Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Suzuki Vitara: První jízdní dojmy z Portugalska

57 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz vcera som si pozrel komplet info na nemeckom autobilde... a cakal na dnesne dojmy na auto cz ( chlapci nesklamali a dojmy su tu, chvalim redakciu ) ..... pride mi to ako hodne zaujimava ponuka .... popri tych kdejakych fabiach scout..... capturoch alebo p2008mickach ..... ocenujem klasicku atmosferu a aj moznost nasadenia pohonu 4x4...... a kompaktne rozmery na urovni starej dobrej SX4ky..... :yes😒br />
budem tomuto autu moc drzat palce... a mozno ak motyka vystreli ..... kludne by som v buducnosti uvazoval o niecom takomto miesto swifta... moc pekne auto :yes: docela sa mi dostava suzuki pod kozu svojimi sikovnymi jednoduchymi, praktickymi a aj ozaj peknymi autami :yes:
mozgog
vypadá pěkně, překvapilo mě, že je o dost menší než S-cross a přitom mi na fotkách připadá větší ... a ty barevně jiné střechy mě moc neberou, vždy mi to připomene Fóbii, jsem zvědavý na cenu
Avatar - nathan
nathan
Hmmm, vypadá vážně OK. Benzínová atmosféra, 4x4, vyšší posez, 6 st. automat, dobré jízdní vlastnosti podvozku, docela kompaktní délka a povedený dizajn dělá z Vitary vážného kandidáta na prodejní úspěchy. Z mého pohledu právem.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Benzínový motor pod kapotou takového vozu nepatří zcela určitě. Ostatně nepatří pod kapotu jakéhokoli osobního a terénního vozu.

Škoda staré Grand Vitary. Jejím jediným (zato však podstatným) nedostatkem byl motor od rendlíku :no:
Avatar - tomtoylc
tomtoylc
v benzínovom motore nevídím problém, s týmto autom ťažko pôjde niekto do terénu
... s nedostatkom v podobe motora od renaultu - to s vami súhlasím, to bola chyba
dyna15
Podľa mňa presne naopak, smradľavé dízle nepatria do ovzdušia.
Avatar - nathan
nathan
V první řade nepatříš na toto fórum ty. Protože ho jen zasíráš svým trollováním. Nejsi tu žádným přínosem. A za druhé, motor v staré Grand Vitaře byl a je dobrý a vhodný pro toto auto.
Avatar - Matt26
Matt26
Neviem či sa s ostatnými členmi AUTO.cz pozeráme na rovnaké fotky, ale podľa mňa je hlavne ten dizajn katastrofálny. Z predu: veľa plastu, falošný hliník na maske, umelo vsadené denné svietenie a tie platové *** pri zrkadlách ktoré majú napodobňovať športové autá...Zo zadu: ďalší plast, hnusné zadné svetlá a tá hmlovka uprostred nárazníka ako päsť na oko. Interiér rovnako nič nezachraňuje. Analógové hodiny veľké ako autobus a ďalší čierny plast, Obávam sa že veľký návrat legendárne Vitary sa konať nebude a downsizeingové motory tomu rovnako nepomôžu.
Avatar - peter_ko
peter_ko
Obávam sa že vo väčšine prípadov plačeš na nesprávnom hrobe.
1. to že je na nárazníkoch veľa nelakovaného plastu už akosi patrí k tejto kategórii áut a v Suzuki s tým určite nezačali.
2. falošný hliník - bez komentára, daj mi vedieť o nejakom aute s hliníkovou maskou
3. DRL - rovnaké riešenie ako v DS3, z môjho pohľadu veľmi efektné (myslím tým na DS3, na Vitare uvidíme)
4. platové *** - rozhodne nenapodobňujú športové autá, jednoznačne odkaz na predchodcu. Oveľa väčšia hanba sú rozne falošné otvory/výduchy/difúzory/výfuky na tzv. prémiových autách
5. zadné svetlá - vec vkusu, ale mohlo to byť aj inak riešené
6. hmlovka - z môjho pohľadu originálne riešenie, opticky rozdeluje ten šedý plast
7. interiér - na nič sa nehrá, čierny plast je vždy lepšia voľba ako imitácia hliníka...
rmt
Konečně zase nějaké info o vitare. Dlouho byl klid. Jsem na ni zvědav 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
toto hadam ani nepotrebuje komentar [odkaz] velmi pekna a prehladna palubovka... s klasickou rucnou brzdou, citatelnymi klasickymi budikmi, solidne zakomponovana navigacia..... celkovo velmi dostojne a dospelo posobiaci kokpit... zaroven ale ziadna nuda sed ani pochmurna atmosfera ako v koncerne kde to vyzera neraz ako na pohrebe .... suzuki skratka umi ... radicka tiez vyzera ze skvele padne do ruky.... k tomu klasicka atmosfera... hravy stylovy dizajn ale bez kur.vitok ..... zda sa ze bestseller je na svete.... nemam co vytknut ...... vedel by som s takymto niecim jazdit kazdy den :yes: krasne auto [odkaz] ... doslova do pismena... chcem ho
Nonsens
vizuál pekný int aj ext, až na tie zadné svetlá, ja to niekedy nechápem, celé auto kultúrne, decentné, tak hurá aspoň na jednom prvku sa vyblázniť a pretlačiť tam nejaký patvar. Prevodovka mohla byť so 6 manu aj v benzíne. Uvidíme ceny. Trošku to domotali s tými sx4, teraz ani neviem poriadne, kam to patrí, jak pri oktávke 😐
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to fakticky nastupca starej dobrej malej SX4ky [odkaz] ... ma s nou spolocne rovnake motory aj zhodny razvor naprav a aj velmi podobne rozmery ( takmer rovnake ) ... aj ceny asi budu hodne podobne ....

skutocny terenak ako nastupca povodnej vitary tiez pride.... len este musime chvilu pockat

tiez si myslim ze mohli ponechat povodny nazov SX4 ... a nemenit ho na vitaru.... ludi to totiz teraz pletie... a hladaju v tejto vitare nie nastupcu malej SX4ky ale povodnu velku a terennu vitaru ... co samozrejme nenajdu
Nonsens
my odborníci :-! sa v tom vyznáme, ale čo bežní pozemšťania, potom sa bude starý suzuki čudovať, že to nefičí
rmt
Myslíš že bude třeba ještě grand vitara? Myslel jsem si to taky, ale ted začínám trochu pochybovat. Vitara vypadá daleko větší, než sx4, ale jde o to jak to bude v reálu. Čekám na ní jak na vánoce >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
verim ze plnohodnotne SUV este casom pride.... ako skutocny nastupca povodnej terennej vitary.... ale hned to nebude... suzuki len nedavno prislo s SX4 s crossom a teraz touto peknou krabickou.... a aj s faceliftom swifta..... pride mi ze v suzuki mali dodnes plne ruky prace takze to chce kusok pauzy a casu kym pride znacka apat s niecim novym ... ale verim ze velke terenne suzuki sa raz na trh vrati.... samozrejme jeho nazov uz nebude vitara...
Avatar - peter_ko
peter_ko
Čo sa ceny týka od cca 12 500 €. Dúfam že ten podvozok nebude odhlučnený ako v minulej generácii swifta, že som vedel o každom kamienku ktorý odletel od kolesa ;-\ Inak vyzerá to veľmi dobre.
cudzinec11
Ak by ten odhad ceny bol spravny, tak za 14000 by sa uz sala kupit celkom pekne vybavana vitara - s normalnym benzinovym motorom, klimou, radiom, tempomatom, hmlovkami a s priestorom a vyhodami crossoveru, pricom by sa urcite dala zobrat aj skladovka/predvadzacka - to by bola velmi fajn ponuka, omnoho lepsie, ako tie captury a pežotíky, čo síce vyzerajú fajn, ale s trojvalcom a trestnou lavicou vzadu...
Avatar - M1chal
M1chal
Zadní světla jsou fakt děs 8-s
Avatar - pumpkin
pumpkin
Pôvodne som chcel napísať niečo k veci, ale reklama na uspokojovanie auta, čo mi vyskočila v galérii ma zničila. >😁 >😁

[odkaz]
rmt
Dozvěděli jsme se že pána, který to testoval, bolely záda a moc to sním drncalo. Vím že to není test T5, takže nějaké zásadní informace se nedovíme, ale kritizovat interier asi není uplně na místě. Víte kolik měkčených plastů má ta opěvovaná T5ka? 1, sám jsem to počítal. Jelikož se nehodlám válet po palubce a mazlit se sní tak mi to nevadí, ale každý má něco. Zajímalo by mě třeba jaká bude hmotnost přívěsu, jak jezdil benzínový motor a podobně + nějaký fotky z reálu by taky neuškodily. Zklamalo...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ono sa to moc prehana... kazdy je zhyckany tymi plastami ....... napriklad vo vacsom sportbacku od troch diamantov nemas makceny ani jeden plast v interieri a vobec to nevadi .... ani autu ani mne ani funkcnosti ... nicomu to neprekaza...... naopak na udrzbu su tieto tvrde plasty ako stvorene.... daju sa lahko osetrovat, su jednoducho tvarovane funkcne..... ja prave na vitare ocenujem to ze ma tvrde jednoduche plasty... olizovat interier sa totiz nechystam tak skoro.... u ziadneho auta..... casom na to vyrobcovia pridu ze makcene plasty su uz dnes zbytocny luxus.... dokonca ak sa nemylim nova fabia uz ustupila od tohto trendu a ma uz tvrde plasty zatial co stare fabky preferovali prave makcene plasty ......

auto by v prvom rade malo sluzit na bezne potreby .... nie na hranie...... makcene plasty mas napriklad v pajere uz hodne .... ale pocas jazdy ich ani nestlacam ani neolizujem ani sa s nimi nehram.... . pridu mi k nicomu.... voci povedzme L200 tu ziadny funkcny rozdiel nie je.... naopak tvrdsi plast je na osetrovanie rozhodne lepsi :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aaaaaaa !! To neni jen o měkčených plastech, ale o tom jak vypadají, jaký to budí dojem! >😁 Ty lepší díly palubky vytváří ten pocit na palubě a měkčené jsou příjemější na omak, třeba ve dveří o které se opíráš při jízdě, nebo u kolen a podobně..... Ja už nevim jak tobě to vysvětlit, protože ty auta znáš jen z načančanejch obrázků. Sedni si do Golfa a pak do toho Mitsubishi zpět, abys to pochopil. Prosím, alespoň jednou to zkus, určitě nejsi tak časově vytížen, abys navšítvil autosalon třeba VW, nebo v lepším případě Audi/BMW a sedl si a pochopil o čem to je ten rozdíl.

Stejné je to s prémií versus mainstram, sedni si do kabiny takové A3, abys to pochopil, v čem je to lepší/dražší!

A to nemyslim k Suzuki, tam ty tvrdé plasty umí celkem i budit solidní dobjem...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mack
Když jsem obhlížel S-Cross, hned po usednutí jsem věděl, že se mi nelíbí. Právě kvůli těm gumovým plastům všude okolo.
Ondřej Chamilla
Každé auto má své plusy a minusy a od toho snad testy jsou, aby zohlednily obojí. Chápu, že jako fanouškovi značky se vám to nelíbí, ale palubní deska i přes příkladnou přehlednost jednoduše není předností tohoto vozu, navíc ony tvrdé plasty jsou náchylnější na poškrábání, jak se u vozu ukázalo. Ale to snad neznamená, že se jedná o špatné auto, jezdí se s ním velmi dobře, jak jsem i napsal.

S benzinovou verzí jsem nejel, proto není zohledněná, ale kolegové si ji pochvalovali. Hmotnost přívěsu jsem v dosud získaných údajích nenalezl.

Mimochodem test ani jízdní dojmy T5 jsem nikdy nepsal, tak nevim na co narážíte.
Avatar - praděda7
praděda7
Kdysi jsem v Australii s Grand Vitarou nějakou dobu jezdil. Měla 2.5 V6. Paráda! 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja jel tou 3.2 V6 😄 Jelo to hezky, ale více mi tam seděl dízl 😄
Avatar - pumpkin
pumpkin
A kamenné plasty vo Fabii sú menej náchylné na poškriabanie?
Ondřej Chamilla
Však si můžete najít můj test Fabie, kde interiér také kritizuji 😉
Avatar - pumpkin
pumpkin
Ja sa pýtam vyslovene na tú náchylnosť na poškriabanie plastov, nie na kritiku tvrdosti. 😄
rmt
Tvrde plasty máme v grand vitare, jsou dobre slicovany takže je to úplně v pohodě. Poskrabany taky nejsou ani po 7 letech provozu. Na dveřích je měkké calouneni takže je to ok. Hold každej má jiny priority, což je v pořádku.
Avatar - nalimer
nalimer
Pán Ondrej, opravte si v texte štylistiku (začínate text viet tým istým ako "Na druhou stranu...", ...).
Skúste test robiť z pohľadu cieľovej skupiny, t.j. žien (odkladacie priestory v aute, ozvučenie, práca s multimediálnym systémom...). Stereotyp "plasty" je už ten tam. Automobilka musí niekde šetriť pre cenu auta a jeho konkurečnosť na trhu. Keď chcete kritizovať zlý interiér, pozrite sa na kvalitu plató v kufri, šetrenie na látke, či sa elektrické rozvody umiestnili dole kvôli úspore kabeláže, tesnenie okien - toto sú relevantné údaje, či ide o low cost. Predpokladám, že tuhosť ocele nebudete vedieť rozoznať. Kvalitu lakovania áno.
A pri malom crossoveri je zbytočné pri prvom teste ísť do hĺbky jeho vladtností v teréne. Nie viac, ako 5% kupujúcich si to auto nezoberie na poľnú cestu. Zvyšok bude riešiť tak obrúbniky a krutý 5 cm sneh v meste.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Nerozumiem, tvrdá prístrojovka je ospravedlniteľné šetrenie a nekvalitné plato nie je? Je pravda, že to už je taký stereotyp ale zas prečo nie?
Avatar - nalimer
nalimer
Nerozumieš.
"tvrdé" plasty v aute sú najmenej bolestivým šetrením pri výrobe áut. výrobný rozdiel na výrobu jedného auta je ušetrenie cca 20 - 50€ (oproti autu s mäkčeným plastom a výplňou), čo pri len 100.000 vyrobených kusoch je úspora 2 - 5 mil. €. pokiaľ ale výrobca škrtá aj pri kabeláži, hrúbke plató a iných trikoch, naozaj ide o od začiatku projektovaný low cost.
Suzuki Vitara ním (už len z prvého pohľadu) nie je. preto mi aj tá kritika v recenzií prišla neúmerná.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Áno, máš pravdu, ale to už skôr z pohľadu e😜erta. Pre bežného zákazníka je dôležitý prvý dojem a tam hrá spracovanie prístrojového panelu významnú úlohu. Povedzme že Clio má mäkčenú prístrojovku ale má komplet odhalený zámok 5. dverí, čiže idú na to štýlom "čo oko nevidí, to srdce nebolí". Podľa kábeláže imidžového Fiatu 500 by to tiež mal byť low cost, lenže to viditeľné robí dobrý dojem, takže spoločnosť ho tak nevníma.
Jednoducho je zaujímavé vidieť ako majú rôzne neprémiové automobilky aj rôzne nastavené priority, kde šetriť a kde naopak radšej nie.
Ondřej Chamilla
To po mě chcete neproveditelnou věc. Cílová skupina u sesterského S-crossu je pro české zastoupení Suzuki stále nerozluštitelná, jednou si pro to auto přijde důchodce, podruhé je to vůz do mladé rodiny, potřetí jej chce žena. U Vitary to bude pravděpodobné stejné.
Avatar - nalimer
nalimer
Spýtajte sa ich marketingového odd.. Ich reklamné spoty sú ladené ma tieto skupiny.
Všeobecne sa malé SUV cielia na vodičky, mladé rodiny s 1 dieťaťom, mestskú džungľu... Teda totožné s cielením 2008, Mokky a spol.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Väčšina áut je dosť unisex, to je pravda, no stále vám to nebráni sa vžiť do fiktívnej role určitej spoločenskej skupiny. Netvrdím že je to pri každom teste nevyhnutné, ale sem-tam, na spestrenie. 😄
ALLSTONE
Když jsem sháněl pro ženu auto,byl jsem se dívat na SX4,která byla za dobré peníze..pokud bude za tyto peníze i tento model,příští rok ji ho koupím...4x4 s 1,6 benzínem bohatě stačí na ty její 20 km denní přesuny..a pro ty lidi,co se jim pořád něco nelíbí,,,ukažte mi aspoň jedno auto,které má všechno 100% dokonalé a vyhovuje všem...a hlavně cenou a cenou servisu..
Hezký den...
webpaja
Nebudu moc komentovat vzhled, kterej na mě působí jako Koleos po zásahu jednotky rychlýho zásahu hranových geometrů. Interiér pro nenáročný, ale proč ne. Pán na fotkách je podle mě menšího vzrůstu, takže vidím problém v krátkých předních opěradlech a věc, která mě zaujala?

Vitara má pevnou zadní nápravu? Na co proboha? Kvůli terénu asi ne, když má světlou výšku celých 18cm. Nepochopitelný, pokud nejde o překlep.

Pokud je tomu tak, pak je tu z mýho pohledu snaživý, ale nepříliš vzhledný SUV s motory o tak nějak dostatečným výkonu (to znamená za 4) s nezajímavým interiérem směřujícím na trhy, kde je poptávka po levným přibližovadle.
Cenu odhaduju do 400k v základu, sám bych za něj nedal víc ani s plnou výbavou...resp nedal, prostě nekoupil. Pro mě zklamání, Vitara a zvlášť GV pro mě kdysi byla synonymem robustního, pěknýho a spolehlivýho malýho off-roadu. Tohle je...nijaký.
Avatar - kaa
kaa
:yes:
rmt
Tuhou nápravu to nemá, spis myslel asi jako tvrdou. Já bych to nebral doslova. Tuhou mel naposled ignis a jestliže to má spolecnej základ (trochu upravenej) s scrossem tak to má myslím vlecny ramena, nebo jestli bude mít nezávislý nevím. Ale to auto se mi líbí, působí jako takový odolný jednodušší a tím pádem spolehlivý. S benzínem urcite. Za me :yes:
Nonsens
šak hovorím, že to suzuki domotal. Tí čo si zvykli na malú lacnú SX4 ju majú teraz veľkú a drahú a tí, čo čakali nástupcu vitary se vším všudy, dostali pôvodnú jednoduchú SX4 a sú z toho paf. Ak by som sa rozhodol fest domotať zákazníkov, tak to urobím takto.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Podľa mňa sa to malo volať inak, takto je to degradácia tradičného mena.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
nepovedlo. Koleos a Outlander mix. Brr
Avatar - peter_ko
peter_ko
mohol by si napísať niečo konkrétne čo má spoločné s Koleosom? Žeby snáď štyri kolesá tú hmlovku vzadu? >😁 A Outlander maximálne tak dve lišty na maske, hlavne že si sa odborne vyjadril...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Na Vitaru jsem se kvůli jejímu "japonskému" vzhledu fakt těšil, ovšem s jistými obavami, ty se bohužel v článku potvrdily. Marně jsem doufal, že se s dobře vypadající Vitarou Suzuki pokusí zbavit image lowendové značky, ovšem papundeklový interiér a hlavně tedy nekvalita jízdy, to je špaténka. 😒

