Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C4 1.2 PureTech 130 – Tenhle tříválec bereme

Citroën C4 prošel faceliftem, změn je však jako šafránu. Tím nejzajímavějším tak zůstává přeplňovaný tříválec Pure Tech.
Zpět na článek
18. 2. 2015 12:59
18. 2. 2015 13:04
18. 2. 2015 13:07
18. 2. 2015 14:10
18. 2. 2015 14:37
18. 2. 2015 15:09
18. 2. 2015 17:04
18. 2. 2015 15:02
18. 2. 2015 15:12
18. 2. 2015 15:14
18. 2. 2015 15:18
18. 2. 2015 17:05
18. 2. 2015 18:53
19. 2. 2015 08:10
19. 2. 2015 13:12
19. 2. 2015 14:58
18. 2. 2015 13:29
18. 2. 2015 13:33
18. 2. 2015 14:06
18. 2. 2015 14:53
18. 2. 2015 16:53
18. 2. 2015 19:33
18. 2. 2015 19:51
18. 2. 2015 20:22
18. 2. 2015 20:34
18. 2. 2015 13:57
18. 2. 2015 20:55
19. 2. 2015 13:32
18. 2. 2015 14:17
18. 2. 2015 14:28
18. 2. 2015 14:37
18. 2. 2015 14:59
18. 2. 2015 15:00
18. 2. 2015 15:10
18. 2. 2015 14:39
18. 2. 2015 15:28
18. 2. 2015 15:41
18. 2. 2015 17:10
19. 2. 2015 08:25
18. 2. 2015 16:27
18. 2. 2015 18:52
19. 2. 2015 10:11
18. 2. 2015 17:17
18. 2. 2015 17:19
18. 2. 2015 15:50
18. 2. 2015 12:59
drahý
Podľa mňa nemá výhodnú cenu a mal by ísť cenou dole.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - iudex
18. 2. 2015 13:04
Re: drahý
Koľko porovnateľných áut je lacnejších? Možno tak Pulsar, to bude asi všetko. Nehovoriac o tom, že v Citroene vyjednáš zaujímavú zľavu, zatiaľ čo u Japoncov nie, takže rozdiel reálnych cien bude väčší, ako pri cenníku.
Avatar - fOE
18. 2. 2015 13:07
Re: drahý
Co je to zajimava sleva (v procentech) ktera uz u japoncu pry nejde vyjednat?
Avatar - iudex
18. 2. 2015 14:10
Re: drahý
Už som dlho nebol v japonskom salóne, ale podľa mojich skúseností z dávnejšej doby či z iných tried Japonci (napr. Toyota) neboli ani len ochotní debatovať o zľave (vysoké výrobné náklady, dovoz z JPN a podobné argumenty).
Ale i nedávno tu bol článok o rozhodnutí Mazdy nerobiť fleetové predaje z dôvodu, že nechcú znižovať cenu tak, ako sa to pri fleetoch očakáva, teda radšej nepredajú, akoby mali predať lacno. Francúzi majú opačný prístup, radšej volia vysoké čísla predajov než vysoké marže.
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2015 14:37
Re: drahý
Lepší prodat jeden kus se ziskem XX než 1000 kusů se ztrátou jak to umí PSA. Do japonských showroomů nechodí ti, u kterých je na prvním místě cena.
18. 2. 2015 15:09
Re: drahý
Pochybuji, že prodávají se ztrátou. Kdybych si měl tipnout, tak bych řekl, že PSA bojuje s vytížením továren. Nevyužité kapacity stojí peníze. A velkou továrnu nelze jen tak zavřít. Mazda má spíš opačný problém. Pokud si dobře pamatuji, při rozchodu s Fordem přišli o kapacitu v USA, obnovili portfolio a nestíhají.
Avatar - petrumr
18. 2. 2015 17:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 2. 2015 15:02
Re: drahý
Ano, já byl v saloně Mazdy v lednu. Bohužel 6ka se vybodovala, vypadla z výběru. Na model před faceliftem by dali 3-5%, na nový model nic..nakonec tuším nabídli 10-20tis..

