Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf R – Walter Röhrl v obleku

Kategorie ostrých čtyřkolek se brzy rozroste o dalšího zástupce, Ford Focus RS. Než však přijde, pojďme si připomenout, jak jezdí hlavní konkurent Volkswagen Golf R.
Zpět na článek
16. 2. 2015 09:27
16. 2. 2015 12:36
16. 2. 2015 13:08
16. 2. 2015 15:51
16. 2. 2015 15:56
16. 2. 2015 16:08
16. 2. 2015 21:56
16. 2. 2015 21:58
16. 2. 2015 09:48
16. 2. 2015 10:22
16. 2. 2015 10:31
16. 2. 2015 10:40
16. 2. 2015 10:45
16. 2. 2015 10:53
16. 2. 2015 10:56
16. 2. 2015 11:01
16. 2. 2015 11:06
16. 2. 2015 11:15
16. 2. 2015 11:18
16. 2. 2015 11:24
16. 2. 2015 22:06
16. 2. 2015 22:16
16. 2. 2015 22:41
16. 2. 2015 10:58
16. 2. 2015 11:02
16. 2. 2015 14:33
16. 2. 2015 15:58
16. 2. 2015 16:19
16. 2. 2015 10:46
16. 2. 2015 10:49
16. 2. 2015 10:53
16. 2. 2015 10:52
16. 2. 2015 21:57
16. 2. 2015 22:52
16. 2. 2015 09:50
16. 2. 2015 09:52
16. 2. 2015 09:55
16. 2. 2015 10:00
16. 2. 2015 16:54
16. 2. 2015 17:33
16. 2. 2015 17:49
16. 2. 2015 18:04
16. 2. 2015 20:23
16. 2. 2015 21:59
16. 2. 2015 23:06
17. 2. 2015 14:35
16. 2. 2015 22:19
17. 2. 2015 14:40
16. 2. 2015 20:50
16. 2. 2015 16:53
17. 2. 2015 07:24
16. 2. 2015 10:18
16. 2. 2015 19:02
16. 2. 2015 11:58
16. 2. 2015 13:15
16. 2. 2015 16:10
16. 2. 2015 14:09
16. 2. 2015 14:25
17. 2. 2015 08:59
17. 2. 2015 09:17
21. 2. 2015 22:44
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 2. 2015 09:24
A může začít flejm..
"Chyběla nám snad jenom jedna věc – klasická ruční brzda."

Tak pánové, pusťte se do toho, já si zatím zajdu uvařit kafíčko >:D
Rozbalit vlákno
57
16. 2. 2015 09:56
Re: A může začít flejm..
Chybějící ručku vidím jako skandál stejně tak DSG. Jinak to vypadá naprosto skvěle. :yes: A co takový ESP jde vypnout nebo se s autem v průběhu toho "čtyřkolkového" kontrolovaného smyku perete?
16. 2. 2015 10:03
Re: A může začít flejm..
Jde vypnout :-)
Avatar - poterienko
16. 2. 2015 10:11
Re: A může začít flejm..
Jde vypnout permanentně, nebo se po překročení nějaké rychlosti opět zapne?
16. 2. 2015 10:13
Re: A může začít flejm..
Naštěstí permanentně. U jiných koncernových aut jsem byl zvyklý, že ESP začalo opět pracovat po sešlápnutí brzdy, když už šlo vypnout, ale tady jsou nepozoroval ani tento jev.
Avatar - poterienko
16. 2. 2015 11:07
Re: A může začít flejm..
Děkuji za odpověď. Já jsem si právě všiml, že třeba A4 B8 to má dle motorizace.
16. 2. 2015 11:10
Re: A může začít flejm..
Chválím VW. U některých aut když už jde vypnout, tak jen dočasně takže auto z ničeho nic změní chování aniž by to řidič třeba čekal. Takovej Megane ho zas zapíná zpátky po dosažení určitý rychlosti. Zapnutí po sešlápnutí brzdy je taky dobrá pastička na řidiče.
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 2. 2015 14:10
Re: A může začít flejm..
Mmmm, Megane to tak měl pouze u první generace RS a to ještě jen v obyčejné verzi, R26, Trophy a aktuální generace mají ESP plně deaktivovatelné...

