Ekonomika
Když je někdo howado, tak nic jeného nepomůže.
Nevím, koho napadlo takovou kravinu narvat do osobních aut.
Se zeptej v Bruselu. Ale dejme tomu provoz dieselu je pak čistší, ale kdyby za to zlodějský automobilky aspoň něchtěly takový hrozný sumy.
Filtr chápu, spíš bych zrušil recyrkulaci, která zanáší a likviduje motor.
A jak tím motor likviduje? Slouží to jen a jen zase ke zvýšení tepelné účinnosti motoru při nižších teplotách (studené starty) a následné courání po městě..... Rychleji ohřeje motor a co ještě? Snížení CO a dýmivosti..... Myšlenka dobrá, rozdíly v praxi jen pár desetin litrů na 100km.... takže tak.... Zaslepení je z legislativního hlediska stejná prasečina, jen to díky metodice měření není měřitelné, neb se motory testují v otáčkách kdy jsou EGR vypnutá.
Například dokáže tak zanést sací potrubí, že se stane až úplně neprůchodné, snížení výkonu, zvýšení spotřeby.
Recirkulace naopak snižuje účinnost snížením teploty hoření ve válcích. Používá se pro snížení oxidů dusíku.
Myslíš, že tomu motoru prospívá když mu pouštíš do sání kouř z vejfuku. Jak píše dole gil. Zanese ti to sací potrubí a turbo, že za chvíli budeš moct celý sání zbavovat karbonu.
pan píše trošičku zcestné a mylné informace. Zaprvé je EGR ventil vždy v malém okruhu, což znamená, že je ještě před Turbem a zanášení sacího ústrojí je jen demagogicky vytahována jako zásadní problém. Ono to toiž problém u zdravého motoru není.
Tím tudíž dávám za pravdu komentáři tvrdící, že slouží ke snížení NO... Bohužel je množství tepla dodané z5 do motoru příhodné pro rychlejší dosažení provozní teploty a tím uvedení vstřikování do provozních hodnot "nesycených"...... Takže ve výsledku o účinnost jde
za chvíli zbavovat karbonu? dvě auta po 500tis km to zatím nepotřebovavala.... To je má dostatečná praxe o tom, že s EGR děláte až trapné HALO... i přes to, že je to věc, kterou tam mít nemusím, aby nějaká inteligence nenabyla dojmu že EGR snad obhajuju.
Tím tudíž dávám za pravdu komentáři tvrdící, že slouží ke snížení NO... Bohužel je množství tepla dodané z5 do motoru příhodné pro rychlejší dosažení provozní teploty a tím uvedení vstřikování do provozních hodnot "nesycených"...... Takže ve výsledku o účinnost jde
za chvíli zbavovat karbonu? dvě auta po 500tis km to zatím nepotřebovavala.... To je má dostatečná praxe o tom, že s EGR děláte až trapné HALO... i přes to, že je to věc, kterou tam mít nemusím, aby nějaká inteligence nenabyla dojmu že EGR snad obhajuju.
Auto, ktoré má spotrebu viac ako 3 litre na 100 km a emisie nad 80 by vôbec podľa mňa jazdiť nemalo. Aspoň trochu by sme mali prispeť k lepšiemu vzduchu, dnes sa už v Bratislave na Vajnorskej nedá dýchať (a to je iba Bratislava). Prípadne kto chce používať smradľavé dízle, nech si to pekne zacvaká na nejakých poplatkoch, ktoré pôjdu do zdravotníctva a na šport.
To je zas 3,14 ovina. Takze mame jezdit vsichni v nakupnich taskach co zerou 3 na sto?
Tak mi ukaz zmysluplne a pouzitelne rodinne auto, ktore to da za 3 na 100. Pripadne povedz cim jazdis ty, nech mame inspiraciu co kupovat
viděl byl to na bycikl😄
To můžu jen doporučit ... je to zdravé.
až na ty hemeroidy a zkrácené šlachy a .... no nebudu pokračovat, je to zdravé 😉
Je mi 45 let a i díky kole se cítím naprosto skvěle. Nijak to nepřeháním - denně 10-20 km ...
Tak hlavně bacha [odkaz] >😒]
A este impotencia >😁 zo sedla
To ti chvalim, len sa pestuj. Organy pochadzaju najcastejsie od cyklistov, potom lyziarov, a potom od ostatnych zdravo zijucich >😁
Mam o nieco viac ako ty, na bicykli moc nejazdim ale tiez mi je fajn, aj ked ma cestne vsi obcas stvu, ked jazdia ako nesmrtelni...
Mam o nieco viac ako ty, na bicykli moc nejazdim ale tiez mi je fajn, aj ked ma cestne vsi obcas stvu, ked jazdia ako nesmrtelni...
No to je smůla, jsem zaregistrovaný v Národním registru osob nesouhlasících s posmrtným odběrem orgánů 😉
Spíš jsi měl dát do nadpisu ZŠ (Základní škola). Tvůj příspěvek je na úrovni žáčka, doufám, že jsem tím žádného dobrého žáka neurazil.
Emise nad 80 ceho? CO2? Myslis si, ze to, kvuli cemu se v Bratislave neda dychat je CO2? Dalsi, co by zakazoval a omezoval, pritom tomu vubec nerozumi. A smradlavych dieselu by razem ubylo pri spravedlivem nastaveni spotrebni dane.
V Kalifornii kde zijem je hustota auto radovo vyssia ako na Slovensku a predstav si je tu lepsi vzduch ako na Sk. Ked som teraz Decembri vysiel vo Viedni z letiskovej haly tak sa mi tazko dychalo od smradu z aut. Rovnako pri vianocnom stromceku v BA. Zdroj vsetky diesely. Citil som kazde dieselove ktore preslo okolo mna. Domaci na mna divne pozerali ked som to vravel. Mal som diesel roky, ale teraz sa mi otvorili oci.
Staci ak by ti po Bratislave po Vajnorskej behali hoci aj V6, V8 benziny a nemal by si tam smrad. Emisie CO2 je nepodstatny udaj. Cely CO2 hoax sluzi len na vytahovanie penazi z vrecak ludi.
Radsej spalit cisto 10l benzinu ako 8l nafty s dymovym efektom.
Zrusit nezmyselne danove zvyhodnovanie nafty, kedze nafta je prirodzene drahsia ako benzin asi o 15% co sposobuje celu polovicu vyhodnosti nafty.
Staci ak by ti po Bratislave po Vajnorskej behali hoci aj V6, V8 benziny a nemal by si tam smrad. Emisie CO2 je nepodstatny udaj. Cely CO2 hoax sluzi len na vytahovanie penazi z vrecak ludi.
Radsej spalit cisto 10l benzinu ako 8l nafty s dymovym efektom.
Zrusit nezmyselne danove zvyhodnovanie nafty, kedze nafta je prirodzene drahsia ako benzin asi o 15% co sposobuje celu polovicu vyhodnosti nafty.
mobilni STK i mobilni emise, a kdys dane auto neprojde, tak zjistit proc a pokud bude odstranena nejaka soucast (treba i filtr pevnych castic) auto proste zabavit a at si ridic s posadkou pokracujou po svejch, pokud majitel neprozradi jak byla dana soucast odmontovana a jestli auto neproslo nekde STk a emisema "na cerno", auto zustane zabavene a proda se treba v aukci jako auto kde je treba pro povoleni k provozu dodat danou cast 😄
jinak DPF neni ekologicka zalezitost, ale zalezitost odstraneni pevnych castecek ktere jsou pro lidsky organismus a vlastne jakykoliv organismus skodlive 😉
jinak DPF neni ekologicka zalezitost, ale zalezitost odstraneni pevnych castecek ktere jsou pro lidsky organismus a vlastne jakykoliv organismus skodlive 😉
A kde by takové množství aut skladovali? 😲
P.S:: Na mou SZ ještě nemáte žádnou odpověď? Díky.
P.S:: Na mou SZ ještě nemáte žádnou odpověď? Díky.
jeste ze jsi to napsal, SZ si na forech moc nevsimam a pokud me neprijde mail ze mam nekde SZ, tak otom vetsinou ani nevim >😁 jiz jsem ti odpovedel
na parkovistich pro zabavena nebo odtazena auta, pokud se to do mesice nevysvetli, sup s tim autem do aukce 😄
na parkovistich pro zabavena nebo odtazena auta, pokud se to do mesice nevysvetli, sup s tim autem do aukce 😄
Kdyby byly daně nastaveny jako v USA (ne co do výše, ale co do vzájemného poměru), tak nemusíme řešit podobné pikačoviny, protože by diesely do 3,5 t nikdo nepoužíval...
... teď budeme složitě vymýšlet nízkoemisní zóny, vyhánět diesely z center měst atd atd... a přitom by stačilo správně nastavit daně.
... teď budeme složitě vymýšlet nízkoemisní zóny, vyhánět diesely z center měst atd atd... a přitom by stačilo správně nastavit daně.
Tohle právě taky nechápu.. spotřební daň a DPH dělají cca 50% ceny benzínu a nafty, tedy prostor pro preferenci jednoho paliva před jiným tam je. Jestli v tom nebude mít prsty kamiónová lobby, přeci jen právě oni budou mít největší spotřebu nafty bez možnosti výběru..
Smutné je, že se všude řeší ekologie, ale provoz auta na benzín vs. nafta vychází pořád dost negativně pro benzín 😒
Smutné je, že se všude řeší ekologie, ale provoz auta na benzín vs. nafta vychází pořád dost negativně pro benzín 😒
u nas je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta v prepoctu na hmotnost, využitelnou energii nebo na CO2.
a jsou staty v EU, kde se to blizi 100%
a jsou staty v EU, kde se to blizi 100%
Tak podle mě je jasné proč tomu tak je a má to svoje objektivní důvody: Evropské státy nastavují spotřební daně sami a navíc s cílem "vybrat co možná nejvíc". A protože u nafty si (díky kamionové dopravě) výrazně konkurují, musí daň z nafty držet relativně nízko. U benzinu si prakticky nekonkurují (nepojedu osobákem z Prahy jen tak natankovat do Polska) a tak daň z benzinu šponují co to jde....
Je to ovšem poměrně krátkozraké, protože nakonec to vede akorát k tomu, že se rozmohly osobní diesely na málo zdaněnou naftu (navíc s nižší spotřebou), takže stát vybere na daních ještě míň než kdyby nechal daň z benzinu nižší a jako bonus máme ulice měst plné dieselového smradu (a pak složitě vymýšlíme co s tím).
Je to ovšem poměrně krátkozraké, protože nakonec to vede akorát k tomu, že se rozmohly osobní diesely na málo zdaněnou naftu (navíc s nižší spotřebou), takže stát vybere na daních ještě míň než kdyby nechal daň z benzinu nižší a jako bonus máme ulice měst plné dieselového smradu (a pak složitě vymýšlíme co s tím).
někde se ta nafta musí pálit , vždyť zbytek světa pálí hlavně benzín (v osobních autech)
a nemohla by se ta odpadní nafta z Japonska a USA pálit radši třeba někde v Zimbabwe než u nás v ulici, když je to tak levné? 😄
Mylis sa, zalezi aj na vyske tych dani. Ak by teraz okamzite zrusili spotrebne dane z paliv v celej Europe, tak by odpadla potreba statom konkurovat si vo vyske dani z nafty kvoli migrujucim kamionistom a ako beznemu soferovi by ti nezalezalo na tom ci usetris pol litra paliva pouzivanim nafty namiesto benzinu.
Kupil by si si taky motor ktory by ti najdlhsie vydrzal a mal co najmenej poruch = velkoobjemovy atmosfericky benzin.
Kupil by si si taky motor ktory by ti najdlhsie vydrzal a mal co najmenej poruch = velkoobjemovy atmosfericky benzin.
Zase dopadneme tak, že se to rozplyne do neznáma, nebo se udělá něco co situaci ještě zhorší...Stačí udělat to co v Německu, aby to Policie kontrolovala a dávala zákaz jízdy bez filtru a zakázat firmám nabízet kuchání pod pokutou 1mil. Kč. Oni si pak všichni dají majzla.