Prý o fleet nestojí a jejich zákazníci jsou doktoři atd. (dle slov prodejce) ;-)
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 15:12
Re: drahý
Já dostal v mazdě 32tis., záleží na salonu. Ale i tak to není moc.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 15:14
Re: drahý
Proč se vybodovala? Snad ne kvůli procentům slevy? Blbá konfigurace?
18. 2. 2015 15:18
Re: drahý
Právě že jo, kvůli ceně. Ne že by byla úplně mimo, ale byla prostě dražší.
Avatar - petrumr
18. 2. 2015 17:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 18:53
Re: drahý
Mazda samozřejmě má bezklíčové startování i odemykání auta.
Ale jsem opravdu a upřímě rád, že u tebe mazda nevyhrála.
Avatar - wakantanka
19. 2. 2015 13:12
Re: drahý
ale prdlajs, nemal tie jeho automatické stierače, nemala DAB tuner bez ktorého nedokáže žiť a hlavne bola určite drahšia. >:D
Avatar - Ozzman
18. 2. 2015 13:29
Re: drahý
ano v základu to neni spatné a třeba pro mne lepší volba, než i30 už jen díky absenci turbomotoru u Hyundaie :-)
18. 2. 2015 13:33
Re: drahý
asi mám proti tomu autu výhrady a očakávam, že to bude vidieť na cene /výbehovka, slabá technika, rázy, odskakuje, hojdá to, predný previs jak vorvaň/. Napr. ten pulsar je total novinka s celkom dobrým posudkom a ja ho považujem za lepšiu voľbu. Ale aj Leon so 6 stupňovou a dobrým motorom sa dá kúpiť pod 13 tis e aj mazda3 stojí rovných 14 síce slabší motor (ale v poho použiteľný), inak je na tom aute všetko kúl aj astra sa mi zdá byť lepšou voľbou.
Avatar - iudex
18. 2. 2015 14:06
Re: drahý
Nerozporujem, že uvádzané sú lepšie autá a sám by som im dal prednosť pred C4, len si nie som istý, že stoja menej (nemám chuť porovnávať slovenské cenníky, komu sa chce, nech sem hodí výsledok), myslím ale, že porovnateľne výkonná a vybavená konkurencia bude drahšia.
18. 2. 2015 14:53
Re: drahý
Rýpať sa v tom nemusíme, ale bomba ponuka to asi nie je.
18. 2. 2015 16:53
Re: drahý
Ano, souhlasím. V základu dobrá cena, ale za finální cenu dostanu třeba Civic v plné palbě taky (a včetně moderních asistenčních systémů). A to je pro mě osobně daleko lepší volba, než starší frantík:-).
Avatar - dal
18. 2. 2015 19:33
Re: drahý
Souhlasím ale asi to neumí, jediné co dělají, tak matou zákazníky cenami na ůvěr, které ale ve výsledku nejsou.
Mně osobně dali slevu na C4 celkem 60 tis. a když mi spočítali splátky, tak byli vyšší než na Civic, který byl o 80tis. dražší!
Stačí požadovat cenu za hotové a tam je vidět, že Citroen je svými cenami absolutně nekonkurenceschopný.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 19:51
Re: drahý
Tak na úvěru typu "AAAAUTO" se chtěl zřejmě zhojit prodejce, za provizičku od poskytovatele.
Avatar - dal
18. 2. 2015 20:22
Re: drahý
Jednalo se o značkový úvěr od Citroenu!
Vstupní cenu poníží, koeficient navýší, jak jednoduché!
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2015 13:05
Podle testu bych předpokládal maximálně
dvě hvězdičky a z tohoto nepodara dělají u PSA prémii přidáním chromovaných lišt a měkkých plastů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Tyranius
18. 2. 2015 13:16
Nemá čím zaujmout...
Takže nové auto za 450k které nemá jízdní vlastnosti, bez Vybavy navíc, malinký motor a nevypadá dobre i kdyz to si musí zhodnotit každý sam.... Opravdu auto které stoji za to koupit >:D :-! >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
18. 2. 2015 14:12
Re: Nemá čím zaujmout...
jak tomu mám rozumět "nemá jízdní vlastnosti". Mě chování popsané v testu naprosto přesně sedí i například na octávky s klikou vzadu (takže drtivá většina). Prostě není to klasický houpavý francouz ze starých časů, ale v rámci "germanizace" přitvrdil a na českých okreskách to poznáš...
Avatar - Tyranius
19. 2. 2015 13:00
Re: Nemá čím zaujmout...
Ano napsal Jsi to správně ja jsem měl použit spíše : lehce podprůměrné jízdní vlatnosti jistě uz to neni jako například C saxo se kterym jsem měl tu cest o po přejetí retarderu jsm mell pocit ze jsem byl výstřelen raketou Saturn na oběžnou dráhu.

