Novinky

Zpět na článek

Ford GT: Bude stát 8,5 milionu korun?

24 komentářů

Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Cena je prostě a jednoduše naivní a dost odvážná, musíš uznat, že zákazník určitě nesáhne radši po dražším autě od Fordu s přeplňovaným V6, než po paradoxně levnějším autě od Ferrari nebo McLarenu s přeplňovaným V8 s výkonem vyšším o 70 koní a dost pravděpodobně lepšími jízdními schopnostmi, naprosto jistě lepší pověstí, image a rodokmenem. Ono udělat limitovanou edici je vlastně strašně jednoduchá a vydřidušská strategie Fordu, jak prodat jejich auto za nepřiměřenou cenu. Stejně, jako byl přestřelený bez diskuze skvělý Lexus LFA, který přesto na konkurenci dost ztrácel.

Oturbený šestiválec EcoBoost za 8,5 milionu (reálně přes 9) je prostě šílenství.
Avatar - Ham.
Ham.
GT bylo od počátku deklarováno jako limitka, cca 250ks ročně. Výroba celkem mezi 500-750ks. Takže si svou cenu v pohodě obhájí a to především v USA, kde je ikonou. Evropské prodeje GT asi nejsou primárně to, oč Fordu běží, protože tady je to evropskými supersporty našlapáno až po střechu a nemá zde cenu dělat nějakou díru do světa.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ty si vážně střelec, ale tentokrát jsi se netrefil, zda-li někdy vůbec

GT se mi nelíbí a NSX se mi taky nelíbí, tím bych to uzavřel
Střelec
Tak NSX v porovnani s GT vypada ziveji uz od pocatku. GT prekvapilo, protoze se o nem nemluvilo. Tim to ale skoncilo. GT rychle zastara, diky odkazu na stare GT. Techniku ma prumernou, ta nikoho neprekvapila a cenou to zazdili uplne. 2x vyssi cenu za horsi techniku a retro design snad nemuze nikdo myslet vazne.

NSX bude jasny kralem ve tride, cena prizniva, vykony vyborne.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ale to je Jaguar, ne Ford. >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Pohledem Evropana máš pravdu, ale v USA je GT uctívané. Minulého GT se ve státech prodalo několik tisíc, v Evropě jen pár desítek kusů a to většinou jenom v UK. No a cena je nastavená přesně podle očekávané US poptávky, tam se po těch pár stech jen zapráší, takže proč se držet při zdi. A na druhou stranu vyrábět víc než těch 250 ročně Ford asi stejně nedokáže, protože se jedná o více méně ruční výrobu.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jestli bude cena nepřiměřená ukáže až trh. Docela bych si ale vsadil na to, že všechna GT zmizí velmi rychle, čímž se cena stane přiměřenou... A že Ferrari bude prodávat 488 GTB levněji je zcela irelevantní...

Limitovaná edice není samospásná, pokud pro zákazníky auto nebdue mít hodnotu ekvivalentní kupní ceně, jistě si jej nekoupí...
webpaja
Souhlas, zatemnělý klubový článkaři asi budou dál nevěřícně kroutit hlavou, ale věřím, že GT skončí bez problémů počtem 1000ks a finito.
Je absolutně jedno, jestli půjde o V6 nebo V8, stejně tak o kolik překročí ve finále hodnotu 600 koní. Vypadá úžasně, pár lidí se dozví jak pojede a nám ostatním milovníkům aut zůstane v hlavě jako ikona 😄
acraft
1000 ks je stále s přehledem limitka.. (viz. tebou zmiňovaná carrera GT - 1270 ks anebo třeba F40 - 1311 ks atd.). Veyron měl možná trochu těžkopádný prodej a VW na něm zřejmě prodělal pořádný ranec, ale netřeba pochybovat o tom, že tohle auto si svoji hodnotu s přehledem udrží, takže z hlediska kupujícího slušná investice. Carrera GT není žádný tragický případ (mrkni na wiki 😉 ), plán 1500 ks prodáno 1270 ks, pokud si dobře vzpomínám, tak původní cena EUR 400k, dnes se pod EUR 1M nedostaneš, nehledě na to, že tohle auto téměř nejde sehnat.
Rozdělil bych záležitost limitovaných sérií ze 2 úhlů pohledu😒br /> - výrobce - limitovaná edice s cílem vydělat anebo demonstrovat technologickou vyspělost (v tomto případě je zisk vítané přilepšení, nikoliv nutnost)
- kupující - troufám si tvrdit, že cokoliv do zhruba 1500 ks (neplatí pro všechny automobilky) lze považovat za dobrou investici (svou roli hraje pochopitelně i množství jiných faktorů)
webpaja
Ty se nepočítáš, tvoje kérka vylučuje, aby jsi komentoval cokoliv vyjma paralympijskýho znaku s kruhy 😄
Fuller
Lenže ta slavna nsx nebude oproti GT raritna 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Pamatuji libru za 53 korun, pak by XJ220 vyšlo na 21,200,000,- Auto je to pořád nádherný.
Mario
auto je to pěkný , ale za přeplnovanej šestiválec to dá jen blázen ... :no:
Avatar - fOE
fOE
Tak a NSX jakoby nekdo najednou porkopil zivou vodou. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na koho přesně LFA že ztrácelo [odkaz] ? >😒]
[odkaz] přes původní plán na V12 nakonec taky jen s přeplňovanym šestiválcem stál v 90. letech 400 tisíc liber což tehdy bylo asi 17 mega :yes: 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Aby po 20 letech pochopil, že u Jaguaru to už tenkrát dělali správně. 😉
Avatar - fOE
fOE
No, to je jedna moznost. Druha je ze dopadne podobne jako sveho casu porsche s carrerou GT kde plany byli vetsi nez finalni zajem a vyrobilo se prave jen tech cca 1000 kusu. Podobny pribeh u veyronu. Ono proti limitkam nic nemam a co pises ty i Ham pravdou jest, ale nejsem si zrovna jisty jestli limitka o cca 1000 kusech uz neni trosku prehnana. Precijen ty limitky ktere opravdu miznou, casto jeste pred zahajenim prodeje, maji obycejne kusu mene (nekdy i o rad mene).
Inu ukaze az cas, jestli se ten predikovany zajem na US trhu objevi i pri teto cene (minuly ford GT byl za 140tis USD).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No vono to bylo bez daně 😄
Málokterý auto se mi i po letech takhle líbí. XJ220 se fakt poved :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj bylo to pár let předtim než ho Ford koupil 😉
webpaja
Aaaa skara, zaplatím slepicí se znakem Mercedesu, co mi zbyla z krmení jaguara >😁
Avatar - white label
white label
Na "para..." mám copyright já... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.