Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Jazz: Třetí generace přijede do Evropy s novým 1.3 i-VTEC

Nová Honda Jazz si zachovává charakter předchůdců. Vůz se tedy nadále pochlubí variabilním a prostorným interiérem.
Zpět na článek
26. 2. 2015 11:06
26. 2. 2015 22:42
4. 7. 2015 21:32
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2015 20:59
snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
lebo sucasnu hondu jazz ...a jej pocty predanych aut za rok na slovensku spocitame na prstoch dvoch ruk...... pritom mi to pride ako hodne dobre a prakticke auto... lenze za 12 000 eur si clovek uz u nas asi kupi ine auto ako tuto malu budku na kolesach ... prave ceny sa najviac obavam aby nesla este vyssie ako v sucasnosti ( popravde ak mam byt uprimny tak cena musi klesnut a to o hodne ) .... ak nebude zaklad za cenu okolo 10 000 eur tak to u nas opat nikto nekupi ... hlavne ked zvazime fakt ze za 11 tisic mame spacebacka ... popravde auto sa mi pozdava a aj dizajn je akceptovatelny napriek tomu to ale nevidim s jazzom moc ruzovo .... teda aspon u nas na slovensku mu rozhodne ruze nepokvitnu .... ;-\ ... obavam sa totiz ze cenou si to honda v eu zase pokazi ;-\ :-( ... bodaj by som sa mylil
Rozbalit vlákno
11
25. 2. 2015 21:19
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Tak je to teda priestorne auto nebo mala budka na kolesach? >:D
Jinak srovnavat Jazze se Spacebackem, alias faceliftovanou Feldou moc nejde. Jazz bude dovazen snad z Japonska, takze vyssi cena se da cekat. Na Felde nevidim nic zajimaveho, snad jen to, ze bylo cilem vyrobit co nejlevnejsi auto a to se povedlo. Kdyz k tomu prictu poruchove motory s retezem, tak bych nevahal ani chvilku.
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2015 21:43
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
prave v cene vidim dost problem.... popravde by som si za 12000 eur urcite skor zobral spaceback ako jazz ..... to bez debaty....
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 09:24
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Asi budeš lehce mimo. Fabia má nové motory s řemenem a Spaceback je dostane za pár týdnů. V současném Jazzu si asi vůbec neseděl natož nejel. Je to prostě auto velikosti Fabie s lacinými tvrdými plasty a Spaceback vevnitř vypadá i hodnotněji. Nový Jazz na tom bude dle fotek podobně.
Proč bych ho ale bral radši než Fabii? Protože i když je zvenku malé je prostorné a chytře vymyšlené auto. Musí ale cenově stát podobně jako Fabia jinak nemá šanci. Spaceback je prostě větší (kufr, i vevnitř) a nyní je o dost levnější a to se nebavím o korejcích.
Že se auta dováži až z Japonska a cena musí být vysoká je pěkné, ale mě jako zákazníka to vůbec nezajímá a platit za to nehodlám!
26. 2. 2015 09:54
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Asi budes sam mimo. Bavil jsem se o Spacebacku a ten ma stare motory, o Fabii nebyla rec. Co bude je hezke ale dosud ma a mel Rapid retez.
Jazz je velikosti Fabie mozna tak z venku, ale pokud se podivas na hodnoty prostoru co tu jsou na auto.cz pod testy je vnitrni prostor na urovni Golfa 7. Sedel jsem v obou a Jazz je proste vetsi a to na prvni pohled. Porovnavat auta podle fotek je mimo.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 10:05
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
No tak pokud si četl co jsem psal tak píšu:
"Proč bych ho ale bral radši než Fabii? Protože i když je zvenku malé je to prostorné a chytře vymyšlené auto. "

Tak tam nikde není, že Fabia je větší ale naopak. Srovnávat prostor s Golfem je trošku mimo, přecejenom je to uzoučké auto. Ale srovnání s Rapidem je celkem na ráně.
26. 2. 2015 12:22
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Zajimave je, ze na auto.cz pisou u sirky Rapida Spacebacke 1490 a u normalniho 1420 >:D Jazz je vetsi jak na podleny prostor tak na sirku nez Rapid. Podelne je Jazz cca shodny s Golfem, ale je o par cm uzsi.
Jinak Rapid je uz o 40tis drazsi nez Fabia.
26. 2. 2015 10:53
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Ne Ne jezdím s Jazzem na ryby a má tam napsáno Made in China.
26. 2. 2015 12:17
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
No ten tvůj jo, ale tenhle by měl být dovážen z Japonska.
25. 2. 2015 23:01
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Máš pravdu, za spomínaných 12 000€ si ľudia bežne kupujú nové sedmičkové bavoráky... 8-s
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2015 07:40
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Proč hned tak tupý argument? Za cenu Jazzu s nějakou výbavou (klima, tempomat podmínkou) dám u nás tolik, co za Octavii či Golf, což jsou ale auta nabízející větší prostor. Když se budu chtít držet menších rozměrů a třídy malých aut, tak C3 Picasso, Clio Grandtour i Fabia combi mne vyjdou ještě levněji a prostoru nabídnou stejně. Honda je tu zkrátka drahá...
26. 2. 2015 08:43
Re: snad toto priestorne a zaujimave auto nezabiju cenou
Jazz sice patri do malych aut, ale srovnavat to s Fabii fakt nejde. Mozna tak s kombi a srovnavat pouze kufr ;-) Jazz se svym vyssim posezem pak nabizi vnitrni prostor na urovni tebou zminovaneho Golfa a to i kufrem. Cena oproti Fabii je vyssi, kdyz proste nabizi vice
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 09:12
Hondá Evropě nerozumí..
Zajimavé, že asi končí 1.2 a bude jenom jeden motor 1.3 což je asi nákladově rozumný krok.
Honda nikdy neměla problém udělat kvalitní auto. Honda má alespoň v Evropě problém, že EU automobilový trh se za posledních 10 let hoódně změnil a japonci to nevidí, nebo nechtějí vidět, natož pak reagovat na konkurenci.
Pak zaostávají cenově, technicky (roky chybějící malý diesel, odpověď na turbobenzíny) nebo šíří a individualizací nabídky. Korejci to pochopili, kdo chce s vlky býtí musí s nimi výti...
Pokud to bude kolem 300t aspoň s klimou, koženým volantem, litými koly a 5 let zárukou, tak bych bral klidně Hondu místo Fabie...