Ale nevím jestli je příhodné srovnávání s novou O3 preci jen to je to o generaci auto vís... Zahodne je srovnávat s O2 a ta je dle mého jidzne daleko lepší :-)
18. 2. 2015 13:25
Na dobré auto se používá jenom šafrán.
A pár škodivých agitačních dealerů od konkurence na tom nic nezmění.
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2015 13:40
Jak se pozná to "za zenitem" ?
Podle roku uvedení na trh ? To bych chtěl vidět, jestli by ten zenit dokázal pan redaktor doložit něčím konkrétním, než neustálým omíláním doby uvedení na trh a svými subjektivními pocity. Ale alespoň nesrovnával s nějakou Škodovkou velikost kufru,asi zapoměl, i to se cení.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - PepaJ
18. 2. 2015 13:59
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Toto vozidlo bylo za designovym a technologickym zenitem..uz kdyz dorazilo na trh. Proste se nepovedlo..tot vse..snad se to zlepsi v pristi generaci..i kdyz jisty s tim nejsem..coz naznacila uz nova rada DS..:(
18. 2. 2015 14:56
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Bylo za designovým zenitem už při uvedení na trh? Můžeš mi říct, kdo měl v roce 2010 hezčí a kvalitnější interiér? Moc konkurentů asi ne.
18. 2. 2015 20:26
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Přesně tak, souhlas s Bicákem! :yes:
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2015 14:00
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Správně, tohle auto žádný zenit nikdy nemělo.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2015 14:27
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Jak? Podle technické úrovně. Vždyť vůz vychází platformově z první generace. Byť v té druhé byl dost přepracován a jasně, třeba motory jsou bez poskvrny. Neříkám, že je současná C4 špatná. Za tu cenu je to velmi dobrý vůz, nicméně konkurenti (Golf, Octavia, Focus, 308, Giulietta, Astra, Mazda3 atd) jsou v souhrnu modernější. Čím? třeba konstrukcí podvozku nebo asistenčními systémy? C4 sama nikdy nezaparkuje neboť má elektrohydraulický posilovač řízení a ten tuto funkci vylučuje. Výše zmíněná auta mají všechna elektromechanický. A tak bychom mohli pokračovat.
Avatar - Ronault.
18. 2. 2015 16:06
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Mě to ale pořád jaksi hlava nebere. To, že vychází ze starší platformy přece není neobvyklé a kdyby PSA nepředstvila, tak by byla aktuální? Z toho výčtu aut zaparkuje sám Golf a Focus. A naopak není to díky absenci elektrohydraulického posilovače právě výhoda v lepším řízení, které tak chválíte? Já bych až takovou faktickou zastaralost neviděl.
Avatar - petrumr
18. 2. 2015 17:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2015 23:32
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
trochu bych to poupravil. ANo, faktickou zastaralost tam já osobně vidím. Otázkou ale je, jestli je to vždy na škodu, a to jasně říkám, že nezřídka je lepší právě ten starší :-!
19. 2. 2015 20:02
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Naprosto s tebou souhlasím, to že auto vychází ze starší platformy neznamená, že je za zenitem. Ostatně, co by pak byl návrat koncernu k torzce? Nebo použití 5st převodovky u 1.6TDi? Anachronismus, tedy zastaralé řešení, nicméně moderní cost saving v praxi atd atd....

Jinak bych ještě doplnil jednu věc, kolik lidí z těch, co si kupují nižší střední zajímá, jaká platforma je u daného typu použita? Zanedbatelný procento, co si o tom něco přečte?
Novináři by měli při testech pochopit jednu důležitou věc, že každý auto není prostě závoďák a hlavně normální zákazník to ani nevyžaduje ;-)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2015 23:35
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Co to je modernější? Ž místo víceprvku vzadu mám vlečku? Že místo komunikativního elektrohydraulického posilovače mám elektromechanický bez zpětné vazby?
19. 2. 2015 11:21
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Zkuste se zamyslet nad tím, kolik lidí kupuje auto s požadavkem, aby umělo samo zaparkovat. Obecné věty typu "kostrukce podvozku" znamenají co? Kdo určuje jaká konstrukce podvozku je moderní a která zastaralá? Jako uživatele mně zajímá, jak auto jezdí a kolik vydrží. Spalovací motory mají taky již hodně přes 100 let, a stejně je používáme.
4. 2. 2017 18:53
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Řidič který neumí zaparkovat by neměl dostat řidičský průkaz. Při testu by tato absence neměla hrát žádnou váhu. To je něco za extra příplatek, běžně si to nikdo kupovat nebude. Vy pokud děláte testy a nejsou to koncernová auta tak vždy hledáte takové voloviny,že někdy nad tím stojí normální uvažování. A naopak nepodařené věci u koncernových vozů vůbec neprobíráte. Taktně pomlčíte.Jestli má Golf o 4cm niže hranu to přece proboha nemůže být považováno za kdvíjaký hendikep. ESP a ASR mají oba o ABS nemá cenu se zmińovat to je dnes standart.
4. 2. 2017 18:56
Re: Jak se pozná to "za zenitem" ?
Řidič který neumí zaparkovat by něměl dostat řidičský průkaz !
18. 2. 2015 13:57
sebekazen
"To konkurent od Fordu ... Bohužel v porovnání s motorem Peugeotu/Citroënu dost spotřebuj, dostat se u něj pod 8 litrů na 100 km chce trochu sebekázně."

Zajimave, ze na spritmonitoru jezdi pumer za 6,7L a jenom 6 lidi ma spotrebu vyssi nez 8L
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Atlis
18. 2. 2015 20:55
Re: sebekazen
Je to samozrejme kktina na mraky. S 1.0EB sa dá bez problémov jazdiť do 7l a to aj pri diaľničnom tempe. Okresky okolo 90km/h je odber 5l, mesto 8-8,5 max.
19. 2. 2015 13:32
Re: sebekazen
presne tak... mám 1.0 EB a priemer 6,7 a to jazdím 50 % mesto, 20% diaľnica a zbytok okresky... neviem kde autor zobral tých 8 l ?
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 14:17
Dynamika?
130 koní, 230NM a stovka za 10,8? Není to chyba v tabulce? P308 s tímtéž motorem o 1,2sec. rychlejší...
Jinak C4 - při zajímavé ceně pro nenáročného řidiče- proč ne.
Rozbalit vlákno
17
18. 2. 2015 14:28
Re: Dynamika?
Přesně tak, náročný řidič potřebuje 260 koní, 640 Nm a stovku za 5,4..
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 14:37
Re: Dynamika?
Takhle to nebylo myšleno. Ale ve srovnání s Golfem, Focusem, Leonem, Mazdou 3, P308,Civicem,Ceedem, Astrou,Meganem a Aurisem - za C4 bych nedal stejný peníze.
Abys neřekl, že jsem zaujatej proti Citroenu, za C5 bych peníze utratil.
18. 2. 2015 14:59
Re: Dynamika?
si ten pocit dobre vystihol, chcú, aby som dal za tú C4 rovnaké peniaze ako za tie, čo si menoval a to mi nevoní.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 15:00
Re: Dynamika?
Až teď jsem koukl na cenu testovanýho auta a spadla mi čelist.Čekal jsem tak o 100 míň.Tak teď přidávám k mnou vyjmenovaným ještě Rapida a Pulsar.
18. 2. 2015 15:10
Re: Dynamika?
Auto je nakofigurovaný pro novináře a rozdíl oproti 1.6Vti bude kolem 40tis..To znamená, že v reálu se prodávají C4 1.4Vti, 1.6VTi kolem 330tis (bez navi atd..). Ale pravda je, že například od roku 2013 C4 zdražila o pár desítek tisíc ;-\
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
18. 2. 2015 14:28
Re: Dynamika?
Je to tak uvedeno v technických údajích na stránkách dovozce. Také mě to zarazilo hlavně to srovnání s 308. Nicméně ta je modernější, takže možná i lehčí. Má novou platformu EMP2.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 14:39
Re: Dynamika?
Přijde mi to dost i bez srovnání s 308. 1200kg je naprosto v pohodě, nikdo nemá menší váhu (o tolik menší, aby to bylo zajímavé). Že by příliš těžké převody?
18. 2. 2015 15:28
Re: Dynamika?
Teď je otázka, jaká je realita. Může být mnohem lepší než udané. Golf 1,4 TSI 92 kW/ 200 Nm má udaných 9,1.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 15:41
Re: Dynamika?
Proč by se šidili v udávaným zrychlení o 1,5sec? Ten Golf mi přijde jako běžná přiměřená hodnota. Už zase debatujem o tabulkových hodnotách ;-)
Včera údiv nad přílišným optimismem, dnes naopak.
18. 2. 2015 17:10
Re: Dynamika?
Pamatuji si, že jsem už u nějakého auta viděl rozdíl větší než vteřinu (nevzpomenu si, jaké auto to bylo, ale kdybych si měl tipnout, tak by to byla předchozí generace 308 s THP). A nemusí to být jeden a půl vteřiny, i vteřina by to posunula na rozumnější úroveň. Proč? Těžko říct.
19. 2. 2015 08:25
Re: Dynamika?
Těžké převody... delší možná budou vyšší stupně, pochybuju ale, že to pojede na 2. kvaltu 130.
18. 2. 2015 16:27
Re: Dynamika?
P308 je skutocne lahsia.
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 18:52
Re: Dynamika?
Tohle auto ale váží 1200kg. Myslím, že 308 neváží 1000kg, aby to udělalo tolik.
19. 2. 2015 10:11
Re: Dynamika?
Podíval jsem se na stránky Citroënu a vypadá to, že nepočítají řidiče a příruční zavazadlo. Hmotnost dle evropské normy je tedy spíš 1280 kg. Neuvádí však detaily jako normu, nebo množství paliva.

