Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
dvě hvězdičky a z tohoto nepodara dělají u PSA prémii přidáním chromovaných lišt a měkkých plastů.
Tyranius
Takže nové auto za 450k které nemá jízdní vlastnosti, bez Vybavy navíc, malinký motor a nevypadá dobre i kdyz to si musí zhodnotit každý sam.... Opravdu auto které stoji za to koupit >😁 :-! >😁 >😁
jak tomu mám rozumět "nemá jízdní vlastnosti". Mě chování popsané v testu naprosto přesně sedí i například na octávky s klikou vzadu (takže drtivá většina). Prostě není to klasický houpavý francouz ze starých časů, ale v rámci "germanizace" přitvrdil a na českých okreskách to poznáš...
Ano napsal Jsi to správně ja jsem měl použit spíše : lehce podprůměrné jízdní vlatnosti jistě uz to neni jako například C saxo se kterym jsem měl tu cest o po přejetí retarderu jsm mell pocit ze jsem byl výstřelen raketou Saturn na oběžnou dráhu.
Ale nevím jestli je příhodné srovnávání s novou O3 preci jen to je to o generaci auto vís... Zahodne je srovnávat s O2 a ta je dle mého jidzne daleko lepší 😄
Ale nevím jestli je příhodné srovnávání s novou O3 preci jen to je to o generaci auto vís... Zahodne je srovnávat s O2 a ta je dle mého jidzne daleko lepší 😄
nebezpecnavosa
Podle roku uvedení na trh ? To bych chtěl vidět, jestli by ten zenit dokázal pan redaktor doložit něčím konkrétním, než neustálým omíláním doby uvedení na trh a svými subjektivními pocity. Ale alespoň nesrovnával s nějakou Škodovkou velikost kufru,asi zapoměl, i to se cení.
Toto vozidlo bylo za designovym a technologickym zenitem..uz kdyz dorazilo na trh. Proste se nepovedlo..tot vse..snad se to zlepsi v pristi generaci..i kdyz jisty s tim nejsem..coz naznacila uz nova rada DS..😞
Jak? Podle technické úrovně. Vždyť vůz vychází platformově z první generace. Byť v té druhé byl dost přepracován a jasně, třeba motory jsou bez poskvrny. Neříkám, že je současná C4 špatná. Za tu cenu je to velmi dobrý vůz, nicméně konkurenti (Golf, Octavia, Focus, 308, Giulietta, Astra, Mazda3 atd) jsou v souhrnu modernější. Čím? třeba konstrukcí podvozku nebo asistenčními systémy? C4 sama nikdy nezaparkuje neboť má elektrohydraulický posilovač řízení a ten tuto funkci vylučuje. Výše zmíněná auta mají všechna elektromechanický. A tak bychom mohli pokračovat.
Mě to ale pořád jaksi hlava nebere. To, že vychází ze starší platformy přece není neobvyklé a kdyby PSA nepředstvila, tak by byla aktuální? Z toho výčtu aut zaparkuje sám Golf a Focus. A naopak není to díky absenci elektrohydraulického posilovače právě výhoda v lepším řízení, které tak chválíte? Já bych až takovou faktickou zastaralost neviděl.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
trochu bych to poupravil. ANo, faktickou zastaralost tam já osobně vidím. Otázkou ale je, jestli je to vždy na škodu, a to jasně říkám, že nezřídka je lepší právě ten starší :-!
Naprosto s tebou souhlasím, to že auto vychází ze starší platformy neznamená, že je za zenitem. Ostatně, co by pak byl návrat koncernu k torzce? Nebo použití 5st převodovky u 1.6TDi? Anachronismus, tedy zastaralé řešení, nicméně moderní cost saving v praxi atd atd....
Jinak bych ještě doplnil jednu věc, kolik lidí z těch, co si kupují nižší střední zajímá, jaká platforma je u daného typu použita? Zanedbatelný procento, co si o tom něco přečte?
Novináři by měli při testech pochopit jednu důležitou věc, že každý auto není prostě závoďák a hlavně normální zákazník to ani nevyžaduje 😉
Jinak bych ještě doplnil jednu věc, kolik lidí z těch, co si kupují nižší střední zajímá, jaká platforma je u daného typu použita? Zanedbatelný procento, co si o tom něco přečte?
Novináři by měli při testech pochopit jednu důležitou věc, že každý auto není prostě závoďák a hlavně normální zákazník to ani nevyžaduje 😉
Co to je modernější? Ž místo víceprvku vzadu mám vlečku? Že místo komunikativního elektrohydraulického posilovače mám elektromechanický bez zpětné vazby?
