Testy
stále se ukazuje, že vyšší počet kvaltů charakter motoru nenarovná. Čtyřválce :no:
to je len medzikrok, trojvalec bude mať viac "charakteru"
Nechápu proč by měla hranice mezi "motorem, který lze brát vážně" a "něčím k smíchu" vést zrovna mezi čtyřválcem a tříválcem. Máš nebo máte, (protože tento nonsens 😉 je celkem rozšířený) pro to nějaké zdůvodnění? Z hlediska charakteru ve smyslu chuti jít do otáček nebo gradace výkonu nevidím žádný rozdíl daný jedním válcem navíc, z hlediska zvuku je na tom tříválec o stejném objemu líp, zní určitě sportovněji a rozhodně připomíná šestiválec více než to svede kterýkoliv čtyřválec. Čtyřválec (aktuálně vyráběný) s charakterním zvukem neznám, pokud má nějaké auto snesitelný (z hlediska charakteru) zvuk, pak je to čistě práce výfuku.
:yes:
A jen dodam ze do Z4 jsou pro mne jak r3 tak r4 jednoduse spatne. V necem mensim (z1/z2?) proc ne a tam prave kvuli zvuku bych nemel problem ani s r3.
A jen dodam ze do Z4 jsou pro mne jak r3 tak r4 jednoduse spatne. V necem mensim (z1/z2?) proc ne a tam prave kvuli zvuku bych nemel problem ani s r3.
Souhlas, roadster za 1,6 mega by ani v ekoéře neměl jezdit na menším motoru než šestiválci. Problém Z4 je, že neví kde stojí, jestli chce konkurovat plnotučným roadsterům typu boxsteru nebo stylovým kupé s technikou nižší střední typu audi TT. Není to pořádně ani jedno.
Nejspíš to došlo i bmw, tak bude Z4 posunuta směrem k větším GTčkům a dole bude malý roadster s plátnem. Do toho můžou tříhnrnek klidně šoupnout. 😉
Nejspíš to došlo i bmw, tak bude Z4 posunuta směrem k větším GTčkům a dole bude malý roadster s plátnem. Do toho můžou tříhnrnek klidně šoupnout. 😉
tak áno, argumenty máš, ale je stále rozdiel, či na teba šteká doga alebo čivava s megafónom.
To jako že čtyřválec je doga a tříválec čivava? >😁 >😁 To snad ne...
nekaz srandu, myšleno obecně, pri Z4 si chcem kúpiť aj právo na odpovede typu, mám z4 trojliter, šesťvalec. Že mám trojvalec pod liter sedí k môjmu smartu. Cítil by som sa divne keby som hovoril, že to má rovnaký motor, len iný výkon.
Takze do Z4 radeji dvoulitr ctyrvalec, nez dvoulitr trivalec?
ťažká otázka. V prvom rade 2 liter trojvalec je čistá teória, lebo trojvalce sa robia kvôli downslizingu, takže ak trojvalec, tak dostaneš plusmínus liter. Dnes si so štvorvalcom kupuješ aj akýtaký objem.
Jasná odpoveď: ja by som bral 4valec, aspoň by som nemusel 5 minút čakať, kým mi kľúče prestanú drnčať a o pár rokov budem so 4 valcom za frajera s veľkoobjemovým a mnohovalcovým motorom.
Jasná odpoveď: ja by som bral 4valec, aspoň by som nemusel 5 minút čakať, kým mi kľúče prestanú drnčať a o pár rokov budem so 4 valcom za frajera s veľkoobjemovým a mnohovalcovým motorom.
BMW aktualne nabizi 1.5 trivalec, ktery sice ma snizenou kultivovanost pri startovani a v nizsich otackach, ale zase to vyvazuje lepsim zvukem pri zatezi, coz je u sportaku dobra vlastnost.