Kuriozita: Se samočinnou převodovkou je to auto o 130 kg těžší. A když tu diskutujeme o zrychlení, to má horší o desetinu. :-) U některých aut uvádí dvě hodnoty podle pneumatik, u jiných jen jednu, byť mají uvedeny oba typy pneumatik. Navíc dokument naznačuje, že lepší dynamické parametry mají "úsporné" pneumatiky a "standardní" mají horší. :-O U verze s manuálem mají jen 10,8, u verze s automatem mají 10,9 a 11,4.
Avatar - Ada je zase tady
18. 2. 2015 14:30
Re: Dynamika?
Pod kapotu auto pro dospělé chlapy patří diesel!

BTW: obsah té přístrojové kapličky je opravdu ohyzdný :no:
Avatar - petrumr
18. 2. 2015 17:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
18. 2. 2015 17:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
18. 2. 2015 15:50
C4
Nějak nevim co na C4 vubec kladně hodnotit. Nelibi se mi exterier ani interier , žadna vlastnost ktera by v něčem alespoň trochu vyčnivala a ani cena neni nic co by mě v připadě šetřeni přesvědčilo. Hodně nezajimave auto nižši středni třidy.
Rozbalit vlákno
0
18. 2. 2015 21:25
C4 může na trhu bodovat jen super cenou...kterou už nemá
Vzhledem k ceníku marně bádám, co by mělo zájemce o hatchback nižší střední třídy v případě C4 postrčit ke koupi... :-O
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2015 21:45
Re: C4 může na trhu bodovat jen super cenou...kterou už nemá
Pohodlí při rozumné jízdě. Každý totiž není závodník, aby musel sedět na podlaze a řezat zatáčky...
Avatar - _Karel_
18. 2. 2015 22:54
Re: C4 může na trhu bodovat jen super cenou...kterou už nemá
Kdo ho nenabízí?
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2015 07:33
Re: C4 může na trhu bodovat jen super cenou...kterou už nemá
Z mého pohledu třeba Škoda. Ta auta prostě pohodlná nejsou. :-(
19. 2. 2015 20:31
Re: C4 může na trhu bodovat jen super cenou...kterou už nemá
Třeba škodovka. Fajn auta, ale žebřiňáky pohodlný jak dřevěná lavička v parku. Včetně dvojkovýho superba. V trojce jsem ještě neseděl, ale podle nový fabie odhaduju, že to bude podobná tragédie jako dvojka. :-!
Avatar - white label
18. 2. 2015 23:10
Kříženec
Když se odívám na titulku, tak první co mě napadne je kříženec P308 a Leonu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Teda, až na ty spadlé zadní "lampy".
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
18. 2. 2015 23:47
Re: Kříženec
"Až na ty"... no právě, v tom je to auto celé jiné a bylo tady podstatně dříve než ty dvě předlohy, které by se křížily, teď se jen prohodily barvičky na světlech, to je vše. Já bych stále ze zadní partie C4 s ničím nezaměnil a přiznám se, že jsem si musel otevřít fotku předfacelitové C4 abych ty rozdíly na zádi vůbec našel ;-)
4. 2. 2017 18:26
Re: Kříženec
Pane "white label",tím křížencem není C4 ,ale P308 a Leon. Karoserie modelu C 4 II byla představena k prodeji v roce 2010 ! Změny prakticky žádné nenastaly. Na první pohled je nikdo nepozná. Podívejte se zpětně do roku 2010 jak vypadal Leon, P308 , Golf, Megan,H i30, Fokus. To kopírování je spíše od C 4 II. Jde především o boční prolisy karoserie kdy právě Citroen přišel jako první s křivky prolisů do stracena. Vlastním C4 II a když zde čtu o houpavosti, nekomunikativním řízení, hrůzostrašným řazením a nevím čím ještě se straší,tak se musím jen usmívat. Mám s tímto vozem najeto 80000 km a zatím jen tankuji benzín a měním olej a dodržuji předepsaný servis po 30000km. Servisují v Citroenu Boskovice a mohu ho jen doporučit ,jsou perfektní. Ve firmě mám i Škodovky. Nejsou to špatné auta až na to ,že nám do dvou zatěká ..... Po přesednutí do C4 je vždy jízda o něčem jiném.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2015 00:32
Šípem proti citónu
Celý test je podle mě poměrně silně zaměřený proti Citroenu. Nebudu dlouze rozebírat, ale třeba právě interiér celkově je podle mě jednou z hooodně silných zbraní Citroenu.

Dodnes si pamatuji ten pocit, kdy jsem poprvé usedl do C4. Ten dojem francouzského Golfu je nezapomenutelný. Člověk čekal vše jen ne poctivou bytelnou stavbu z kvalitních materiílů, leč opak byl pravdou. A kvalita sedadel? Podle mě snad i jedny z nejlepších, dnes se jim dokážou rovnat snad jen ty příplatkové z Golfu nebo z Leonu, pokud tedy nebudu uvažovat V40...

Výborný motor, vynikající interiér a výborná prostornost nejsou podle mě zanedbatelné klady... Jistě, jízdně jsme na průměru (dobrém průměru), ale model má docela silné zbraně pro normálního zákazníka...

Co je bohužel smutnou pravdou, předešlá C4 byla automobilovou ikonou s designérskou svatozáří. Aktuální generace je jen nekonfliktní šedá myš. Ano, byl to nepochybně úmysl, když Citroen přišel s řadou DS a styl rezervoval pro ni, ale i tak... Alespoň že FL dodal trochu jiskry :yes:
Rozbalit vlákno
7
19. 2. 2015 06:54
Re: Šípem proti citónu
Taky si myslím. Interiér C4 je na špici mainstreamu, jak designem, tak kvalitou materiálů.
Když se proberu řadou konkurentů (včetně u nás silných Octa/Golf) tak v drtivé většině jedno z toho chybí..
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2015 07:56
Re: Šípem proti citónu
citroenu podla mna skodi to ze sa snazi podobat na golfa ( ved koncernovej nudy je uz vsade na okolo az moc ) ...... mas pravdu v tom ze predosla C4 bola vynimocna svojska a dizajnova perla triedy ..... a prave ta odlisnost od stereotypu nemcov je to co robi citroen citroenom uz cele desatrocia.... takze ak citroen sa snazi podobat na golfa uz to nemoze byt citroen.... a pohlad na predne svetla naznacuje ze tieto svetla by kludne zniesol hociktory novy vw..... je to docela skoda ze citroen sa zbavuje toho co ho zdobilo celu historiu a snazi sa podobat na nieco nudne uniformovane a stereotyone..... francuzom taketo nieco vobec nepasuje.... nie je to ich zivotny styl ani ich forma premyslania , francuzi nikdy nebudu nemci ale to je prave fajn .... tak pevne verim ze sa v citroene uz zamyslia a nova C4 bude opat pravym citroenom ako C4 picasso ktore je skutocne paradne a pre mna skutocne jediny citroen sucasnosti hodny mena citroen aj z pohladu minulosti a historie a filozofie znacky :yes:

