Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lexus GS F: První statické dojmy

52 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je auto podle mýho gusta :yes:
Klidně vo jeden dva články míň vo škodovkách víc soustředění na takovýhle káry [odkaz]
Gvick2
S pětilitrem a jenom 475 koní? To ani zdaleka nebude stačit. To je spíš konkurent 550i nebo S6.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to úmyslně "jen" atmosféra. A hodně povedená :yes:
A možná poslední vůbec 😐
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ten názor se přímo nabízí, ale uvidíme, co dynamické parametry 😉
Gvick2
Dynamické parametry jsou lehce očekávatelné, o něco lehčí RC F má s tímto motorem 0-100 za 4,5 sec., zde to bude o nějakou desetinku horší, takže nedostačující ani na ty 550i nebo S6 (4,4sec.).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dynamický parametry sou viz to RC-F vpodstatě jasný
Myslíš nedostačující v 0-100 . Celkem logicky, sou sou turba vs atmosféra. Ale vo tom auta moc nejsou žejo 😉
Gvick2
No když jsou dynamické parametry jasné, tak je také jasné, že GS F nemůže být konkurent M5, jak se snaží podsouvat autor v článku, ale sotva 550i.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to právě vůbec neni jasný 😉
Teda krom zrychlení v přímce a i to může bejt s velkym atmo V8 svym způsobem zábavnější 😄
Zajímavý, teď koukám na rozdíl 0-200km/h a vypadá to že 550i (2010 😁rive) by bylo vo 2s pomalejší než to RC-F!
Gvick2
Zábavné to může být jak chce (i když o zábavnosti velkých sedanů vyšší střední třídy lze tak jako tak pochybovat, sporťáky to při nejlepší vůli nikdy nebudou), ale dynamicky konkurovat třídě M5 to prostě nemůže.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To ne, ale porovnání na okruhu by mohlo bejt zajímavý. A eště zajímavější pocit z jízdy. Kolik řidičů dokáže naplno využít těch 412kW. Jeden ze sta? To je asi blbost, to zdaleka ne 😄
Těžko napodobitelnej nárůst výkonu točivý velký atmosféry si dovede uvědomit a užít 99 ze sta? Možná i sto? 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
uz som to par krat pisal - vyse 70% vsetkych mojich km mam odjazdenych s atmo V8 😄
Ono je to vsetko fajn... Lenze niekedy uz chces proste VIAC...no a na to viac mozu byt 2 cesty: US / EU >😁 teda objem, alebo preplnovanie - no a kedze som mal tu moznost viac krat s tou druhou moznostou, tak zrovna do sedanu vyssej strednej, ktory sa moze volat ako chce, NS zajazdit za kolkokolvek malo, ale nikdy na ten okruh patrit nebude, tak na tie "klasicke zabavne rychle presuny" by som si vybral piskanie turb 😉
V supersporte je to o inom - tam by som mal rad kazdeho kona rad presne pod pedalom pravej nohy 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To si dostal atmo V8 v mládí vod rodičů k narozkám? Tak to gratuluju 😄
475 koní z 5litrovýho V8 v sedanu vyšší střední je pro většinu řidičů víc než zvládnou. Turbo samozřejmě všechno ulehčuje ale současně i trochu zabíjí. Já mám v tomhle absolutně jasno. Sem nadšenej že někdo v dnešní době nabízí nově takovejhle motor ať už v RC-F nebo tady.
U supersportů souhlasim s Ferrari. Nadšení z nutnosti použití turb veškerý žádný ale udělali ho a 488 je sakra rychlý. Já pro sebe radši to RC-F nebo možná eště radši GS-F :yes:
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
70% nieje 100% - bohuzial... :-!
Rodicia rozhodne neboli bohati, a prve auto malo R4 1,5 56 Kw karburator >😒]
Dalsie 4 mali V8 3,5 a seriovo 123,5 Kw ale len ta prva ostala s motorom v seriovom stave, s dalsimi som uz e😜erimentoval ze az-az >😁 :yes:
Pomedzi ne prislo este kadeco, ale to bolo len koli potrebe 2. auta, ked sa na Tatrach nieco robilo - aby bolo na com behat.