V CR je vsechno problem. Podplacena STK za petistovku, zadny problem. Kuchnout DPF a prolizt emisema, zadny problem. Stocit tachometr o ctvrt milionu kilometru, vitejte v CR.
Ten bordel jednoduse obyvatelstvu vyhovuje, je na nej zvyklej, umi se v tom pohybovat a nejaka zmena? Jen buzerace z Bruselu!
Ten bordel jednoduse obyvatelstvu vyhovuje, je na nej zvyklej, umi se v tom pohybovat a nejaka zmena? Jen buzerace z Bruselu!
Tak tak, ani my, Slovaci, si do nasho bordelu nechceme nechat kafrat. Smrad a hnoj, ale nas.
Toto bol prvok, ktory do velkej miery federaciu spojoval 😄
Fakt je, ze bez bruselskeho ocistca po Neznej by sme v tom hnoji stali az po krk. Takto len po kolena.
Toto bol prvok, ktory do velkej miery federaciu spojoval 😄
Fakt je, ze bez bruselskeho ocistca po Neznej by sme v tom hnoji stali az po krk. Takto len po kolena.
By mě zajímalo, jak si představuješ, že to ti policajti poznají.
To je takový problém ten vybochaný DPF tam zase vrátit? A to už nemluvím o tom, že existují auta, které ten DPF mají tak schovaný, že bez demontáže šusplechu, ho nemáš šanci ani vidět.
To je takový problém ten vybochaný DPF tam zase vrátit? A to už nemluvím o tom, že existují auta, které ten DPF mají tak schovaný, že bez demontáže šusplechu, ho nemáš šanci ani vidět.
S filtrem, nebo bez filtru... Ten filtr taky nefunguje stoprocentne, musi se vypalovat a zvysuje surovinovou narocnost na vyrobu automobilu.
kazde moderni auto a tedy i auto s DPF ma servisni konektor kterym se auto diagnostikuje, takovou diagnostiku ma snad kazdy servis a garaznik, je to vpodstate jen krabicka na kterou se pripojuje nekolik typu pripojek podle auta (3-4 typy) a to se zapoji do PC/notebooku s diagnostickym softem, stacilo by tedy nektere policejni hlidky vybavit tim diagnostickym softem na jejich sluzebnich laptopech, dat jim tu redukci (stoji cca 5-6 tisic a vcetbne toho softu asi 30k) a tam se samozrejme pozna zda DPF funguje, nebo je vybrakovany a odpojena cidla na nem
takze je to snadne a mnohem levnejsi nez kuprikladu radary, a i tak jako v pripade podezreni na aktivni antiradar, tak i zde by mohli policiste auto zadrzet a privolat v pripade podezrebni znalce, ktery zjisti zda auto ma ci nema funkcni DPF a jestli je to zpusobeno zavadou, ci to byl umysl 😄
takze je to snadne a mnohem levnejsi nez kuprikladu radary, a i tak jako v pripade podezreni na aktivni antiradar, tak i zde by mohli policiste auto zadrzet a privolat v pripade podezrebni znalce, ktery zjisti zda auto ma ci nema funkcni DPF a jestli je to zpusobeno zavadou, ci to byl umysl 😄
to by bylo k nicemu
ta tvoje zásuvka bude klidne hlasit ze tam je raketovej motor, takze filtr to bude hlasit i když tam nebude
ta tvoje zásuvka bude klidne hlasit ze tam je raketovej motor, takze filtr to bude hlasit i když tam nebude
Ty máš o fungování SW v autě hodně naivní představy. Topten ti to napsal naprosto výstižně.
a cetli jste panove tu druhou cast prizpevku? i dnes muze policie privolat k zadrzovanemu auto e😜erta ktery jasne stanovi zda v aute je nebo neni funkcni DPF 😉 takove auto je pak nezpusobyle k jizde a postup je tedy snadny
a slysel jsi ze nekdy něco podobnyho policajti uz udelali??
to samy falesny xenony, který ti malem vypalej diru do sitnice.
na první pohled vidíš ze to není v poradku a nadruhej pohled vidíš ze to nemá ostrikovace, takze to tam nemá co delat.
a kolem policajtu tohle jezdi bez jejich povsimnuti
to samy falesny xenony, který ti malem vypalej diru do sitnice.
na první pohled vidíš ze to není v poradku a nadruhej pohled vidíš ze to nemá ostrikovace, takze to tam nemá co delat.
a kolem policajtu tohle jezdi bez jejich povsimnuti
Jo, máš pravdu, je to doslova "pří zpěvek".
E😜ert by to mohl poznat leda kdyby to celý rozmontoval, nebo auto napíchnul na nějakou mobilní stanici měření emisí. Ale opět jsme u toho, akorát by zjistil, že DPF nefunguje.
Poté opět hromada dokazování, jestli úmyslně, nebo to už má DPF za sebou, jestli to udělal majitel, nebo to tak už koupil a nevěděl o tom atd atp.
A to už nemluvím o tom, že nechat si hrabat do auta od nějakýho pseudotechnika s pochybnými znalostmi není příspustné ani zákonné.
A ve finále. Kdo by toto zaplatil? Ty se hlásíš?
E😜ert by to mohl poznat leda kdyby to celý rozmontoval, nebo auto napíchnul na nějakou mobilní stanici měření emisí. Ale opět jsme u toho, akorát by zjistil, že DPF nefunguje.
Poté opět hromada dokazování, jestli úmyslně, nebo to už má DPF za sebou, jestli to udělal majitel, nebo to tak už koupil a nevěděl o tom atd atp.
A to už nemluvím o tom, že nechat si hrabat do auta od nějakýho pseudotechnika s pochybnými znalostmi není příspustné ani zákonné.
A ve finále. Kdo by toto zaplatil? Ty se hlásíš?
kdys auto nejde zmerit radarem, tak ho taky zastavej a auto se zabavi na posouzeni, a zavada od umyslu se zrovna v tomto pripade kdy je nefunkcni DPF pozna docela snadno, bud tam je nebo neni zasah do elektroniky ktera DPF hlida a bud tam je nebo neni PDF, naklady by samo nesl majitel vozu, ten za vuz ruci 😉
a to ze to policajti nedelaj je lenost a pohodlnost policie ze stiha jen to kde ma snadnou praci a snadny zisk
v nekterych okolnich zemich to funguje a dobre, takze neni zadnej problem jejich zakony prevzit, poupravit a aplikovat v CR, ostatne spousta zakonu a metod se takto v CR pouziva a byla prevzata z ciziny
a to ze to policajti nedelaj je lenost a pohodlnost policie ze stiha jen to kde ma snadnou praci a snadny zisk
v nekterych okolnich zemich to funguje a dobre, takze neni zadnej problem jejich zakony prevzit, poupravit a aplikovat v CR, ostatne spousta zakonu a metod se takto v CR pouziva a byla prevzata z ciziny
Jasně, všechno jde řešit. Ale ty absolutně ignoruješ základní podmínku - kdo to zaplatí?
Ve státě, kde je vymahatelnost práva pochybná, nebo každopádně extrémně zdlouhavá, ty budeš řešit nějaký marginální problém DPF užitím extrémních nákladů s pochybnou efektivitou výsledku.
PS: Klidně jim to zasponzoruj, vykašli se na Raptora, kup policajtům jedny nebo dvoje mobilní emise, ať se činí. Já jsem pro.
Ve státě, kde je vymahatelnost práva pochybná, nebo každopádně extrémně zdlouhavá, ty budeš řešit nějaký marginální problém DPF užitím extrémních nákladů s pochybnou efektivitou výsledku.
PS: Klidně jim to zasponzoruj, vykašli se na Raptora, kup policajtům jedny nebo dvoje mobilní emise, ať se činí. Já jsem pro.
začínám mít podezření že pracuješ někde u policie... určtiě bych dovolil nějakýmu poldovi se připojovat se svým noťasem do řj mého auta , nemůže ti koukat ani do kufru natož se ti přehrabovat v softu auta..
staci mit podezreni, a neboj casem se neco takoveho aby mohli DPF kontrolovat do zakona dostane a nikdo z nas s tim nic nenadela 😉
ne nejsem polda, zivim se tvorbou grafiky do filmu, reklamy a her
a zacinam mit podezreni ze spoute lidem zde jde spise oto usetrit par drobnych, aby je pak mohli utratit a jeste mnohem vic za lecbu nemoci, co budes psat az te treba za par let, nebo nekoho z tvich blizkych postihne treba rakovina? stale budes obhajovat lidi co umyslne znefunkcni DPF?
ne nejsem polda, zivim se tvorbou grafiky do filmu, reklamy a her
a zacinam mit podezreni ze spoute lidem zde jde spise oto usetrit par drobnych, aby je pak mohli utratit a jeste mnohem vic za lecbu nemoci, co budes psat az te treba za par let, nebo nekoho z tvich blizkych postihne treba rakovina? stale budes obhajovat lidi co umyslne znefunkcni DPF?
Ono je v zákoně v podstatě i zákázáno stáčení tachometrů. A jaká je realita a vymahatelnost, to si snad odvodíš i ty sám.
A druhak, ty máš někde nějakou statistiku, kolik lidí onemocnělo rakovinou díky inhalaci emisí z dieslových motorů?
Obávám se, že žádná taková statistika neexistuje. A ve finále, i to v Česku stále rozšířené čvaňhání tabáku má na svědomí tisícinásobně více nemocných, než nějaký vymontovaný DPF.
A druhak, ty máš někde nějakou statistiku, kolik lidí onemocnělo rakovinou díky inhalaci emisí z dieslových motorů?
Obávám se, že žádná taková statistika neexistuje. A ve finále, i to v Česku stále rozšířené čvaňhání tabáku má na svědomí tisícinásobně více nemocných, než nějaký vymontovaný DPF.
je nekolik studii, a dokonce i tech co byli placene z financi automobilek, a to i tech evropskych, ale jako vsude i tady budou vzdy statistiky a studie rikajici opak 😉
no proste standard, radsi usetrime par drobnych, jen abysme se pak mohli lecit >😁 ale neboj, ono ti to dojde, ale to zrejme jiz bude pozde
no proste standard, radsi usetrime par drobnych, jen abysme se pak mohli lecit >😁 ale neboj, ono ti to dojde, ale to zrejme jiz bude pozde
Kde jsou ty studie?
Nikdy jem žádnou takovou neviděl.
A pozor, nepleť si studii kacinogenních látek s tím, kdo opravdu onemocněl rakovinou v důsledku vystavení organismu "vykuchanému DPF".
Nikdy jem žádnou takovou neviděl.
A pozor, nepleť si studii kacinogenních látek s tím, kdo opravdu onemocněl rakovinou v důsledku vystavení organismu "vykuchanému DPF".
no mě se to kuchání DPF taky nelíbí ale nelíbí se mi ani to aby mě lustrovali auto přes počítač při běžný silniční kontrole . Kontroly technického stavu kontrolují stanice k tomu určený , tam by se mělo přitvrdit , třeba zvednout platy techniků aby měli motivaci a nenechali se uplácet a třeba i vysoký pokuty za odstraněni dpf nebo nezjištění na STK . Policajtum bych pravomoce určitě nepřidával , pokud polda uvidí kouřící auto prostě ho pošle na STK a tam problém musí najít pokud nenajdou asi to někdo o.ebal . (rakovina v rodině mě už postihla)
Jestli on to Ford nesleduje hlavne proto, ze s tim ma problemy. Neni to tak dloho co tu nekde cetl o Fordu jak mel jeste v zaruce(najeto 5tis km) s DPF velke problemy. V servisu snad mluvilo o moznosti vyhoreni celeho auta 😉 Asi nema Ford uplne odladene vypalovani 😉
to není ojedinělé. Před čtyřmi lety takhle shořel bráchovi mého kolegy mercedes. Dělal taxikáře, přijel domů a v noci už na něj zvonili hasiči, že mu shořelo auto.
Ale faktem je, že měl mergla ještě v záruce, takže mu 60% vyplatili a 30% dostal od pojišťovny. celkem se k tomu postavili, což jsem docela koukal, vzhledem k tomu, že šlo dročku.
Ale faktem je, že měl mergla ještě v záruce, takže mu 60% vyplatili a 30% dostal od pojišťovny. celkem se k tomu postavili, což jsem docela koukal, vzhledem k tomu, že šlo dročku.
Paradoxne je, ze sa k tomuto endemickemu problemu nevyjadruje znacka, resp. koncern, ktorych sa to na ceskom trhu tyka najviac... skrz dominanciu v predajoch novych aj ojazdenych aut.
a co by k tomu jako měli říct?
Presne to iste, co Ford.
Mame hard data, upozornime na problem, ten sa medializuje a hadam sa toho niekto chyti.
Na to, aby sa veci pohli, zvycajne potrebujes ucast dominantneho hraca - v lubovolnom odvetvi priemyslu - v tomto konkretnom pripade v nasej male dzamahiriji je to bez debaty Skoda/VAG.
Mame hard data, upozornime na problem, ten sa medializuje a hadam sa toho niekto chyti.
Na to, aby sa veci pohli, zvycajne potrebujes ucast dominantneho hraca - v lubovolnom odvetvi priemyslu - v tomto konkretnom pripade v nasej male dzamahiriji je to bez debaty Skoda/VAG.
Toto by se mělo postihovat tím nejtvrdším způsobem, pokutou alespoň 100 000 Kč, zabavením vozidla a následným sešrotováním bez nároku na jakoukoli náhradu. Když jsou někteří lidí dobytek musí se s nimi podle toho zacházet.
Iste by sa to malo postihovat, a predovsetkym kontrolovat. Ale na druhej strane netreba zatvarat oci pred tym, ze aj mnoho aut s benzinovym motorom ma "vymlateny" katalyzator. Ako taketo auta prejdu cez STK a emisnu kontrolu, to fakt netusim...
Hej a k tomu by mali zošrotovať a pochovať aj každého fajčiara, čo nám tu zasiera luft. Ten dym je tiež rakovinotvorný, spôsobuje smrť, aspoň to píšu na škatuľkách od cigariet. Prečo toto sakra nepíšu na čelné sklo dízlákov?
EU totálně pohřbívá naftová auta. Doby, kdy TDI byl držák, který ujel 500 tis km jsou dávno pryč. Dneska už bych si diesel nekoupil. Když jsem tehdy chtěl vyměnit octavii TDI 66 kw a dozvěděl jsem se, co všechno v nových dieselech je vymyšlené a co všechno se tam může za fakt velké peníze podělat, tak jsem si radši koupil benzínovou octavii. A dnešní CR, to už prostě není ono.
Ropáka dneska provozovat už je prostě při menším nájezdu absolutně neekonomické. To se vyplatí tak maximálně někomu, kdo jezdí dlouhé štrechy po dálnici, tam je to ideální volba co se spotřeby týče a ten motor taky netrpí, ale do města je to dnes už naprd. Sice to do města nebylo ekonomické ani tehdy, ale dnes už je to zabité úplně
Ropáka dneska provozovat už je prostě při menším nájezdu absolutně neekonomické. To se vyplatí tak maximálně někomu, kdo jezdí dlouhé štrechy po dálnici, tam je to ideální volba co se spotřeby týče a ten motor taky netrpí, ale do města je to dnes už naprd. Sice to do města nebylo ekonomické ani tehdy, ale dnes už je to zabité úplně
vem si, že po praze jezdí 75% nafťáků, od kompaktů po limuzíny
ty máš na to nějakou přesnou statisku, že mluvíš o 75%?
Pozri sa okolo seba a zisťíš, že je to plus mínus fakt 😉
Okamzite zvednout dan na naftu o 40% a firmam s kamionovou prepravou toto pak vratit pro odvodu dani. A ostatni at bud plat anebo to nekupujou. To by sel podil dieslu ale sesupem dolu
Typicke socialisticke zmyslanie. A co tak zlacnit benzin o 40%?
Je třeba😒br />
Okamžitě zvednout spotřební daň na benzín o 30%, protože ropa je nenahraditelný zdroj, který se zbůhdarma vyčerpává tím, že benzínové motory mají o cca 30% větší měrnou spotřebu (na jednotku výkonu), než diesely. A také produkují o 30% více skleníkových plynů na jednotku výkonu, než diesel. Je třeba nastavit rovné podmínky a ukončit zvýhodnění benzínových motorů!
A za pár let by se poměr zastaralých benzínových motorů v celkovém vozovém parku upravil na přijatelné procento...
Okamžitě zvednout spotřební daň na benzín o 30%, protože ropa je nenahraditelný zdroj, který se zbůhdarma vyčerpává tím, že benzínové motory mají o cca 30% větší měrnou spotřebu (na jednotku výkonu), než diesely. A také produkují o 30% více skleníkových plynů na jednotku výkonu, než diesel. Je třeba nastavit rovné podmínky a ukončit zvýhodnění benzínových motorů!
A za pár let by se poměr zastaralých benzínových motorů v celkovém vozovém parku upravil na přijatelné procento...
TDI sice byl drzak, ale smrdel vzdycky. Opravdu smutne je niceni cistych a spolehlivych neprimovstrikovych atmosfer.
to je ale něco jiného. Staré TDI sice vypouštělo splodiny, které se ale spláchli deštem a vodou. Nové TDI sice vypouští taky splodiny, které se ale už spláchnout nepovede a karcinogení jsou stejně.
Nevim, jestli se daly splachnout vodou, ale kdyz ses jich nadychal, tak to bylo neprijemne. V tomhle jsou moderni diesely lepsi, ale zase vice skodi zdravi.
Myslíš že ty starý neškodily? 😉
Ak EU pochova diesel v osobnych autach, budem tlieskat.
V Česku je však řada vozidel ve špatném technickém stavu. Některá mají zanesený filtr pevných částic, další jej nemají vůbec. Nedbat na to, aby filtr fungoval, se bohužel vyplácí. Pokud se ucpe a přestane plnit svůj účel, klesá výkon motoru a automatika může řidiče "obtěžovat" nepříjemnými hlášeními. Náprava stojí dost peněz; jednodušší a levnější je filtr prostě vymontovat. Dalším oblíbeným trikem je takzvaný tuning. Řídicí jednotku motoru lze upravit tak, aby dodávala do válců více paliva, než je maximální povolené množství. V Česku je to legální - upravený vůz pak sice nesmí na silnici, to ovšem nikdo nedodržuje. Výkon auta vzroste, část benzinu či nafty se ale nespálí a emise se zvyšují.
Jenže majitele aut s nefunkčním filtrem částic nebo "vytuněným" motorem u nás často neodhalí ani pravidelná technická kontrola. U benzinových vozů se množství pevných částic vůbec nesleduje, u dieselů jsou měření natolik hrubá, že jimi neprojdou jen největší špindírové. Naprostou většinu nanočástic - připomeňme, že jde o zdraví nejnebezpečnější, nikoli ovšem jediný druh automobilových emisí; další jsou třeba oxidy dusíku - přitom dodává do vzduchu relativně malé množství vozidel. Michal Vojtíšek to vidí při terénních měřeních: čísla na displejích jeho přístrojů často vyletí o řád při průjezdu jediného auta. Viníky lze někdy najít pouhým okem: pokud se v okamžiku, kdy řidič přišlápne plyn, z výfuku vyvalí černý dým, je jasné, že auto nemá na silnici co dělat.
Ve Spojených státech policie používá aparatury, které hříšníky odhalí. Infračervený či laserový paprsek protne vzduch po průjezdu auta a přístroj prověří množství pevných částic. Není to sice natolik průkazné měření, aby stačilo na udělení pokuty, nicméně majitel problémového vozu okamžitě dostane předvolání na technickou kontrolu. "Obávám se, že v Česku o zavedení takových měření nikdo neuvažuje," říká Michal Vojtíšek, který se v souvislosti s nanočásticemi snažil vyburcovat nejrůznější orgány státní správy. Pokud jde o Spořilov ucpaný kamiony, navrhoval Vojtíšek jednodušší řešení: policie by měla nákladní auta přijíždějící do Prahy namátkově zastavovat, měřit jim emise a kontrolovat jejich technický stav. Ty, které neprojdou, do města vůbec nepustit. Odpověď odpovědných míst lze shrnout do jediné věty: Nejde to, protože na to není legislativa.
Nezdá se přitom, že by Vojtíškovy výzkumy zanechaly v uvažování úřadů nějaké stopy. Dotaz Respektu ukázal, že ministerstvo dopravy dokonce pochybuje i o základním faktu, na který měření upozorňují - že totiž po českých silnicích jezdí nezanedbatelné množství aut s nepřijatelně vysokými emisemi. Navíc pracovníci ministerstva ani netuší, že existují způsoby, jak emise změřit přímo u silnice. Policie pak terénní měření v sérii stručných e-mailů odmítá s tím, že na podobné věci nemá vybavení ani kompetence. Stát tedy obyvatelům Spořilova ani jiných postižených míst žádné východisko nenabízí. A město? Nový náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek vidí řešení v dobudování východního úseku vnějšího Pražského okruhu, jenž by část kamionů ze Spořilova odvedl. Stavbu v minulosti blokovaly stížnosti místních sdružení, Dolínek ji přesto chce prosadit. Kdy by mohla začít, ale zatím neví.
Lhostejnost většiny úřadů je smutná i proto, že lidé se mohou mikroskopickým sazím ve svých bytech stěží bránit. "Když příbytek hermeticky uzavřete, částice se usazují, koncentrace klesají, ale tak pomalu, že do takového domu či bytu byste nemohl přijít ani z něj odejít. Při běžném provozu k výměně vzduchu dochází. Různé čističky vzduchu existují, ale opravdu účinné filtry jsou velmi drahé," uzavírá Vojtíšek, podle něhož lze proti pevným částicím bojovat pouze omezením automobilové dopravy. A také tím, že udržíme částice tam, kde vznikají - tedy v motoru. Jakmile se dostanou do výfuku a ven, je pozdě.
"Saze " a jejich účinky
Vdechované nanočástice se snadno dostávají do krve i s rakovinotvornými látkami, které se na ně vážou. Více než polovina obyvatel ČR je tak vystavena nebezpečně vysokým koncentracím rakovinotvorného benzoapyrenu, jenž poškozuje dědičnou informaci. Ostrava nebo Karviná patří v Evropě k nejhůře postiženým městům, hlavním zdrojem emisí je zde průmysl, v Karviné také zdroje z Polska. V Praze je největší problém doprava. Snížení koncentrací pevných částic na přijatelnou úroveň by obyvatelům Karviné v průměru prodloužilo život o dva roky, Pražanům asi o rok.
Nanočástice zvyšují například riziko infarktu, onemocnění dýchacích cest a nervové soustavy, rakoviny, cukrovky a nejspíš i Alzheimerovy choroby. Jejich vdechování poškozuje DNA a například snižuje kvalitu spermií. Pro těhotné ženy je nejnebezpečnější v prvním měsíci těhotenství. Může se projevit snížením porodní váhy dětí, což pak způsobuje vyšší dětskou nemocnost, úmrtnost a zpoždění vývoje. Když pak tyto děti zestárnou, asi od 50 let věku u nich dochází ke zvýšenému výskytu cukrovky, hypertenze a ischemické choroby srdeční. Znečištěné ovzduší vdechované těhotnými ženami ovlivňuje také pohlavní buňky plodů - vyvíjející se oocyty nenarozených děvčat. Změny se tak přenášejí do dalších generací.
Jenže majitele aut s nefunkčním filtrem částic nebo "vytuněným" motorem u nás často neodhalí ani pravidelná technická kontrola. U benzinových vozů se množství pevných částic vůbec nesleduje, u dieselů jsou měření natolik hrubá, že jimi neprojdou jen největší špindírové. Naprostou většinu nanočástic - připomeňme, že jde o zdraví nejnebezpečnější, nikoli ovšem jediný druh automobilových emisí; další jsou třeba oxidy dusíku - přitom dodává do vzduchu relativně malé množství vozidel. Michal Vojtíšek to vidí při terénních měřeních: čísla na displejích jeho přístrojů často vyletí o řád při průjezdu jediného auta. Viníky lze někdy najít pouhým okem: pokud se v okamžiku, kdy řidič přišlápne plyn, z výfuku vyvalí černý dým, je jasné, že auto nemá na silnici co dělat.
Ve Spojených státech policie používá aparatury, které hříšníky odhalí. Infračervený či laserový paprsek protne vzduch po průjezdu auta a přístroj prověří množství pevných částic. Není to sice natolik průkazné měření, aby stačilo na udělení pokuty, nicméně majitel problémového vozu okamžitě dostane předvolání na technickou kontrolu. "Obávám se, že v Česku o zavedení takových měření nikdo neuvažuje," říká Michal Vojtíšek, který se v souvislosti s nanočásticemi snažil vyburcovat nejrůznější orgány státní správy. Pokud jde o Spořilov ucpaný kamiony, navrhoval Vojtíšek jednodušší řešení: policie by měla nákladní auta přijíždějící do Prahy namátkově zastavovat, měřit jim emise a kontrolovat jejich technický stav. Ty, které neprojdou, do města vůbec nepustit. Odpověď odpovědných míst lze shrnout do jediné věty: Nejde to, protože na to není legislativa.
Nezdá se přitom, že by Vojtíškovy výzkumy zanechaly v uvažování úřadů nějaké stopy. Dotaz Respektu ukázal, že ministerstvo dopravy dokonce pochybuje i o základním faktu, na který měření upozorňují - že totiž po českých silnicích jezdí nezanedbatelné množství aut s nepřijatelně vysokými emisemi. Navíc pracovníci ministerstva ani netuší, že existují způsoby, jak emise změřit přímo u silnice. Policie pak terénní měření v sérii stručných e-mailů odmítá s tím, že na podobné věci nemá vybavení ani kompetence. Stát tedy obyvatelům Spořilova ani jiných postižených míst žádné východisko nenabízí. A město? Nový náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek vidí řešení v dobudování východního úseku vnějšího Pražského okruhu, jenž by část kamionů ze Spořilova odvedl. Stavbu v minulosti blokovaly stížnosti místních sdružení, Dolínek ji přesto chce prosadit. Kdy by mohla začít, ale zatím neví.
Lhostejnost většiny úřadů je smutná i proto, že lidé se mohou mikroskopickým sazím ve svých bytech stěží bránit. "Když příbytek hermeticky uzavřete, částice se usazují, koncentrace klesají, ale tak pomalu, že do takového domu či bytu byste nemohl přijít ani z něj odejít. Při běžném provozu k výměně vzduchu dochází. Různé čističky vzduchu existují, ale opravdu účinné filtry jsou velmi drahé," uzavírá Vojtíšek, podle něhož lze proti pevným částicím bojovat pouze omezením automobilové dopravy. A také tím, že udržíme částice tam, kde vznikají - tedy v motoru. Jakmile se dostanou do výfuku a ven, je pozdě.
"Saze " a jejich účinky
Vdechované nanočástice se snadno dostávají do krve i s rakovinotvornými látkami, které se na ně vážou. Více než polovina obyvatel ČR je tak vystavena nebezpečně vysokým koncentracím rakovinotvorného benzoapyrenu, jenž poškozuje dědičnou informaci. Ostrava nebo Karviná patří v Evropě k nejhůře postiženým městům, hlavním zdrojem emisí je zde průmysl, v Karviné také zdroje z Polska. V Praze je největší problém doprava. Snížení koncentrací pevných částic na přijatelnou úroveň by obyvatelům Karviné v průměru prodloužilo život o dva roky, Pražanům asi o rok.
Nanočástice zvyšují například riziko infarktu, onemocnění dýchacích cest a nervové soustavy, rakoviny, cukrovky a nejspíš i Alzheimerovy choroby. Jejich vdechování poškozuje DNA a například snižuje kvalitu spermií. Pro těhotné ženy je nejnebezpečnější v prvním měsíci těhotenství. Může se projevit snížením porodní váhy dětí, což pak způsobuje vyšší dětskou nemocnost, úmrtnost a zpoždění vývoje. Když pak tyto děti zestárnou, asi od 50 let věku u nich dochází ke zvýšenému výskytu cukrovky, hypertenze a ischemické choroby srdeční. Znečištěné ovzduší vdechované těhotnými ženami ovlivňuje také pohlavní buňky plodů - vyvíjející se oocyty nenarozených děvčat. Změny se tak přenášejí do dalších generací.
Nanočástice nezachytí ani nejmodernější DPF filtr.
V tom pripade nechapem, ako to ze ich zachytia ludske pluca? A preco teda filter nepracuje na rovnakom principe?
ja hlavne nechapem, ze prave dizle su jedinym zdrojom nanocastic na svete.....sopky, lietadla, lode, vlaky, tovarne, virenie prachu, odumnrete bunky a podobne atd.....to vsetko obsahuje az take castice, ktore neskodia?
A hlavne ze len diesely v osobnych autach! Uz minule som to sem daval: vraj jedna jedina kontajnerova lod pocas jednej plavby z Azie do Europy pusti do ovzdusia viac sajrajtu, ako vsetky dieselove motory v Rakusku spolu za jeden rok...
Kontejnerova lod je dvoutaktni diesel spalujici mazut. Neplet si dojmy a pojmy
jak to souvis s faktem, ze to vypusti do ovzdusi vice sajrajtu nez vsechny diesely v rakousku za rok?
No pro ten truck nebo loď je to logický palivo u auta to při stejnym zdanění žádný výhody nepřináší. Evropskej hyperboom dieslů je prostě kravina
že to co vypouští není rakovinotovorné >😁
to snad jenom proto, ze tam u toho nejsou lidi... jinak ten sajrajt je samozrejme karcinogeni.
Nemá to co dělat s lidma závisí to na velikostí částic. Větší částice nemaj víceméně vliv na naše zdraví. Ty ze současnejch nafťáků přesně naopak, až přes 90% ti jich může zůstat v plicích. Jedině blbý evropani na to nedbaj a naftový auta sou tu super hit
ale nepovidej. ja vim jaka je teorie na pozadi. jestli si myslis, ze tanker je ok, tak se tam nech povesit do komina na par hodin... jestli to prezijes. myslis, ze splodiny z mazutu budou mene zavadne nez nanocastice z nafty?!
rád bych podotknul, že oblak dýmu občas vyletíkaždému dízlu bez DPF..... A to i těm sebezdravějším..... A musím ti vysvětlovat proč?
A stejně tak občas vyletí oblak dýmu z výfuku každému benzínovému motoru. Jenže o to tu nejde. Tím nejhorším svinstvem je CO2, který způsobuje globální oteplování. A toho produkují benzínové motory o 30% více... :no:
se asi nelíbí, že mu nikdo nekupuje ty drahé filtry... 😉
mnohí zákazníci kupujú dízel automaticky (nízka spoteba/šetrím) a ani netušia, že tam je nejaký dpf a keď na to po čase prídu a zistia sumu za výmenu, voľba je jasná. Tisíc e je tisíc e, tam idú všetky kecy stranou. Mne sa nepáči pokrytectvo typu ľudia kupujte si dízle, ale my vám budeme hádzať polená pod nohy. Nech zakážu dízle pod 3,5 t a je vymaľované. Medzi nami, kedykoľvek a kdekoľvek (odborne aj laicky) niekto skúšal otestovať či je výhodnejší (finančne) dízel alebo benzín, vždy z toho vyšla rovnica o siedmych neznámych a nakoniec sa to líšilo prakticky zanedbateľne, nikdy nikomu nevyšlo jednoznačne, že dízel je lacnejší a hotovo.
A) myslím, že máme demokracii a s tím souvisí i volba výběru. Nelíbí se mi pořád něco zakazovat. Ano, žárovka topí místo svítí, zakázat. Proč? Zlevněte ostatní zdroje a ti chytří si to spočítají a koupí si úsporné žárovky.
Bohužel je dnes doba, kdy je jednodušší něco zakázat než o tom diskutovat a něco prokazovat.
B) jezdím s naftou a jsem spokojen. Nemám to na sportování, ale na pohodlnou přepravu z místa A do místa B. Benzím mi prostě nevyhovuje, jelikož je vysoká spotřeba a s tím i náklady na provoz oproti naftě. Beru benzín do města. Ovšem pokud jezdím dálky, nedokážu si představit, že bych to valil s A6 3,0 TFSI se spotřeou na 10 litrů po dálnici.
Bohužel je dnes doba, kdy je jednodušší něco zakázat než o tom diskutovat a něco prokazovat.
B) jezdím s naftou a jsem spokojen. Nemám to na sportování, ale na pohodlnou přepravu z místa A do místa B. Benzím mi prostě nevyhovuje, jelikož je vysoká spotřeba a s tím i náklady na provoz oproti naftě. Beru benzín do města. Ovšem pokud jezdím dálky, nedokážu si představit, že bych to valil s A6 3,0 TFSI se spotřeou na 10 litrů po dálnici.
ver, že slobodu voľby uznávam, ale mám pocit, že tá sloboda voľby dízel/benzín je len divadielko. Sa mi nezdá, že napriek tomu, že dízle sa do osobákov začali dávať kvôli spotrebe pred sto rokmi, tak dodnes sa vedú nekonečné polemiky, či sa oplatí viac dízel alebo benzín, je to také vyrovnané, až je to podozrivé. Podľa mňa sa ceny dízlových áut úmyselne nastavujú tak, aby to v priemere nakoniec vyšlo fiftyfifty a nech ľudia majú radosť, že majú na výber. Koniec koncov aj tak cez rôzne filtre a emisné zóny nakoniec tie dízle zamurujú, ale pokrytecky si budú umývať ruky, že to nie oni.
PS. viem, že je to na nekonečnú debatu, ale si si istý, že šetríš aj keď zarátaš vyššiu nákupnú cenu, vyššie náklady na servis a pod.?
PS. viem, že je to na nekonečnú debatu, ale si si istý, že šetríš aj keď zarátaš vyššiu nákupnú cenu, vyššie náklady na servis a pod.?
Ještě jedna drobná výhoda nafťáku. Nafta mizerně hoří, tak pravděpodobnost, že v takovým autě při nehodě uhoříš je výrazně nižší.
Kdyz na to nemas, namontuj lpg ci cng. Nemas rad plyn? Jed vlakem. Nejake zvyhodneni jednoho typu paliva vuci druhemu je taky podvod, proc neni na benzin stejna dan jako na naftu?
Jj proč neni pro obě paliva stejný jako v Americe a taky proč je dvojnásobný než v USA? 😉
Tak tak. Taky v emerice na tu naftu mimo trucky skoro nikdo nejezdí. Zajímavý, že. A to se tam dehtáci prodávaj, ale žádný velký prodejní boom se nekoná >😁
Hm tak si všichni koupíme stará auta, která ten filtr ještě neměla, ale vypouští víc škodlivin než nová s vykuchaným filtrem a všichni budou spokojení ne? Podle mě je lepší nové auto s vykuchaným filtrem než, aby jsme všichni jezdili v autech, která ho neměla už z výroby, ale některým se zdá, že je tu málo starých aut takže by ty nová všem nejraději zabavili...
Kdyby za ten filtr chtěli normální částku tak by ho lidi třeba i koupili, ale za 40tis si ho můžou nechat!
