Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej elektromobilů loni v Evropské unii rostl o polovinu, v Česku o čtvrtinu

Prodej elektromobilů a hybridních vozů v Evropě loni stoupl o polovinu na 97.791 aut. Česko zaznamenalo růst o 23 procent na 588 prodaných vozidel. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu na základě údajů evropského sdružení výrobců ACEA.
Zpět na článek
23. 2. 2015 22:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 2. 2015 18:43
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 2. 2015 09:29
23. 2. 2015 18:02
Z mála se vždycky roste o hodně procent
Ale s tím, jak budou přicházet nové modely a lepší technika, tak se jich bude prodávat víc a víc.. A já se těšim, až jednou svýho nafťáka vyměnim za elektro :yes:
Rozbalit vlákno
7
23. 2. 2015 18:16
Re: Z mála se vždycky roste o hodně procent
nejvetsi boom prodeje elektromobilu nastane az s vetsi vystabbou verejnych dobijecich stanic, v tu dobu o elektru zacnou uvazovat i bezni zakaznici kterym je tak nejak jedno co je v aute za motor
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 2. 2015 22:46
Re: Z mála se vždycky roste o hodně procent
Ludia sa skratka nevedia zmierit s tym, ze svet okolo nich sa meni.

Ze manualne prevodovky su mrtve, ze diesel v osobakoch je druh urceny na vymretie, ze Tesla je dolezitejsia a technicky vyspelejsia ako napr. Veyron.... Ze pokrok nezastavis.

Pani, klasicke spalovacie motory su pisacie stroje nasej doby. Po pisacich strojoch dnes ani pes nestekne...
24. 2. 2015 10:02
Re: JEDEEEEM, NESTAVÍME MÁME ZPOŽDĚNÍ !!
jj
[odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
24. 2. 2015 00:43
Re: JEDEEEEM, NESTAVÍME MÁME ZPOŽDĚNÍ !!
Naprostý souhlas. O tomhle jsme debatili tady již vícekrát. ČEZko je s počtem rychlodobíječek žalostně zaostalé. Na D1 není ani jedna což vzhledem k tomu, že se jedná o páteřovou komunikaci ČR mluví za vše. A to pomyslete, že jsme malá země s velkou hustotou dopravní inrastruktury a osídlení a prakticky nulovými zdroji fosilních paliv pro automobily. Jestli ČR není ideální kandidát pro masové používání elektromobilů, pak už nikdo. Navíc elektřinu ještě vyvážíme...
Já se moc těším až budu mít elektromobil, ale u nás doba ještě neuzrála. ;-\
24. 2. 2015 10:10
Re: JEDEEEEM, NESTAVÍME MÁME ZPOŽDĚNÍ !!
Elektromobily mají stále stejné a konstatní problémy.

- cenu;
- žalostný dojezd na jedno nabití;
- dlouhou dobu nabíjení.

Až vyřeší dva z těchto problémů, nastane jejich opravdový boom. Do té doby se o nějakém citelném rozšíření nebude dát mluvit.
24. 2. 2015 10:41
Re: JEDEEEEM, NESTAVÍME MÁME ZPOŽDĚNÍ !!
zalostny dojezd trapi kolik? 5% ridicu? ano cena je vyssi, ale taky klesa zhruba stejnym tempem jako se % zvysuji prodeje elektromobilu, tam kde se cena benzinaku/nafraku zvetsije stale nakladnejsim vyvojem prave tech motoru, tam cena elektromobilu klesa na snizujici se cene baterii, abytek tech aut je to same a stejne drahe, a dlouha doba nabijeni? jo doma ze zasuvky se to nabiji vecnost, ale rychlonabijecky pomale opravdu nejsou, navic elektromobil se nabiji hlavne v dobe kdy by stejne stal, nebo ty s autem jezdis nonstop 24hodine denne, 365 dni v roce? co dela tvoje auto kdys ho zaparkujes a nepouzivas? rekl bych ze to same co auta nas vsech ostatnich, tedy jen stoji a nic nedela ;-) kdesto elektromobil v te chvili muze co? no cerpat energii ;-)
24. 2. 2015 10:47
Re: JEDEEEEM, NESTAVÍME MÁME ZPOŽDĚNÍ !!
Opět jsi nepochopil. Opět reaguješ zcela zcestně.