Taky mě zaskočilo, že by to mělo být auto hierarchicky pod S-Crosss, to už je hotovo kompletně. :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
miromen
:yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Keď som videl prvé fotky novej Vitary, bol som sklamaný, dizajn posledných Suzuki teda nie je nič extra v porovnaní s ich staršími modelmi, je dosť neeurópsky. Živé stretnutie s Vitarou už bolo príjemnejšie. Pôsobí na mňa lepšie ako nový S-cross, no aj tak je to akési disproporčné. Predný previs a dlhá kapota sú v kontraste s klasickým hatchbackovým zadkom, predok má vysoký pontón a pri rozmernej maske sa zas kolesá zdajú byť príliš malé. Zozadu auto oproti predku pôsobí akoby zrazu bolo o triedu menšie. Hranaté LED svietenie v nárazníku vedľa klasických okrúhlych hmloviek vyzerá rozpačito, no tento tvarový nesúlad mi vadil pri viacerých autách. Aj napriek odklonu od európskeho štýlu je nová Vitara celkom príjemná, dokonca aj v interiéri s tvrdými plastmi. Už sa tu nepodcenil multifunkčný displej ako to bolo pri S-crosse a farebné kombinácie sú tiež cool. Je to ale bohužiaľ o kompromisoch.
Suzuki môže ťažiť z celkom dobrého marketingu a hlavne dobrého pomeru ceny/bohatej výbavy (asi vďaka výrobe v Ostrihome). Nerozumiem ale ten odklon od európskeho štandardu. Ja viem že nie sme pupok sveta, ale nemala nová Vitara zamiešať karty hlavne na európskom trhu, kde sa to dnes hemží (krásne slovo) crossovermi? Na megaúspešnú prvú generáciu SX4-ky so suverénnym talianskym dizajnom to akosi nemá a čo sa týka spracovania interiéru, je to prešľapovanie na mieste.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Vzhled je japonský, automobilky by měly mít svou identitu. 😉 Mně vadí to, že je to klasický lowcost zcela v duchu značky. To je sice taky "japonský přístup", ale na rozdíl od vzhledu, který může být osvěžením trhu, neakceptovatelný. 8-s
cudzinec11
Ked ma fabia jednoduchu zadnu napravu, lacny interier a nevie ponuknut motor bez turba - pardon, ma trojvalcek - tak je to fajn...

Vitara ma vsade dobre recenzie, interier nie je luxusny, ale ani ziaden lowcost a la fabia a vraj na crossover super jazdi...
Avatar - miromen
miromen
Kde všude jsou ty recenze na Vitaru ? Ja bych řekl že nikde. Jinak jak tě tak čtu tak ti ta Fabie nějak leži v žaludku. Navic to zatim vypada že ten lowend přijede z Japonska narozdil od Fabie.A ani bych se moc nedivil protože Japonci a interiery to nejde dohromady. Stači se zajit podivat na ASX nebo SX4 to jsou poměrně dost ostudne interiery a u nove Vitary to zatim vypada na podobny scenař. Zdejši omluvenky jsou akorat tak k smichu.
Avatar - pumpkin
pumpkin
O tom či je akceptovateľný alebo nie, je ešte trochu skoro hovoriť, rozhodne cena. 😄
dion
Při posouzení vzhledu vitary,přední maska působí robustně,avšak v celku se auto bohužel ztratí v evropské konkurenci 😒. Interiér je sice jednoduchý,ale dalo by si zvyknout, kdo není zhejčkaný passatem apod. Pro někoho,kdo nejezdí dálky,jen 15 km do práce,občas po zasněžený silnici dobrý. Ale těžko soudit,když se s tim člověk ještě neprojel.Třeba bude jezdit výborně. Velká škoda teda je, že z malýho offroadu, kterej byl nezaměnitelnej s ostatnímy auty řadu let udělali tohle. A ještě k tomu ho ztotožňují s s-crossem, to je propadák. Co se týče motorů,tak to je dobré. Předešlá grand vitara měla sice 1,9,ale o 20 nm míň a žrala skoro 10 l/100 km. Když se člověk ale podívá,kolik jich ji tu jezdilo a na statistiky prodejů,určitě se podobaly prodeji koleosům (ikdyž koleos je podle mě supr auto 😄! ). Takže se není čemu divit, že se ubíraj tímhle směrem...ikdyž asi né správnym.