kto chce citoren chce citroen a nie golfik... citroen sa hodne trapi .. je na case s touto znackou uz urobit seriozny kus prace a poriadok..... inak to s nou nevidim bohuzial ruzovo a kludne sa moze stat ze skonci ako lancia ;-\ co by nebolo moc prijemne zistenie
19. 2. 2015 10:02
Re: Šípem proti citónu
No hlavně Citroen vždycky dělaly dvě věci: Pevný střed volantu a hydropneumatické odpružení. Bohužel dnešní Citroeny nemají ani jedno. Pro mě ta značka dneska znamená zastaralou techniku v líbivém pozlátku pro frikulíny. Bohužel. Jediné, co je ještě jakž takž Citroen, jaký by měl být, je C5, jenže ta už je na trhu 6 let (i když na rozdíl od současných modelů, které se za rok okoukají se tohle auto aspoň povedlo a je docela nadčasové, tedy až na ten interiér, kde už ten zub času bohužel pokousal dost) a nástupce má dostat až v roce 2016 a buhví, jestli mu taky nedaji dozadu lešenářskou trubku, to by jim bylo podobný.
19. 2. 2015 17:26
Re: Šípem proti citónu
C5 je na trhu už 7 let a nová přijde nejdříve v roce 2017. S největší pravděpodobností bez hydropneu..Dle mého názoru, vyleze s hydropneu nějaká nová DS, ale to je jen můj osobní odhad.
19. 2. 2015 20:34
Re: Šípem proti citónu
Mám C5 a netrpělivě čekám na nástupce. Pokud ovšem bude bez hydry, tak se asi poohlídnu někde jinde...
19. 2. 2015 21:00
Re: Šípem proti citónu
Tak dva roky bych nečekal, když výsledek je silně nejistý... ;-)
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2015 16:56
Re: Šípem proti citónu
Citroen si sám vybral takovouto cestu. Styl přenechal řadám DS a z klasické řady se rozhodl udělat francouzské das Auto.

Hra na Němce ale nikdy nikomu nevyšla, spálil se Fiat, spálili se i další. Stejě tak hra na prémii s řadou DS je podle mě úplně vedle, prémie se nestane prémií jen designem... Navíc pokud Citroen nepostaví řadu DS na nosných klasických modelech, ale na prapodivných křížencích, tak na prodejní čísla může zapomenout :-!
Avatar - Twingo
20. 2. 2015 20:36
odpověď na šípem proti citónu
Já si myslím a mám pravdu že c4 není golf. Většina automobilek je v tomto segmentu zastoupena, že je zde i německý konkurent to je věc druhá. Ale citroen si rozhodně nehraje na Němce. Zajímavé je že když Škoda přišla na trh z citigem tak nikdo neříkal že je to VW up.

A nová značka DS no uvidíme jak se vyvede je přece jenom dost mladá ale Nissanu to s Infiniti vyšlo (no v Americe u nás tak ne)

Je vidět že článek jenž se nachází nad mým psal nějaký člověk který prostě za každou cenu musí citroenu uškodit.
PS: Určitě jezdí VW
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2016 11:42
Interiér v segmentu C je na špici
Nedalo mi to a vyzkoušel jsem si C4 1.2 PureTech. V C4 jsem seděl poprvé a vzalo mi to dech. Kupodivu mi vůbec nevadil velký volant, sedadla parádní, všude měkké plasty a nebo čalounění, pocit prostoru, kufr velký. Zkrátka neměl jsem co vyčítat. Kdyby byly penízky tak by 1.6 Blue Hdi byl doma :-) Další věcí, co mě potěšila na rozdíl od Škody je velká variabilita cen, dealer vám klidně dá slevu 30tis. kč, což je paráda.... Zvenku na mě auto působí velmi moderně, že jde jen o facelift mi vůbec nevadí, spíše naopak, nebude se zase vychytávat tolik závad jak na novém modelu :-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku