Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW Z4 sDrive28i – Kde ty další válce jsou?

Od posledního testu BMW Z4 na Auto.cz uběhlo více než 2,5 roku. Dvoulitrový turbomotor si pro dnešek necháme, ovšem zhodnotíme jeho kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zpět na článek
23. 2. 2015 08:42
23. 2. 2015 08:59
23. 2. 2015 09:05
23. 2. 2015 09:14
23. 2. 2015 09:38
23. 2. 2015 09:45
23. 2. 2015 09:56
23. 2. 2015 10:15
23. 2. 2015 16:45
23. 2. 2015 18:21
23. 2. 2015 20:35
24. 2. 2015 08:56
24. 2. 2015 14:45
23. 2. 2015 12:04
24. 2. 2015 13:21
24. 2. 2015 13:54
23. 2. 2015 10:29
23. 2. 2015 10:38
23. 2. 2015 11:20
23. 2. 2015 11:57
23. 2. 2015 12:05
24. 2. 2015 08:57
24. 2. 2015 13:34
23. 2. 2015 10:55
23. 2. 2015 12:10
23. 2. 2015 13:27
23. 2. 2015 15:23
23. 2. 2015 18:34
23. 2. 2015 15:36
23. 2. 2015 18:25
24. 2. 2015 08:47
24. 2. 2015 08:59
24. 2. 2015 15:58
24. 2. 2015 20:11
24. 2. 2015 20:15
25. 2. 2015 08:49
25. 2. 2015 08:35
24. 2. 2015 08:26
24. 2. 2015 08:48
24. 2. 2015 09:22
24. 2. 2015 09:33
24. 2. 2015 09:56
24. 2. 2015 10:18
24. 2. 2015 11:15
24. 2. 2015 14:26
24. 2. 2015 14:49
24. 2. 2015 16:02
24. 2. 2015 16:02
24. 2. 2015 16:11
24. 2. 2015 17:31
24. 2. 2015 18:30
24. 2. 2015 20:21
25. 2. 2015 20:22
25. 2. 2015 20:40
26. 2. 2015 02:05
24. 2. 2015 21:01
24. 2. 2015 10:06
23. 2. 2015 19:55
23. 2. 2015 20:34
24. 2. 2015 08:01
24. 2. 2015 08:51
24. 2. 2015 09:44
24. 2. 2015 10:16
24. 2. 2015 11:00
24. 2. 2015 14:25
24. 2. 2015 16:00
23. 2. 2015 10:58
23. 2. 2015 11:08
23. 2. 2015 12:30
24. 2. 2015 10:01
23. 2. 2015 09:22
23. 2. 2015 09:26
23. 2. 2015 10:31
23. 2. 2015 12:19
23. 2. 2015 12:50
23. 2. 2015 13:09
23. 2. 2015 13:16
23. 2. 2015 15:55
23. 2. 2015 16:02
23. 2. 2015 13:23
23. 2. 2015 13:45
23. 2. 2015 13:57
23. 2. 2015 14:20
23. 2. 2015 14:42
23. 2. 2015 14:54
23. 2. 2015 14:54
23. 2. 2015 11:11
23. 2. 2015 20:18
Avatar - CHerokee
23. 2. 2015 08:42
kabria
Do skupiny roadsterů bych ještě přidal Porsche Boxster. Z4 i SLK jsou krásná autíčka, ale už by potřebovala modernizaci. Downsizing v této mimořádné třídě nepovažuju za šťastný, aspoň že právě Boxster a SLK nabízí atmosférické motory.
Rozbalit vlákno
86
Avatar - Honza Mička
23. 2. 2015 08:46
Re: kabria
No jo, máte pravdu :-).
23. 2. 2015 08:59
Re: kabria
Já bych odtamtud vyhodil všechny a nechal jenom SLK a Z4. Kabriolet s plátěnou střechou je pro mně o dost jiná kategorie. Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit
auto na 3 měsíce v roce...
a k motorizaci? pro ženskou, naprosto v pohodě. Pro chlapa to auto stejně moc není...
Avatar - CHerokee
23. 2. 2015 09:05
Re: kabria
Kabrio je jako motorka... buď k tomu máš vztah nebo ne.

Pokud dotyčná má ráda auta a kupuje si je pro radost z jízdy, tak proč ne.
23. 2. 2015 09:14
Re: kabria
Rád bych poznal nějakou, co si kupuje Z4 nebo SLK:)
Abychom si rozumněli, nemyslím, že by kabriolet nebyl pro chlapa. Jen tyhle menší kousky mi přijdou typicky ženské...
Avatar - Ozzman
23. 2. 2015 09:38
Re: kabria
Ženská nejsem, ale Z4ka by mi jako druhy auto vubec nevadila, ani to, že je to čtyřválec :-) Přijde mi to méně dámské auto, než třeba různé malé kabria od Peugeotu, nebo i taková MX5 >:-[]
Avatar - Honza Mička
23. 2. 2015 09:07
Re: kabria
Já bych so asi z fleku koupil SLK. Bylo by mi jedno, co si kdo myslí, to auto má prostě styl :-)
Avatar - Bubáq
23. 2. 2015 09:45
Re: kabria
SLK má sousedka... :-) . A moc jí to v ní sluší.... >:-[]
Avatar - Honza Mička
23. 2. 2015 09:49
Re: kabria
Vzpomínám si na test SLK 200, to byla taková pohodovka, červená, AMG paket, 180 koní, manuál... V tom se člověk nikam nehnal a vůbec mu to nevadilo :-)
23. 2. 2015 09:56
Re: kabria
Tak pokud chce spíš zákazník jen možnost větru ve vlasech, proč ne. Pokud si chce aspoň trošku zajezdit je to pasé ;-)
Avatar - Honza Mička
23. 2. 2015 10:02
Re: kabria
No, kdybych si chtěl zajezdit, koupím MX-5. Vím, má to teď spousta lidí, ale to taky o něčem vypovídá :-) . Velký výkon je vám k ničemu, když ho auto neumí efektivně využít, na to je naopak Mazda machr ;-)
23. 2. 2015 10:15
Re: kabria
A já bych i MX-5 rozumněl, jen trocha výkonu navíc by byla fajn ;-)
23. 2. 2015 16:45
Re: kabria
MX-5 je hitovka v Europe. V USA je to rydzo babske auto + pre duhovu skupinku.
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 2. 2015 17:30
Re: kabria
I prd, v USa má úplně stejný status jako v Evropě - stylovka pro holky i hračka pro nadšence. Kdyby v tom v americe jezdily jen holky a bukanýři, tak pak nechápu, proč by právě z USA pocházeli výrobci těch nejlepších performance dílů na MX... ;-)
23. 2. 2015 18:21
Re: kabria
Prošel jsem si teď asi pět žebříčků "nejvíce gay auto" a ve všech byla Mazda Miata :-) :-) :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 2. 2015 19:34
Re: kabria
tak si projeď ještě něco jako top affordable sports car nebo tak něco :-)
23. 2. 2015 20:35
Re: kabria
a co to má společného s tím, jestli je to chápáno jako 4procentní auto?
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2015 08:05
Re: kabria
No kolega nahoře psal, že v Evropě to je hitovka, ale v USA je to RYZE čtyřprocentní a babské auto, a to RYZE je samozřejmě blbost...
24. 2. 2015 08:56
Re: kabria
To je asi takhle: kolik potkáš chlapů v TTčku, v New Beetle, v Peugeotu RCZ? Jsou to RYZE babské auta? Ryze ne, ale skoro:)
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2015 14:29
Re: kabria
Nějak ti nevím, ale v MX-5 těch chlapů potkávám rozhodně víc, než v TT a řadově víc, než v Beetlu...
Avatar - white label
24. 2. 2015 14:45
Re: kabria
Nevzpomínám si, že bych někdy potkal "babu" za volantem TTéčka, to už spíš ve velkém SUV typu Q7 apod. Nová doba, malé "baby" ve velkých kárách... ;-)
Avatar - CHerokee
23. 2. 2015 12:04
Re: kabria
Za peníze testovaného vozu buď atmosférický SLK 350 (a kousek od AMG V8) nebo Boxstera.
Avatar - Ji/Ri
24. 2. 2015 13:21
Re: kabria
Jak to myslíš s tím větrem ve vlasech? ? ? >:D
Avatar - jazva
24. 2. 2015 13:54
Re: kabria
žeby parochňa? >:D >:D >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 2. 2015 09:26
Re: kabria
3 měsíce v roce :-O Nechtěls to napsat naopak? Tohle plat možná o bazénu, ale o kabrioletu rozhodně ne..
23. 2. 2015 10:29
Re: kabria
máš pravdu, ale asi to bolo myslené obrazne. Aj u nás sa dá s kabrio dnes jazdiť od apríla do októbra (samo, podľa počasia), ale kabrio nie je o raciu, tak nemá zmysel to prepočítavať na mesiace.
23. 2. 2015 10:38
Re: kabria
Platí stále, že poměrově se nejvíc otevřených aut v Evropě prodá v UK? ;-)
23. 2. 2015 11:20
Re: kabria
tak oni v jukej nemajú leto ale ani zimu
23. 2. 2015 11:57
Re: kabria
A asi i o trochu víc dní s deštěm :-)
23. 2. 2015 12:05
Re: kabria
šak na to je tam tá plátenka (dáždnik na kolesách)
24. 2. 2015 08:57
Re: kabria
neplatí, nejvíc se jich prodá v Německu.
Avatar - wakantanka
24. 2. 2015 13:34
Re: kabria
Ak zovšeobecníme, tak Anglánov by som ako bernú mincu nebral. Oni sa tam bežne kúpali na juhu v atlantiku a keď som tam v dobrej viere skočil tiež, skoro som zamrzol >:D Ale je zas pravda že v GB je dlhá tradícia športových roadsterov, resp. kabrioletov a hneď ako trošku vyjde slnko idú strechy dole. >:D
23. 2. 2015 10:55
Re: kabria
Proč jen tři měsíce? Dokáži pochopit, že někdo nechce plátno, když to pak parkuje na ulici. Ale dá se s ním jezdit po celý rok.
23. 2. 2015 12:10
Re: kabria
S plátnem u nas v poho celoročně ;-)
23. 2. 2015 13:27
Re: kabria
Poslední dobou jsou v Čechách tak kruté zimy, že se dají pomalu celé projezdit bez střechy. :-) To už se spíš v létě člověk potřebuje chránit před usmažením. A nerad jezdím s otevřenou střechou ve městě.

Na pevných mě štve, že typicky nejdou otevírat za jízdy (dokud si člověk nepohraje s řídící jednotkou), protože se odklápí celé víko kufru a je na něm třetí brzdové světlo, které musí být za jízdy vidět.
23. 2. 2015 15:23
Re: kabria
Vidíš, když jsem jezdil posledním SL ani jsem to nevyzkoušel... ;-)
23. 2. 2015 18:34
Re: kabria
U SL to nejde. Stejně tak nemám rád, že musím po celou dobu držet spínač. I to vyřeší drobný zásah.
23. 2. 2015 15:36
Re: kabria
Hadrová střecha vypadá dobře první rok. Potkáváš hodně kabrioletů s plátěnou střechou
v zimě? Plátěná střecha láká k vykradení auta. Nejezdil bych s ní do myčky. Prostě za mně samé mínusy.
Donedávna nebyl problém koupit hardtop pro většinu plátěných kabrioletů, dneska už se to prakticky nevidí...
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 2. 2015 17:33
Re: kabria
Všechno mýty a pověry. Stačí impregnovat a nemusíš se bát ani myčky ani vyšisování. Že by se nenabízely hardtopy jako doplněk k softtopům jsem si taky nevšim...
23. 2. 2015 18:25
Re: kabria
Najdi mi hardtop k Jaguaru XK, k E-type, k Mercedes Benz E cabrio, k šestkovému BMW... Známému vybrali auto v Chorvatsku, prořízli plátěnou střechu, nechal bys stát hadráka přes noc venku? A jestli stačí impregnovat tak to asi nikdo nedělá...
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2015 08:07
Re: kabria
XK ho má jen od Ardenu: [odkaz]

Ale E-Type ho měl tovární: [odkaz]

Na velké čtyřsedadlové kabriolety se hardtopy zpravidla nedělají. Jinak s kabriem jsem párkrát v noci ve městě parkoval, ale parkování na ulici mi je nepříjemné u každého auta. A obtížnost rozbití okna vs. prořezání střechy je imho dosti stejně lehká, takže další mýtus...

Vím že spousta kluků parkovalo na ulici běžně a nikdo jim střechy neřezal...
24. 2. 2015 08:47
Re: kabria
To je ale předchozí model Jaguaru XK, starý 12 let.
24. 2. 2015 08:59
Re: kabria
Vandalismus, další důvod. Stačí ožrala s nožem a udělat do střechy díru trvá tři sekundy... Ne,nikdo mi to nevymluví, plech, plech, plech. Ideálně SL, nevěřím, že jsem to napsal:)
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2015 14:31
Re: kabria
Už se ti někdo prošel po kapotě? Trvá to tak sekundu až dvě.. Ani nůž nemusí mít >:-[] Jako v tomhle se principielně shodnem, taky mi nepřipadá optimání parkovat kabrio u krajnice, ale že by každé kabrio nutně muselo po měsící u krajnici být rozžezané, zvandalizované a vykradené je totální blbost.
24. 2. 2015 15:58
Re: kabria
Samozřejmě, že ne. Ale řetěz je tak silný, jako je jeho nejslabší článek. Už nevím jak bych to napsal jinak...
btw. já samozřejmě chápu, že o Mazdu MX-5 z roku 1999 nemáš strach, nebo ne takový, jako kdyby sis koupil nový kabriolet za 1,5M...
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2015 18:41
Re: kabria
Když máš 1,5M na kabriolet, máš i na garáž nebo parkování ve dvoře. Ale i tady platí to samé - nemyslím si, že kabrio za 1,5M ponechané na ulici by lákalo vandaly zásadně víc/míň, než něco jiného nového za 1,5M...

O Mazdu už strach nemám, protože ji nemám >:D
24. 2. 2015 20:11
Re: kabria
Pokud nebydlíš v centru velkoměsta.
24. 2. 2015 20:15
Re: kabria
ale ty i když máš garáž, tak jezdíš do nákupních center, jdeš do divadla, do kina, prostě někdy to auto stojí venku na cestě a nenaděláš s tím nic...
Avatar - Enthusiastic.driver
25. 2. 2015 08:29
Re: kabria
Tak to už je trochu paranoia, nemyslíš? To už pak to auto leda vozit v boxu z neprůstřelného skla na plaťáku za dodávkou...
25. 2. 2015 08:49
Re: kabria
Jsi snad v divadle každý den osm hodin? Nakonec mi můžou auto i ukrást z garáže. Je to jen o pravděpodobnosti. I kdybych používal jen jedno auto, před obchody nastojí za týden možná dvě hodiny, zato doma to bude dobrých sto a velkou část z toho za tmy.
Avatar - Bully_
25. 2. 2015 08:35
Re: kabria
Wawris:
ale, a co za nastupce sis poridil, jestli to neni tajne? :-)
24. 2. 2015 08:26
Re: kabria
Na kabriolety, ne roadstery, snad hardtopy nikdy nějak nebyly, ne? Alespoň si nepamatuji hardtop na tak velký kabriolet, jako je 6, nebo E.
24. 2. 2015 08:48
Re: kabria
Jak vidíš, na předchozí model Jaguaru XK byly. Dokonce byly hardtopy na G-classe.
24. 2. 2015 09:22
Re: kabria
Na XK tovární snad nebyl. Bavíme se tu snad o továrních, ne?

Hardtopy se dělají myslím i na Hummer, nebo Wrangler. Není problém udělat velký hardtop, jen píši, že si nepamatuji, že bych viděl hardtop na tak velké kabriolety (tovární). Jediný kabriolet s továrním hardtopem, který si vybavuji, je 911. A Porsche hardtop pro poslední generaci nenabízí, to skončilo s 997 (Boxster je na tom stejně).
24. 2. 2015 09:33
Re: kabria
Ne, mně je úplně jedno, kdo ho dělá, hlavně, že nějaký je:) Protože pak by to pro mně mělo nějaký smysl. To je jako bavit se jenom o továrním tuningu a říct, že když není, tak že se zbytek nepočítá:) Protože jen tak pro zajímavost, neexistuje žádný tuning pro Lexus IS 250. Ani turbo kit, ani kompresor. Prý je to z důvodu vysoké komprese motoru či co.
Ale to je OT.
Avatar - plzenaak
24. 2. 2015 09:56
Re: kabria
Hardtop je jenom krám co ti překáží v garáži. Parkoval jsem MX-5ku dva roky na ulici a nikdy nic. Vandal ti spíš objede novou Oktávku než pidi roadster. Kdyby se to náhodou stalo, tak od čeho jsou pojišťovny ;-) .
24. 2. 2015 10:18
Re: kabria
To je samozřejmě věcí názoru. Já si myslím, že určitě drží teplo víc než hadra v zimě. A taky ho ten hardtop chrání před povětrnostními vlivy a počasím. No prostě, hardtop na kabriolet s hadrovou střechou - u mně dobrý.
24. 2. 2015 11:15
Re: kabria
Možná o něco hůř izoluje, ale že by izolovala tak špatně, aby mi vevnitř byla zima? Musím se zeptat, jel jsi vůbec nějakým moderním kabrioletem s plátěnou střechou? Dnes dokáží slušně izolovat i hluk. Když pominu, že venku nerad parkuji jakékoli auto, z hlediska povětrnostních vlivů bych měl strach tak z krup (ty umí nadělat paseku i na plechu) a z větší vrstvy mokrého sněhu.
24. 2. 2015 14:26
Re: kabria
Hele to mi zní jako řeči stavitelů dřevostaveb. Že už v tom není žádný rozdíl, že to nikdo nepozná, atd. Já jsem holt za klasické materiály:)
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2015 14:34
Re: kabria
Mig: Měl by sis ty mýty zbořit, kabriolety obvykle topí jak zběsilé, spíš budeš mít tendenci si to plátno sundat, než aby ses balil do deky...
Avatar - white label
24. 2. 2015 14:49
Re: kabria
Plátěné střechy kabrioletů/roadsterů dnes a kdysi je rozdíl "jaksviňa". Materiály a jejich vlastnosti/schopnosti se mění, ale předsudky evidentně zůstávají...
24. 2. 2015 16:02
Re: kabria
chlapci nepřesvědčujte mně o pi.čo.vinách. Ráno, po mrazivé noci, v čem bude větší zima, v autě s plechovou nebo s hadrovou střechou? Dá se plechová střecha prořezat?
nesnažte se mi namluvit, že je vlastně úplně jedno, jestli mám plechovou skládací střechu,
nebo hadrovou... Opravdu když je to tak jedno nechápu, proč celoročně potkávám kabriolety s plechovou střechou, ale ty s hadrovou jenom v létě...
24. 2. 2015 16:02
Re: kabria
Takže nejel? Nebudu tvrdit, že plátno je plech, ale pokrok upřít nelze.
24. 2. 2015 16:11
Re: kabria
Kolik potkáváš plátěných kabrioletů v zimě? Samozřejmě, že nejel. Všechny kabriolety jsem pro manželku vždycky vybíral s plechem a ani by mně nenapadlo to dělat jinak...
Stačí se podívat po pěti letech, jak ta střecha vypadá... prostě matná, hnusná hadra.
Následná prodejnost, čeho se zbavíš rychleji, hadráku, nebo CC? Prostě a jednoduše,
je to jako přesvědčovat mně, že nafta už je dneska skoro jako benzín.
24. 2. 2015 17:31
Re: kabria
V provozu si zase tolik aut nevšímám. Nepřijde mi však, že by byl nějaký podstatný rozdíl mezi plechovými a plátěnými skládačkami. Ale bydlím více na jihu. Nedělá mi problém jezdit bez střechy v teplotách pod deset stupňů. A znám větší "blázny" (jako jednoho, který bydlí v Kanadě a jezdí celou zimu bez střechy). Řešit, v kterém autě bude chladněji (v obou bude chladno), mi přijde pošetilé. Něco jiného je, když bydlíš v místech, kde se solí. To se také mohu vyprdnout na to jezdit něčím lepším.

Už jsem "hadrák" prodávat a problém jsem neměl. Auto má střechu, jakou má. Když ho chci, tak to nebude hrát takovou roli. Problém plechových pro mne je, že bývají neskladné - čím větší je kabina, tím spíš bude z auta nevzhledná obludka. Nekoupím kabriolet, který se mi nelíbí. A jak jsem už napsal, nejde s nimi typicky hýbat za jízdy. K tomu jsou typicky pomalejší. Pro mne je značný rozdíl mezi zpomalit na 50 km/h na 10 vteřin a zastavit na 20 vteřin.
24. 2. 2015 18:30
Re: kabria
No vidíš, mně se Z4 líbí moc. A hýbání se střechou za jízdy? To fakt tak spěcháš? Když spěchám, tak jedu se střechou nahoře, když ne, a jízdu si užívám, tak klidně zastavím...
Btw. měl jsi ten kabriolet někdy jako hlavní auto?
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 2. 2015 18:51
Re: kabria
Migu, v čem bude větší teplo po 2 kilometrech, v malém dieselovém supermini nebo benzínovém hadráku? Jako sorry, ale plechové auto za noc promrzne prakticky stejně, jako hadraplán...

Píšeš ať tě nepřesvědčujem, ale ty narozdíl od nás máš nulovou zkušenost, čímž to je opravdu vysoce vtipné :-)

Jestli máš po pěti letech ze střechy hadru, tak se o ní špatně staráš a tečka.

Prodejnost je dosti závislá na modelu, neřekl bych, že u sezonních sportovních aut neprodáš, protože to má hadru. Ano, je hodně lidí, pro které je CC výhoda, ale taky je nemálo těch, kteří mají auto jako druhé/třetí/čtvrté a chtějí hadru...

Ad hýbání se střechou. Víš co bylo na MX-5 jednou z nejlepších a zároveň nejhorších věcí? Že šla střecha natáhnout/shodit pouhým natáhnutím ruky, kdykoliv, a během cca 7 sekund. Po přesednutí do čehokoliv jiného mě nutnost zastavit, zatáhnout rukáv a čekat, než se elektromotory dají do práce, děsně štvala... ;-)
24. 2. 2015 20:21
Re: kabria
Je fakt humorné, jak se mně snažíš přesvědčit o takové hovadině... stačí se projet po městě, kabriolet s hadrovou střechou potkám dvakrát za zimu a všichni se dívají, co to jede za magora... s plechovou střechou si tě nikdo ani nevšimne.
Manželka má třetí CC (aktuálně tu Z4) a vím, že hadraplán bych prostě nechtěl ani náhodou. stačí se podívat, ta hadra je tam jak pěst na oko
[odkaz]–_Frontansich… />
A víš co? Nemusím kousnout do ho... abych věděl, že to je ho... Dyť i ta MX5 vypadá daleko líp s plechem
[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
25. 2. 2015 08:28
Re: kabria
No, každý si může udělat obrázek sám, jestli je relevantnější reálná zkušenost s kabrioletem nebo vyvozování reality z počítání kabrioletů jezdících v zimě >:D

Co se líbí víc, je už záležitostí každého soudruha, ale ty tu prostě plácáš kraviny založené na nějaké tvojí vymyšlené představě.
25. 2. 2015 20:22
Re: kabria
Podívej se, až si někdy koupíš trošku dražší auto, tak poznáš, co je lidská závist. Že budeš radši parkovat dál od vchodu, ať si nějaký blb s favoritem neotvírá dveře "nedopatřením" do těch tvojich. Anebo ti ukopne zrcátko, jen tak pro zábavu. Žes něco takového nezažil s Mazdou z roku 99 neznamená, že bys ji nezažil s novou Z4kou...
Avatar - white label
25. 2. 2015 20:40
Re: kabria
Dyť psal, že už tu Mazdu nemá, Onassisu... ;-)
26. 2. 2015 02:05
Re: kabria
Asi proto jsem použil minulý čas, Einsteine...
24. 2. 2015 21:01
Re: kabria
Mně se také Z4 líbí. I SL (mám k němu výhrady, ale ty nemají nic společného se střechou). Ale to jsou roadstery, nemají zrovna velkou (dlouhou) kabinu.

Nejde o spěchání, jde o překážení ostatním. Plátno spíš stihnu stáhnout na světlech a když to nestihnu, mohu normálně odjet. Na okresce nemusím hledat místo, kde bych mohl bezpečně stát, a je menší pravděpodobnost, že mě někdo dojede. Atp. A těch 20 vteřin čekání mi připadá nekonečných (i 10 je dlouhých, když čekáš na automatiku). :-)

Ne. Jsem spíš na kupé a kabriolety se mi zase tolik nelíbí (na rozdíl od roadsterů). A cestovních roadsterů, nebo pro mne pěkných kabrioletů, není mnoho. SL je asi nejsilnější hráč. Mezi sportovními auty je to zajímavější, ale sportovní auto jako hlavní?
24. 2. 2015 10:06
Re: kabria
Pak se ti otevírá více možností včetně výroby na zakázku. A nemám ponětí, jak se vyvíjí trh s aftermarket hardtopy. Mé podezření je, že o ně není moc velký zájem. Dnešní "hadrák" bez problémů vydrží celoroční provoz. Když se o střechu nebudeš správně starat, tak ti odejde i při výhradně letním provozu. A kvůli zlodějům bych hardtop neinstaloval - to by mě mohli milovat.
23. 2. 2015 19:55
Re: kabria
Těžko říct, jak se o to lidé starají. Plátno si žádá své, stejně jako každý jiný materiál v autě. Mně nemohl rozříznout střechu, tak mi pro změnu rozbil okno. A některé plátěné střechy jsou hybridní konstrukce - když je rozřízneš, najdeš plechy. Ale ano, může to lákat, proto jsem to vzpomenul už v prvním příspěvku. Do myčky nejezdím ani s kupé.
23. 2. 2015 20:34
Re: kabria
Technický dotaz: co stojí okýnko a co stojí nová střecha?
24. 2. 2015 08:01
Re: kabria
Na to jsem nezapomněl a plechy ve střeše sice zabrání prořezání se do interiéru, ale nic nezmění na tom, že budeš mít rozřezanou střechu. Faktorem je tu však pojištění a v mém případě to neskončilo okénkem, vyřádil se pěkně na interiéru (asi jsem mu neudělal radost tím, že v autě nic cenného nenechávám) a škoda šla do statisíců.
24. 2. 2015 08:51
Re: kabria
Tak normální zloděj hodí dovnitř cihlu, vybere, co se dá a zdrhá. Ten tvůj si dal tu práci a začal demolovat interiér? Takových moc není.
téhle větě nerozumím:
"zabrání prořezání se do interiéru, ale nic nezmění na tom, že budeš mít rozřezanou střechu. "
plechy na střeše zabrání prořezání se do interiéru, ale stejně je budeš mít rozřezané? kdo řeže plechovou střechu?:-)
Odhaduju, že nová hadra na šestkovém kabrio nebo éčko bude tak za 100 tisíc plus... a druhý major auto obvykle nepojišťuje...
24. 2. 2015 09:44
Re: kabria
Nevím, jestli bych to nazval námahou, zabralo mu to možná deset vteřin, pokud měl ostrý nůž. Někteří jedinci jsou divní.

Píši o hybridní střeše, která je navenek plátěná, ale pod plátnem je kovová. Pro zloděje bude úplně stejně lákavá jako plátěná a svou chybu si uvědomí až poté, co ti ji rozřeže. Sice se ti střechou neprořeže dovnitř, ale rozřezaná bude.

Co se pojistek týče, mně jedna kryje všechna auta.
24. 2. 2015 10:16
Re: kabria
Které auto má tu hybridní střechu? Jakože má střechu á la Z4, jen potaženou ještě látkou?
24. 2. 2015 11:00
Re: kabria
911. Pod plátnem má magnéziové plechy. Není to úplně stejné jako pevná skládací střecha, jen potažená látkou, to by ta konstrukce nepřinášela žádnou výhodu. Měly by tam být pro větší pevnost, lepší izolaci (pod plechy je další izolační materiál) a pro vytvarování střechy, aby byla co nejblíže kupé. Výsledek je, že se mi to auto víc líbí se střechou nahoře než dole. :-) A se střechou mohu manipulovat i za jízdy. :yes:
24. 2. 2015 14:25
Re: kabria
aha 911 cabrio. tak to se mně netýká. Když 911 tak coupé, když Porsche cabrio, tak Boxster. A když mermomocí Porsche s otevřenou střechou, tak Targa:)
24. 2. 2015 16:00
Re: kabria
Boxster by ji měl mít také. A je to roadster, ne cabrio. Střešní díl Targy by měl být obdobné konstrukce, ale to jsme už jinde.
23. 2. 2015 10:58
Re: kabria
To plati tak u planenej strechy, u kovovej ide o celorocne auta...

Taky ford focus cc ma 1500 kg bez mody znizovania hmotnosti, 2+2, vyhrievane sedadla, 500 l kufor..., kde su tie casy, ked vyrobcovia kabrioletov este premyslali... Keby to malo nasledovnika, bol by to predajny trhak, pretoze nepoznam kabriolet pod milion, co by bol taky prakticky/uzitkovy/pouzitelny...

Dnes je asi najpodobnejsie zmysluplna opel cascada, tak ale ta ma 1,7 tony...
23. 2. 2015 11:08
Re: kabria
Těch 500 litrů měl ale se střechou nahoře, že?
23. 2. 2015 12:30
Re: kabria
Jasne, so strechou dole asi 230 l.

Chcel som len podotknut, ze ten focus cc je s nesklopenou strechou plnohodnotne celorocne kupe, v ktorom sa nudzovo na par desiatok km odvezu vzadu aj dve nizsie osoby (na rozdiel od audi tt, mazda mx5, gt86, kde zadne sedacky nie su alebo su tak na aktovku) a v lete je to dvojmiestny kabriolet so sklopenou strechou... Mame ho v rodine, je to parada...

Prave taketo auta mi chybaju, malokto si moze dnes dovolit cisto dvojmiestne auto s platenou strechou na tie "3" mesiace v roku, ani ako jazdenka to nedava zmysel, aspon teda u nas...
Avatar - plzenaak
24. 2. 2015 10:01
Re: kabria
Když kupuješ aute bez střechy, tak to nebude kvůli kufru. Proto praktická kabria už skoro nikdo nedělá. Každý chce od auta hezký svezení a aby to dobře vypadalo.
Avatar - hedvin
23. 2. 2015 08:49
Motorový prostor
Ten malej motor vypadá srandovně pod tou velkou kapotou
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2015 09:22
Za 1,65 mio.
nedává testovaná konfigurace vedle Boxsteru absolutně žádný smysl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - eLzyx
23. 2. 2015 09:26
osmikvalt?
stále se ukazuje, že vyšší počet kvaltů charakter motoru nenarovná. Čtyřválce :no:
Rozbalit vlákno
14
23. 2. 2015 10:31
Re: osmikvalt?
to je len medzikrok, trojvalec bude mať viac "charakteru"
Avatar - iudex
23. 2. 2015 12:19
Re: osmikvalt?
Aj by som sa zasmial, keby v tom nebol značný kus pravdepodobnosti. 8-s
Avatar - Dinar
23. 2. 2015 12:50
Re: osmikvalt?
Nechápu proč by měla hranice mezi "motorem, který lze brát vážně" a "něčím k smíchu" vést zrovna mezi čtyřválcem a tříválcem. Máš nebo máte, (protože tento nonsens ;-) je celkem rozšířený) pro to nějaké zdůvodnění? Z hlediska charakteru ve smyslu chuti jít do otáček nebo gradace výkonu nevidím žádný rozdíl daný jedním válcem navíc, z hlediska zvuku je na tom tříválec o stejném objemu líp, zní určitě sportovněji a rozhodně připomíná šestiválec více než to svede kterýkoliv čtyřválec. Čtyřválec (aktuálně vyráběný) s charakterním zvukem neznám, pokud má nějaké auto snesitelný (z hlediska charakteru) zvuk, pak je to čistě práce výfuku.
Avatar - fOE
23. 2. 2015 13:09
Re: osmikvalt?
:yes:
A jen dodam ze do Z4 jsou pro mne jak r3 tak r4 jednoduse spatne. V necem mensim (z1/z2?) proc ne a tam prave kvuli zvuku bych nemel problem ani s r3.
Avatar - Dinar
23. 2. 2015 13:16
Re: osmikvalt?
Souhlas, roadster za 1,6 mega by ani v ekoéře neměl jezdit na menším motoru než šestiválci. Problém Z4 je, že neví kde stojí, jestli chce konkurovat plnotučným roadsterům typu boxsteru nebo stylovým kupé s technikou nižší střední typu audi TT. Není to pořádně ani jedno.
Nejspíš to došlo i bmw, tak bude Z4 posunuta směrem k větším GTčkům a dole bude malý roadster s plátnem. Do toho můžou tříhnrnek klidně šoupnout. ;-)
Avatar - fOE
23. 2. 2015 15:55
Re: osmikvalt?
Ten posun ke GTckum, bude konecne onen projekt s Toyotou a jeji chystanou, nejspise, suprou?
23. 2. 2015 16:02
Re: osmikvalt?
S plechovou střechou to bude vždycky kompromis, co se týče jízdních vlastností. Jsou to zkrátka dva metráky železa na špatném místě.
23. 2. 2015 13:23
Re: osmikvalt?
tak áno, argumenty máš, ale je stále rozdiel, či na teba šteká doga alebo čivava s megafónom.
Avatar - Dinar
23. 2. 2015 13:45
Re: osmikvalt?
To jako že čtyřválec je doga a tříválec čivava? >:D >:D To snad ne...
23. 2. 2015 13:57
Re: osmikvalt?
nekaz srandu, myšleno obecně, pri Z4 si chcem kúpiť aj právo na odpovede typu, mám z4 trojliter, šesťvalec. Že mám trojvalec pod liter sedí k môjmu smartu. Cítil by som sa divne keby som hovoril, že to má rovnaký motor, len iný výkon.
23. 2. 2015 14:20
Re: osmikvalt?
Takze do Z4 radeji dvoulitr ctyrvalec, nez dvoulitr trivalec?
23. 2. 2015 14:42
Re: osmikvalt?
ťažká otázka. V prvom rade 2 liter trojvalec je čistá teória, lebo trojvalce sa robia kvôli downslizingu, takže ak trojvalec, tak dostaneš plusmínus liter. Dnes si so štvorvalcom kupuješ aj akýtaký objem.
Jasná odpoveď: ja by som bral 4valec, aspoň by som nemusel 5 minút čakať, kým mi kľúče prestanú drnčať a o pár rokov budem so 4 valcom za frajera s veľkoobjemovým a mnohovalcovým motorom.
23. 2. 2015 14:54
Re: osmikvalt?
BMW aktualne nabizi 1.5 trivalec, ktery sice ma snizenou kultivovanost pri startovani a v nizsich otackach, ale zase to vyvazuje lepsim zvukem pri zatezi, coz je u sportaku dobra vlastnost.
Avatar - Dinar
23. 2. 2015 14:54
Re: osmikvalt?
Z hlediska downsizingu v třídách, kde běžnou motorizací býval šestiválec, a u sport. modelů tím tuplem, je přechod na čtyřválce úplně stejnou "výhrou" jako přechod na tříválce. Výše jsem to napsal, nevidím absolutně žádný důvod říkat, čtyřválec je ještě ok, tříválec už na prd, navíc, pokud bych se měl u toho zaklínat větami o charakteru, protože v tom případě je to právě opačně. Do sport modelu se tříválec hodí více než čtyřválec právě pro drsnější zvuk a lepší ochotu jít do otáček, čtyřválec je lepší volba pro běžnou konfekci, kde je nejlepším zvukovým projevem žádný zvuk, tj. co největší ticho. A pokud jde o objem, ano dvoulitrové tříválce nebudou, objem 1,5 litru je nejspíš optimum, jinými slovy není to jen záležitost 1,0 litru. Co jsem zatím slyšel 1,5 tříválec od bmw, určitě bych mu dal do roadsteru přednost před tím nijakým R4 motorem. A nakonec ani výkon není problém, v i8 umí R3 170kW.
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 2. 2015 09:28
Marné hledání ientity
Koukám, že se nic moc nezměnilo. Od roku 2010 si Z4 pamauju jako auto, které neví, jestli být roadster nebo GT, tak dělá raději špatně obojí... Jen toho stylu má asi pořád hodně...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
23. 2. 2015 12:54
Re: Marné hledání ientity
Naprostý souhlas, tahle generace Z4 vypadá skvěle, pořád, ale je to naprosto neuchopitelné auto, neumí pobavit ani komfortně dopravovat... :no:
23. 2. 2015 15:20
Re: Marné hledání ientity
kde jsou ty zlaté (V8) doby:

[odkaz]
23. 2. 2015 09:51
Technické údaje - proč neuvádíte převodovku
Měl bych podnět pro redaktory. Velice bych ocenil, kdybyste u testovaných aut do technických údajů na konci testu uváděli i specifikaci převodovkové skříně. Často se z testů dozvídáme, že převodovka může být totální zabiják vlastností daného motoru nebo naopak výborná skříň jako v tomto případě. Bližší specifikace v přehledu by určitě stála za to (automat/manuál, počet rychlostí, dvojspojka/CVT apod.). Podle mého se jedná o důležitější info než např. přehled nereálných papírových hodnot spotřeby.
Díky!!!
Rozbalit vlákno
3
23. 2. 2015 09:57
Re: Technické údaje - proč neuvádíte převodovku
Co je potřeba specifikovat víc než je popsáno v testu? 8°ZF...automat. ;-)
23. 2. 2015 10:14
Re: Technické údaje - proč neuvádíte převodovku
To je právě ono, je to napsáno v testu, ale není uvedeno v přehledu na konci. Technické údaje v přehledu na konci testu mají sloužit pro rychlou orientaci o dané specifikaci vozidla, aby lidé nemuseli zdlouhavě procházet a číst celý test :-!
23. 2. 2015 10:22
Re: Technické údaje - proč neuvádíte převodovku
Od tohou jsou představení vozu...naopak je test tím nejlepším, co se mohou v souhrnu čtenáři dozvědet.
23. 2. 2015 10:05
Motor je posunutý dozadu
Motor není zcela nad přední nápravou, jak je napsáno v článku, ale je asi ze 3/4 posunut za ní - v zájmu umístění těžiště vozu (je to vidět i na fotografii). U BMW bylo vždycky pozoruhodné, že to dělali i u sedanů - motor tady pak byl u novějších typů i z části (1/3) zkrytý pod čelním oknem. Proto pak bojovali nejen s jeho přístupností, ale i s vystužením přední čáti karoserie a s místem pro nohy na zadních sedadlech (zvláště u trojkové řady). Úporná snaha dostat těžiště doprostřed rozvoru náprav a co nejníže (např.kardanka "přibíhala" do difrenciálu tečně dole) už dnes polevila. Hlavní koncepční znaky BMW ustoupili pofidérnímu marketingu. Nakonec hezky popsané jízdní chování to také potvrzuje - a to jde o druh vozu, kde jde o to především a lze to snadněji udělat, než u sedanu, kde je omezení potřebou usadit 4 lidi.
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2015 11:11
Interiér
Kdo do toho interiéru dal proboha ten kus oranžové kůže? 8-s Vždyť se tam vůbec nehodí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - peV
23. 2. 2015 13:32
Pěkné čtení o nepěkných věcech
Podařený test, Honzo. Vlastně bych řekl, že test od testu úroveň stoupá. :yes:
Z popisu jízdních vlastností mám skoro pocit, že je to nebezpečné auto, ale tak hrozné to snad zase neni (?) Motoru škoda a za 1,7 mil absurdní...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Honza Mička
23. 2. 2015 14:23
Re: Pěkné čtení o nepěkných věcech
Dobrý den,

díky moc za komentář :-) .

Neřekl bych nebezpečné, jenom je k němu potřeba přistupovat jinak, než byste řekli při prvním setkání. Auto vypadá fakt hodně dravě, a kdyby tak i jezdilo, bylo by to fajn. Spíše mu ale vyhovuje volnější tempo, drifty na výjezdech ze zatáček moc nemusí.

Docela jsem zvědavý, jak pojede sDrive35is, to musí být masakt. Ale pokud bych se měl rozhodovat pro dvoulitr, asi bych skutečně vzal ten slabší. Pokud bych se chtěl prohánět rychle na po dálnici, nepotřebuji roadster, a těch 135 kW na okresky bohatě stačí.
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2015 16:00
kapota ako letisko
a pod nou vytuneny pidizvik so 4 valcami.... tak toto je ozaj zaujimava taktika

no ja volim radsej drahsi a zivocisnejsi f-type :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
23. 2. 2015 16:36
Re: kapota ako letisko
V jaky dilu need for speed je xf? >:-[]
24. 2. 2015 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 2. 2015 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
23. 2. 2015 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0