny motor solidne drifty). Do momentu, ked sa po aerale sli nahanat a jedno napalili do zelezneho zabradlia: na hodinu prepusteni. Na presun medzi parkoviskami sme mali e46 320i vzdy sme sa hadali, kto ju bude soferovat. Autam, ktore mali stitok CZ alebo SK som nesolil nikdy. Zaujimave je, ze to boli vzdy TOP verzie. Ale mozem povedat, ze ked sa nakladalo BMW M3, alebo uprava z dielni M alebo individual, ktory sidli hned vedla standardnej fabriky, dozeral majster a museli sme sa k tomu chovat ako ku sperku (vratane poliakov). Inak co sa kontroly kvality tyka, bol som tam posledny niemand, ale ked som majstrovi povedal, ze v tomto kuse vrzga riadenie, bez poznamok ho niekam zaviezol a vratilo sa, az bolo vsetko ok. Dobre casy. Za tri mesiace prazdnin som zarobil tolko ako rodicia (statna sprava) za rok. Inak ziadne transportne obmedzenia rychlosti alebo otacok sa nekonali. Najlepsia letna studentska praca, aku som kedy mal. Jedina brigada, kde ma bavilo ist na sichtu na 5:45😊.
2013 peugeot 308 sw 1.6 ehdi - neviem kolko tam bolo litrov, ale zebrave oko nesvietilo, tazkze, trapas ako felicia sa nekonal. 4 km.
Btw. dobry clanok. Hlavne, ked clovek niekedy skusil aj tu cast, nez sa auto dostane k zakaznikovi.
Než jsme ho koupil tak jsem byl na předváděcí jízdě u Peuegota a tam jsme jeli autem, který bylo určený už zákazníkovi, mělo cca 5km a najel jsem mu asi další 3-4 km >😁
A není prodané, jako prodané. "Prodané" také může být zarezervované a tam bych nehledal ani morální nárok na to, aby se na auto ani nešáhlo.
ale zaujimave je ze ked si na displayi ukazem celkovy pocet kilometrov, tak mi ukazuje 2 hodnoty. kolko som najazdil realne ja a kolko km je najazdenych + tych 6 km.
P5008 19km