Nejmenší vůz značky Jeep, model Renegade, na sobě vozí spoustu odkazů na pradědečka, válečného hrdinu Willyse. Zaměřením se však odklonil z bojiště do městských ulic.
V tomto segmentu ale začíná být našlápnuto, na cestě je velmi hezká CX3 a Honda konečně představila docela pohledné novou generaci malého SUV HR-V. Jeep se mi určitě líbí více, než Yeti (facelift po prvotním nadšením shledávám nejhorším Škodováckým faceliftem poslední dekády).
Bohužel, tohle auto totálně zabijí cena, protože za tyhle peníze už loví ve vodách Tiguanů....což je škoda.
Myslím, že v segmentu malých SUV už je nevyšší čas, aby vytasil koncern (VW) svoje karty, protože Yetim to nezachrání, začíná tu být těsno :-)
hrv je ale bohuzel len dvojkolka s maximom na urovni 88kw...... takze je to skor konkurent soulu a capturu pripadne peugeotu 2008..... pride mi ze 500X renegade alebo CX3 s uuplne inde... aj vykonmi aj nasadenim 4kolky a zrejme aj cenou.......
Ale velikostně jsou to stejná auta stejného segmentu. To bys mohl říct, že i40 neni konkurent Passatu jen proto, že má slabší motory a nemá 4x4, přitom to reálný třídní konkuretn je :-)
Já vidím největší problém (potenciální problém) v cenách těchto vozů, protože dost překrývají nabídku středních (nižších středních) SUVček. Tady vyzrál Captur a 2008 díky ceně... zatím;)
Ono jde taky o to, že zatímco třeba F500x, Renegade, nebo Yeti jsou technicky ekvivalentem kompaktů (motory, podvozky, převodovky), tak Captur, nebo 2008 vycházejí ze subkompaktů.
ano mas pravdu zalezi akou optikou sa na to pozerame.... ak by som chcel renegade v zaklade bez 4kolky tak kludne mozem uvazovat aj o hrv.... ano ok.... je to tak
ja len ze vseobecne je uz trosku HR-V posunuta nizsie .... podobne ako captur......
Já proti Mazdě nic nemám, líbí se mi z Japonců nejvíce a v tomto segemtu nic hezčího zatím neni ( ja vim Honda je nejlepší i s větrákem u navigace:D:D), ale proč by ne? CX-5 jsem zkoušel, nelíbil se mi posaz a pro naše (tátovi) potřeby já chyběly hagusy na zahrádku.
len tie motory vykonu moc nepobrali... benzinova 1,5ka? dizel 88KW ako jedina naftova volba? ..... to sme kdesi na urovni soulu...... capturu..... ale ked chcem aspon 100 kw dizel v 4kolke? tu uz hrv nemoze konkurovat.... ani renegadu ani CX3ke ani ... no nikomu
Mě to v této kategorii přijde jako zcela standardní motorizace, chybí jen nadstandardní pro malé procento kupců. Já bych problém neměl, ale obecně se jí to vyčíst dá.
Jinak - CX-3 má mít (pokud vím) jen 1,5D, takže té HR-V konkurovat může.
No to je právě to, že ty silnější motorizace stojí taky více a jsi ve vodách větších SUV. Nevím, jestli je to uplně dobře a to chce asi automobilka odlišit.
No ale ak pozeráš len optikou ceny, tak sa to prekrýva kade tade s kde čím. >:D To máš to samé ako s Octou za milión a Passatom za rovnaký peniaz. Ostanú len osobné preferencie a sympatie k značke / modelu.
Mne se HR-V líbí, povedené malé SUV, ale bojí se, že to Honda zabije cenou. Nyní mi jako nejlepší nabídka přijde doprodávaný předfaceliftovaný CR-V v základu, jinak ta auta jsou celkem drahá, viz třeba Accord.
je to tak .... yetina s lepsou vybavou motorom a v 4x4 nebude zadarmo ..... takze zrazu 200 konove sorento s vyse 600 litrovym kufrom za 900 .... ani nevyzera ako nejake drahe auto ze jo ;-)
Spíš bys chtěl, aby byl jasným vítězem. Protože reálně na něj nemá. Cenově je ustřelený, a jestli někdo bude ochoten platit statisíce navíc za odvázaný vzhled, o tom silně pochybuji. Minimálně u nás bude nadále neochvejně kralovat Yeti. ;-)
Renegade je taková krabička na obědy, kdežto Yeti je krabice od bot >:D Je mi Renegade sympatičtější ( V interiéru vede dle mne Yeti). Nicméně nechtěl bych ani jedno, jak jsem psal výše Mazda dle mne válí a [odkaz] by mi taky nevadilo řídit :-)
Samotnému se mi líbil více starý hravý vzhled Yetiho, ale ani ten nový není zase tak špatný. Argument, že teď vypadá jako krabice od bot, neobstojí. ;-)
Ja to same. A nechapu jak se vubec muže někomu libit. Po FL to sice taky neni žadny krasavec ale už se da na něj alespoň divat. Jednoznačně Yetimu FL vzhledově prospěl.
