Podla mna to bude skok vedla.
Na trhu SUV uz zacina byt pretlak a velke SUV prave od Seatu bude tazko hladat tolko zakaznikov, aby sa tento model stal rentabilnym. ;-)
Já vám to neberu, ale z toho řve levnost na 3 kilometry. To je Evropský plastákový ekvivalent 2008 Sebringu či Caliberu, akorát v černý barvě a trošku modernější....
A stejně tak bez nápadu.
Nie, tie vaše seaty, alebo passaty, či oktavie mam nafotene, ako vyzeraju motory či podvozky po 100 tis. km. Keď som nedávno navrhol, že poslem fotky, iba ste to vysmiali, ale nikto preventivne nic radsej nechcel vidiet. Tak na to kašlem teraz ja. Vyzeralo to, ako by sa niekto bál pravdy, za kazdu cenu.
Ty si myslíš, že tieto funkcie su za jednotky na základnej skole, alebo za seminarky na strednej, alebo vedenie časopisu na vysokej? Tak to sinerozumieme.
neboj, teď se ta kvalita srovná, ředitelem kvality Škody se totiž loni stal přeběhlík ze Seatu, kde byl také ředitelem kvality ;-) , samozřejmě kvůli své neschopnosti >:D
Interiér seatu, pamatam si, ako kritizovali sivu farbu interiéru japoncov a korejcov, keď prisiel so sivou seat, zrazu bola farba ok. V FR alebo Cupre, tam ta siva sadla, uz som cakal, kedy začne byt siva trendom pri ferari... vnutorne interiéry - bezny clovek nezistil rozdiel medzi alteou a ibizou, to je teda diverzifikacia panečku, to je skrtenie nakladov ad absurdum. Kvalita auta, tak tam je seat dost pod škodovkou. Dizajn - Toledo nc. Jedina kvalitna věc na seate je fakt, že na jednej platforme má viac modelov.
no vidíš a mě se to líbí a podle růstu leona nejen mě
samozřejmě respektuji to, že se to někomu nelíbí, ale nikdy jsem nepochopil laciné úsudky typu - nelíbí se to MĚ, tak je to prostě hnusný, to by mohl říct kdokoliv o kterémkoliv autě, protože žádné auto se nezalíbí všem ;-)
niekde píšem, že prebiehajú od konkurencie (môj názor). Leon vymetá megany, brava, aurisy. Jednak je to tým, že je vydarený a jednak je trend uberalles. Plošne sa v eu prestalo dariť frantíkom a japoncom v nižšej strednej (hovorím o nej, keď ich ťahá leon), možno tým, že je kríza, ľudia neexperimentujú a nemcom veria, možno tým, že je vyššia dostupnosť info (online age). Určite vezme leon niečo aj základnému golfu s trubkou, ale to nie je významné.
Je naprosto jasné, že Seat v posledních letech konečně naše cestu styl, které na truhu fungují. Nejnovější Leon je prostě skvělé auto a nepochybuju o tom, že nová Ibiza (pravděpodobně už na MQB) bude neméně dobrá! ;-):yes:
P.S. Vůbec by nemuselo být špatné, kdyby postavili také Leon s karserií sedan (s nějakou vysokou, pěkně ostře tvarovanou zádi). V Evropě by to byl na většině trhů sice jen doplněk nabídky ,ale v některých zemích (Portgalsko, Turecko, Čína) by se sportovně tvarovaný sedánek Seat prodával jistě velmi dobře :-):yes::yes::yes:
Ze je koncern vrchol ergonomie to mi je jasne >:D ja som pisal cisto o dizajne a ten teda podstatne zaostava za dizajnom exterieru, zvonku pekne auto a vnutri hruza
Legendární bylo kdysi prohlášení koncernu o pozicování značek. VW měl být takový Mercedes, Škoda Volvo a SEAT Alfa Romeo. A ne, nešlo o to že by Škoda reálně konkurovala Volvu, ale měla vyznávat podobný styl (konzervativní).
no, seat především získává to, co ztratil - v 90. letech prodával kolem půl milionu aut ročně, tedy více než taková škoda, samozřejmě úspěch není jenom o prodejích.
... seděl jsi fyzicky uvnitř? Ano, je jednoduchý, ale dojem z materiálů a ergonomie je výborný. Design se mi zdá docela povedený, byť čistě vzhledově se mi pojetí Altea-Altea XL líbilo více (pěkně obklopuje řidiče a poskytuje hodně místa pro všechny ovládače a displeje). Opravdu, po usazení za volant nemám vůbec nic zásadního pro novým seatím interiérům....
Díky za vyjádření, velmi mě motivuje k přemýšlení. Tuto analýzu tržní pozice jsem ještě nezachytil, na první dojem je velmi výstižná. Ještě jednou díky!
takto sa to pochopiť dá. Koniec koncov, keďže vlastných zákazníkov nemali, tak je to logické :-) Ale je bežné, že ľudia v mejnstríme prebiehajú, stačí vydarený model, dobrá cena. To nie RR.
Je to momentalne jedno z najdlhsie vyrabajucich sa aut na trhu. Od roku 2004.
Bola vzorom pre VW Golf plus.
Ak nemaju este stanoveneho nasledovnika, drobny FL2 by jej nezaskodil.
Vsetko OK, beriem, nejaku ideu musia mat a nieco na tom bude. Ale ked chcu robit pekne auta pre ludi s mladym srdcom, tak preco pre boha robia taky OTRASNY interier...
Jen doplnění k té Škodě - Škodovce se povedlo upíchnout Octavii hezky na pomezí tříd. Třeba v Německu je vnímána zároveň jako Passat pro chudé a velký Golf. V první generaci to ještě dost skřípalo, v druhé to bylo lepší a ve třetí s velkým rozvorem... tam zase šoupli torzku pro 2.0TDI, aby nedošlo k omylu ;-\ :-)
V přímém cenovém srovnání Golf vs. Octavia to co si vzpomínám vychází i v Německu hodně podobně.
Mam radost z dizajnu Seatu, len skoda ze sa tak pomaly u nich veci hybu, SUV malo byt predstavene uz tesne po Tiguane a Yeti. Znacka mala konkurovat rastucej konkrencii z Korei, ale tie znacky uz maju 3 generacie SUV dvoch velkosti, ale SEAT nic. Ale aj VW ma zatial jednu generaciu Tiguanu na druhej strane, tiez dlho vahali nad tymto segmentom. VW vseobecne uvadza modely v novych segmentoch medzi poslednymi. V tej dobe asi dostali prioritu vany v Seate, tak tu boli Altei a jej derivaty XL , Toledo.. Som zvedavy aka bude nova Altea, ma sa ukoncit vyroba tento rok, mozno SUV sa bude volat Altea nakoniec.
Seat mal zlú marketingovú stratégiu (za evríčko dodám). Škoda uspela, lebo je lacnejším vw aj to komunikuje, simply clever a ľudia to pochopili.
seat:
Manažér hovorí "vw je zlatý stred, škoda je lacný vw. Kam zaradíme seat?" "Mohol by byť športový a emotívny, je taký južanský" hovorí xy. "Super máme to, stred, spodok aj šport a emócie" . Ale chyba lávky. Emócie a šport sa v cenovej hladine pod vw nedá zrealizovať tak, aby to ľudia zožrali.
Seat nemá inú cesto ako robiť vw deriváty ako škoda. Na iné nie je ani rozpočet, ani im ľudia nezožerú vyššie ceny.
naprosto souhlasim, mnohých starších konceptů byla škoda, nechci tady spekulovat do jaké míry to bylo dané rozhodnutím seatu a do jaké míry zásahem VW, nicméně koncepty se musí dotáhnout do konce(sériové výroby), jinak to jsou akorát vyhozené peníze z okna...
IBE, to je dnešní Leon. IBL, to je něco mezi Toledem a Superbem. SEAT z těch konceptů čerpá.
Aby mohla značka vyrábět malosériové modely, potřebuje stát pevně na těch velkosériových. Já doufám, že s novou Ibizou a SUV a při pokračujícím úspěchu Leona se SEAT na ty nohy postaví dost pevně na to, aby mu VW dovolil i nějaký ten sporťáček... no, v horizontu 10 let to vidím tak na 30% šanci.
Měli vždycky tak krásné studie a byla obrovská škoda, že nebylo dost vůle nebo prostředků je dotáhnout do výroby: formula, tango, cupra, cupra GT, IBE, IBL- tyhle všechny stály za pozornost a určitě by měly úspěch na trhu. A to nemluvím o Bolero 330 z 1998, které tenkrát vůbec mohlo pomoci značce dostat se výš pomocí krásného a atraktivního sedanu střední třídy! Tahle rekapitulace mě trhá na srdci, tolik zmařeného talentu!
Ještě jsem výše uvedená čísla převedl do přehlednější podoby:
WEU 106 200 46.2%
SEU 66 800 29.1%
EEU 18 500 8.1%
MEX 15 700 6.8%
OTH 22 600 9.8%
Takže Ti musím dát za pravdu, Seat prodává na jihu Evropy cca 30%, což je jistě ovlivněno tamější příjmovou krizí.
taky mě to pobavilo, ta zmínka o čr "largest market", reálné prodeje v čr jsou pro seat zcela zanedbatelné, není to ani jedno procento jeho celkových prodejů
Je to otázka. Podle mě je v ČR SEAT tlačen k nízkým cenám, aby přilákal lidi zvyklé na Škodovku. No a od toho se pak odvíjí i vysoká míra reexportů, na které se konkrétně u SEATu nesmí zapomínat.
Vidím to stejně - SEAT potřebuje vizi a silný tým uvnitř, aby mohl být úspěšný jako Škoda... a pak mu třeba VW povolí otěže. Nějaký konkurent GT-86 by se mi líbil :-)
To máš poněkud nepřesná čísla: ale já to nemyslím zle (jak by někteří zde přítomní s chutí nastoupili s agresivním prohlášením, že jenom tupec si nedovede opatřit přístup ke správným číslům...). Já mám poslední data za 3Q/2014 zde:
SEAT sales have grown 11.4% in Western Europe between January and September in comparison with the first three quarters of 2013 (total: 229,800; 206,300 in 2013), with a market share of 2.5% (2013: 2.4%). The United Kingdom is the market which has contributed most net units (7,200) to the brand’s growth (total: 42,500; 35,300 in 2013), 20.3% more. In Germany, SEAT’s main market, the brand has sold 63,700 vehicles (2013: 57,300), 11.0% more, and in Spain 52,000, 13.1% more (2013: 46,200). Sales have also shown consistent growth in Italy, by 23.5% (total: 9,500; 2013: 7,700), and in Portugal (total: 5,300; 2013: 2,700), where deliveries have almost doubled (92.8%)
SEAT also continues to make headway in Eastern Europe, where it grew by 55.0% up to September, reaching 18,500 units (2103: 11,900). The Czech Republic is the largest market in the region, with sales of 5,400 vehicles (2013: 3,300), 63.4% more. Also, Mexico maintains its position as SEAT’s number one market outside Europe, with deliveries of 15,700 vehicles, followed by Algeria (13,800), Turkey (7,300) and Israel (4.600).
Ano, mám pro tuto značku slabost, slabost získanou osobní zkušeností. O to víc mě mrzely kotrmelce ve vedení značky (a tedy i v určení její pozice na trhu a zaměření produktů, aut), stejně jako kotrmelce v designovém oddělení... Přestože značka nikdy neměla taková auta, aby mohla být považována za propadáky, publikované zprávy o ekonomických ztrátách, o možném zavření továrny v Martorelu, a výše zmíněné chaotické změny v jejím vedení odehnaly určitě hodně potenciálních kupců od Seatích showroomů....
Jen mám ale stále pocit, že uvnitř R&D nepracují pořád ještě dostatečně rychle: třetí SUV koncept v 8 posledních letech (Tribu 2007 a IBX 2011) je opravdu na pováženou! V době, kdy se všichni snaží zachytit existující tržní vlnu je na tom Seat dokonce hůř, než škodovka, protože ani nemá žádného yetiho. I tahle situace napovídá, že Stackmannovi předchůdci neměli na růžích ustláno, a nebo neuměli zájmy Seatu správně prosazovat. Dokonce, mezi lety 2011 a 2014 Seat nepředstavil ani jeden skutečný koncept, který by mohl ukázat, na čem fabrika pracuje! Stackmann je ve funkci už více než dva roky, firmě se konečně začalo ekonomicky dařit, očekávám mnohem větší tempo uvádění novinek do výroby. Rozhovor alespoň napovídá, že ty novinky konečně v dohledné době přijdou.
No ale o tom je přesně ta věta o lovení pro VW - přetahovat zákazníky jiných (mimokoncernových) značek.
Jako kontrast - u Superbu se spekuluje o tom, že do velké míry kanibalizuje Passat (záměrně to píšu takhle neurčitě, protože z úst představitele VW AG jsem to nikdy neslyšel).
takle bych to nekategorizoval, znám mnoho mladých, kterým se líbí škodovky a naopak postarší, kterým zase Seaty je to hodně individuální, ale chápu jak jsi to myslel
hele přesný čísla nevím, ale jelikož Seat udává, že vyváží cca 80% produkce, tak ten podíl není tak vysoký, jak píšeš, v lednu třeba v Itálii prodali cca 1300 aut a v Portugalsku 452 aut, to nejsou nijak vysoká čísla, na to, že v Evropě prodá cca 30 tisíc aut měsíčně (a teď mě nikdo neberte za slovo, přesný počet nevím)
ten jih bude odhadem něco přes 1/3 evropských prodejů tohoto výrobce
... on ten jih je sám o sobě mladší, než zbytek Evropy. Ale to, že mladším se spíše líbí Seat a středněvěkovým skupinám Octávia, je myslím celkem srozumitelná situace. Opakuji, na jihu Evropy. Tj. tam, kde Seat prodává cca 65-70% své produkce.
Domnívám se, že vycházíš ze zkušeností CZ/SK. Na jihu Evropy je to ale tak, jak Stackmann říká: lidé s mladým srdcem (= nemusí jít nutně o kategorii 18 - 28 let), kteří chtějí tvarově atraktivní auto v segmentu střední třídy, cenově velmi rozumné s výbornou výbavou. A to, že výborně vypadá, je velmi důležité. Proto mají na jižních trzích takový úspěch malé Renaulty, Peugeoty- protože jsou hezké, atraktivní a přitom nemusí jít nutně o velká auta reprezentující vysoký příjem.
Kromě toho věřím, že je možné Seat vyprofilovat na sportovní značku koncernu zodpovědnou za střední cenovou třídu. Jen to vyžaduje čas a důvěru ve zvolený směr. kdoví, zda Alfa přežije, a pokud ano, pak bude prodávat drahá auto ve vyšším cenovém segmentu. Ideální pro Seat....
Někdy je nutné vydávat vytýčený směr za už etablovanou skutečnost: jinak by se změna identity nemohla přece provést... Důležité je, už nyní Leon jezdí jako sportovní rodinný vůz, má vhodné rodinné i vysloveně sportovní modifikace a získává srdce nových zákazníků spolehlivostí a technickou úrovní sdílenou s koncernem. To by bylo, aby to nějaké zákazníky Fiesty nepřesvědčilo!
To není ani komické, ani komediální, to je realita (ale Ford samozřejmě nezkrachuje, Fiesta je stejně tak skvělé auto...)
Ty řeči nejsou komické, ale pravdivé. Znám takového jednoho >:-[] A důvod? Paradoxně díky menším prodejům oproti zbytku VAG menší tuctovitost, ale stejná technika.
Seat nie je športová značka, Seat nie je značka pre mladých. Seat konečne urobil dobré a normálne auto (leon) a môže pokračovať odvodeným krosoverom a urobiť odvodenú ibizu (golf/polo). Tie reči, že lovia pre vw a prichádzajú k nim ľudia od fordu a iných značiek sú komické.