Honda oznámila, že vývojový prototyp sportovního Civicu již vloni v květnu zajel legendární Nordschleife pod 7:51. Oficiální rekord s produkčním vozem má v plánu pokořit letos na jaře.
dávnou dobou znamenalo vstup mezi elitu a auta s tímto výkonem byla velmi drahá,dnes to máte za necelý meloun.No není ten život zas tak špatný, když si tohle člověk uvědomí. >:D
Tak cena sa bude líšiť podľa trhu, ale je zrejmé, že nebude nižšia ako u M RS a zároveň nebude môcť byť vyššia, ako u GR.
M RS Cup u nás stojí 30400 €, M Trophy 35600 €, Golf R 37000 €. Teda cenu CTR tipujem medzi 33t a 36t. eur, ak to bude viac, predaje budú slabé.
First things first: gratulácia Honde k skvelému času. Chcela mať najrýchlejšiu predokolku na NS a to sa podarilo. :yes:
Či ten čas mohol byť lepší, alebo nie, je už teoretizovanie, akurát sa mi v mysli vynárajú ešte čerstvé vyhlásenia miestneho Honda-clubu o čase 7:45 min. či aspoň bezpečne pod 7:50 min. ;-)
Ak však takýto čas spravilo auto s vyhádzanými sedadlami či klímou, silne pochybujem, že sériovka s plnou výbavou a teda pár kilami naviac to spraví za menej. Plus z toho videa je zrejmé, že vodič ide na maximum, často na hranici adhézie gúm a často koriguje začínajúci preklz, stopu drží optimálnu, teda ani tu nevidím rezervy. Považujem preto čas za konečný.
To temhle plakatovym kovbojum nevysvetlis >:D
Spousta aut tenhle cas neda, ikdyz ma vetsi vykon na vahu, treba takova R8 V8 ;-)
Oni 10 koni nahoru my ven klimu a zalepeny spary. >:D Prinejhorsim to taky cipnem o 10 >:-[] V jaky garazi asi dela takovy specialista?
CTR nakonec SS mít nebude? Nějak se mluvilo o tom, že by to mohl být standard. Jestli tohle zajeli na UHP, tak smekám helmu. Tak v tom případě to na těch 7:45 dostanem s prstem v nose. >:D:yes:
Škoda, no, že výrobci tímto způsobem "čítují". Vyhodí výbavu, nainstalují sportovnější pneumatiky než v sérii,
a pak se chlubí, že vozidlo XY překonali o dvě sekundy. Seat s Nissanem to nějak zaonačili do speciálních packages, Honda asi těžko nabídne nějaký "Sub7:51" pack bez spolujezdcovy sedačky.
Je možné, že tím, že vyhodili audio, klimu a sedačku asi suplovali váhu, kterou přidá ochranná klec. Ale i tak se mi to nelíbí.
Nevím co řešíš, Honda to jako rekord Ringu neprezentuje, pouze informuje, za kolik to dal skorosériový prototyp. Přiznává to pěkně na rovinu - co v autě bylo, co nebylo a proč to tam bylo nebo nebylo je vcelku logické. Žádné zalepené spáry, ani přiznaná klima až po velkých vytáčkách. Přijde mi to jako transparentní přístup. Až se pojede se sériovkou, budeme řešit reálný čas.
Seat mel venku taky minimalne klimu, pneu netusim. Mel prelepene spary na karoserii a na opakovani zajeti kola s autem v seriovem stavu zaryte mlci a ignoruje to, mozna, aby se neco neprovalilo.
Megane RS ho prekonal financne nakladnym "tovarnim kitem", jaky svet jeste nevidel a ev. kupec teprve ne, jenom aby to zajel o neco lip.
Honda byla ke zverejneni videa vicemene dotlacena, ale prohlasuje, ze jde vykonove i vahove shodny vuz, jako bude v produkci, vc. silnicnich pneu. Na rozdil od ostatnich ale oznamili, ze to udelaji "nacisto" v prubehu roku se seriovym vozem (+ nekolik mesicu vyvoje od temer rok stareho casu, tak by to melo byt jeste lepsi, neni duvod tomu neverit).
A muj osobni nazor je ten, ze me ten humbuk znechucuje. Kazda automobilka muze jednoduse postavit na drahu auto v serii, misto podobneho cirkusu na pokracovani.
Já osobně nechápu, že to vůbec může někoho tak brát, aby o tom vydržel hodiny debatovat. Dokud to nebude tak, jak píšeš na konci - tzn. čistě sériové auto a ať se (vybraný) řidič ukáže, tak je to jen srandička pro chytlavé povahy. Naladit auto na Ring a pak ho za pomoci příplatkových paketů (btw. dodává Seat za příplatek i tu lepící pásku ? >:-[] ) jakože prodávat, to nemá s realitou moc společného.
Znám pár majitelů HH, ale ani jednoho, který by auto vybíral podle času na NS. Jestli se toho pak dotyčný následně chytně jako "něco" košile, to už je jiná věc. Většina z nás v sériových verzích "rekordmanů" neztrácí na ten rekord ve vteřinách ale rovnou v minutách, tak k čemu mi to vlastně je ? Abych si mohl na zadek Megana přilepit nálepku s rekordním časem ? Nebo abych se na diskusích hrdě stal součástí týmu ?
Nejspíš ty zuřivé diskuse vyplývají z prostého předpokladu, že čím rychlejší na NS, tím lepší auto. Což je samozřejmě absurdní nesmysl. To neplatí ani o HH, natož o sportovních autech obecně.
A abych nezapomněl - Hondě gratuluju, ale hlavně doufám, že C-TR bude povedený HH pro běžné používání. :yes:
U nás dobrý. Jdu přelepit spáry (snad to bratříčkovi taky pomůže >:D ) a vyrážím.
„Bi-xenonem, tím vám, paní kněžno, posvítím, ale té klimy se nevzdám! Je našeho rodu od nepaměti…“ >:-[]
Nevadí, aspoň ti teď do těch spár nenasněží. ;-)
K čemu tam ty spáry vlastně jsou? Že by k vůli úspoře hmotnosti? Tak to by mohly být klidně i větší...
Největší úspora hmotnosti by byla, kdybych vyndal sedačku řidiče i s řidičem... >:-[]
Zase je tam navíc rám, čili ta vyndaná klima a sedadlo je spíš kompenzace toho rámu.
Zároveň už je to kolo poměrně staré (květen) a asi to auto ještě prodělalo nějaký vývoj.
Také jsem tipoval 7:45. Máš s tím nějaký problém? Pod 7:50 by se to dostat mělo. Od toho videa uplynulo 9 měsíců a vývojové prototypy jezdí dál, takže vylepšování pokračuje. Sedm desetin tam najdou zcela určitě.
Sériovka sice bude mít klimu, hudbu a všechna sedadla, ale zase nebude mít ocelový rám, počítám, že tyhle komponenty tam nejsou mimo jiné právě proto, aby se ten rám kompenzoval,
Auto nemelo klimu a sedadlo spolujezdce prave proto, aby to kompenzovalo vahu pridaneho ramu.
Honda rika, ze muze udelat jeste vice hardcore verzi, takze rika ze prostor tam je. Tim je asi mysleno to, ze to auto minimalne zrychly tim, ze vykucha sedacky, klidne i vzadu jako MRS, klimu jako Leon. Tohle reseni je ale uz bez dalsich nakladu na vyvoj ;-)
iudex - nevím k čemu Hondě gratuluješ, zatím jen pokračuje ve spoustě sebevědomých řečí a oficiální rekord stále nezajela >:-[] >:D
Sice tvrdí, že to bylo již skoro v podstatě seriové auto, ale dali si tam zbaběle rám a prý místo těch kil navíc vykuchali klimu a sedadlo spolujezdce. No uvidíme (proč teda dalších X měsíců ladili podvozek??). Tohle je zatím jen další velkohubé prohlášení, uvidíme na jaře. Divil bych se, kdyby to oficiálně nezajeli, ale je otázka jestli tomu tak bude ve skutečnosti. To už se dostalo do podivné roviny :-O
Každopádně 310 koní, samosvor, nastavitelné tlumiče, velké brzdy Brembo 350mm a lepivé pneu, to zní všechno hodně dobře, ale cena nad milion (podle ceny pro UK) by byla dost sci-fi :-(:-(
Ale zadek se mě nelíbí, ten je hodně divnej 8-s
Máš vůbec alespoň trochu představu, jak probíhá vývoj auta? Nejprve jezdí muly s novou technikou v kastli starého auta, popřípadě jiného auta, pak se technika hodí do kastle a zkouší se různé možnosti, kombinace. Když je jasno o finální specifikaci (v tomto případě květen 2014), celý komplet se dále určitou dobu ladí a vybrušuje, popřípadě, když se najde problém, pozmění.
Rám tam ti zbabělci mají, aby při testech chránili životy jezdců (to není ruské "nas mnógo") a aby to neovlivnilo příliš vlastnosti auta, jiné věci se z něj vyberou.
Podľa mňa rám nie je len na bezpečnosť ale aj zlepšuje pevnosť karosérie a tým aj ovplyvňuje jazdné vlastnosti vozidla. Takže určite to nie je kompenzácia za vybrané veci z vozidla. A rám aj ovplyvňuje chovanie jazdca na trati. Ten s rámom má určite o niečo väčšiu kuráž ako ten bez rámu.
Že je výkon CTR na Ringu velmi dobrý, asi není pochyb, navíc je tu příslib dalšího zlepšení, teď jde spíš o to, kam se to bude vyvíjet dál. Renault potřeboval na to, aby porazil (téměř) sériovou Cupru odlehčení 100 kilo, speciální výfuk a podvozek za 100 tisíc a najednou už to prostě z principu není normální sériové auto.
Seat se proti tomu taky vcelku poprávu ohradil a řekl, že také může (a možná to i udělá) vyházet z Cupry nezbytnosti a udělat "edici", která to Trophy R natře. Je otázkou, jestli do toho teď, kdy se očividně láme chleba na 7:50, opravdu půjde, přece jen teď ztrácí na CTR 8 s a to ještě nemáme finální čas a u Cupry dvakrát ta klima vyndat nepůjde. Stáhnout 8 s, to vyžaduje obrovské úsilí (viz MRS).
Někde jsem taky četl, že to Honda s Ringem myslí vážně a pokud se k tomu honění časů postaví ostatní takhle, je připravená taky hubnout a ladit. Takže je otázkou, jestli se nám roztočí spirála. Zcela regulérně vzato je Cupra aktuálně nejrychlejší HH na Ringu a MRS hned za ní, co se normálních aut týče, s očekávanou změnou v podání Hondy.
Vzhledem k tradici u Renault Sportu s radikálnějším modelem bez zadních sedaček (stejně tak to má Porsche u 911 GT3 RS), mě to divné nepřijde (sám je v mým MRS Cup přes léto nevozím, zbytečných 20 kg navíc), tentokrát ani nedávali místo skla plexi >:-[] Stačilo jen mírně odlehčit, výfuk je tam mimochodem kvůli zvuku, výkon navýšit pouze o 10 koní, aby si ten rekord od Seatu zase vzali zpátky >:-[] Ten motor bez problémů zvládně kolem 310-320 koní, na což se u řady úpravců v první fázi navyšuje. Takže je klidně možné, že na konci životnosti modelu, příští rok na jaře, by se mohl objevit ještě nějaký 300+ koňový MRS a zkusit zajet zase Ring o něco lépe. Pokud se teda Hondě podaří ten rekord potvrdit se seriovým autem, zatím to není regulérní a oficiální čas (a já myslím, že minimálně oficiálně podaří). Tlumiče používají nyní všichni nějaké hodně dobré, bez toho to nejde. Jestli jsou nastavitelné tak nebo jinak je jedno ;-)
Já tedy nevím, jestli je to oficiální info, to bys věděl ty líp, ale odlehčení 100 kilo je pro tebe "mírně"? To je sakra zásah. Titanový výfuk hlavně taky váží asi 3 kila, což se spolu s lepším výplachem motoru taky počítá.
Co se podvozku týče, je to účelově zjednodušené. Ty ve 30(?) stupních stavitelné Ohlinsy můžeš naladit přesně na potřeby Ringu a současně naprosto nepoužitelně pro cokoli jiného, to je pořádný cheating a u RS určitě vědí, jak naladit. ;-)
Nejde o to, jestli je to tradice, taky nic proti tomu, že to Renault dělá, palec nahoru takovým projektům, ale že se porovnávají poměrně odlišné specifikace. Už jsem o tom psal jinde - jestli se Seat, Honda, případně i růžky vystrkující Nissan nakrknou a taky udělají očesaný speciál, posune se to celé úplně jinam.
For je v tom, ze kdyz odstranis zadni sedacky + vsechno vzadu, odlehcis vyfuk apod., u predokolky s rozlozenim hmotnosti "vsechno vpredu" tenhle pomer jeste zhorsis. Techhle par kilo dolu ti prida nejakou tu desetinku na rovine, ale zase tim rozhodis chovani auta v zatackach. Vsimni si, ze se zavodni auta dokonce dovazuji, pridava se jim hmotnost na urcitych mistech, aby se ziskalo na stabilite. Ale uznavam, ze jezdit s hatchbackem s odsroubovanymi zadnimi sedackami je frajerina :-)
Stejne casem taky prijdes na to, ze se ma na miste zadni lavice vozit motor :-)
Jedna technicka, co si mam predstavit pod "regulérních pneumatikách o rozměru 235/35 R 19", slo o nejake skutecne seriove gumy, treba SS(?), nebo nejake "mene seriove" semislicky ala SS Cup?
Akú gumu myslíš pod SS Cup?
Len pre info Focus RS má sériovo byť obutý na UHP Michelin Pilot Super Sport a za príplatok má mať semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2.
Spatne jsem to napsal, myslel jsem prave Michelin Pilot Super Sport jako normalni gumu a Pilot Sport Cup 2 jako uz tu "mene seriovou". A type R to zajel na... ?
Vime nebo se zatim muzeme jen dohadovat?
Nevieme, ale na 90% tipujem, že to neboli len obyčajné UHP gumy, ale semislicky (možno práve tie populárne Sport Cup 2, na ktorých tuším spravili rekord na NS ako MRS, tak Cupra).
Nevypadá to na běžné gumy UHP.
Zdroj honda club:[odkaz]
Během testovacího cyklu byl vývojový vůz osazen sériovými 19palcovými litými koly o vysoké tuhosti. Na těchto kolech byly nasazeny silniční pneumatiky 235/35R19, které jsou vyvíjeny ve spolupráci s předním evropským výrobcem pneumatik speciálně pro nový model Civic Type R.
Testovací cyklus, při kterém byl dosažen čas na kolo 7 minut 50.63 sekund, tvořil součást procesu vývoje a testování pneumatik.
Sice jsem mezitim napsal odpoved ve stejnou chvili jako ty, ale pochybuju, ze by fa Honda udelala tak amatersky podvod, navic v posledni zatacce pri teatralnim odpocitavani. Pockej chvilku, vyresi pry chybu pri uploadu.
No není tak úplně pravda, kdyby jen zveřejnili čas a neobtěžovali by se s nějakým videem, což by s ohledem na povahu té informace klidně mohli, musel bys to to akceptovat.
Je asi dost dementní si myslet, že by automobilka na podporu svého tvrzení doložila neuměle upravené video a spoléhat, že si toho nikdo nevšimne. Samozřejmě tě ani na vteřinku nenapadlo, že by mohlo jít o nějakou chybu, že? :-!
To auto musi byt nafoukle ja ko blazen. Ja flugplatzu jede skoro 220.... pak dal na Swedenkreuz 260... to jsou rychlosti kteryma tam jezdej auta jako Corvette Z06, GT3 RS 4.0, 430 Scuderia atd... Podle meho nazoru bylo auto prifoukly nekam k 500konim. Ja sam jsem tam nekolikrat byl s lehce upraveným Evem 6 TME 331 koni a 480 nm a nikde jsem na tech rovinkach ani zdaleka neletel takovy top speedy.. lepidla misto gum je jasna vec ale vykon tam musel bejt taky nekde jinde. (Ale to delaj vsichni, ne jenom Honda samozrejme. Pustte si video kdy Tommi Makinen zajíždí rekord s Imprezou - ta ma taky pres 400 nafoukano :-) ale na NS peknej setup. Proc se s tim nesvezt...:)
To auto musi byt nafoukle ja ko blazen. Ja flugplatzu jede skoro 220.... pak dal na Swedenkreuz 260... to jsou rychlosti kteryma tam jezdej auta jako Corvette Z06, GT3 RS 4.0, 430 Scuderia atd... Podle meho nazoru bylo auto prifoukly nekam k 500konim. Ja sam jsem tam nekolikrat byl s lehce upraveným Evem 6 TME 331 koni a 480 nm a nikde jsem na tech rovinkach ani zdaleka neletel takovy top speedy.. lepidla misto gum je jasna vec ale vykon taky mega.