Honda prostě do toho musí s Jazzem šlápnout, jinak bude v Evropě prodávat akorát sekačky a motorky.
Co zbývá v nabídce: Civic- což není žádný prodejní hit. Accord - končí bez náhrady,
nepovedené CR-V (pernamentní pohon na dvě kola i se zaplacenou čtyřkolkou viz. Švédský youtube.com),
Jazz - zatím nic, do budoucna je jediná šance na prodejní trhák..
Rozbalit vlákno
34
26. 2. 2015 09:31
Re: Hondá Evropě nerozumí..
za 300 s klimou, koženým volantom a alu, zapomeň
26. 2. 2015 09:37
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Co korejci vlastne pochopili?
Malý diesel? K cemu? Do mesta? Vzdyt se proti dieslum zacina zvedat vlna odporu a do mesta je to nevhodne. Diesel nahrazuje uz davno ve vyspelem svete hybrid ;-)
Odpoved na turbobenziny? Co to prineslo? Uspora paliva neni nikde videt a treba u Fordu je spotreba jejich turbobenzinu vyssi nez starsich atmo motoru konkurence. Co Mazda, ta ted jede uplne v poho i bez turbobenzinu.
Tak ona ta Fabie asi za tech 300tis take nebude, 1,2TSI, kufr - spise kombika, radio, klima, kozeny multi volant, 5 let zaruka a jsi tak na 310-330tis.
CRV bych sem vubec netahal, to se prodava uplne bez problemu.
26. 2. 2015 09:47
Re: Hondá Evropě nerozumí..
A to je jeste Fabie vnitrnim prostorem o tridu mensi nez Jazz. Stavajici Jazz je na urovni Golfa a to nova generace Jazze jeste trochu povyroste ;-)
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 09:49
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Podle sebe nesuď trh!
To že korejci trh pochopili se doufám nemusíme bavit když se podívaš na Evropské prodeje KIA/Hyunday vs. Honda za posledních pár let.
To že Honda neměla do auta velikosti Civic, CR-V malý diesel když u této třidy tvoříla roky v evropě většinu prodejů nafta je prostě chyba a korejci zde neváhali.

To že Mazda má techniku Sky Activ jako odpověď na Turbo benzín a Honda zatím nepřišla s ničím revolučním je taky jejich chyba. Korejci přicházejí s turby letos, pozdě ale přece. Turbo benzíny jsou prostě momentálně budoucnost, že ho nemáš v autě to nezmění.

Však píšu s cenou "kolem" 300 tisíc. Což může být i 320t. To už je ale Fabka Combi Style s hodně výbavou.
26. 2. 2015 10:04
Re: Hondá Evropě nerozumí..
H/K pochopili, ze ma byt auto akorat levne. To je to jedine, proto ty prodeje ;-)
Myslel jsem ze myslis maly diesel do Jazze, kdyz je clanek o Jazzu. Do Civica nabizi Civic diesel uz hodne dlouho a to jeden z njlepsich, ne-li nejlepsi.
Honda turbobenziny ma, ale asi je chce predstavit az s novou generaci Civicu v USA, coz by melo byt asi letos. Pak se asi dostanou nove turbobenziny i do jinych modelu.
Fabka style s hodne vybavy a pritom stale o tridu mensi auto nez novy Jazz, ktery nabizi v zakladu bez priplatku jiz skoro vse co clovek potrebuje (klimu, radio,...) Tady je duvod vyssi zakladni ceny oproti zakladu Fabie.
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 10:05
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Alternativou Skyactivu jsou nové motory Honda Earth Dreams. V Evropě je aktuálně pouze diesel 1.6, benziňáky budou právě v Jazzu a HR-V. To ale zřejmě jen po přechodnou dobu, protože následně dorazí VTEC Turbo, počínaje Civicem Type R v létě.
26. 2. 2015 09:43
Re: Hondá Evropě nerozumí..
To "nepovedené" CR-V se nicméně v Evropě prodává docela slušně. Zapomněl jsi na HR-V, které se tu také objeví. Nový Jazz dle mého názoru žádný prodejní trhák nebude a prodeje Hondy v Evropě potáhne CR-V a možná HR-V.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 09:57
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Prodeje CR-V nejsou špatné, otázka je jestli dva jakž takž prodavající se modely (Civic, CR-V) mají na to uživit značku v Evropě.

Já bych osobně do CR-V nešel, na tak velké SUV už by mělo mít 4x4 a pokud to v Hondě v žádné opakují v žádné doposud představené generaci není schopno zapojit zadní kola a vyjet 8% kopec bez trakce předních kol, tak je to průser.

Nejlepší je ten Švédský test kdy jim po totálním selhání s předními koly na bubnech kdy se CR-V nebylo schopno ani kousek pohnout dopředu, tak Honda zareagovala dodala nové CR-V s upraveným SW který prý bude nově ve Švédsku dodávat. Tahle poladěná Honda to samozřejmě vyjela.

Po roce od testu si vzali redaktoři uplně nové CR-V a co myslíte? Samozřejmě se ani nepohla dopředu... :-)
26. 2. 2015 12:46
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Já vím, ten test znám. Také neříkám, že je dobře, aby prodeje táhlo jen CR-V. Myslím, že prodeje v Evropě více potáhne spíše HR-V než Civic. I když ani tam si nejsem jist, prrotože ta nabídka je docela šílená.
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 09:59
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Jazz není klasický B-segment car, takže cena je pochopitelně vyšší, než v případě Pola nebo Clia. Představa, že by mohl být za 300 s takovou výbavou je tedy trošku nereálná. Za ty peníze je srovnatelný Hjondé ix20 s 90k motorem.

Otázkou je, do jaké míry jsou malé turbomotory určující pro prodeje, Mazda je nemá a stoupá rekordním tempem.

Civic, ačkoli v rámci facelift výrazně přidal na vizuální atraktivitě, už opravdu s prodeji asi moc nesvede a nová generace bude muset být radikálně jiná.

CR-V rozhodně není nepovedené, je v evropské Top 10 a přece bys nedal na populizmus. ;-) když si na YT zadáš do vyhledávače 2014 CR-V off-road, uvidíš zcela jasně, jak čtyřkolka opravdu (ne)funguje. Ostatně konkrétně třeba na [odkaz] (4:30) uvidíš, že za určitých podmínek se ti prostě zadní kola nepřipojí ani u jiných SUV, která dokonce mají "SUV-button". :-)
Jazz by zabodovat mohl, tím, že se snaží vypadat méně jako MPV, která jsou trošku z kurzu, ale hlavně zapomínáš na HR-V.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 10:16
Re: Hondá Evropě nerozumí..
TeeJay:
Jasně že Honda větší než B-segment. Mně šlo o to, kdyby do toho chtěla Honda šlápnout a nastavila srovnatelnou cenu jako Fabia Combi. Tak si myslím že by prodeje Jazzu byly velmi dobré, protože to je prostě jinak dobře promyšlené a prostornější auto.

Je mi bohužel jasné, že na 95% to neudělají. Jako vždy to zabijou cenou od 359t a pak to bude o kusových prodejích. Rád bych ale Jazz viděl jako úspěšné auto.

Osobně bych do Jazzu a podobných malých aut pro popojíždění po městě bral radši neturbo, takže zde 1.3 VTEC bych bral všema deseti.
Mazda má novou technologii Sky Activ, která funguje od nízkých otáček i bez turba. Tleskám jim za to, každopádně nabídli alternativu. Honda zatím nic.

Jinak to CR-V. Zastoupení to potom komentovalo, že to je byly nestandartní podmínky testu, nereálné v běžné situaci, ale prostě když se na to podíváš níže, tak je to bez debaty ostuda a s populizmem to nemá moc co společného.

Video s testem:
[odkaz]

PS: Podobných starých videi z ruzných zemí je tam spousta i se starými generacemi CR-V, podobný test nedala ani jedna. Většina jiných ala Haldex 4x4 nemá nikdy problém.
26. 2. 2015 10:31
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Je pravda, ze by s cenou Jazzu mela Honda neco delat. Kdyz ted vyhodi 1,2 tak cena od by byla uplne mimo. Motor 1,4 je dnes uz drazsi nez 1,2 o dost. Naklady na vyrobu jsou cca stejne, takze cena "od" s lepsi vybavou nez dosud by mela byt cca 330, mozna 315. Kdyby zacinala nejlevnejsi verze na 360 tak tomu sanci moc nedavam, lidi kupujou hodne zaklady s klimou.
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 10:31
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Jenže problém je v tom, že Jazz není konkurence pro Fabii Combi, ale spíš pro kompakty. Tomu by měla odpovídat cena. Tedy ne stejná, jak u kompaktu, to je pochopitelně hloupost, ale o něco menší při stejných užitných vlastnostech. Fabia Combi má sice velký kufr, ale malou kabinu. Jazz má velkou kabinu a kufr řekněme jako horší průměr v kompaktech, přičemž výhodou je vyšší posaz a menší vnější rozměry, což se hodí při pohybu ve městě.

Však říkám, Mazda má Skyactiv, a Honda Earth Dreams, ze srovnání parametrů to zatím vyznívá výkonově lépe pro Hondu, ale Mazda bude mít zřejmě o něco lepší spotřebu. Jinak na Skyactivu jako takovém není nic výjimečného, pokud tedy nebereš za revoluci velký kompresní poměr. Rozdíl je hlavně v tom, že doteď motory Mazda za moc nestály a tak to vypadá jako velký rozdíl, u Hondy to taková "bomba" nebude, i když je to technicky na stejné úrovni.

Už jsem dával tu citaci pod test CR-V - není to tak čisté, jak si myslíš, že je:

"Pokud jde o toto, v první řadě si myslím, že tohle je věc, kterou si měla Honda pohlídat - ať jde na zadní kola točáku kolik chce, krátkodobě by mělo být auto schopné odněkud vyjet jen za pomoci jedné nápravy a to i zadní. Nicméně to tak v tomto případě skutečně nebylo.

Kvůli ochraně přetížení zadního difu si při velkém rozdílu otáček obou náprav pomáhá VSA přibržděním předních kol. Co nevíme: proč TV dělal test s vypnutým VSA? Ale to není zas tak důležité, čtyřkolka by měla být schopná fungovat autonomně.

Každopádně test TV proběhl a Honda v reakci na jeho výsledek upravila v rámci modelového roku 2014 software (nešlo o mechanický problém RT-AWD, ale o softwarový) a při následném testu CR-V obdobnou zkoušku za dohledu TV zvládlo.

Nyní TV test zopakoval (proč?) a problém se opakoval. Záhada? Možná že ne tak docela. Aktualizovaný SW mají, jak jsem psal, všechna evropská CR-V MY 2014 a dále, ovšem techničák na webu TV ukazuje, že bylo (proč?) testováno auto modelového roku 2013. jaké překvapení, že se původní situace opakovala.

Honda majitelům CR-V MY2013 poskytla v případě zájmu úpravu SW, nicméně toto auto, zjevně ve fleetu Hondy Sweden (kovářova kobyla...), aktualizaci nedostalo.

Není to sice tak dementní zdůvodnění, jaké dodal importér, jenž ze sebe těžko veřejně (a zejména pak před Hondou Europe) udělá úplněho idiota, který dá novinářům staré auto, ale neoficiálně se proslýchá, se to seběhlo nějak takhle."
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 10:55
Re: Hondá Evropě nerozumí..
TeeJay:
Konkurovat malým Jazzem kompaktům už tady zkoušejí pár let a moc to teda zatím nefuguje!

Jasně, ale ty Mazdí Sky Activ motory jsou všude chválené, že tento nový přístup funguje. Což se nedá říci o Hondích VTEC které začínají sklizet kritiku za mdly projev a spotřebu. Takže co mají nyní prostě moc nefunguje.

Ten test s CR-V nevím, Nemám k tomu insider info kromě toho, že ten první test proběhl v únoru 2013 a ten restest v Q4/2014.

Prostě je třeba přiznat že u Hondy je něco špatně. Kdo, co, kdy a proč mě jako zákazníka stojícího v noci pod nevyjetým namrzlým kopcem nemusí zajímat.

Kdysi jsem o CR-V 4x4 uvažoval, nyní už rozhodně ne.

Každopádně z tiskového prohlášení Hondy se ta SW úprava týka akorát Švédského trhu. Takže bych byl hodně opatrný.

"Since it is important for Honda that customers feel safe and have confidence in ourselves we did an update of the software of all CR-Vs for the Swedish market.
CR-V customers were able to get the software, free of charge, updated at our dealers from April 15 and in production from July 8 in 2013"
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 11:16
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Mdlý projev a spotřeba? Ale nepovídej. >:D To jen s nástupem turbomotorů najednou všichni ze dne na den zapomněli řadit. :-)

Já vím, že k tomu nemáš insider info, proto jsem ti to zkopíroval. ;-) Úprava se netýkala jen švédského trhu (proč taky), ale plošně evropského modelového roku 2014. Díval ses na YT na ta videa nebo ne? Zatím mi trošku připomínáš kolovrátek. ;-\
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 12:06
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Tomu říkam PR. Přečti si pár nezávislých testů Civicu v benzínu. Samozřejmě, že to nakonec jede když se na to hodně šlape, pak jde nahoru i logicky spotřeba. Emisní normy prostě motory udusily. Že to nyní jde i bez turba ukazuje Mazda.

Video jsem viděl, v podobných testech systémů 4x4 s předními koly na válcích máji dle videí problém pravidelně dvě SUV. Honda CR-V v závěsu s Toyotou RAV. To že ukážeš Ravka má taky problém, neřeší problém CR-V vůči ostatní konkurenci. Tak jsem si dovolil to nekomentovat.

Takže k problému Švédského testu CR-V s 4x4, který se převzali samozřejmě i jiné země, se po letech vyjádří tiskový mluvčí Hondy v textu co jsem nakopíroval. Zde se píše že úpravy SW se týkali CR-V pro švédský trh přičemž o úpravách "pouze" pro Švédský trh se vyjádřil opakovaně.

Zákazníci v ostatních zemích jsou hloupí, protože nepředpokládají, že je to update SW pro celou EU? Proč zde v PR zprávě Hondy po roce a půl od prvního problému není zmínka o tom, že problém je vyřešen pro celou EU?
Zase chyba hloupých nepředvídavých zákazníků nebo chyba PR Hondy?