Noooo a potoooom.... 😄 - potom to prislo - Prva A8 3.7 quattro a az na 1 vynimku ( C´eed ) uz bolo vsetko len V8 quattro, i ked dnes to uz nema ani OOOO na kapote, ale V8 to je a 4x4 tiez 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty a bez OOOO? Nechce se mi věřit. Leda by v tom 4x4 byl stejnej motor jako se dává i do OOOO a bylo to to samý co měli v první generaci i Buřtík s Kylií :yes: 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
a oni mali co ?
do tohoto sa davaju aj OOOO motory, ale ja mam benzin od origo vyrobcu aky je aj v TP 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Aha. Oni měli první generaci auta koncernu VW do kterýho se dneska dává taky V8 od OOOO. To dáš 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
😄
a taktiez aj V6 3.0 TDi vsak ? 😉
uz je len teda otazka, s akym motorom ho mali a ci pred FL alebo po FL ( benzin teda 4.5 alebo 4.8 ) ak po FL 4.8 tak ju pozdravuj >😁 :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dobrý :yes:
Si fakt blízko, uber jeden cm na šířku přidej 2 na dýlku a seš tam 😄
Nápověda: Zůstaň ve stejnym období 😉
Gvick2
To jsou zbytečné řeči, dynamicky prostě GS F patří o level pod M5. Jestli někdo ten výkon využije a někdo jiný ne s tím nijak nesouvisí.
Pokud se někomu líbí charakteristika atmosféry a výkonově mu stačí tak proč ne, je to jistě dobrá volba, ale na nejvyšší ligu v podobě M5 prostě dynamicky nestačí, nic více, nic méně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejsou. Auto zdaleka neni jen o dynamice a všim krom tý dynamiky v přímce bude GS-F jasně nad 550i a touhle úrovní
Neni problém vpodstatě k jakýmukoli motoru nacpat turba a razantně zvýšit výkon. Já oceňuju že tohle je mezi konkurencí asi poslední "poctivý" řešení. A vono i tenhle výkon dokáže naplno využít jen hodně málo kdo 😉
Gvick2
Nacpat turba samozřejmě v době přísných limitů problém je. Ale i z pětilitrové atmosféry jde dostat třeba 600hp a klidně konkurovat těm čtyřlitrovým turbům. 475 hp z pětilitru je prostě sotva průměrná litrová hodnota s kterou nejde konkurovat ani těm atmosférám a ani těm turbům. O patro níž konkurovat jde. Řeči o tom, jak takový výkon dokáže využít málokdo jsou zbytečné, lidé chtějí nejvíc to, co nepotřebují.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Až trochu absurdně se soustředíš jen na údaj výkonu. Podívej se na jakýkoli hodnocení, je to naprosto fantastickej motor lepší atmosféra prostě neni
Sem asi naiva jako lidi vod Lexusu a věřim že reálný kupci si to uvědoměj. Jít jen za výkonem je spíš slepá cesta. A 600 koní z atmosféry neni zdaleka tak jednoduchejch jak si představuješ. Roky nejlíp hodnocená atmosféra V8 6,3 AMG se tam po letech šlechtění dostala až na konci kariéry. A v normálních verzích jich měla maximálně 525
Gvick2
Ne, soustředím se jenom na to, že auto s 475hp nepatří do skupiny aut s výkonem hodně přes 500hp. Ve své skupině výkonově podobně vybavených aut je jistě dobrou alternativou. Ale musí se srovnávat se sobě rovnými a ne s nadupanými přeplňovanými osmiválci.
95hp z litru není v roce 2015 žádný zázrak a nejvyšší výkon v 7100 otáčkách též není úplně ukázka točivé atmosféry, točivé atmosférické osmiválce jdou přes 8000, některé až k 9000 ot., to pak jsou jistě zajímavé motory. A Lexus není zdaleka jediný, kdo nabízí atmosféry s vysokým výkonem, zrovna letošní Ženeva je místo, kde se představilo několik zajímavých, sportovně orientovaných atmosfér.
Atila_
Tak na jednu stranu to nema zadny olbrimi vykon, ale na stranu druhou je to narozdil od nemecke konkurence typu 550i nerkuli M5 rozumne provozovatelne auto na kazdodenni jezdeni, ktere najede 250.000 km s normalni udrzbou a bez nejakych vetsich zrad. Ona uz treba IS-F nebyla sice nejrychlejsim rychlym malym sedanem, ale narozdil od M3 nebo C63 AMG mela naklady na udrzbu srovnatelne se standardnimi verzemi.
Gvick2
To souhlas, provozní náklady E63, M5 nebo RS6 jsou značné pálky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No rozhodně taky nepatří mezi běžný auta typu 550i 😉
Všim krom atmosferickýho a logicky trochu slabšího motoru je blíž úrovni aut jako je M5. Točivost motoru přece neni jen vo maximu otáček. A maximum 7300 otáček u V8 5,0 neni vůbec málo. Zůstanu u toho 6,3 AMG ten měl výkonový maximum při 6800 ot.
Myslim že ze sériovek je tohle poslední nově upravená atmosféra po ní bude nejspíš definitivní přechod na menší objemy samozřejmě s turbama
Co konktétně myslíš tim představenim dokonce několika sportovně orientovanejch atmosfér?
Gvick2
AMG odjakživa honí výkon objemem, takže to není moc relevantní příklad co se redline týče. Ale třeba minulá M3 nebo RS5 točí o 1000 ot. víc a oba dostávají z litru dost přes 100 hp. Nemluvě o skutečně špičkových osmiválcových atmosférách od Ferrari nebo Porsche, kde se jde ještě o level výš jak otáčkově, tak výkonově. Takže pětilitr v GS F dobrý, ale špička osmiválců to není a je trochu smutné, že si zvukově musí pomáhat vibrátorem jako přeplňované čtyřválce.
Ty jsi nezaznamenal v Ženevě nové atmosférické modely/motory od Astonu, Porsche nebo Lamborghini?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Odjakživa bohužel končí, odteď do budoucna bude i ten Mercedes nabízet typizovaný V8 4,0 😐
Ferrari je samozřejmě úplně jinde a tam sou i ty atmo novinky co zmiňuješ. GT3 vypadá pěkně ale myslim že jen otázkou času kdy Aston přejde na motory právě AMG. Navíc je to V12 stejně jako LP-750-4 to je prostě jinej svět i cena. Teda díky za ně ale jak správně připomenul Atila v tomhle je Lexus i ve sportovních verzích naprosto jinde. Teda krom LFA. To tě určitě uspokojovalo výkonem i otáčkama 9500. GS-F a RC-F a jejich motor jsou proti tomu v podstatě mainstreamový modely 😄
Výkonem by tě snad nemusela urážet verze RC-F GT3 s 540 koněma.
Mimochodem i to Porsche je dost jiná kategorie navíc i to s atmosférama do budoucna končí.
Právě motor RS5 tenhle Lexus v porovnání jasně poráží. A ne kvůli tomu že je vo víc jak 100 kilo lehčí než třeba ta M5 což už je znát
Gvick2
Porsche s atmosférami nekončí, to že přibudou nějaké přeplňované motory neznamená, že atmosférický šestiválec zmizí a dtto platí pro ten atmo osmiválce se kterým se počítá do nového modelu umístěného mezi 911 a 918.
