Vše v textu je pravda, jen bych si jako majitel Cupry dovolil nesouhlasit s otáčkami na šestý převodový stupeň kdy motor točí rovných 2900 ot. a nikoli vámi uváděných 2550ot. A ten "kopanec" dle mého přijde ve 3000ot. a ne ve 2700ot. Tedy alespoň u mého auta. ;-)
V materiálech SEATu se k verzi ST píše "...the lower gears have short ratios, while the sixth gear has a high ratio for lower fuel consumption." takže je otázka, jak to myslí, jestli to higher ration se vztahuje k verzi HB nebo k čemu. Je klidně možné, že u kombajnu v DSG šestku "natáhli" oproti HB kvůli stlačení normované spotřeby (Golf GTI s DSG při 130 těch cca 2500 točí).
To v galerii nebude bílá, ale spešl světle šedá jen pro Cupru ("Dynamic!) za 21.600,- Kč.
Mě v galerii nejvíc zaujala fotka velkých děrovaných kotoučů (Brembo) [odkaz] , ale k tomu jsem se tu nic dalšího nedozvěděl.
A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Trochu mě překvapilo v textu, že si autor stěžuje na řazení DSG v zatáčce, když musí řadit o dva stupně dolů. Sám mám teda raději manuál (zatím, ta doba možná u auta nad 300 koní přijde), který je překvapivě v Meganu R.S. Cup i poměrně přesný, ale z toho co vím od lidí s DSG a jiným automatem (nebo co jsem párkrát řídil), a podle toho co mám zkušenosti s ježděním na okruhu, tak snad si podřadím před zatáčkou při brždění, zvláště pokud je to o dva stupně, a teprve s patřičným kvaltem jedu do zatáčky >:-[] Prostě při ježdění s DSG je asi potřeba trochu upravit jízdní styl ;-)
Jinak moc pěknej kombíček a spolu s Golfem R Variant jsou to podle mě dva trochu sportovnější a schopné rychlé kombíky! :yes: Ale podle mě je chyba importéra, že v ČR nenabízí v základu u kombíka 18" kola, ne každý tam potřebuje 19" kola (s drahými pneu) s nízkým profilem.
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Zvláště když s ním chceš jezdit rychle :-) Ale stejně, když jseš na okruhu, musíš i s manuálem řadit dolů před zatáčkou, pokud se chceš teda naučit jezdit správně a být rychlý (a neku.vit auto). Ale je pravda, že ještě tak před dvěma lety, když jsem byl párkrát na okruhu s GTI, tak jsem to taky často dělával. Někdy je to zlozvik co je třeba postupně odbourat.
Jsem zvědavý, co ty na budeš po čase říkat na DSG a jak budeš spokojený :-!
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Vím, že to není směrodatné, ale díval jsem se na staré televizní záběry z kabiny Ayrtona Senny, když řídil Mclaren s manuálem, a že by řadil v zatáčce, tak to ani náhodou. Při výjezdu ze zatáčky však vždy dával plyn i řadil na vyšší stupeň o něco dřív a rychleji, než například Prost ve Ferrari :-)
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Když jseš za apexem, tak to samozřejmě ano. Ale řadit v zatáčce, zvláště ještě na intenzivních brzdách, by se to nemělo. Auto tím destabilizuješ. Navíc plný brzdy mají být v přímém směru a zároveň s tím podřadit. Pokud přeřazuješ v zatáčce a jseš kousek od hranice přilnavosti, změniš sílu krouťáku a hned jdeš pěkně po čumáku nedotáčivě ven :-)
S tím Sennou a řazením dříve, to klidně může být rozdílným turbem a jeho reakcemi, tehdy měla ty turba větší zpoždění, než dnešní moderní turbomotory. Aspoň teda moje domněnka ;-)
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
O tomhle si vždycky moc rád počtu. >:-[] Hlavně bych si přál, aby mi někdo takový poctivý meziplyn s dvakrát vyšlápnutou spojkou při ostré jízdě (třeba na okruhu) a ještě v zatáčce předvedl, resp. předváděl, a tím myslím smysluplně, tj. nejen že to svede, ale že to bude i k užitku jízdy.
Jinak, celá ta debata je o prd.u, Thomasino správně poukázal na hloupost redaktorova stěžování si, prostě pokud chce jet pilu v autě s automatem, a jedno jestli je to dvojspojka nebo hdm, pak musí řadit manuálně, v popisované situaci, brzdí před zatáčkou a do toho podřazuje, úplně stejně jako s manuálem, jen je to jednodušší v tom, že mu stačí klikat pádly. Podřazovaní až v zatáčce znamená nezvládnutý nájezd. ;-)
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Souhlasím s tím, že chceš řadit manuálně a mít podřazeno před zatáčkou. Nesouhlasím s tím, že podřazení v zatáčce musí auto rozhodit. Co se špatného nájezdu týče, jsou situace, kdy chceš brzdit v zatáčce a třeba i podřadit, když je to nutné. Ať už brzdíš do zatáčky nebo jedeš táhnou zatáčkou, která je pak utažená. Pro některé zatáčky potřebuji mít zařazenou jedničku. Jestli to stojí za to, je jiná otázka.
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
O tom, že podřazení v zatáčce auto rozhodí, jsem nic nepsal. Ale moc bych chtěl vidět ten meziplyn s dvojitým prošlápnutím spojky při ostré jízdě.
Technika jízdy je pořád stejná, jestli s manuálem nebo automatem. V zatáčce se neřadí, ale zatáčí, ať volantem nebo plynem, resp. obojí současně, a to je prostě základní pravidlo jízdy, které např. při učení na okruhu je asi tak bod dva v první lekci. Táhlá zatáčka, která se následně utáhne je z hlediska techniky jízdy stejná jako rovinka s následnou zatáčkou, tj. podřazuješ před tím utažením, při skutečném zatáčení (tj. ne v táhlé dlouhé zatáčce) se prostě neřadí, už musí být zařazen správný kvalt pro výjezd. ;-)
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Na Slovakiaringu (kde jsem ale jezdil zatím jen jeden den) v zatáčce č.6, která se utahuje doprava (foto níže) ovšem nevylučuji, že ke konci už řadím 8-s
Ale jsem pouhý amatér, který se stále učí - ikdyž teda párkrát do roka pod dozorem zkušenějších >:-[]
[odkaz]
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Znám člověka, který to nejen že zvládne, ale i na okruhu používá. Jel jsem s ním a kdybych neviděl jeho levou nohu, tak bych si ničeho nevšiml - rychlé, nenucené. A zrovna u závodních aut to někdy byla (je) nutnost (synchrony jsou pro slečinky ;-) ).
Tak to se shodneme. Jen pro mne je táhlá zatáčka pořád zatáčka. Problém zůstává stejný, jen boční síla je menší. A učil jsem se i brzdit pozdě a protáhnout brzdění do zatáčky, kdy ti to poslední podřazení může vyjít už v zatáčce (po počátečním zatočení). Pokud se tomu chceš vyhnout, máš v podstatě dvě možnosti - začít brzdit dřív, nebo přijmout na výjezdu vyšší stupeň.
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Jezdil jsem cupy v 90. letech, kdy automaty nebyly a sekvence byla luxus plnotučných závoďáků a ani v té době a ani nikdy potom jsem nepotkal instruktora nebo profi jezdce, který by se při otázce na použití pravého meziplynu pro sport jízdu jen nepousmál, nikdo to nepoužívá, je to luxus amatérů, kteří si váží převodovky svého auta (ti ho zas ale neumí tak, aby dával smysl, proto ty mé smajlíky) a zmiňuješ-li závodní auta, tak u závodění jde o čas a musí stačit prosté srovnání otáček, životnost synchronů není prioritou. Ale nevylučuju, že existují lidé, kteří umí plnohodnotný meziplyn tak, že jsou s ním stejně rychlí jako s jednoduchým, jen jsem osobně žádného nepotkal a u moderních aut ve vztahu ke sport svezení jej považuji za zbytečný a kontraproduktivní. ;-)
Re: A proč jako řadit s DSG v zatáčce o dva stupně dolů ??
Jezdí klasiky, takže mu to k něčemu dobré být může. Záleží na autu (převodovce), ale přijdou mi jemnější. Proto jsem je zmínil v souvislosti s řazením v zatáčce. Ještě zvláštnější je dvojité vyšlapávání při řazení nahoru. Meziplyny jsou pro mne jen zábavou. I v autě s manuální převodovkou je mám automatické.
inak koho by zaujimalo tak na autoroade je dobry test leonu X-perience s 1,8 tsi dsg... neskutocne naslapana kombinacia.... velmi sa mi to auto paci.... leon vyzera za kazdych okolnosti uzasne.... a svedci mu to aj v kanadach a prsiplasti ... leon :yes:
dizajn je u mna bez chyby.... a mne dokonca pride aj interier leonu skusnutelnejsi ako v golfe... takyto model seat potreboval uz davno..... takze je fajn ze ho tu konecne mame... seat sa vdaka leonu konecne postavil na nohy.... a zacina zit..... este nejako vyckat na slubovane SUVecko a bude seat hadam uz za vodou ... vidim to so seatom konecne po dlhych rokoch pozitivne z hladiska buducnosti :yes:
leon je moc hezky .... a to v akejkolvek kombinacii .... ak by som mal ist do koncernu bol by to prave leon ..... to auto ma skutocne emocie a svoje caro ..... :yes:
mě se líbí více interiér, resp. palubovka Leona, připadá mi nápaditější
z jednoho slovenského testu nového Leona FR:
"Po nahliadnutí do interiéru budete mať zvláštny pocit, akoby ste sedeli v aute z prémiového segmentu. Áno, je odlišný od Audi A3, aj keď s ním v rámci koncernu má niektoré prvky podobné, ale je iný, vizuálne príjemný a určite patrí medzi najlepšie interiéry v danej triede, možno aj najlepší. Všetky plasty sú kvalitne spasované, príjemné a mäkké na dotyk, akoby ste hladkali čerstvo vyprané periny."
tím ti chci jenom říct, že každej to vidí jinak ;-)
Na potvrdenie vlastneho nazoru potrebujes text z testu? >:D
Sedel som v najvyssej vybave, nenadchlo, bohuzial. Je to prazdne, bez napadu, nema smrnc a do toho kole oci ten hnusny blok klimatizacie.
Materialy su dobre akurat na omak, vizualne bezny priemer.
Golf je v každom stupni výbavy v interiéri hodnotnejší, ako ekvivalentný Leon. A najviac to vyniká v úplnom základe, kde Leon nedosahuje štandard triedy, naopak Golf už v Trendline je slušne vyzerajúcim autom, kde sa človek nemusí cítiť ako chudobný príbuzný.
Souhlas, tady jde spíš o to, že makovníci a jiné makovice ti na dotaz, za kým ten bídný leon zaostává, nabídnou třeba aurise, a to pak ta debata nemá moc smysl. ;-)
Jo, casto sa tu tiez vyskytuje problem, ze tragedi dinarnici, ci ine dinarice a im podobne tvory trpia chorymi predstavami a v texte vidia aj to, co neobsahuje a svoje fantasmagoricke nezmysly vydavaju za tvrdenia oponenta a potom debata zanika v bludnom kruhu. ;-)
Ano a zrovna tobě se ta "miestna móda" velmi zalíbila, viz nejen tahle tvá reakce...
Zkus zaskočit k tomu psychiatrovi, když si to sám doporučuješ. ;-)
Ake necakane, ze sa prave ty ozyvas; trafeny gunar zagagal >:D
No podla svojej uchylky nemozes sudit mna, potom ti vychadzaju tieto chaoticke dedukcie. Toho psychiatra fakt skus ;-)
Znova mas halucinacie; sam si trafeny a teraz kopes nozickami, aby si sa z toho vymotal.
Nepchaj hlavu tam, kde o nu mozes prist.
Fackovacieho panaka si tu z teba spravilo uz mnozstvo ludi, kedze nemas sudnost a rad si lestis svoje ubohe ego, ale preco mas snahu to pravidene opakovat?? Sic mudry sa pouci a opozitum sa vola....whitelabel
Nějaká maková buchta mi tu dokonce vyhrožuje, že díky němu můžu přijít o hlavu. >:D >:-[]
Každý dvůr potřebuje šaška, a ty ho tu ze sebe navíc děláš zadarmo.
Že máš totálně prázdnou makovici smrdí z každého tvého příspěvku. A diskusního fackovacího panáka tu ze sebe děláš pravidelně sám. Nejsi nic víc, než okopávač kotníků dospělých diskutujících.
Drahy dusevny labil, ty si tragikomicka figurka.
Mne sa vysmievas za prezyvku a sam do svojej priznavas, aky si vzorovo vypatlany >:D
Ziadneho fackovanieho panaka tu nerobim, hlupacik; znova si docista mimo.
Prave naopak; pisem prispevky, ktore ta chudaka nasieraju a mas potrebu proti nim zurivo bojovat, napr. tymto tvojim primitivizmom a malomyselnou snahou urazat. Ako aj tebe podobni zufalci >:D >:D
Nebyt strejdu GTI, si dokonca natolko zalostny niemand, ze nemas ani len vlastne prirovnania, ktorymi by si inych pocastoval a pouzivas notoricky otrepane spojenia ako "okopávač kotníků dospělých diskutujících"
"Dospelych diskutujucich" si dufam nemyslel seba; ako postpubertalny nedorasteny hybrid nemas tusenia o vyzname slova 'dospely' >:D
Aspoň, že ses nad sebou pokusil (byť marně) zamyslet. Jenom čtyři vychlámaní smajlíci? Není to zatraceně málo na pokus alespoň částečně zamaskovat tvou tradiční diskusní zoufalost. Na druhou stranu dokonalý důkaz toho, co tu o tvých "schopnostech" napsal trefně Dinar v 18:09.
Dusevny mrzak labil uz pocita smajliky? Znova dalsi obvykly diskusny zvrat chudaka labila, ktory si nedokaze nikdy priznat chybu.
Ty snad smajliky nepouzivas? Maskujes nimi svoju diskusnu zufalost?
Zamysli sa nad tym, co napises; hlupacik, lebo si protirecis. 8-s
Zamyslam sa cely cas nad tebou hlupacik, a tvoje slaboduche slovne vyvrtky a pady na drzku na tom nic nezmenia.
Co vedie dusevneho kripla ako ty k notorickym utokom na druhych diskutujucich, aj ked s diskusia s osobou postihnuteho utocnika nema ziadny suvis?
Co sposobuje tvoju podivnu potrebu sa pravidelne strapnit a diskusne zakopat?
Prezrad, cim to je.
Jo, je to věc názoru, např. ve Speedu komentovali
interiér Cupry poznámkou: "Sedadla čalouněná kousky reflexních vest..."
a k tomu interiér Golfu R jako: "Apple Mac vedle výprodejového PC Saetu."
interiér Golfu GTI: "Kostkovaná sedadla, kvalita bytelná jako bankovní trezor."
A 45 AMG: "Ne, to není iPad mini."
M135i: "Tohle je interiér za 1,13 milionu. Jenom tak nevypadá."
Mégane R.S.: "Působí lacině jako z Lidlu. Ale nám to vůbec nevadí."
Focus ST: "Stovky titěrných tlačítek."
FieSTa: "K vůli příjemné kabině si ji nekupujete."
1. Autorem článku je (celá) redakce. to jste psali všichni společně? ;-)
2. "Vzadu je pro dva dospělé nadbytek místa, pro tři tak akorát."
Tak tomu říkám nadsázka "jaksviňa", zvlášť s těmi "skořepinami" vpředu.
3. "V případě DSG se totiž zejména v zatáčkách, kde potřebujete rychle podřadit o dva stupně, chvilku nic neděje (ústrojí logicky hlídá otáčky), pak tam rychlost skočí, ale vy ani elektronika to nečekáte, a automobil krátkodobě ztratí výkon."
Kdo normální řadí až v zatáčce a ještě k tomu hned o dva stupně najednou? Pokud se jede "pila" drží se motor ve vyšších/vysokých otáčkách, takže podřadit při podobně ostré jízdě najednou! o dva stupně není běžné ani u klasického manuálu.
A elektronika, která u dsg hlídá, aby nedošlo k přetočení motoru po podřazení (zejména o dva a více stupňů), nemůže logicky neočekávat něco, co sama dělá.
4. "Každému totiž musí být jasné, že ke sportovnímu vozu patří manuální převodovka."
Kdyby tohle, podobně obecně, napsal nějaký Lojza z Horní Dolní, dalo by se to očekávat/tolerovat, ovšem když se pod to podepíše redakce autowebu, je to, velmi mírně řečeno, na pováženou. Webu, který teď např. přinesl informaci o tom, že nová 911 GT3 RS! bude mít v nabídce výhradně dvojspojku (PDK). Podle redakce, to zřejmě nebude sportovní automobil, protože bez manuálu to přece prostě nejde. Stejně tak většina dnešních SS. Nebo nová R8 s V10 taky nebude mít v nabídce manuál, čili taky "no sport".
Kolik aut v dnešním vrcholovém motor sportu má klasickou H kulisu se spojkovým pedálem? Nemám nic proti klasickému manuálu, ale zásadně s ním dnes podmiňovat "sportovní" auto je mimo. Klasický manuál je čím dál víc symbolem (pomalu odcházející) "klasiky", nikoli něčím, co definuje dnešní sportovní auto jako takové. Nemusí se to všem líbit, ale to je asi tak všechno, co s tím mohou dělat.
Krásně a výstižně řečeno :yes:
PS: Nedělejte si vážení kolegové diskutující iluze o jezdeckém umění redaktorů místního webu...měl jsem tu čest vidět jak s auty jezdí a věřím, že většina z vás, co mají auta a jízdu rádi, se k autům takhle nechová... ;-\ ...nebo napadlo by někoho z vás jet s 2,5 tunovým autem rychle do zatáčky a na apexu teprve začít brzdit a pak o něm napsat, že je vůz v zatáčkách nestabilní a rozevlátý!?!?! ...
Konkrétně třeba Ondra Ch. řídit umí, ale obávám se, že je to v rámci redakce spíš pověstná výjimka potvrzující pravidlo, viz nejen tento "společný" text... ;-)
Toho jsem nemyslel, ale budu jedině rád, pokud takových jako on bude více, když vezmeme v úvahu, že tito lidé svými články ovlivňují širokou veřejnost při výběru vozu, tak bych si přál, aby byli jak kvalitními jezdci, tak i kvalitními novináři... BTW předpokládám, že Ondra Ch. by takovou blbost s 2,5t autem jak jsem popisoval neudělal ;-)
Vis, jak to tak tady posledni dobou ctu, jak se redaktori haji, ze ta kravina v clanku vlastne nebyla jejich... Titulek nedela autor clanku, fotky foti nekdo uplne jiny kdo vi kdy a kdo vi kde, a iluze o tom, jak vznika clanek si tedy radeji delat nebudu, vubec bych se nedivil, kdyby "nekdo" poslal do redakci sadu fotek a k tomu text, ve kterem je par mist s moznostmi zmen kvuli odliseni, stejne jako instrukce co je mozne napsat a co uz je pres caru, a ve vysledku je pak origo autorovych jen par vet.
To jsem ale hnusnej pri patku, ze?
Dam si palec dolu :no:
Tak jsem proklikal galerii... hm, snad ta šedá metla bez té oranžové opičárny. Dynamic ani omylem, červená ok. Kdo chce Dynamic, ať vezme bílou a chvíli to nemějte nemeje ;-)