Znovu, opakuji. Ty mnou výše vypsané problémy utváří komplexní dojem. Nedá se z toho vypíchnout jeden, hloupě okomentovat a jít na další. Ty tři problémy utváří celek v podobě elektromobilu. A ten má svoji jasnou funkci, kterou právě ty problémy zásadně ovlivňují. Zkus to tak brát - pochopit.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 2. 2015 18:43
Tesla v EU predala viac aut ako Audi...
...predalo modelu A7 ci BMW rady 6

Zdroj: [odkaz]

a to je vysledok, ktory dost napoveda o buducich trendoch.

Edit po 5 palcoch dolu:

Presne toto som cakal, preto som titulok prispevku stylizoval takto.

Bud je na tomto fore zastup blbeckov, ktori si neprecitaju CELY prispevok, alebo armada debilov, ktori nesuhlasia s realnymi datami, inymi slovami s tym, ze 1+1=2.

Alebo zeby sedeli dvaja blbeckovia vedla seba?
Rozbalit vlákno
5
24. 2. 2015 08:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 2. 2015 11:46
Re: Tesla v EU predala viac aut ako Audi...
Problém je, že zamindrakovaný Blbeček si ty, jen ti to nedochází. Elektromobily prostě prohrály s benzínem. Nastuduj si historii. Od té doby se technologie změnila málo. Jediné co se změnilo, jsou masivní dotace. Až klekné EU a dotace, tak kleknou i elektromobily. A jestli někdo tleská tak nehoráznému utrácení NAŠÍCH peněz za nesmysly, tak pro to existuje název - vymytá ovce.
25. 2. 2015 07:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 2. 2015 09:54
Re: Tesla v EU predala viac aut ako Audi...
Jestli jsou tady "blbečkové" tak tě taky radím mezi ně. ;-\
24. 2. 2015 10:43
Re: Tesla v EU predala viac aut ako Audi...
palcu si nevsimej, ja je ignoruju jak z pohledu jake jsem dostal, tak z pohledu ktere bych mohl dat :-) povazuju to za zbytecne kliknuti
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2015 20:03
nuz napriklad v nemecku
si clovek nemoze nevsimnut poziciu EV soulu.... v januari najpredavanejsi nenemecky elektromobil v nemecku ;-) ( zahanbil aj leaf a teslu ) .... a 4-ty najpredavanejsi elektromobil v krajine.... uvidime ako to pojde dalej ale zda sa ze soul ma v nemecku dobre nasliapnute... osobne elektromobily nemusim ale soul patri k tym s lepsim dojazdom a aj za relativne prijatelnu cenu voci elektrickej konkurencii ... tak mozno preto ma v nemecku uspech ... nefandim elektrike ako pohonu ale EV soulu drzat palce budem :yes:
Rozbalit vlákno
2
24. 2. 2015 01:49
Re: nuz napriklad v nemecku
Ten Soul EV je úplný terno co? Tak a teď fakta >:D
Kia Soul EV - dojezd 212km - dobíjení 18h - cena 850 000kč
Nissan Leaf - dojezd 199km - dobíjení 12h - cena 715 000kč
VW e-Golf - dojezd 190km - dobíjení 13h - cena 910 000kč