Že tenhle test nedala ani CR-V i v předchozí generaci (někde na youtube.com) a u současné se reaguje až na novinářský test ti přijde taky v pořádku? Asi to nebude jenom ojedinělá chyba IT?

Docela Hondě fandím, sám jsem měl kdysi Civica na kterého vzpomínám s láskou, ale tomuhle říkam slepé PR značky pro kterou asi pracuješ. Ale pokud bylo všechno tak růžové jak píšeš, tak v Nošovicích nestojí fabrika Huyundai ale Honda. Za což bych byl teda radši :-)

Už to tady řešit nehodlám. Tohle je to vlákno o Jazzu, tak budu doufat, že to ho cenově nepokazí a já si do rodiny koupím.
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 13:08
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Však čtu: [odkaz] a [odkaz] - dva autoři, v obou případech pochvala motoru. Když vezmeš v úvahu, že je to koncepčně desetiletý motor, i když průběžně vylepšovaný...

Jaký bude 1.8 i-VTEC Earth Dreams se už nedozvíme, protože nová generace Civicu dostane VTEC Turbo 1.0 a 1.5. Ale Jazz a HR-V nové atmosféry mít bude, jsem na ně zvědavý.

" Že to nyní jde i bez turba ukazuje Mazda." jako čím? Tím, že do všeho narvou dvoulitr, který vcelku logicky má točivý moment? Tenhle div odhalili v Evropě už osmdesátých letech. ;-)

Já zas tak moc zkoušky SUV na válcích nesleduju, místo toho se s auty raději svezu, tak nevím, jestli jsem dal ten správný příklad. Ale na RAV jsem nikdy takovou antikampaň nezaznamenal, což se týká i světlosti. Sice ji má menší, než CR-V, ale nikde se to nerozpitvává. ;-)

Počtvrté už to opakovat nebudu - od roku 2014 má plošně kvůli tomu prvnímu test TV přepracovaný SW. 8-s

Vždyť se to vysvětluje v té citaci - myslíš, že by si Honda Sweden uřízla celoevropskou ostudu, že půjčila k testu staré auto? Daleko lepší je to okecat. Nebo myslíš, že se ten update softwaru, s nímž to následně vyjet dokázalo, v mezičase někam ztratil? >:D

Mně ti člověče nějak pomalu přestává bavit ti vysvětlovat i úplně elementární věci. Minulé CR-V mělo zcela odlišný systém pohonu všech kol - na čistě mechanické bázi se dvěma čerpadly - RT-4WD. Nový RT-AWD je elektronicky řízený a nereaguje jen na prokluz, ale preventivně přidává 4x4 při rozjezdu, v zatáčkách a v dalších situacích. Jako takový se určitě bude ještě nějaký čas vylepšovat (v USA je aktuálně u Acury RDX k dispozici už další update, nevím do jaké míry shodný s CR-V 2015) a ačkoli určitě vývojáři ladili pečlivě, mohou se objevit situace jako je tato a je třeba na to po technické i mediální stránce zareagovat. A ta mediální (nikoli poprvé) selhala.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 13:24
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Auto 7 dlouhodobý test v tištěné verzi nejde link: hlavní nevýhoda na dálnici hlučný a nižších otáčkách letargický motor.

Autorevue: */test-honda-civic-tourer-18-i-vtec-utok… viz. ve středních otáčkách líny motor

Pak tady mám pár otazníku k odpovězení na které jsi zapoměl z předchozího příspěvku:

Zákazníci v ostatních zemích jsou hloupí, protože nepředpokládají, že je to update SW pro celou EU? Proč zde v PR zprávě Hondy po roce a půl od prvního problému není zmínka o tom, že problém je vyřešen pro celou EU?
Zase chyba hloupých nepředvídavých zákazníků nebo chyba PR Hondy?
Nebyla by vhodná svolávačka pro všechny prodané CR-V a ne to nechat jenom kdo se ozve?

Že tenhle test nedala ani CR-V i v předchozí generaci (někde na youtube.com) a u současné se reaguje až na novinářský test ti přijde taky v pořádku? Asi to nebude jenom ojedinělá chyba IT?

BTW: Ravka ten test po počátečních problémech než se natlakoval 4x4 myslím nakonec s odřenýma ušima dala.
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 15:31
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Jinými slovy názory na 1.8 se liší, nejsou negativní a s tou spotřebou, jak napsal Mino, jsi se taky netrefil.. ;-)

Já tomu úplně neporozuměl - už chápu. :-) Ten SW update není nic, na co by se měl svolávat recall, nejde o závadu, navzdory tomu, co si myslíš, RT-AWD funguje velmi dobře, což ovšem neznamená, že není prostor pro další vylepšování. Jiný příklad - když po 3 letech u auta vymění výrobce tlumiče, měl by svolat recall na statrší auta, protože má nový podvozek, co funguje líp? Švagr napůl bydlí v Krkonoších, má CR-V 2013 a že by kňučel, že nic nevyjede, jsem si nevšiml. Když jsem mu o tom říkal, ťukal si na čelo, proč by to jako měl dělat, že žádné problémy nevnímá.

Proč se v té zprávě píše, že je problém vyřešen? Šmankote - když auto test nejdřív nezvládne, pak zvládne a pak zase nezvládne, nemůžeš asi napsat, že je problém globálně odstraněn, když to auto poslední test nezvládlo. :-O navíc jde o komunikaci švédského časopisu se švédským importem, proto se mluví o "švédské specifikaci". Bůhví, jestli to jejich PR oddělení vůbec ví, že to bylo řešeno celoevropsky. :-D Ta informace pochází od technika tedy v CZ.

Mně osobně to v pořádku nepřijde, myslím si, že situace, kdy přední kola ztratí trakci, by je z toho zadní měla dostat, to je jednoznačně nedostatek, ať už za něj může cokoli. Ale něco jiného je tato uměle vyvolaná situace, navíc s vypnutým VSA a něco jiného je reálný svět. Můj osobní názor je, že by zadní diferák prostě měl být silnější, aby snesl přenést více točivého momentu. K tomu ale nejspíš dojde ve chvíli, kdy Honda vyhodnotí, že to zákazníci vnímají jako problém. Skandálek s TV je z pohledu firmy nejspíš nepříjemná medializace neexistujícího problému.
26. 2. 2015 13:11
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Problém není v tom, že by benziny od Hondy tak tragicky nejely, ale v tom, že Mazda svoje motory podlazuje, čímž z nich dělá "turbo bez turba". V podstatě jediný neseškrcený Skyactiv je 121kW dvoulitr (a pak by to měla být 96kW 1,5ka v MX-5). Jinak vše od dvojky přes trojku až po šestku má seškrcené motory ve vysokých otáčkách. Honda naproti tomu pro každý výkon má speciální motor (nepočítám diesely).

A teď je otázkou co teda chceš. Atmoférické motory s charakterem a výkonovou špičkou (což ale musí znamenat, že při stejném max. výkonu ten motor musí být dole výrazně tupější, jinak by neměl špičku) nebo chceš atmosférické motory bez charakteru s tupou výkonovou špičkou, ale dobrým zátahem dole (Mazda). Obojí najednou mít při daném výkonu nemůžeš. Nelze mít v dané výkonové třídě nadprůměrně silný motor dole a výraznější špičku (ve vysokých otáčkách). Prostě, zatímco Honda využívá otáček k dosažení výkonu, Mazda vezme velký objem (tím dostane velký točivý moment) a nahoře to uřízne. Čímž z toho charakterem udělá něco podobného jako turbomotor.

Ohledně spotřeby jsi také docela mimo. Civic 1,8/104kW má na SM spotřebu 7,0 litru. Mazda 3 s 88kW má 6,7 litru (121kW verze pak 7,4 litru). Ty tři deci nejsou zas tak brutální rozdíl. Civic 1,4/74kW má stejnou spotřebu jako Mazda 3 1,5/74kW. Pokud jde o naftu, Mazda 3 2,2/110kW má spotřebu 6,1 litru, Civic 5,1 litru (!)

Honda CR-V 2,0/114kW má 8,1 litru (mix 2WD i 4WD), Mazda CX-5 2,0/118-121kW (mix 2WD i 4WD) pak 7,7 litru. Honda CR-V 2,2D/110kW má 6,6 litru, Mazda CX-5 2,2D/110kW pak 6,8 litru. Tak já nějak nevím, kde máš tu zázračně nižší spotřebu.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 13:38
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Mino21:

když pominu, že srovnatelnou Hondí atmosféru při stejném jídním výkonu budeš muset vice točit, tak si myslím, že pokud by ty auta jely za sebou, tak prostě ta spotřeba bude vyší než u nízkootáčkového motoru či turba.

Jinak máš v podstatě pravdu. Mazda to honí objemem za cenu vyšší síly v nizšších otáčkách. Prostě méně točíš větší objem a končíš tam kde u Hondy teprve začínáš.
Jinak oboje si myslím v začínají zvládat dobře udělané turba, odspodu bude výkon a nahoře neuvadnou viz. koncernový 2.0TSI. Proto se těším co ukáže turbo Honda.

V reálu to bude řidič od řidiče na tabulky se nedá spoléhat.

Sám mám turbobenzín ve srovnání s přechozí atmosférou je při běžné jízdě výrazně úspornější už proto, že nemusím točit nad 4 000. Nebudu soudit, co je špatně a co dobře. Oboje má něco do sebe. Každopádně oproti přechozí Fordí atmo 1,8 mám od 2l nižší spotřebu při stejném jízdním stylu.

Zaroveň uživatelsky příjemnější zejména ve městě a bezpečnější při náhlém předjížení pro 90% běžných lidí je prostě výkon odspodu. Já sám se ale dobré točivé atmoféře nebráním.
26. 2. 2015 14:18
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Jen pro info, jaké tabulky máš na mysli? Uvedené spotřeby jsou dle SM, tedy od reálných uživatelů. Reální uživatelé jezdí se 104kW Civicem o trochu méně úsporně než reální uživatelé s 88kW Mazdou a naopak jezdí úsporněji než reální uživatelé se 121kW Mazdou.

Ta spotřeba nemusí být nutně vyšší než u Mazdy, protože u Hondy sice musíš motor více točit, ale zase točíš trochu menší objem. Takže v Mazdě točíš sice méně, ale točíš dvoulitr. V Hondě sice točíš více, ale vytáčíš jen osmnáctistovku, navíc na poměry atmosfér velmi úspornou a ne naopak. Kdybys měl pravdu, jak vysvětlíš, že dvoulitr s ultratěžkými převody a o 16kW menším max. výkonem (papírově) má v praxi jen o tři deci nižší spotřebu? Chci jen upozornit, že nemám nic proti Skyactivu, ba právě naopak, dost pravděpodobně ho budu mít pod kapotou příštího vozu.

Pro zajímavost, opět si dáme reálné uživatele dle SM, podobně výkonné atmosféry. Kia Ceed 1,6/99 kW - 7,4 litru, Toyota Auris 1,6/97kW 6,9 litru, Peugeot 308 1,6/88kW 7,4 litru. Tak já fakt nevím, kde máš ty neúsporné motory Honda. Z těchto 88-104kW atmosfér má nejvyšší výkon a spíše nižší spotřebu proti průměru, je úspornější než mnohem slabší 1,6ky od Kie a Peugeotu, srovnatelná s mnohem slabší 1,6kou od Toyoty a o tři deci se liší od podladěného dvoulitru Mazdy.

Pokud si vezmeme srovnatelná turba (z hlediska dynamiky tedy cca 90kW motory), tak Focus 1,0EB/92kW - 6,7 litru, Fiat Bravo 1,4T/88kW - 8,0 litru, Renault Megane 1,2Tce/85kW - 7,0 litru, Renault Megane 1,2TCe/96kW - 8,0 litru, Opel Astra 1,4T/88kW - 7,6 litru, Mercedes A180 1,6T/90kW - 7,5 litru, VW Golf 1,4TSi/90kW - 6,3 litru. Audi A3 1,4TSI/90kW - 6,5 litru, Peugeot 308 1,2T/96kW 6,9 litru. Tak já nevím, ale nějak tu nevidím ani zástupy úspornějších turbomotorů. O trochu lepší je Ecoboost od Fordu a výrazněji lepší TSI, dobře je na tom ještě nová 308ka.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 15:01
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Sorry přehlídl jsem to SM.

V podstatě máš pravdu. S tou Mazdou souhlasím.
Mi šlo ale o to pokud jedeš svižně stejnou trasu v TSI a vysoko otáčkové atmosféře tak ten s menší spotřebou bude mít turbo, protože motor tak netočí. Kolik lidí s atmosférou jezdí pravidelně 4-6000 aby to auto jelo, radši zvolní a jezdí pomaleji a nevyužíva tolik výkonu. Je to prostě řidič od řidiče.

Viz. moje zkušenosti s přechodem na TSI vs. Amosféra a 2l dolů a jezdím spíše rychleji.

Nedávno jsem jel svižně s TSI a za mnou jel známý s atmosferickou 1.6. Já to točil od 1200-3500 lehce svižnější jízda za 6,5l on po zastavení přiznal že na to musel hodně šlapat, aby mi stačil a spotřebu měl prý kolem 8l. To je to o čem se bavím... Jasně že kdyby jel sám tak jede do 7l ale nejede tak svižně. Se spodovým motorem ho tak netočíš a vezeš se na vlně Nm a Kw odspodu. Což je praktičtější pro běžný provoz. Já třeba využil výkon na 65%, kdežto on musel využít 90%.

Karta ve spotřebě by se obrátila kdyby jsme oba jeli na krev i když já asi rychleji.

Pak tady máš zástupy lidí co zde tvrdí, že jim ta atmosféra v i20 žere jen 6,2 litrů a ty drahé 1.2 TSI jezdí v testu za hrozných 6,8l. Že ale oni jezdí 40Km/h v městě, 70 Km/h mimo město a 110 Km/h na dálnici, kdežto tester na to šlape co dá, to už neřeší.
26. 2. 2015 15:48
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Jenže to je právě ten problém, který si neuvědomuješ. TSI je hotový zázrak co se týče spotřeby, jenže ne všechny turbomotory jsou TSI. Nemůžeš to vztahovat na všechny turbomotory a z toho vyvozovat, jak je turbo skvělé a atmosféra k ničemu. Jestli ty jsi jel se svým TSI za 6,5 litru, tak bys patrně nenašel podobně výkonný turbomotor, který by se vlezl za stejných podmínek pod 7. Čísla ze SM to ukazují jasně. Zatímco TSI tam má 6,3-6,5 litru, další turba začínají na 6,7 a jsou tam i taková, která jsou přes 7,5.

Vždyť není nic jednoduššího než si spočítat průměr. U výše zmíněných atmosfér je to 7,1 litru (při průměrném max. výkonu 100kW se započítáním i silnějšího SkyActiv), u zmíněných turbomotorů 7,2 litrů(při průměrném max. výkonu 91kW), a to tam mám dvakrát započítané to úsporné TSI (kdybych ho započítal jednou, jsme na 7,3litru při 91kW). Schválně jsem volil o trochu slabší turba, aby tam ten rozdíl v dynamice nebyl tak velký (mají o něco nižší max. výkon, ale přesto budou mít o něco vyšší točivý moment dole). A jak sám vidíš, v průměru mají turba při o trochu nižším max. výkonu (tedy při o trochu lepší dynamice kvůli tomu, že něco z toho zase nasbírají dole v nižších otáčkách, kde jsou častěji používané) při plus minus stejné spotřebě.

Prostě musíš počítat s tím, že turbobenziny nejsou jen TSI. Prostě nejsou. Reální uživatelé jezdí za stejné spotřeby v turbu i atmosféře (a to mluvím o trochu výkonnějších atmosférách co do max. výkonu) pokud tím turbem není TSI, které je prostě takový trochu zázrak a je o tři čtvrtě litru pod ostatními.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 16:15
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Asi jsme u jádra pudla.

Já prostě od Hondy která si za svou značku i nechává dobře zaplatit, čekám tedy motor na vyšší urovni než od Kie Peugeotu či Renaultu.

Proč ho tedy nesrovnávat i s nejlepšími - tedy TSI, kor když nové 1.0 TSI jsou za dveřmi. Prostě zde už zejména spotřebou nestačí.

TSI - 1.4 103 Kw což je reálně více výkonu, tam má kolem 6,6l, TSI 105 koní kolem 6 litrů. Mazda 3, 88kw kolem 6,6L. Nový Peugeot 1.2 e-THP 96 Kw už taky je kolem 6,8 l.

Honda 1,8 103Kw což samozřejmě pojede srovnatelně hůře než TSI 103Kw má 7,28l.

To že Honda letos představí taky není omluva, protože koncern VW, Kia, Hyundai, Opel taky budou mít nové turbo motory a dokonce letos i v Evropě.

Prostě jak uvádíš zhruba třičtvrtě litru více..
Já bych se toho srovnání nebál, Honda se svých cen taky nebojí, tak proč ji omlouvat.

Třeba nam tady nakonec i TeeJay uzná, že žere více než moderní motory :-)
26. 2. 2015 17:20
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Tak já tu zase nechci tvrdit, že Honda má úplně nejlepší a nejúspornější motor na světě. Ale ten motor obecně na 90kW turbomotory stačí s přehledem. Je jasné, že nemůže konkurovat 103kW TSI, ale to ani není jeho účelem. Konkurencí pro atmosféru je turbo, které má rozumně větší točivý moment, ale také rozumně nižší výkon. Tedy pro 104kW/174Nm to jsou turba okolo 90kW/200Nm. To jsou motory, které nabídou podobnou dynamiku. A prostě těch 7,0 litru (nevím, kdes přišel na 7,28, neleteš si to náhodou se 103kW verzí z předchozí generace, která má o více než půl litru vyšší spotřebu než 9G?) je na 104kW motor naprosto v pohodě spotřeba, která výrazněji nestačí akorát na jediný srovnatelný motor, na 1,4 TSI.

Uvedl jsem ti tady turbomotory s průměrným výkonem 91kW a ty mají průměr 7,2. Honda má 104kW a průměr 7,0 (dynamika 104kW atmošky bude plus minus podobná 91kW turbu, spotřeba plus minus podobná). Uvedl jsem ti tady konkurenční atmosférické motory s průměrným výkonem 100kW a spotřebou 7,1. Honda má 104kW (vyšší výkon) a 7,0 (nižší spotřebu). Ať se dívám jak se dívám, tak tu prostě žádný motor, který nestačí na konkurenci, nevidím. Vidím naopak lehce nadprůměrně úsporný motor. A těch tři čtvrtě litru se týkalo TSI versus ostatní turba.

Já nevím, můžeme si dát i slabší turba pod 80kW, tedy s točivým momentem někde na úrovni toho Civica. Znovu připomínám, Honda 1,8/104kW, 174Nm, spotřeba 7,0 litru.

BMW 1 1,6/75kW, 180Nm - 6,9 litru
Ford Focus 1,0EB/74kW, 170Nm - 6,9 litru
VW Golf 7 1,2TSI/77kW, 175Nm - 6,5 litru
Škoda OCtavia 1,2TSI/77kW, 175Nm - 6,0 litru

Takže opět. Až na TSI, které je sice o tři čtvrtě litru úspornější (ale při podobném točivém momentu a výrazně slabší špičce) tu vidím výkonem výrazně slabší turba, které mají plus minus podobný točivý moment do 4000 rpm (a opět jim chybí výkon za 4000 rpm) a dokonce ani BMW není schopno udělat nějak výrazně úspornější turbo. A od BMW bych jako od motorářské špičky teda čekal něco více, dyť jejich 75kW motor žere stejně jako 104kW Honda. Prostě, ať se ti to líbí nebo ne, jediné opravdu úsporné turbomotory jsou TSI. Těm se Honda skutečně se svou atmosférou nevyrovná. Jinak ale dokáže bezproblémově držet krok s mnoha podobnými turby a atmosférami, mnoho z nich i výrazně překonává, a to i tou spotřebou.Ten motor prostě užraný není. Ve spotřebě je naopak vzhledem k dynamice nadprůměrně dobrý. Pořád nějak nevidím, kde máš tu vyšší spotřebu u Hondy než u jiných moderních motorů. Jedinou výraznější výjimkou je tady akorát to TSI, které se v tomhle opravdu hodně povedlo.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 18:32
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Já zase nechci tvrdit, že Honda je nejhorší.

Akorát ti schází detail, že TSI má celý koncern takže to není jenom jedno auto s 1.4TSI 103Kw. BTW už je i inovovaná 110Kw. Ty píšeš jeden motor TDI, ale má ho O3, Golf, Leon což je dost % trhu. Konkurence je i slabší 1.4 92kw TSI. Na paty šlape i povedený 1.2 e-thp od PSA 96 kw. Pokud jako konkurenci kolem 90 kW uznáš i 88Kw dvoulitr od Mazdy. Tak já tady vidím minimálně 4 motory s podobnými parametry tvému výběru konkurence Civicu, které jsou v 6 konkurenčních modelech i s lepší SM spotřebou. To mi nepřijde jako jenom jeden motor. Tyhle modely podle mne tvoří možná poloviční část prodejů ve třide.
26. 2. 2015 19:01
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Ale přece nemůžeš posuzovat kvalitu motoru podle toho, kolik se jich prodá a kolik výrobců to montuje. To je přece blbost. Přece pokud by se prodalo jen setinové množství TSI, tak by to přeci na jeho kvalitách vůbec nic nezměnilo a na vztahu v tom, jak dobré či špatné je vůči konkurenci, to pranic nezmění.

Fakt je ten, že TSI je v poměru výkon/spotřeba výrazně lepší než Civic, to je bez diskuze. To máme jeden motor (no v podstatě jeden a půl, protože lze počítat i 103kW verzi, která při lepší dynamice stále žere o trochu míň než Civic) a je jedno, do kolika modelů se montuje. Kdyby se ta 1,8ka montovala do padesáti aut patnácti výrobců, na poměr spotřeby a výkonu by to přece nemělo vliv a pořád by byla horší než TSI.

Pak je tu rovněž o něco lepší to E-THP. Takže to máme řekněme tři opravdu výrazněji lepší motory (výrazně nižší spotřeba při stejné dynamice nebo podobná spotřeba při výrazně lepší dynamice). Mazda, tam už to přece vyloženě lepší není. Mazda má nižší výkon, a přes velmi dlouhé převody se spotřeba liší jen o tři deci (a ta spotřeba je opravdu dána hlavně těmi převody, což ukazují i rozdíly spotřeb u Mazdy 6). S normálním převody by ten motor bral 7,3 litru a ne 6,7. To je spíše srovnatelný motor (v něčem lepší, v něčem horší). Několik dalších motorů jsou s Civicem srovnatelných nebo jsou v poměru spotřeba/výkonu i výrazně horší. Takže výrazně lepší motory udělal VW a Peugeot. Podobné motory (stejné nebo lehce lepší) má Ford a Mazda. Horší motory v této třídě má BMW, Mercedes, Opel, Kia, Toyota, Fiat a Renault. Já tu prostě jasně vidím, že ten Civic není nejlepší, ale patří v poměru výkonu a spotřeby k lehkému nadprůměru.

Znovu opakuji, kvalitu motoru nemůžeš porovnávat na základě počtu prodaných kusů. Pokud budu mít tři různé motory se 70kW, motor A bude žrát 5 litrů a prodá se jich milion, motor B bude žrát 5,1 litrů a prodá se jich tisíc a motor C bude žrát 8 litrů a prodá se jich půl milionu, tak motor B přece bude nadprůměrný, přestože dvě třetiny aut na silnicích jezdí s nižší spotřebou.
Avatar - Kubis001
26. 2. 2015 19:43
Re: Hondá Evropě nerozumí..
V podstatě s tebou souhlasím. Akorát Honda má smůlu, že ten motor TSI mají tři přímo konkurenční velmi prodávané modely. Jinak otázka je co je to nadprůměrný motor, protože to je terminus technicus. Pokud to bereš z hlediska celosvětového (+asie) , evropského, cenového a třídního, přímé konkurence atd?Motory BMW taky přece nebudeš spotřebou srovnávat s Ladou, když přímá konkurence je MB, Lexus , Audi. Je pro Hondu konkurence levnější Renault a Hyundai? Nebo spíše koncern Vw? Nedávno to ještě bylo BMW. Je to ale jedno, my to stejně nerozsekneme. Neviditelná ruka trhu nás časem rozsoudí.
26. 2. 2015 20:10
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Konkurencí beru to, co je v nižší střední třídě s plus minus stejnou dynamikou. V případě atmoféry tedy cca 100kW modely, v případě turbomotorů pak plus minus 90kW modely (protože tady musím přiznat, že stejně výkonné turbo atmosféru rozdupe). Počítám tam tedy i Mazdu s 88kW motorem, protože ten je svým charakterem takřka kopie 90kW TSI.

A pokud chci vědět, jestli je motor nadprůměrný nebo podprůměrný, tak musím spočítat onen průměr. A tu se ukazuje, že Honda má mezi atmosférami z tohoto průměru nadprůměrný výkon a nižší než průměrnou spotřebu. To neznamená, že je nejlepší, ale znamená to, že je z těch lepších. A o to jde. Pokud jde o jeden z těch lepších motorů, tak přece mu nemůže vytýkat vysokou spotřebu, když je v ní jeden z těch lepších.

Pokud jde o srovnání s turbomotory, tak znovu se ukazuje, že cca 90kW turbomotory (což je plus minus podobná dynamika) žerou v průměru skoro stejně, ono dokonce vyšlo, že kapánek více (asi dvě deci, ale tam to taky zvyšuje ten starší Fiat). Takže i ve srovnání s turbomotory vychází, že Honda nabídne vzhledem ke spotřebě lehce (ale jen velmi lehce) nadprůměrnou dynamiku, resp. naopak řečeno, vzhledem k dynamice lehce nižší spotřebu než průměrný turbomotor.

Jenže tento průměr se samozřejmě skládá z motorů povedených i nepovedených. Jenže pokud chci hodnotit motor obecně v rámci konkurence, nemohu ho srovnávat s nejlepším, ale s průměrem. Protože konkurence není jen onen nejlepší motor. Když se prostě podíváš na ty výsledky, tak tento motor od Hondy prostě patří do té lepší poloviny. Nepatří k tomu extrému (tam je TSI), ale je v té lepší polovině.

Neberu zde cenová hlediska. Motor od BMW klidně můžu srovnávat s Ladou. Proč bych nemohl? Když BMW dá do auta motor, který bude slabší a bude žrát více než moto v Ladě, tak si nemohu dovolit říci, že BMW má horší motor než Lada? Tady nehodnotíme komplet auto (tam je v podstatě jisté, že to BMW bude z celkového hlediska lepší), ale jen motor podobné dynamiky. A tady prostě na základě spočtených průměrů této třídy vyplývá, že Civic má vzhledem k nabízené dynamice lehce nižší spotřebu než konkurence. Tak to prostě je, ukazují to čísla reálných uživatelů.

Problém pro Hondu je v tom, že není výrazně nadprůměrná, ale jen velmi lehce. Pokud nejhorší má 0 %, průměr je 50% a nejlepší (TSI) je 100%, tak ten motor v Civicu je tak někde na 60%, což je pro výrobce motorů jako je Honda, docela ostuda. Nic to nemění ale na tom, že je i tak přeci jen nad průměrem. Druhým problémem pro Hondu je to, že jí lidé staví proti turbům stejného výkonu a ne stejné dynamiky, což je rozdíl. Pak vychází jako lemra líná. Když se ale postaví pro stejně dynamickým autům, najednou jede stejně při lehce nižší spotřebě. Totéž auto a úplně jinak to zní.
Avatar - Kubis001
27. 2. 2015 00:19
Re: Hondá Evropě nerozumí..
No a pak si zájemce obejde konkurenci a udělá si testovací jízdy. Kia Ceed s. 1.6 sice žere o 0.4l více než Civic ale stojí o 50t méně. Pak otestuje Octavu 1.2 TSI a má oči navrch hlavy jak to jede odspodu a za 6l s velkým kufrem kdy lem 400t. O Civicu ti řekne jak je drahý a moc nejede. Takových lidí příběhu znám kolem dost. Prodeje Hondy bohužel tyto příběhy akorát potvrzují.
27. 2. 2015 11:39
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Tak problém je ten, že za trochu vyšší kvalitu si lidi dnes moc nechtějí připlácet. Na druhou stranu, pokud ten Ceed jede hůř a víc žere, tak je příplatek za lepší motor (silnější a úspornější) oprávněný. Otázkou je samozřejmě, zda až tak moc.

Pokud jde o 1.2 TSI v Octavii, tak Civic nejede dole zas až o tolik hůř. Při 1500 otáčkách to máš 144Nm proti 175Nm a při 2500 pak 163Nm proti 175Nm, což sice na první pohled nezní jako málo, ale v prvním případě stačí 1800 otáček na Civicu proti 1500 na TSI pro stejnou dynamiku, ve druhém pak 2700 otáček proti 2500 - to nejsou tak dramatické rozdíly. Takže při běžné jízdě ten Civic naprosto bezproblémově bude držet krok a pokud se vytočí, tak to TSI výkonem rozseká. Pokud jde o kufr, tak 477 litrů v Civicu rozhodně není málo.

Ale ano, prodeje jsou mizerné, a to z více důvodů. Design (většině se Civic nelíbí). Slabý základní motor (atmosférická 1,4/74kW je dnes za ty peníze ostuda, být tam 1,5/84kW z CR-Z, bylo by to přeci jen o něčem jiném). Drahý základní diesel (1,6/88kW začíná téměř na 550 tisících),...
26. 2. 2015 18:34
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Moderní motory no nevím zdali bych je takhle nazval
26. 2. 2015 13:11
Re: Hondá Evropě nerozumí..
Tak tak, Jazz je hatchback a odpovídá délkou (spíš menší) základním hatchbackům své třídy. Ale - vnitnřním prostorem je převyšuje - byť je vyšší, ale výška je kvěle vyžuitá! Problém je tu - jak píšete - veliké ceny; Honda nechce slevit s výbavou, aby ji snížila. To je problém i většího Civicu - rovněž pozoruhodně-vyjímečného už ve 3.generaci. Nicméně naše technické pozorování to nebrzdí.
26. 2. 2015 10:47
Pokazila se
Jazz 1 patřil k tomu vůbec nejlepšímu ve třídě. Jazz 2 dokázal, že téměř už dále nezlepšitelné jde u Hondy zlepšit. Překážkou byla "jen" cena díky tomu, že Honda nechtěla nikdy slevit z výbav. Tady u 3-ky se však zúžilo trojúhelníkové postranní okno dvojitého A-sloupku, které u 2-ky, narozdíl od jiných, ve výhledu příliš nevadilo, a ještě se zvýšil spodní okraj čelního skla, takže i přes něj se výborný předchozí výhled zhoršil a navíc to mělo za následek ještě sešikmení spodního okraje zmíněného trojúhelníkového okénka. A-sloupky tohoto okénka se teď z pohledu řidiče bez mezírky překrývají a tvoří veliký mrtvý úhel. Vše dobře dokumentuje první přiložená fotografie.
Navíc - to jen na okraj - se původní ladné a opostatněné linie zpřetrhaly a na bocích už jdou prolisové linine odnikud nikam.
Celková i detailní technika vozu, aspoň podle kusých počátečních informací v článku, bude zase velice dobrá, nic méně kvůli výše posanému zhoršení....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 11:06
Re: Pokazila se
Tohle všechno víš z jedné fotky? >:D Koukám na [odkaz] a [odkaz] a žádné drama v tomto ohledu nevidím. Jazze II má moje žena a nemám pocit, že bych malými trojúhelníkovými okny něco extra sledoval. Co naopak u nového auta vidím, je výrazně zeštíhlení A sloupku, což považuji za mnohem důležitější.

Výška spodní hrany čelního skla, respektive umístění palubky je s ohledem na posaz v autě naprosto nepodstatná.
26. 2. 2015 11:30
Re: Pokazila se
Právě druhý odkaz (3-ka) to dokumentuje: pohled řidiče - levé A-sloupky jsou za sebou bez výhledu. 2-ka měla přijatelnou mezeru, z krz kterou bylo jakš-takš vidět (rozhodně větší, než cokoliv jiného)a navíc ještě šikmou plošku na straně palubky ke spodnímu vodorovnému okraji trojúhel. okénka (viz první odkaz 2-ka). Jinak - samozřejmě - dvojitý A-sloupek je problém ve výhledu vždy. Vycizelování pevnosti s jeho absencí je vždycky pro výhled lepší.

Vyšší spodní okraj čelního skla (a palubka výš) bude mít horší výhled šikmo dolů - samozřejmě, chce to osahat ve skutečnosti, ale jeví se to tak. 2-ka byla na to moc dobrá.
26. 2. 2015 12:54
Tenhle knedlík...
...bych i mohl.
Ale móda menších MPV je podle mě už nějakej ten pátek na ústupu a Honda za něj zase bude chtít palbu, jako by měl pod kapotou motor z lunárního Roveru.
Tak asi zase nic.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - TeeJay
26. 2. 2015 13:10
Re: Tenhle knedlík...
Však proto asi taky ta snaha, aby to nevypadalo tolik jako knedlík. ;-)
26. 2. 2015 22:42
dnes
čímdál tím více lidí chce poctivou spolehlivou benzínovou atmosféru, alespoň kolem mne, ovšem obávám se, že nejde o reprezentativní vzorek. Proto lidé za méně peněz budou chtít nová auta, pouze si nebudou uvědomovat, že budou v podstatě kupovat horší auta, než které měli před tím. Honda chvíli bude vzdorovat, ale obávám se, že ne dlouho. Lidé raději ušetří než aby kupovali kvalitu.
Rozbalit vlákno
1
4. 7. 2015 21:32
Re: dnes
Lidi ušetří ve výsledku akorát prd, nacpou to zpátky na servisu. Sám mám Jazz 1 a těžko budu hledat použitelnější káru. Ale kvůli plánované rodině se bude třeba poohlédnout výše. Kdyby ti Japonci ještě vyřešili korozivzdornost, tak není o čem, možná jen Mazda 3 v kombi by mohla být :-)