Od února 2009 bude výrobce sportovních vozů Porsche nabízet poloterénní model Cayenne se šestiválcovým turbodieselem. Cena nejpomalejšího Porsche na českém trhu je 1.631.000,-Kč.
To jo, ale tohle dýzlporsche je fakt zbytečnost až ostuda, cesťák v čiplé firemní oktávce bude tomuhle Porsche mávat z levého pruhu, to je Porsche nedůstojné. :-!
Čiplá oktávka udělá i poslední M3 a její řidič v usmrděnym tesilu na mě může mávat, jak chce. Ostuda přece neni snaha dělat něco, co se dobře prodává, nebo se bude prodávat. Na nějaký nostalgie, nebo zásady už dávno neni doba.
Nejde o nostalgii nebo zásady, prostě Porsche image je založená čistě na sportovnosti a výkonech, není to obyčejná značka typu BMW, mě nijak neuráží porsche SUV, chápu ho jako nutnost, a rozuměl jsem mu do doby, kdy přinášelo něco navíc, něco z Porsche, tedy byly v něm pořádné Porsche motory. Už úlitba V6 3,2 byla problematická, ale aspoň benzin, V6tdi jde proti image Porsche totálně, navíc, si to samé auto můžeš koupit jen s lidovějším znáčkem na kapotě a Cayenne tdi se dostává do pozice čisté a nefalšované masírky. V SUV VW nebo Audi je ten motor stěžejní a dává smysl i když mu naloží i ta čiplá oktávka, u porsche je to jiné, a ty dobře víš, že ten "oktávkový efekt" svou roli hraje, vzpomeň na debatu kolem jaguaru XF.
Má tam být stejný motor a třeba ze 730d znám, že je to takový trápení a u takovýho auta by to mělo mít pořádný koule. Mě vadí i ten chrochtl V8 v Audi u těch SUV je mi to celkem ukradený.
Jak jen že je to SUV? Já ti píšu, svůj pohled na věc, nejsem soudce koncernů. Nedovedu si tenhle motor představit v Panamera? ale u SUV je mi to šumák. Znak neznak.
Zisk jde nahoru a image dolů. Za deset let se možná bude říkat, že Porsche je předražený VW. Kdo si koupí pak turbo za 5 mega, když na cestách těch Porscháků bude spousta. Ferarri má snad výrobu uměle omezenou, aby se zachovala exklusivita.
To se uvidí za deset let, ale určitě to maj nějak vymyšlený. Z mýho pohledu bych tohle čekal při uvedení modelu, jako takovýho a nic se nestalo. Porsche je pořád Porsche.
Ferrari je exclusivní, ale když nějaký budeš chtít, tak ti do hodiny stojí před barákem.
Prodeje jsou jistě smyslem existence každé automobilky. Nadruhou stranu Porsche v dnešní době nabízí už 3litrovou naftu v Q7 a Tuaregovi. Taky si myslím, že ve světle tohoto faktu mohli nechat Cayennovi trochu výlučnosti.
Bohužel, doba bude čím dál tím nemilosrdnější (zákony) ke sportovním vozům a značkám a euro-ekoligické tlaky budou sílit.
Porsche už se snaží ( samozřejmě i s ohledem na zisk ) nějakým způsobem reagovat. Uvidíme v budoucnu, jak tvrdá bude regulace emisí a jak se s tím ryze sportovní automobilky vypořádají.
Neumím si představit, jak tento tlak ovlivní Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Pagani atd.
Porsche prodává a prodává ( což je jedině dobře ), ale punc exkluzivity se nám postupně vytrácí, takže do dalších let by se dalo vykročit s neveselím sloganem: Porsche do každé rodiny 8-s
Ten slogan nemyslim tak uplně přesně na tenhle model, ale na postupný vývoj Porsche.
Jsem opravdu zvědav, čeho se ještě v horizontu třeba 10ti let dočkáme.
Bohužel chápu i důvody, které k tomu Porsche vedou.
To jistě, ať vyrábějí klidně i lidové porsche, něco pod caymanem, a klidně ať to stojí na platformách VW, ale musí tam být něco navíc z Porsche, musí být prostě dodržována zásada, že Porsche je v dané kategorii nejsilnější nejrychlejší nejsportovnější, jedině tak bude držet svou image. Jestli udělají auto velikosti oktávky a dají do něj 2,0tdi se stejným výkonem jako má ta oktávka, a budou si myslet, že to zachrání design á la 911, tak si kopou hrob. Kolik takto rozmělněných značek už jsme zažili, některé měli sílu své image slabší (lancia) některé srovnatelné s Porsche (MG) a dnes?...jo můžeš si koupit jakési deltabravo, za které nikdo není ochoten dát víc peněz než za auto obyčejné značky z východního bloku a to MG si můžeš pořídit jen čínským techničákem. Ne, image se musí držet a pěstovat, při souč. stavu techniky, auta jsou tak vyrovnaná, to je jeden z hlavních důvodů, proč je někdo v zisku a jiný brečí v koutě.
Věřit můžeš, pokud se ale podíváš kolem sebe, jak je na tom spousta automobilek, o kterých bys před pár lety řekl, že nemůžou mít žádný problém, a dnes, image v kanále, modelové rozpaky, a netroufnul bych si říct, že v jejich managementu seděli nějací hlupáci, co to neměli vymyšlené. Cayenne smysl dával, praktické porsche, stejně jako ho může dávat i to malé lidové autíčko, se kterým pravděpodobně přijdou, mě jde jen o to, že musí zůstat zachován ten porsche přídavek u každého modelu, Cayenne V8 ho má, Cayenne tdi, ne.
Já ti rozumim, ale asi s tim nic nenaděláme. Ani s tim, když jsem včera u sámošky potkal spolužáka po letech se 190E a křičí na mě, že máme stejný auta. Uvidíme, jak to dopadne.
Trochu offtopic ale Navtechu kdo se furt má dívat na ten Tvůj příšernej avatar s tou politickou loutkou, dyť to je do očí bijící!!! jinak mě osobně diesel i v Cayenne vadí... když už tedy, měli dát mnohem silnější, dyť ten nafťák má jen o krapet silnější výkon než můj youngtimer, který má 1300 kg...
Berme to tak, že je to stroj na výrobu peněz na 911ku. Stejně je to sranda, Porsche pro šetřílky PHM. Dám měsíčně 50 tisíc za leasing, ale ušetřím 1000 za PHM.
Nechci Vas zarmoutit, ale nazor "Mit ty prachy tak spotrebu neresim", je typickej nazor lidi, co nikdy takove penize ci ani ten milion na auto nevydelaji.
Jsou stovky lidi co maji ci jsou ochotny vyhodit oknem takovou castku za auto, jenze dalsi naklady "zivotni" jako Dum , druhy dum - auto pro manzelku, deti do soukrome skoly + skolene, podpora milenky ...atd.
To by jste meli oci na stopkach kdyby jste meli moznas zazit jak lide co vydelaji okolo 1-2-3 milionu rocne hlidaji kazdou korunu.
>:D
Ja znam jet ty setrilky ;-). Pote znam ty co to neresi, a ke konci mesici propousti vlastni lidi z firmy aby zaplatil leasing na tri aut kazdy po 2 mega.
No a to je dobře,nebo ne?Co s lidima...??? Musí makat grátis,to je jejich povinnost a poslání, šmejdi jedni bolševický...Je třeba být Sám, Vlastnit Tuto Planetu Jen Pro Sebe,Sám Samotinký a zbytek lidí zrušit :no: Přece moderní MBA uvažování :-! V poho,ne? :yes:
7 sec je k smíchu. Pak se nedá stihnout nabitý den, vše zorganizovat a pak tu máme krize, fix alelujah...Já někde kolem 5,55 až 5,89 sec,max!!!! Jinak o HO#NU :no:
Pánové, v tomto souhlasím s Navtechem. Byla to skutečně jen otázkou času než Porsche do nějakého modelu nacpe naftu. A udělali to nejméně bolestivě jak mohli - do SUV-čka. Myslím, že tím, že tam dali jenom V6 chtějí zároveň otestovat, co na to lidi, teda myslím jako kupci těch aut. A jestli jim to sežerou (a já myslím že ano) tak tam postupně strčí i V8 a V12.
Do SUV-čka mi přijde nafta taková přirozená. Když jim to má zabezpečit prachy, aby mohli nadále produkovat 911 v benzinu, tak prosím.
Image - ta se taky v čase vyvíjí. Myslíte, že jím Porsche tímto krokem stratí? Já ne. Mně vždy v souvislosti s Porsche napadne jako první 911.
Porsche se podle mně chová úplně normálně - v Evropě je velká poptávka po nafťácích, tak je pro ty Evropany prostě vyrobila. Srovnávat to s Ferrari je pro mně trošku problematické, přece jen Ferrari je skoro "kusovka" a jejich modely jsou víc extrémní.
Já teda Porsche ještě nekupoval, ale pochybuju že někdo když ho kupuje, přemýšlí nad tím, jestli ho nádodou v dlouhým táhlým nedá načipovaná Okta. :-!
To je od tebe hezké! Asi si otevřu lahvinku na oslavu! ;-) Takový to "šetřílkovství" je celkem u majetných občanů obvyklá věc a s V8, se na pořizovací ceně i spotřebě asi moc neušetří.
Jinak já jsem si toho už taky všiml, že se celkem shodneme. Prostě Porsche TDI je Ok, Kia Soul vypadá jako pro Borka Stavitele a SAAB že je nejlepší ;-)
Pánové, ja zase musím souhlasit s Dinárem. Tohle je první Porsche, které není tak rychlé, sportovní a "enthusiasts-friendly", jak by mělo Porsche být. Jasně, prodá se jich spousta, protože se sveze na image Porsche (i když to už vlastně Porsche, nebo aspoň to, co si pod tímhle slovem představuji já, vůbec není). Jenže to je dvousečná zbraň, protože nejen Cayenne TDI se sveze s image Porsche, ale také image Porsche se "sveze" s Cayenne TDI. Obávám se, že z dlouhodobého hlediska by tohle mohla být chyba. Jo, klidně vemte platformu Octavie, dejte pod kapotu boxer o 280 koních, pohon 4x4, vychytejte podvozek, design... ok. Je to Porsche jako řemen. Ale dát do 911ky diesel z Octavie, to prostě fungovat nebude. Dinar to napsal přesně :yes:
Porsche... Porsche Turbo... Křídlo větší než celej svět...A drž se, brácha mi povídal, že prej tyhle auta jezděj přes tři sta... Jo, bylo mi tak 6, půlka osumdesátejch... V tu chvíli jsem netušil, že tahle slova a vzpomínky už budu mít navždy spojeny se jménem Porsche... Co na tom, že tou třístovkou začali poršáci jezdit až o něco později, však jsme kluci a občas rádi přeháníme, ne? Tak takhle se mi ta kára, to Porsche, dostalo navždy pod kůži... Vlastně mám pocit, že takhle hloupě se nechat okouzlit jde jen tak dlouho, dokud jsi dítětem - a díky za to... Nejsem si jistej, co přesně dneska řeknou starší bráchové těm mladším, až pojedou kolem auta s nápisem Porsche TDI, jenom vím jistě, že to nebude něco o třístovce... Tak nezbývá než doufat a přát si, aby ti caparti dřív zahlédli nějakou tu gététrojku... :yes:
Nič viac a nič menej. Kombinácia auta a motoru vyžiadaná trhom. Je doba áut, ktoré sa budú predávať jak horúce rožky, nie srdcoviek pre fajnšmekrov. Cayenne nie je Porsche a v diesli už vôbec nie. Aj pre mňa sú to len dve tony hriešnej ocele a stádo zbytočných koní. Ale tí, čo majú peniaze, také autá chcú a o to ide. A poršáci by boli blbí, keby nevyrábali autá, ktoré budú ľudia kupovať. Aj keď pri tom mnohí asi zatínajú zuby.
a už je to tady. TDi efekt v Cayenne už začíná fungovat, objevují se jeho první pokořitelé. A neudiví, že jejich prapor pozvedl všem dobře známý řidič supersportu zakletého do fiatu bravo, Wolff, nejrychlejší z vlků, který si na své závodní dráze v Pisáreckém tunelu dal k obědu už nejednoho frajírka v nějaké trapné plečce třeba typu A4 3,2. Jo, Bravo jednačtyři v turbu, voe, s tím určitě ve Stutgartu nepočítali. >:D >:D [odkaz]
... řekla bych já - TOHLE (ppporsche) mne tedy opravdu NEbere - když diesel tak raději dvouturbový 3.0 HDi V6 v/od Citroën - ten LEPŠí je! ;-):yes:
PS: TOHLE ppporsche ;-\ :no:
PPS: Ale kdyby mi tu někdo Cayman(ka) S chtěl koupit - pro TO bych měla "pochopení" :-)
.... jako že "Cayman(ka)" ANO a Cayenne NE?
No pravdu máte - jim "fuk" ;-\ to je a klidně i tu "naftoobludu" prodávat budou, jen aby kasička se plnila ... (ale mne tím ZKLAMALi - proč to NEříct)
PS: No dobře, zapomenu na porsche a i na ("svou") novou C5 se těším ... :-)