Já s tebou souhlasím s předfaceliftem. Tak ještě jinak, ale je to jen můj názor. Přijde mi, že nyní je Yeti více závislý na výbavě, ve které je nakonfigurován a taktéž na barvě. Před faceliftovaný Yeti byl zajímavý v jakékoliv konfiguraci. Třeba tady za rohem stojí nový Yeti v černé barvě (žádné holátko), které vypadá opravdu jak ta krabice od bot, kdežto třeba tohle [odkaz] je větší elegán :-)
Jen dodám, že na prvních promofotkách jsem facelift Yetiho vítal
Hm, a co bys vybral? Jestli se mi nějaký Yeti vyloženě nelíbí, tak jsou to takové ty Citi look auta, načančané v bílé barvě... ale černá je taky blbě, protože zanikne černění zadních sloupků. Olivová normálně není moje oblíbená, ale k tomuhle mi sedí, tahle "drsnější" verze je podle mě to nejlepší co Yeti umí. Stříbrný zrcátka bych nemusel, ale to je detail.
Jo! A to je o čem mluvim níže... záleží na konfiguraci, tys teď poslal moc hezkého Yetiho, vyfotim ti tu černou krabici od bot, až tu bude parkovat :-)
p.s. zkusil sem tu spotřebu s 1.9 a buď rád za dvoulitr >:-[]
Cenově ustřelené jsou jen některé verze. Jiné verze jsou cenově srovnatelné s podobnými konfiguracemi Yetiho. Navíc je to novinka a ceny si ještě sednou.
Ano. Když na to nemáš tak si koupíš Jetyho. Který je proti Renegadu jako papuč od důchodců. Ale samozřejmě Vivat Škoda, bo Škoda. Marne. Svez se a uvidíš, že tě trkne za co si asi zaplatíš. ;-)
Jó, máš pravdu, byl jsem z toho rozsekaný na kaši, smíchy jsem se válel pod stolem. >:D
Vždy se bavím nad tím, jak z toho vašeho třídního krále, který měl nastavit nový měřítka a pokořit všechny kolem, vylezlo obyčejné průměrné auto s podprůměrnými jízdními vlastnosti, užraným motorem a z té příkladné variability zůstal malej kufr a jedno sklopený opěradlo sedadla. >:D
Vím, vám stačí ke štěští očividně málo. Nebo spíš jen pěknej kukuč. ;-)
>:D
A to je jistě důvod, proč už se ti/vám nechce do diskuzí pod Twnigo. Protože co jsi o něm psal před představením a co bys o něm mohl napsat teď, jsou dvě naprosto odlišný věci. Bohužel pro tebe, dnešní realita není zdaleka tak růžová, jak si tehdá vysnil a za co jsi pleskal játrem o kapotu.
Ty lato. >:D:yes:
>:D
Opakuj si to vosumkrát denně. Jen tak tomu tvému věšteckému výronu snad uvěříš.
Já mohu jen politovat tvou zadubenost a snahu obhájit neobhajitelné.
Jirko, užij si to. >:D:yes:
Ono je těch odstínů šedi víc. Pokud dvě značky vyvinou něco společně (GT-86 a BRZ), tak mi to nevadí. Pokud ale jedna značka pouze "domestikuje" výrobek jiné značky (Lancia Voyager), tak je to z mého pohledu špatně.
Renegade má ale dost své vlastní osobnosti na to aby mi to nevadilo.
Myslim, ze misto toho, abys tu 50 lidem psal, aby vyhledali odbornou pomoc bys tak mel ucinit sam.
Je taky podstatny rozdil, jestli to spatny logo ma auto vyrobene ve stejne zemi anebo ne popr zda jslu ze stejne zeme ty znacky. Coz neni pripad fiatu, treba narozdil od pripadu kdy produkr nsu nesl logo vw ci produkt oldsmobile nesl logo chevrolet. Kdyz to vezmu ad absurdum tak ano - mam problem s tim lepit na hindustan logo seat a na volhu logo toyota.
Podľa tejto logiky v podstate ani Škoda ani Seat neexistujú, sú to len VW s iným logom >:D Nehovoriac o predch. Cherokee, čo boli tuším s Dodge Nitro totálne dvojičky. To je proste koncernová politika, zdieľanie platform atď. Nehovoriac o tom, že postav Renegade vedľa 500 X, ukáž to 100 bežným ľuďom a 95 ak nie 100 z nich ani len netipne, že sú postavené na rovnakej technike. Puristi si to aj tak nekúpia tak vo co go? >:D
cim dalej tym viac...... tie kanistrove zadne svetla a okruhle predne s typickou maskou.... k tomu hranate blatniky ..... ej veru... len tak slintam...... moc pekna krabicka :yes:
a prave v tom terennejsom prevedeni so zvysenou svetlou vyskou to ani v terene nemusi byt uplne marne .... v tejto triede uz zacina byt ozaj coraz hustejsie ....
Když jsem poprvé spatřil fotografie Renegadu, v duchu jsem zvolal: proč?! Proč nejsi jako malý GCh?? Proč musíš být zase tak odlišný a nevzhledný? S odstupem nějakého času se přiznávám, že mi je R sympatický... Je jiný, než ostatní SUV na trhu, ale není to odpadlík. Je svůj v tom dobrém. Interiér je jistě jeho chloubou, zvlášť pokud Ondřej uvádí, že je dobře smontovaný. Jen mi chybí nějaké hodnocení sedadel, tam má Jeep tradičně značné rezervy (míním Evropské preference spočívající v sedačkách, které obejmou a podrží).
O jízdě jsme se toho zase tak moc z testu nedozvěděli, a to je škoda. Rovněž dynamika není příliš (vůbec) zmíněna a to je chyba, protože se přímo nabízí srovnat Jeep s dvoulitrem s ostatními (QQ, P2008, Captur, Mokka), kteří se zhlídli v downsizingu. Já vím, že potenciální zájemce o Renegate nebude přímo srovnávat tenhle vůz se zbytkem nabídky na trhu, na to je Jeep příliš individualisticky zaměřený, ale mě by srovnání docela zajímalo.
Máte někdo nějaký další názor na Renegada? Myslím tím, ne na Yetiho...?
Zahlédl jsem ho v nějaké stříbrné a tam mi ty boky přišly dost pusté, tady na fotkách je to lepší. Ale rozhodně se na silnici neztratí, takže proč ne.
Zbývá to klasické "kam s ním", zejména v této konfiguraci. Plnohodnotný offroad to asi přece jen není, na dlouhé cesty a dálnici se nehodí, do města není 4x4 nafta ideální, na rodinné auto je to trošku malé.
Srovnání - QQ je asi větší, pokud bych chtěl auto pro rodinu, pak by to byl můj favorit (z těch uvedených).
"dlouhé cesty a dálnici se nehodí, do města není 4x4 nafta ideální, na rodinné auto je to trošku malé."... zazrak, ze sa Yeti vobec predava, lebo presne to iste sa o nom da napisat.
U Yetiho jsem stížnosti na hluk na dálnici neregistroval a snad i spotřeba bude příznivější. Yeti je taky mnohem flexibilnější, máš na výběr víc variant pro FWD i AWD. Slabší dvoulitr ve čtyřkolce a Ambition je do 550, to není zlé.
Jinak beru, jako rodinné auto mi Yeti taky nesedí.
Nikde nie je napisane, ze ani Renegade nebude konfiguraciou flexibilnejsi. Na hluk si treba pockat, az to niekto namera.
Staci, aby bol na dialnici tichsi motor, pripadne mensi hluk od kolies a vnimas viac obtekanie vzduchu.
Porovnavat 81kW verziu a 103kW je odveci, cenovo treba porovnat adekvatny motor a cenovy naskok je tatam... i ked cena "od" je velmi popularna.
To je ako opacny marketingovy kec - "zlavy az do"... len to, co chces ma prave najnizsie.
Z mého pohledu je verze 103kW u Yetiho nesmyslná. Po HW stránce jsou ty motory identické, rozdíl je pouze v SW jednotky. A cenový rozdíl je tam zásadní.
U Outdooru 70 tis, u klasiky 120 tis, ale k ní dostaneš i DSG navrch.
Je to tak.
Tedy, abych byl přesný, k tomu ještě dostaneš větší průměr předních brzd a jinak poskládanou převodovku. A to je vše.
Ale i tak je to z mého pohledu zbytečné.
V dobe keď uviedli Yetiho na trh tam tuším tiež nejak veľa možností na konfiguráciu nebolo. V benzíne 1,2 a 1,8 TSI a jedno TDI s tuším dvoma výkonmi. A keď sa dobre pamätám, tak 4x4 bola tiež len k najvýkonnejším verziám. Cenová a modelová politika tohto Jeepu + - rovnaká.
čo ty vieš ako sa bude tento Jeep dať konfigurovať o pár rokov? keď zovšeobecním, tak žiadna automobilka (napadla ma jedine Dacia) neponúka počas životnosti modelu len motory a možnosti pohonu, s ktorými ich uviedla na trh. Mierne povedané, nevystrieľajú si všetky tromfy hneď na začiatku. Spoliehajú sa na prvotný záujem o daný model a trvajú na tom, že ak ho veľmi chceš tak si zaplatíš. Nehovoriac o tom, že čo by potom robili po FL, prípadne novom modelom roku. Vždy sa hodí pridať nový motor, či prevodovku, pohon alebo nové možnosti ich konfigurovania.
No já taky Yeti nikdy nepovažoval za nějaký super kup. Aktuálně mi největší smysl dávají dvě verze:
1) 1.2TSI nějaký Active+ za 400 jako auto do města, třeba pro starší lidi
2) 2.0TDI 81 4x4 Ambition+ za 560 jako auto, které se občas podívá mimo silnici
Silná nafta (125kW) za 860 už mi přijde jako úlet...
Minule som "Renegáta" konečne stretol na živo v premávke a oproti salónovým fotkám je to super. Mne sa páči jak z vonku tak zvnútra. Podľa testov čo som videl však lepšie jazdí jeho Fiatovská dvojička. Ak bude trochu času určite sa pôjdem previezť.
S tvou reakcí se ztotožňuji. Zprvu mi přišel odpornej a posléze se mi líbí. A dále, pryč od Jetiho a zpět k Jeepu. To auto není tuctové a to je dobře. A proč vypadá jako kačátko, prostě vychází z prvního Jeepu. A to, že se to auto vyrábí jako Fiat mi neva, amící tohle přeznačkovávání dělají už tolik let (např s Mitshubishi), jako tedy všichni kolem. Nebýt Fiatu nemáme Chrysler a tím pádem by zmizel můj oblíbený Dodge. Takže špagetii western mi vlastně přijde fajn (Fiat 500 Mopar).
Asi každý už mal frajerku, z ktorej nebol zo začiatku bohvie ako očarený, no postupne to prerástlo v takú lásku, že ešte aj teraz s ľútosťou spomína. Mám pocit, že presne toto je u mňa Renegade. Keď som ho prvý krát videl, som si len povedal, že je to odporná paródia na Jeep. Postupom času som ho začal vnímať, že nie je až tak zlý a teraz sa mi už neskutočne páči. Škoda len toho cenníku. Keby ceny trochu padli dole, tak neuvažujem. No teraz aspoň mám nad čím uvažovať... >:D
je to tak...... ani ja som prve vizualne dojmy na toto auto nemal uplne pozitivne.... postupom casu je to inak.... dnes mozno jedno z najkrajsich malych SUV pre mna....
Kdybys nedodal to jako spolujezdec, tak bych neveril >:-[] Já sem v ní taky něco najel, po Praze a okolí mi to nevadí, dál bych s ní nemusel cestovat :-)
ja som s fabiou htp spravil cestu kosice - novy jicin.... sam... naprosto v pohode to auto ide .. 160 dialnice .. ziadny problem.... htp slo vyborne ak clovek nejazdil plne nalozeny... .... ej ale to este stare casy boli... takmer ziadne radary ( 2008 ) >:D
dodnes nechapem tym posmeskom na htp.... ja som s fabiou lietal ( v ramci moznosti ) .... slo ako kula... tichucke... parada... :yes:
Já s HTP 47kw, Seat Cordoba žil pár let, z kopce sem vytáhl 190 tacho :-) Jinak 170 na rovince dala, píšu záměrně na rovince, protože sebemenší kopec auto poznalo >:D
tiez som jazdil s 47kw verziou ( boli aj 51-tky novsie rocniky ) ... mne to prislo uplne ze pohoda..... no do kopca sa treba pekne rozbehnut a potom zoberies aj ine masiny ;-)
Veď práve, že v kopcoch to malo charakter Škoda 125 L, tú tiež kým si držal v otáčkach tak išla, ale keď si proste musel spomaliť a zase sa rozbehnúť už to bol problém. A len tak na okraj, kamoš si kúpil Fabku I. Htp a keď sa snažil držať so mnou tempo (ja vtedy Fiat Brava 1,6 16V) tak mu to papkalo o cca 3 litre viac. Ale ako približovadlo po meste to nebolo zlé vozenie.
:-( Jeep Renegade - 632.900 + výbava 862 900 Kč Minusy = není zrovna levný
Škoda Yeti - 636.900 => chcete mi tvrdit, že se na tuhle cenu s doplněním výbavy do VWYetiho nedostanu?
Minus druhý
Vyšší spotřeba paliva - 7,8 proti papírovým 5,1 je hodně ... Yeti má 5,6, kolik asi bude reálná?
opomíjím například údaje o pružnosti zmiňované ve srovnání Yeti 2.0 TDI 103kw vs. Renegade 1.6 88kw,.. jaké by asi byly rozdíly u dvoulitru..
Problém je ten, že pokud budeš chtít čtyřkolku, tak na Renegáda musíš vytáhnout 633 tis. na Yetiho ti stačí 495.
Stejně tak u předokolky je Yeti pořád levnější. Na spotřebu se podívej na spritmonitor (Yeti má lehce pod 7 litrů).
když budu chtít vyloženě čtyřkolku a snahu šetřit na ostatním, tak pravděpodobně nepůjdu ani pro jedno auto z této dvojice. když mluvíš o spritmonitoru, mrkni na Renegade. jsou tam 3 dvoulitry - spotřeby 5,8, 7 a 7,6, takže je to všechno o stylu jízdy...
Tak renegade se mi hodně libi. Nicméně , když už tady vytahujete yeti a spol, tak se mi nyní jevi jako nejlepší nabídka nova sx4, v nabídce za 549tis, 4x4 a max výbava. ..
Od uvedení Renegadu jsem slyšel, jen proboha co to je? Hnussná krabice, bude se vyrábět v Itálii, to bude vrzat, hrozný laciný interiér, kdo to bude kupovat?
Nakonec už v druhém testu na auto.cz nedokázali na tom autu najít nic negativního kromě spotřeby a že to není auto na dálniční přesuny a ceny uff. Cena by měla být subjektivní hledisko, záleží na kupujících jestli jí akceptují: prodeje prosinec 2014: Yeti 4748ks, Renegade 3626ks. Škoda 4 měsíce klesající prodeje, Renegade se teprve začíná prodávat navíc to není "evropská" značka.
Za mě originální malé SUV, které zdá se nachází porozumění u kupujících navzdory novinářům a pseudoznalcům.
video sa mi pacilo ... chlapci su zohrati a posobia na kamere cim dalej tym viac presvedcivejsie a bezprostrednejsie .... nie je to sranda takto pred kamerou....
hlavne Jakub je ozaj presvedcivy za kazdych okolnosti ( prejavom rodeny moderator ma to v sebe, poklona ) .... postavou sice mensi ale vykonmi ozaj klobuk dole :yes: .. s honzom su dobra parta
pekne video... aj dlzka takmer 5 minut potesila :yes:
Pri renderovani vystupu videa si normalizujte audio, pripadne to spravte pri editovani.
Jeden hlas je ticho, ze miestami ledva pocut, druhy tak akurat a do toho vleti nejaky hudobny pazvuk, az sa strhnem a chniapem po "volume".
chápu sice ten nadpis jako autorskou licenci, ale být to "naživo", tak by tenhle nafintěný švihák lázeňský nestál Willimu, ani za nadzvednuti masky kolem svetlometu.
A to tohohle moderního floutka považuji za vcelku zdarilou, byť předraženou a trošku zbytečnou kreaci. Tedy bavíme se o offroad verzi za osm kilo...
Taktně řečeno se obávám, že projet párkrát s Odpadlikem to, co s wranglerem, Wilim, či Nivou, tak doslova naplní své jméno...
Nedelejme z modernich mixérů a masírek něco, co fakt nejsou.... Zbytečně jim to pak škodí, v prehnanych očekáváních garŕžových snílků....
Takže jsi to už nekde opakovaně vzal do terénu (nemyslí polni cestu) a vydržel tolik co troll nebo wrangler? Nepochybuji o jeho schopnostech v rámci SUV jeho kategorie. To, o čem nejsem přesvědčen, že bez ujmy vydrží treba to, co souseda samík, když s nim jezdí 14 dní do lesa probírat...
... to asi tahali za sebou parník.... s tím autem se dá bez problémů jezdit i s využitím přiměřené dynamiky jízdy do 6ti. No pokud někdo přeleze z VW R tak potom asi čeká, že to bude rvát asfalt bez ohledu na cokoliv. Další nudný test.
Auto jsem si prubnul, je moc fajn. Přemýšlet mezi Jetym nebo tohle tak Renegade je jasná jiná liga. Jen abych nevyvolal žlučovržné nářky - jeti se mi líbí. Ale tyhle auta srovnat je jako srovnat tiguana s volvem xc60. Jasně, umí to podobně, ale v podstatě je to jiná liga. Testu se musím smutně usmát a dodat..... jak jinak.... 8-s:no:
Je rozdíl v komfortu jízdy, je rozdíl ve vnímání jízdy, je rozdíl v pocitu z kabiny. Jsou to dva odlišné světy. ;-) Moc se mi nechtělo, ale nechal jsem se překecat a úsměv jak banán. Každému to nemusí sedět, ale bylo to uživatelsky friendly, .... takové na pohodu. Yeti je proti tomu taková uskákaná kabina.
Opět musím vypíchnout skutečnost, že se jedná o spotřebu v testu - tedy za celou dobu jezdění včetně zkoušek dynamiky a různých jízdních režimů. Je podle mě lepší uvádět takovýto porovnatelný údaj, než si vymýšlet "za kolik by to mohlo jet kdybych jezdil všude ekorun". Z Golfu R jsem do auta nepřesedl a i kdyby tak nevím, proč by mělo něco takového hodnocení ovlivnit - do různě výkonných aut přesedám občas i víckrát týdne již několik let. Ano, mimo město auto umí jezdit i mírně nad rychlostní limity do šesti, ve městě a na dálnici ani náhodou,vyzkoušeno na dvou Renegadech.
V testu je Yeti uveden jako tvarově, rozměrově a v některých verzích i cenově blízký konkurent, detailní srovnání vlastností tam však nevidím. Tolik k Vašim výtkám.
...o ekorun přece vůbec nejde. Auto se má testovat v rámci svého využití. Bral bych, kdybys napsal, že v terénu papne 11, to je relevantní údaj, ale tohle.... kdyby to bylo poprvé, tak neceknu, ale .... a cpát všude Jetiho či jiný produkt od škoda auto je už na tomto webu neskutečně trapné.
A jsme opět u toho. Malý hranatý crossover do města a schopnější do terénu se posuzuje podle toho, kolik žere na dálnici a kolik to vytáhne na maximálku.
Bez komentáře.
Ty dvoultrové wafky u Regegáta vůbec neznamenají určení pro dálnice, ale prostou rezervu krouťáku všude, kde se to může hodit - do terénu, při plném obsazení, s valníkem... Nechápu, kde se ta fikce o silenějších dieselech vhodných typicky pro dálnice bez ohledu na cokoli bere... Pro dálnice jsou především nízké GT, nehodlám vysvětlovat, proč...
Vzhledem k výkonu bych čekal více. Projevuje se to hlavně pocitově, kdy v dálničních rychlostech se autu již příliš nechce akcelerovat a po ubrání plynu i výrazněji samovolně zpomaluje, což však způsobuje hlavně velká čelní plocha.
A co je na té větě špatně? 182km/h je v kontextu konkurence a motorizace prostě málo. Tady přece nejde o to, že by majitel nutně musel jezdit víc než 180...
... v porovnání s konkurencí: tedy ten jeti lítá dvě pade? Nebo .... nebavíme se o malém terénním autě? Copak jsme si nechali vymýt mozek všichni tím, že jsme dálniční letci i v krabicích od bot? ach jo.... to je hrozný web a taková to byla prima odpočívárna a informační lázeň.
Je tak složité pochopit,že to auto se prostě ve vyšších rychlostech i ve srovnání s konkurenty necítí dobře? To je celý obsah sdělení, jen jako podklad je zmíněna i měřitelná hodnota, tedy maximální rychlost, která je nižší než u podobně výkonné konkurence.
Tohle je SUV, ne Lada Niva, s tímto autem budou lidé jezdit po silnicích, takže snad mají právo vědět i tyto věci.
Ondřeji, vzpamatujte se! Krabice prostě rychleji na dálnici nepojede. Kdybyste jezdil před třiceti lety, pochopil byste. Kdo by ostatně v jakémkoli Jeepu také honil na dálnici GTčka, vy snad ano?
Ale no tak, vy z drobné poznámky vhodné pro lidi, kteří by s autem chtěl jezdit hodně po dálnici, děláte nějakou zásadní výtku. Můžu vás ujistit, že hodnota maximální rychlosti se do hodnocení auta nijak nepromítla, jen jsem považoval za vhodné to zmínit.
Neberu. Zrovna ty umíš uchopit slova přesně. Kdyby bylo napsáno, že "pro ty, kteří by však rádi občas koukli přes 190km/h jsou tady jiné vozy. To je jako kdybys vytknul bavu, že v terénu si neškrábne.... dneska Ondřeji slabota a tohle neobhájíš. Ale koho chleba jíš, toho píseň pískáš a jde ti to dobře. :yes:8-s:-!
Pokud by si toto auto někdo chtěl koupit a jezdit s ním hodně po dálnici měl by vrátit papíry na hlavu, nebo to je jeho rozhodnutí a je srozuměn s tím, že to bude žrát jak "tank". Rád bych jen zmínil poznámku, že toto není fleetové auto, auto pro cesťáky a většina populace, která pracuje v městech, přes týden ujede pár kolometrů a na dálnici se podívá zřídka. Proto by jste u testů měli zohledňovat určení auta a neprohánět 130tkou každé auto bez rozdílu. Když už tak u A8 si jezděte po dálnici 70% času, ale u tohodle auta třeba jen 10% času a pak udělejte závěry.
je rozdíl jezdit po dálnici a hodně jezdit po dálnici :-)
Navíc vyčítat tomuto autu, které je zaměřeno rozhodně ne na dálnici všechny neduhy s tím spojené (hluk, spotřeba?) jako vyčítat staviteli, který mi postavil na vrcholu kopce krychlový barák, že tam je příšerný hluk, protože tam pořád fouká...
zážitek pana Mičky z testování po Slovenských silnicích: Ještě před tím nás však překvapilo, jak dokáže být auto během jízdy po asfaltu tiché, což se týká jak odhlučnění motoru, tak podvozku a koneckonců také pouze jemného aerodynamického svistu kolem vnějších zpětných zrcátek. U takto navržené karoserie jsme alespoň v tomto ohledu čekali pravý opak
Pro mě víc vypovídající než to pálit 150 na dálnici a stěžovat si.
:yes: tak přesednout z eRka do této budky.... ale možná by pomohlo malé nakouknutí, co to je za auto a uvědomění si, že se nejedná o dálniční dostavník. Jenomže tady na škodablesk webu se to asi nesmí.
"Když už jsme u té dálnice, pak musíme říci, že tam se Renegade svým ne zrovna aerodynamickým tvarem s velkou čelní plochou příliš nehodí. Podepisuje se to jak na nevelké maximální rychlosti 182 km/h, tak hlavně na spotřebě, která je obecně snad jediným minusem jinak docela povedené jednotky."
Přečti si to znovu a v klidu (až ti skončí to nepříjemné období) a zjistíš, že veškerá diskusní hysterie kolem toho je úplně zbytečná. Z komára vola z toho děláte až vy v diskusi, nikoli autor v textu. ;-)
Se na to jenom podívej a musí ti být jasné, že i v rámci třídy to bude podprůměrně aerodynamické, takže na těch dvou minusech logicky není vůbec nic divného.
P.S. Mistr FoKing tu dává pravidelně takové Foktoviny (rozuměj megavoloviny), že tohle je celé průzračné jako křišťálová studánka. ;-)
...aha.... Jenže tohle není foking takže bych fokingoviny nečekal. Nebudu si hrát na slepého. Až ti skončí temné období, tak uvidíš, co jsem tím, nejen já, myslel. ;-)
Ano je to krabice, ale toto auto není dálniční expres a pokud Mička uvede, že ho udivil malý aero hluk na Slovenských silnicích je něco špatně ;-)
Nebo ten druhý má absolutní sluch :-)
Ale ve výsledku je to jedno, hlavně, že je o co se hádat...
A nakonec si ho nekoupíme ani jeden
A ve finále je to dobrý auto...
Argument jiným redaktorem neberu, oba jsou dospělí a za své názory zodpovídají individuálně, nikoli společně. Pokud se na něčem neshodnou, mají si střihnout o to, kdo z nich má pravdu? Osobně bych byl rád, kdyby zdejší testy byly aspoň na úrovni obvyklé pro Ondru, což se aktuálně bohužel rozhodně říct nedá. ;-)
Já do toho z Rka nepřesednul a i kdyby, tak znovu říkám, že to nemá na hodnocení vliv. Ale Vás asi baví provokovat a to pak člověk může vysvětlovat jak chce...
Vaše shrnutí: Ano, je drahý, hlučný a žere. Za tím si stojím, jakkoliv je to v mnoha ohledech sympatické auto, což je zmíněno i v testu.
mi stačí abych s Vámi přestal diskutovat.
Minusy
•Vyšší spotřeba paliva
•Hluk obtékajícího vzduchu na dálnici
•Není zrovna levný
...ano, asi někoho baví provokovat nebo si to neumím vysvětlit. Neboli je drahý, hlučný, žere.... možná bych tohle čekal u jiných autonovinářů, u tebe mě to zklamalo. To je celé. A ano, hrozně mě baví provokovat a proto nosím číro a podpadky.... 8-s:-!:no:
Ano, je drahý, hlučný a žere. Za tím si stojím, jakkoliv je to v mnoha ohledech sympatické auto, což je zmíněno i v testu. Ale každý to umí líp, než nějaký redaktor, že?
Osobně moc na SUV netrpím, považuji to za kočkopsy pro majitele, kteří nevědí, co vlastně chtějí. Nicméně v rámci toho, s čím se člověk dostane do lesního srubu či na horskou boudu a pak pohodlně po asfaltu domů jde o celkem přijatelný kompromis. Renegade je pohodář, kterého by neměl rozházet ani český okreskový tankodrom ani pista a pochopitelně ani polní či lesní cesta či 15 cm sněhu. Může tak udělat dobrou službu. Jen tu je malý otazník - kolik kurvítek je v něm zabudováno a jakých? Doufám, že žádné...
Mohl bych získat návod na to, jak se chová rozumný diskutující? Děkuji. Ještě by to chtělo kádrový posudek a izolaci....
Dneska velmi zřetelně, Ondřeji, profesně blamáž, lidsky rozčarování. Nicméně budu se těšit na další krásný vypiplaný test u škodovek či vw..... možná je načase postavit proti sobě scouta a renegáta - on ten scout přece vyhraje i na dálnici ;-)
Takže, pokud budu mlaskat nad vším, co se zde vypotí, tak je to ok. Pokud však uvidím něco, co bije do očí, tak jsou to diskuzní krámy. Tenhle test je out. Ondra to umí líp. To je celé. Nebo mi chceš říct, že Renegát je dálniční dostavník? >:D zlatý ventil mu náleží oprávněně. Stejně tak ujel při testu clia, kdy jeho husina z "vše působí levně" škrábala omítku i na vedlejším baráku. Je to profík, tak by se měl oprostit od svých subjektivních nepodložených domněnek, na které tu nikdo není zvědavý. Nebo tobě nevadí to cpaní škodovky už i na dveře do kostela? mě ano. ;-)
Minusy
•Vyšší spotřeba paliva
•Hluk obtékajícího vzduchu na dálnici
•Není zrovna levný
O tohle jde a celkové vyznění ... kde na nás nenápadně pokukuje Yeti.... už se chápeme? Jo vlastně, jsem provokatér. Samozřejmě nic proti Jetimu nemám, dokonce je mi sympatický.... jen abych nebyl označen za petrolheda...
K těm minusům ještě:
spotřeba paliva je ok - běžnou, naprosto normální, ne ekorallye jízdou se jezdí do 6,5... spíše v rozpětí 5,4-6,5. Proto ta nadsázka s vwR. Hluk vzduchu na dálnici.... to by jednoho nenapadlo, že auto této konstrukce nebude tiché jako pendolino a, zlatý ventilek - není zrovna levný. To je jak pláč staré plačky nad rozlitým pivem. To se na mě zlob nebo ne, ale tohle z tvého pera nemůže být myšleno ani ze srandy. Nebo je to myšleno vážně?
Jsi v ČR, smiř se s tím. Kritičnost vůči "české" produkci (ale jen některé) bude vždy snížená.
Prostě si vždycky odečti povinný škodabalast a bude ti líp, bez nervů.
O tom, kolik prostoru tu která značka dostane, nerozhoduje redaktor.
Pokud mi ocituješ pasáž, ze které zřetelně vyplývá, že Ondra od tohoto vozu očekával "dálniční dostavník", mohu klidně přehodnotit svůj názor na tvou aktuální diskusní "hormonální" indispozici. ;-)
To skoro vypadá, že si Ondra přišel poplakat na ramínko.... :-);-) Jde o to, že spral opravdu povedené auto, která má více než šmrnc.
Auto je dobré na jízdu, pohodové, nic nevadí, ergo vpořádku, dobré sedáky, dobrý výhled, dobrý motor, dobrá spotřeba.... prostě fajn auto, které je srovnatelné cenou s jetim, ale je to naprosto jiná liga. Bylo by dobré si ho jít projet. Jeti je proti němu dodávka.
Bez ohledu na hormony, krámy, či plakání na ramínko, tento test není vůči kvalitě auta fér. :-)
Nemám pocit, že bych jej spral, jen jsem to napsal tak, jak to auto podle sebe vnímám. Ale jasně, jak má někdo jiný názor, tak jsem hned podplacený atd., pořád ta samá písnička, i když reálně bych třeba toho omílaného Yetiho nehodnotil lépe a obecně i zbylá auta této třídy nejsou žádné hity.
A ona zmínka o tom, že "koho chleba jíš..."? Ok, dost bylo diskuze, v názoru na Renegade se očividně neshodneme a některé části textu každý chápeme jinak...
Je to marný, je to marný, je to marný. Tedy uzavřu: Vivat Ondratest, Renegát je drahý šrot plný kolotočářských nevkusů, motor žere jak x5 a jízda je jako na žebřiňáku. Snad je to všecko.
Myslím, že oba víme, o co go. ;-)
Tak tedy.... co člověk, to názor. Některému sedí šedá dodávkozní kabina, někdo vidí cirkus.... to je asi běžné. Budu-li přistupovat k autu "žere, nejede, je drahé" tak ano, celý test tak může vyznít.
Někdy dovolená dělá divy.... :-)
Hlavně nechápu obecně, proč by měl člověk při celkovém hodnocení zohledňovat jakou zvolil importér cenu? I kdyby to auto stálo 1mil tak by měl k němu přistupovat stejně, rozhodnou kupující zda si ho koupí.
No .... je tu více věcí, které jsou "záhadou"... a jestli je drahý nebo ne, to máš pravdu, to ať si každý probere se svou žrajtoflí. Ale je třeba hodit stín tak se hodí všecko do krámu. Ale vidíš - tleskat a mávat jinak jsi provokater, nejsi hoden diskuze....
Stačilo by mi kdyby pořád skoro všechno nesrovnávali se škodovkama. Zaprvé to vypovídá cosi o objektivnosti, zadruhé tím škodovce moc nepomáhají, zatřetí to ani nemá zapotřebí. Je plno aut kde nikoho, krom zdejších "novinářů" nenapadne srovnávat konkrétní auta se škodovkama. Renegade je toho příkladem. Ty auta jsou jako den a noc, navíc si myslím, že ani nepatří do stejné "kategorie" ( na jejich délky a podobné mezitřídní argumenty nehraju) Automobilky sami ví co je jejich konkurentem a inteligentní bytosti to docvakne a kastace novinářů to nezmění.
Cena se dá obecně posoudit v rámci kategorie, závěr může být do značné míry subjektivní jako všechno v logicky subjektivním testu.
Nedávno Ondra testoval koncernovwou Q3, jejíž cena se mu také zdála (v rámci prémiových menších/malých SUV) relativně vysoká a v mínusech se to také jasně objevilo:
- Vysoká pořizovací cena
- Příplatky i za jinde běžné prvky
- Hlučnější turbodiesel
Že se tam naopak nikdo z vás podobně nepohoršoval s teoriemi na téma, "ať rozhodnou kupující", nebo "je třeba hodit stín tak se hodí všecko do krámu".
V čem by asi tak mohl být rozdíl? Nebude to náhodou tím, že vám z principu vadí jen kritika nekoncernovwých produktů, zatímco v principu stejnou kritiku koncernovwých produktů minimálně nekomentujete? A jak si vysvětluješ, že si mohl Ondra dovolit kritizovat (nejen) cenu Q3, jakožto cenu produktu svých údajných "chlebodárců"? ;-)
Já s posuzováním ceny nesouhlasím nikde, proto jsem psal obecně, to znamená pro všechny. Nečtu všechny testy a ke koncernovým autům se vyjadřuji zřídka a většinou jen pokud mi to hlava nebere ;-) Škodovku nijak nehaním, ale zde jim redaktoři dělají medvědí službu.
Jen jsem kouknul na závěr testu: krásné 4 hvězdy ;-)
Nemůžu hanět Audi, když s ním občas musím jezdit :-)
Tak nějak mám pocit, že si auto zaslouží více...jedna srovnávačka s Yetim, jedno ježdění na Slovensku plus tento test....nějak mám pocit že se na autě hledají mouchy co nejsou vidět ;-) Ale třeba mám schízu :-| no ;-)
Ale nakonec rozhodnou kupci, a ne v Česku, zda auto uspěje nebo ne.
Za mě bych mu to přál, je to pěkné zpestření trhu.
Spestření je to každopádně a jako takové je určitě vítáno.
Osobně mám ovšem z designu poněkud rozporuplné až rozpačité pocity (myslím z celku, detaily jsou naopak docela zajímavé), ale uvidíme až se svezu, třeba změním názor.
Já jsem ho prolezl jen staticky a udělal na mě dojem. Zpracování vypadá dobře, vnitřek žádný stísněný, jak píšeš detaily pěkné, ale i jako celek to na mě funguje.
No to je tvoje shrnutí, já bych to po přečtení testu shrnul jinak - svébytný a povedený design exteriéru i interiéru, interiér kvalitně smontovaný, dobře odladěný podvozek, nadprůměrné terénní schopnosti, dobrý motor i převodovka. Krabicová karoserie způsobuje vyšší spotřebu a zřejmě limituje dynamiku v nadlimitních dálničních rychlostech (ještě více než je v dané třídě obvyklé). Cena je relativně vysoká.
najezdil jsem s tímto dvoulitrovým Regenade hlavně po městě asi 2 tisíce kilometrů a mám na displeji spotřebu 7,2 l/km. Teď jsem se koukal. A komu věříte víc.