A na závěr budu citovat jeden tvůj starší příspěvek >:D
klasicky Soul je podla mna vyborne auto.... ale elektricky ten nestoji za nic bohuzial .. ako kazdy iny elektormobil je aj toto tiez k nicomu
24. 2. 2015 08:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 2. 2015 09:29
ako obyčajne
ak by to niekto myslel vážne, tak by už dávno boli vo všetkých mestách iba e-taxi alebo by existoval štátom alebo mestom dotovaný systém mestských e-áut (viem, že lastovičky sú). Nemusia jazdiť na dlhé trasy, sú fixované na jedno stanovisko, kým to tak nie je, je vidieť, že to nie je reálna eko snaha iba úradnícke ekodivadielko a snaha automobiliek nejak tomu tlaku uniknúť a niektoré si z toho neprirodzeného prostredia urobili biznis. Je absurdné, že sa robia e-športy, e-suv, keď najväčším problémom je dojazd a nabíjanie, pričom ťahať veľkú kravu je určite náročnejšie a čo urobí s kapacitou rýchla akcelerácia, vieme tiež. Sorry, že tu vypisujem niečo, čo už bolo stokrát napísané, ale...
Za mňa ak by sa zajtra prestali predávať spaľovacie motory a boli by iba el, nevadilo by mi to, pokiaľ by elká neboli také tragikomické a pokiaľ by nešlo iba o eko divadlo a zákulisné praktiky.
Rozbalit vlákno
21
24. 2. 2015 09:48
Re: ako obyčajne
Zážehové spalovací motory byly ze začátku taky mizerný a to platí i o vznětových motorech. Každá technologie potřebuje čas.
24. 2. 2015 09:58
Re: ako obyčajne
to áno a určite nebola kedysi benzínka na každom rohu ako dnes, s tým nemám žiadny problém, ale spôsob akým sa to zavádza je nešťastný.
24. 2. 2015 10:21
Re: ako obyčajne
A vidíš nějakou jinou cestu? Po elektromobilech je stále malá poptávka a jediné co může jejich vysokou cenu snížit jsou vyšší prodeje. Nemyslím si, že je podpora prodeje elektromobilů prostřednictvím dotací špatná. Je to investice do budoucnosti. Je třeba na to nahlížet v širším měřítku. 100x raději dotace na elektromobil než šrotovné na koupi nějakýho dieselu. Osobně se na boom elektromobilů docela těším. Vše je jen otázkou času. Bohužel zatím je reálně využitelných elektromobilů málo.
24. 2. 2015 11:31
Re: ako obyčajne
Navrhnúť cestu je ťažšie, ľahšie sa pindá :-)
Jedna vec je jasná, spôsob akým sa to robí, je asi ten najhorší.
Jeden konkrétny návrh som už povedal. Nech mestá (s podporou a tlakom štátu) zavedú povinnosť eltaxi. Bol by to slušný biznis na dodávku a malo by to zmysel, kde inde by elká mali začať ak nie v meste? Ľudia si zvyknú na elká a zistia, že je to paráda, keď to ide ticho a nesmrdí to a budú vidieť, že je to schopné prejsť z jedného konca prahy na druhý a späť. Taxi by nemalo problém dobíjať. A dobrý nápad je fakt aj verejná požičovňa hustá elko sieť v mestách, ale musí byť dotiahnutá tak, aby to nezlyhávalo na prkotinách typu, zrovna keď ho potrebujem, tak žiadny nie je voľný. A potom by sa dal zaviesť zákaz vjazdu spaľovacieho auta do centra miest v horizonte pár rokov, aby sa na to mohli všetci pripraviť. Jednoduché by to nebolo, lebo by si bojoval proti veterným mlynom, ale k väčším absurditám ako dnes by asi nedochádzalo. Ten začiatok musí byť cielený a koncentrovaný, tak sa dajú šetriť náklady a môže to byť funkčné. Pokiaľ sa v mestách dusíme, treba urobiť niečo rázne.
24. 2. 2015 11:54
Re: ako obyčajne
Ten tvůj "konkrétní" návrh je ale pěkná blbost. To ti se vší upřímností musím napsat. 8-s :no:

Jedna drobná poznámka, kdo to zaplatí?
24. 2. 2015 12:09
Re: ako obyčajne
No přece ten stejný člověk co teď platí dotace na elektromobily pro širokou veřejnost a ten někdo se jmenuje daňový poplatník. >:D :yes:
24. 2. 2015 12:13
Re: ako obyčajne
Ale tu sa nebavíme o čistom stole. Dotácie už bežia tak či tak (hádaj kto to platí), takže rešpektujem realitu a keď sa už vyhadzujú verejné prachy, tak aspoň zmysluplne. Prevádzku by platili ľudia normálne za cestovné, za požičovné, vstupný kapitál by musel ísť aj cez eu fondy, štát a mestá (dotácia na nabíjačky, na nákup parku) aj tak sa z eu fondov dotujú iné chobotiny. Tu sa nebavíme o ideálnom riešení, ale o tom, že keď už sa to musí dotovať, tak nie tak, ako dnes.
24. 2. 2015 12:18
Re: ako obyčajne
Tvoje řešení ve výsledku bude finančně mnohem víc nákladné než dotace na el. auto pro soukromou osobu. A to proto, že to co ty navrhuješ musí někdo provozovat, servisovat... atd a to stojí taky peníze (a na tomhle si někdo pěkně namastí kapsu). Soukromá osoba si už náklady na provoz a údržbu platí sama.
24. 2. 2015 12:39
Re: ako obyčajne
Možno áno, ale malo by to aspoň výsledok, teraz aj platíme, aj musíš elká hľadať lupou a sú rozlezené všelikade, len v mestách so smogom a nabíjačkami ich nevidíš. Značnú časť by platili súkromné osoby za taxovné a požičovné (cena by zahŕňala aj servis a pod. ako na dnešných taxi). Vytlačením bežných áut z centier by tiež stúpol záujem o el. O tom koľko peňazí ide teraz do el systému si tiež nerobím ilúzie. Rozhodne uznávam, že strieľam od pása, ale politici momentálne strieľajú od pása so zaviazanými očami.
24. 2. 2015 12:23
Re: ako obyčajne
To snad nemyslíš vážně. 8-s
24. 2. 2015 12:59
Re: ako obyčajne
Ja neznášam dotácie, ale keď vidím, že frčia aj tak a efekt takmer nulový, tak som niečo hodil do pléna. Ber to ako brejnstorming, nakoniec môže vypadnúť aj niečo dobré.
24. 2. 2015 11:48
Re: ako obyčajne
PŘESTAT TO DOTOVAT !!!
A pokud si proti, tak ja sekám elektrickou sekačkou a ne benzínovou. Budeš mi posílat 4000Kč měsičně ze svého nebo si jen ukecaná ovce, co si myslí, že rozdává z cizího?
24. 2. 2015 12:12
Re: ako obyčajne
Mě dotace elektromobilů opravdu nevadí. ;-) Myslím, že těch tunelů na prachy je víc a mnohem větších. Pořád je to smysluplnější a má to nějaký efekt než dotování Řecka. >:D
24. 2. 2015 13:06
Re: ako obyčajne
ak si reagoval na mňa (to vlákno je sakra dlhé) tak ja som proti dotáciám. Ale cesta bez dotácií dnes nie je možná (to akože by sa zrútil celý biznis s eu fondami?), bavíme sa o tom, ako z tých dotácií niečo vyťažiť.
24. 2. 2015 16:28
Re: ako obyčajne
pokud ti vadi dotace, tak proc tedy podporujes benzinova a naftova auta? vis kolik Cesky stat posila financi formou dotaci podnikum ktere se podileji nebo primo vyrabeji auta na benzin a naftu v CR? tak jen pro tvou predstavu za rok 2014 to bylo prez 2 miliardy korun ;-)

z EU se jeste pred 3 lety dala ziskat dotace na vystavbu benzinky

srotovne byla taky uzasna forma dotace, schvalne jaka auta ze si to ti lide kupovali ? zeby auta na kvantovej pohon? ne urciye ne, byli to benzinaky a naftaky ;-)

a ted bych prosil aby jsi me vyjmenoval jake dotace v CR existuji na elektomobily a v jake vysi byli vyplacene >:D zajiste jsi natolik zdatny v hledani techto informaci ze seznam ktery napises bude tak rozsahlej, ze nebude ani stacit misto
24. 2. 2015 17:11
Re: ako obyčajne
Buď to děláš zcela tendenčně a záměrně, nebo jsi jen hloupý.

Možná by bylo také fér povědět, že jen na dani z příjmu odvede ročně Škoda Auto téměř 3 miliardy korun, a to nemluvím o Hyundai v Nošovicích nebo TPCA v Kolíně. A nějaké desítky či stovky subdodavatelů automotive již nezmiňuji vůbec.

Takže ano, stát jim něco nasype, ale obratem se mu to násobně vrátí přímo, a nepřímo v tom, že zaměstnanci těchto firem nadále utrácejí své výplaty za zboží, které je dále vesele zdaněno, což je další příjem státní kasy. Tak daleko už nevidíš?

Tak jak je to s tebou?
24. 2. 2015 22:57
Re: ako obyčajne
Vy jste vážně takové jelito...? Sundejte si z očí klapky.
25. 2. 2015 07:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 2. 2015 07:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 2. 2015 08:58
Re: ako obyčajne
ja som proti dotáciám ako takým, či sú to eu fondy, dotácie eliek alebo benzínov, šrotovné a podobné nezmysly. Dotácie sú ilúziou bezodnej peňaženky, ktorá kriví realitu a vedie ku byrokracii, korupcii, lajdáctvu a nezmyselnému vyhadzovaniu peňazí.
25. 2. 2015 07:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.