Z hlediska downsizingu v třídách, kde běžnou motorizací býval šestiválec, a u sport. modelů tím tuplem, je přechod na čtyřválce úplně stejnou "výhrou" jako přechod na tříválce. Výše jsem to napsal, nevidím absolutně žádný důvod říkat, čtyřválec je ještě ok, tříválec už na prd, navíc, pokud bych se měl u toho zaklínat větami o charakteru, protože v tom případě je to právě opačně. Do sport modelu se tříválec hodí více než čtyřválec právě pro drsnější zvuk a lepší ochotu jít do otáček, čtyřválec je lepší volba pro běžnou konfekci, kde je nejlepším zvukovým projevem žádný zvuk, tj. co největší ticho. A pokud jde o objem, ano dvoulitrové tříválce nebudou, objem 1,5 litru je nejspíš optimum, jinými slovy není to jen záležitost 1,0 litru. Co jsem zatím slyšel 1,5 tříválec od bmw, určitě bych mu dal do roadsteru přednost před tím nijakým R4 motorem. A nakonec ani výkon není problém, v i8 umí R3 170kW.
Koukám, že se nic moc nezměnilo. Od roku 2010 si Z4 pamauju jako auto, které neví, jestli být roadster nebo GT, tak dělá raději špatně obojí... Jen toho stylu má asi pořád hodně...
Měl bych podnět pro redaktory. Velice bych ocenil, kdybyste u testovaných aut do technických údajů na konci testu uváděli i specifikaci převodovkové skříně. Často se z testů dozvídáme, že převodovka může být totální zabiják vlastností daného motoru nebo naopak výborná skříň jako v tomto případě. Bližší specifikace v přehledu by určitě stála za to (automat/manuál, počet rychlostí, dvojspojka/CVT apod.). Podle mého se jedná o důležitější info než např. přehled nereálných papírových hodnot spotřeby.
Díky!!!
Díky!!!
Co je potřeba specifikovat víc než je popsáno v testu? 8°ZF...automat. 😉
To je právě ono, je to napsáno v testu, ale není uvedeno v přehledu na konci. Technické údaje v přehledu na konci testu mají sloužit pro rychlou orientaci o dané specifikaci vozidla, aby lidé nemuseli zdlouhavě procházet a číst celý test :-!
Motor není zcela nad přední nápravou, jak je napsáno v článku, ale je asi ze 3/4 posunut za ní - v zájmu umístění těžiště vozu (je to vidět i na fotografii). U BMW bylo vždycky pozoruhodné, že to dělali i u sedanů - motor tady pak byl u novějších typů i z části (1/3) zkrytý pod čelním oknem. Proto pak bojovali nejen s jeho přístupností, ale i s vystužením přední čáti karoserie a s místem pro nohy na zadních sedadlech (zvláště u trojkové řady). Úporná snaha dostat těžiště doprostřed rozvoru náprav a co nejníže (např.kardanka "přibíhala" do difrenciálu tečně dole) už dnes polevila. Hlavní koncepční znaky BMW ustoupili pofidérnímu marketingu. Nakonec hezky popsané jízdní chování to také potvrzuje - a to jde o druh vozu, kde jde o to především a lze to snadněji udělat, než u sedanu, kde je omezení potřebou usadit 4 lidi.
Podařený test, Honzo. Vlastně bych řekl, že test od testu úroveň stoupá. :yes:
Z popisu jízdních vlastností mám skoro pocit, že je to nebezpečné auto, ale tak hrozné to snad zase neni (?) Motoru škoda a za 1,7 mil absurdní...
Z popisu jízdních vlastností mám skoro pocit, že je to nebezpečné auto, ale tak hrozné to snad zase neni (?) Motoru škoda a za 1,7 mil absurdní...
Dobrý den,
díky moc za komentář 😄 .
Neřekl bych nebezpečné, jenom je k němu potřeba přistupovat jinak, než byste řekli při prvním setkání. Auto vypadá fakt hodně dravě, a kdyby tak i jezdilo, bylo by to fajn. Spíše mu ale vyhovuje volnější tempo, drifty na výjezdech ze zatáček moc nemusí.
Docela jsem zvědavý, jak pojede sDrive35is, to musí být masakt. Ale pokud bych se měl rozhodovat pro dvoulitr, asi bych skutečně vzal ten slabší. Pokud bych se chtěl prohánět rychle na po dálnici, nepotřebuji roadster, a těch 135 kW na okresky bohatě stačí.
díky moc za komentář 😄 .
Neřekl bych nebezpečné, jenom je k němu potřeba přistupovat jinak, než byste řekli při prvním setkání. Auto vypadá fakt hodně dravě, a kdyby tak i jezdilo, bylo by to fajn. Spíše mu ale vyhovuje volnější tempo, drifty na výjezdech ze zatáček moc nemusí.
Docela jsem zvědavý, jak pojede sDrive35is, to musí být masakt. Ale pokud bych se měl rozhodovat pro dvoulitr, asi bych skutečně vzal ten slabší. Pokud bych se chtěl prohánět rychle na po dálnici, nepotřebuji roadster, a těch 135 kW na okresky bohatě stačí.
a pod nou vytuneny pidizvik so 4 valcami.... tak toto je ozaj zaujimava taktika
no ja volim radsej drahsi a zivocisnejsi f-type :yes:
no ja volim radsej drahsi a zivocisnejsi f-type :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
auto na 3 měsíce v roce...
a k motorizaci? pro ženskou, naprosto v pohodě. Pro chlapa to auto stejně moc není...
Pokud dotyčná má ráda auta a kupuje si je pro radost z jízdy, tak proč ne.
Abychom si rozumněli, nemyslím, že by kabriolet nebyl pro chlapa. Jen tyhle menší kousky mi přijdou typicky ženské...
Na pevných mě štve, že typicky nejdou otevírat za jízdy (dokud si člověk nepohraje s řídící jednotkou), protože se odklápí celé víko kufru a je na něm třetí brzdové světlo, které musí být za jízdy vidět.
v zimě? Plátěná střecha láká k vykradení auta. Nejezdil bych s ní do myčky. Prostě za mně samé mínusy.
Donedávna nebyl problém koupit hardtop pro většinu plátěných kabrioletů, dneska už se to prakticky nevidí...
Ale E-Type ho měl tovární: [odkaz]
Na velké čtyřsedadlové kabriolety se hardtopy zpravidla nedělají. Jinak s kabriem jsem párkrát v noci ve městě parkoval, ale parkování na ulici mi je nepříjemné u každého auta. A obtížnost rozbití okna vs. prořezání střechy je imho dosti stejně lehká, takže další mýtus...
Vím že spousta kluků parkovalo na ulici běžně a nikdo jim střechy neřezal...
btw. já samozřejmě chápu, že o Mazdu MX-5 z roku 1999 nemáš strach, nebo ne takový, jako kdyby sis koupil nový kabriolet za 1,5M...
O Mazdu už strach nemám, protože ji nemám >😁
Hardtopy se dělají myslím i na Hummer, nebo Wrangler. Není problém udělat velký hardtop, jen píši, že si nepamatuji, že bych viděl hardtop na tak velké kabriolety (tovární). Jediný kabriolet s továrním hardtopem, který si vybavuji, je 911. A Porsche hardtop pro poslední generaci nenabízí, to skončilo s 997 (Boxster je na tom stejně).
Ale to je OT.
nesnažte se mi namluvit, že je vlastně úplně jedno, jestli mám plechovou skládací střechu,
nebo hadrovou... Opravdu když je to tak jedno nechápu, proč celoročně potkávám kabriolety s plechovou střechou, ale ty s hadrovou jenom v létě...
Stačí se podívat po pěti letech, jak ta střecha vypadá... prostě matná, hnusná hadra.
Následná prodejnost, čeho se zbavíš rychleji, hadráku, nebo CC? Prostě a jednoduše,
je to jako přesvědčovat mně, že nafta už je dneska skoro jako benzín.
Už jsem "hadrák" prodávat a problém jsem neměl. Auto má střechu, jakou má. Když ho chci, tak to nebude hrát takovou roli. Problém plechových pro mne je, že bývají neskladné - čím větší je kabina, tím spíš bude z auta nevzhledná obludka. Nekoupím kabriolet, který se mi nelíbí. A jak jsem už napsal, nejde s nimi typicky hýbat za jízdy. K tomu jsou typicky pomalejší. Pro mne je značný rozdíl mezi zpomalit na 50 km/h na 10 vteřin a zastavit na 20 vteřin.
Btw. měl jsi ten kabriolet někdy jako hlavní auto?
Píšeš ať tě nepřesvědčujem, ale ty narozdíl od nás máš nulovou zkušenost, čímž to je opravdu vysoce vtipné 😄
Jestli máš po pěti letech ze střechy hadru, tak se o ní špatně staráš a tečka.
Prodejnost je dosti závislá na modelu, neřekl bych, že u sezonních sportovních aut neprodáš, protože to má hadru. Ano, je hodně lidí, pro které je CC výhoda, ale taky je nemálo těch, kteří mají auto jako druhé/třetí/čtvrté a chtějí hadru...
Ad hýbání se střechou. Víš co bylo na MX-5 jednou z nejlepších a zároveň nejhorších věcí? Že šla střecha natáhnout/shodit pouhým natáhnutím ruky, kdykoliv, a během cca 7 sekund. Po přesednutí do čehokoliv jiného mě nutnost zastavit, zatáhnout rukáv a čekat, než se elektromotory dají do práce, děsně štvala... 😉
Manželka má třetí CC (aktuálně tu Z4) a vím, že hadraplán bych prostě nechtěl ani náhodou. stačí se podívat, ta hadra je tam jak pěst na oko
[odkaz]–_Frontansich… />
A víš co? Nemusím kousnout do ho... abych věděl, že to je ho... Dyť i ta MX5 vypadá daleko líp s plechem
[odkaz]
Co se líbí víc, je už záležitostí každého soudruha, ale ty tu prostě plácáš kraviny založené na nějaké tvojí vymyšlené představě.
Nejde o spěchání, jde o překážení ostatním. Plátno spíš stihnu stáhnout na světlech a když to nestihnu, mohu normálně odjet. Na okresce nemusím hledat místo, kde bych mohl bezpečně stát, a je menší pravděpodobnost, že mě někdo dojede. Atp. A těch 20 vteřin čekání mi připadá nekonečných (i 10 je dlouhých, když čekáš na automatiku). 😄
Ne. Jsem spíš na kupé a kabriolety se mi zase tolik nelíbí (na rozdíl od roadsterů). A cestovních roadsterů, nebo pro mne pěkných kabrioletů, není mnoho. SL je asi nejsilnější hráč. Mezi sportovními auty je to zajímavější, ale sportovní auto jako hlavní?
téhle větě nerozumím😒br /> "zabrání prořezání se do interiéru, ale nic nezmění na tom, že budeš mít rozřezanou střechu. "
plechy na střeše zabrání prořezání se do interiéru, ale stejně je budeš mít rozřezané? kdo řeže plechovou střechu?😄
Odhaduju, že nová hadra na šestkovém kabrio nebo éčko bude tak za 100 tisíc plus... a druhý major auto obvykle nepojišťuje...
Píši o hybridní střeše, která je navenek plátěná, ale pod plátnem je kovová. Pro zloděje bude úplně stejně lákavá jako plátěná a svou chybu si uvědomí až poté, co ti ji rozřeže. Sice se ti střechou neprořeže dovnitř, ale rozřezaná bude.
Co se pojistek týče, mně jedna kryje všechna auta.
Taky ford focus cc ma 1500 kg bez mody znizovania hmotnosti, 2+2, vyhrievane sedadla, 500 l kufor..., kde su tie casy, ked vyrobcovia kabrioletov este premyslali... Keby to malo nasledovnika, bol by to predajny trhak, pretoze nepoznam kabriolet pod milion, co by bol taky prakticky/uzitkovy/pouzitelny...
Dnes je asi najpodobnejsie zmysluplna opel cascada, tak ale ta ma 1,7 tony...
Chcel som len podotknut, ze ten focus cc je s nesklopenou strechou plnohodnotne celorocne kupe, v ktorom sa nudzovo na par desiatok km odvezu vzadu aj dve nizsie osoby (na rozdiel od audi tt, mazda mx5, gt86, kde zadne sedacky nie su alebo su tak na aktovku) a v lete je to dvojmiestny kabriolet so sklopenou strechou... Mame ho v rodine, je to parada...
Prave taketo auta mi chybaju, malokto si moze dnes dovolit cisto dvojmiestne auto s platenou strechou na tie "3" mesiace v roku, ani ako jazdenka to nedava zmysel, aspon teda u nas...