Hodnocení RC F jsou veskrze průměrná
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já taky mluvil vo motoru a ne modelu RC-F. A taky sem napsal že já radši tenhle motor v GS-F 😉
[odkaz] [odkaz]
Gvick2
V GS-F bude ten motor akorát tahat vyšší hmotnost než v RC-F a navíc kupé střední třídy je jistě daleko obratnější náčiní než velký sedan. Takže z hlediska celkového sportovního projevu očekávám, že GS-F bude o kus za RC-F.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chápu měli tam nacpat 2 turba a bylo by to 😄
To ti dneska hodí třeba 600 koní a 800 Nm a je vymalováno [odkaz]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
uz prestan s tymi odkazmi na Alpiny 😄
to ako keby som tu ja mal zakazdym kontrovat s odkazmi na Mayera alebo Abta... :-!
Pritom 600 PS a (700 ci 750 ?)Nm ma aj seriova M5 v edicii "Jubileum" ci ako tomu nadavaju. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Odkazy na [odkaz] si dávej sám. Já prostě Alpinu rád. Už skoro vod kolíbky :yes: 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ja mam radsej Mayera - robi lepsiu a krajsiu robotu [odkaz] :yes😒br />
PS: Ty sa chces prizivit na tej mojej "stavke", ked hned hadzes do placu 3 litrovku ?
>😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně! Co ve třech s litrovkou >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
by ma zaujimalo kde beres tu istotu, ze ta zavolame >😁 >😒] >😁 >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Som zvyknuty na kvalitne info od teba...ale😒br /> Model medzi 911 a 918 sice fakt ma byt, lenze cakam v nom skor ten novy biturbo motor, ktory teraz vyvyjaju jak pre seba, tak pre Bentley.
Celkovo su atmosfery v Porsche strasne na ustupe, o inych vyvyjanych nez turbomotoroch ani chyru ani slychu... ;-\
Gvick2
Tuším v Autocaru byl rozhovor s Hatzem a ten zmínil, že jako nejpravděpodobnější se jeví použití stejné pohonné jednotky jako je v 918 očesané o hybridní serepetičky. Uvidíme.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
hmmm..., ja som zase niekde cital, ze kedze je to brane ako konkurencia F a McL, tak pojdu ich cestou, lebo hybrid by sposobil jednak vyssiu hmotnost, druhak - vyssiu cenu... ;-\
Ten vysokootackovy atmo V8 by tu bez dopingu bol fakt ten slabsi spomedzi nich, a to v tomto modely oni nechcu...
Takze uvidime casom 😉
Gvick2
No vždyť píši, že hybrid to nebude (...očesané o hybridní serepetičky), použít z 918 by měli jen ten osmiválec.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Stejnej motor v lehčim autě? Jestli je to pravda tak aby z toho nebyla vostuda pro 918 >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
to by mu chybali Nm a aj koniky z tych el. motorov, takze o to by som sa nebal.
Urcite to budu pozicionovat tak, aby to bolo o cosi "pomalsie", aj ked v teoreticky na 918 vobec nemusia brat ohlad, nakolko je uz vypredana a doba - pokrok - ide dalej ... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tady bych žádnej převratnej pokrok spíš nebude. Vyndaj baterky. Nějakej zásadní nárůst výkonu u toho spalovacího motoru bych spíš nečekal
Leda by podvesili ty slimaky jak si pěkně řek >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
😄
Ok, toz mozeme si fakt len tipnut, pripadne hodit nejaku decentnu stavku - flasa Becherovky - moze byt ? >😁
Ty tipujes atmo - a ja im ju prajem, ale neverim jej a preto ja tipujem s podvesenymi slimakmi :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslíš tu 3 litrovou [odkaz] ? Sem svědek 😄
Gvick2
OK stavku beru, já říkám V8 atmo, ty říkáš V8 se slimáky.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
no dobre, a kde ju potom vypijeme ? U vas, ci u nas ? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No já to čet. To mám hlasovat kde to vypijem nebo co? 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
myslel som moj koment tebe o 21:22 >😒] >😒] >😒] >😒]
ale ak budes posluchat, tak sa vyjadri kde by ti to vyhovovalo viac 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co to je poslouchat? Jako že se nesmí říct špatnýho slova vo koncernu? A do kolikátý sklenky >😁
Avatar - rimow11
rimow11
krása :yes: