Nabídka dvorního tunera Volva, švédského Polestaru, se v blízké budoucnosti neomezí jen na klasická osobní auta. Výkonovou posilu a drsnější kabátek chystá i pro velké SUV XC90.
Píšou tam +11kW což je v dnešní době fakt slabota. Souhlasim že auto velikosti a váhy XC90 by mělo mít naftu nějakejch 190-200 kW nebo alespoň 180kW jako bylo v minulejch generacích prémiovek a dokonce i v tom levnym Citroenu. Nafta ale stejně frčí jen v Evropě, kombinací slušný spotřeby a vůbec ne špatnýho výkonu možná bude ten plug-in-hybrid T8
Je tam psáno 490Nm. Jako ano jede to a dokonce líp než ostatní auta, ale je to jen můj pocit, že to zas tak rychlý není. Chci tím říct, že nová xc90 je větší a jistě těžší, takže ten poměr výkon hmotnost zas tak super nebude. Pro někoho asi jo, ale subjektivně by to chtělo více. Teď sem taky pohledal a základ d5 má 159kW takže polestár +10kW je fakt divně málo.
A kolik tam je napsáno Nm?
Pokud do toho nepřestupuješ z Ferrari nebo něčeho takovýho tak 190 kW už musí s autem velikosti XC60 docela slušně hejbat. I těžká C5 s šestiválcem 177 kW je když už jede docela slušně dynamická a pružnost je dokonce hodně slušná.
Mezitim sem si to našel, je fakt že oficiálně má verze Polestar "jen" 169kW a 470Nm v relativně úzkym spektru otáček :-|
To máš asi pravdu, protože spousta lidí je naprosto nadšená a motor neřeší. Máme XC60 polestar 190kw D5 (pětiválec :-) ) a stejně to podle mě moc nejede. Tohle bude ještě línější a ta kultivovanost se asi vyřeší hlukovou izolací od motoru. ;-\
Jo to jo. Na druhou stranu myslim že totální většina lidí ty vyšší výkony stejně nevyužívá. Nerad to řikám ale Volvo je se svejma pidimotorama spíš jen věrozvěst budoucnosti :-|
Jednoduše, XC 90 jezdí hlavně v D5. Konkurence jde s výkony 6V nahoru a načipovaním R4 nejde konkurovat. U R4 pak roste výkon a spotřeba, ale kultivovanosti nelze dosáhnout.