To vyzerá solídne, v prepočte na naše cca. 30 a 33t, to by bolo menej, ako som odhadoval. No ale často u nás sú ceny vyššie, ako púhy prepočet, tak uvidíme.
Co jsem se díval, tak poměr mezi českými a slovenskými cenami je u Civiců mezi 25,4 a 26,0 Kč za EUR. Pokud budeme předpokládat zachování této cenové politiky i u CTR, mělo by to být zhruba 32.300 EUR za základní a 35.000 EUR za GT verzi.
Jak už se říkalo, ten manévrovací prostor je poměrně úzký. Honda si může dovolit trošku vyšší cenu než Cupra, ale zároveň by měla být znatelně levnější než Golf R, Focus RS nebo případně STI... 830 se trefuje takřka ideálně doprostřed toho co jsem čekal.
Dyť píšu, že jsem tipoval (minimálně) baťovských 900 tisíc, což je v článku přesně odhadovaná cena za provedení GT.
800-850 tis. je přece méně, než 900 tis., nebo ne? :-)
Jasně, že je, netvrdím , že ne. Ale těch baťovských 900 mi vyšlo aspoň u toho provedení GT. Honda club má ten nástřel "základu" hodně optimistický (proti UK cenám), uvidíme.
No nevím, továrni tuning: Hudba 320w, červené osvětlení, červená linka na lízatku. Ještě stáhnout okna a naplno hit Karla - "Přijela pouť" a jsme doma :-)
Vypadá to, že tuniči Favoritů mají nový dream car nad postel.
Před Hondou mám jinak respekt. Tohle bude technicky určitě dokonalá mašina. Ale v R Hondě se poslouchá akorát motor. Asi už stárnu a tohle R se mi vzhledově prostě nelíbí.
Co jsem tak sosal na diskuzích, Honda zřejmě nad aktuálním Civicem zlomila hůl a použitím nových motorů by si akorát vystřílela prach. Musíme prostě ještě dva roky vydržet. 1.8 i-VTEC je stále dobrý motor a hlavvně dneska už raritní atmosféra a 1.5 a 1.3 Earth Dreams snad udělají radost o to větší. Jsem takový rozpolcený, na jednu steanu jsem zvědavý, co Honda s Turbem dokáže, na druhou mi těch jejích atmosfér bude líto.
Myslím, že není být proč rozpolcen. Malorážkové atmosféry, nad kterýma by člověk ronil slzu jsou už dávno mrtvé. Turba do běžných motorů Hondě určitě pomůžou...
Obě jsou to auta stejné značky a u obou se dá hodnotit, jestli je design optikou dané třídy spíše jednoduchý až elegantní, nebo rafinovaný až přeplácaný.
Tak to každopádně... :-)
Taky bude u CTR dost podstatná volba barvy, třeba v černé, nebo tmavě šedé bude působit o poznání umírněněji, méně "tunersky".
Myslim, ze ti z nas co mame cez 30 by sme vedeli kde jake krivky odpustit, ale to kridlo (aj napriek vsetkej ohladuplnosti k jeho ucelnosti) je proste dizajnersky prestrel. Toto je fakt ktory mozno vela ludi neprekusne a odradi ich takato extravagancia, ktora az priliz reze oko. Vyhodu budu mat ti chlapi, ktori maju doma fanusicku zehlenia, ta si hned bude pochvalovat zehliacu dosku. Po motorickej stranke vsak nove CTR vnimam ako superauto.
Kridlo mi ani tolik nevadi (sice u konceptu vypadalo vyrazne lepe), ale vazne se mi nelibi jak vyresili "rozsireni" blatniku. A to hlavne tech zadnich. To me trochu zklamalo. Ale uvidime ted o vikendu, treba to nebude vypadat nazivo zas tak hrozne. :-)
ja o zmysle nepochybujem, kometoval som len to, ako velmi reze oko, pretoze zbytocne na seba puta pozornost jeho masivnost. Ja chapem, ze je velke asi kvoli pritlaku, pri tom vykone ma svoje opodstatnenie, ale naozaj by som sa asi hanbil s tymto autom niekde zaparkovat, pretoze by ma vnimali ako kolotocara a nie fanusika autosportu.
Když se kouknu na R Type koncept a na tohle, tak to opravdu vypadá jako by to se to událo někde v garáži za panelákem .Obrovské sklamání za design :-(:-(:-(:-( oproti již zmíněnému konceptu.Méně v mnohém, dopadá více ............................
Já bych koncept neřešil, prostě koncept. Konceptů už bylo, od různých značek a jak jsme se třásli, aby to dopadlo... za mě třeba jeden z největších šoků bylo GT-86. Úchvatný koncept a pak takový odpad. 8-s Ale zase úžasně funguje. :yes:
Funguje, ale prodeje nic moc. Jezdím s Yarisem do servisu do Zlína. Sedí jim tam GT-86 už přes rok. Je to v A/T červená - rudá, jenom to převáží s jednoho rohu do druhého. Před tím tam měli jednu v oranžové barvě, ta seděla často venku. Taky asi rok. Nabízeli ji se slevou. :-! Myslím, že s ní přišli "a little too late....´would say, ´bout 6 years too late"... :-! [odkaz]
Jestli to nebude tím hdm automatem, ten se právě do GT-86 vyloženě nehodí. Nějak si nedovedu představit vážného zájemce o GT-86 s hdm automatem, to by musela být hodně rozporuplná osoba. Snad nějaká "blondýna" co se jí líbí hlavně tvar karoserie GT-86, ale nechce skákat po spojkovém pedále. Síla motoru GT-86 je na hraně už i s manuálem, natož s hdm.
Ano, potvrzené to není, ale nedávalo by to logiku. Pokud v Anglii stojí CTR jen o 20% více než nejvybavenější Civic diesel, nečekal bych, že v ČR bude CTR proti nejvybavenějšímu dieselu najednou o půlku dražší a bude přes milion.
Osobně si myslím, že ta cena bude plus minus proti tomu dieselu o 20-25% vyšší i u nás (přeci jen, i v rámci jednoho modelu se cenotvorba u jednotlivých motorizací v jiných zemích trochu liší), což je 670 + 20-25% = cca 810-840 za základní verzi, takže těm neofiko 830 bych věřil a naopak bych se opravdu hodně divil, kdyby ofiko cena základní verze šla přes 900.
Moc bych si přál, aby jsi měl pravdu. Ale je třeba se podívat proti komu budou CTR prodávat. Pokud jako přímého konkurenta identifikují MRST, který se nabízí za 920k a přitom je o dost slabší 275koní oproti 310koňům a jen s 3D, tak ten meloun nevypadá úplně mimo. ;-\
Tak ten údaj o cene je zatiaľ stále len nástrelom redaktora (vášho šéfa Honda-klubu), takže s tými oslavami by som počkal. Každopádne šetriť môžeš začať už teraz. ;-)
Já už mám z CTR ani ne weekend car, ale spíš monthly car a protože jsem kupoval nové, mám to i po 13 letech zánovní (a hlavně atmosférický), takže měnit nebudu. Což ale neznamená, že to nesleduju a nedržím palce.
Jestli se něco v blízké době bude měnit, bude to family car, i když co do spolehlivosti a kilometráže asi taky není důvod. :*);-)
Byl to začátek roku 2010, v diskusi sám konstatuješ:
"Je v prvotřídním stavu, dokonce i stěny válců motoru jsou jako dětská prdýlka, původní majitel vůbec nevěděl, co si koupil, podle mě to nikdy nevidělo více než 5000 otáček, soudím tak i podle jeho výrazu, když jsem auto projížděl."
=> Takže jsi kupoval z druhé ruky...
A dále:
"Udělám, slibuji. I fotky bych rád lepší, tyhle jsem pořídil, ještě než jsem auto koupil, jen od té doby nebyla možnost to vylepšit. Na slunci je to skoro nemožné vyfotit a když je zataženo, je to ještě horší. Zatracená černá."
=> Pokud nebyla od roku 2003 do roku 2010 (tj. od Tebou avizované koupě) možnost vylepšit fotky, pak je to opravdu s podivem... Ale spíše je to asi tak, že jsi ho koupil těsně před Tvou recenzí - tj. někdy v roce 2009...
Podotýkám, že nevidím nic špatného na tom koupit auto z druhé ruky, ale zkrátka nechápu, proč máš potřebu tvrdit, že to bylo jinak...
A to má ještě CTR další pár dvířek k dobru, že jo. :-)
Ofiko ceny ještě nejsou, ale jak vidím, ty už máš Vánoce jen z toho nástřelu předsedy. ;-)
Teď si představ, že by to byla pravda a nový CTR by se prodával jak teplé rohlíky.... Honda by nestíhala vyrábět a Honfuns by chodili na brigády vařit lemy na blatníky a lepit dvouplošníky na pr.del. >:-[]
Nemyslím, že by to bylo vycucané z prstu, navíc MF se celkem vyzná. Ještě se to určitě může zkazit, ale nijak zásadně.
CTR se vždycky prodával dobře, teď nevím jistě - nebylo FN2 náhodou nejprodávanější benzinový 3D HH na trhu? Jo, stál 700 a pak dokonce 640, což není 800+, ale ostré Hondy v Evropě vždycky šly docela slušně, na rozdíl od hybridů. :-!
Když vezmu, jak se Hondě podařilo udělat pěkné CR-Z tak opravdu nechápu kreaci nového Civica a tuplem Type-R.... jianak motorově, výkonem, podvozkem nemám co vytknout :yes:
Ne, že bych s tebou nesouhlasil, akorát nechápu to, že novému CTR nemáš motorově a hlavně podvozkově co vytknout..., přitom si s ním zatím nemohl jet. ;-)