Kdyby za ten filtr chtěli normální částku tak by ho lidi třeba i koupili, ale za 40tis si ho můžou nechat!
ano přesně tak, když je to tedy povinné, ať to stojí 5000 kč. Pak těch vykrádlovaných filtrům bude minimum, ale pokud za to chtějí takový prachy, tak se těm lidem nedivím.
tak to narid třeba nejakou vyhláškou, nebo to muzes dotovat ze svy kapsy
kdo jezdi rakovinometem je dobytek a prase
kdo jezdi rakovinometem je dobytek a prase
Netřeba nic dotovat. Je jasný, že jako každej jinej náhradní díl je i DPF tak zhruba 10x předraženej. Nebo si myslíš, že ho automobilka nakupuje od subdodavatele za 30000 korun?
Od kdy prosím tě? Já bych v tom chtěl mít jen jasno. Před 10 lety ještě nebyl prase a teď už je nebo jak to je?
byl prase i před téma 10 lety, jen se o tom tolik nepsalo.
ale kdo chtěl, tak vedel.
auto na naftu byla modla, ja když před 5 lety koupil oktafku 1.8 tsi tak me většina lidi povazovala za blazna.
ale uznavam. ze alespoň ve tride oktafky byla doba, kdy nemela v podstate benzinovou konkurenci k 2.0tdi.
2.0fsi tou konkurenci rozhodne nebyla
ale kdo chtěl, tak vedel.
auto na naftu byla modla, ja když před 5 lety koupil oktafku 1.8 tsi tak me většina lidi povazovala za blazna.
ale uznavam. ze alespoň ve tride oktafky byla doba, kdy nemela v podstate benzinovou konkurenci k 2.0tdi.
2.0fsi tou konkurenci rozhodne nebyla
No ve finále si vlastně udělal asi dobře, protože 2,0 TDi před 10 lety byla dost konstrukční pohroma. A krom toho, že to žere tak 1,8 TSI je motor ostrej jak břitva 😉
Já mám 2.0TDI PD 8 let, je na něm 250 tisíc km a žádná konstrukční pohroma se jaksi nechystá :no:
A co turbo a konstrukční závada olejovýho čerpadla, která tyhle motory postihovala. Neříkej, že si to ještě neřešil. Jinak chválím že narozdíl ode mě používáš už ekologicky šetrnější, provozně čistší, moderní EURO 4 motor. Nicméně myslím, že zde přítomní ekologové tě stejně označí za prase 😉
Blázen jsi dodnes. Pokud by jsi nebyl, tak bys dobře věděl, že😒br />
a) nikdy benzínové motory neprodukovaly tolik svinstva, jako dnes, kdy se používají maloobjemové přímovstřikové turbomotory
b) že s dvoulitrovým dieselem se lépe jezdí, než s vyhoněným benzínovým motůrkem
c) benzínový motor není špatný - je lehčí, než stejně výkonný diesel - proto se ideálně hodí do sekaček na trávu, motorových pil a přenosných elektrických generátorů...
d) a nakonec, že benzínový motor produkuje na svůj výkon ve srovnání s dieselem cca o 30% váce CO2, který způsobuje globální oteplování a tím povodně, záplavy, tajfuny a šíření pouští. A snižování produkce potravin. Proto by měl být benzínový motor postaven na pranýř a zakázán. Anebo by měl být na benzín jako palivo uvalena dodatečná 30% daň, aby se jejich množství snížilo.
Benzínový motor pod kapotou osobního vozu nepatří stejně, jako tam nepatří parní stroj. Oba tyto motory jsou totiž zhruba stejně zaostalé a patří dnes pro svoji nízkou energetickou účinnost jen do muzejních vitrín!
a) nikdy benzínové motory neprodukovaly tolik svinstva, jako dnes, kdy se používají maloobjemové přímovstřikové turbomotory
b) že s dvoulitrovým dieselem se lépe jezdí, než s vyhoněným benzínovým motůrkem
c) benzínový motor není špatný - je lehčí, než stejně výkonný diesel - proto se ideálně hodí do sekaček na trávu, motorových pil a přenosných elektrických generátorů...
d) a nakonec, že benzínový motor produkuje na svůj výkon ve srovnání s dieselem cca o 30% váce CO2, který způsobuje globální oteplování a tím povodně, záplavy, tajfuny a šíření pouští. A snižování produkce potravin. Proto by měl být benzínový motor postaven na pranýř a zakázán. Anebo by měl být na benzín jako palivo uvalena dodatečná 30% daň, aby se jejich množství snížilo.
Benzínový motor pod kapotou osobního vozu nepatří stejně, jako tam nepatří parní stroj. Oba tyto motory jsou totiž zhruba stejně zaostalé a patří dnes pro svoji nízkou energetickou účinnost jen do muzejních vitrín!
a) a stejně na nafťáky nemaj 😉
b) dvoulitrovej vyhoněnej benzín je jasně lepší než dvoulitrová nafta 😄
c) a co teprv v autech 😉
Že benzín je do osobního vozu lepší se ví na všech kontinentech. Jen jeden takovej upadající tam si dehtujou plíci vo sto šest >😒]
b) dvoulitrovej vyhoněnej benzín je jasně lepší než dvoulitrová nafta 😄
c) a co teprv v autech 😉
Že benzín je do osobního vozu lepší se ví na všech kontinentech. Jen jeden takovej upadající tam si dehtujou plíci vo sto šest >😒]
Dizl vzdy musi mit turbo. Jinak bude jeste tezsi a slabsi nez ty sekackove motory.... Ado, ve vysledku je jedno jaky motor v aute mas, protoze od toho je tam prevodovka. A u dizlu bude zase vetsi a tezsi a ve vysledku to podvozku bude vadit.... Jediny benefit dizlu je jezdit s hodne vykonu uz vocpodu coz je fajn na jizdu po meste ale kdyz budes potrebovat se nacpat v pripojovaku na dalnici tak i ta sekacka te predjede.... to je smutny fakt... spotreba je diskutabilni zvlaste kdyz se dizly nachazeji nejcasteji na velkych tezkych kravach.... nastesti tam ma sila sve misto, ale ja jsem za to aby tech prerostlych krav ala SUV ubyvalo prevazne ve mestech a na parkovistich a v rukou neschopnych ridicu
Přesně. Teď to tady každej chytrák odsuzuje, ale před pár lety Škodovka DPF nabízela jen zájemcům za příplatek a ani jeden takový křikloun jako jich je tu dneska plno nic o prasatech a smradlavých nafťákách s vykuchanýma DPF nevykřikoval. Tehdy asi rakovina nebyla, že? >😒]
ja to tvrdim porad
dokonce jsem před 3 nebo 4 lety psal jednomu poslancoj který chtěl snížit spotrebnui dan na naftu a na benzin nechat ze to je hovadina
volba 2.0tdi nebo 1.8tsi byla u me jednoznacne ve prespech benzinu uz před 6 lety
dokonce jsem před 3 nebo 4 lety psal jednomu poslancoj který chtěl snížit spotrebnui dan na naftu a na benzin nechat ze to je hovadina
volba 2.0tdi nebo 1.8tsi byla u me jednoznacne ve prespech benzinu uz před 6 lety
jj komu by se nechtělo jezdit s autem co žere 10 litrů jen to fikne 😉 Ale tím neříkám, že by se mi 1,8 tsi nelíbilo. Jen se mi nechce takový pažravý auto živit.
1.8tsi si ve standardnim rezimu rozhodne o 10 litru nerekne.
nesmis verit tem, co v tom aute nikdy dlouhodobe nejezdili
jedno kratkodoby svezeni o nicem nevypovida
nesmis verit tem, co v tom aute nikdy dlouhodobe nejezdili
jedno kratkodoby svezeni o nicem nevypovida
Co je standartní režim. Ráno nastartuju a jedu 6 km do práce. Odpoledne zpátky. Občas se chci svézt tak auto někde proženu po okresce. Myslíš, že bych se dostal výrazně pod 10?
ja jezdim lehce přes 7, když jedu s davem tak klidne pod 6.
jo, když jedu 6 km se studenym motorem, tak sem na 10
jo, když jedu 6 km se studenym motorem, tak sem na 10
Otázkou je, či má zmysel na 6km do práce a naspäť plus nejaké to povozenie dízel? Mne to moc nevychádza v prospech dízlu. Sám som s jedným súkromným autom (1,6b benzín) jazdil dlhšiu dobu denne 2x 9 km(z toho 1/3) v kolóne a k tomu nejaké jazdnenie (cca 600km/mesiac, mix 1/ 2 mesto a 1/2 okresky) a dlhodobá spotreba bola 7,2 na 100. Áno, keď sa plazíš na jednotke po meste v kolónach tak krátkodobo vidíš na palubáku aj 15 na 100, ale to častokrát aj pri to dízli. Pri krátkych trasách a nízkej rýchlosti mi ten benzín aspoň neleziol na nervy dunením a hrkotaním
Hele najezdím tak 25000 ročně. Na to se mi už diesel vyplatí. Benzínový auta jsem už taky 3 provozoval. A třeba i 1,6 Oktávku tj to samý auto co mám teď, ale měsíční úspora za palivo ve prospěch TDI je nějakých 40%. Dokud to půjde budu jezdit tímhle. Dlouhodobá spotřeba ani v zimě nepřekročí 6,5 litru.
Když chceš jezdit autem musíš mít peníze na jeho údržbu, když si koupíš diesla musíš počítat s tím, že jeho servisní náklady, ale zas máš menší spotřebu. Pokud si koupíš naftový motor na krátké vzdálenosti je to tvůj problém, jinak ty filtry vydří při správném používání minimálně 200 000 Km i víc. Pokud podtáčíš studený TDI a ještě tam liješ nekvalitní naftu, jezdíš krátké vzdálenosti tak prostě musíš počítat s nižší životností. Jinak s tou výměnou, pokud vezmu průměrného řidiče tak ho čeká výměna po 6 letech, řidiče co jezdí více (60t Km/rok) po 4 letech, dřívější výměny jsou spíše firemní auta, řidičů co najedou víc jak 100t km/rok v osobáku je opravdu málo v ČR. Takže výměna filtru po nějakých 4-6 letech za 40t Kč není žádná vysoká částka. Pokud si koupíš ojetou naftu tak s tou investicí prostě musíš počítat. Zpřísnit STK by bylo jen ku prospěchu věci, na silnicích by ubylo aut, jezdilo by se bezpečněji, protože ty 15 let staré popelnice s pochybným servisem u franty z horní dolní co tu jezdí po silnicích poslat na STK do Německa/Rakouska osobní tip je, že by jich 50% neprošlo.
výmena filtra po 4 rokoch za 40 t cz nie je vysoká čiastka? Sprísnením stk by sa jazdilo bezpečnejšie? A máš aj ďalšie?
Když nemáš na opravy choď pěšky nebo jezdi hromadnou dopravou nic víc to k tomu neřeknu. A ano jezdilo by se bezpečněji, protože by ze silnic zmizela většina starých aut, které nemají tak vysokou úroveň pasivní bezpečnosti jako nová auta, dále v ČR dosti rozšířený špatný servis starých automobilů, používání nekvalitních náhradních dílů a takto bych mohl pokračovat. A pokud si myslíte, že 15 let stará Octavia I je stejně bezpečná jako Octavia III potom klobouk dolů.
Proč mě cpeš do MHD? A jestli si myslíš, že vykucháním nefukčního DPF bude na silnici bezpečnějc, tak to seš fakt znalec >😒] Jinak se nikdo nehádá, že nová O3 je bezpečnější než O1. To je samozřejmě pravda a co jako?
Přečtěte si můj příspěvek znovu a důkladněji, nic o vyndávání DPF jsem nenapsal, jsem naopak zastáncem tvrdých postihů pro lidi, kteří to provádí. Pohyb pěšky nebo mhd doporučuji lidem, kteří neustále hořekují nad cenou nových DPF, autorizovaných servisů atd. Nikdo nikoho nenutí si kupovat auto natož pak naftové auto.
Já myslím, že i víc než 50% Ono projít naprosto legálně technickou bez přimhuřování očí prakticky nejde. Technik tě může uvařit klidně na rozdílně brzdící ruční brzdě (každý kolo brzdí jinak) , což je případ většiny aut. A i ve chvíli kdy máš brzdy fungl nový ti to nebude na obou stranách brzdit stejně, takže když bude technik na STK ***, tak tě nepustí ani s novým autem.
na stk se prvne jezdi po ctyrech letech. to uz nejsou nova auta 😉
Můžou bejt a nemusej. Záleží na tom jak intenzivně se používaj. Takový auto může mít 10000 km stejně jako 300000. Ale já nemyslel na STK. Pokud vezmeš nový auto a vyzkoušíš mu rovnoměrnost brždění kol na ruční brzdu tak se vsadím, že ti hypoteticky kvůli rozdílu brzdnýho účinku mezi kolama STK neprojde. Osobně to mám vyzkoušený.
To se právě moc, moc a ještě jednou moc pleteš.
Nové auto s odstraněným DPF je daleko nebezpečnější a škodlivější než stará auta, která ho z výroby ještě neměla. Zde se to tady už napsalo tolikrát, že jsi snad úplná rarita, která ví o problému úplný ho... - tedy slušně - nic.
Je to, velmi stručně, otázka fyzické velikosti škodliviny. Starý motor produkuje veliké částice, se kterými se lidské tělo dokáže jaksi vypořádat, zachytit, vykašlat. Nové motory s přímými vysokotlakými, několikanásobnými vstřiky vykazují mnoho lepších hodnot, ale zároveň s tím tvoří škodlivé částice tak malé, že je lidské tělo nedokáže nijak zachytit a jdou rovnou cestou přímo do krve, kde si svobodně rozpoutávají rakovinotvorné mejdany.
Proto jsou ty DPF zcela nezbytné, a jejich odstranění je ta největší prasárna, jaká od dob skončení s azbestem v brzdových obloženích a olova v benzínu, nemá obdoby.
Nové auto s odstraněným DPF je daleko nebezpečnější a škodlivější než stará auta, která ho z výroby ještě neměla. Zde se to tady už napsalo tolikrát, že jsi snad úplná rarita, která ví o problému úplný ho... - tedy slušně - nic.
Je to, velmi stručně, otázka fyzické velikosti škodliviny. Starý motor produkuje veliké částice, se kterými se lidské tělo dokáže jaksi vypořádat, zachytit, vykašlat. Nové motory s přímými vysokotlakými, několikanásobnými vstřiky vykazují mnoho lepších hodnot, ale zároveň s tím tvoří škodlivé částice tak malé, že je lidské tělo nedokáže nijak zachytit a jdou rovnou cestou přímo do krve, kde si svobodně rozpoutávají rakovinotvorné mejdany.
Proto jsou ty DPF zcela nezbytné, a jejich odstranění je ta největší prasárna, jaká od dob skončení s azbestem v brzdových obloženích a olova v benzínu, nemá obdoby.
No a co HDI motory z počátku tisíciletí. Ty produkovaly jaký částice, když to byl CR motor? A tam žádný DPF nebylo už v sérii a kolik takových aut jezdí. Chudák zákazník si to koupil a teď mu hromada různých rozumbradů bude nadávat do prasat. 8-s
zrejme se tam nafta nestrikala pod tak velkym tlaky a nerozprasovala tak jemne jako dnes
Kulový. Byl to CR motor a vstřikovací tlaky byly srovnatelný s těma u dnešních CR motorů, takže to produkovalo přesně ty samý mikročástice.
chces tvrdit, ze za posledních 15 let v tomhle neprobeh zadnyj vyvoj??
Nic takovýho jsem nikde nenapsal. Jen ti tvrdím, že po světě jezdí tisíce CR motorů, který už ze série nemají DPF ačkoliv by ho podle dnešních hledisek mít měly a na silnici tudíž produkují to samý jako nový CR motor s vykuchaným DPF, ale o ty se tu neotíráš. Jen o ty kterým se DPF porouchal a oni ho zcela logicky vykuchali, protože jim přišlo neadekvátní platit za předraženej díl, kterej není k provozu auta nezbyteně nutnej.
První CR neměly ještě tak vysoké vstřikovací tlaky a ani software co do počtu vstřiků v rámci jednoho cyklu nebyl tak komplikovaný a tím vlastní spalovací proces nebyl na takové úrovni jako dnes. Proto ani výsledné vyprodukované částice nebyly ještě tak malé, aby je tělo nezachytilo.
Ale byly tam, samozřejmě již také, proto, když se na to přišlo, začalo se se zaváděním DPF.
Politika je obecně taková, že co bylo, se nechá dojezdit, ale nová auta již musí splňovat.... . Nikdo nebude trestat nadšence v Tatraplánu za to, že nemá katalyzátor a za azbest v jeho brzdových obloženích.
Samozřejmě je však vyvíjen silný tlak z mnoha stran a mnoha způsoby na odstraňovaní starších vozidel z provozu. 😉
Ale byly tam, samozřejmě již také, proto, když se na to přišlo, začalo se se zaváděním DPF.
Politika je obecně taková, že co bylo, se nechá dojezdit, ale nová auta již musí splňovat.... . Nikdo nebude trestat nadšence v Tatraplánu za to, že nemá katalyzátor a za azbest v jeho brzdových obloženích.
Samozřejmě je však vyvíjen silný tlak z mnoha stran a mnoha způsoby na odstraňovaní starších vozidel z provozu. 😉
Kazdy diesel ti pri spalovani vytvara plne spektrum velkosti castic. T.j aj tie stare diesely s malymi tlakmi spalili 99% paliva 100% na CO2 a potom nejake mnozstvo na nanocastice, mikrocastice az po velke sadze. Zlepsovanim spalovania znizujes mnozstvo velkych castic, ale mnozstvo malych ti tam stale zostava zhruba v rovnakom pomere. T.j. pri lepsom spalovani sa ti male castice spalia uplne na CO2 ale velke sa spalia nedokonale na mikrocastice.
Vstřikovací tlaky měly jen o něco málo nižší než současný CR motory. Naopak je měly cca 10x větší než klasický rotační TDI. Takže svými splodinami (pokud neprojdou přes DPF) jsou prakticky na úrovní moderních CR motorů.
Jen pro upřesnění : vstřikovací tlaky CR 1. generace byly 1350 barr, 2.generace 1600 barr, 3. generace - současné produkce - 2000 barr a je v přípravě 4. generace až 2500 barr.
Takže to není jen o něco málo..... 1350 oproti 2000 je docela rozdíl.
Ale jinak jak jsem již napsal, i tehdy byly již ty škodliviny dost malé, akorát se to ještě moc nevědělo. Jakmile byla objevena jejich škodlivost, zavedl se DPF.
Takže to není jen o něco málo..... 1350 oproti 2000 je docela rozdíl.
Ale jinak jak jsem již napsal, i tehdy byly již ty škodliviny dost malé, akorát se to ještě moc nevědělo. Jakmile byla objevena jejich škodlivost, zavedl se DPF.
vic netlaci na vladu a stk aby to zatrhli
jinak samozrejme plati ze nejlepší rakovinomet je sesrotovanej rakovinomet, podobne jako nejlepší komar je mrtvej komar
jinak samozrejme plati ze nejlepší rakovinomet je sesrotovanej rakovinomet, podobne jako nejlepší komar je mrtvej komar
A oni sa čudujú že ich ľudia vyhadzujú z áut? To čo sa v ňom nazbiera v meste s tým aby zabránil akože tomu aby sme to my ľudia dýchali v meste, tak keď vyjde z mesta von tak toho z neho toľko vyjde bordelu že je to jedno. DPF filter je najväčšia blbosť aku kedy vymyslely. >😁
Anebo si pochvaluje, že byl filtr již odstraněn ? Že ho za tohleto nabádání k porušování zákona ještě někdo nepopotahoval. Takovéto lidové odborníky, lidové časopisy a lidové lidičky tu máme. A tak si tu v tom smrdíme a žijeme. Nemám nic proti dieslům, ale každá sranda a údržba něco stojí, úspora na palivu taky.
kterej chtěl na jare 2012 snížit spotrebni dani z nafty o 2.50kc a z benzinu o 1.50kc😒br />
Dobry den pane poslance,
Dnes jsem se dozvedel, ze navrhujete snížit spotrebni dan na naftu o 2.5kc/litr, a na benzin 1.5 kc/ litr.
Soucasna spotrebni dan na naftu je 10.95kc/ litr, na benzin 12.85kc/litr.
Benzin je tedy zdanen o 17.2% vic nez nafta.
1 litr nafty obsahuje 36MJ energie, 1 litr benzinu 32MJ energie.
1MJ nafty je tedy zdanen 0.30417kc, 1 MJ benzinu 0.40156kc.
1MJ bezinu je tedy zdanen o 32% vic nez 1 MJ nafty.
Vas navrh tento rozdil ještě prohlubuje v neprospech benzinu a to takto:
1MJ nafty bude zdanen 0.23472kc, 1MJ benzinu 0.35469kc
1 MJ benzinu by tak byl zdanen o 51% vic nez 1 MJ nafty !!
A prepocteno na v Evrope tolik modni CO2, 1kg CO2 z benzinu by mel byt zdanen o polovinu vic, nez 1kg CO2 z nafty.
Asi je zbytecne Vam připominat, ze emise z naftových motoru obsahuji rakovinotvorne mikročástice a jedovate NOx, které prispivaji ke vzniku letniho a zimniho smogu. Ne ze by benzinove motory zadne emise nemely ale oproti naftovym jsou mnohem „cistsi“.
To dokazuje i pripravovane zprisnovani zelenych zon v Nemecku, kam budou mit povolen vjezd naftove motory splňující normu az od Euro 4, ale benzinove motory jiz od Euro 1, tedy přes 20 let stare benzinove motory.
Ptam se Vas, pane poslance, proc navrhujete, aby palivo do relativne cistych bezinovych motoru bylo zatizene o polovinu vyssi spotrebi dani, nez palivo do naftovych motoru, které vypousteji rakovinotvorne castice a jedovate NOx ??
S pozdravem
xxx
Dobry den pane poslance,
Dnes jsem se dozvedel, ze navrhujete snížit spotrebni dan na naftu o 2.5kc/litr, a na benzin 1.5 kc/ litr.
Soucasna spotrebni dan na naftu je 10.95kc/ litr, na benzin 12.85kc/litr.
Benzin je tedy zdanen o 17.2% vic nez nafta.
1 litr nafty obsahuje 36MJ energie, 1 litr benzinu 32MJ energie.
1MJ nafty je tedy zdanen 0.30417kc, 1 MJ benzinu 0.40156kc.
1MJ bezinu je tedy zdanen o 32% vic nez 1 MJ nafty.
Vas navrh tento rozdil ještě prohlubuje v neprospech benzinu a to takto:
1MJ nafty bude zdanen 0.23472kc, 1MJ benzinu 0.35469kc
1 MJ benzinu by tak byl zdanen o 51% vic nez 1 MJ nafty !!
A prepocteno na v Evrope tolik modni CO2, 1kg CO2 z benzinu by mel byt zdanen o polovinu vic, nez 1kg CO2 z nafty.
Asi je zbytecne Vam připominat, ze emise z naftových motoru obsahuji rakovinotvorne mikročástice a jedovate NOx, které prispivaji ke vzniku letniho a zimniho smogu. Ne ze by benzinove motory zadne emise nemely ale oproti naftovym jsou mnohem „cistsi“.
To dokazuje i pripravovane zprisnovani zelenych zon v Nemecku, kam budou mit povolen vjezd naftove motory splňující normu az od Euro 4, ale benzinove motory jiz od Euro 1, tedy přes 20 let stare benzinove motory.
Ptam se Vas, pane poslance, proc navrhujete, aby palivo do relativne cistych bezinovych motoru bylo zatizene o polovinu vyssi spotrebi dani, nez palivo do naftovych motoru, které vypousteji rakovinotvorne castice a jedovate NOx ??
S pozdravem
xxx
Socana fakta nezajímají, jsou na něj moc složitá. Socan jen prostě chtěl trošku motivovat voliče.
No a teď aby si toho vola všichni pamatovali až do voleb a hotovo. Takhle funguje demokracie 😄
stat by podporoval LPG, CNG a hybridy. Taky hybrid je vsade okrem dialnice idealny, zerie malo, netreba budovat ziadnu infrastrukturu, stacila by danova ulava 1000-2000 EUR na auto. Baterky vydrzia a vymena po dlhych rokoch stoji 1300 EUR... Kazde druhe auto v nizsej strednej v Japonsku je hybrid - ono take 25 milionove Tokio plne naftakov by ani neslo. A potom su tu este kei cars do mesta...
Ale mam silny pocit, ze tu statu o ekologiu nejde, ide iba o tom vybrat co najviac penazi, buzerovat a stazovat zivot vodicom...
Ale mam silny pocit, ze tu statu o ekologiu nejde, ide iba o tom vybrat co najviac penazi, buzerovat a stazovat zivot vodicom...
Hybrid je zbytečně komplikovanej. Stačilo by podporovat CNG a LPG, který jezdí čistě. Bohužel jejich podíl na silnicích, hlavně v náklaďácích jakožto největších znečišťovatelích ovzduší, je mizivej.
Nákladiaky si tu viac menej nikto nekupuje, ide o osobnu dopravu a jej regulovanie...
Podívej se na silnice kolik jezdí kamionů a ty panečku produkují sazí oproti osobáku.
ok, ale auto.cz je hlavne o osobakoch a preco by mali byt kupujuci osobnych automobilov regulovani/postihovani kvoli nakladiakom???
Ja nechcem filter do auta, lebo kamion...
Ja nechcem filter do auta, lebo kamion...
Nafta by měla mít ekologickou daň a alternativní pohony - LPG,CNG,VODÍK a ELEKTRO by měly mít obrovské finanční úlevy..Všechno kolem DPF nedává smysl,protože - vývoj,těžba+ zpracování materiálu,doprava materiálů,následná výroba,distribuce,montáž ,stavby fabrik ,vytápění,provoz atd,atd kvůli těchto filtrů je ekologická katastrofa..
Spotřeba s ním je podstatně vyšší,tzn logicky vyšší ekologickou zátěž..do toho lakomost držgrešlí jezdících na skoromazut ,kteří vyrvou DPF aby náááhodou nemuseli platit něco,co tam být "nemusí"..
Když se zamyslím nad nesmyslným ježděním v průměru 1,15 člověka ve zbytečně velkém autě,který jede kolikrát zbytečně a ještě spěchá,nebo stojí v koloně,,nedivím se zamořeným městům a prudkému vzrůstu rakoviny...na chemoterapii a ozařování samozřejmě pojedou tito lidé nafťákem bez DPF..
Spotřeba s ním je podstatně vyšší,tzn logicky vyšší ekologickou zátěž..do toho lakomost držgrešlí jezdících na skoromazut ,kteří vyrvou DPF aby náááhodou nemuseli platit něco,co tam být "nemusí"..
Když se zamyslím nad nesmyslným ježděním v průměru 1,15 člověka ve zbytečně velkém autě,který jede kolikrát zbytečně a ještě spěchá,nebo stojí v koloně,,nedivím se zamořeným městům a prudkému vzrůstu rakoviny...na chemoterapii a ozařování samozřejmě pojedou tito lidé nafťákem bez DPF..
Oficialni vyjadreni ministerstva dopravy o tom proc mame emisni kontroly na urovni devadesatych let nebude?
Proc na ty kontroly vlastne chodime a platime za ne, kdyz jsou k nicemu?
Proc na ty kontroly vlastne chodime a platime za ne, kdyz jsou k nicemu?
Když to tu čtu tak mám pocit že někteří diskutující vycházejí z předpokladu že DPF je jakýsi ekologicky samospásný systém... Ne opravdu není! Je to především jedna z cest jak plnit uměle(ekonomicky) nastavované normy EU. Skutečný přínos ekologii resp. ta míra užitku už zdaleka tak jednoznačné nejsou.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
My Rudolf II? 😉 Ty sám si preferuj co chceš, klidně i pohádkám tisíce a jedné noci, pardon po novu ekoterorismu EU. Já si ponechám střizlivý pohled který připouští jak klady :yes: tak zápory :no:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Bohatě stačí že mi tu jedna EU ovečka spamuje, ale zase chtít po ovci věcnou argumentaci, to už by asi opravdu bylo moc 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je mi to jasné že jsem narazil na zdatného diskutéra, neb spamovat tak dlouho ve vlákně aniž by napsal cokoliv k tématu, to by rozhodně začátečník nezvládl 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
JJ bezpochyby velký "odporník" 😉 Mě diesel jako takový nezajímá, spíš lidská manipulovatelnost a neschopnost uvažovat.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pocuj ty odbornik, vies o tom, ze uz pred 50timi rokmi bol rozdiel medzi benzinovym dvojtaktom a dieselovym kvoli priprave zmesi, t.j. karburator vs. vstrekovacie cerpadlo a nie vsetky diesle boli riesene ako T601 ? Rootsovo duchadlo, boli pokusy aj s turboduchadlami ale nizka teplota vyfukovych plynov...ved vies preco odbornik...takze mechanicke duchadla
Filtry jsou sice stále dokonalejší, jenže čím jsou částice menší, tím jsou škodlivější. "Větší částice se zachycují v nose nebo v nosohltanu a tolik neškodí, ovšem menší částice a úplně nejmenší nanočástice se mohou dostat až do plicních sklípků a dále do krve. V případě, že se usadí v plicních sklípcích, mohou mít nežádoucí karcinogenní účinky." Modernější dieselové motory, tím vyšší tlak při vstřikování paliva, tedy i jemnější kapičky a i menší saze. A právě čím jsou saze menší, tím více škodí [odkaz]
[odkaz]
To nic, uz teraz do niektorych stvrti nepustia moslimovia krestanov, takze ten diesel az tak nevadi >😁
Adolf to cakal uz pred 70timi rokmi, a preto radsej dorazil na benzinovych Panzeroch >😁 >😁 >😁 >😁
Adolf to cakal uz pred 70timi rokmi, a preto radsej dorazil na benzinovych Panzeroch >😁 >😁 >😁 >😁
Starou belu, Euro 5 a Euro 6 budou samozřejmě povolené ........
Od roku 2020 by už v Paříži neměla jezdit žádná auta s naftovým motorem. „Je pravda, že u současných vozidel ve srovnání s auty z konce 90. let existují technologická zlepšení. Ovšem velmi jemné částice, které jsou pro zdraví nejvíce nebezpečné, nezachycují ani ty nejlepší filtry,“ tvrdí Hidalgová.
Zdroj: [odkaz]
Zdroj: [odkaz]
Dokud nebudou ceske STK skutecnymi kontrolami, muzete tady tlachat az do zblbnuti o "diktatu z Bruselu", o tom, jak vam vsichni ublizuji, jak za vsechno muzou ti ostatni, ale ne my sami. Kazda vetsi kontrola katastrofalniho stavu vozoveho parku v Cesku je prece "zasahem do soukromi a buzerace". Obcanum CR tahle anarchie naramne vyhovuje, protoze z toho maji sami prospech, tak co menit. Vinika si prece najdeme vsude jinde, nez v sobe samotnych.
Kazde auto, co je v zavadnem stavu, muselo projit nejakou STK. Reseni je nasnade- tvrde postihy pro zkorumpovane provozovny, klidne likvidacni.
Kazde auto, co je v zavadnem stavu, muselo projit nejakou STK. Reseni je nasnade- tvrde postihy pro zkorumpovane provozovny, klidne likvidacni.
Never tomu, ze obcanom CR ci SR tento stav vyhovuje. Do toho stavu su donuteni zakonmi, predpismi a danami!
Staci zrusit dovozne cla na auta, znizit nezmyselnu 20% DPH aspon na 10%, zrusit nezmyselne spotrebne dane na paliva a garantujem ti, ze vacsina ludi si potom kupi nove lepsie auto a nebude to smrdiaci diesel.
A toto si nevymyslam, len som popisal situaciu v USA.
Povedz mi ktory sudny clovek by kupoval diesel ak by bola nafta o 15% drahsia ako benzin? Co je normalne pretoze o tolko viac treba ropy na jej vyrobu?
A pri cene benzinu bez spotrebnych dani by si neriesil liter spotreby rozdiel a so spokojnym svedomim by si sa vozil ako ja na 3,7l V6 Mustangu so spotrebou 8l benzinu a nie s 2.0TDI za 7l nafty. Btw. toho Mustanga som kupil za cenu dieselovej Fabie v Europe....
A za cenu Oktavky ako rodinneho auta mam 7 miestny crossover s 3,6 V6 motorom. Ktory aj po 38.000km ma zvnutra leskle vyfuky.
Neskusaj to hodit na ludi, je to dane zakonmi, danami a zvykmi. Ludia len robia to co je pre nich v danych podmienkach najvyhodnejsie. A takto to potom vyzera na pokrivenom EU, CR a SR trhu.
Staci zrusit dovozne cla na auta, znizit nezmyselnu 20% DPH aspon na 10%, zrusit nezmyselne spotrebne dane na paliva a garantujem ti, ze vacsina ludi si potom kupi nove lepsie auto a nebude to smrdiaci diesel.
A toto si nevymyslam, len som popisal situaciu v USA.
Povedz mi ktory sudny clovek by kupoval diesel ak by bola nafta o 15% drahsia ako benzin? Co je normalne pretoze o tolko viac treba ropy na jej vyrobu?
A pri cene benzinu bez spotrebnych dani by si neriesil liter spotreby rozdiel a so spokojnym svedomim by si sa vozil ako ja na 3,7l V6 Mustangu so spotrebou 8l benzinu a nie s 2.0TDI za 7l nafty. Btw. toho Mustanga som kupil za cenu dieselovej Fabie v Europe....
A za cenu Oktavky ako rodinneho auta mam 7 miestny crossover s 3,6 V6 motorom. Ktory aj po 38.000km ma zvnutra leskle vyfuky.
Neskusaj to hodit na ludi, je to dane zakonmi, danami a zvykmi. Ludia len robia to co je pre nich v danych podmienkach najvyhodnejsie. A takto to potom vyzera na pokrivenom EU, CR a SR trhu.
PKSPKS, tak si pozorne pozri USA filmy a dokumenty o USA, ake tam jazdia halapartne.
Zil som v N.Y. Queense a nestacil som sa cudovat, na akych starych crepoch tam jazdia hispanci.
Zil som v N.Y. Queense a nestacil som sa cudovat, na akych starych crepoch tam jazdia hispanci.
Proc bych tomu mel verit nebo neverit, kdyz to tak proste je. Tlak, vule neco zmenit musi vzdycky vzejit odspoda a v CR nikdo zadnou zmenu zatim nechce. Osobni profit a uhybani je zpusobem zivota, to se zmeni az za dalsich par generaci.
Nehodnot Evropu podle USA, na rozdil od Statu maji vyssi odvody z mezd, vyssi DPH apod. taky prinos v daleko propracovanejsim socialnim a zdravotnickem systemu, napriklad. Neprislusi mi hodnotit, ktery system je lepsi, ale je to proste jeden z rozdilu mezi obema pristupy, tradicnimi pro Evropu a pro zamori.
Nehodnot Evropu podle USA, na rozdil od Statu maji vyssi odvody z mezd, vyssi DPH apod. taky prinos v daleko propracovanejsim socialnim a zdravotnickem systemu, napriklad. Neprislusi mi hodnotit, ktery system je lepsi, ale je to proste jeden z rozdilu mezi obema pristupy, tradicnimi pro Evropu a pro zamori.
Výrobní náklady jsou cca 5-7 tisíc Kč. Takže pokud ta cena bude v této rovině, tak si myslím, že většina lidí si filtr legálně v autě nechá. Není tak tak dramatická suma jednou za cca 4-6 let. Ale když za to automobilky chtělí desetitisíce, tak se bohužel není čemu divit. Tím to samozřejmě neschvaluju, sám jsem i proto koupil benzín.
Vyrobni naklady celeho vozu budou mnohem nizsi, nez za kolik si ho koupis jako zakaznik. To kvuli tomu zacnes jezdit na kole? A vis, jake jsou vyrobni naklady toho kola? 😄
Rozumím tvýmu argumentu. Chápu, že automobilka je komerční subjekt a vyrábí pro zisk. Ale pokud něco vyrobím a prodám to za i 15ti násobek, tak to je 1) řekněme neslušné a 2) v tomto konkrétním případě, když jde o tolik diskutovanou ekologii i kontraproduktivní, páč ten filtr stejně neprodají a lidi to pak právě obcházejí!
To vyndavání filtrů je móda spíš jen tady na východě. Na západ vod nás STK asi fungujou jinak plus lidi sou výškou pojištění motivovaný ten filtr mít. Takže zatim co u nás se odstraňujou tam si ho některý dokonce nechávaj dodělat 😉
Nevim, co rict na tvou naivitu. Vyrobni ceny vsech myslitelnych vyrobku jsou diametralne odlisne od tech maloobchodnich, casto v mnohem vyssich nasobcich, nez co jsi prave uvedl. Tvuj myslenkovy pochod ma zhruba stejnou logiku, jako ze by se shora narizenym skokovym slevnenim potravin mel vyresit problem hladu ve svete.
Preco by vsak nemohli vyrobcovia urobit vynimku - kulanciu, dobre vztahy so zakaznikom a pod.? Ak by si ten filter v znacke xy vymenili za 300 EUR, zostanes u tej znacky a kupis tam auto aj nabuduce.
Takto sice zarobia na jednom filtri, ale za cenu, ze stratia zakaznika, ktory odide ku konkurencii...
Takto sice zarobia na jednom filtri, ale za cenu, ze stratia zakaznika, ktory odide ku konkurencii...
Nejsem naivní, vím jak to je. Ať si filtry automobilky prodávají třeba za 100 litrů, já to neřeším, protože nemám diesel. Jen jsem poukázal na to, že ceny jsou nesmyslné a totálně přemrštěné. Protože mít třeba 4leté auto v hodnotě cca 200 tis. a v autoservisu slyšet "filtr za 50 tis. bez dph" je trošku blázinec 😄 To je vše.
... v kazdom kraji vybudovat jednu modernu stanicu EK, ktora bude naozaj nezavisla a neskorumpovana.
A poslat tam kazdu dymovnicu bez rozdielu, ci dizel, ci benzin.
A jazdi ich teda mrte. Len policajti, ktori idu za nimi, to tradicne prehliadaju, lebo plnia ulohy dna ineho charakteru.
Je mi smiesne, ked vidim tych policajnych pajacov, ako chodia okolo auta a kontroluju pneumatiky, disky, hrdzu, nalepky, ... a z vyfuku kontrolovanych vozidiel kvapka decht a dymia ako lokomotiva na uhlie. ;-\
A poslat tam kazdu dymovnicu bez rozdielu, ci dizel, ci benzin.
A jazdi ich teda mrte. Len policajti, ktori idu za nimi, to tradicne prehliadaju, lebo plnia ulohy dna ineho charakteru.
Je mi smiesne, ked vidim tych policajnych pajacov, ako chodia okolo auta a kontroluju pneumatiky, disky, hrdzu, nalepky, ... a z vyfuku kontrolovanych vozidiel kvapka decht a dymia ako lokomotiva na uhlie. ;-\
DPF je uměle vložený prvek, který pro jízdu vpřed není primárně nutný. Vzledem k tomu kolik stále stojí nový (i v druhovýrobě nebo repase atd) tak je jasné, že když lidé sledují zda je palivo o padesátník levnější, tak nevevalí x desítek tisíc "zbytečně" .
Pokud je auto z výroby homologováno s filtrem pevných částic, po jeho vymontování není způsobilé k provozu po pozemních komunikacích. To jest prostě fakt to, že se dá v ČR STK za pár stovek uplatit je bohužel smutný fakt, takže nám tu po silnicích jezdí auta ve špatném technickém stavu, s vymontovanými či nefunkčními katalizátory či filtry pevných částic. A zbytečné to rozhodně není, stačí krátká jízda za TDI dýmovnicí a auto je zralé do myčky a filtr klimatizace na výměnu a to nemluvím o škodlivosti pro životní prostředí!
Hele vůbec nic ve zlém. Ale už teď z tebe poznám, že jsi naprostý teoretik co si na autě nikdy sám olej neměnil, neudělal si diagnostiku, nevyměnil si ramena a čepy. Nespůsobilý haaa bububu, a co jako? Třetina státního rozpočtu se rozkrade, dálnice se ani ne po roce provozu bortí, hyundai dělá auta jaké dělá, polovina mladých řídí nezodpovědně a ty mi tu budeš předkládat nezpůsobilé. Jo ok, a co jako? To máš to samé, když máš z prvovýroby napsaná 16“ kola, ty si dáš od stejného vyrobce originály 17“ která dával k silnějším motorizacím. (i když ty mívají právě kvůli tomu malinko jiné tlumiče). V techničku je zapsané nemáš, ano tak jsi nezpůsobilý vrah a gauner ano ano.
Prosímtě, praxe je úplně jiná. Byl jsi někdy na stk? Povrchně zkontrolují identifikační znaky, pak zdali auto brzdí a nemá enormní vůle, emise aby se neřeklo vše. Vždy jsem to měl s každým autem jako formalitu. Pokud tebe někdo hubuje a máš bobky z toho, že máš prošlý obvaz v lékárničce (stejně ji polovina lidí ani neumí použít) tak jsi z jiného světa. Mimochodem i ředitel dopravního podniku v našem městě má DPF na svém autě venku.
Neříkám že to je správně, ale jsou v provozu důležitější věci než „poskládaný keramický kapesník“ co se narve do výfuku. Mimochodem pokud si všímáš ojetin, tak stejné modely stejného ročníku jej někdy po německý trh měly a pro český ne atd. Maximálně je to nezodpovědné, že vypouští zbytečně víc rakovinotvorných částic, ok beru, ale to je tak vše. Slovo nezpůsobilý je přitažené za vlasy. (sám mám raději atmo benzín)
Prosímtě, praxe je úplně jiná. Byl jsi někdy na stk? Povrchně zkontrolují identifikační znaky, pak zdali auto brzdí a nemá enormní vůle, emise aby se neřeklo vše. Vždy jsem to měl s každým autem jako formalitu. Pokud tebe někdo hubuje a máš bobky z toho, že máš prošlý obvaz v lékárničce (stejně ji polovina lidí ani neumí použít) tak jsi z jiného světa. Mimochodem i ředitel dopravního podniku v našem městě má DPF na svém autě venku.
Neříkám že to je správně, ale jsou v provozu důležitější věci než „poskládaný keramický kapesník“ co se narve do výfuku. Mimochodem pokud si všímáš ojetin, tak stejné modely stejného ročníku jej někdy po německý trh měly a pro český ne atd. Maximálně je to nezodpovědné, že vypouští zbytečně víc rakovinotvorných částic, ok beru, ale to je tak vše. Slovo nezpůsobilý je přitažené za vlasy. (sám mám raději atmo benzín)
To je tak, když si banda ignorantských šetřílků koupí chrochták s tím, že jim to v těch jejich TDI plechovkách ve výsledku ušetří spoustu peněz.
DObrý deň. Zaujímavá diskusia. AK dovolíte, skúsim trochu inak. Patríme ku krajinám s hrozivým výskytom rakoviny. Že kvalita ovzdušia je zlá, tomu asi všetci veríme. A tak šetriť pri emisiach je trochu smiešne. Všetci však veríme, že tú rakovinu dostane môj sused, nie ja alebo moja rodina. Pri úrovni nášho skorumpovaného zdravotníctva je rakovina riadny prúser. Naša známa - včara mala pohreb - musela sáť postojačky 3 hodiny na chodbe, kym prišla na rad na chemoterapiu - a to bolo vždy.... Takže šetrili, zídeme sa na onkológii...
Demagogie. Odkud beres svou domnenku, ze veskera rakovina pochazi z provozu automobilu s (turbo)dieselovym motorem?
Jinak CR/SR nejsou co do vyskytu rakoviny nijak v cele nejakych tabulek, krome rakoviny tlusteho střeva. Doporucuji Google k zjisteni zakladnich faktoru vzniku teto varianty rakoviny, soused s dieselem to neni. Coz samozrejme nic nemeni na faktu, ze je vykuchani DPF prasecina.
Jinak CR/SR nejsou co do vyskytu rakoviny nijak v cele nejakych tabulek, krome rakoviny tlusteho střeva. Doporucuji Google k zjisteni zakladnich faktoru vzniku teto varianty rakoviny, soused s dieselem to neni. Coz samozrejme nic nemeni na faktu, ze je vykuchani DPF prasecina.
nevim jak na tom je rakovina, driv byl azbest a nikomu to nevadilo. po case se vse menilo z duvodu rakoviny ale, to ale je prave to co nikdo nevi. nepotreboval nekdo jen zadat znova praci? byly v tom penize? ted pevne castice, kdyz jdu po ulici myslim ze tech castic leta kvanta a na silnicich nikde nejsou zadne filtry a ze pres zimu se dostane na silnice tuny bordelu a to co leta v povetri ani nikdo nevidi. myslim ze ten co priletel z USA a ve Vidni nemohl dejchat tak si mel rict o kislik a sanitku treba by se mu zasmali. pro ty co nevedi ze kazdy clovek ma v sobe zarodky rakoviny, jen pro upresneni. u kazdeho tato nemoc nemusi propuknout a kdyz tak to nemusi byt zadne nano mikro a viditelne castice z aut, muze to bejt i jeho bezne koureni ale filtry pouzivaj. hi hi hi jen tak pro srandu. Vetsina firem Vam rekne ze vynda FPC aby auto jelo lip ale v cizine je to o pokutu a ne malou. Kdyz by ty filtry stali do par tisic nikdo by se neobtezoval je vyndavat ale kdyz se ma dat racha tak to uz neni jen tak
2) JEJICH ŘIDIČE NAKOPAT VÍŠ KAM 😉
3) UZAVŘÍT MĚSTSKÉ AGLOMERACE PRO AUTOPOPELNICE
4) ZAVÉST CYKLODOPRAVU
5) ZAKÁZAT ŠÁDE PRODUKCI DALŠÍCH DÍZLPOPELNIC [odkaz] A VYMĚŘIT JI DAŇ 10.000Kč ZA KAŽDOU DALŠÍ VYROBENOU SPALOVACÍ AUTOPOPELNICI NA BENZIN [odkaz]
6) SAMOZŘEJMĚ VYMĚNIT ČESKÝ €JROSOCANY U KORYTA KTEŘÍ ŠÁDE TOLETUJÍ BA CO VÍC, DOTUJÍ 😉
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Bez DPF to zere o nieco menej, o tom netreba diskutovat (staci pozriet na PP okamzitu spotrebu, ked sa zacne regenerovat filter). Ale podla mna "maslo na hlave" maju aj predajcovia: chcu predavat drahsie naftove motorizacie a nevysvetlia jasne kupujucim, ze diesel a) nepatri do mesta, b) napatri do maleho auta.
Ked sa potom majitelovi auta DPF do***e (lebo v meste pri kratkych trasach nema kde a kedy regenerovat), tak si ho radsej necha vyhodit, ako by platil 30 litrov za novy. Pri STK na to nepridu, a ze mu este aj klesne spotreba, to je "bonus" takehoto "tuningu"...
Ked to panom "manazerom" nevadi, ze po cestach jazdia sroty s ich logom, tak sorry.
A ze stat je permanentne uplne nemohuci, tak to je uz klasika.