Zkuste se zamyslet nad tím, kolik lidí kupuje auto s požadavkem, aby umělo samo zaparkovat. Obecné věty typu "kostrukce podvozku" znamenají co? Kdo určuje jaká konstrukce podvozku je moderní a která zastaralá? Jako uživatele mně zajímá, jak auto jezdí a kolik vydrží. Spalovací motory mají taky již hodně přes 100 let, a stejně je používáme.
Řidič který neumí zaparkovat by neměl dostat řidičský průkaz. Při testu by tato absence neměla hrát žádnou váhu. To je něco za extra příplatek, běžně si to nikdo kupovat nebude. Vy pokud děláte testy a nejsou to koncernová auta tak vždy hledáte takové voloviny,že někdy nad tím stojí normální uvažování. A naopak nepodařené věci u koncernových vozů vůbec neprobíráte. Taktně pomlčíte.Jestli má Golf o 4cm niže hranu to přece proboha nemůže být považováno za kdvíjaký hendikep. ESP a ASR mají oba o ABS nemá cenu se zmińovat to je dnes standart.
Nicco
"To konkurent od Fordu ... Bohužel v porovnání s motorem Peugeotu/Citroënu dost spotřebuj, dostat se u něj pod 8 litrů na 100 km chce trochu sebekázně."
Zajimave, ze na spritmonitoru jezdi pumer za 6,7L a jenom 6 lidi ma spotrebu vyssi nez 8L
Zajimave, ze na spritmonitoru jezdi pumer za 6,7L a jenom 6 lidi ma spotrebu vyssi nez 8L
Je to samozrejme kktina na mraky. S 1.0EB sa dá bez problémov jazdiť do 7l a to aj pri diaľničnom tempe. Okresky okolo 90km/h je odber 5l, mesto 8-8,5 max.
presne tak... mám 1.0 EB a priemer 6,7 a to jazdím 50 % mesto, 20% diaľnica a zbytok okresky... neviem kde autor zobral tých 8 l ?
_Karel_
130 koní, 230NM a stovka za 10,8? Není to chyba v tabulce? P308 s tímtéž motorem o 1,2sec. rychlejší...
Jinak C4 - při zajímavé ceně pro nenáročného řidiče- proč ne.
Jinak C4 - při zajímavé ceně pro nenáročného řidiče- proč ne.
Přesně tak, náročný řidič potřebuje 260 koní, 640 Nm a stovku za 5,4..
Takhle to nebylo myšleno. Ale ve srovnání s Golfem, Focusem, Leonem, Mazdou 3, P308,Civicem,Ceedem, Astrou,Meganem a Aurisem - za C4 bych nedal stejný peníze.
Abys neřekl, že jsem zaujatej proti Citroenu, za C5 bych peníze utratil.
Abys neřekl, že jsem zaujatej proti Citroenu, za C5 bych peníze utratil.
si ten pocit dobre vystihol, chcú, aby som dal za tú C4 rovnaké peniaze ako za tie, čo si menoval a to mi nevoní.
Až teď jsem koukl na cenu testovanýho auta a spadla mi čelist.Čekal jsem tak o 100 míň.Tak teď přidávám k mnou vyjmenovaným ještě Rapida a Pulsar.
Auto je nakofigurovaný pro novináře a rozdíl oproti 1.6Vti bude kolem 40tis..To znamená, že v reálu se prodávají C4 1.4Vti, 1.6VTi kolem 330tis (bez navi atd..). Ale pravda je, že například od roku 2013 C4 zdražila o pár desítek tisíc ;-\
Je to tak uvedeno v technických údajích na stránkách dovozce. Také mě to zarazilo hlavně to srovnání s 308. Nicméně ta je modernější, takže možná i lehčí. Má novou platformu EMP2.
Přijde mi to dost i bez srovnání s 308. 1200kg je naprosto v pohodě, nikdo nemá menší váhu (o tolik menší, aby to bylo zajímavé). Že by příliš těžké převody?
Teď je otázka, jaká je realita. Může být mnohem lepší než udané. Golf 1,4 TSI 92 kW/ 200 Nm má udaných 9,1.
Proč by se šidili v udávaným zrychlení o 1,5sec? Ten Golf mi přijde jako běžná přiměřená hodnota. Už zase debatujem o tabulkových hodnotách 😉
Včera údiv nad přílišným optimismem, dnes naopak.
Včera údiv nad přílišným optimismem, dnes naopak.