Zapnutí po sešlápnutí brzdy imho není špatné řešení, protože po brzdě většinou šlapeš až když se něco po...
16. 2. 2015 15:09
Re: A může začít flejm..
Na brzdu přece nešlapeš jen když se něco po.... Vezmi si že si vypneš ESP přibrzdíš si před zatáčkou a auto se ti najednou začne chovat úplně jinak. Snahou o kontra se rázem pošleš mimo silnici. To mi nepřijde jako zrovna šťastný řešení. 8-s
17. 2. 2015 11:06
Re: A může začít flejm..
Das ist doch unsinn. Před zatáčkou nebrzdím brzdou nýbrž motorem a to tak že podřadím. Tím jednak snížím rychlost a současně dostanu motor do otáček takže v zatáčce už vesele tisknu pedál plynu abych ji opustil co nejrychleji.Po opětovném dosažení požadované rychlosti odřazuji na vyšší rychlostní stupně.
Avatar - white label
17. 2. 2015 11:15
Re: A může začít flejm..
...odřazuješ na vyšší rychlostní stupeň zvyšuješ rychlost a pak třeba přijde ostřejší zatáčka do které už to jen motorem neubrzdíš..., co uděláš pak?
17. 2. 2015 22:05
Re: A může začít flejm..
Já nevím jak ty, ale já při řízení používám oči i hlavu. Pokud zrychluješ a nevidíš kam jedeš a že přichází zatáčka pak jsi: za a) slepý a měl by jsi jít na přezkoušení zdravotního stavu k lékaři
b) šťastný že ti tam výrobce nacpal všechny elektronické systémy protoože by jsi se jinak díky svým schopnostem zabil
Avatar - white label
21. 2. 2015 22:56
Re: A může začít flejm..
Rozhodně nejsem typ co "stojí věčně na brzdě", naopak "desky" mi i u hh vydrží nadprůměrné množství km. Ovšem pokud si chceš občas zajet na zakroucené okresce (nemluvě o okruhu) opravdu rychle, pak se bez brzd úplně určitě neobejdeš.
Ale pokud jezdíš pouze profesionálně (jako taxikář), je to pochopitelně něco jiného...
Zkus říct někomu, kdo chce jet rychle/na čas, proč brzdí těsně před zatáčkou a zeptej se ho jestli není slepý a neměl by jít na přezkoušení zdravotního stavu k lékaři. Ale počítej s tím, že těm tam pak pošle místo sebe. ;-)
17. 2. 2015 11:57
Re: A může začít flejm..
Když jedeš tak rychle a zatáčka je tak mírná, že to ubrzdíš motorem tak to samozřejmě chápu. Taky šetřím brzdy a při plynulý jízdě třeba podřadím a brzdím motorem, ale tohle jde aplikovat jen občas. Navíc jen s manuálním řazením.
Avatar - white label
17. 2. 2015 12:59
Re: A může začít flejm..
Brzdit motorem jde samozřejmě i s dvojspojkou, jenom některé tě v tomto ohledu nepustí až "na krev".
17. 2. 2015 14:14
Re: A může začít flejm..
Jak pozná DSG ve chvíli kdy sundáš nohu z plynu, že má podřadit?
Avatar - white label
17. 2. 2015 14:19
Re: A může začít flejm..
Stačí tam mít sport režim a po sundání nohy z plynu to udělá i sama, ale hlavně tam k tomu máš pádla/tlačítka a volič, prostě přejdeš na manuální režim. Jel si někdy s něčím ostřejším s dvojspojkou?
18. 2. 2015 08:51
Re: A může začít flejm..
jj v nový A4 v 2,0 TDI 125 kW a Passatu CC s tím samým motorem, ale nezkoušel jsem ani co to auto umí ani ostřejší jízdu. Majitel auta v obou případech seděl vedle mě ;-\
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 2. 2015 11:51
Re: A může začít flejm..
Špatně pochopeno - neaktivuje se to při každém zabrzdění (to by vážně nemělo smysl), ale pouze při brzdění v situaci, kdy by ESP už normálně zasahovalo, kdyby bylo zapnuté.

A pak už myslím si platí, že to je docela rozumné řešení a že v rozhozeném autě šlapeš na brzdu fakt až při potřebě korekce/odvrácení průšvihu.

Takže vyjma rozhození přes brzdy tě to vlastně až tak neomezuje..
17. 2. 2015 11:55
Re: A může začít flejm..
Hele já ti nevím. Nechci se hádat. Každopádně jsem celkem rád, že nevypínatelný ESP nemusím řešit. Nejezdím tak agresivně, aby muselo případně zasahovat a když už jedu rychle a počítám s tím, že mi auto ustřelí, tak chci, aby se chovalo předvídatelně a ne že najednou zjistím, že se peru s ESP.
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 10:05
Re: A může začít flejm..
Takisto to nevidím ružovo s tou ručnou. No a čakať 2 sekundy na podradenie o viac ako jeden stupeň... to už vie rýchlejšie aj Volvo FH. Samo o sebe je to výborné auto ale zrážajú ho práve tieto maličkosti, vďaka ktorým ho podľa mňa Focus porazí.
Avatar - Emel
16. 2. 2015 10:09
Re: A může začít flejm..
Jak definuješ porazí? Z toho co jsem zatím četl se zdá, že Focus je auto zaměřené víc na rychlost... to ale není nutně výhoda.
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 10:15
Re: A může začít flejm..
Myslím v porovnávacom teste ako komplexne lepšie auto. Už aj v tomto teste vlastne autor nenápadne tvrdí, že pre určitú zábavu treba ísť na hranici možností, inak je to celkom sterilné auto vzhľadom na zameranie. Môj pocit je, že Focus bude živelnejší... Samozrejme je to len môj dohad...
Avatar - Emel
16. 2. 2015 10:17
Re: A může začít flejm..
Ale jo, to já beru že Focus bude živelnější, stejně jako je ST živelnější než GTI. Otázka je, jestli to je dobře... protože ze srovnání GTI (pokud možno Perf.) vs. ST mi vychází jako komplexně lepší auto GTI.
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 10:23
Re: A může začít flejm..
Záleží čo od takého auta očakávaš... ale súhlasím s tým že pri GTI vs. ST vyhráva Golf, keďže sa nejedná o ultimatívne autá, dávka dennej použiteľnosti je vítaná. Ale v tejto výkonovej hladine ja od auta očakávam niečo na spôsob Mégane RS. Focus určite nebude tak extrémny ako MRS ale bude mať k nemu určite bližšie ako Golf.
Avatar - Emel
16. 2. 2015 10:28
Re: A může začít flejm..
Golf R je laděný jako univerzál, absolutní univerzál. Výkon, trakce, pohodlí, rychlost. Rozhodně není cílem prohánět MRS na Nordschleife.
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 10:31
Re: A může začít flejm..
Nejde o Nordschleife, ide o pocit z jazdy, vtiahnutie do deja, emócie...
Avatar - Emel
16. 2. 2015 10:39
Re: A může začít flejm..
Ty věci jdou proti sobě. Sportovní auto klade na řidiče nároky a zásobuje ho podněty, čímž ho vtahuje do děje. Univerzální cestovní auto na řidiče nároky neklade a snaží se ho od okolního světa izolovat.

Automobilky se sice snaží o přepínání těch dvou režimů na tlačítko, ale funguje to jen částečně.
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 10:46
Re: A může začít flejm..
Môj pohľad je ten, že ak chcem to ,,izolované´´ auto, kúpim si GTI/ST a keď chcem auto vťahujúce do deja kúpim si R/RS, je to jednoduché. Avšak nemám ten pocit, že by Rko túto požiadavku splňovalo. To je celé... tým nechcem povedať že je to zlé auto, len svojim zameraním podľa mňa minulo cieľ.
Avatar - white label
16. 2. 2015 11:00
Re: A může začít flejm..
Řídil si ho? Možná minulo tvůj cíl, jenže cílem automobilky je zasáhnout cíle schopné si jej koupit, ne být hvězdou diskusních bychařů (myslím obecně). Tenhle hh dokázal loni vyhrát (mimo jiné) tři velké srovnávačky hh (EVO, TG, Speed), samozřejmě včetně obecně vychvalovaného MRSC. Naopak podobně koncipovaný a ještě výkonnější A45AMG nikde podobně nezazářil.
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 11:10
Re: A může začít flejm..
Vyhral ich práve pre svoju univerzálnosť. Ako si si mohol, všimnúť Rko nikde nehaním... Dokonca sa mi ako máloktorý VW páči. Avšak za svojim názorom si stojím s tým, na svoj výkon je príliš sterilný, dokonca paradoxne viac ako Cupra, ktorá nemá ani haldex.
Nie Rko som bohužiaľ nešoféroval. Ale ak bude príležitosť tak ho určite vyskúšam.
Avatar - Emel
16. 2. 2015 11:56
Re: A může začít flejm..
GTI a ST postrádají tu univerzálnost danou pohonem 4x4.

Když chci auto vtahující do děje, koupím si Nissan 370Z, za cenu blízkou milionu už nemám důvod dělat kompromis typu HH... ne že by se mi 370Z trefovalo úplně do vkusu, ale šestiválcová zadokolka je šestiválcová zadokolka. Možná bych vyzkoušel i nějaké malé BMW.
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 12:44
Re: A může začít flejm..
Dá sa to aj takto uchopiť :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 2. 2015 14:11
Re: A může začít flejm..
Nejsem si jistý, jestli je 370Z úplně dobrý příklad pro auto vtahující do děje...
16. 2. 2015 11:17
Re: A může začít flejm..
Nemusíš lítat po Smyčce aby ti absence ruční brzdy a automatická převodovka vadily ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 2. 2015 11:25
Re: A může začít flejm..
Ty jo, v Rku by mi to DSG nijak extra nevadilo..
Avatar - Emel
16. 2. 2015 11:57
Re: A může začít flejm..
Když DSG nechci, tak si ho neobjednám... v čem je problém?
16. 2. 2015 12:54
Re: A může začít flejm..
Ok. Hlavně, že tam ten manuál za příplatek mají, ale ručka na přání asi bude problém.
Avatar - white label
16. 2. 2015 13:02
Re: A může začít flejm..
Manuál je bez příplatku, na rozdíl od dsg.
Avatar - iudex
16. 2. 2015 13:06
Re: A může začít flejm..
Človeče Ryccardo Ty o tom aute vlastne nič nevieš. 8-s
16. 2. 2015 13:58
Re: A může začít flejm..
Já se taky nesnažím pasovat do role nějakýho znalce VW propagačních brožur a v článku jsem se to nedočetl. Zase je tu spousta těch, kteří ví a o své znalosti se podělí.
Avatar - iudex
16. 2. 2015 14:37
Re: A může začít flejm..
Jasné, nemôžeme mať všetci také encyklopedické vedomosti o VW ako label, ale tak aspoň základné veci ako že Rko má v základe 4x4 a manuál sa patria. ;-)
16. 2. 2015 15:10
Re: A může začít flejm..
Ok sypu si popel na hlavu. ;-)
16. 2. 2015 11:12
Re: A může začít flejm..
Tak ale možná se tam manuální 6 kvalt taky bude dodávat ne? Chápu, že některým řidičům řešení s DSG bude stačit, ale řekl bych, že tohle auto si bude chtít pořídit spousta movitých fajnšmekrů, který budou chtít využít potenciál, který v tom autě dříme, takže by si raději zvolilo manuál.
Avatar - CHerokee
16. 2. 2015 11:16
Re: A může začít flejm..
Golf R je dailly car, a proto je lepší ve variantě s DSG.
16. 2. 2015 11:20
Re: A může začít flejm..
Daily car je normální Golf tohle je R. Navíc i kdyby si měl nakrásně pravdu tak ruční brzda a manuální převodovka daily car nijak nezkazí. Pořád to může být daily car. ;-)
Avatar - CHerokee
16. 2. 2015 11:40
Re: A může začít flejm..
A čím se to R liší od běžného Golfu? Tedy kromě motoru. Auto na denní pojížďky jedině s automatem.... jezdím 80 % tras po městě a jinak bych to už nechtěl. A v této cenové relaci už málokdo uvažuje jinak.
Avatar - iudex
16. 2. 2015 12:33
Re: A může začít flejm..
Tak ja som asi ten málokto. ;-)
16. 2. 2015 13:27
Re: A může začít flejm..
to všichni víme, nic ve zlým :-)
16. 2. 2015 12:56
Re: A může začít flejm..
No ono se neliší jen motorem, ale to je fuk. To auto se liší celkově svým zaměřením. Cílová skupina zákazníků není běžný majitel Golfu, který se chce jen přesunout z bodu A do bodu B.
Avatar - CHerokee
16. 2. 2015 13:18
Re: A může začít flejm..
Tak to je mi jasné. Jen to mohli trochu více odlišit. Udělat trchu více na srdíčko...viz ten Focus z fotek, který neříkám, že bude lepší.
16. 2. 2015 14:02
Re: A může začít flejm..
Prosím tě, z fotek tak poznáš jak to jezdí. Fotky ti neřeknou nic. Mě se třeba Focus ST zase moc nelíbil, až do doby než jsem se v něm svezl a teprv zjistil co je to za střelu a jak se hezky ovládá.
Avatar - white label
16. 2. 2015 11:21
Re: A může začít flejm..
Ne, že bude, manuál se do eRka stále alternativně nabízí.
16. 2. 2015 11:22
Re: A může začít flejm..
Pak je to v pořádku. :yes:
Avatar - white label
16. 2. 2015 12:12
Re: A může začít flejm..
S manuálem aktuálně začíná na 915.900,- Kč, viz ceny pod testem.
Avatar - white label
16. 2. 2015 10:38
Re: A může začít flejm..
Když už se ti nechce číst celý test, tak zkus aspoň plusy a mínusy, kde se v plusech snadno dočteš: "Plně vypínatelná stabilizace"
Skandální je především to, že zatímco u Rychlých Golfů už si může zákazník 10 let vybrat mezi manuálem a dvojspojkou, tak u kompaktních hh mainstreamové konkurence to stále nikde není možné, což je logicky jedním z důvodů, proč prodeje vypadají tak, jak vypadají. Např. u GGTI preferuje dsg 70% majitelů i přes jeho ne zrovna malou cenu.
16. 2. 2015 11:13
Re: A může začít flejm..
To jsem překouknul. Sorry že jsem tě obtěžoval se svým dotazem.
Avatar - Emel
16. 2. 2015 09:27
Design
Moje oblíbená barva, přesto... přesto to nefunguje. Hlavně čelní pohled - Audi-manýra se stříbrnými kryty zrcátek u top verzí mi nikdy k srdci nepřirostla, jedna chromová linka se mi taky moc nezdá (prostě tam něco chybí - "hezky" je to vidět na téhle fotce: [odkaz] ), logo je už od pohledu jen nakreslené (tj. ne plastické)... to snad radši ten Focus. Nebo ne? Sakra, to je dilema :-) .

Zezadu je to lepší... propracovaná optika světel, decentní křidýlko, i ty výfuky se mi líbí.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
16. 2. 2015 12:36
Re: Design
Můžeš mít (bez příplatku) zrcátka i v černém lesku.
[odkaz]
Avatar - white label
16. 2. 2015 15:51
Re: Design
K těm kolům (Cadiz) s černým lesklým podkladem to jde, navíc černá opticky zmenšuje plochu zrcátek, což je dobře, ale ke kovově stříbrným Pretoriím jde tem matný hliník lépe. Tohle by byla moje konfigurace, 3dv., šedá limestone a Pretoria 19", DCC a dsg.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Emel
16. 2. 2015 15:56
Re: Design
K té šedé barvě to jde, ale kamarád má RS 5 v červené metalíze a tam mě ta zrcátka bijou do očí.
Avatar - white label
16. 2. 2015 16:08
Re: Design
K té šedé to jde hodně dobře, k červené záleží taky zase na těch kolech.
V konfiguraci na těch odkazech je to takový "nenápadný krasavec".
Jednoduchá/nenápadná dokonalost - dokonalá jednoduchost/nenápadnost.
Avatar - white label
16. 2. 2015 21:58
Re: Design
Díky, vidím to hodně podobně... ;-)
Avatar - Magister
16. 2. 2015 09:28
Nechytá za srdíčko
Golf R určitě není špatné auto, ale mě trochu zklamalo. Zvenku nevýrazné (i GTI vypadá lépe), interiér žádný zázrak - mluvíme o vozu dost přes milion korun. Umělý zvuk mě také nenadchl. Navíc má zmenšený kufr, kvůli pohonu 4x4. Proti gustu žádný ... ale takové auto už by mělo být i na srdíčko.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
16. 2. 2015 12:48
Re: Nechytá za srdíčko
Osobne tiež za problém GR považujem jeho značnú dizajnovú utlmenosť. Ten názor na dizajn GTI vs. R mám tiež a i pár ľudí, čo poznám a ono je to aj pomerne logické. GTI je klasický hotheč, teda decentný, s pár dizajnovými prvkami, ktoré ale jasne aj priemerne znalému dajú najavo, že sa jedná o hotheč a nielen o bežný Golf (červená linka v maske a svetlách, červené brzdové strmene...). Paradoxne R, ktoré by malo byť niekde ďalej, pôsobí miernejšie, dokonca nenápadnejšie ako GTI. Dokonca sa mi stalo, že som si pomýlil Rko s obyč Golfom s R-line. To pri GTI nehrozí.
[odkaz]
Avatar - Bully_
16. 2. 2015 13:09
Re: Nechytá za srdíčko
Ja od sebe myslim nerozeznam ani 2 posledni generace Golfu, nezajimal jsem se o to nikdy. Natoz GTD ,GTI -R, Performance, GT(?) apod. . Das tam lepsi kola a je to. Ale neni to prave zamer Golfu, nevycnivat z rady? Kdo chce extravagantnejsi HH, poridi si neco jineho.
Avatar - CHerokee
16. 2. 2015 13:21
Re: Nechytá za srdíčko
No je fakt, že najisto to v provozu poznáš tak leda podle výfuku. Jsou příliš podobné.
Avatar - white label
16. 2. 2015 13:33
Re: Nechytá za srdíčko
Taky si myslím, že těch designově mnohem vyzývavějších ostrých hh je docela dost a budou další (Fo3RS, C9TR...).
Avatar - Bully_
16. 2. 2015 14:16
Re: Nechytá za srdíčko
Tak nejde o to si to myslet, to je snad zjevne. Golf je designem takova seda mys programove a stezovat si na to je podle me nepochopeni modelu. Vybrat podobne auto- charakterem prakticky stejne a vystrednejsi svym vzhledem se da i primo u stejne znacky, nebo stejneho koncernu. Scirocco, Audi TT,.. .
Avatar - CHerokee
16. 2. 2015 16:25
Re: Nechytá za srdíčko
To je pravda, nové Audi TT se mi líbí. Scirocco VW zabíjí starou technikou, interiérem a i ne moc povedeným designem....myšleno spíše nedotaženým.
Avatar - Kolouš
16. 2. 2015 09:48
barva
z čeho nejsem odvařenej, je tohle:
[odkaz]
není to vlastně ani problém pouze tohoto auta, příchodem vodou ředitelných barev se s tím potýkají vlastně všichni. Jen někdo to umí lépe a někdo zase hůř. Ať tak, nebo tak, je šílený, že to co dřív bylo na reklamaci auta se dnes vlastně neřeší a na takovýhle pomeranč si člověk nemůže ani stěžovat, protože ho najde všude napříč automobilkami
:'-(
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 2. 2015 10:01
Re: barva
:-O Jsem ignorant, nikdy jsem si toho nevšim. Asi se budu dívat po nových autech pozroněji, protože tohle je fakt masakr!
Avatar - fOE
16. 2. 2015 10:22
Re: barva
Trochu OT, ale zmenila se nejak tlouska laku pri prechodu na vodou reditelnych barev? Premyslim co by s tim slo udelat rozbrousenim.
Avatar - boost.
16. 2. 2015 10:31
Re: barva
Pomeranče se dá zbavit wet sandingem; jedním ze způsobů je vzít do ruky šmirgl papíry a pak dodělat klasicky leštičkou.

Když se tohle umí, není to nebezpečné jak se zdá a někdy se povede tímto způsobem odstranit méně clear coatu než standardním způsobem leštění, které ti pomeranč neodstraní.

Tloušťka kolísá pár let na stejné úrovni, nicméně spíš je tendence jít s tloušťkou trochu dolů. Lepší to nebude.
Avatar - Kolouš
16. 2. 2015 10:40
Re: barva
představa že si koupim auto za víc než 1mio a pak po večerech budu se šmirglem šmrdlat komplet lak mi moc uspokojivá nepřijde. Nejhorší je, že si dneska prostě nevyberes. Takovýhle pomeranč ti dnes dodá každá, opravdu každá automobilka bez vyjímky. Před vánoci jsem parkoval vedle RR Phantom coupé a co myslíš..... měl ho tam :-)
Avatar - white label
16. 2. 2015 10:45
Re: barva
Je to tak, naposledy jsem to pozoroval v autosalonu Mazdy, kde to byla samá červená metalíza s pomerančem, mimochodem jinak povedený odstín.
16. 2. 2015 10:53
Re: barva
Na CX-5 v černé není problém nikde. Je krásně hladká. Kdoví, zda s tím nemají problém jen některé barevné odstíny. To na tom Golfu musí jít poznat i dotykem.
Avatar - Kolouš
16. 2. 2015 10:56
Re: barva
je, věř mi. Možná míň než tady na tom Golfu, ale je. Hodně dělá světlo, resp. úuhel dopadu. Nebo si ji zkus občas umýt :-)
Fórek, promiň
16. 2. 2015 11:01
Re: barva
No nemám důvod nevěřit, když to vidím i na Golfu. Možná tam něco je, ale zatím jsem si nikde pomeranče nevšiml.
Avatar - fOE
16. 2. 2015 11:06
Re: barva
Ony vodou reditelne laky jsou zavadeny globalne, nebo jde o evropske specifikum? Je mozne jeste dnes koupit "poctivy" lak treba ze zamori, nebo na "vodu" presli vsichni (i japonci, ameriky atd.)?
Avatar - Kolouš
16. 2. 2015 11:15
Re: barva
hele já nevim. Rozumim spíš lakům na business jety, tohle je jen taková moje deformace.
Jak je to ve státech to nevim (nemyslim si, že to bude jiný).
Japonsko v tom jede stopro taky. Nevim přesně kde má taková Mazda výrobní závod pro auta určená pro evropu (a nechce se mi to hledat přes pana gůgla), ale když se podíváš na lexus, tak ten se stopro vyrábí na ostrovech a pomeranč má taky. A jakej.
Avatar - Kolouš
16. 2. 2015 11:18
Re: barva
jinak poctivý lak můžeš koupit, to jo. Pak si tim můžeš stříknout co chceš. Automobilky a "velkoopravci" (nevim co všechno tohle slovo vlastně jasně definuje) maji ale smolíka.
Jak ale říkám, nejsem expert na autolaky.
Koukám na ně stejně tak jako na víno - líbí nelíbí, chutná nechutná...
16. 2. 2015 11:24
Re: barva
Tak jsem udělal prohlídku. Mazda tam pomeranč má, sice špatně viditelný, ale něco se najde. Stejně tak GLK má, ale ještě menší. Zajímavý je, že zadní nárazník mám přestříkaný a je krásně hladký jak kdyby ho leštili hedvábím...
Avatar - _Karel_
16. 2. 2015 22:06
Re: barva
Teda asi je to očima, ale schválně jsem se šel podívat před barák a pomeranč jsem nenašel? A to mám tu červenou.Ale auto je zasraný, čistý jen sloupky a střecha, že by třeba nebyl všude? >:-[]
Avatar - white label
16. 2. 2015 22:16
Re: barva
Auto musí být úplně čisté a dobré světlo k tomu. Viděl jsem to v Ostravě ve Futuru, byla tam i jedna šedá a i nějaké Nissany. Ale není to o značce a míra může být různá i kus od kusu.
Avatar - _Karel_
16. 2. 2015 22:41
Re: barva
Koukal jsem teď za tmy pod osvětlením. Mazda má tuty vodovku, tak jsem si byl jistej pomerančem. No, zkusím jindy ve dne u umytýho auta. Pokud taková situace ovšem nastane.
16. 2. 2015 10:58
Re: barva
Já bych si takové auto nepřevzal. Nechal bych ho tam. Máme ve firmě, případně doma, Fábky, které mají přes 10 let, moje GLK, relativně novou Mazdu, Mitsu, MB dodávky a tohle jsem ještě neviděl. Za tu dobu co je přebírám jsem na podobný problém nenarazil.
Pochopil bych to u nějaké entry barvy u základního modelu, ale auto za milion s metalízou by tohle předvádět nemělo.
Avatar - boost.
16. 2. 2015 11:02
Re: barva
Dneska se tomu nevyhneš. :no: