Novinky
Jo, řekněme na úrovni nějaké Carrery 4S... ale na druhou stranu, nevím proč by to nemohla zvládat i s foukaným šestiválcem, pořád to bude sporťák s motorem uprostřed, jízdní dynamika se nejspíš zlepší... tuctovka bych tomu úplně neříkal.
Přeplňování nemusí narušit okamžitou reakci. Je to o celkové konstrukci, kterou automobilka zvolí. Vícestupňové přeplňování turbem by už spousta řidičů nepoznala. Kompresor je v podstatě bez prodlevy a můžeme pokračovat.
Já osobně si nemyslím, že by ve sportovních vozech nemělo přeplňování co dělat. Jen je tomu třeba přizpůsobit jízdu. Ale pokud se podíváme do historie např. moto sportu a to na rallye nebo třeba i Formule tak si nemyslím, že by to nešlo. Jen je to prostě jiné, ale očividně i s tím přeplňováním lze dosahovat špičkových časů.
Pochopitelně je to zase o preferencích, každý chce něco jiného. A zcela jistě pro část řidičů by bylo přeplňování méně komfortní a méně vhodné. Ale zase ruku na srdce vy při tomto vycházíte z toho, že zákazníky podobných aut jsou jen ti, co ten potenciál využívají, ale tak to prostě v reálu není.
Většina zákazníků podobných sportovních vozů nejsou ti, co zkouší maxima na limitech, jezdí na okruzích, ale normální řidiči, kteří řídit ani neumí, ale mají na to si takové auto koupit, líbí se jim, tak si ho koupí a pak ho využívají na pár procent, umí tak akorát zmáčknout plyn na podlahu když je na dálnici, díky schopnostem auta (ne řidiče) bude vcelku rychlý.
Takže ano, pan hračička by asi hledal jinde.
Já osobně si nemyslím, že by ve sportovních vozech nemělo přeplňování co dělat. Jen je tomu třeba přizpůsobit jízdu. Ale pokud se podíváme do historie např. moto sportu a to na rallye nebo třeba i Formule tak si nemyslím, že by to nešlo. Jen je to prostě jiné, ale očividně i s tím přeplňováním lze dosahovat špičkových časů.
Pochopitelně je to zase o preferencích, každý chce něco jiného. A zcela jistě pro část řidičů by bylo přeplňování méně komfortní a méně vhodné. Ale zase ruku na srdce vy při tomto vycházíte z toho, že zákazníky podobných aut jsou jen ti, co ten potenciál využívají, ale tak to prostě v reálu není.
Většina zákazníků podobných sportovních vozů nejsou ti, co zkouší maxima na limitech, jezdí na okruzích, ale normální řidiči, kteří řídit ani neumí, ale mají na to si takové auto koupit, líbí se jim, tak si ho koupí a pak ho využívají na pár procent, umí tak akorát zmáčknout plyn na podlahu když je na dálnici, díky schopnostem auta (ne řidiče) bude vcelku rychlý.
Takže ano, pan hračička by asi hledal jinde.
Války diskutérů na internetu o tom co je a není vhodné a co je lepší a horší jsou sice zajímavé, ale naprosto nepodstatné. Rozhodující je to, co zákazníci koupi. A pokud někdo najde smysl v tom si tu R8 koupit s V6T tak proč ne.
Je jen dobře, že i v rodině sportovních a supersportovních vozů jsou tak rozmanité nabídky, protože to není tak dávno, co byl výběr poměrně malý.
Takže pokud se někomu bude zdát V6T verze málo, může sáhnout po budoucí V8T nebo po V10. Pokud někdo považuje R8 za podřadné auto, může si koupit cokoli jiného. Osobně bych asi V6T příliš nepreferoval, ale když bude, tak mne to urážet nebude.
Je jen dobře, že i v rodině sportovních a supersportovních vozů jsou tak rozmanité nabídky, protože to není tak dávno, co byl výběr poměrně malý.
Takže pokud se někomu bude zdát V6T verze málo, může sáhnout po budoucí V8T nebo po V10. Pokud někdo považuje R8 za podřadné auto, může si koupit cokoli jiného. Osobně bych asi V6T příliš nepreferoval, ale když bude, tak mne to urážet nebude.
Není úplně vyloučeno, že se R8 V6T dostane parametry na úroveň 911 Turbo... a pak se ty argumenty, proč je 911 Turbo super a R8 ne budou hledat dost těžko.
V10 jsem v R8 nejel...jen v S8. Ale bude ho škoda. A přeplňovaný jednotky? Tím zkazí radost místnímu Honda clubu, co tu minulý týden vydával tragický zprávy o neřízeným vývoji u Lord of rings 😉
Aby V6T měla 560 hp a V10 610 hp nedává moc logiku. Pokud V6T bude, tak půjde na nějaký běžný výkon 450-500hp a to dnes na třídu supersportů nestačí. Ta podle mě dnes začíná na těch cca 600hp a v budoucnu je možné, že V10 bude mít problém se v této lize udržet, protože spirála výkonů rozpoutaná turby se blíží spíše k 700hp a to by asi pak museli pokrýt 4.0 TFSI. 911Turbo podle mě z třídy supersportů začíná pomalu "vypadávat" a i proto staví Porsche nový model nad 911 s motorem uprostřed a osmiválcem aby mělo plnohodnotného zástupce.
Ano, R8 V10 je supersport, R8 V8 je sportovní auto. Pokud bude nějaká verze R8 V6T, tak to zase bude sportovní auto a vrcholná verze V10 bude zase supersport. Úplně stejně jako je 911 Carrera sportovní auto a 911 Turbo je supersport. A jestli bude i verze R8 na baterky, tak to nebude ani sportovní auto, ani supersport, ale eko-zdechlina. Máš s tím nějaký problém?
Je docela možné, že Turbo S (5,5 mega) bude dražší i než GT3 RS. Prostě cena podle výkonu.
Vzhledem k tomu, že u nové generace R8 snížili světlou výšku (tuším o 3cm), tak s tím všestranným GT to možná nebude moc easy.
Vzhledem k tomu, že u nové generace R8 snížili světlou výšku (tuším o 3cm), tak s tím všestranným GT to možná nebude moc easy.
Nic proti 911 turbo, ale já považuji za vrchol řady 911 atmosféry GT3 nebo nyní GT3 RS. Ano GT4 bude set sakra hodně "vyhovující", myslím, že už GTS nemá do ideálu daleko.
Vykonovy rozdil tam je, to je jasne, ale stejne tak vahovy. Koni tak o 30% vice a vahy tak o 50%. Soudruzi z NDR asi nekde udelali chybu. NS da stavajici R8 V8 tak nekde okolo 7:56 a ta Cupra nekde okolo 7:58. Na dnesni dobu a moderni supersport je to proste hodne bidna hodnota. Ta V8 tam proste nema co delat
Ale proč se připravovat o okamžitou odezvu na plyn a o zvuk atmo V8? Od lepší dynamiky je zde V10. S přeplňováním problém nemám u malých čtyřválcových motorů v běžném sedanu nebo kombi jasná volba, než upocená atmosféra, která se škrábe někam na 150-200 hp a nadělá u toho leda kravál tak stejné výkonné turbo je jednoznačně daleko uživatelsky příjemnější. U sportovního auta s výkonem 400hp+, kde si navíc mohu zvolit i variantu 600hp+ je turbo zbytečnost a jenom kazí ideální odezvy již tak dostatečně výkonného motoru.
Stačí si poslechnout poslední rozhovory s lidmi z Audi, Porsche nebo Ferrari (Röhrl, Preuninger etc.) a jasně z nich vyplývá, že přeplňování je pro sportovní auta jenom z nouze ctnost, která není potřeba proto, aby sportovní auta byla sportovnější, ale proto, aby prostě automobilky neplatily pokuty.
Stačí si poslechnout poslední rozhovory s lidmi z Audi, Porsche nebo Ferrari (Röhrl, Preuninger etc.) a jasně z nich vyplývá, že přeplňování je pro sportovní auta jenom z nouze ctnost, která není potřeba proto, aby sportovní auta byla sportovnější, ale proto, aby prostě automobilky neplatily pokuty.
bude jednoznačně krok špatným směrem. R8 V8 plnila roli konkurenta běžných verzí 911 a tuto roli zvládala s přehledem. Atmosférická V8 i přes nijak oslnivé max. výkony je zcela přiměřená motorizace a ve spojení s manuálem a zvláště ve spyderu něco, co dokáže upokojit 99,9% řidičů protože na víc stejně nemají dovednosti. S turbo V6 to bude tuctovka (pokud na něj dojde, všechny ty zprávy jsou dost zmatené a jediná jistota je v tuto chvíli jen V10).
Tady přece nejde vo srovnání aut ale vo ukázku že ten atmo V8 je pro novinku modelovýho roku 2-16 prostě slabej
Jestli seš fanda atmosferickej osmiválců dnešní jasnou volbou je [odkaz] :yes:
Jestli seš fanda atmosferickej osmiválců dnešní jasnou volbou je [odkaz] :yes:
Dalsi jezdec casu z NR. Kdyz uz na tu hloupou hru pristoupim a zacnu srovnavat nesrovnatelne (protoze silne pochybuju, ze si nekdo nekdy koupil byt jen jeden supersport kvuli tomu, ze byl o par vterin rychlejsi nez konkurencni supersport) tak je dulezite si vsimnout co byla ona cupra zac. Auto bez klimy, oblepenyma sparama a na semislickoch (udelaji klidne 15-20s na kolo). Tomu rikam srovnavat hrusky a jablka ze i topper by se mohl ucit. 😄
Hele vtipný je to vždycky jen chvilku, pak už fakt trapný a když mi tak řikáš denně tak vyloženě ubohý
Velká limuzína Alpina B6 s 600 koníkama a 800 Nm by pro malý lehký R8 V8 byla zbytečně silnej soupeř. K tý pasuje spíš ta Cupra >😒]
Velká limuzína Alpina B6 s 600 koníkama a 800 Nm by pro malý lehký R8 V8 byla zbytečně silnej soupeř. K tý pasuje spíš ta Cupra >😒]
si trapna :-!
Ale kludne si ju mozes kupit a za usetrene love ju daj upravit tvojej oblubenej Alpine na 600+ PS >😁 >😁 >😁 >😁
Ale kludne si ju mozes kupit a za usetrene love ju daj upravit tvojej oblubenej Alpine na 600+ PS >😁 >😁 >😁 >😁
Jako že dokud neuvidíš mýho ptáka na vlastní oči tak ti bude strašit v hlavě? No tos mě dostal :yes: >😁
Tak tady eště jedna R8 s 285 koněma vyvinutá zřejmě speciálně pro vás dva >😒]
[odkaz]
Tak tady eště jedna R8 s 285 koněma vyvinutá zřejmě speciálně pro vás dva >😒]
[odkaz]
Držím úroveň A8. Řeči tvého kmene, kdy motáš A8 v jedné větě a R8 ve druhé už v druhém příspěvku moc nerozumím.
nie, este stale 😄 zatial nemam dokazy potvrdzujuce tvoju verziu a dovtedy to berem po starom 😄 toz, dobru nocku 😉
To upřednostňování audi před Porsche mi přijde hodně smutný ale asi se to dalo čekat. Dík za info ale co teda ty a nafta do R8? 😉
No vdyť řikám že bez diskuze bude fungovat naprosto bez problémů! 😄
Nemluv vo E-klasse nebo 5. Drž úroveň A8
Já nediskutoval jestli to audi připravuje já se ptal co bys naftě do R8 řek ty?
Nemluv vo E-klasse nebo 5. Drž úroveň A8
Já nediskutoval jestli to audi připravuje já se ptal co bys naftě do R8 řek ty?
no vidis 😉
Takisto aj pohonne ustrojenstvo R 18 e-tron quattro je "povedene" 😉
Ale dam ti taky moj pohlad do buducnosti ovplyvneny informaciami, ktore som pozbieral na roznych miestach a poskladal si z nich zatial sice nie uplny, ale slusny obrazok😒br /> Tento rok, by mal byť pre R 18 posledny a aj pre Audi v LeMans. Patrilo by sa to este na rozlucku vyhrat, aby sa mohla zrodit dalsia legenda z legendy - R 18 v cestnej verzii.
Ta je zatial v planoch na 2016 / 17... - no a 1 z verzii pohonu je - ano - nafta+hybrid.
Koncern uz dlhsie chce naskocit do F1 - vela veci k tomu smeruje, tie spory Audi / Porsche o platformy niesu jedine - urcite bola na stole otazka kto pojde do F1 a kto ostane v LeMans a vypada tak, ze uz sa rozhodlo, tentokrat v prospech Audi pre F1.
toto ber ako moju hypotezu, sice poskladanu z dielcich informacii pozbieranych aj z doveryhodnych zdrojov ( aj z ust vysokopostavenych ludi v Audi ), realita ale moze byt vseliaka...Ved cas ukaze 😉
Edit: - vidim tvoj edit... - R8 a nafta - skor nie...
Takisto aj pohonne ustrojenstvo R 18 e-tron quattro je "povedene" 😉
Ale dam ti taky moj pohlad do buducnosti ovplyvneny informaciami, ktore som pozbieral na roznych miestach a poskladal si z nich zatial sice nie uplny, ale slusny obrazok😒br /> Tento rok, by mal byť pre R 18 posledny a aj pre Audi v LeMans. Patrilo by sa to este na rozlucku vyhrat, aby sa mohla zrodit dalsia legenda z legendy - R 18 v cestnej verzii.
Ta je zatial v planoch na 2016 / 17... - no a 1 z verzii pohonu je - ano - nafta+hybrid.
Koncern uz dlhsie chce naskocit do F1 - vela veci k tomu smeruje, tie spory Audi / Porsche o platformy niesu jedine - urcite bola na stole otazka kto pojde do F1 a kto ostane v LeMans a vypada tak, ze uz sa rozhodlo, tentokrat v prospech Audi pre F1.
toto ber ako moju hypotezu, sice poskladanu z dielcich informacii pozbieranych aj z doveryhodnych zdrojov ( aj z ust vysokopostavenych ludi v Audi ), realita ale moze byt vseliaka...Ved cas ukaze 😉
Edit: - vidim tvoj edit... - R8 a nafta - skor nie...
A proč by neměla A8 fungovat s 2.0 TDI? Já bych si takovou motorizaci nikdy nezvolil, ale podstatné není jestli tam je motor co se mi nelíbí, ale jestli tam jsou motory co se mi líbí. A 2.0 TDI v A8 (asi dříve v A6) jistě bude fungovat stejně jako funguje už dva nebo kolik roků čtyřválcový diesel v S-klasse, E-klasse nebo 5er, z mého pohledu blbě a nevhodně, ale asi jsou kupci, co o to mají zájem.
A diesel v R8, zkus najít jeden jediný odkaz na prohlášení Audi, že něco takového připravuje, spekulace Foktu nebo jiným sloupkařů samozřejmě nepočítám. Jediné co Audi u R8 potvrdilo, jsou dvě výkonové verze V10.
A diesel v R8, zkus najít jeden jediný odkaz na prohlášení Audi, že něco takového připravuje, spekulace Foktu nebo jiným sloupkařů samozřejmě nepočítám. Jediné co Audi u R8 potvrdilo, jsou dvě výkonové verze V10.
Opytam sa takto:
Bol by podla teba zaujimavy v dnesnej RS3 motor R5 turbo, keby nemal take historicke uspechy vo svete motorsportu ? 😉
...
Bol by podla teba zaujimavy v dnesnej RS3 motor R5 turbo, keby nemal take historicke uspechy vo svete motorsportu ? 😉
...
Máš pravdu, 2.0 TDI v A8 bude bez diskuzí bez problémů fungovat 😄
No tak sou Gallardo a Huracan klony audi a ne vobráceně. Neni to úplně jedno? 😉
Ty nejspíš patříš k těm kterejm by normální v R8 přišla i ta nafta žejo? >😒]
No tak sou Gallardo a Huracan klony audi a ne vobráceně. Neni to úplně jedno? 😉
Ty nejspíš patříš k těm kterejm by normální v R8 přišla i ta nafta žejo? >😒]
Jistěže je jen jedna, ale přístup (více výkonových stupňů) může použít kdokoliv.
A s tím klonem to lze říci i přesně naopak, motor od Audi, převodovka od Audi a podvozek ladilo Porsche s Audi. Takže kluci italský udělali hezký design.
A s tím klonem to lze říci i přesně naopak, motor od Audi, převodovka od Audi a podvozek ladilo Porsche s Audi. Takže kluci italský udělali hezký design.
No snad přesně vobráceně! Po tom toužíš ty a vyhrožuješ že pudeš chlastat když tam ten motor nebude >😒]
Fakt bych chtěl vidět reakce vás 2 kdyby podobnej motor příští rok dorazil do novýho McLarenu Ferrari nebo třeba jen votevřený verze LFA >😁
No nic když po tom tak toužíte tak vám přeju co nejvíc srovnávaček s Leonem Cupra a dalšíma rovnocenejma soupeřema 😄
Fakt bych chtěl vidět reakce vás 2 kdyby podobnej motor příští rok dorazil do novýho McLarenu Ferrari nebo třeba jen votevřený verze LFA >😁
No nic když po tom tak toužíte tak vám přeju co nejvíc srovnávaček s Leonem Cupra a dalšíma rovnocenejma soupeřema 😄
Takze po tom tuzis ? Aby Audi po vzore Medaku dalo R4 naftu do lux. limuziny ? >😁
Na to si zase ty budes musiet nejaky cas pockat - pokial neurobia ten "prevratny" R4 s kulturou chodu V6/V8...A aj to slubuju, ze ak nebudu spokojni, tak ho tam proste nedaju a urobia radsej este lepsiu a uspornejsiu v6.
A k tomu V8 atmo do "F488" >😁 - vid Ham 23:46 - viac sa to hadam vysvetlit ani neda... :-!
Edit: zo 4.2-ky uz dostali 450 PS - teda 331 Kw.
V novom modeli by ju este tak symbolicky pristeklili na cca 460 PS a to by uz aj tvoj kriticky postoj mohlo maaaalinko obmäkcit. 😉
Na to si zase ty budes musiet nejaky cas pockat - pokial neurobia ten "prevratny" R4 s kulturou chodu V6/V8...A aj to slubuju, ze ak nebudu spokojni, tak ho tam proste nedaju a urobia radsej este lepsiu a uspornejsiu v6.
A k tomu V8 atmo do "F488" >😁 - vid Ham 23:46 - viac sa to hadam vysvetlit ani neda... :-!
Edit: zo 4.2-ky uz dostali 450 PS - teda 331 Kw.
V novom modeli by ju este tak symbolicky pristeklili na cca 460 PS a to by uz aj tvoj kriticky postoj mohlo maaaalinko obmäkcit. 😉
Sorry ale 911 je jen jedna. A R8 je zase jen klon Lamba. To už tam můžeš dát tu naftu vo který některý magoři prej fakt uvažujou >😒]
Atmosferickejch 316kW je do auta typu Ferrari 488 modelovýho roku 2016 prostě žalostně málo. Drtivě víc má už i Corvette. Že to s Hamem odmítáte nechcete vidět slyšet na tom nic nemění. Abych ti to řek tvym jazykem: Je to asi jako 2.0 TDI v A8 😉
Určitě je výhoda možnost vybrat si úroveň výkonu, která vyhovuje jak u 911, tak u R8. Konec konců 911 na této skutečnosti postavila kariéru nejprodávanějšího sporťáku a tu šíři motorizací dovedla do neskutečné šířky, někomu vyhoví základ s 350hp a nevadí mu, že má problém na dálnici s přemotorovanými sedany, někdo holt potřebuje mít číslíčko na papíru a pod 500hp nejde i kdyby neuměl zatočit. Ve výsledku 911 pokrývá obrovské spektrum chutí a to je jistě výhoda. A R8 se snažila v podstatě o totéž, co bude v nové generaci se ještě uvidí.
nemam s tym najmensi problem, "sklenicku" fakt len vynimocne 😉
A o akom Low-ende tu tliachas ? Ved keby aj - myslim, ze trovna McL sa chysta vypustit svoj "entry-model" - 500, - teda s 500 PS. Takze to kludne chapem a vela potencialnych zakaznikov tiez. Skor mi to prijde nefer voci tym, ktori na V8 vyslovene cakaju, lebo im charakterovo a vykonovo moze vyhovovat.
A o akom Low-ende tu tliachas ? Ved keby aj - myslim, ze trovna McL sa chysta vypustit svoj "entry-model" - 500, - teda s 500 PS. Takze to kludne chapem a vela potencialnych zakaznikov tiez. Skor mi to prijde nefer voci tym, ktori na V8 vyslovene cakaju, lebo im charakterovo a vykonovo moze vyhovovat.
Tipuju že budeš muset eště chvíli abstinovat 😄
Ale to jak vobhajuteje v dnešní době do auta typu R8 tenhle starej motor je neuvěřitelný. Představuju si co s Hamem řikáte kdyby se takovej low-end objevil v příštim McLarenu nebo Ferrari >😒]
Ale to jak vobhajuteje v dnešní době do auta typu R8 tenhle starej motor je neuvěřitelný. Představuju si co s Hamem řikáte kdyby se takovej low-end objevil v příštim McLarenu nebo Ferrari >😒]
V8 začíná cca. na 3... a nejsem si jistý, že v takovém autě všichni nutně musí mít výbavu za další mega.
odozvou ???
To snad ani nemyslis vazne. Je mi ctou napisat, ze najviac odjazdenych Audi motorov mam prave s V8 4.2 atmo, v XY verziach. Ta v R8 je pila v tom plnom slova zmysle, hladna po otackach, s okamzitymi reakciami !
Ako zakladny motor by bola stale genialne minimalne optimum !
Neviem - treba ti vysvetlovat, ze V10 bude mat asi trosku iny zvuk nez V8 ? 8-s
Je mi z toho celeho smutno. To, ze V10 bude po novom naladena az na hodnotu v Huracane je sice pekne, ale V8-icky boli uplne v pohode pre 99% vodicov co si to auto kupili - presne ako HAM pise hore !
Toz, ak sa v Zeneve neukaze V8, vypiju za nu "sklenku hořalky" 😢
To snad ani nemyslis vazne. Je mi ctou napisat, ze najviac odjazdenych Audi motorov mam prave s V8 4.2 atmo, v XY verziach. Ta v R8 je pila v tom plnom slova zmysle, hladna po otackach, s okamzitymi reakciami !
Ako zakladny motor by bola stale genialne minimalne optimum !
Neviem - treba ti vysvetlovat, ze V10 bude mat asi trosku iny zvuk nez V8 ? 8-s
Je mi z toho celeho smutno. To, ze V10 bude po novom naladena az na hodnotu v Huracane je sice pekne, ale V8-icky boli uplne v pohode pre 99% vodicov co si to auto kupili - presne ako HAM pise hore !
Toz, ak sa v Zeneve neukaze V8, vypiju za nu "sklenku hořalky" 😢
Je otázka, jestli někomu přeplňování chybělo a co mu chybělo, co mu nedokázal dát atmosférický motor. Pokud někdo miluje turbodmychadlem přeplňované motory minulosti, nic takového stejně už nedostane. Jejich charakteristické vlastnosti jsou vnímány jako nežádoucí. Vůbec mi nevadilo GT-R, nebo MP4-12C. Teď se pomalu přidává Ferrari, kdo ví, jak dlouho vydrží Lamborghini, a po pravdě mám obavy, jak naladí přeplňovanou Carreru, pokud k tomu dojde, jestli nebude jen Turbem pro chudší, nebo jestli se jim podaří zachovat, co mám rád na Caymanu. Malou ukázku máme u Panamery a ohromen nejsem. Emisní normy nám motory dusí a my si ještě do aut budeme strkat tlumiče v podobě turbín a kompresorů - zvuk je pro mne celkem důležitý.
Když vstoupil do hry McLaren, tak jsem měl pocit zisku, došlo k obohacení trhu. Teď takový pocit nemám. Spíš mám obavy, že zkazí něco dobrého.
Když vstoupil do hry McLaren, tak jsem měl pocit zisku, došlo k obohacení trhu. Teď takový pocit nemám. Spíš mám obavy, že zkazí něco dobrého.
I kdyby se V6 Turbo prodavalo jako housky na krame, tak to jeste neznamena, ze budou zakaznici nadseni. Muzou to byt laici, kteri koukaji akorat na vykon a zrychleni, pripadne ti, kteri si nemuzou/nechteji dovolit silnejsi model.
Jenže výběr nebyl nikdy. Před pár lety by zase mohl milovník turba říkat, že není výběr, protože vše jsou atmosféry. Nyní je to tak půl napůl a asi se to časem přesune ve prospěch přeplňování.
Stejně tak před x-lety mohli milovníci karburátorů řikat, že už není výběr, protože vše má vstřikování. To je prostě vývoj (ne vždy k lepšímu).
Stejně tak před x-lety mohli milovníci karburátorů řikat, že už není výběr, protože vše má vstřikování. To je prostě vývoj (ne vždy k lepšímu).
Tak to je jenom otázka jak si definovat měřítka, co ještě ano a co už ne. Výkonem by se tam v minulé generaci 458, R8, Gallarda etc. nějak vešlo. Na druhou stranu je možné, říci výkony se posunuly, nejsou žádné hypersporty a jediné supersporty dneška jsou LaF, P1, 918 a vymalováno. 😄
Závodění však není v první řadě o zábavě - je o vyhrávání. A ne každému jde o časy. Problém je v tom, že dochází místa, kde by "pan hračička" mohl hledat. Nemám nic proti přeplňování jako takovému, ale nelíbí se mi, že se pomalu dostáváme do bodu, kdy nebude na výběr.
Dle mě je V8 velká škoda, ale chápu důvody, proč ji chtějí nahradit menší V6 Turbo - emise a přívětivost k řidiči.
3-4 roky zpět na nějaké akci Audi měli R8 V8 a Audi TTRS ( atmo V8 4,2L 420koní vs 2,5 pětiválec 340 koní) a kluci od Audi říkaly, že většina lidí, co s tím jela, měla lepší pocit z TTRS, protože se jim mnohem snáze řídila a hlavně nebyla náročná na řidičské chyby - třeba řazení v ideálních otáčkách. V profesionálních rukách, kor na okruhu, by ta R8 byla o dost rychlejší než TTRS, ale u běžného řidiče to bylo přesně naopak.
Něco takového se dá očekávat i od nové přeplnované V6 Turbo v R8 - výkon a kroutící moment prakticky kdykoliv.
Hodně lidí tu řeší absolutní výkon a že na okruhu bude lepší to a nebo to proti atmo V8, ale to auto bylo o úplně něčem jiném. Pokud mi půjde o to mít to nejrychlejší za dané peníze, tak jdu asi do Atomu nebo Radicalu a nebo něčeho takového. Případně něco jako F Italia, ale na rozdíl od R8 ta auta nejsou příjemná mimo okruh.
Mám osobní zkušenost s Porche 997, 991, Ferrari F430 a Audi R8 ( jak V8- manual, tak V10 - robotizovaná) a z jmenovaných bylo nejpohodlnější a řidičsky nejzajímavější právě R8 ( a to ta verze s manuálem, to jsem si užíval každou zatáčku, podřazování před ní apod).
R8 byla primárně jako univerzál proti Porche 911 ( a například verze V8 je levnější než Porche 911 991 4S ) a tuto roli plnila na jedničku.
R8 s V6 Turbo již nebude tak zajímavá, vyjímečná, bude chybět okamžitá odezva na plyn a reálně spotřeba nového motoru nebude nižší, navíc v nové R8 již pravděpodobně neuvidíme manuální převodovku...
A ani bych se nedivil, že nové R8 s V6 bude víc konkurovat Cayman ( kor s nějakým turbokitem).
3-4 roky zpět na nějaké akci Audi měli R8 V8 a Audi TTRS ( atmo V8 4,2L 420koní vs 2,5 pětiválec 340 koní) a kluci od Audi říkaly, že většina lidí, co s tím jela, měla lepší pocit z TTRS, protože se jim mnohem snáze řídila a hlavně nebyla náročná na řidičské chyby - třeba řazení v ideálních otáčkách. V profesionálních rukách, kor na okruhu, by ta R8 byla o dost rychlejší než TTRS, ale u běžného řidiče to bylo přesně naopak.
Něco takového se dá očekávat i od nové přeplnované V6 Turbo v R8 - výkon a kroutící moment prakticky kdykoliv.
Hodně lidí tu řeší absolutní výkon a že na okruhu bude lepší to a nebo to proti atmo V8, ale to auto bylo o úplně něčem jiném. Pokud mi půjde o to mít to nejrychlejší za dané peníze, tak jdu asi do Atomu nebo Radicalu a nebo něčeho takového. Případně něco jako F Italia, ale na rozdíl od R8 ta auta nejsou příjemná mimo okruh.
Mám osobní zkušenost s Porche 997, 991, Ferrari F430 a Audi R8 ( jak V8- manual, tak V10 - robotizovaná) a z jmenovaných bylo nejpohodlnější a řidičsky nejzajímavější právě R8 ( a to ta verze s manuálem, to jsem si užíval každou zatáčku, podřazování před ní apod).
R8 byla primárně jako univerzál proti Porche 911 ( a například verze V8 je levnější než Porche 911 991 4S ) a tuto roli plnila na jedničku.
R8 s V6 Turbo již nebude tak zajímavá, vyjímečná, bude chybět okamžitá odezva na plyn a reálně spotřeba nového motoru nebude nižší, navíc v nové R8 již pravděpodobně neuvidíme manuální převodovku...
A ani bych se nedivil, že nové R8 s V6 bude víc konkurovat Cayman ( kor s nějakým turbokitem).
Turbo je rychlé, efektivní, na silnici je to naprostý zabiják, ale pokud se na to díváš z pohledu sportovních aut, aut pro zábavu, nebo dokonce závodních aut, tak to není vrchol. Od toho mají GTx (RS). Co se ceny týče, i "obyčejná" Carrera S se dá vyhnat na více než 200 tisíc € ceníkových, pokud si dobře pamatuji (to máš asi 100 tisíc € příplatků). Turbo S je tak drahé, protože je dobře vybavené.
Z pohledu automobilového puristy ano, jinak je ale vrchol řady (i cenový) turbo (GT3 RS nevím kolik stojí, ale to je limitka).
R8 V6T zřejmě u R8 vrchol nebude. Těm, co nebudou hledat supersport, ale spíš všestranné GT, by ta V6T mohla sednout...
R8 V6T zřejmě u R8 vrchol nebude. Těm, co nebudou hledat supersport, ale spíš všestranné GT, by ta V6T mohla sednout...
Je dost pravděpodobný že V6T bude mít lepší dynamiku než V8 atmo a to dokonce vo dost což je v autě typu R8 dost zásadní parametr. Takže asi neni vo čem
Protože ten motor je na novej supersport modelovýho roku 2-16 prostě slabej. Charaktere odezvu i zvuk má stejně horší než V10. Co ti připadá jako bomba v A5 neni totéž ve Ferrari McLarenu nebo Lambu
Nesrovnával bych ale tahle stará V8 jako novinka do supersportu modelovýho roku 2016 slabá je. Myslim že prvnim faceliftu pude pryč
GT-R? Jasně, každej vyžaduje od výkonnýho auta něco jinýho. Srovnávat Cupru s R8 může jen ten, kdo nejel oběma, nebo si neumí přiznat rozdíl mezi 420HP V8 a foukanou R4 s o víc než 100HP míň. 😉
Taky bych dal přednost V8, nic proti, beru že to je krok špatným směrem. Zároveň bych ale neřekl, že třeba 911 je díky šestiválci (příp. s turbem) špatné auto nebo tuctovka. Ale dobře, já bych si taky nekoupil auto za 3M+, pro mě je nějaký Cayman GT4 jako hračka plně vyhovující, tak asi nedokážu tuhle kategorii úplně fundovaně hodnotit.
Jakou válku míníš? Diskuze o tom, že jednoduše nelze nahradit okamžitou a u sportovního auta tolik potřebnou odezvu jednotky na pohyb plynovýho pedálu je zcela relevantní a Ham. má naprostou pravdu...
Já jsem jel R8 jen s osmiválcem a nemyslím, že by tím motorem nějak strádala. V takovém aventadoru jsem dal plný plyn zhruba třikrát za čtyřista km, co jsem s ním najel, a to ještě jen na dvojku max. trojku a na pár vteřin. Na okruhu bude V8 R8ce na špičku segmentu nějaký výkon chybět, ale v reálném životě je i ta V8 v pohodě, to auto je skutečný sporťák i přes ta kolečka na kapotě. 😉
Me je predstava sestivalcove R8 sympaticka. Precijen od V8 supersportu s motorem uprostred clovek ocekaval mnoho a v mnoha srovnavackach se to mnoho u V8 R8 spis nedostavilo. S V6 bude "min na ocich" a vykonama spis prekvapi nez aby nenaplnila ocekavani. Takova NSX z Ingolstadtu.
Jen skoda toho atmosferickeho plneni samozrejme, atmo V8 bude pro takove auto vzdy vhodnejsi nez turbo V6.
Jen skoda toho atmosferickeho plneni samozrejme, atmo V8 bude pro takove auto vzdy vhodnejsi nez turbo V6.
Mluvilo se o tom, že by mohli na vybraných trzích nabízet přeplňovaný šestiválec vedle atmosférických jednotek. Což jsem četl jako v EU kvůli pokutám.
Jo, vypadá to, že turbený šestiválec nahradí osmiválec, turbený osmiválec nahradí desetiválec, a nejspíš jak říkáš, s faceliftem. 😉
Neumím to posoudit, ale pokud má někdo 4-4,5M na V6T verzi, což v podsatě R8 V8 stála s výbavou, tak zase tak chudý nebude, ale pořád mu může chybět ten 1-2 miliony na něco lepšího. Nebo prostě se mu to auto jen líbí a více neřeší.
Ta V8 je na bezne silnice nevyuzitelna a na okruhu to jede stejne rychle jak dnesni moderni a to budou prichazet rychlejsi. Te V8 neni skoda, za tyhle penize radsi GTR 😉