Pamatuji si, že jsem už u nějakého auta viděl rozdíl větší než vteřinu (nevzpomenu si, jaké auto to bylo, ale kdybych si měl tipnout, tak by to byla předchozí generace 308 s THP). A nemusí to být jeden a půl vteřiny, i vteřina by to posunula na rozumnější úroveň. Proč? Těžko říct.
Těžké převody... delší možná budou vyšší stupně, pochybuju ale, že to pojede na 2. kvaltu 130.
P308 je skutocne lahsia.
Tohle auto ale váží 1200kg. Myslím, že 308 neváží 1000kg, aby to udělalo tolik.
Podíval jsem se na stránky Citroënu a vypadá to, že nepočítají řidiče a příruční zavazadlo. Hmotnost dle evropské normy je tedy spíš 1280 kg. Neuvádí však detaily jako normu, nebo množství paliva.
Kuriozita: Se samočinnou převodovkou je to auto o 130 kg těžší. A když tu diskutujeme o zrychlení, to má horší o desetinu. 😄 U některých aut uvádí dvě hodnoty podle pneumatik, u jiných jen jednu, byť mají uvedeny oba typy pneumatik. Navíc dokument naznačuje, že lepší dynamické parametry mají "úsporné" pneumatiky a "standardní" mají horší. 😲 U verze s manuálem mají jen 10,8, u verze s automatem mají 10,9 a 11,4.
Kuriozita: Se samočinnou převodovkou je to auto o 130 kg těžší. A když tu diskutujeme o zrychlení, to má horší o desetinu. 😄 U některých aut uvádí dvě hodnoty podle pneumatik, u jiných jen jednu, byť mají uvedeny oba typy pneumatik. Navíc dokument naznačuje, že lepší dynamické parametry mají "úsporné" pneumatiky a "standardní" mají horší. 😲 U verze s manuálem mají jen 10,8, u verze s automatem mají 10,9 a 11,4.
Pod kapotu auto pro dospělé chlapy patří diesel!
BTW: obsah té přístrojové kapličky je opravdu ohyzdný :no:
BTW: obsah té přístrojové kapličky je opravdu ohyzdný :no:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
miromen
Nějak nevim co na C4 vubec kladně hodnotit. Nelibi se mi exterier ani interier , žadna vlastnost ktera by v něčem alespoň trochu vyčnivala a ani cena neni nic co by mě v připadě šetřeni přesvědčilo. Hodně nezajimave auto nižši středni třidy.
Arese
Vzhledem k ceníku marně bádám, co by mělo zájemce o hatchback nižší střední třídy v případě C4 postrčit ke koupi... 😲
Pohodlí při rozumné jízdě. Každý totiž není závodník, aby musel sedět na podlaze a řezat zatáčky...
Kdo ho nenabízí?
white label
Když se odívám na titulku, tak první co mě napadne je kříženec P308 a Leonu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Teda, až na ty spadlé zadní "lampy".
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Teda, až na ty spadlé zadní "lampy".
"Až na ty"... no právě, v tom je to auto celé jiné a bylo tady podstatně dříve než ty dvě předlohy, které by se křížily, teď se jen prohodily barvičky na světlech, to je vše. Já bych stále ze zadní partie C4 s ničím nezaměnil a přiznám se, že jsem si musel otevřít fotku předfacelitové C4 abych ty rozdíly na zádi vůbec našel 😉
Pane "white label",tím křížencem není C4 ,ale P308 a Leon. Karoserie modelu C 4 II byla představena k prodeji v roce 2010 ! Změny prakticky žádné nenastaly. Na první pohled je nikdo nepozná. Podívejte se zpětně do roku 2010 jak vypadal Leon, P308 , Golf, Megan,H i30, Fokus. To kopírování je spíše od C 4 II. Jde především o boční prolisy karoserie kdy právě Citroen přišel jako první s křivky prolisů do stracena. Vlastním C4 II a když zde čtu o houpavosti, nekomunikativním řízení, hrůzostrašným řazením a nevím čím ještě se straší,tak se musím jen usmívat. Mám s tímto vozem najeto 80000 km a zatím jen tankuji benzín a měním olej a dodržuji předepsaný servis po 30000km. Servisují v Citroenu Boskovice a mohu ho jen doporučit ,jsou perfektní. Ve firmě mám i Škodovky. Nejsou to špatné auta až na to ,že nám do dvou zatěká ..... Po přesednutí do C4 je vždy jízda o něčem jiném.
rohYpnol
Celý test je podle mě poměrně silně zaměřený proti Citroenu. Nebudu dlouze rozebírat, ale třeba právě interiér celkově je podle mě jednou z hooodně silných zbraní Citroenu.
Dodnes si pamatuji ten pocit, kdy jsem poprvé usedl do C4. Ten dojem francouzského Golfu je nezapomenutelný. Člověk čekal vše jen ne poctivou bytelnou stavbu z kvalitních materiílů, leč opak byl pravdou. A kvalita sedadel? Podle mě snad i jedny z nejlepších, dnes se jim dokážou rovnat snad jen ty příplatkové z Golfu nebo z Leonu, pokud tedy nebudu uvažovat V40...
Výborný motor, vynikající interiér a výborná prostornost nejsou podle mě zanedbatelné klady... Jistě, jízdně jsme na průměru (dobrém průměru), ale model má docela silné zbraně pro normálního zákazníka...
Co je bohužel smutnou pravdou, předešlá C4 byla automobilovou ikonou s designérskou svatozáří. Aktuální generace je jen nekonfliktní šedá myš. Ano, byl to nepochybně úmysl, když Citroen přišel s řadou DS a styl rezervoval pro ni, ale i tak... Alespoň že FL dodal trochu jiskry :yes:
Dodnes si pamatuji ten pocit, kdy jsem poprvé usedl do C4. Ten dojem francouzského Golfu je nezapomenutelný. Člověk čekal vše jen ne poctivou bytelnou stavbu z kvalitních materiílů, leč opak byl pravdou. A kvalita sedadel? Podle mě snad i jedny z nejlepších, dnes se jim dokážou rovnat snad jen ty příplatkové z Golfu nebo z Leonu, pokud tedy nebudu uvažovat V40...
Výborný motor, vynikající interiér a výborná prostornost nejsou podle mě zanedbatelné klady... Jistě, jízdně jsme na průměru (dobrém průměru), ale model má docela silné zbraně pro normálního zákazníka...
Co je bohužel smutnou pravdou, předešlá C4 byla automobilovou ikonou s designérskou svatozáří. Aktuální generace je jen nekonfliktní šedá myš. Ano, byl to nepochybně úmysl, když Citroen přišel s řadou DS a styl rezervoval pro ni, ale i tak... Alespoň že FL dodal trochu jiskry :yes:
Taky si myslím. Interiér C4 je na špici mainstreamu, jak designem, tak kvalitou materiálů.
Když se proberu řadou konkurentů (včetně u nás silných Octa/Golf) tak v drtivé většině jedno z toho chybí..
Když se proberu řadou konkurentů (včetně u nás silných Octa/Golf) tak v drtivé většině jedno z toho chybí..
citroenu podla mna skodi to ze sa snazi podobat na golfa ( ved koncernovej nudy je uz vsade na okolo az moc ) ...... mas pravdu v tom ze predosla C4 bola vynimocna svojska a dizajnova perla triedy ..... a prave ta odlisnost od stereotypu nemcov je to co robi citroen citroenom uz cele desatrocia.... takze ak citroen sa snazi podobat na golfa uz to nemoze byt citroen.... a pohlad na predne svetla naznacuje ze tieto svetla by kludne zniesol hociktory novy vw..... je to docela skoda ze citroen sa zbavuje toho co ho zdobilo celu historiu a snazi sa podobat na nieco nudne uniformovane a stereotyone..... francuzom taketo nieco vobec nepasuje.... nie je to ich zivotny styl ani ich forma premyslania , francuzi nikdy nebudu nemci ale to je prave fajn .... tak pevne verim ze sa v citroene uz zamyslia a nova C4 bude opat pravym citroenom ako C4 picasso ktore je skutocne paradne a pre mna skutocne jediny citroen sucasnosti hodny mena citroen aj z pohladu minulosti a historie a filozofie znacky :yes😒br />
kto chce citoren chce citroen a nie golfik... citroen sa hodne trapi .. je na case s touto znackou uz urobit seriozny kus prace a poriadok..... inak to s nou nevidim bohuzial ruzovo a kludne sa moze stat ze skonci ako lancia ;-\ co by nebolo moc prijemne zistenie
kto chce citoren chce citroen a nie golfik... citroen sa hodne trapi .. je na case s touto znackou uz urobit seriozny kus prace a poriadok..... inak to s nou nevidim bohuzial ruzovo a kludne sa moze stat ze skonci ako lancia ;-\ co by nebolo moc prijemne zistenie
No hlavně Citroen vždycky dělaly dvě věci: Pevný střed volantu a hydropneumatické odpružení. Bohužel dnešní Citroeny nemají ani jedno. Pro mě ta značka dneska znamená zastaralou techniku v líbivém pozlátku pro frikulíny. Bohužel. Jediné, co je ještě jakž takž Citroen, jaký by měl být, je C5, jenže ta už je na trhu 6 let (i když na rozdíl od současných modelů, které se za rok okoukají se tohle auto aspoň povedlo a je docela nadčasové, tedy až na ten interiér, kde už ten zub času bohužel pokousal dost) a nástupce má dostat až v roce 2016 a buhví, jestli mu taky nedaji dozadu lešenářskou trubku, to by jim bylo podobný.
C5 je na trhu už 7 let a nová přijde nejdříve v roce 2017. S největší pravděpodobností bez hydropneu..Dle mého názoru, vyleze s hydropneu nějaká nová DS, ale to je jen můj osobní odhad.
Citroen si sám vybral takovouto cestu. Styl přenechal řadám DS a z klasické řady se rozhodl udělat francouzské das Auto.
Hra na Němce ale nikdy nikomu nevyšla, spálil se Fiat, spálili se i další. Stejě tak hra na prémii s řadou DS je podle mě úplně vedle, prémie se nestane prémií jen designem... Navíc pokud Citroen nepostaví řadu DS na nosných klasických modelech, ale na prapodivných křížencích, tak na prodejní čísla může zapomenout :-!
Hra na Němce ale nikdy nikomu nevyšla, spálil se Fiat, spálili se i další. Stejě tak hra na prémii s řadou DS je podle mě úplně vedle, prémie se nestane prémií jen designem... Navíc pokud Citroen nepostaví řadu DS na nosných klasických modelech, ale na prapodivných křížencích, tak na prodejní čísla může zapomenout :-!
Twingo
Já si myslím a mám pravdu že c4 není golf. Většina automobilek je v tomto segmentu zastoupena, že je zde i německý konkurent to je věc druhá. Ale citroen si rozhodně nehraje na Němce. Zajímavé je že když Škoda přišla na trh z citigem tak nikdo neříkal že je to VW up.
A nová značka DS no uvidíme jak se vyvede je přece jenom dost mladá ale Nissanu to s Infiniti vyšlo (no v Americe u nás tak ne)
Je vidět že článek jenž se nachází nad mým psal nějaký člověk který prostě za každou cenu musí citroenu uškodit.
PS: Určitě jezdí VW
A nová značka DS no uvidíme jak se vyvede je přece jenom dost mladá ale Nissanu to s Infiniti vyšlo (no v Americe u nás tak ne)
Je vidět že článek jenž se nachází nad mým psal nějaký člověk který prostě za každou cenu musí citroenu uškodit.
PS: Určitě jezdí VW
Bobanus
Nedalo mi to a vyzkoušel jsem si C4 1.2 PureTech. V C4 jsem seděl poprvé a vzalo mi to dech. Kupodivu mi vůbec nevadil velký volant, sedadla parádní, všude měkké plasty a nebo čalounění, pocit prostoru, kufr velký. Zkrátka neměl jsem co vyčítat. Kdyby byly penízky tak by 1.6 Blue Hdi byl doma 😄 Další věcí, co mě potěšila na rozdíl od Škody je velká variabilita cen, dealer vám klidně dá slevu 30tis. kč, což je paráda.... Zvenku na mě auto působí velmi moderně, že jde jen o facelift mi vůbec nevadí, spíše naopak, nebude se zase vychytávat tolik závad jak na novém modelu 😄
Ale i nedávno tu bol článok o rozhodnutí Mazdy nerobiť fleetové predaje z dôvodu, že nechcú znižovať cenu tak, ako sa to pri fleetoch očakáva, teda radšej nepredajú, akoby mali predať lacno. Francúzi majú opačný prístup, radšej volia vysoké čísla predajov než vysoké marže.
Prý o fleet nestojí a jejich zákazníci jsou doktoři atd. (dle slov prodejce) 😉
Ale jsem opravdu a upřímě rád, že u tebe mazda nevyhrála.
Mně osobně dali slevu na C4 celkem 60 tis. a když mi spočítali splátky, tak byli vyšší než na Civic, který byl o 80tis. dražší!
Stačí požadovat cenu za hotové a tam je vidět, že Citroen je svými cenami absolutně nekonkurenceschopný.
Vstupní cenu poníží, koeficient navýší, jak jednoduché!